Skrevet av Emne: Utlånt spiller: Maximilian Wöber  (Lest 6585 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Utlånt spiller: Maximilian Wöber
« på: Januar 03, 2023, 10:28:37 »
Velkommen til Leeds Max!

Leeds United are delighted to announce the signing of Max Wober from Austrian side Red Bull Salzburg for an undisclosed fee, subject to a work permit.

The 24-year-old becomes the club’s first signing of the January transfer window and he has penned a four-and-a-half year deal at Elland Road, running until the summer of 2027.

An Austrian international with 13 caps to his name, Wober can operate at both left-back and centre-back.

Coming through the ranks with Rapid Vienna, he went onto make 24 appearances for the club in the Austrian Bundesliga, Austrian Cup and UEFA Europa League, before being snapped up by Dutch giants Ajax in August 2017 and was handed his international debut later that year.

He made 16 outings for the Amsterdam outfit during the 2018/19 campaign in which they won the league and cup double, before being snapped up by Spanish side Sevilla in January 2019 on loan, with a compulsory buyout at the end of the season.

Wober’s stint at Sevilla was ended after eight months though, when Jesse Marsch, head coach of Red Bull Salzburg made him the Austrian Bundesliga’s most expensive signing ever in August 2019.

During the past three-and-a-half years at the Red Bull Arena, Wober has won the Austrian League and Cup double three times in a row.

Overall at Salzburg, he made 125 appearances, scoring nine goals, including one in last year’s Austrian Cup final victory against SV Ried.

He now links up once again with head coach Marsch at Leeds, along with his former Red Bull Salzburg teammates Brenden Aaronson and Rasmus Kristensen.

Wober will wear the number 39 shirt during his time at Leeds and could feature for the first time in Sunday’s FA Cup third round tie at Cardiff City.

https://www.leedsunited.com/news/team-news/30787/leeds-united-complete-max-wober-deal


auren
« Siste redigering: Juli 31, 2023, 17:42:25 av Hallgeir * »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #1 på: Januar 03, 2023, 10:29:59 »
En stødig signering, men neppe en spiller som vil heve forsvarsfireren nevneverdig med én gang. Spekuleres i ca. 10 millioner pund (Phil Hay).
Blir spennende å se om han får sin debut mot Cardiff i FA-cupen på søndag.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Blank_File

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #2 på: Januar 03, 2023, 11:10:25 »
Spent på denne spilleren. Har gjenomsnittlige forventninger. Lett å tenke at en spiller som i utgangspunktet er midtstopper vil fungere best som defensiv back og der er jo Pascal slettes ikke gal fra før.  Jeg har aldri sett han spille og håper på det beste. De to vi har kjøpt fra Salzburg (de må forresten hate oss på Norwich nivå nå), syns jeg har levert greit nok. Kristensen hadde jeg kanskje forventet mer av offensivt og Aaronsen er det jeg trodde han skulle være.

Velkommen til Leeds Max Wöber!

flynn

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #3 på: Januar 03, 2023, 11:19:43 »
Trolig langt bedre enn Firpo, og dermed en oppgradering. Hadde håpet på Pedrazza, men men...

flynn

Kato

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #4 på: Januar 03, 2023, 11:35:14 »
Da er vi allerede bedre ute enn januar i fjor. Satser på at dette sender Firpo avgårde, og jeg håper på to signeringer til i dette vinduet. Spiss må vi ihvertfall ha.
 

Blank_File

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #5 på: Januar 03, 2023, 11:50:23 »
Da er vi allerede bedre ute enn januar i fjor. Satser på at dette sender Firpo avgårde, og jeg håper på to signeringer til i dette vinduet. Spiss må vi ihvertfall ha.

Klubben vet det i alle fall nå. Det er et skritt i riktig retning.

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #6 på: Januar 03, 2023, 11:57:16 »
Spent på denne spilleren. Har gjenomsnittlige forventninger. Lett å tenke at en spiller som i utgangspunktet er midtstopper vil fungere best som defensiv back og der er jo Pascal slettes ikke gal fra før.  Jeg har aldri sett han spille og håper på det beste. De to vi har kjøpt fra Salzburg (de må forresten hate oss på Norwich nivå nå), syns jeg har levert greit nok. Kristensen hadde jeg kanskje forventet mer av offensivt og Aaronsen er det jeg trodde han skulle være.

Velkommen til Leeds Max Wöber!

Veldig spent jeg også. Men 2 mål og 6 assist i liga og europa er bra som venstreback. Håper han er like stabil som Pascal defensivt, men enda skarpere fremover. Han er i tilegg kaptein der han kommer fra. Så tydelig at han er en ledertype.

Mange henger seg opp i at han har spilt stopper tidligere. Hvem hadde trodd at Phillips skulle være en defensiv midtbanespiller? Det har absolutt ingenting å si hva han spilte før så lenge han gjør en bra jobb der han spiller. Han blir også brukt som vb på landslaget.

Jeg er positiv - Nå venter jeg på en midtbanemann som kan utfordre Adams og Roca. Spiss kan vi kanskje vente med til sommern hvis det kan sikre at vi får akkurat den klubben vil ha.

Blank_File

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #7 på: Januar 03, 2023, 12:00:14 »
Spørsmålet er om PL gjør det umulig å være så offensiv som back, som det Kristensen og Wöber har vært i Salzburg. Jeg er litt redd for det.

Johnnyj

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #8 på: Januar 03, 2023, 12:48:52 »
Blir nok å rendyrke han som venstreback.
Hadde håpet på en som har spilt venstreback litt lenger enn et år, med mer fart og offensive kvaliteter, som kan komme på overlap og slå innlegg.
Det er litt smør på flesk å kjøpe en defensiv venstreback når vi allerede har Struijk og Hjelde som kanskje kan gjøre samme jobben like bra. Hvis han skal spille midtstopper så forstår jeg ingenting da vi allerede har 6 stoppere i stallen.

For meg gir denne signeringen et signal som jeg tolker at de ikke har gitt opp Firpo ennå. Om han mirakuløst skulle komme tilbake i slaget så blir det utrolig trangt om plassene i midtforsvaret.

RoarG

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #9 på: Januar 03, 2023, 19:41:35 »
Spennende signering. Håper, som flere her, at tar vb-plassen. Nytt stopper-par bør da bli Cooper/Struijk? Firpo drar nok snart, gitt denne signeringen.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GeirO

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #10 på: Januar 03, 2023, 23:03:15 »
Blir nok å rendyrke han som venstreback.
Hadde håpet på en som har spilt venstreback litt lenger enn et år, med mer fart og offensive kvaliteter, som kan komme på overlap og slå innlegg.
Det er litt smør på flesk å kjøpe en defensiv venstreback når vi allerede har Struijk og Hjelde som kanskje kan gjøre samme jobben like bra. Hvis han skal spille midtstopper så forstår jeg ingenting da vi allerede har 6 stoppere i stallen.

For meg gir denne signeringen et signal som jeg tolker at de ikke har gitt opp Firpo ennå. Om han mirakuløst skulle komme tilbake i slaget så blir det utrolig trangt om plassene i midtforsvaret.
Defensiv? Han har bra med målpoeng....
MOT

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #11 på: Januar 03, 2023, 23:15:48 »
Han får gode skussmål. Hans styrker og svakheter fra kjennere av Østerisk fotball

A leader, a beast one vs one, strong in the air, digs out lazy teammates, limited pace, but a national boss in Rangnick playing him at left-back too.

Mye bra egenskaper vi trenger. Ikke av de raskeste. Men er han smart kan mye kompenseres.

I tillegg viser YouTube videoen at han har en bra frisparkfot.


Killa

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #12 på: Januar 04, 2023, 09:07:41 »
Han får gode skussmål. Hans styrker og svakheter fra kjennere av Østerisk fotball

A leader, a beast one vs one, strong in the air, digs out lazy teammates, limited pace, but a national boss in Rangnick playing him at left-back too.

Mye bra egenskaper vi trenger. Ikke av de raskeste. Men er han smart kan mye kompenseres.

I tillegg viser YouTube videoen at han har en bra frisparkfot.

Takk Eriksen - da ble jeg med ett mer optimistisk!  ;D

HåvardK

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #13 på: Januar 04, 2023, 10:24:06 »
Han får gode skussmål. Hans styrker og svakheter fra kjennere av Østerisk fotball

A leader, a beast one vs one, strong in the air, digs out lazy teammates, limited pace, but a national boss in Rangnick playing him at left-back too.

Mye bra egenskaper vi trenger. Ikke av de raskeste. Men er han smart kan mye kompenseres.

I tillegg viser YouTube videoen at han har en bra frisparkfot.
Ser ut som om han har flere av de samme egenskapene som Struijk her... Hadde ønsket meg en back med fart; såpass mange raske kantspillere i PL.

Russel_Doig

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #14 på: Januar 04, 2023, 10:32:09 »
Han får gode skussmål. Hans styrker og svakheter fra kjennere av Østerisk fotball

A leader, a beast one vs one, strong in the air, digs out lazy teammates, limited pace, but a national boss in Rangnick playing him at left-back too.

Mye bra egenskaper vi trenger. Ikke av de raskeste. Men er han smart kan mye kompenseres.

I tillegg viser YouTube videoen at han har en bra frisparkfot.
Ser ut som om han har flere av de samme egenskapene som Struijk her... Hadde ønsket meg en back med fart; såpass mange raske kantspillere i PL.

1.prioritet var en lynrask v.back, både i hodet og beina. Her har vi kanskje bare fått det ene, men får satse på at det ikkje er "Ian Harte-sirup" i beina vi snakker om.

Kato

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #15 på: Januar 04, 2023, 11:46:41 »
Han får gode skussmål. Hans styrker og svakheter fra kjennere av Østerisk fotball

A leader, a beast one vs one, strong in the air, digs out lazy teammates, limited pace, but a national boss in Rangnick playing him at left-back too.

Mye bra egenskaper vi trenger. Ikke av de raskeste. Men er han smart kan mye kompenseres.

I tillegg viser YouTube videoen at han har en bra frisparkfot.
Ser ut som om han har flere av de samme egenskapene som Struijk her... Hadde ønsket meg en back med fart; såpass mange raske kantspillere i PL.

1.prioritet var en lynrask v.back, både i hodet og beina. Her har vi kanskje bare fått det ene, men får satse på at det ikkje er "Ian Harte-sirup" i beina vi snakker om.

Ian Harte sin venstrefot derimot.....
 

Killa

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #16 på: Januar 09, 2023, 15:18:04 »
Jeg synes Wöber gjorde en fin figur da han kom inn ot Cardiff, likte det trøkket og de taklingene han bidro med selv om det ble et gult kort ut av det.
Muligens et kommende kapteins-emne? Foreløpig bak Adams i den diskusjonen - men han har kanskje egenskaper i den retning ser jeg for meg.
Blir spennende å følge han videre i Leedstrøya - og ikke minst hvilken posisjon han blir satt i!

Kato

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #17 på: Januar 09, 2023, 15:26:24 »
Jeg synes Wöber gjorde en fin figur da han kom inn ot Cardiff, likte det trøkket og de taklingene han bidro med selv om det ble et gult kort ut av det.
Muligens et kommende kapteins-emne? Foreløpig bak Adams i den diskusjonen - men han har kanskje egenskaper i den retning ser jeg for meg.
Blir spennende å følge han videre i Leedstrøya - og ikke minst hvilken posisjon han blir satt i!

Enig. Han så mer ut som stopper enn venstre back. Og det er der jeg tror vi her mest bruk for han. Får lete videre etter venstre back.
 

Killa

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #18 på: Januar 09, 2023, 19:43:01 »
Jeg synes Wöber gjorde en fin figur da han kom inn ot Cardiff, likte det trøkket og de taklingene han bidro med selv om det ble et gult kort ut av det.
Muligens et kommende kapteins-emne? Foreløpig bak Adams i den diskusjonen - men han har kanskje egenskaper i den retning ser jeg for meg.
Blir spennende å følge han videre i Leedstrøya - og ikke minst hvilken posisjon han blir satt i!

Enig. Han så mer ut som stopper enn venstre back. Og det er der jeg tror vi her mest bruk for han. Får lete videre etter venstre back.

Har vært nevnt her før, men hva med å teste ut Harrison der fram til Dallas er tilbake? Og med Struijk og Wöber i midten?

Blank_File

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #19 på: Januar 09, 2023, 20:08:52 »
Jeg synes Wöber gjorde en fin figur da han kom inn ot Cardiff, likte det trøkket og de taklingene han bidro med selv om det ble et gult kort ut av det.
Muligens et kommende kapteins-emne? Foreløpig bak Adams i den diskusjonen - men han har kanskje egenskaper i den retning ser jeg for meg.
Blir spennende å følge han videre i Leedstrøya - og ikke minst hvilken posisjon han blir satt i!

Enig. Han så mer ut som stopper enn venstre back. Og det er der jeg tror vi her mest bruk for han. Får lete videre etter venstre back.

Har vært nevnt her før, men hva med å teste ut Harrison der fram til Dallas er tilbake? Og med Struijk og Wöber i midten?
Ring til J og hør med han. Han svarer sikkert ærlig og langt på det.

jaho

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #20 på: Januar 09, 2023, 23:31:55 »
Jeg synes Wöber gjorde en fin figur da han kom inn ot Cardiff, likte det trøkket og de taklingene han bidro med selv om det ble et gult kort ut av det.
Muligens et kommende kapteins-emne? Foreløpig bak Adams i den diskusjonen - men han har kanskje egenskaper i den retning ser jeg for meg.
Blir spennende å følge han videre i Leedstrøya - og ikke minst hvilken posisjon han blir satt i!

Enig. Han så mer ut som stopper enn venstre back. Og det er der jeg tror vi her mest bruk for han. Får lete videre etter venstre back.

Har vært nevnt her før, men hva med å teste ut Harrison der fram til Dallas er tilbake? Og med Struijk og Wöber i midten?

tviler på at vi kjører to venstrebeinte stoppere sammen, men ikke umulig.. :)

Hallgeir *

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #21 på: Januar 22, 2023, 18:59:35 »
Wöber opptrer som om han har spilt i PL i flere sesonger. Rolig med ball, lar seg ikke stresse nevneverdig av motstandere. Det burde jo også ha en smitteeffekt på medspillerne der bak.

Selvfølgelig tidlig ennå, men dette nye bekjentskapet virker svært lovende. Ikke veldig dyr heller.  :)
Super Leeds since 1968

auren

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #22 på: Januar 22, 2023, 19:43:30 »
Tilfeldig eller ikke, men med Wöber på banen så har Leeds enda ikke sluppet inn mål! Måtte det fortsette!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bjosse77

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #23 på: Januar 22, 2023, 19:48:18 »
Får i hvert fall godkjent debut!

Killa

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #24 på: Januar 22, 2023, 20:22:23 »
Wöber opptrer som om han har spilt i PL i flere sesonger. Rolig med ball, lar seg ikke stresse nevneverdig av motstandere. Det burde jo også ha en smitteeffekt på medspillerne der bak.

Selvfølgelig tidlig ennå, men dette nye bekjentskapet virker svært lovende. Ikke veldig dyr heller.  :)

Enig! Wöber ser solid ut så langt!  ;D

Xern

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #25 på: Januar 24, 2023, 09:07:15 »
Var i veldig tvil om hvor smart det var å hive innpå en ny spiller så kjapt. Men dette har jo funket kjempebra. Håper dette fortsetter!  :)
Noen mennesker tror at fotball gjelder liv eller død. Jeg liker ikke den innstillingen. Det er atskillig mer alvorlig enn som så. - Bill Shankly

TK20

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #26 på: Januar 24, 2023, 10:21:58 »
Koch spilte en av sine beste kamper fos oss søndag. Ikke sikkert det var tilfeldig.

Reaney

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #27 på: Januar 24, 2023, 17:54:29 »
Det er så Leeds å miste Koch til den viktige Nottingham Forest kampen. Kan bli utrivelig.

Eriksen55

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #28 på: Januar 24, 2023, 23:00:17 »
Det er så Leeds å miste Koch til den viktige Nottingham Forest kampen. Kan bli utrivelig.

Hvis Wöber er den lederen han ble omtalt som så vil han kunne styre både Strujik, Llorente og Cooper til bedre prestasjoner. Vi har manglet en sjef med stor S bak der. Wöber var kaptein i Salzburg og kjent for å trøkke til og si i fra hvis folk ikke gjorde jobben sin.

Tidlig å si. Men gud så deilig om det viser seg å bli sånn!

Russel_Doig

Sv: Ny spiller: Maximilian Wöber
« Svar #29 på: Januar 25, 2023, 11:56:44 »
Det er så Leeds å miste Koch til den viktige Nottingham Forest kampen. Kan bli utrivelig.

Hvis Wöber er den lederen han ble omtalt som så vil han kunne styre både Strujik, Llorente og Cooper til bedre prestasjoner. Vi har manglet en sjef med stor S bak der. Wöber var kaptein i Salzburg og kjent for å trøkke til og si i fra hvis folk ikke gjorde jobben sin.

Tidlig å si. Men gud så deilig om det viser seg å bli sånn!

Har stor tro på at Lllorente kan komme seg over selvtillitskrisa og levere som høyre midtstopper.