Skrevet av Emne: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL  (Lest 6558 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #120 på: Oktober 16, 2022, 18:49:10 »
Her kan vi spille til i morgen uten å score mål.

Det er vel d jeg sitter igjen og tenker også.
Fantastisk 2. omgang, og Bamford skaper jo det meste av d han også bommer på…han og laget fortjente virkelig poeng i dag - det var utgjort at ballen ville i mål.
 

Josch

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #121 på: Oktober 16, 2022, 18:53:14 »
Leeds var gode, bedre enn jeg ventet. Typisk topplag å vinne slike oppgjør.
Til uka er det Leicester. Vi er et helt annet lag borte. Tviler på om dette overføres til bortekampen. Man kan håpe.
Kult å spille bra på hjemmebane mot et topplag! Men altså null poeng. Hederlig tap.

Kato

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #122 på: Oktober 16, 2022, 19:01:39 »
Klich inn for Harrison i stedet. Ikke hva jeg ville valgt, men. Klich i 10-er rollen da, og Aaronson tilbake på ving.

auren

Helt enig…Klich er feil valg her. Ville satt inn Gelhardt…så vidt æ vet, så trengte vi mål når byttet ble gjort

Klich meget god da han kom inn.
 

Neo

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #123 på: Oktober 16, 2022, 19:24:19 »
Bare Forest bak oss på tabellen for de siste 6 kamper.
Forest har tatt 1 poeng. Vi 2 poeng.
Vi skal opp mot Leicester som har tatt 4.
Et tap for Leicester og det er egentlig åpent mellom ganske mange lag (mest sannsynlig) etter 10/11 kamper.
Det kan bli en intens sesong. Men det kan også snu med et godt resultat til Torsdag!
Fulham, Leicester,Brentford, Forest har sluppet inn flere. Bare Wolves har scoret mindre der vi ligger i gruppe med Leicester, Soton og Villa.

Enig!
Tidlig enda, men ser dessverre ut som det blir en ny sesong a-la Farmen (les: Kampen for tilværelsen).
Vi har en forferdelig poengfangst siste 6 kamper.

Tar glatt svakt spill og poeng, enn hederlige tap - 10 av 10 ganger.

Nå møter vi Leicester og Fulham de neste to.
6 poeng - ja, takk!



TK20

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #124 på: Oktober 16, 2022, 19:30:32 »
Utrolig surt å ikke få meg seg noe her. Mener Bamford bør få mye spilletid de neste kampene, tror han kan finne sin sharpness igjen og bli helt verdifull for oss utover sesongen.

stian

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #125 på: Oktober 16, 2022, 19:33:34 »
Etter at skuffelsen har lagt seg må man i alle fall ta med seg en god prestasjon. Hvis vi hadde klart å holde dette nivået stabilt er det ikke snakk om at dette laget rykker ned. Hvis Bamford holder seg noenlunde skadefri kommer vi til å bikke sånne kamper i vår favør.

Problemet er bare at dette IKKE er snittnivået vårt så langt og at Bamford faktisk ER skadeutsatt. Det er derfor vi taper klart på en dårlig dag og taper hederlig på en god. Må si jeg frykter nedrykkssumpa framover. Hvis det ikke jobbes beinhardt med en goalgetter til januarvinduet forstår jeg ingenting.

leedslife

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #126 på: Oktober 16, 2022, 19:34:32 »
Bare Forest bak oss på tabellen for de siste 6 kamper.
Forest har tatt 1 poeng. Vi 2 poeng.
Vi skal opp mot Leicester som har tatt 4.
Et tap for Leicester og det er egentlig åpent mellom ganske mange lag (mest sannsynlig) etter 10/11 kamper.
Det kan bli en intens sesong. Men det kan også snu med et godt resultat til Torsdag!
Fulham, Leicester,Brentford, Forest har sluppet inn flere. Bare Wolves har scoret mindre der vi ligger i gruppe med Leicester, Soton og Villa.

Enig!
Tidlig enda, men ser dessverre ut som det blir en ny sesong a-la Farmen (les: Kampen for tilværelsen).
Vi har en forferdelig poengfangst siste 6 kamper.

Tar glatt svakt spill og poeng, enn hederlige tap - 10 av 10 ganger.

Nå møter vi Leicester og Fulham de neste to.
6 poeng - ja, takk!
Ja, det henger jo sammen.
Tror vi får se et helt annet Leeds til uka.
Det blir en veldig tricky kamp for å få poeng.
Vi må snart finne form og rytme. Vi trenger ledere, individuelle ferdigheter og være langt mer definerte i kamper.
Det er skummelt hvis man spiller seg ned i en nedrykkssump. Da er veien ut lang.
Men på den andre siden mener jeg ikke et bytte av trener vil hjelpe noe her. Jeg tror han får maksimalt ut av dette laget. Ihvertfall opp mot.
Men han han må knekke koden for å vippe kamper mot svak motstand (hvis noe kan kalles svak motstand for Leeds anno 22) i vår favør.

Det som er intr er jo at Leicester har jo dalt siden vi traff de sist. Altså Marsch første kamp.
Jeg mener fortsatt det er kanskje hans beste kamp med Leeds selv om vi tapte. Jeg synes vi var fryktelig gode i den kampen. Det var karakter og pondus, vi hadde vanvittig energi og styrte den totalt. Var en liten konsentrasjonssvikt som førte til mål i mot og dessverre en tung start for Marsch.
Kampen til Torsdag skal bli spennende på mange måter og veldig vanskelig å spå, men kan fort bli lik som den forrige sesong.
Måten de knakk Forest sist jeg så de var ganske lik. Forest hadde sine sjanser og til dels ok grep i enkelte faser, men ble fullstendig drept på overganger og ukonsentrerte i noøkkelsituasjoner.
« Siste redigering: Oktober 16, 2022, 19:44:55 av leedslife »

auren

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #127 på: Oktober 16, 2022, 19:42:50 »
Det var bare den dagen i dag. Vil på en måte ikke skylde på Bamford eller Summerville, eller Sinisterra for den del. Slike kamper har vi sett hundre ganger før. Ballen ville bare ikke inn. Og slik hender også for bedre lag enn oss. Arsenal hadde to sjanser og scoret på 1. Vi hadde kanskje 8-10 sjanser og utrolig nok klarte vi ikke å score. Skjønte tidlig i andre omgang at dette ikke ville gå, fordi det var en slik kamp.

Men plutselig kommer ketsjupeffekten. Ser vi på de siste tre kampene og ekskluderer andre omgang mot Villa der vi spilte med 10 mann, har vi kanskje sluppet til 5-6 sjanser totalt. Det er absolutt en bedring i sikte defansivt. Offansivt har det skårtet siste kamper, selv om jeg er veldig fornøyd med alle sjansene vi skaper i dag.

Neste kamp mot Leicester blir beintøff! En typisk kamp vi taper tenker jeg. Vinner vi blir jeg ekstremt imponert!

auren, skuffet men fattet
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

stian

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #128 på: Oktober 16, 2022, 19:45:30 »
Bare Forest bak oss på tabellen for de siste 6 kamper.
Forest har tatt 1 poeng. Vi 2 poeng.
Vi skal opp mot Leicester som har tatt 4.
Et tap for Leicester og det er egentlig åpent mellom ganske mange lag (mest sannsynlig) etter 10/11 kamper.
Det kan bli en intens sesong. Men det kan også snu med et godt resultat til Torsdag!
Fulham, Leicester,Brentford, Forest har sluppet inn flere. Bare Wolves har scoret mindre der vi ligger i gruppe med Leicester, Soton og Villa.

Enig!
Tidlig enda, men ser dessverre ut som det blir en ny sesong a-la Farmen (les: Kampen for tilværelsen).
Vi har en forferdelig poengfangst siste 6 kamper.

Tar glatt svakt spill og poeng, enn hederlige tap - 10 av 10 ganger.

Nå møter vi Leicester og Fulham de neste to.
6 poeng - ja, takk!
Ja, det henger jo sammen.
Tror vi får se et helt annet Leeds til uka.
Det blir en veldig tricky kamp for å få poeng.
Vi må snart finne form og rytme. Vi trenger ledere, individuelle ferdigheter og være langt mer definerte i kamper.
Det er skummelt hvis man spiller seg ned i en nedrykkssump. Da er veien ut lang.
Men på den andre siden mener jeg ikke et bytte av trener vil hjelpe noe her. Jeg tror han får maksimalt ut av dette laget. Ihvertfall opp mot.
Men han han må knekke koden for å vippe kamper mot svak motstand (hvis noe kan kalles svak motstand for Leeds anno 22) i vår favør.

Det som er intr er jo at Leicester har jo dalt siden vi traff de sist. Altså Marsch første kamp.
Jeg mener fortsatt det er kanskje hans beste kamp med Leeds selv om vi tapte.
Kampen til Torsdag skal bli spennende på måte måter og veldig vanskelig å spå.

Godt poeng det med ledere på banen. Det var tydelig at Bamfords inntreden gjorde noe med resten også. Cooper er jo tydeligvis en ubestridt leder i kollektivet, men som stopper er ikke han den som kan gå foran i sånne kamper som dette. Kanskje er det mangelen på selvtillit og ledelse som er det største tomrommet ette Kalvin Phillips?

stian

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #129 på: Oktober 16, 2022, 19:47:32 »
Det var bare den dagen i dag. Vil på en måte ikke skylde på Bamford eller Summerville, eller Sinisterra for den del. Slike kamper har vi sett hundre ganger før. Ballen ville bare ikke inn. Og slik hender også for bedre lag enn oss. Arsenal hadde to sjanser og scoret på 1. Vi hadde kanskje 8-10 sjanser og utrolig nok klarte vi ikke å score. Skjønte tidlig i andre omgang at dette ikke ville gå, fordi det var en slik kamp.

Men plutselig kommer ketsjupeffekten. Ser vi på de siste tre kampene og ekskluderer andre omgang mot Villa der vi spilte med 10 mann, har vi kanskje sluppet til 5-6 sjanser totalt. Det er absolutt en bedring i sikte defansivt. Offansivt har det skårtet siste kamper, selv om jeg er veldig fornøyd med alle sjansene vi skaper i dag.

Neste kamp mot Leicester blir beintøff! En typisk kamp vi taper tenker jeg. Vinner vi blir jeg ekstremt imponert!

auren, skuffet men fattet

... og så kan man føye til at Arsenal hadde en meget solid keeper i dag. Stoppet skudd med alle kroppsdeler, inkludert der hvor det gjør skikkelig vondt.

leedslife

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #130 på: Oktober 16, 2022, 19:48:52 »
Bare Forest bak oss på tabellen for de siste 6 kamper.
Forest har tatt 1 poeng. Vi 2 poeng.
Vi skal opp mot Leicester som har tatt 4.
Et tap for Leicester og det er egentlig åpent mellom ganske mange lag (mest sannsynlig) etter 10/11 kamper.
Det kan bli en intens sesong. Men det kan også snu med et godt resultat til Torsdag!
Fulham, Leicester,Brentford, Forest har sluppet inn flere. Bare Wolves har scoret mindre der vi ligger i gruppe med Leicester, Soton og Villa.

Enig!
Tidlig enda, men ser dessverre ut som det blir en ny sesong a-la Farmen (les: Kampen for tilværelsen).
Vi har en forferdelig poengfangst siste 6 kamper.

Tar glatt svakt spill og poeng, enn hederlige tap - 10 av 10 ganger.

Nå møter vi Leicester og Fulham de neste to.
6 poeng - ja, takk!
Ja, det henger jo sammen.
Tror vi får se et helt annet Leeds til uka.
Det blir en veldig tricky kamp for å få poeng.
Vi må snart finne form og rytme. Vi trenger ledere, individuelle ferdigheter og være langt mer definerte i kamper.
Det er skummelt hvis man spiller seg ned i en nedrykkssump. Da er veien ut lang.
Men på den andre siden mener jeg ikke et bytte av trener vil hjelpe noe her. Jeg tror han får maksimalt ut av dette laget. Ihvertfall opp mot.
Men han han må knekke koden for å vippe kamper mot svak motstand (hvis noe kan kalles svak motstand for Leeds anno 22) i vår favør.

Det som er intr er jo at Leicester har jo dalt siden vi traff de sist. Altså Marsch første kamp.
Jeg mener fortsatt det er kanskje hans beste kamp med Leeds selv om vi tapte.
Kampen til Torsdag skal bli spennende på måte måter og veldig vanskelig å spå.

Godt poeng det med ledere på banen. Det var tydelig at Bamfords inntreden gjorde noe med resten også. Cooper er jo tydeligvis en ubestridt leder i kollektivet, men som stopper er ikke han den som kan gå foran i sånne kamper som dette. Kanskje er det mangelen på selvtillit og ledelse som er det største tomrommet ette Kalvin Phillips?
Natt og dag med Bamford kontra Rodrigo.
Vi hadde aldri slitt så i fjor uten Cooper, Phillips og Bamford ute stort sett hele sesongen.
Enorm som leder i pressspillet Bamford. En tilstedeværelse og attitude ingen andre er i nærheten av.
Vi er helt avhengig av å spille slike i form.
Med en Rodrigo som øverste leder så er jeg helt sikker på at vi hadde slitt big time denne sesongen.
Det betyr ikke at Rodrigo er en dårlig spiller. Tvert i mot. Men i den rollen er han ikke i nærheten.
Rollespillere er vi totalt avhengig av når kvaliteten generelt ikke er høyere.
Individuelle ferdighetene til Arsenal feks er jo så milevis over oss som du kan komme, men vi kan ta de på innsats, løping og vilje. Den gode gamle klisjeen :) men det er jo helt sant. Og det gjorde vi nesten idag fordi vi møtte et Arsenal som var fysisk og mentalt utladet etter et tøft, tøft program siste 2 ukene.

TK20

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #131 på: Oktober 16, 2022, 20:07:59 »
Får Arteta og Arsenal noe ut av City kampen på Onsdag er det jo bare å ta seg hatten for hvordan Arteta har guidet dem gjennom kampprogrammet siste 5 kampene. Er byderby,Glimt, Liverpool, langt oppe i Nord-Norge, Leeds på ER og så City. På ca to uker.
Helt vanvittig.

Srsenals kamp mot City er utsatt siden de møter PSV i en annen utsatt kamp på torsdag.

leedslife

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #132 på: Oktober 16, 2022, 20:13:52 »
Får Arteta og Arsenal noe ut av City kampen på Onsdag er det jo bare å ta seg hatten for hvordan Arteta har guidet dem gjennom kampprogrammet siste 5 kampene. Er byderby,Glimt, Liverpool, langt oppe i Nord-Norge, Leeds på ER og så City. På ca to uker.
Helt vanvittig.

Srsenals kamp mot City er utsatt siden de møter PSV i en annen utsatt kamp på torsdag.
Da får vi varme opp med den kampen før vår egen på Torsdag.
Så kan vi se venstre vingen vi nesten fikk. Han skal nok til større oppgaver neste overgangsvindu.

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #133 på: Oktober 16, 2022, 21:36:41 »
Syntes vi var gode i dag. Mange gode prestasjoner.

Rasmus bedre og bedre. Men kun defensivt. Lite eller ingen trussel fremover. Føler at Ayling burde fått suste 20-25.

Vi eide midten. Roca kruttsterk i dag.

Bortsett fra hjerneblødningen fra Rodrigo så var vi bunnsolide bakover. Positivt.

Mye farligere med Bamford foran. Men lukter ikke mye mål...

Syntes byttene kom for sent, men kan skjønneat Jesse ikke vil ødelegge rytmen.

Sinisterra og Aaronson solide. Nå må de finne en tredjemann som fungerer. Harrison stopper opp, dribler og drar ned tempo i nesten alle situasjoner. Se så mye farligere vi ble når Sinisterra spilte ute til venstre. Rodrigo i
10ern med Bamford som spiss eller Summerville i stedet. Summerville skapte nok engang mer enn Harrison tross maange mindre minutter. Her må noe nytt prøves!

At Klich blir prioritert foran Gelhardt, Summerville og Greenwood liker jeg ikke. Klich ok innbytte i dag..men han er ferdig!
Kampen ropte etter en rask spiss. Gnonto satt på tribunen. Jeg tenker at Klich burde tatt den jobben da han alltid kommer inn som offensivt midtbane...vi har kanskje ikke nok kvalitet der, men både Gelhardt, Gnonto, Greenwood og Rodrigo klarer det Klich gjør.

Alt i alt en solid kamp. Surt å sitte igjen med en smultring. Men det bor mye i dette laget, men det mangler en goalgetter og en til å spille ball med Sinisterra og Aaronson.

Leicester neste. De legger seg heller ikke bakpå. Så da er det nye muligheter. Håper på noen endringer i laget og at Gnonto får minutter i beina.

Forøvrig så er Gnonto i finalerunden av FIFAs golden boy kåring...Han kan ikke spille u21!



« Siste redigering: Oktober 16, 2022, 21:38:31 av Eriksen55 »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #134 på: Oktober 16, 2022, 21:50:05 »
Jeg ber dere, les pressern. Jeg syns vi får myyye innsikt i hvordan Jesse tenker, og hvordan vi justerte pressingen i dag, Aaronsen og Harrison byttet roller etter eget initiativ osv...

Jeg hååper vi klarer å ta dette videre inn i de kommende kampene.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/jesse-marsch-leeds-united-rodrigo-25277597
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

baste

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #135 på: Oktober 16, 2022, 22:17:57 »
Syntes vi var gode i dag. Mange gode prestasjoner.

Rasmus bedre og bedre. Men kun defensivt. Lite eller ingen trussel fremover. Føler at Ayling burde fått suste 20-25.

Vi eide midten. Roca kruttsterk i dag.

Bortsett fra hjerneblødningen fra Rodrigo så var vi bunnsolide bakover. Positivt.

Mye farligere med Bamford foran. Men lukter ikke mye mål...

Syntes byttene kom for sent, men kan skjønneat Jesse ikke vil ødelegge rytmen.

Sinisterra og Aaronson solide. Nå må de finne en tredjemann som fungerer. Harrison stopper opp, dribler og drar ned tempo i nesten alle situasjoner. Se så mye farligere vi ble når Sinisterra spilte ute til venstre. Rodrigo i
10ern med Bamford som spiss eller Summerville i stedet. Summerville skapte nok engang mer enn Harrison tross maange mindre minutter. Her må noe nytt prøves!

At Klich blir prioritert foran Gelhardt, Summerville og Greenwood liker jeg ikke. Klich ok innbytte i dag..men han er ferdig!
Kampen ropte etter en rask spiss. Gnonto satt på tribunen. Jeg tenker at Klich burde tatt den jobben da han alltid kommer inn som offensivt midtbane...vi har kanskje ikke nok kvalitet der, men både Gelhardt, Gnonto, Greenwood og Rodrigo klarer det Klich gjør.
Alt i alt en solid kamp. Surt å sitte igjen med en smultring. Men det bor mye i dette laget, men det mangler en goalgetter og en til å spille ball med Sinisterra og Aaronson.

Leicester neste. De legger seg heller ikke bakpå. Så da er det nye muligheter. Håper på noen endringer i laget og at Gnonto får minutter i beina.

Forøvrig så er Gnonto i finalerunden av FIFAs golden boy kåring...Han kan ikke spille u21!

+1  ;)

morten1966

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #136 på: Oktober 17, 2022, 05:16:03 »
Men hva er det tullet med å sette innpå Summervillle når vi trenger mål da? Hederlige tap holder ikke i denne ligaen!

Sterland

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #137 på: Oktober 17, 2022, 06:51:17 »
Utrolig bittert at vi ikke fikk med oss noe fra denne kampen. Ingen lag som har kjørt Arsenal så vanvittig denne sesongen som vi gjorde i 2. omgang. Bamford gjorde virkelig en forskjell når han kom inn, men at det er mulig å svi så mange sjanser inkl straffespark er frustrerende. Mange som stod frem i går, men jeg ble meget imponert over Sinisterra som til tider herjet vilt og Aaronsen som virkelig var påskrudd. Synes også det var bra driv i Roca. Meget gledelig at Kristensen begynner å markere seg. Bunnsolid defensivt, men mangler fortsatt de offensive bidragene. Hadde Martinelli i bukselomma stort sett hele kampen. Struijk hadde også grei kontroll på Saka, men sliter når han blir utfordret på fart. Skuffelsen i går var i tillegg til sjansesløseriet, den forferdelige hjerneblødning-pasningen til Rodrigo som kostet kampen. Heller ikke veldig imponert over keeperspillet ved scoringen, den burde Meslier tatt.
Synes for øvrig at Summerville var rimelig frisk når han kom inn, men skulle selvsagt satt 100% sjansen.. Litt rart Gnonto ikke blir valgt som innbytter, han er uforutsigbar og kan skape kaos mot hvilken som helst motstander.
Kampen viste at vi definitivt har noe å fare med. Håper en har tålmodighet med Marsch, og lar han fortsette prosjektet. Jeg tror dette kan bli bra, og med et par forsterkninger (spiss/v.back/stopper) kan vi virkelig hevde oss. Nå skal Leicester gruses!

HåvardK

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #138 på: Oktober 17, 2022, 08:05:39 »
Men hva er det tullet med å sette innpå Summervillle når vi trenger mål da? Hederlige tap holder ikke i denne ligaen!
Jeg har stor tro på Summerville, men reagerte også på at han ble valgt foran Joffy i sluttminuttene. Mulig Jesse tenker at farta hans og pressegenskapene kan bli avgjørende. Sjansen han brente (nei, ikke brant) var nok ikke en 100%-er, men han burde ha truffet mål. Uansett var det kan selv som skapte sjansen.

Eriksen55

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #139 på: Oktober 17, 2022, 10:00:10 »
Men hva er det tullet med å sette innpå Summervillle når vi trenger mål da? Hederlige tap holder ikke i denne ligaen!

Hva er det tullet med at Harrison får spille så lenge i alle kamper?  ;)

Summerville burde kommet inn mye før for Harrison. Han var livlig, skapte en kjempesjanse han burde fått mer ut av. I de siste kampene har faktisk Summerville bidratt mer på 10-12 minutter enn Harrison har klart på hele kampen.

Kan skjønne at Jesse ikke ville risikere å ødelegge trykket vi hadde - Vi var tross alt gode i samtlige minutter i andre omgang og et bytte kan slå begge veier. Men når han først skulle bytte så ville jeg heller sett Gelhardt komme inn i stedet for Klich.
« Siste redigering: Oktober 17, 2022, 10:21:23 av Eriksen55 »

leedslife

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #140 på: Oktober 17, 2022, 10:42:28 »
Men hva er det tullet med å sette innpå Summervillle når vi trenger mål da? Hederlige tap holder ikke i denne ligaen!

Hva er det tullet med at Harrison får spille så lenge i alle kamper?  ;)

Summerville burde kommet inn mye før for Harrison. Han var livlig, skapte en kjempesjanse han burde fått mer ut av. I de siste kampene har faktisk Summerville bidratt mer på 10-12 minutter enn Harrison har klart på hele kampen.

Kan skjønne at Jesse ikke ville risikere å ødelegge trykket vi hadde - Vi var tross alt gode i samtlige minutter i andre omgang og et bytte kan slå begge veier. Men når han først skulle bytte så ville jeg heller sett Gelhardt komme inn i stedet for Klich.
Jeg mener bestemt Harrison var god i denne kampen. Spesielt mtp på hvordan vi stod mot Arsenal i andre og presset dem til feil. Er vel bare Adams og Sinisterra i Leeds laget som har flere recoveries. Hvis man vi bruker tid på sjansene og så er det jo Harrisons ball som skaper straffesparket (handsen til arsenal stopperen). Det er også Harrison som er svært delaktig i situasjonen på bakerste der man får presset/lagt igjen til Bamford som scorer, men blir avblåst for dytt.
Hele laget gode i andre omgang, men dynamikken og presspillet til de fremme var meget, meget bra. Sinisterra skiller seg ut med xfaktor i tillegg, men tror ikke man skal begynne å plukke ut de elementene Harrison og Brenden feks gir dette laget uten ball. Det er jo fundamentet i spillet vårt. Synes også han var langt bedre mot Palace enn hva fleste andre mener. I min bok vår beste offensive da.

Synes dog byttene i går ikke akkurat hever oss. Men sikkert en veldig vanskelig balansegang for Marsch. Arsenal er jo helt ferdige og som du sier så er det jo en fare for at flere bytter dreper momentumet vi har skaffet oss.
Synes jo så lenge man ikke har funnet et godt alternativ til de 3 bak spiss så bør snart italieneren prøves.
Det går også litt på at vi snakker om bredere stall og bedre alternativer enn tidligere sesonger. Det er ikke for gitt at vi kommer til å spille sesongen uten skader. Kampene vil etterhvert komme tettere og slitasjen både fysisk og mentalt vil bli mye større. Da kan det jo være greit å prøve å fase inn en slik spiller så han ihvertfall har et grunnlag hvis vi plutselig blir avhengig av han over flere kamper.
Er det en ting PL har vist oss til nå så er det at marginene er veldig små.

Synes også man skal ta innhoppet til Summerville for hva det var. Det var et bra bidrag som kunne/burde endt i scoring. Det er jo egentlig det vi venter på. En assist eller scoring fra den gutten. Da vil man forhåpentligvis få en spiller med større påvirkningskraft når han kommer inn.
Nå kommer det snart en cupkamp i tillegg mot Wolves. Der ligger det et utrolig god mulighet for han. PL motstand i tillegg. Den sjansen får vi håpe han tar vare på.
« Siste redigering: Oktober 17, 2022, 11:16:13 av leedslife »

Cherry

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #141 på: Oktober 17, 2022, 12:05:03 »
Etter at skuffelsen har lagt seg må man i alle fall ta med seg en god prestasjon. Hvis vi hadde klart å holde dette nivået stabilt er det ikke snakk om at dette laget rykker ned. Hvis Bamford holder seg noenlunde skadefri kommer vi til å bikke sånne kamper i vår favør.

Problemet er bare at dette IKKE er snittnivået vårt så langt og at Bamford faktisk ER skadeutsatt. Det er derfor vi taper klart på en dårlig dag og taper hederlig på en god. Må si jeg frykter nedrykkssumpa framover. Hvis det ikke jobbes beinhardt med en goalgetter til januarvinduet forstår jeg ingenting.

Joda, goalgetter`er viktig- men jeg mener faktisk at vi er brukbare fremover NÅR Bamford er med igjen nå.  Måla vil komme.  Rodrigo skuffer meg veldig, det holder ikke å prestere i noen få kamper pr sesong....
Jeg er fortsatt mest bekymra for at vi ikke spiller med VB på VB, men det hjelper vel da når Firpo kanskje er tilbake snart..
Strujic liker jeg godt, men han bør være Koch`s partner i midtforsvaret vårt hver uke....Cooper (og Llorente ) er for meg løs kanon på dekk/ku på travbanen i Premier League.
« Siste redigering: Oktober 17, 2022, 12:10:01 av Cherry »
 

HåvardK

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #142 på: Oktober 17, 2022, 12:11:56 »
Men hva er det tullet med å sette innpå Summervillle når vi trenger mål da? Hederlige tap holder ikke i denne ligaen!

Hva er det tullet med at Harrison får spille så lenge i alle kamper?  ;)

Summerville burde kommet inn mye før for Harrison. Han var livlig, skapte en kjempesjanse han burde fått mer ut av. I de siste kampene har faktisk Summerville bidratt mer på 10-12 minutter enn Harrison har klart på hele kampen.

Kan skjønne at Jesse ikke ville risikere å ødelegge trykket vi hadde - Vi var tross alt gode i samtlige minutter i andre omgang og et bytte kan slå begge veier. Men når han først skulle bytte så ville jeg heller sett Gelhardt komme inn i stedet for Klich.
Jeg mener bestemt Harrison var god i denne kampen. Spesielt mtp på hvordan vi stod mot Arsenal i andre og presset dem til feil. Er vel bare Adams og Sinisterra i Leeds laget som har flere recoveries. Hvis man vi bruker tid på sjansene og så er det jo Harrisons ball som skaper straffesparket (handsen til arsenal stopperen). Det er også Harrison som er svært delaktig i situasjonen på bakerste der man får presset/lagt igjen til Bamford som scorer, men blir avblåst for dytt.
Hele laget gode i andre omgang, men dynamikken og presspillet til de fremme var meget, meget bra. Sinisterra skiller seg ut med xfaktor i tillegg, men tror ikke man skal begynne å plukke ut de elementene Harrison og Brenden feks gir dette laget uten ball. Det er jo fundamentet i spillet vårt. Synes også han var langt bedre mot Palace enn hva fleste andre mener. I min bok vår beste offensive da.

Synes dog byttene i går ikke akkurat hever oss. Men sikkert en veldig vanskelig balansegang for Marsch. Arsenal er jo helt ferdige og som du sier så er det jo en fare for at flere bytter dreper momentumet vi har skaffet oss.
Synes jo så lenge man ikke har funnet et godt alternativ til de 3 bak spiss så bør snart italieneren prøves.
Det går også litt på at vi snakker om bredere stall og bedre alternativer enn tidligere sesonger. Det er ikke for gitt at vi kommer til å spille sesongen uten skader. Kampene vil etterhvert komme tettere og slitasjen både fysisk og mentalt vil bli mye større. Da kan det jo være greit å prøve å fase inn en slik spiller så han ihvertfall har et grunnlag hvis vi plutselig blir avhengig av han over flere kamper.
Er det en ting PL har vist oss til nå så er det at marginene er veldig små.

Synes også man skal ta innhoppet til Summerville for hva det var. Det var et bra bidrag som kunne/burde endt i scoring. Det er jo egentlig det vi venter på. En assist eller scoring fra den gutten. Da vil man forhåpentligvis få en spiller med større påvirkningskraft når han kommer inn.
Nå kommer det snart en cupkamp i tillegg mot Wolves. Der ligger det et utrolig god mulighet for han. PL motstand i tillegg. Den sjansen får vi håpe han tar vare på.
Enig i at dette ikke var en dårlig kamp av Jack, spesielt ikke i 2.omgang. Det viser også spillerbørsen fra flere engelske aviser. Men, som enkelte påpeker: Han får av og til litt tunnelsyn og skylapper, og senker tempoet istf å spille på en-touch.

leedslife

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #143 på: Oktober 17, 2022, 12:21:08 »
Men hva er det tullet med å sette innpå Summervillle når vi trenger mål da? Hederlige tap holder ikke i denne ligaen!

Hva er det tullet med at Harrison får spille så lenge i alle kamper?  ;)

Summerville burde kommet inn mye før for Harrison. Han var livlig, skapte en kjempesjanse han burde fått mer ut av. I de siste kampene har faktisk Summerville bidratt mer på 10-12 minutter enn Harrison har klart på hele kampen.

Kan skjønne at Jesse ikke ville risikere å ødelegge trykket vi hadde - Vi var tross alt gode i samtlige minutter i andre omgang og et bytte kan slå begge veier. Men når han først skulle bytte så ville jeg heller sett Gelhardt komme inn i stedet for Klich.
Jeg mener bestemt Harrison var god i denne kampen. Spesielt mtp på hvordan vi stod mot Arsenal i andre og presset dem til feil. Er vel bare Adams og Sinisterra i Leeds laget som har flere recoveries. Hvis man vi bruker tid på sjansene og så er det jo Harrisons ball som skaper straffesparket (handsen til arsenal stopperen). Det er også Harrison som er svært delaktig i situasjonen på bakerste der man får presset/lagt igjen til Bamford som scorer, men blir avblåst for dytt.
Hele laget gode i andre omgang, men dynamikken og presspillet til de fremme var meget, meget bra. Sinisterra skiller seg ut med xfaktor i tillegg, men tror ikke man skal begynne å plukke ut de elementene Harrison og Brenden feks gir dette laget uten ball. Det er jo fundamentet i spillet vårt. Synes også han var langt bedre mot Palace enn hva fleste andre mener. I min bok vår beste offensive da.

Synes dog byttene i går ikke akkurat hever oss. Men sikkert en veldig vanskelig balansegang for Marsch. Arsenal er jo helt ferdige og som du sier så er det jo en fare for at flere bytter dreper momentumet vi har skaffet oss.
Synes jo så lenge man ikke har funnet et godt alternativ til de 3 bak spiss så bør snart italieneren prøves.
Det går også litt på at vi snakker om bredere stall og bedre alternativer enn tidligere sesonger. Det er ikke for gitt at vi kommer til å spille sesongen uten skader. Kampene vil etterhvert komme tettere og slitasjen både fysisk og mentalt vil bli mye større. Da kan det jo være greit å prøve å fase inn en slik spiller så han ihvertfall har et grunnlag hvis vi plutselig blir avhengig av han over flere kamper.
Er det en ting PL har vist oss til nå så er det at marginene er veldig små.

Synes også man skal ta innhoppet til Summerville for hva det var. Det var et bra bidrag som kunne/burde endt i scoring. Det er jo egentlig det vi venter på. En assist eller scoring fra den gutten. Da vil man forhåpentligvis få en spiller med større påvirkningskraft når han kommer inn.
Nå kommer det snart en cupkamp i tillegg mot Wolves. Der ligger det et utrolig god mulighet for han. PL motstand i tillegg. Den sjansen får vi håpe han tar vare på.
Enig i at dette ikke var en dårlig kamp av Jack, spesielt ikke i 2.omgang. Det viser også spillerbørsen fra flere engelske aviser. Men, som enkelte påpeker: Han får av og til litt tunnelsyn og skylapper, og senker tempoet istf å spille på en-touch.
Joda, men problemet er vel at man blir veldig opphengt i akkurat det.
All statistikk sier at i dette laget er han den som skaper mest. 21 skapte sjanser, Brenden nr 2 med 14.  5 store sjanser skapt fra hans side. Rodrigo og Strujik nr 2 med 2 hver. Altså venstresiden vår er den lagdelen som har fungert klart best. xA (expected assistent) så ligger han på 1,4. Nr to Brenden med 0,8.  3 assister på 9 kamper - Brenden nr 2 med 1. Kompanjong Strujik med 1. Totale målpoeng er 4, 1 bak Rodrigo som topper på 5. Nr 3 er Brenden m.f  med 2 målpoeng.
Tar man med at Bamford faktisk har misbrukt 8 rel store sjanser (der Harrison har stått bak flere) så sier vel det at Harrison som få, men noen påpeker, ikke er vårt største problem. It takes two to tango.
Tar man med statsene off the ball i dette som gagner kollektivet og systemet så har man en spiller som ligger skyhøyt der og (Soleklart øverst ved posession won final third bla) - og har gjort i flere sesonger. Han var en av våre viktigste offensive under Bielsa og er den soleklare ener på så mange felt så langt under Marsch. Det sier at vi har en spiller som er tilpasningsdyktig og har flere strenger å spille på siden systemet og rollene er natt og dag ved flere aspekter.
Hvis det er snakk om en formdupp som enkelte mener må han spilles i form. Skal man ta ut de beste bidragsyterne i dette Leeds laget vil vi falle som en betongblokk. Så gode er vi ikke. Så mye kvalitet har vi ikke og så god bredde i form av kvalitet har vi overhodet ikke vist til nå. Vi ligger jo der vi ligger av en grunn. Om det er uflaks eller udyktighet kan jo alltids diskuteres. Men over 20 kamper med Marsch bør i utgangspunktet gi et godt bildet av hvor vi vil ligge sånn ca i landskapet i de neste 20. (tror jeg).
Utfordringene vil være de samme, men vi  vil møte tøffere motstand og gå inn i et tettere kampprogram nå utover. I tillegg har vi møtt begge topplagene til nå hjemme. Jeg tror fortsatt overgangsvinduet i vinter vil bli like vanskelig som tidligere. Det er endel spillere som vi rett og slett ikke får ordentlig i gang grunnet at de stadig blir skadet, vi sliter med å levere solide 90 minutter, vi har mistet evnen til å avgjøre på overtid(?), vi har ganske mange uprøvde spillere som har vist lite og som blir vanskeligere å fase inn jo mer trykk det etterhvert blir på Marsch om nå resultatene uteblir i fortsettelsen (noe vi så klart ikke håper). Er egentlig ikke en holdbar statistikk å bruke dette, men poengfangsten sist han var på et tilsvarende nivå som dette er ganske lik den vi opplever nå. Men her er det veldig mange faktorer som egentlig gir et skjevt bildet så er sånn sett litt håpløs å bruke. Men jeg tror utfordringene, selv etter veldige gode omganger mot både  Palace og Arsenal, er store fremover. Det siste jeg ville gjort er å ta ned grunnmuren og tatt ut de viktigste bidragsyterne. Men det er nå min mening. Skulle gjerne ønsket den samme positiviteten som flere andre vedr gjennomføringer, uforløst potensiale og kvalitet vi har av spillere. Mulig jeg dykker alt for mye ned i statistikk og blinder meg selv på det. Jeg merker jeg gjerne skulle skrudd tiden tilbake til det "klimaet" man kunne skrive i for 2 sesonger siden. Håper jo virkelig Marsch og klubben er kapabel til å finne tilbake til det sporet vi var på da.

En annen ting vedr Harrison og i et lengre perspektiv. Han er vel den spilleren vi akkurat nå kan få mest penger for og som har veldig interessante beilere i forhold til modellen vår. Skal man bare nedprioritere en slik spiller så vil vi jo ikke være i nærheten av å få 25-30 mill pund i fremtiden. Han er 25 år, i vannskorpa til Englands troppen og nærliggende å tro at vi vil kapitalisere her innen 12 måneder. Sinisterra og Brenden som er rundt han vedr verdi vil mest sannsynlig trenge lengre tid og flere kamper før vi kan maksimere profitt. I mitt hodet bør jo også disse 3 prioriteres bak spiss. En Rodrigo feks vil vi jo aldri få pengene igjen for. Selv om han nå heller ikke var ment som et slikt kjøp. Vi tåler heller ikke flere caser som Dan James. Der kan man jo i tillegg stille spørsmål vedr utlånet om vi i det hele tatt kom styrket ut av det i forhold til prestasjonsgruppa og ut mot konkurransenivået vi befinner oss i.
Og det er jo dette vi ønsker og slik er jo markedet. Er jo prestasjoner som skaper salgsverdien - og da må vi jo videreutvikle de. Var jo det som var styrken under Bielsa. En ting var jo personligheten og systemet hans, men han fikk jo veldig mye ut av de fleste spillerne. Det er jo en ting som blir viktig for Marsch og. Var jo få etablerte seniorspillere som endte ned i divisjonssystemet. For de fleste pekte pilen opp med noen få unntak så klart. Dette er jo noe vi er avhengig av å videreføre. I mitt begrensede hodet så må det jo være enklest å gjøre med de som har bevist kamp etter kamp, sesong etter sesong at de kan. Dette skal i tillegg balanseres i en beintøff, kynisk konkurranse der marginene er så små og levetiden som trener så kort.

Hva gjelder spillere igjen da;
Samme eks som Harrison man egentlig bruke om Cooper og Strujik og. Greit at man liker bedre andre spillere, men individuelt er de viktige i dette systemet og hva de gjør i kollektivet som ikke alltid er like lett å fange opp ved statistikk skal man heller ikke undervurdere. Koch v Cooper har til nå vist seg som et  langt bedre par enn de andre konstallasjonene vi har hatt bak siste månedene. Strujik har vært en åpenbaring på venstreback. Tatt steg og leverer jevnt over som en av våre beste. I tillegg en utrolig god referanse i hvordan vi vil spille under Marsch (noe Marsch selv har påpekt). Da tenker jeg på presspill, ballvinninger og duellkraft. Klart det er forbedringer offensivt, men her vi vet jo heller ikke hvordan Marsch ønsker at bidragene til backene skal være ut fra motstand. Jeg mistenker jo at det har vært fokus på det defensive og forhåpentligvis på sikt kan rommene foran i banen utforskes mer.
Balltap og unøyaktighet i oppbyggende spill har jo vært et problem for oss tidligere siden vi har for lite tilstedeværelse og kvalitet i sentrale linjer. De store problemene vi hadde mellom stopper/midtbane og kanalene mellom backer og stoppere har vi ikke sett i like stor grad som tidligere siste kamper. (pre-season og begynnelse av sesong). Det kan jo bety at Marsch har skrudd igjen skruen litt når det kommer til når backene skal gå og om de skal gå. Det er bare en teori fra min side da, men det kan være et interessant element i debatten om hvorfor Kristensen og Strujik brukes.
Og lignende teori kan jo også brukes vedr hvorfor unge spillere ikke starter eller hvorfor de får de minuttene de får.
« Siste redigering: Oktober 17, 2022, 14:17:07 av leedslife »

Reaney

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #144 på: Oktober 17, 2022, 17:46:01 »
Da jeg bare ser Leeds kamper lurer jeg på: Hvem andre lag ut fra en sånn dominans og med tildelt straffe klarer å tape en sånn kamp?

Kato

Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #145 på: Oktober 17, 2022, 20:50:29 »
Jack Harrison er venstre kant og ingenting annet.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp vs. Arsenal @Elland Road,16.10.22 kl. 15:00 Viasport PL
« Svar #146 på: Oktober 17, 2022, 21:48:14 »
Jack Harrison er venstre kant og ingenting annet.

Vel, det handler ikke bare om Harrison. Det handler også om Sinisterra. Her er Leeds-Live:
A new formation and slot for Harrison

The obvious tactical switch Marsch had made coming into the match revolved around Jack Harrison. The winger was switched inside to play behind Rodrigo to make space for Sinisterra on the flank.

In the main, it worked. While the first half was not perfect, Harrison was crucial in sitting behind the first line of the press and effectively blocking off Thomas Partey as a passing option for the visiting defenders.

Ironically, the biggest success in that switch is what it did for Sinisterra and Aaronson rather than Harrison himself. That pair ran riot throughout the afternoon in the half-spaces, gifting them clear turf to cause havoc for Arsenal.

There was a slight tinker in the formation when the Gunners had the ball too. As Takehiro Tomiyasu drifted inside from left-back to become a third central midfielder, it dragged Aaronson inside with him.

United would adopt a 4-3-3 and then even see Aaronson and Harrison trade that right-sided central midfield slot at their own request during the break. It was the kind of tactical switch Leeds needed to live with the league leaders and it worked a treat.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/leeds-united-arsenal-leicester-fulham-25278723
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan