Skrevet av Emne: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00  (Lest 5211 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeirO

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #60 på: Desember 31, 2022, 18:07:39 »
Trist å se hva vi egentlig er blitt….0
Spillkvaliteten varierer fra kamp til kamp, men dette er bedre enn å tape 0-6 mot storlaga.

Bjosse77

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #61 på: Desember 31, 2022, 18:10:52 »
Trist å se hva vi egentlig er blitt….0
Ikke mye Bielsa igjen i dette laget. På tide å kjøre litt pasningstrening og murderball igjen. Men til å være tt CL jagende lag har Newcastle kun fallesyke og jag etter dødballer å by på. På hjemmebane.

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #62 på: Desember 31, 2022, 18:18:07 »
Trist å se hva vi egentlig er blitt….0

Sutrepave🥶🙈😎

Russel_Doig

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #63 på: Desember 31, 2022, 18:19:45 »
Gidde ikkje spillerbørs, men tar med et utdrag:

LIAM COOPER 10

ENORM, LEDER, KAPTEIN OG GIGANT

flynn

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #64 på: Desember 31, 2022, 18:23:46 »
Trist å se hva vi egentlig er blitt….0

Ganske enig. Men, framtiden står på spill her. Om vi sikrer plassen denne sesongen blir det trolig salg, mer satsing, og noen nøkkelsigneringer. Vi har mye bra ungt blod å bygge på, men tåler altså ikke nedrykk tror jeg. Dermed anser jeg at målet helliger midlet resten av denne sesongen også, som i fjor. Poeng i dag var svært viktig, og nå kommer det nøkkelkamper på rad og rekke. Jeg har tro på at individuelle ferdigheter på mange av våre offensive kort berger oss til tross for null angrepsplaner.
Håper jeg i alle fall…

flynn

Dylan

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #65 på: Desember 31, 2022, 18:23:57 »
Hvis ikke tabellen lyver noe veldig, er dette et sterkt poeng alle dager i uka! Skulle gjerne sett mere spill (og pasningssikkerhet...), men ingenting å si på innsatsen. Med høyt press a la Bielsa er jeg redd vi æhadde blitt løpende enda mer imellom, og sluppet til flere sjanser (og baklengsmål til slutt).
Lurer ellers litt på hvordan Wolves kunne unngå 2 røde kort, virka klink fra sofaen!!

Milou

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #66 på: Desember 31, 2022, 19:00:16 »
Det manglar ikkje på sutrekopper på forumet. Hadde vi hatt budsjettet til Newcastle og vore med i kampen om CL plass, skulle eg vore einig i mykje av kritikken her. Men sett ut frå realitetene var dette nesten ein perfekt gjennomført kamp av Leeds.

Newcastle spelte med ein sjølvtillit til eit lag som har vunne 6 på rad og som begynner å bli diskutert som ein utfordrar til PL-tittelen. Likevel så har dei vel kun ein 100% sjanse (headinga på bakre stolpe som Meslier reddar mesterleg).

Første omgang er relativt jamspelt med omlag like mange sjansar til begge laga, sjøl om Newcastle riktignok har dei største. I andre omgang blir det mest spel mot eit mål, men Leeds har relativt god kontroll defensivt. Mest negativt er det at vi lagar for mange frispark, mange av dei unødvendige, og at vi manglar presisjon til å skape noko når vi får kontringsmulegheiter.

No er eg blant av dei som gjerne skulle tatt eit 4-0 tap i dag om det hadde vore prisen å betale for å sjå Bielsaball i resten av kampane. Men vi er nå ein gang ikkje der lenger og då er poenget i dag viktig for eit lag med overlevelse i PL som første prioritet, og ein byggestein for å skape større defensiv tryggleik for resten av sesongen.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Sterland

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #67 på: Desember 31, 2022, 19:07:35 »
Et fantastisk, ufortjent og heldig poeng. En skikkelig jobbematch, hvor vi knapt nok klarer å skape noe som helst. Fryktelig skuffet over at vi overlater spillet helt og holdent til Newcastle. Mot Liverpool klarte vi i alle fall å skape noe, her var det ingenting. Meslier, Koch, Adams og Cooper skal ha kudos, ellers tynt. Men et utrolig viktig poeng, og kan bokføres som en bonus.

viking

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #68 på: Desember 31, 2022, 19:17:01 »
Et svært overraskende , men viktig poeng i kampen for å overleve.
Godt nytt år til alle !!!

Cherry

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #69 på: Desember 31, 2022, 19:31:56 »
Ett glimrende gjennomjobbet`poeng, ufortjent men hva så. ::)
Meslier er enorm for tiden, og i dag funka Koch/Cooper mot det som Toon kom med.
Adams er svært viktig for oss, han fungerer hver kamp. Strujic er jevnt over god.

Utenom disse 4-5 leverer laget veldig ujevnt, og jeg er spesielt skuffa over Aaronsen/Harrisson/Ayling som ikke kommer med i det hele tatt i kampen. Gnonto ypper seg, han er ett friskt pust - men må legge av seg kranglinga med dommere som vil gi mange kort.
Newcastle er ett topp 6 lag i år, således er det bra å ta poeng- men vi må få noe mer kreativitet inn i troppen vår som gjør at vi ikke ligger bakpå og konstant spiller vekk ballen. Kan si mye om Bamford, men han tar i mot ball og klarer og stort sett holde på den- Rodrigo evner ikke det.
Presumtivt «enklere « motstandere fremover nå - håper vi stiller bedre og bedre lag etterhvert..
 

Kato

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #70 på: Desember 31, 2022, 20:06:25 »
Det manglar ikkje på sutrekopper på forumet. Hadde vi hatt budsjettet til Newcastle og vore med i kampen om CL plass, skulle eg vore einig i mykje av kritikken her. Men sett ut frå realitetene var dette nesten ein perfekt gjennomført kamp av Leeds.

Newcastle spelte med ein sjølvtillit til eit lag som har vunne 6 på rad og som begynner å bli diskutert som ein utfordrar til PL-tittelen. Likevel så har dei vel kun ein 100% sjanse (headinga på bakre stolpe som Meslier reddar mesterleg).

Første omgang er relativt jamspelt med omlag like mange sjansar til begge laga, sjøl om Newcastle riktignok har dei største. I andre omgang blir det mest spel mot eit mål, men Leeds har relativt god kontroll defensivt. Mest negativt er det at vi lagar for mange frispark, mange av dei unødvendige, og at vi manglar presisjon til å skape noko når vi får kontringsmulegheiter.

No er eg blant av dei som gjerne skulle tatt eit 4-0 tap i dag om det hadde vore prisen å betale for å sjå Bielsaball i resten av kampane. Men vi er nå ein gang ikkje der lenger og då er poenget i dag viktig for eit lag med overlevelse i PL som første prioritet, og ein byggestein for å skape større defensiv tryggleik for resten av sesongen.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Skaper bortimot null, et ran at vi ender med poeng. Lista legges lavt skjønner jeg. Alt annet enn perfekt etter mitt syn når vi knapt klarer å holde på ballen mer enn 5 sekunder. Og får Dan Burn til å se ut som Messi.
« Siste redigering: Desember 31, 2022, 20:13:07 av Kato »
 

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #71 på: Desember 31, 2022, 20:52:34 »
Det manglar ikkje på sutrekopper på forumet. Hadde vi hatt budsjettet til Newcastle og vore med i kampen om CL plass, skulle eg vore einig i mykje av kritikken her. Men sett ut frå realitetene var dette nesten ein perfekt gjennomført kamp av Leeds.

Newcastle spelte med ein sjølvtillit til eit lag som har vunne 6 på rad og som begynner å bli diskutert som ein utfordrar til PL-tittelen. Likevel så har dei vel kun ein 100% sjanse (headinga på bakre stolpe som Meslier reddar mesterleg).

Første omgang er relativt jamspelt med omlag like mange sjansar til begge laga, sjøl om Newcastle riktignok har dei største. I andre omgang blir det mest spel mot eit mål, men Leeds har relativt god kontroll defensivt. Mest negativt er det at vi lagar for mange frispark, mange av dei unødvendige, og at vi manglar presisjon til å skape noko når vi får kontringsmulegheiter.

No er eg blant av dei som gjerne skulle tatt eit 4-0 tap i dag om det hadde vore prisen å betale for å sjå Bielsaball i resten av kampane. Men vi er nå ein gang ikkje der lenger og då er poenget i dag viktig for eit lag med overlevelse i PL som første prioritet, og ein byggestein for å skape større defensiv tryggleik for resten av sesongen.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Skaper bortimot null, et ran at vi ender med poeng. Lista legges lavt skjønner jeg. Alt annet enn perfekt etter mitt syn når vi knapt klarer å holde på ballen mer enn 5 sekunder. Og får Dan Burn til å se ut som Messi.

Det hadde selvfølgelig vært ønskelig at vi hadde spilt en bedre kamp framover på banen. Vi møter et av ligaens beste lag, et lag i meget god form. Leeds har prestert over all forventning mot de fleste "store" så langt, så dagens prestasjon er positiv - forsvarsmessig. Newcastle skapte ikke all verden - ran eller ikke.

Jeg er mye mer betenkt over at vi avgir poeng mot de antatt "svake" lagene, men akkurat nå gleder jeg meg over et litt uventet poeng.  :)
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #72 på: Desember 31, 2022, 21:14:54 »
Det manglar ikkje på sutrekopper på forumet. Hadde vi hatt budsjettet til Newcastle og vore med i kampen om CL plass, skulle eg vore einig i mykje av kritikken her. Men sett ut frå realitetene var dette nesten ein perfekt gjennomført kamp av Leeds.

Newcastle spelte med ein sjølvtillit til eit lag som har vunne 6 på rad og som begynner å bli diskutert som ein utfordrar til PL-tittelen. Likevel så har dei vel kun ein 100% sjanse (headinga på bakre stolpe som Meslier reddar mesterleg).

Første omgang er relativt jamspelt med omlag like mange sjansar til begge laga, sjøl om Newcastle riktignok har dei største. I andre omgang blir det mest spel mot eit mål, men Leeds har relativt god kontroll defensivt. Mest negativt er det at vi lagar for mange frispark, mange av dei unødvendige, og at vi manglar presisjon til å skape noko når vi får kontringsmulegheiter.

No er eg blant av dei som gjerne skulle tatt eit 4-0 tap i dag om det hadde vore prisen å betale for å sjå Bielsaball i resten av kampane. Men vi er nå ein gang ikkje der lenger og då er poenget i dag viktig for eit lag med overlevelse i PL som første prioritet, og ein byggestein for å skape større defensiv tryggleik for resten av sesongen.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk

Skaper bortimot null, et ran at vi ender med poeng. Lista legges lavt skjønner jeg. Alt annet enn perfekt etter mitt syn når vi knapt klarer å holde på ballen mer enn 5 sekunder. Og får Dan Burn til å se ut som Messi.

Var du mer fornøyd etter Arsenal hjemme eller Spurs borte? 0 poeng etter strålende spill.

Vi har møtt kanskje to av de vanskeligste lagene vi kunne møte nå i jula. Før VM pausen var vi gode og plukket poeng.

Ungt lag vil variere i prestasjonene. Helt vanlig. At det butter offensivt er bekymringsfullt, men nå er Summerville tilbake og Sinisterra straks. Da vil bli mye skarpere med en gang.


Kato

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #73 på: Januar 01, 2023, 08:49:27 »
Meslier 8 - Fantastisk redning fra Schar, en tidlig skogstur eneste negative.
Ayling 5- Slet med tempoet, trenger kamper. Så rusten ut. Ikke pust til å være med fremover.
Cooper 7- Langt bedre med kamp i beltet. Tøffe forhold mot luftwaffe.
Koch 6,5 - Ofrer mye der inne, ikke interessert i spille mye ball.
Struijk 5,5 - Vinner noe i luft på utspill, langtfra alt. Vi slet på den siden.
Adams 7 - Bærer båten, vanvittig viktig spiller for oss.
Forshaw 5,5 - Upresis i pasningsspillet, holder litt i ballen.
Harrison 5 - Lite involvert, spiller ikke i sin beste posisjon.
Gnonto 6,5 - Utfordrer, og er villig. Ikke den beste oversikten.
Rodrigo 5 - Jager skygger, må være frustrerende.
Aaronson 5 - Fryktelig lite involvert, null støtte.
Roca 5 - Ble ikke noe bedre av at han kom inn, heller tvert i mot.
Klich 5 - Heller ikke han synlig i det hele tatt.
Summerville 5 - Knapt borti ballen.
Gelhardt 5 - Vanskelig jobb der fremme.
Kristensen 5 - Finta bort mer enn en gang.

Marsch 5 - Venter for lenge med å gjøre noe, det han gjør endrer ingenting. Andre omgang et eneste angrep fra et Newcastle-lag som var langt fra imponerende spillemessig. Masse tungt skyts og lange baller. Ikke rart Trippier ble MOM, må jo ha slått 20 frispark. To kamper med svært destruktiv tilnærming, ikke nødvendig i det hele tatt i går. Null forsøk på å spille seg ut. Minte veldig om et lag som går ned, vi trenger å styrkes. Da lurer jeg på om Salzburg er den rette rekrutteringsarenaen.
« Siste redigering: Januar 01, 2023, 08:53:04 av Kato »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #74 på: Januar 01, 2023, 10:01:15 »
Jeg forstår frustrasjonen hos enkelte angående spillestilen - eller mangelen av sådan...

Men vi klarte altså uavgjort i går, clean sheet, mot et lag som hadde seks seire på rappen, 8-1-0 siste ni, etter at de syv første seriekampene (1-5-1) ble brukt av Howe til å sette laget. Det mot et lag som hadde 4,5 døgns hvile frem til kampen mot våre 2,5. Det syns jeg er sterkt og legger ikke vekt på at vi ikke hadde mye eget spill i denne kampen.

Det ene poenget vi fikk gjorde at vi klatret til 14.plass, tre poengs margin bak til streken, og med kamp mot bunnlaget Nottingham Forest til gode.


Dette var vår første clean sheet siden Villa 2.oktober (åtte kamper med baklengs). Ifølge Marsch gjorde dette godt for troppen.

Så nei, jeg er glad for poenget og ser spent frem mot fortsettelsen.

Vil det fortsette like tilfeldig og planløst i de kampene (uten 'progresjon' i spillestil) vil jeg være mer bekymret, jeg også.
Nå venter West Ham, Villa, Brentford og Nottingham (ikke den utsatte kampen), samt Cardiff i cupen. I øyeblikket nr 10, 12, 17 og 19 på tabellen, samt 20. i Ch.
Jada, alle kamper i ligaen er tøffe, og Leeds har klart seg i perioder bedre mot de beste lagene. Men nå MÅ vi vise at vi er bedre enn lagene rundt oss på tabellen.

Og det er nå jeg vil ramse opp Joffy og Greenwood, Gnonto og Cree. Vi har sett det i treningskampene, vi får noe freshness når de kommer på banen sammen, det skjer mer offensivt. Jeg håper troppen brukes fremover, og at disse unggutta vil ta steg.

Det tror jeg vil bli bra.

Så virker signalene slik at vi vil få inn en viss fornyelse i troppen i løpet av januarvinduet. Wober inn som forsterkning av venstrebacken, en erstatter for Klich på midten, en rutinert spisstype...

Våren blir neppe en dans på roser, men jeg har håp om at vi vil vake rundt mid table og at vi vil se en utvikling av våre unge, at også Gyabi og Hjelde får vist seg frem.

Vår første tentamen blir hjemme mot dødballsterke West Ham på onsdag... (vi bestod dødballtesten mot Newcastle!)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

peacock

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #75 på: Januar 01, 2023, 10:12:02 »
I går var vi tydeligvis tilbake til en 4:2:3:1-formasjon, eller var vi det? Gnonto ligger klistret til linja på venstresiden, men hva med høyre? Harrison var ikke å se der, Aaronson sporadisk. Er det meningen vi skal spille skjevt? Er tanken at høyreback skal fylle dette tomrommet? Det er i hvert fall åpenbart at det ikke funker.
Ellers er det vel nærmest tjenesteforsømmelse å ikke forstå at Harrison fungerer aller best til venstre.....

Kato

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #76 på: Januar 01, 2023, 10:22:30 »
Jeg forstår frustrasjonen hos enkelte angående spillestilen - eller mangelen av sådan...

Men vi klarte altså uavgjort i går, clean sheet, mot et lag som hadde seks seire på rappen, 8-1-0 siste ni, etter at de syv første seriekampene (1-5-1) ble brukt av Howe til å sette laget. Det mot et lag som hadde 4,5 døgns hvile frem til kampen mot våre 2,5. Det syns jeg er sterkt og legger ikke vekt på at vi ikke hadde mye eget spill i denne kampen.

Det ene poenget vi fikk gjorde at vi klatret til 14.plass, tre poengs margin bak til streken, og med kamp mot bunnlaget Nottingham Forest til gode.


Dette var vår første clean sheet siden Villa 2.oktober (åtte kamper med baklengs). Ifølge Marsch gjorde dette godt for troppen.

Så nei, jeg er glad for poenget og ser spent frem mot fortsettelsen.

Vil det fortsette like tilfeldig og planløst i de kampene (uten 'progresjon' i spillestil) vil jeg være mer bekymret, jeg også.
Nå venter West Ham, Villa, Brentford og Nottingham (ikke den utsatte kampen), samt Cardiff i cupen. I øyeblikket nr 10, 12, 17 og 19 på tabellen, samt 20. i Ch.
Jada, alle kamper i ligaen er tøffe, og Leeds har klart seg i perioder bedre mot de beste lagene. Men nå MÅ vi vise at vi er bedre enn lagene rundt oss på tabellen.

Og det er nå jeg vil ramse opp Joffy og Greenwood, Gnonto og Cree. Vi har sett det i treningskampene, vi får noe freshness når de kommer på banen sammen, det skjer mer offensivt. Jeg håper troppen brukes fremover, og at disse unggutta vil ta steg.

Det tror jeg vil bli bra.

Så virker signalene slik at vi vil få inn en viss fornyelse i troppen i løpet av januarvinduet. Wober inn som forsterkning av venstrebacken, en erstatter for Klich på midten, en rutinert spisstype...

Våren blir neppe en dans på roser, men jeg har håp om at vi vil vake rundt mid table og at vi vil se en utvikling av våre unge, at også Gyabi og Hjelde får vist seg frem.

Vår første tentamen blir hjemme mot dødballsterke West Ham på onsdag... (vi bestod dødballtesten mot Newcastle!)

Mange gode poenger, det berømte halvfulle eller halvtomme glasset. Ser du litt bak de to siste resultatene, kunne vi fort endt med 6-8 baklengs hadde det ikke vært for en keeper i verdensklasse denne uka. Prestasjonene har vært svake, griseheldige som ikke står med null poeng.

Spillemessig er det enda verre enn resultatene. Vi spiller null fotball, ikke engang så vi prøver. Mot luftstyrken til Newcastle ser vårt eneste trekk ut til å være, ja nettopp, lange baller ut mot Struijk på venstresiden. Enkleste sak i verden for Newcastle å ta ut det etterhvert. Vi er også endt opp med en forsvarsfirer fullstendig uten selvtillit med ball. Ingen der bak tør å få ballen, da ender det med langt fra Meslier. Gnonto, Aaronson, Harrison og Rodrigo vant vel tilsammen 0 hodeduller mot Burn og co.

Tullet med å bruke Harrison innvendig burde jo vært avsluttet for lenge siden. Akkurat nå er det bedre at vi selger han og får brukt penger på å få inn en midtstopper av ordentlig PL-klasse.

Er ikke det minste i tvil om at 17. plass er en seier til våren. I går så vi ut som et lag på tur rett ned i avgrunnen. Den forsvarsfireren vi spiller med nå lyser det nedrykk av.

Trøsten er at vi har endel talentfulle unggutter, samt at vi har et januarvindu som kan reparere noe.

Vi har vunnet 4 av 16 kamper denne sesongen, spillemessig er det tynt for tiden.
« Siste redigering: Januar 01, 2023, 10:24:42 av Kato »
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #77 på: Januar 01, 2023, 10:23:47 »
I går var vi tydeligvis tilbake til en 4:2:3:1-formasjon, eller var vi det?
Jeps, her fra YEP
Settling back into the 4-2-3-1 that Marsch has used most often this season, with Tyler Adams' return from suspension one of three changes, Leeds set out to frustrate and play quickly when the ball came their way.
Sitat
Gnonto ligger klistret til linja på venstresiden, men hva med høyre? Harrison var ikke å se der, Aaronson sporadisk. Er det meningen vi skal spille skjevt? Er tanken at høyreback skal fylle dette tomrommet? Det er i hvert fall åpenbart at det ikke funker.
Ellers er det vel nærmest tjenesteforsømmelse å ikke forstå at Harrison fungerer aller best til venstre.....
Harrison og Aaronson gjorde jo jobben defensivt, men det er nok riktig å si at ingen av de egentlig fylte høyresiden offensivt, ei heller Ayling (selv om han prøvde å flytte opp)...

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #78 på: Januar 01, 2023, 12:48:45 »
Et meget gledelig og overraskende poeng mot den saudiarabiske statens lag. Håper på et par forsterkninger i januar, særlig i forsvar.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dylan

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #79 på: Januar 01, 2023, 14:00:19 »
Ser Sky sports beskriver Leeds sitt forsvarsspill som outstanding, og har Messlier som banens beste. De har vel ikke alltid fasiten, men er som oftest ikke helt bortreist er min erfaring.

Bjosse77

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #80 på: Januar 01, 2023, 14:43:47 »
Forsvarsmessig leverte 3 veldig bra i går. Unntaket er Ayling som virker rusten, men sa.tidig er han forsvars spilleren som oftest treffer medspillere på offensiv tredel og har mest progressive play. Vi skal heller ikke stikke under en stol at Meslier var god og hadde sesongens 3. matchvinner kamp. Håper han fortsetter med flere kamper høyt på skalaen og færre i sumpen. Forrige storkamp mot Liverpool ble etterfulgt av opptredenen mot spurs, så han er fremdeles noe ustabil som er en konsekvens av ung keeper. En konsekvens jeg mener vi skal akseptere. Ikke enig i at Stuijk var svak, eneste Trippier fikk til i går var å slå dødball.

Reaney

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #81 på: Januar 01, 2023, 19:22:38 »
Bonuspoenget som forsvant. Samme avstand til "bottom three" etter denne runden.

Kato

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #82 på: Januar 01, 2023, 20:46:06 »
Everton tar poeng fra City, Forest fra Chelsea. Nå må vi slutte å prate om de her topplagene som om de er umulige å slå. Penger betyr mye, og det vises hvor det er sjeiker. Men til syvende og sist er det også andre faktorer som er viktige når de krysser den hvite linja ut på banen. Selv om Newcastle har masse seire i det siste, så er det jo ingenting i det mannskapet som bør skremme vannet av oss. Skulle det være noen, så er jo det Saint Maximin og Wilson som satt på benk. At vi ikke prøver noe mot City er greit, men oppe i Newcastle kan mange lag hente poeng. De er mest skremmende på fysikk, spillemessig burde de aldri styre så mye som i går. Frykter kampbildet sa mye mer om oss enn om dem.
 

Lucas the Kop Cat

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #83 på: Januar 02, 2023, 14:35:47 »


Everton tar poeng fra City, Forest fra Chelsea. Nå må vi slutte å prate om de her topplagene som om de er umulige å slå.

De tre topplagene har så langt til sammen 4 tap, dvs. nesten umulig å slå statistisk sett. Vi trenger ikke skjemmes over en uavgjort, Everton og Forest klarte jo heller ikke å vinne.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Kato

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #84 på: Januar 02, 2023, 14:52:38 »


Everton tar poeng fra City, Forest fra Chelsea. Nå må vi slutte å prate om de her topplagene som om de er umulige å slå.

De tre topplagene har så langt til sammen 4 tap, dvs. nesten umulig å slå statistisk sett. Vi trenger ikke skjemmes over en uavgjort, Everton og Forest klarte jo heller ikke å vinne.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Nei vi er isolert sett godt fornøyd med resultatet og poenget. Men prestasjonen var veldig svak, og jeg er veldig skeptisk til den desturktive gjennomføringen uten offensiv plan og vilje til noe som helst.
 

HåvardK

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #85 på: Januar 02, 2023, 15:06:22 »


Everton tar poeng fra City, Forest fra Chelsea. Nå må vi slutte å prate om de her topplagene som om de er umulige å slå.

De tre topplagene har så langt til sammen 4 tap, dvs. nesten umulig å slå statistisk sett. Vi trenger ikke skjemmes over en uavgjort, Everton og Forest klarte jo heller ikke å vinne.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Nei vi er isolert sett godt fornøyd med resultatet og poenget. Men prestasjonen var veldig svak, og jeg er veldig skeptisk til den desturktive gjennomføringen uten offensiv plan og vilje til noe som helst.
Du er ikke alene om det - dette var også gjennomgangstonen i siste episode av TSB på nyttårsaften.
Jesse fortsetter derimot å legge ut om hvor mye både laget og navngitte enkeltspillere har utviklet seg under ham. Bl a sier han at Koch spiller sin beste fotball i karriéren nå. Jeg tror han hadde tjent på å være litt mer nøktern i sine uttalelser.

TK20

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #86 på: Januar 02, 2023, 15:08:39 »
Nistrist at vi er fornøyde med å parkere bussen og hale i land et poeng. Klarer ikke helt å få trua på dette prosjektet.

Reaney

Sv: Kamp: vs Newcastle United @ St.James Park 31.12.2022 kl 16:00
« Svar #87 på: Januar 02, 2023, 18:00:20 »
Da er vi to. Jordskjelvet kan skje allerede førstkommende onsdag.