Skrevet av Emne: Kamp vs Leicester City @ King Power St. tors. 20.10.22 kl. 21:15 på Viasport PL  (Lest 6709 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Jeg ble urolig allerede etter Southampton kampen...en total feilvurdering av Marsch å ikke foreta seg taktiske bytter når du leder  med 2-0 borte. Vi hadde litt flaks i starten mot Chelsea men vinner komfortabelt den kampen og alle tror at nå har vi noe på gang.. topp 4 trodde folk .Så feil  kan vi . Har hele tiden ment vi burde kjøpe spillere med PL erfaring. Det er noe som trengs på dette nivået. Når vi taper som vi gjør mot Leicester i går så er det vel på tide å si takk til Marsch og lykke til videre.

Topp 4  ;D

Vi kommer til å vinne ligaen sa folk, jeg sa at det skjer ikke og jeg fikk rett som vanlig.
Det ser vel bra ut på papir for noen da. Vi traff på Ralphinha så kanskje man forventer like treff på de vi hentet i sommer.
Marsch har jo trent verdens beste spiss så kanskje det gjorde han til verdens beste trener for noen.
Realistisk tilnærming er nok smart å ha, men følger de som støtter Marsch. Det som skjedde i går er ikke akseptabelt verken på banen eller tribunen.
Det står om PL spill. Jeg tror fortsatt han er den som kan få mest ut av dette laget. Men lørdag bør det bli 3 poeng og en solid gjennomføring i samtlige 90. Det bør være et absolutt minimum.
Nå må snakk vise seg i handling.
Det er jo i utgangspunktet håpløst å bytte trener nå, i hvert fall hvis en ikke har hatt noen i kikkerten over tid. Allikevel var det mye i går som ga grunn til bekymring. Det høye presset har vel vært vårt eneste offensive kjennetegn, hvis en da ikke regner med enkeltprestasjoner som egentlig bare Sini (og på sikt Cree) er kapabel til å gjennomføre. Til og med dette falt bort siste halvdel av 2.omgang i går. Da er det ikke mye som gjenstår - rent bortsett fra prat, prat og prat. Jeg forventer nå at Jesse faktisk går i seg selv og prøver å veie sine ord en bitteliten smule. I forkant av kampen i går roste han Firpo opp i skyene. Så gikk det som det gikk.

Enig i mye. Men hva skal han si til media når de spør om Firpo?? Han kan jo ikke si at han har mye å bevise og må prestere hvis han vil være her. Ikke til media. Helt sikker på at kommunikasjonen internt er noe helt annet.

Etter kampene syntes jeg Jesse svarer bra for seg. Kaster ingen under bussen. Tipper det var utestemme i garderoben etter kampen.

Tror vi er nære å få dette til å fungere, i hvert fall bedre. Selv under Bielsa gikk vi perioder uten seier. Får dette laget litt selvtillit og flyt så ser alt fort bedre ut. 6 poeng på de to neste så er vi midt på tabellen.

Men.Hvis dette ikke snur så kan ikke dette fortsette lenge. Det handler like mye om udyktighet som uflaks. Han må finne en måte å få det til å fungere på. Derfor forventer jeg endringer neste kamp. Det første han bør gjøre er å sørge for litt mer bredde. Om det er mer offensive backer eller bredere vinger vet jeg ikke. Kanskje bredere vinger og mer påfyll i boks fra midten passer bedre da vi kan stå igjen med fire bak og være litt mindre sårbare for overganger.

Jeg syntes også det er underlig at Ayling og Gnonto ikke får mer spilletid. Ayling er en leder. I tilegg er han offensiv. Han hadde tatt med ballen fremover i mange av situasjonene Rasmus spiller støtte.

Kanskje to spisser er løsningen. Bamford og Gnonto. Bamford er god møtende og kan slå stikkere. Gnonto lynhurtig og alltid i bevegelse.

Jeg vet ikke. Men at Jesse må gjøre endringer og få snudd dette er klink sikkert.

Dette skjer neppe. Men tror stallen hadde passet en Klassisk 4-4-2 eller 3-4-3. Jesses prinsipper fungerer også med disse formasjonene

Meslier - Rasmus, Koch, Cooper, Strujik - Aaronson,Adams, Roca, Sinisterra - Bamford, Gnonto

Meslier - Koch, Cooper, Strujik - Ayling, Adams, Roca, Aaronson - Summerville, Gnonto, Sinisterra

« Siste redigering: Oktober 21, 2022, 10:12:42 av Eriksen55 »

leedslife

Jeg ble urolig allerede etter Southampton kampen...en total feilvurdering av Marsch å ikke foreta seg taktiske bytter når du leder  med 2-0 borte. Vi hadde litt flaks i starten mot Chelsea men vinner komfortabelt den kampen og alle tror at nå har vi noe på gang.. topp 4 trodde folk .Så feil  kan vi . Har hele tiden ment vi burde kjøpe spillere med PL erfaring. Det er noe som trengs på dette nivået. Når vi taper som vi gjør mot Leicester i går så er det vel på tide å si takk til Marsch og lykke til videre.

Topp 4  ;D

Vi kommer til å vinne ligaen sa folk, jeg sa at det skjer ikke og jeg fikk rett som vanlig.
Det ser vel bra ut på papir for noen da. Vi traff på Ralphinha så kanskje man forventer like treff på de vi hentet i sommer.
Marsch har jo trent verdens beste spiss så kanskje det gjorde han til verdens beste trener for noen.
Realistisk tilnærming er nok smart å ha, men følger de som støtter Marsch. Det som skjedde i går er ikke akseptabelt verken på banen eller tribunen.
Det står om PL spill. Jeg tror fortsatt han er den som kan få mest ut av dette laget. Men lørdag bør det bli 3 poeng og en solid gjennomføring i samtlige 90. Det bør være et absolutt minimum.
Nå må snakk vise seg i handling.
Det er jo i utgangspunktet håpløst å bytte trener nå, i hvert fall hvis en ikke har hatt noen i kikkerten over tid. Allikevel var det mye i går som ga grunn til bekymring. Det høye presset har vel vært vårt eneste offensive kjennetegn, hvis en da ikke regner med enkeltprestasjoner som egentlig bare Sini (og på sikt Cree) er kapabel til å gjennomføre. Til og med dette falt bort siste halvdel av 2.omgang i går. Da er det ikke mye som gjenstår - rent bortsett fra prat, prat og prat. Jeg forventer nå at Jesse faktisk går i seg selv og prøver å veie sine ord en bitteliten smule. I forkant av kampen i går roste han Firpo opp i skyene. Så gikk det som det gikk.
Det er så sammensatt.
Jeg tror ikke han har så mye valg annet enn å snakke opp de han har mest mulig.
Samhold, profesjonalitet og dedikasjon står nok høyt i dette laget. Og det vises jo i de positive aspektene i spillet vårt. Vi er jo jævlig å spille mot i enkelte faser, men samtidig så enkle. Vi har jo ingen kraft sentralt i banen. Veldig få spillere som står frem og har noe særlig innflytelse så langt. Vi mangler totalt evne til å diktere kamper. Vi fader alt for ofte ut, tross mye svak motstand de over 20 kampene han har hatt kontrollen. Denne sesongen har vi jo ikke klart å gjennomføre 90 solide minutter tross at vi har hatt et veldig greit kampprogram første 10. Systemet er jo satt opp til å låse av motstander høyt og generere sjanser på feil hos motstander. Tross svak motstand har vi slippet inn mye og scoret lite.

Kanskje viktigste i forhold til enkeltspillere er jo at man kan vise et jevnt høyt nivå over flere kamper. Se på spillerne våre. Se gjennom statistikk fra tidligere klubber. For flere mangler det jo stabile prestasjoner på høyt nok nivå. For andre har jo stort sett karrieren blitt stykket opp av skader.

I tillegg til å være gode fotballspillere som man fikk ut maksimalt av så hadde Ayling, Cooper, Kalvin, Dallas, Harrison mf britisk fotball i dnaet. Se antall kamper de har spilt. Se hyppigheten av kamper de har spilt. Majoriteten av kamper i en konkurransesituasjon som presser deg maksimalt mentalt og fysisk.

Klart mye av det ligger jo hos Marsch å få ut maksimalt av system, kollektiv, individuelt og gjennomføringer, men man må jo også se på spillerne han har til rådighet i konkurranse med de andre. Synes folk generelt har tatt for lett på salgene av Ralph og Kalvin. I tillegg kommer alle de andre vi har mistet som har vært gode fotballspillere, kontunitetsbærere og ganske store profiler i Leeds sammenheng. Vi har jo vært gjennom en periode der vi har faset ut en hel stall nesten. Det er jo en prosess man må ta med og ha i bakhodet og sånn sett bør gi Marsch tid, men det må skje noe på Søndag. Vi trenger en solid gjennomføring og 3 poeng. For jeg er enig med deg at bare snakk går ikke. Vi lever av resultat og det brenner nå.
Det triste oppi alt er jo at vinnerkulturen er jo borte. Altså snakket om europa og generelt bare progresjon er jo totalt gone. Vi har jo backtracket voldsomt fra at forrige sesong bare var et uhell som ikke skulle gjenta seg. Vi har jo sett ut som et nedrykkslag over ufattelig mange måneder.
Altså 47 poeng på 48 kamper. Det er tallenes tale. Og her kan vi ikke bare rette alt mot trenerene. Her har jo klubben et ansvar på hva i helvete som har skjedd på sport.

Myhre10

Jeg ble urolig allerede etter Southampton kampen...en total feilvurdering av Marsch å ikke foreta seg taktiske bytter når du leder  med 2-0 borte. Vi hadde litt flaks i starten mot Chelsea men vinner komfortabelt den kampen og alle tror at nå har vi noe på gang.. topp 4 trodde folk .Så feil  kan vi . Har hele tiden ment vi burde kjøpe spillere med PL erfaring. Det er noe som trengs på dette nivået. Når vi taper som vi gjør mot Leicester i går så er det vel på tide å si takk til Marsch og lykke til videre.

Topp 4  ;D

Tja, håpløst vet jeg ikke, er vel ikke så uvanlig, Gerard fikk fyken nå

Vi kommer til å vinne ligaen sa folk, jeg sa at det skjer ikke og jeg fikk rett som vanlig.
Det ser vel bra ut på papir for noen da. Vi traff på Ralphinha så kanskje man forventer like treff på de vi hentet i sommer.
Marsch har jo trent verdens beste spiss så kanskje det gjorde han til verdens beste trener for noen.
Realistisk tilnærming er nok smart å ha, men følger de som støtter Marsch. Det som skjedde i går er ikke akseptabelt verken på banen eller tribunen.
Det står om PL spill. Jeg tror fortsatt han er den som kan få mest ut av dette laget. Men lørdag bør det bli 3 poeng og en solid gjennomføring i samtlige 90. Det bør være et absolutt minimum.
Nå må snakk vise seg i handling.
Det er jo i utgangspunktet håpløst å bytte trener nå, i hvert fall hvis en ikke har hatt noen i kikkerten over tid. Allikevel var det mye i går som ga grunn til bekymring. Det høye presset har vel vært vårt eneste offensive kjennetegn, hvis en da ikke regner med enkeltprestasjoner som egentlig bare Sini (og på sikt Cree) er kapabel til å gjennomføre. Til og med dette falt bort siste halvdel av 2.omgang i går. Da er det ikke mye som gjenstår - rent bortsett fra prat, prat og prat. Jeg forventer nå at Jesse faktisk går i seg selv og prøver å veie sine ord en bitteliten smule. I forkant av kampen i går roste han Firpo opp i skyene. Så gikk det som det gikk.

baste

Jesse er nok ingen frelser, slik Bielsa var.
Den stemningen, trua på Leeds som Bielsa skapte, synes å være borte.
Uten 6 p på de neste 2, så er vi nok under streken, mest sannsynlig for en god stund

Junior Firpo bli nok aldri god nok på dette nivået. Rodrigo må enten spille spiss, slik han gjorde i starten av sesongen, eller sitte på benken. Rodrigo ellers Gelhardt skulle erstattet Bamford tidligere.

At vår Italienske spiss ikke får spilletid på dette Leeds laget er jo ikke veldig betryggende, rask, driblesterk og har mål i seg.

Struijk må spilke venstre back, til Leo eller Dallas er klar. Da kan han og Koch bli det nye stopperparet

MOT


HåvardK

Jeg ble urolig allerede etter Southampton kampen...en total feilvurdering av Marsch å ikke foreta seg taktiske bytter når du leder  med 2-0 borte. Vi hadde litt flaks i starten mot Chelsea men vinner komfortabelt den kampen og alle tror at nå har vi noe på gang.. topp 4 trodde folk .Så feil  kan vi . Har hele tiden ment vi burde kjøpe spillere med PL erfaring. Det er noe som trengs på dette nivået. Når vi taper som vi gjør mot Leicester i går så er det vel på tide å si takk til Marsch og lykke til videre.

Topp 4  ;D

Vi kommer til å vinne ligaen sa folk, jeg sa at det skjer ikke og jeg fikk rett som vanlig.
Det ser vel bra ut på papir for noen da. Vi traff på Ralphinha så kanskje man forventer like treff på de vi hentet i sommer.
Marsch har jo trent verdens beste spiss så kanskje det gjorde han til verdens beste trener for noen.
Realistisk tilnærming er nok smart å ha, men følger de som støtter Marsch. Det som skjedde i går er ikke akseptabelt verken på banen eller tribunen.
Det står om PL spill. Jeg tror fortsatt han er den som kan få mest ut av dette laget. Men lørdag bør det bli 3 poeng og en solid gjennomføring i samtlige 90. Det bør være et absolutt minimum.
Nå må snakk vise seg i handling.
Det er jo i utgangspunktet håpløst å bytte trener nå, i hvert fall hvis en ikke har hatt noen i kikkerten over tid. Allikevel var det mye i går som ga grunn til bekymring. Det høye presset har vel vært vårt eneste offensive kjennetegn, hvis en da ikke regner med enkeltprestasjoner som egentlig bare Sini (og på sikt Cree) er kapabel til å gjennomføre. Til og med dette falt bort siste halvdel av 2.omgang i går. Da er det ikke mye som gjenstår - rent bortsett fra prat, prat og prat. Jeg forventer nå at Jesse faktisk går i seg selv og prøver å veie sine ord en bitteliten smule. I forkant av kampen i går roste han Firpo opp i skyene. Så gikk det som det gikk.
Det er så sammensatt.
Jeg tror ikke han har så mye valg annet enn å snakke opp de han har mest mulig.

Selvsagt skal han gi støtte til egne spillere utad. Men det får være måte på. Innholdet i slike lovprisninger mister jo helt mening når en ser på prestasjonen når Firpo endelig får sjansen.
Jeg syns det er på tide å ta aktive grep i stallen. Rodrigo, Firpo, Forshaw og Klich bør parkeres, og heller gi sjansen til unge og sultne spillere - i kombinasjon med to-tre solide og rutinerte forsterkninger i januar (ja, jeg tror vel ikke helt selv at det siste er mulig, men jeg er så lei av å bli skuffet over de nevnte ringrevene at jeg tillater meg å drømme).

Eriksen55

Jeg ble urolig allerede etter Southampton kampen...en total feilvurdering av Marsch å ikke foreta seg taktiske bytter når du leder  med 2-0 borte. Vi hadde litt flaks i starten mot Chelsea men vinner komfortabelt den kampen og alle tror at nå har vi noe på gang.. topp 4 trodde folk .Så feil  kan vi . Har hele tiden ment vi burde kjøpe spillere med PL erfaring. Det er noe som trengs på dette nivået. Når vi taper som vi gjør mot Leicester i går så er det vel på tide å si takk til Marsch og lykke til videre.

Topp 4  ;D

Vi kommer til å vinne ligaen sa folk, jeg sa at det skjer ikke og jeg fikk rett som vanlig.
Det ser vel bra ut på papir for noen da. Vi traff på Ralphinha så kanskje man forventer like treff på de vi hentet i sommer.
Marsch har jo trent verdens beste spiss så kanskje det gjorde han til verdens beste trener for noen.
Realistisk tilnærming er nok smart å ha, men følger de som støtter Marsch. Det som skjedde i går er ikke akseptabelt verken på banen eller tribunen.
Det står om PL spill. Jeg tror fortsatt han er den som kan få mest ut av dette laget. Men lørdag bør det bli 3 poeng og en solid gjennomføring i samtlige 90. Det bør være et absolutt minimum.
Nå må snakk vise seg i handling.
Det er jo i utgangspunktet håpløst å bytte trener nå, i hvert fall hvis en ikke har hatt noen i kikkerten over tid. Allikevel var det mye i går som ga grunn til bekymring. Det høye presset har vel vært vårt eneste offensive kjennetegn, hvis en da ikke regner med enkeltprestasjoner som egentlig bare Sini (og på sikt Cree) er kapabel til å gjennomføre. Til og med dette falt bort siste halvdel av 2.omgang i går. Da er det ikke mye som gjenstår - rent bortsett fra prat, prat og prat. Jeg forventer nå at Jesse faktisk går i seg selv og prøver å veie sine ord en bitteliten smule. I forkant av kampen i går roste han Firpo opp i skyene. Så gikk det som det gikk.
Det er så sammensatt.
Jeg tror ikke han har så mye valg annet enn å snakke opp de han har mest mulig.

Selvsagt skal han gi støtte til egne spillere utad. Men det får være måte på. Innholdet i slike lovprisninger mister jo helt mening når en ser på prestasjonen når Firpo endelig får sjansen.
Jeg syns det er på tide å ta aktive grep i stallen. Rodrigo, Firpo, Forshaw og Klich bør parkeres, og heller gi sjansen til unge og sultne spillere - i kombinasjon med to-tre solide og rutinerte forsterkninger i januar (ja, jeg tror vel ikke helt selv at det siste er mulig, men jeg er så lei av å bli skuffet over de nevnte ringrevene at jeg tillater meg å drømme).

Enig i dette.

Jeg syntes de fleste nye har mye å tilføre, mens restene av Bielsa æran nå har gått ut på dato.
Klich ikke god nok. Tipper det skjer noe når Polen sin VM tropp er klar. Her kan Gyabi gjøre akkurat det samme, bare litt raskere. Det bør hentes inn en utfordrer til Adams/Roca.

Forshaw og Bamford. Skadet daukjøtt. Aldri så mye jeg liker dem. De er ferdige.

Våre spanske venner - Llorente, Firpo og Rodrigo. De bør være inne i sitt siste år i klubben.

Så tenker jeg at Ayling, Cooper og Dallas er fine å ha. Så spørs det om Ayling gidder å tilbringe sine siste år på benken bak en danske som har angst for å spille ballen fremover.

Så jo hva Summerville klarte i går. Ikke fantastisk. Skulle bare mangle. Men en av våre beste.

Gyabi og Gnonto er jeg helt sikker på har noe å bidra med. Det tror jeg også Greenwood kan. Ihvertfall ift Klich.

Så er jeg litt mer spent på Gelhardt. Ser ikke like fresh ut. Skral helse et stort minus.

Uansett. Det ble hentet mye bra i sommer. Begrenset hvor mange som kan hentes ila et vindu ift dynamikken i stallen. Og ikke minst pga økonomien. Den største feilen her er den tynne stallen vi endte opp med under Bielsa. Når halvparten av den tynne stallen har peaket så blir det voldsomt å fase ut de samtidig som at stallen skal både økes og forsterkes.

Derfor mener jeg at de unge som er talentfulle bør vurderes foran spillere som Llorente, Forshaw, Klich og Firpo. Så har vel sesongen til nå vist at Bamford ikke er noe å satse på.

Dette betyr ikke at jeg tror at unggutta er frelserne. Men jeg tror helt oppriktig at enkelte av de kan bidra mer enn noen av de etablerte. De har forhåpentligvis en litt større sult og de har en pil som peker oppover. Om alle kan bidra solid og stabilt over tid? Vet ikke. Men Pila til de nevnte som bør fases ut vil aldri ha retning oppover igjen i PL.

Dennis

Syns du er inne på mange gode og konstruktive forslag, Eriksen!

Jeg er derimot skeptisk til at så mange av unggutta skal inn på likt. At du ikke vinner noe med guttunger ble motbevist for 30 år sida, men det spørs om ikke det var mer unntaket fra regelen. Et annet spørsmål er om de faktisk er gode nok. Om Gnonto, Gyabi, Greenwood, Gelhardt osv går utenpå våre aldrende spillere, så er det rart at de ikke spiller oftere og mer.

Trenere lever av resultater, ikke for å hjelpe Klich til VM-plass.

Hadde vært veldig, veldig tilbøyelig til å si meg enig om vi lå midt på tabellen i Championship. Bygge rutine og herde unggutta, slik at de med tid og stund kan bli toppspillere (i divisjonen). Slik det ser ut i dag tror jeg derimot det bare vil befeste vår posisjon som bunnlag.

En ting er i alle fall klart at overhalingen av denne stallen er langt fra ferdig.
Marching on together!

HåvardK

Syns du er inne på mange gode og konstruktive forslag, Eriksen!

Jeg er derimot skeptisk til at så mange av unggutta skal inn på likt. At du ikke vinner noe med guttunger ble motbevist for 30 år sida, men det spørs om ikke det var mer unntaket fra regelen. Et annet spørsmål er om de faktisk er gode nok. Om Gnonto, Gyabi, Greenwood, Gelhardt osv går utenpå våre aldrende spillere, så er det rart at de ikke spiller oftere og mer.

Trenere lever av resultater, ikke for å hjelpe Klich til VM-plass.

Hadde vært veldig, veldig tilbøyelig til å si meg enig om vi lå midt på tabellen i Championship. Bygge rutine og herde unggutta, slik at de med tid og stund kan bli toppspillere (i divisjonen). Slik det ser ut i dag tror jeg derimot det bare vil befeste vår posisjon som bunnlag.

En ting er i alle fall klart at overhalingen av denne stallen er langt fra ferdig.
Nå sier vel ikke Eriksen at disse skal inn på likt - men at de faktisk skal få sjansen. Og årsakene til at de ikke spiller oftere og mer kan faktisk spores tilbake til Bielsa-tiden. Summerville har jo blitt bortimot latterliggjort, og brukt som et eksempel på at det er ENORM forskjell mellom U23 og PL. Vel, i går var han etter manges mening blant våre klart beste i sin første kamp fra start i PL. Hvorfor skulle ikke dette kunne skje med Greenwood, Hjelde, Gnonto og Cresswell, altså spillere som er bærebjelker på sine respektive ungdomslandslag, hvis de matches riktig sammen med mer erfarne spillere som er gode rollemodeller?

Så skjønner jeg selvsagt at dette ikke er noen garanti for suksess. Men verdimessig er det i min verden mer riktig å satse på fremtiden foran fortiden (sa han retorisk).

Hallgeir *

Leeds spilte en god kamp mot Arsenal og tapte. Men når spilte Leeds 2 gode kamper etter hverandre sist?

Relevant spørsmål. Jeg kan ikke svare, i alle fall.

Det slår meg bare at det er så himmelvid forskjell på Leeds sitt toppnivå, som da Arsenal ble "lekt med", og fra halvveis i første omgang og ut kampen i går, som var et ganske så pinlig skue. Det virket som om spillerne totalt hadde mistet troa på det de drev på med.
Super Leeds since 1968

Josch

Leeds spilte en god kamp mot Arsenal og tapte. Men når spilte Leeds 2 gode kamper etter hverandre sist?

Relevant spørsmål. Jeg kan ikke svare, i alle fall.

Det slår meg bare at det er så himmelvid forskjell på Leeds sitt toppnivå, som da Arsenal ble "lekt med", og fra halvveis i første omgang og ut kampen i går, som var et ganske så pinlig skue. Det virket som om spillerne totalt hadde mistet troa på det de drev på med.

Borteformen har vært og forblir katastrofal denne sesongen. Hjemme tror jeg vi kan se flere gode prestasjoner. Vi får kun gode kamper etterhverandre dersom Leeds har hjemmebane.

Dagens Leeds spillerne tåler jo ikke å spille borte!

Jeg mener å huske at Raphina sto bak mange mål på bortebane i forrige sesong. Han var et rivjern . Det handler egentlig om kvalitet.


auren

Leeds spilte en god kamp mot Arsenal og tapte. Men når spilte Leeds 2 gode kamper etter hverandre sist?

Relevant spørsmål. Jeg kan ikke svare, i alle fall.

Det slår meg bare at det er så himmelvid forskjell på Leeds sitt toppnivå, som da Arsenal ble "lekt med", og fra halvveis i første omgang og ut kampen i går, som var et ganske så pinlig skue. Det virket som om spillerne totalt hadde mistet troa på det de drev på med.

Jeg tror også vi må tenke på at Arsenal sannsynligvis merket hardkjøret og torsdagskampen mot Bodø/Glimt bare tre dager i forveien. Et normalt Arsenal-lag ville ikke blitt utspilt slik de ble i 2. omgang. Det er ikke mange prosentene et topplag skal senke seg, før motstander er bedre.

Og så er det selvsagt snakk om timing og tilfeldigheter i fotball. Mot Leicester hadde vi først et "uheldig" selvmål, så Sinisterras tverrliggertreff og så Summervilles gode sjanse, før 2-0 satt ut av intet.
Med Cooper fra start tror jeg ikke vi hadde tapt i går. Det sier egentlig ganske mye.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Leeds spilte en god kamp mot Arsenal og tapte. Men når spilte Leeds 2 gode kamper etter hverandre sist?

Relevant spørsmål. Jeg kan ikke svare, i alle fall.

Det slår meg bare at det er så himmelvid forskjell på Leeds sitt toppnivå, som da Arsenal ble "lekt med", og fra halvveis i første omgang og ut kampen i går, som var et ganske så pinlig skue. Det virket som om spillerne totalt hadde mistet troa på det de drev på med.

Jeg tror også vi må tenke på at Arsenal sannsynligvis merket hardkjøret og torsdagskampen mot Bodø/Glimt bare tre dager i forveien. Et normalt Arsenal-lag ville ikke blitt utspilt slik de ble i 2. omgang. Det er ikke mange prosentene et topplag skal senke seg, før motstander er bedre.

Og så er det selvsagt snakk om timing og tilfeldigheter i fotball. Mot Leicester hadde vi først et "uheldig" selvmål, så Sinisterras tverrliggertreff og så Summervilles gode sjanse, før 2-0 satt ut av intet.
Med Cooper fra start tror jeg ikke vi hadde tapt i går. Det sier egentlig ganske mye.

auren

Det er på det rene at to kamper hver uke den siste tiden, vil ta på fysisk og psykisk.  Jeg så begge kampene mellom Glimt og Arsenal. Spesielt i London, men også i Bodø, ble det brukt mest reserver av London-klubben. De beste ble stort sett spart. Derfor har jeg ikke spesielt stor tro på at akkurat Glimt-kampene gjorde det store utslaget for prestasjonen mot Leeds, og kampen mot PSV forut for møtene med Glimt ble som kjent utsatt på grunn av et dødsfall.

Nei, jeg vil ikke snakke ned prestasjonen Leeds gjorde mot Arsenal, som var ordentlig på hæla i andre omgang.
Super Leeds since 1968

leedslife

Leeds spilte en god kamp mot Arsenal og tapte. Men når spilte Leeds 2 gode kamper etter hverandre sist?

Relevant spørsmål. Jeg kan ikke svare, i alle fall.

Det slår meg bare at det er så himmelvid forskjell på Leeds sitt toppnivå, som da Arsenal ble "lekt med", og fra halvveis i første omgang og ut kampen i går, som var et ganske så pinlig skue. Det virket som om spillerne totalt hadde mistet troa på det de drev på med.

Jeg tror også vi må tenke på at Arsenal sannsynligvis merket hardkjøret og torsdagskampen mot Bodø/Glimt bare tre dager i forveien. Et normalt Arsenal-lag ville ikke blitt utspilt slik de ble i 2. omgang. Det er ikke mange prosentene et topplag skal senke seg, før motstander er bedre.

Og så er det selvsagt snakk om timing og tilfeldigheter i fotball. Mot Leicester hadde vi først et "uheldig" selvmål, så Sinisterras tverrliggertreff og så Summervilles gode sjanse, før 2-0 satt ut av intet.
Med Cooper fra start tror jeg ikke vi hadde tapt i går. Det sier egentlig ganske mye.

auren
Du er nok inne på noe vesentlig her.
De var vel i London Fredag. Leeds Lørdag. Forberedelser er alfa omega. Taktisk. Mønster.
Er jo dette som er essensen i det stortrenerene hele tiden kritiserer fa og uefa for.
Kampen om marginer.