Skrevet av Emne: Kamp: vs Tottenham @Tottenham Hotspur Stadium 12.11.22 kl. 16:00 på Viasport PL1  (Lest 7737 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Sterland

Hva er det med middelmådigheter som gang på gang framstår som verdensstjerner mot Leeds.
Denne gangen ødelegges dagen av tomålscorer Bentancur. Var hatobjekt nr. 1 og helt elendig i Juventus. Fansen jublet villt da han forsvant til Tottenham. Men så var det Leeds da.
Merkelig kommentar.. Bentancur har vært glimrende for Spurs siden han kom

Dennis

God kontroll og opp til 2-3.

Så bytter vi ut enda en offensiv spiller og blir baktunge. Resultatet kommer umiddelbart.

Taktisk bommert.

De fleste lag hadde gjort det samme. Det er ikke sånn at det er genialt når det funker og elendig hvis det ikke går

Jesse blir jo hyllet og slaktet i annenhver kamp for bytter og grep som blir gjort.

Tre poeng til null. Jeg klarer ikke hylle det dessverre.

Sju baklengs siste to. Fullstendig lekk.

Dog en ålræit kamp i dag til vi frivillig gir fra oss initiativet.
For det finnes ikke noen alternativ? Enten hylle eller slakte?

Selvfølgelig er det et sted i mellom vi skal ligge.

Jeg prøvde da også å forklare hvorfor jeg mener byttet av Roca ble en taktisk bommert etter at vi allerede var svekket offensivt uten Gnonto i tråden, gjorde jeg ikke?

Eriksen skrev hyllet/slaktet så jeg spilte videre på det. Kunne selvsagt presisert meg ytterligere. Trodde ikke det var nødvendig da jeg sier at jeg er skuffa over tap når jeg følte vi hadde dette i lomma. I det legger jeg at kampplanen og gjennomføringen er god, frem til vi frivillig gir Spurs midtbanen de siste ti minuttene.

Med fasit i hånd er det enklest å bedømme. Som jeg skreiv skjønner jeg hensikten, men det ble bom. Hadde det vært en fluke av et langskudd eller stor forsvarstabbe ville det vært mer marginalt, men her var det fullstendig ball i hatt. At det var en feilaktig avgjørelse syns jeg er udiskutabelt, selv om vi er bra i 80minutter.

Skulle ønske Jesse hadde lært etter Southampton. Det var mye av det samme der.
« Siste redigering: November 12, 2022, 20:44:47 av Dennis »
Marching on together!

Reaney

Fra flere og sikre Juventus kilder, Sterland
Følger ikke Spurs så da har vel Conte fått ut noe ekstra i han.

ar9

Jeg er fortsatt ikke overbevist om at March-ball er rette veien å gå for Leeds.
Men klarer ikke å slakte han etter denne kampen.
Ikke klarer jeg å henge ut enkeltspillere heller.
Bortekamp mot ett topplag med ett budsjett i en helt annen klasse enn vårt, i London foran 60’ tilskuere.
Fantastisk fotballkamp.
7 flotte mål. Det siste er ett kunststykke.

Med mine Leeds briller følte jeg vi til tider var jevngode eller hakket hvassere.
Når jeg tar av brillene og leser statsen etter kampen så ser jeg at Tottenham var best i alt.

Så basert på dette måtte vi hatt maks flyt og uttelling for å fått med oss noe fra dette oppgjøret.
Det hadde vi vel og nesten.

Stikker vi fingeren i jorda og ser på hva slags spillerstall vi har tilgjengelig er dette ikke noe å skamme seg over. Med slikt spill og innsats vil det kunne gi resultater senere.

Jeg for min del forlenger prøveperioden til March bittelitt til.
Så får det være opp til den veloppdragne spanjolen med brillene å sørge for at forsterkninger i alle ledd står klare i vinduskarmen.

Sent from my iPhone using Tapatalk
« Siste redigering: November 12, 2022, 21:24:56 av ar9 »

Eriksen55

God kontroll og opp til 2-3.

Så bytter vi ut enda en offensiv spiller og blir baktunge. Resultatet kommer umiddelbart.

Taktisk bommert.

De fleste lag hadde gjort det samme. Det er ikke sånn at det er genialt når det funker og elendig hvis det ikke går

Jesse blir jo hyllet og slaktet i annenhver kamp for bytter og grep som blir gjort.

Tre poeng til null. Jeg klarer ikke hylle det dessverre.

Sju baklengs siste to. Fullstendig lekk.

Dog en ålræit kamp i dag til vi frivillig gir fra oss initiativet.
For det finnes ikke noen alternativ? Enten hylle eller slakte?

Selvfølgelig er det et sted i mellom vi skal ligge.

Jeg prøvde da også å forklare hvorfor jeg mener byttet av Roca ble en taktisk bommert etter at vi allerede var svekket offensivt uten Gnonto i tråden, gjorde jeg ikke?

Eriksen skrev hyllet/slaktet så jeg spilte videre på det. Kunne selvsagt presisert meg ytterligere. Trodde ikke det var nødvendig da jeg sier at jeg er skuffa over tap når jeg følte vi hadde dette i lomma. I det legger jeg at kampplanen og gjennomføringen er god, frem til vi frivillig gir Spurs midtbanen de siste ti minuttene.

Med fasit i hånd er det enklest å bedømme. Som jeg skreiv skjønner jeg hensikten, men det ble bom. Hadde det vært en fluke av et langskudd eller stor forsvarstabbe ville det vært mer marginalt, men her var det fullstendig ball i hatt. At det var en feilaktig avgjørelse syns jeg er udiskutabelt, selv om vi er bra i 80minutter.

Skulle ønske Jesse hadde lært etter Southampton. Det var mye av det samme der.

Det er heller ikke unormalt at det laget som ligger under 10min før slutt klemmer til litt ekstra fremover og setter motstander under press. Nå lykktes det for Spurs litt raskt etter en defelction og rett i mål. Dessuten vet vi ikke om det kun var taktiske grunner til byttet. Begge på midten hadde også gult. Mange hensyn å ta.

Leste en på twitter skrev at Jesse burde byttet ut Adams i stedet for Roca da hadde vi ikke måtte spille med 10 mann. Så dumme folk finns faktisk.

Alle ser at det byttet ikke slo heldig ut. Men at det er en tabbe? Absolutt ikke.

Hadde Jesse gjort det hvis han viste utfallet? Selvfølgelig ikke.

Er det virkelig noen som mener at en manager alltid skal treffe på bytter?

Vi var gode i dag. Gode nok til trepoeng. Men målene vi slappe inn ble for enkle. Men voldsom uflaks også.

1-1 - Burde vært annulert

2-2 - Den burde Meslier tatt. Men Rasmus maks uheldig i samme situasjon.

3-3 - Mellom beina og deflection i mål. Udyktighet/ bra av Spurs i forkant, men ren uflaks at ballen ikke stoppes i forkant.

4-3 Veldig bra av Spurs. Men slipper til litt enkelt.

Jeg mener fortsatt at Jesse er rett mann. Vi spiller fin og god offensiv fotball. Vi spiller jevnt og bedre mot de beste lagene. Litt oppstramming bakover og litt høyere bunnivå så er vi klink 8-12. Som vi er om vi vinner hengekampen.

Tipper ny venstreback i januar. Da vil Strujik tette igjen bskover  :)

Eriksen55

Fra flere og sikre Juventus kilder, Sterland
Følger ikke Spurs så da har vel Conte fått ut noe ekstra i han.

Da er han bare som en av mange som har vært svak i en klubb og strålende i en annen.

Så ja, under Conte har han vært god.
« Siste redigering: November 12, 2022, 21:34:49 av Eriksen55 »

Kato

Struijk har klart seg greit på venstrebacken defensivt, dog var det der alt kom igjennom i dag. Offensivt er det syltynt fra venstrebacken. Det er vel 4 år siden sist vi spilte med en god venstreback, på tide å handle i januar. Og ja, Firpo ut andre veien.

Dennis

Eriksen55: Kan vi ikke enes i å være uenig i Marschs ferdigheter og taktiske avgjørelser i dag? Så håper jeg at jeg tar feil og heller er nærmere dine meninger noen uker over jul?

Ønsker deg en fin kveld! :)
Marching on together!

Eriksen55

Kan vi ikke enes i å være uenig i Marschs ferdigheter og taktiske avgjørelser i dag? Så håper jeg at jeg tar feil og heller er nærmere dine meninger noen uker over jul?

Ønsker deg en fin kveld! :)

Absolutt Dennis  :)

En fin kveld til deg også 😀

Eriksen55

Struijk har klart seg greit på venstrebacken defensivt, dog var det der alt kom igjennom i dag. Offensivt er det syltynt fra venstrebacken. Det er vel 4 år siden sist vi spilte med en god venstreback, på tide å handle i januar. Og ja, Firpo ut andre veien.

Ja han er ingen offensiv vingback. Men det Strujik har levert i år er solid syntes jeg. Ikke like bra alt i dag.

Likevel syntes jeg han bidrar mye mer offensivt enn Rasmus. Vi ser ikke Strujik på tunge løp bakfra, men ofte med småspill høyt i banen. Det løser han veldig bra.

Rasmus er på noen sjeldne gode løp. Men tror jeg knapt kan huske mer enn 1 eller 2 gode innlegg. Her er Rasmus svak.

Tror og håper ting blir bedre hvis vi får inn en god venstreback og kan bruke vår beste stopper som stopper.

Og ja - Firpo bør være en av flere som bør gå ut!

« Siste redigering: November 12, 2022, 21:45:14 av Eriksen55 »

baste

I dag trudde æ vi skulle klare å dra dette i land, mye fint spill. Men det begynte med en baklengs, som VAR skal dømme for og det står 1-1
Mål endrer kamper, dommeren la listen vel høyt til å begynne med. Går riktignok til pause med 1-2


At vi sitter igjen med 0 poeng i dag, føles som ett ran. Fryktelig klønete å pådra seg gult nr to…men for en solid prestasjon i dag av Adams, og flere andre utpå der. Fikk nu bekreftet det jeg har påstått, Rodrigo må spille spiss !
Vår toppscorer så langt.


Synd VM ikke ble avlyst.. alt for lenge å vente på neste kamp.

MOT

ar9

Struijk har klart seg greit på venstrebacken defensivt, dog var det der alt kom igjennom i dag. Offensivt er det syltynt fra venstrebacken. Det er vel 4 år siden sist vi spilte med en god venstreback, på tide å handle i januar. Og ja, Firpo ut andre veien.

Ja han er ingen offensiv vingback. Men det Strujik har levert i år er solid syntes jeg. Ikke like bra alt i dag.

Likevel syntes jeg han bidrar mye mer offensivt enn Rasmus. Vi ser ikke Strujik på tunge løp bakfra, men ofte med småspill høyt i banen. Det løser han veldig bra.

Rasmus er på noen sjeldne gode løp. Men tror jeg knapt kan huske mer enn 1 eller 2 gode innlegg. Her er Rasmus svak.

Tror og håper ting blir bedre hvis vi får inn en god venstreback og kan bruke vår beste stopper som stopper.

Og ja - Firpo bør være en av flere som bør gå ut!
Strujik har klart seg bra utifra forutsetningene.
Fra en dårlig utgang synes jeg Rasmus har kommet seg. Men skal vi lykkes med March-ball trengs bedre backer enn dem rett og slett. Spesielt mot 3 stoppere eller lag som legger seg bakpå. Backene har en nøkkelrolle i dette systemet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Russel_Doig

Struijk har klart seg greit på venstrebacken defensivt, dog var det der alt kom igjennom i dag. Offensivt er det syltynt fra venstrebacken. Det er vel 4 år siden sist vi spilte med en god venstreback, på tide å handle i januar. Og ja, Firpo ut andre veien.

Ja, merkelig at folk ikkje ser at Struijk er rimelig elendig. Største tabben til Marsch i dag er å sette inn på Greenwood som han av en eller annen grunn har tro på. Helt håpløs spiller!🤷🏻‍♂️

GeirO

4 Meslier
4 Kristensen
7 Koch
5 Cooper
5 Struijk
7 Adams
6 Roca
3 Gnonto
4 Aaronsson
7 Summerville
7 Rodrigo
MOT

geirsilke

Hva er det med middelmådigheter som gang på gang framstår som verdensstjerner mot Leeds.
Denne gangen ødelegges dagen av tomålscorer Bentancur. Var hatobjekt nr. 1 og helt elendig i Juventus. Fansen jublet villt da han forsvant til Tottenham. Men så var det Leeds da.
Merkelig kommentar.. Bentancur har vært glimrende for Spurs siden han kom

Bentancur er en god spiller, men det er latterlig og svært heldig at han får bli 2-målsscorer. Han har jo knapt 2 mål i seg på en sesong på dette nivået...
« Siste redigering: November 13, 2022, 02:26:29 av geirsilke »

geirsilke

Surt å ikke få med seg poeng her, mye bra offensivt spill og uflaks/uforståelig dømming ved flere av Tottenhams scoringer. Defensivt bytte er greit, men hvorfor Ayling inn? Han var selvsagt uheldig med sin første berøring, men Llorente(!) eller Struijk (Firpo inn på backen) er vel bedre alternativer som en tredje stopper? Forresten noen som vet om Dallas snart er tilbake, og kan forsterke venstrebacken etter pausen?

Lucas the Kop Cat

Struijk har klart seg greit på venstrebacken defensivt, dog var det der alt kom igjennom i dag. Offensivt er det syltynt fra venstrebacken. Det er vel 4 år siden sist vi spilte med en god venstreback, på tide å handle i januar. Og ja, Firpo ut andre veien.

Ja, merkelig at folk ikkje ser at Struijk er rimelig elendig. Største tabben til Marsch i dag er å sette inn på Greenwood som han av en eller annen grunn har tro på. Helt håpløs spiller!
Ganske godt gjort av en "håpløs" Greenwood å snu kampen mot Bournemouth med en vakker scoring og en perfekt  assist i form av en corner.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


TK20

Surt. Skuffet, litt sur, men fattet. Hadde lett tatt 6p på de tre kampene om jeg hadde fått sjansen.

Ønsker alle en fredelig jul.

Josch

I dag trudde æ vi skulle klare å dra dette i land, mye fint spill. Men det begynte med en baklengs, som VAR skal dømme for og det står 1-1
Mål endrer kamper, dommeren la listen vel høyt til å begynne med.

MOT

Det så ut som "angrep på keeper" for meg med en gang, men VAR har nok sett på den.

Keepere i dag må finne seg i å gå i fysiske dueller og får ikke frispark for dette lenger. (Før var jo keepere omtrent fredet i  dueller) På reprisen ser det ut som Meslier blir trykket inn i mål men VAR ser nok dette som en fair duell og ber ikke dommeren se den på nytt.
 
Om det er knuffing eller duell er avgjørende her. Meslier er jo spinkel mot kraftige duellspillere og blir fort litt lett. En Leeds-spiller burde kanskje tatt jobben med å holde motspillere unna keeperen vår ved corner.?

Spørsmålet er om keepere skal behandles annerledes enn andre duellspillere ved en corner. Det er jo masse dytting/ dueller blant spillere i feltet det ikke blir blåst for.

Dennis

Jeg syns det er to klare frispark i forkant av Kanes mål. Først er det to Spurs-spillere som løper Meslier inn i mål. Videre drar og dytter Kane i Adams før han får målet.

Den siste er sånt vi ser to dusin ganger i løpet av en kamp, men i og med at Kane faktisk putter ballen i mål burde den vært aktuell. Det første angrepet på Illan Meslier blir ikke sett på ettersom vi spiller borte mot et topp seks lag. Det kan ikke være annen grunn.

På 2-3 er det noen som påpeker at Spurs fort kunne fått frispark midt på banen. Se den situasjonen flere ganger, Betancour(?) kaster seg ned uten at Leedsspilleren er nær han. Aldri frispark. Dommeren er veldig godt oppe i situasjonen og gjør helt riktig avgjørelse. Skal derimot ikke påstå at jeg ikke venta på det, helt frem til avsparket ble tatt.

Stygt bortdømt på 1-1, men Spurs har nok av sjanser til å score fire mål. Litt synd også at det er to skudd fra retur som går i og forbi mange spillere. På 3-3 faller Adams altfor langt inn (og Aaronson kommer ikke dypt nok), så Spursspilleren får stå mutters alene på straffemerket. Det er for svakt, men det er på en måte "godt" oppi tapet å vite at vi fullt fortjent kunne tatt nok et poeng mot topp seks.
Marching on together!

TK20

I dag trudde æ vi skulle klare å dra dette i land, mye fint spill. Men det begynte med en baklengs, som VAR skal dømme for og det står 1-1
Mål endrer kamper, dommeren la listen vel høyt til å begynne med.

MOT

Det så ut som "angrep på keeper" for meg med en gang, men VAR har nok sett på den.

Keepere i dag må finne seg i å gå i fysiske dueller og får ikke frispark for dette lenger. (Før var jo keepere omtrent fredet i  dueller) På reprisen ser det ut som Meslier blir trykket inn i mål men VAR ser nok dette som en fair duell og ber ikke dommeren se den på nytt.
 
Om det er knuffing eller duell er avgjørende her. Meslier er jo spinkel mot kraftige duellspillere og blir fort litt lett. En Leeds-spiller burde kanskje tatt jobben med å holde motspillere unna keeperen vår ved corner.?

Spørsmålet er om keepere skal behandles annerledes enn andre duellspillere ved en corner. Det er jo masse dytting/ dueller blant spillere i feltet det ikke blir blåst for.

Assa jeg liker også å være kontrær noen ganger men det der er klink frispark. Den eneste grunnen til å ikke blåse er at Spurs er en topp 6-klubb og at det er bra for PL om de vinner.

peacock

Det er fascinerende hvordan mange som sitter på fasit angående taktikken som velges! :)

En annen ting er forsvarsspillet. Er det så enkelt av vi må kjøpe nye!? Hvilken rolle spiller taktikk og organisering inn?
Det slår meg at vi virker dårligere taktisk skolerte enn resten av Premier League. Spillestilen virker ufattelig naiv og sårbar. Dette setter til stadig våre forsvarsspillere i vanskelige situasjoner, ofte i undertall.

SOL

Jeg syns det er to klare frispark i forkant av Kanes mål. Først er det to Spurs-spillere som løper Meslier inn i mål. Videre drar og dytter Kane i Adams før han får målet.

Den siste er sånt vi ser to dusin ganger i løpet av en kamp, men i og med at Kane faktisk putter ballen i mål burde den vært aktuell. Det første angrepet på Illan Meslier blir ikke sett på ettersom vi spiller borte mot et topp seks lag. Det kan ikke være annen grunn.

På 2-3 er det noen som påpeker at Spurs fort kunne fått frispark midt på banen. Se den situasjonen flere ganger, Betancour(?) kaster seg ned uten at Leedsspilleren er nær han. Aldri frispark. Dommeren er veldig godt oppe i situasjonen og gjør helt riktig avgjørelse. Skal derimot ikke påstå at jeg ikke venta på det, helt frem til avsparket ble tatt.

Stygt bortdømt på 1-1, men Spurs har nok av sjanser til å score fire mål. Litt synd også at det er to skudd fra retur som går i og forbi mange spillere. På 3-3 faller Adams altfor langt inn (og Aaronson kommer ikke dypt nok), så Spursspilleren får stå mutters alene på straffemerket. Det er for svakt, men det er på en måte "godt" oppi tapet å vite at vi fullt fortjent kunne tatt nok et poeng mot topp seks.
Enig i mykje av det du skriv. Eg meiner, uten å «slakte» Marsch, at det blei gjort taktiske feilvalg i dag. Kva skjer: I andre omgang kjem me etter kvart høgt opp i banen og legg stort press på Spurs. Midtbanen vår gjer ein solid innsats, og det ser ut til at me har rimeleg god kontroll på stillinga 2-2. Så tek Conte grep. Han tek ut Richarlison og set innpå Bissouma. Conte ser at midtbanen deira ikkje er bra nok. Då er det Spurs som overtek, og det er på eit brudd at me går opp til 3-2. Då tek Marsch grep, feilgrep etter mitt syn. Han tek ut ein sentral midtbanespelar og set inn ein forsvarar. Dermed er me endå meir svekka på midten, og Spurs får større rom. Gjennom heile kampen var Kulusevski ein stor trussel, og når byttet vårt kom etter 3-2, burde me sett innpå ein ekstra midtbanespelar framfor ein forsvarar. Dersom tanken var å «sikre» 3-2, ville eg faktisk ha teke ut ein av vår beste offensive spelar, Summerville, og stramma inn markeringa på Kulusevski. Jada, det er lett å vera etterpåklok, men min påstand er at me har sett slike feilvurderingar av Marsch tidlegare også. Så vil nokon seie at byttet Roca/Ayling funka mot Bournemouth og Liverpool. Ja, men då hadde me ikkje ein særskild trussel som Kulusevski var gjennom heile kampen i går. Kryssar fingrane for betre poengfangst framover, men eg må vedgå at eg ikkje er overbevist om at Marsch er rett mann. Eg håpar eg tek feil. MOT!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Puh.

What a game dette var.

På 3-2 og et kvarter igjen var eg passe høyt oppe. Var ikke trygg på seier på noen måte, men vi var gode og vi gikk for tredje gang i ledelsen...

Etter kamp måtte eg ha meg en løpetur igjen. Var der inneforstått med at vi måtte forsterke defensivt i dette vinduet, kanskje viktigere der enn fremme (vi scorer jo mål!!!). En venstreback inn og Struijk inn i midten ville også suffice.

Vel hjemme ville eg ha Jesse Marsch' ord om det hele.
Syns vi fikk en meget gode forklaringer på mye:

1. Vi var meget god, også defensivt, på 2-2:
 Jesse, the best and the worst of Leeds United, how would you sum up today?

I'd say we've encapsulated our 16-game season in one match. Moments that were really good and really on top of things and in control and then moments where we're vulnerable and make easy mistakes that at this level you can't make because you get punished.

So obviously, I always try to look at the positives and I really like a lot of the things that that we're able to accomplish and certainly the men in the team. But it's just a lot of moments when we're in control of matches we can't seem to stay on top of the match. But in the second half at 2-2, we were really good, really good.

The reason we got the lead up to go to 3-2 was because we were on top of the match. Right now we give leads up so quickly, whether it's Bournemouth 1-0, whether it's Liverpool, 1-0, every time that we got the lead today we found a way to give it up so we've got to find a way to be more stable defensively and now handle moments in matches.

2, vi gikk over til 5 bak for å bli bedre i bredden defensivt (noe vi aller så behovet for, tror jeg)
At 3-2 you’re back in control of the scoreline and you make a change and it looked more vulnerable after that, what happened there? What went wrong?

Well, we make a mistake almost right away. We know that they're going to push, we know that they're going to spread the backline out and put more numbers along the backline so then we decide to go 5-4-1 which we've done a lot and we've been stable in those moments. But then a ball comes in the box and we headed down right to Hojbjerg at the top of the box and we're not closing from the other side. I mean, for me, that's not about tactics, that's about giving it to the opponent at the wrong moment. So that was hard to swallow at that moment that we that we gave the game away.

3, vi er veldig ustabile gjennom kampene, og DER har vi en jobb å gjøre (innimellom har vi vært bra, mener Marsch)
Obviously you’ve got to cope without Tyler Adams on the other side of the World Cup break now after his dismissal. Going into the break that’s one thing to consider, what’s your thoughts now?

My thoughts are that we have a good team and that we're improving in matches and that we're finding ways to be good for more stretches in matches. But when we have lapses tactically and with behaviours, we are vulnerable. In the end, we're still fighting to make sure that guys are on top of principles at all times, when they're tired, when the opponent is good, when we stick to our principles, and when we stick to our tactics, we control matches, I don't care who it's against. So obviously coming out of the break, a big focus, will be about finding ways to win matches that we're on top of and not give them away. And then it's a huge test against Man City at home coming out of the break. So it won't be easy, will be a tough start to coming out of the break, but we've got to recharge and find a way to get better.

4, vi gikk over til 4-3-3 etter pause for å bedre forholdene på venstresiden:
Spurs caught you on your left a lot, was that a concern at the break?

We pressed them to our right and then one of the things they tried to go do is go right to left, left to right. Because we weren't closing our team, especially in the six position, it meant that Coops had to step out with Harry Kane more which we didn't want to do and that opened up a combination that got them out to our left side.

We tried to make that adjustment at half-time is one of the reasons we went 4-3-3 instead of 4-2-3-1. But then, again, it comes down to lapses in tactical concentration when we when we're vulnerable and we can't have that, we can't have that.

Ble vi slitne mot slutten, nei, mener Marsch...
Do you think fatigue played any part in the last stages?

No, I think inability to execute.

Så, mot slutten ville vi gå 5-4-1. Men, ehem...
When you saw those warning shots from Kulusevski, he was clearly going more and more into the game those last 10-15 minutes, what were you trying to do is try and solve that?

Yes, by playing 5-4-1. What we can do is now double down on the wing and still have numbers in the box. So it's too easy to get crosses in the box and then it's not good enough defending in the box.

This is what we've seen from us, right? We give up too many moments where we don't defend the wing aggressive enough and we give the opponent too much space. Then we don't defend in the box well enough. And again, when we go 5-4-1, the reason we do that is to specifically take care of that problem.

FLERE tanker rundt det defensive:
Lapses and mistakes, how do you make a difference to that?

We have to stay on top of the discipline to end the behaviours and continue to reiterate what we need and what it needs to look like and, not that we do it 90% of the time, but that we do it 100% of the time. That is the key. That is the key.

Are you tempted to alter things with the defence structurally?

Well, we do all the time. Today we play 4-2-3-1, we played 4-3-3, we played 5-4-1 and it's always about trying to take what the opponent is trying to do, but stick to our principles and then make sure that we're addressing what's necessary and also still being effective with what we want to do with the ball.

We've created more flexibility and more clarity and that's the reason why at 2-2 we're in control of the match, because tactically we were on top of things and then when it slips we tactically are not.

What sort of work do you have to do to double down on that concentration and that discipline?

Continue in training to emphasise the important elements. We've gotten better. We've gotten better, and it's a reason why we've been able to flip the script a little bit in our season. For me, a lot of times we just make mistakes that we shouldn't be making. And it stems often for me from the fact that we're not fully committing to, tactically and behaviourally, what we want to achieve.

Again, this is a process of trying to stay on top so that the players can, at all moments, understand how to handle everything, and we're getting closer, we're getting closer, but we still find ways to punish ourselves.

Igjen, vi har et ungt lag utpå der:
Is it too easy an excuse to say that this will happen with a young team?

No, but it's also a reality. We need to just continue to build the infrastructure of how we want to play and then continue to mature, to understand what the league is, what the best opponents are, It's why I say the game mimics the season, it's moments where we look really good and then it's moments where we look really vulnerable and it happens in over 90 minutes span and it happened over the last 16 matches.


FOR MEG VAR DET NØDVENDIG Å FÅ SÅPASS MED TANKER FRA MARSCH RUNDT DET HELE DEFENSIVT.
Jeg tror/håper vi gjør grep i transfervinduet samt klarer å gjøre grep med spillet slik at vi greit klarer å holde oss unna nedrykk.
Kanskje er dette naivt... Men på vårt beste er vi allerede knallgode, vi må bare sørge for at 'nedrykkslagene' ikke skal ta oss på defensive blundere så har vi nok i verktøyskassa til at vi skal klare å holde oss midtable.

Men det er litt kort veg ned til nedrykssstreken nå, men de to poengene kan altså være fem etter Nottinghamkampen (den utsatte).  Og så er jo altså halve tabellen (plass 9 til 19) fra fire poeng over oss til to under (der vi har en kamp til gode på 7 av 11 lag).

Utrolig jevn divisjon dette her!


Jeg lot være å kopiere inn alle spørsmål/svar.
Her er det hele.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/jesse-marsch-leeds-united-kane-25502293
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Pettersen97

Jeg syns det er to klare frispark i forkant av Kanes mål. Først er det to Spurs-spillere som løper Meslier inn i mål. Videre drar og dytter Kane i Adams før han får målet.

Den siste er sånt vi ser to dusin ganger i løpet av en kamp, men i og med at Kane faktisk putter ballen i mål burde den vært aktuell. Det første angrepet på Illan Meslier blir ikke sett på ettersom vi spiller borte mot et topp seks lag. Det kan ikke være annen grunn.

På 2-3 er det noen som påpeker at Spurs fort kunne fått frispark midt på banen. Se den situasjonen flere ganger, Betancour(?) kaster seg ned uten at Leedsspilleren er nær han. Aldri frispark. Dommeren er veldig godt oppe i situasjonen og gjør helt riktig avgjørelse. Skal derimot ikke påstå at jeg ikke venta på det, helt frem til avsparket ble tatt.

Stygt bortdømt på 1-1, men Spurs har nok av sjanser til å score fire mål. Litt synd også at det er to skudd fra retur som går i og forbi mange spillere. På 3-3 faller Adams altfor langt inn (og Aaronson kommer ikke dypt nok), så Spursspilleren får stå mutters alene på straffemerket. Det er for svakt, men det er på en måte "godt" oppi tapet å vite at vi fullt fortjent kunne tatt nok et poeng mot topp seks.
Enig i mykje av det du skriv. Eg meiner, uten å «slakte» Marsch, at det blei gjort taktiske feilvalg i dag. Kva skjer: I andre omgang kjem me etter kvart høgt opp i banen og legg stort press på Spurs. Midtbanen vår gjer ein solid innsats, og det ser ut til at me har rimeleg god kontroll på stillinga 2-2. Så tek Conte grep. Han tek ut Richarlison og set innpå Bissouma. Conte ser at midtbanen deira ikkje er bra nok. Då er det Spurs som overtek, og det er på eit brudd at me går opp til 3-2. Då tek Marsch grep, feilgrep etter mitt syn. Han tek ut ein sentral midtbanespelar og set inn ein forsvarar. Dermed er me endå meir svekka på midten, og Spurs får større rom. Gjennom heile kampen var Kulusevski ein stor trussel, og når byttet vårt kom etter 3-2, burde me sett innpå ein ekstra midtbanespelar framfor ein forsvarar. Dersom tanken var å «sikre» 3-2, ville eg faktisk ha teke ut ein av vår beste offensive spelar, Summerville, og stramma inn markeringa på Kulusevski. Jada, det er lett å vera etterpåklok, men min påstand er at me har sett slike feilvurderingar av Marsch tidlegare også. Så vil nokon seie at byttet Roca/Ayling funka mot Bournemouth og Liverpool. Ja, men då hadde me ikkje ein særskild trussel som Kulusevski var gjennom heile kampen i går. Kryssar fingrane for betre poengfangst framover, men eg må vedgå at eg ikkje er overbevist om at Marsch er rett mann. Eg håpar eg tek feil. MOT!

Ønsker at Marsch skl lykkes. Men når man ser på den forferdelige defensive organiseringen så tror jeg Leeds bør se etter ny Head Coach. Ser det gang på gang at lag spiller Leeds ut av posisjon innenfor 16. meteren legger ut 45 for så å skåre på blank goal. Frustrerende å se at spillere ikke markerer motstandere som er helt fri i boks.

Se på hva Eddie Howe har klart i Newcastle. Er sikker på at Unai Emery blir å gjøre underverker med og for Villa, Lopetegui for Wolves. Det er meriterte coacher der ute som Leeds burde forhørt seg om (mulig de har gjort det), som feks Poch (drømmesenario), Villas Boas, Tuchel (svært lite sansynlig), Diego Martinez (må løses fra kontrakt med Espanyol), Ruben Amorin (må løses fra kontrakt med Sporting). Med mindre Marsch får kontroll på den defensive organiseringen, så bør ny Coach inn asap.

Leeds kan ikke spille kamper der de er nødt å skåre 3 mål eller mer for å vinne. Klarer Leeds å bli litt mer posession orientert, så slipper de og å løpe så mye og å tømme energilagrene. Lettere å spille ball enn å jage ball.
#mot
The Mighty Whites

Russel_Doig

Struijk har klart seg greit på venstrebacken defensivt, dog var det der alt kom igjennom i dag. Offensivt er det syltynt fra venstrebacken. Det er vel 4 år siden sist vi spilte med en god venstreback, på tide å handle i januar. Og ja, Firpo ut andre veien.

Ja, merkelig at folk ikkje ser at Struijk er rimelig elendig. Største tabben til Marsch i dag er å sette inn på Greenwood som han av en eller annen grunn har tro på. Helt håpløs spiller!
Ganske godt gjort av en "håpløs" Greenwood å snu kampen mot Bournemouth med en vakker scoring og en perfekt  assist i form av en corner.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Han kan skyte og slå gode legg, uten tvil.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Ian Wright er ganske konkret om hvilke Leedsspillere som sviktet ved baklengsmålene...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/ian-wright-blasts-frustrating-leeds-25503719

1-1 scoringen, at ikke VAR sjekket den (og konkluderte med annulering) har jeg fortsatt til gode å se noen forsvare, det lar seg ikke gjøre...

Mht Leeds'3-2 mål, javisst var jeg usikker på om målet ville stå ved første gangs reprise. Men repriser fra en annen vinkel viste jo at dommer stod bortimot oppi situasjonen og jeg så egentlig ikke noen feil fra Leeds' side...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Dermot Gallagher har gjentatte ganger stått og forsvart dommerne når Leeds har blitt bortdømt tidligere i sesongen.
Selv han måtte innrømme at Meslier skulle fått frispark for utligningen til 1-1.
Og Rocas felling var gult og ikke rødt. Og Rodrigos siste mål var riktig å la stå. :o

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/dermot-gallagher-casts-verdict-on-four-big-decisions-in-leeds-united-defeat-at-tottenham-as-ex-white-fumes-3917471
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Dermot Gallagher har gjentatte ganger stått og forsvart dommerne når Leeds har blitt bortdømt tidligere i sesongen.
Selv han måtte innrømme at Meslier skulle fått frispark for utligningen til 1-1.
Og Rocas felling var gult og ikke rødt. Og Rodrigos siste mål var riktig å la stå. :o

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/dermot-gallagher-casts-verdict-on-four-big-decisions-in-leeds-united-defeat-at-tottenham-as-ex-white-fumes-3917471

Vel og bra, men jeg er svært skeptisk til hvor mye disse innrømmelsene vil hjelpe klubben ved senere og lignende anledninger. Mener systemet VAR og den måten systemet brukes på, har en god vei å gå før det fungerer som det var tiltenkt.

Bør skrotes, etter min mening, slik det brukes nå.
Super Leeds since 1968

Dennis

Dermot Gallagher har gjentatte ganger stått og forsvart dommerne når Leeds har blitt bortdømt tidligere i sesongen.
Selv han måtte innrømme at Meslier skulle fått frispark for utligningen til 1-1.
Og Rocas felling var gult og ikke rødt. Og Rodrigos siste mål var riktig å la stå. :o

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/dermot-gallagher-casts-verdict-on-four-big-decisions-in-leeds-united-defeat-at-tottenham-as-ex-white-fumes-3917471

Vel og bra, men jeg er svært skeptisk til hvor mye disse innrømmelsene vil hjelpe klubben ved senere og lignende anledninger. Mener systemet VAR og den måten systemet brukes på, har en god vei å gå før det fungerer som det var tiltenkt.

Bør skrotes, etter min mening, slik det brukes nå.

Se også på Brighton v Aston Villa.

Det er faktisk helt utilgivelig at det ikke dømmes straffe her. Det ville vært krise uten VAR, med VAR blir det bare en parodi.

Jeg har aldri vært fan av systemet, fordi jeg mener at selv når det brukes riktig vil det fjerne mye av spontaniteten i fotball. I mitt hode kan jeg fint leve med en 5 cm offside som ikke avvinkes en gang i blant eller en straffe som burde vært gitt.

Når de derimot ikke klarer å gi straffe der det ikke finnes tvil, så er det noe fundamentalt feil med bruken av det. VAR er selvsagt bare systemet bak, men det finnes ingen rød tråd i den subjektive bruken av det - selv etter flere sesonger.

Det er dessverre kommet for å bli, men jeg skulle så gjerne ønske at det gikk fem eller ti kamper uten at VAR var inne og kontrollerte. Det hadde fungert klart best hvor dommer ble gjort oppmerksom på slag og slike ting. Ikke bruke 4 minutter på å sette en spiller 2 cm off- eller onside.

Disse innrømmelsene og unnskyldningene blir for dumt, ettersom vi ikke ser spor av endring. Det er like lite poeng i det som når dommeren skal ut for å "vurdere på nytt" og alle vet at utfallet blir det motsatte.
« Siste redigering: November 15, 2022, 10:36:42 av Dennis »
Marching on together!