Skrevet av Emne: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL  (Lest 6553 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« på: Oktober 14, 2022, 12:53:07 »
Snart klar for presser før Arsenalkampen.
Da må vi ha kamptråden klar. :)

Dette er en kamp få har troen på poeng i. Det hadde vi ikke foran Chelsea heller...
Vel, vi får se.
De fleste skulle være kampklare nå, Forshaw og Dallas er vel unntakene, usikker mht Firpo.
Kan være eg har glemt noen...

Anyways, kamp er kamp. :)

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Josch

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #1 på: Oktober 14, 2022, 16:55:47 »
Vi kan jo håpe at Arsenal må ta buss til Leeds, slik som Chelsea måtte.  :)  De mente det påvirket oppladningen.

Jeg husker brannalarmen gikk på natten på hotellet deres i Leeds da George Grahams Arsenal kom til kamp. Leeds vant kampen dagen etter. 1993? 1992?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #2 på: Oktober 14, 2022, 17:55:30 »
Jeg husker brannalarmen gikk på natten på hotellet deres i Leeds da George Grahams Arsenal kom til kamp. Leeds vant kampen dagen etter. 1993? 1992?

Eg husker vagt episoden...
Enten får vi google eller så får vi håpe at herr Fjell stikker innom  ;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

samadhi

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #4 på: Oktober 14, 2022, 23:13:16 »
Tipper vi starter med disse:
                 Meslier
Kristensen - Koch - Cooper - Struijk
              Adams - Roca
   Sinisterra - Aaronsen - Harrison
               Bamford

Nærmeste å starte for disse er Ayling, Llorente, Firpo og Rodrigo. Dessverre ser det ut som at Greenwood, Summervile, Gelhardt og Gnoto har en lang vei å gå før de er aktuelle for å starte regelmessig i PL. Nivået i PL er rett og slett for skyhøyt.

Er forsatt usikker på om March har det som skal til for å føre oss videre. Sorgprosessen etter Bielsa må sies å være det tyngste jeg har opplevd i mine 30 år som Leedssupporter, men håper selvsagt at Jesse har det som trengst for å gi oss tro på videre fremgang.

All ære til deg Asbjørn som holder liv i dette forumet. Bidrar sjelden, men er forsatt inne flere ganger daglig. Ett forum som dette er så mye bedre enn div facebooksider der diskusjoner drukner i kommentarfeltet.
marching on together,
derudaf forever...

Ankerjon15

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #5 på: Oktober 14, 2022, 23:24:23 »
  Håper vi overasker her som mot Chelsea. ;D

asbfjell

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #6 på: Oktober 15, 2022, 03:20:27 »
Jeg husker brannalarmen gikk på natten på hotellet deres i Leeds da George Grahams Arsenal kom til kamp. Leeds vant kampen dagen etter. 1993? 1992?

Eg husker vagt episoden...
Enten får vi google eller så får vi håpe at herr Fjell stikker innom  ;D

November 1992. Sesongens første tippekamp på NRK. Vant 3-0 på en regntung Elland Road. David Rocastle spilte en av sine få virkelig gode kamper for Leeds.

Eric Cantona var droppet fra laget til denne kampen, og forsvant til Man U den påfølgende uka.

stian

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #7 på: Oktober 15, 2022, 12:09:54 »
Arsenal er meget gode for tiden. De har en kamp på torsdag i beina, men kunne hvile sentrale spillere og ikke bruke for mye krefter.

Skal vi få noe ut av denne kampen er det intensitet som gjelder, og å ha nok presisjon til å unngå skumle balltap. Hvis Arsenal får lov å spille sitt spill kan det bli stygt.

Tror Samadhi treffer på startelleveren, med et lite spørsmålstegn ved om Rodrigo kanskje kommer inn for en formsvak Harrison. Rodrigo på sitt beste er en bra link-up-spiller og i en kontringskamp kan han være en nøkkel til at Bamford og Sinisterra får noe å jobbe med.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #8 på: Oktober 15, 2022, 12:30:02 »
Arsenal er meget gode for tiden. De har en kamp på torsdag i beina, men kunne hvile sentrale spillere og ikke bruke for mye krefter.

Tja, alle var med i reisefølget, de fleste fikk noen minutter.
Det er en annerledes oppladning enn å være på Thorp Arch hele uka.

Jeg tror det hjelper oss i alle fall, om det er nok er en annen sak...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

auren

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #9 på: Oktober 15, 2022, 13:20:39 »
Mitt lag:

Meslier - Kristensen, Koch, Cooper, Struijk - Adams, Roca - Sinisterra, Aaronson, Harrison - Bamford

Harrison svak siste kamper samt Bamford rusten, men disse må spilles i form. Kristensen solid sist, og får foreløpig spille foran Ayling. Firpo ville vært naturlig på backen, men har vært såpass lenge ute nå, at jeg heller frykter for lekestue mot Saka (?).

Går for en målrik og artig 2-2 kamp. Aaronson og Sinisterra putter for oss. Satser på at Arsenal sliter med å omstille seg Europacup og lang reisevei og tar "litt" enkelt på oppgaven. Snart må de også gå på sitt første tap, og tar gjerne i mot et bananskall i morgen den veien. Satser på at vi bygger videre på den gode omgangen vi hadde mot Palace, og så er det på nytt viktig å score på sjansene og gjerne ha litt tur bakover mot såpass sterk motstand. Regner med fullt trøkk fra 36 500 tilskuere på Elland Road.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #10 på: Oktober 15, 2022, 13:29:45 »
Vi må ligge lavt i denne kampen og satse på kontring/ dødball.
Jeg husker ikke alle målene på ER mot Arsenal i fjor (1-4), men de fleste kom på overganger etter balltap. Presser vi for høyt for å vinne ball (eller mister ball) så vil Arsenal straffe oss. Tror ikke "pressfotball"  med sjokkstart fungerer her. Det forstår Marsch også. For mye risiko mot et bra lag.

Cooper får kjørt seg langs bakken mot fart , løp og tekikk.  Han bør unngå løpsdueller og kontring imot. Tipper 0-2.

Dylan

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #11 på: Oktober 15, 2022, 13:44:44 »
Er redd farten til Martinelli og pasningspresisjonen og gjennombrudds pasningene til Ødegård. Minst gult på Cooper og Kristensen.

Hallgeir *

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #12 på: Oktober 15, 2022, 13:47:06 »
Mitt lag:

Meslier - Kristensen, Koch, Cooper, Struijk - Adams, Roca - Sinisterra, Aaronson, Harrison - Bamford

Harrison svak siste kamper samt Bamford rusten, men disse må spilles i form. Kristensen solid sist, og får foreløpig spille foran Ayling. Firpo ville vært naturlig på backen, men har vært såpass lenge ute nå, at jeg heller frykter for lekestue mot Saka (?).

Går for en målrik og artig 2-2 kamp. Aaronson og Sinisterra putter for oss. Satser på at Arsenal sliter med å omstille seg Europacup og lang reisevei og tar "litt" enkelt på oppgaven. Snart må de også gå på sitt første tap, og tar gjerne i mot et bananskall i morgen den veien. Satser på at vi bygger videre på den gode omgangen vi hadde mot Palace, og så er det på nytt viktig å score på sjansene og gjerne ha litt tur bakover mot såpass sterk motstand. Regner med fullt trøkk fra 36 500 tilskuere på Elland Road.

MOT!

auren

Ikke så optimistisk som det du er.

Tror vi skal få kjørt oss skikkelig. Dersom Martinelli spiller som mot Liverpool og ikke som da han kom inn mot Bodø/Glimt  (islendingen Alfons Sampsted hadde god kontroll på han), får Rasmus nok å styre med. Jeg har ikke sett Arsenal på et såpass høyt nivå siden Henry & co herjet på engelske baner.

Men de har da tapt en kamp - mot Man. Utd.
Super Leeds since 1968

leedslife

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #13 på: Oktober 15, 2022, 14:15:20 »
Helt klar seier her. 3-2 til oss.
Mentalt tungt dette kjøret for Arsenal. Tror det stopper nå.
Vi bør være friske og raske. Sinisterra vil gi oss et boost. I tillegg vil vi få god hjelp fra tribunen og vi har faktisk en veldig overbevisende gjennomføring mot Chelsea hjemme ferskt i minnet.
Jeg er like sikker som da vi møtte Chelsea hjemme. Storkamper er noe eget.
Det vil gi Marsch den roen og støtten har trenger til noen virkelig tricky kamper utover.
Spår samma lag som Auren.
MOT

Andersen

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #14 på: Oktober 15, 2022, 15:10:35 »
Her tror jeg desverre vi går på nok et tap . Selv om Arsenal har en midtukekamp i beina . De er bare så mye bedre en oss. Vier jo kommet inn i samme sporet som fjorårets sesong vil jeg si , selv om vi har fått inn nye spillere . Skulle gjerne sett mer til Gelhardt og Gnonto i fra start i noen kamper fremover. Neste kamp er mot Leicester borte vi burde strengt tatt ta poeng der , vi møter bunnlaget , men Leeds er Leeds . MOT.

baste

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #15 på: Oktober 15, 2022, 16:11:14 »
Leeds må bare våge å spille sitt spill, og håpe på ett tidlig mål.

Arsenal er stygggode for tia  :(

Tipper 4-2 Leeds  :)

Hallgi

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #16 på: Oktober 16, 2022, 01:37:51 »
Tipper vi starter med disse:
                 Meslier
Kristensen - Koch - Cooper - Struijk
              Adams - Roca
   Sinisterra - Aaronsen - Harrison
               Bamford

Nærmeste å starte for disse er Ayling, Llorente, Firpo og Rodrigo. Dessverre ser det ut som at Greenwood, Summervile, Gelhardt og Gnoto har en lang vei å gå før de er aktuelle for å starte regelmessig i PL. Nivået i PL er rett og slett for skyhøyt.

Er forsatt usikker på om March har det som skal til for å føre oss videre. Sorgprosessen etter Bielsa må sies å være det tyngste jeg har opplevd i mine 30 år som Leedssupporter, men håper selvsagt at Jesse har det som trengst for å gi oss tro på videre fremgang.

All ære til deg Asbjørn som holder liv i dette forumet. Bidrar sjelden, men er forsatt inne flere ganger daglig. Ett forum som dette er så mye bedre enn div facebooksider der diskusjoner drukner i kommentarfeltet.

Gode og fornuftige ord, veldig enig. Å hoppe etter Bielsa klarer ingen, mener mye bra med  Marsch og. Også velfortjent  takk for den gode innsatsen som Asbjørn og noen bærebjelker gjør for at vi har dette gode forumet å følge med på!
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Blank_File

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #17 på: Oktober 16, 2022, 03:41:09 »
Jeg tror ikke vi vinner her, da Arsenal har så mye kvaliteter offensivt. Men jeg tror det blir en bra prestasjon av oss. Arsenal er ikke et lag som kommer til å slå langt og dra ut tiden. Så må vi sørge for å være på vårt beste. Tror vi står ganske bra til Arse. Gleder meg!

Kato

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #18 på: Oktober 16, 2022, 07:58:46 »
Vi går ut skyhøyt, men Arsenal spiller seg enkelt ut av det presset. 0-2 etter 20, og så dør kampen ut. Vi henger med resten, skaper sjanser, og amerikaneren er fornøyd med prestasjonen etterpå. Og vi nærmer oss bunnen.
 

ingve1960

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #19 på: Oktober 16, 2022, 09:06:33 »
Har ikke vert helt venn med spillestil under JM og vi varierer veldig i prestasjoner men ser ikke like negativt på ståa som mange her inne.
Kritisk til spillerne, ut med trener osv.

Vis vi ser på tabellen når kampen starter i dag så ligger vi på 12pl  rett bak liverpool a poeng en kamp mer, det er ikke verst.
Gleder meg til kamp MOT

TK20

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #20 på: Oktober 16, 2022, 09:40:40 »
Sett Adams på Ødegaard og fall av raskt i bakrom. La Aaronson få fri rolle og sett opp Sinisterra én-mot-ên mot backen så tidlig og ofte som mulig. Kan gå så lenge vi ikke slipper inn tidlig.

HåvardK

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #21 på: Oktober 16, 2022, 10:57:43 »
Vi går ut skyhøyt, men Arsenal spiller seg enkelt ut av det presset. 0-2 etter 20, og så dør kampen ut. Vi henger med resten, skaper sjanser, og amerikaneren er fornøyd med prestasjonen etterpå. Og vi nærmer oss bunnen.
Jeg frykter dessverre det samme. Jesse prater mye, bl a om at laget gradvis begynner å lære seg hvordan han vil de skal spille. Men han sier ingenting om hva dette innebærer, og så langt er vel det intensive presset det eneste gjenkjennbare momentet i spillestilen. Samtidig leste jeg i et innlegg på FB at spillerne hadde fått ekstra fri/ferie i kamppausen? Noen som vet om dette stemmer? Det er i tilfelle helt hårreisende, etter min mening. En burde jo ha brukt denne perioden til intensiv drilling av spillestilen han snakker så mye om.

leedslife

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #22 på: Oktober 16, 2022, 11:21:42 »
Vi går ut skyhøyt, men Arsenal spiller seg enkelt ut av det presset. 0-2 etter 20, og så dør kampen ut. Vi henger med resten, skaper sjanser, og amerikaneren er fornøyd med prestasjonen etterpå. Og vi nærmer oss bunnen.
Jeg frykter dessverre det samme. Jesse prater mye, bl a om at laget gradvis begynner å lære seg hvordan han vil de skal spille. Men han sier ingenting om hva dette innebærer, og så langt er vel det intensive presset det eneste gjenkjennbare momentet i spillestilen. Samtidig leste jeg i et innlegg på FB at spillerne hadde fått ekstra fri/ferie i kamppausen? Noen som vet om dette stemmer? Det er i tilfelle helt hårreisende, etter min mening. En burde jo ha brukt denne perioden til intensiv drilling av spillestilen han snakker så mye om.
Det må være oppspinn. Det må jo være en som ønsker å være «insider» for å skape økt oppmerksomhet rundt seg selv.
Er jo helt hinsides. Vi har jo knapt spilt kamper. I tillegg har jo flere viktige gått glipp av trening med system og ikke minst mengde trening.
Men blir mye slikt når laget presterer dårlig. Var jo utallige slike ting da det gikk mot Bielsa og i fjor høst.
Marsch trenger en god gjennomføring og poeng. Et resultat her sammen med seieren mot Chelsea vil gjøre at han/de får arbeidsro og ikke minst tro inn i dette prosjektet.

Maddison og suspendert til Torsdag så en seier idag så kan vi hente litt marginer her og der i fortsettelsen.
« Siste redigering: Oktober 16, 2022, 11:36:43 av leedslife »

Fido

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #23 på: Oktober 16, 2022, 12:47:52 »
En lagoppstilling med Rodrigo og Lloriente på benken skremmer nok meg mer enn den skremmer Arsenal. Når skal vi begynne å diskutere hvem vi ønsker oss som manager fra 1. Jan av?

auren

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #24 på: Oktober 16, 2022, 14:00:59 »
Laget:

Meslier - Kristensen, Koch, Cooper, Struijk - Adams, Roca - Sinisterra, Aaronson, Harrison - Rodrigo

Subs: Klaesson, Llorente, Firpo, Ayling, Klich, Summerville, Gelhardt, Bamford, Greenwood


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #25 på: Oktober 16, 2022, 14:02:06 »
Forventet lag egentlig, men hadde trodd at Bamford startet i stedet for Rodrigo. Han får heller komme inn og avgjøre kampen  ;)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sydhagen

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #26 på: Oktober 16, 2022, 14:07:09 »
Laget:

Meslier - Kristensen, Koch, Cooper, Struijk - Adams, Roca - Sinisterra, Aaronson, Harrison - Rodrigo

Subs: Klaesson, Llorente, Firpo, Ayling, Klich, Summerville, Gelhardt, Bamford, Greenwood


auren
Er nok det beste laget vi kan stille per i dag.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Forever Whites

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #27 på: Oktober 16, 2022, 14:12:12 »
Noen som vet hvorfor Gnonto ikke er i troppen?  Er han skadet eller funnet for lett?
Medlem 94237

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #28 på: Oktober 16, 2022, 14:22:22 »
Noen som vet hvorfor Gnonto ikke er i troppen?  Er han skadet eller funnet for lett?
Tror det handler om antallet på benken, spisskvoten oppfylt. Sist var det jo Joffy som måtte vike.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #29 på: Oktober 16, 2022, 14:24:07 »
Marsch har en tendens til å overse Gnonto. På siste pressern reagerte jeg på at Gnonto ikke ble nevnt i oppramsingen av unge spillere med attacking force. Mon tro om ikke Marsch var forberedt på Gnonto overgangen. Synes han har vært lunken til spilleren fra dag en. Sånn sett er dagens vraking ingen overraskelse. Utrolig hva en italiensk manager med verdensrenomme ser av spillerkvalitet som en amerikansk unproven guy tilsynelatende ikke har oppdaget enda.