Skrevet av Emne: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL  (Lest 4374 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

En hel, lang uke til neste kamp. Vi møter en av tabelljumboene, Nottingham Forest, til dyst under flomlyset på Elland Road. Her er kun 3 poeng godt nok, og det får vi med dette laget:

Meslier - Ayling, Koch, Cooper, Struijk - Roca, Adams - Sinisterra, Aaronson, Harrison - Bamford

Ayling, Cooper og Bamford får spille så lenge de orker. Regner med det blir en god omgang ihvertfall.

Tidlig tips: 2-0 (Bamford og Struijk).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

leedslife

Dette skal vi slå. De har ikke imponert meg.
Kul kamp da og under flomlys.
Bryr meg egentlig lite om individuelle prestasjoner og underholdning i denne. Gi meg et solid lag med karakterer og ledere.
Her forventer jeg en kampplan og gjennomføring som viser at vi er det beste laget fra start til slutt.
Det bør være store muligheter for clean sheet og jeg regner med vi sender ut et statment om at mot slik motstand har vi full kontroll på de viktigste aspektene i spillet.
Tips: 2-0 Sinisterra fortsetter nok også får vi håpe etter Lukes fantastiske innhopp kronet med assist sist ,baner vei for en dødballscoring av Cooper. Da har vi de guttene i gang.
« Siste redigering: September 05, 2022, 20:17:11 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Minner om at Nottingham Forest var det eneste laget i Championship som Bielsa ikke klarte å vinne over. Fasit: 0 seire 2 uavgjort og 2 tap.

HåvardK

Minner om at Nottingham Forest var det eneste laget i Championship som Bielsa ikke klarte å vinne over. Fasit: 0 seire 2 uavgjort og 2 tap.
Men nå er det Marsch som trener oss. Blanke ark.

raggen

Minner om at Nottingham Forest var det eneste laget i Championship som Bielsa ikke klarte å vinne over. Fasit: 0 seire 2 uavgjort og 2 tap.

Godt vi ikke har Bielsa som trener da :P 8)

Denne er en MUST WIN kamp i mine øyne
Forever Leeds United!!!!!!!!

Forever Whites

Vet ikke helt lengre hva jeg skal tippe.  Ser ut som at siste sesongs bingo fortsetter med Marsch.  Muligens en fordel for laget at han tar seg en pause på tribunen under kampen?  Vi bør selvfølgelig vinne denne, men er langtfra sikker.
« Siste redigering: September 06, 2022, 09:02:04 av Forever Whites »
Medlem 94237

HåvardK

Det som er krystallklart, helt uavhengig av hvordan Jesse opptrer på sidelinja, er at vi ikke har råd til å gjøre så mange personlige feil som vi har gjort de siste kampene. Dette gjelder ikke bare forsvarerne (selv om det gjerne blir mer synlig når feilene kommer i det leddet), men for alle spillerne. Ballmist på midtbanen, slurvete pasninger på siste tredjedel, feilvalg i situasjoner med potensielle målsjanser etc må minimaliseres dersom vi skal ha håp om å ikke ligge i bunnstriden. Mot Chelsea spilte vel alle opp mot sitt aller beste, og da så vi hva vi kan få til.

Jeg har imidlertid lurt på om det rett og slett er et kjennetegn på troppen at vi er alt for ujevne. Spillere som Rodrigo, Harrison, Koch og ikke minst Llorente varierer jo kraftig i prestasjonene sine. Slik har det vært over flere år, så det er vel ingen grunn til å tro at dette vil endre seg?

Cherry

Det som er krystallklart, helt uavhengig av hvordan Jesse opptrer på sidelinja, er at vi ikke har råd til å gjøre så mange personlige feil som vi har gjort de siste kampene. Dette gjelder ikke bare forsvarerne (selv om det gjerne blir mer synlig når feilene kommer i det leddet), men for alle spillerne. Ballmist på midtbanen, slurvete pasninger på siste tredjedel, feilvalg i situasjoner med potensielle målsjanser etc må minimaliseres dersom vi skal ha håp om å ikke ligge i bunnstriden. Mot Chelsea spilte vel alle opp mot sitt aller beste, og da så vi hva vi kan få til.

Jeg har imidlertid lurt på om det rett og slett er et kjennetegn på troppen at vi er alt for ujevne. Spillere som Rodrigo, Harrison, Koch og ikke minst Llorente varierer jo kraftig i prestasjonene sine. Slik har det vært over flere år, så det er vel ingen grunn til å tro at dette vil endre seg?

Godt poeng, og veldig synlig - men få som kommenterer om ikke feilen skjedde i forsvarsrekka`faktisk.
Rodrigo og Harrison er rå....også på ballmist, det virker SÅÅÅ lett å ta fra de ballen.  Begge startet sesongen i fyr og flamme , men de er skyldige i svært mange av bruddene mot oss siste 3 kamper. 
Misforstå meg rett, gode spillere - men de blir ofte bare skubbet til, og tatt fra ballen som gir oss trøbbel bakover.

SÅ til temaet: vi vinner 3-1 ! ;)  Bamfords`1. i år kommer her, han har vel også spilt for Forest om jeg ikke husker feil...back in the days.
« Siste redigering: September 06, 2022, 14:53:37 av Cherry »
 

SupALeedS

Tidlig å si noe om denne kampen. En must win match , og forsvars problemene våre fra fjoråret fortsetter. Er det godt nok for å spille Pl? Syntes Koch har åpnet bra, resten langt under pari for hva man kan forvente i denne ligaen. Håper Cooper kommer inn for Lloriente, tenk at han er på et landslag og ikke minst Spania!🤷‍♂️

Syntes Siniesterra og Summerville bør få starte og Brendan offensivt, med Bamford på topp. Roca og Adams har vært bra hittil syntes jeg.
Alex

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #10 på: September 07, 2022, 00:22:53 »
Meslier- Ayling, Koch, Cooper, Strujik- Adams, Roca - Summerville, Aaronson, Sinisterra- Bamford

Klaesson, Drameh, Llorente, Firpo, Forshaw, Klich, Greenwood, Harrison  Gelhardt

Harrison ikke spilt seg ut. Hvile for å gi Summerville en sjanse.

Rasmus ikke glemt.

Tipper Gnonto er raskt inne i troppen. Da er det vel Drameh/Rasmus som kanskje ligger nærmest å havne på tribunen.

Tipper vi vinner 3-1 - Summerville, Sinisterra og Ayling.

Kato

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #11 på: September 07, 2022, 08:08:51 »
Meslier- Ayling, Koch, Cooper, Strujik- Adams, Roca - Summerville, Aaronson, Sinisterra- Bamford

Klaesson, Drameh, Llorente, Firpo, Forshaw, Klich, Greenwood, Harrison  Gelhardt

Harrison ikke spilt seg ut. Hvile for å gi Summerville en sjanse.

Rasmus ikke glemt.

Tipper Gnonto er raskt inne i troppen. Da er det vel Drameh/Rasmus som kanskje ligger nærmest å havne på tribunen.

Tipper vi vinner 3-1 - Summerville, Sinisterra og Ayling.

Gir jo ingen mening at Harrison skal hvile når det er 9 dager siden forrige kamp. Kommer heller aldri til å skje at Summerville starter foran Harrison mot Forest.

leedslife

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #12 på: September 07, 2022, 08:52:51 »
Meslier- Ayling, Koch, Cooper, Strujik- Adams, Roca - Summerville, Aaronson, Sinisterra- Bamford

Klaesson, Drameh, Llorente, Firpo, Forshaw, Klich, Greenwood, Harrison  Gelhardt

Harrison ikke spilt seg ut. Hvile for å gi Summerville en sjanse.

Rasmus ikke glemt.

Tipper Gnonto er raskt inne i troppen. Da er det vel Drameh/Rasmus som kanskje ligger nærmest å havne på tribunen.

Tipper vi vinner 3-1 - Summerville, Sinisterra og Ayling.

Gir jo ingen mening at Harrison skal hvile når det er 9 dager siden forrige kamp. Kommer heller aldri til å skje at Summerville starter foran Harrison mot Forest.
Klart de beste spiller. En 3 poenger for Marsch er og viktig her etter 3 siste gjennomføringer. Langt tøffere kamper som venter nå. Manu borte, Villa hjemme, Palace borte, Arsenal hjemme. Vi husker alle hvor mye vi fikk ut av disse i fjor. Marsch involvert i 2 av dem.
Dette er en resultatarena.

Bjosse77

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #13 på: September 07, 2022, 09:17:00 »
Jeg tror ikke Ayling er startklar selv med et friskt innhopp. I tillegg er nok Kristensen frisk igjen og i start-11. Usikker også på Cooper, skal han rett inn? Med Llorente sin form mener jeg vi må gjøre noe på den plassen, uten at jeg tror Pascal blir flyttet fra venstreback.

--------------Meslier
Kristensen-Koch-Cooper-Struijk
----------Adams----Roca
Sinisterra--Aaronson----Harrison
-------------Gelhardt

Tre usikre plasser her, høyreback, venstre midtstopper og spissplass. Resten tør jeg sette penger på.

HåvardK

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #14 på: September 07, 2022, 11:42:02 »
Jeg håper Cooper er frisk nok til å starte. Ayling bør også rett inn; han tilfører en dimensjon vi ikke har sett med de to andre høyrebackene.
Harrison bør selvsagt få tillit fra start. Men Summerville bør få mer enn 15 min hvis det viser seg å ikke funke.
Tipper Gelhardt starter, og at vi får se Bamford i minst en omgang. Forhåpentligvis uten at han må gå av med skade.

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #15 på: September 07, 2022, 11:45:11 »
Meslier- Ayling, Koch, Cooper, Strujik- Adams, Roca - Summerville, Aaronson, Sinisterra- Bamford

Klaesson, Drameh, Llorente, Firpo, Forshaw, Klich, Greenwood, Harrison  Gelhardt

Harrison ikke spilt seg ut. Hvile for å gi Summerville en sjanse.

Rasmus ikke glemt.

Tipper Gnonto er raskt inne i troppen. Da er det vel Drameh/Rasmus som kanskje ligger nærmest å havne på tribunen.

Tipper vi vinner 3-1 - Summerville, Sinisterra og Ayling.

Gir jo ingen mening at Harrison skal hvile når det er 9 dager siden forrige kamp. Kommer heller aldri til å skje at Summerville starter foran Harrison mot Forest.

Sant nok. Hvile trenger han ikke,  men gi Summerville muligheten til å komme i gang da.

Men jeg tror også Harrison starter mandag.

asbfjell

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #16 på: September 07, 2022, 12:33:04 »
Dette er en kamp vi bør vinne ganske så lett.

Tips: 1-1.  ;)

ar9

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #17 på: September 07, 2022, 12:52:07 »
Harrison har vært bra delaktig i scoringer og målsjanser så langt. Det har de andre lagene tydeligvis merket seg og gir han ekstra oppmerksomhet. Dermed burde border være duket for Sinisterra med våpendrager til å finne på
Sprell. Hvis forest spiller med 3 bak og crowder egen box håper jeg vi fortsetter å prøve skuddlykken fra 20 meter.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Blank_File

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #18 på: September 07, 2022, 15:04:19 »
Harrison har vært bra delaktig i scoringer og målsjanser så langt. Det har de andre lagene tydeligvis merket seg og gir han ekstra oppmerksomhet. Dermed burde border være duket for Sinisterra med våpendrager til å finne på
Sprell. Hvis forest spiller med 3 bak og crowder egen box håper jeg vi fortsetter å prøve skuddlykken fra 20 meter.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Og det er nettopp dette som er så deilig. I fjor klarte ikke Harrison det, selv om Raphinia fikk all oppmerksomhet fra motstander. Håper han fortsetter å være farlig. Vi trenger at alle 4 i front må passers spesielt på.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #19 på: September 07, 2022, 18:02:39 »
Blir nok Ayling mot Nottingham...

Mike McGrath
@mcgrathmike
#LUFC right-back Rasmus Kristensen set to miss a fortnight of action (max 3 weeks) with the injury that ruled him out vs Brentford last weekend
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

SupALeedS

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #20 på: September 08, 2022, 22:41:30 »
Spørs om det blir kamp nå da 😞
Alex

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Forever Whites

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #22 på: September 09, 2022, 12:50:27 »
Kampen avlyst  >:(

https://www.vg.no/sport/fotball/i/P49GBJ/helgens-premier-league-runde-utsettes

auren

Er vel ikke noe å bli sint over det?  I mine øyne var det en selvfølge at de gjorde det.
Medlem 94237

raggen

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #23 på: September 09, 2022, 13:38:07 »
Kampen avlyst  >:(

https://www.vg.no/sport/fotball/i/P49GBJ/helgens-premier-league-runde-utsettes

auren

Er vel ikke noe å bli sint over det?  I mine øyne var det en selvfølge at de gjorde det.

er vel delte meninger om dette.. men skjønner begge deler men hadde ikke hatt noe problemer med at runden gikk som normalt for og hedre dronningen over det ganske land
Forever Leeds United!!!!!!!!

ar9

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #24 på: September 09, 2022, 16:53:12 »
Blir vel da bare 1 kamp til i September da?
Så blir det International break.
Håper vi bruker den hvilen godt slik at alle er klare for 6 kamper i oktober og 3 i november før VM pausen.
Straks deretter åpner Januar vinduet og Team Orta får en ny sjanse.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Josch

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #25 på: September 09, 2022, 17:07:12 »
Hadde vært fint med 3 poeng nå på mandag før vi møter ManU. Nå blir det kanskje tap der og en dårlig periode på 4 kamper.

Hva med Marsch? Skal han ha karantene mot ManU nå da? Er det bedre for Leeds?

Torpe-do

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #26 på: September 09, 2022, 18:44:17 »
Trur ikkje det er positivt for oss å få denne kampen utsatt. Med tanke på så mange spelarar Forest har handla, trur eg meir tid vil tjene dei meir enn oss.

Uansett - ikkje noko å få gjort med det. Me får håpe det er ein positiv å få meir tid å førebu seg til ein av årets to største kampar - mot Scumchester


Sent from my iPhone using Tapatalk

geirsilke

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #27 på: September 09, 2022, 19:29:34 »
Er nok stor sjanse for at også kampene neste helg blir utsatt, siden det vel blir begravelse en av de dagene. Håper det skjer, for ønsker ikke at neste kamp skal være på Old Toilet nå, etter forsvarsoppvisningen sist. Bedre med en hjemmekamp mot Aston Villa om 3 uker, med Rodrigo etc tilbake fra skade.

GeirO

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #28 på: September 09, 2022, 23:38:22 »
Kampen avlyst  >:(

https://www.vg.no/sport/fotball/i/P49GBJ/helgens-premier-league-runde-utsettes

auren

Er vel ikke noe å bli sint over det?  I mine øyne var det en selvfølge at de gjorde det.

er vel delte meninger om dette.. men skjønner begge deler men hadde ikke hatt noe problemer med at runden gikk som normalt for og hedre dronningen over det ganske land
MYE mer respektfullt hvis alle hadde møttes til kamp, syngt God save the queen og Abide with me og deretter spilt kampen. Mener jeg.

geirsilke

Sv: Kamp vs. Nottingham Forest @ Elland Road, 12.09.22 kl. 21:00 Viasport PL
« Svar #29 på: September 10, 2022, 00:12:31 »

MYE mer respektfullt hvis alle hadde møttes til kamp, syngt God save the queen og Abide with me og deretter spilt kampen. Mener jeg.

Enig, men føler hele samfunnet preges av en overforsiktighet nå, og da er det tryggeste å avlyse og stoppe mest mulig. Riktig nok kommer vi til å få nevnte markeringer med stillhet og påfølgende musikk i minst 2 serierunder når fotballen kommer i gang igjen.