Skrevet av Emne: Kamp: vs. West Ham @ Elland Road, 04.01.23 kl 20:45 Viaplay  (Lest 6483 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Bjosse77

Sv: Kamp: vs. West Ham @ Elland Road, 04.01.23 kl 20:45 Viaplay
« Svar #150 på: Januar 05, 2023, 13:04:13 »
Helt enig. Skulle vært gøy å sett hvor mange feilpasninger vi slo i går..Det er helt latterlig høyt til å være en PL klubb.

Tror feilpasningene handler om at alt skal gå i 110% når vi vinner ballen, da florerer også feilpasningene....

Jeg syntes Jesse gjorde feil ved å ta ut Brendan i går, selv om han hadde en ballmiss, jeg ser på Brendan som en av få spillere som kan utfordre å skape noe kreativt. Og han var sikkert greit gira på å rette opp etter seg, det fikk han aldri muligheten til..

Vi slo 379 pasninger til medspillere, 79% treff.
West ham traff medspillerne 172 ganger, som var 63% treff.

De hadde, utenom straffen, 1 skudd på mål. Vi hadde 6. Alt i alt, så må vi avgjøre slike kamper. Unngå billige straffer.

Bjosse77

Sv: Kamp: vs. West Ham @ Elland Road, 04.01.23 kl 20:45 Viaplay
« Svar #151 på: Januar 05, 2023, 13:22:29 »
1.   Vi taper den ikke og individuelle prestasjoner fra enkeltspillere redder oss nok en gang. Hva går på mønster, samhandling og struktur er det er lang, lang vei å gå. Vi må jo være det laget i ligaen som slipper til flest store sjanser? (Bjosse har du noe statistikk på dette?)

Vi har 4. dårligst xg i mot. Foran Fulham, Bournemouth, Everton og Forest. Men vi har en kamp mindre og er i praksis kun foran Forest. Liverpool er plassen foran oss, faktisk. Straffer er med på xg statistikken, så den kan vri bildet noe.

Skudd på mål i mot, er vi 6. dårligst. Brentford, Everton og Fulham (og Liverpool) har en del bedre keeper foreløpig.

leedslife

Sv: Kamp: vs. West Ham @ Elland Road, 04.01.23 kl 20:45 Viaplay
« Svar #152 på: Januar 05, 2023, 13:33:55 »
1.   Vi taper den ikke og individuelle prestasjoner fra enkeltspillere redder oss nok en gang. Hva går på mønster, samhandling og struktur er det er lang, lang vei å gå. Vi må jo være det laget i ligaen som slipper til flest store sjanser? (Bjosse har du noe statistikk på dette?)

Vi har 4. dårligst xg i mot. Foran Fulham, Bournemouth, Everton og Forest. Men vi har en kamp mindre og er i praksis kun foran Forest. Liverpool er plassen foran oss, faktisk. Straffer er med på xg statistikken, så den kan vri bildet noe.

Skudd på mål i mot, er vi 6. dårligst. Brentford, Everton og Fulham (og Liverpool) har en del bedre keeper foreløpig.
OK, det er jo ikke helt hårreisende da, men allikavel overrasket over at trenerteamet ikke har vært i stand til løse det. De har snart vært her et år med både pre-season, mini pre-season og en måneds pause pga dronningens bortgang. Vi har heller ikke hatt nevneverdige utfordringer med skader og skifter som har gått utover relasjoner som tidligere sesonger.

Ikke så overrasket over Liverpool. Bare målet de slapp inn mot Brentford i romjula viser jo at det fundamentet som tidligere har vært suverent begynner virkelig å slå sprekker.

Bjosse77

Sv: Kamp: vs. West Ham @ Elland Road, 04.01.23 kl 20:45 Viaplay
« Svar #153 på: Januar 05, 2023, 13:38:57 »
OK, det er jo ikke helt hårreisende da, men allikavel overrasket over at trenerteamet ikke har vært i stand til løse det. De har snart vært her et år med både pre-season, mini pre-season og en måneds pause pga dronningens bortgang. Vi har heller ikke hatt nevneverdige utfordringer med skader og skifter som har gått utover relasjoner som tidligere sesonger.

Ikke så overrasket over Liverpool. Bare målet de slapp inn mot Brentford i romjula viser jo at det fundamentet som tidligere har vært suverent begynner virkelig å slå sprekker.

Liverpool bæres av en ekstremt god keeper. Offensivt er vi heldigvis en del bedre enn de fleste andre i sumpa der, med unntak av Liverpool. Vi hadde bedre defensive tall med Bielsa, selv om det sprakk de 4 siste etter at han mistet spillegruppa.

leedslife

Sv: Kamp: vs. West Ham @ Elland Road, 04.01.23 kl 20:45 Viaplay
« Svar #154 på: Januar 05, 2023, 13:55:46 »
OK, det er jo ikke helt hårreisende da, men allikavel overrasket over at trenerteamet ikke har vært i stand til løse det. De har snart vært her et år med både pre-season, mini pre-season og en måneds pause pga dronningens bortgang. Vi har heller ikke hatt nevneverdige utfordringer med skader og skifter som har gått utover relasjoner som tidligere sesonger.

Ikke så overrasket over Liverpool. Bare målet de slapp inn mot Brentford i romjula viser jo at det fundamentet som tidligere har vært suverent begynner virkelig å slå sprekker.

Liverpool bæres av en ekstremt god keeper. Offensivt er vi heldigvis en del bedre enn de fleste andre i sumpa der, med unntak av Liverpool. Vi hadde bedre defensive tall med Bielsa, selv om det sprakk de 4 siste etter at han mistet spillegruppa.
Det var en fysisk og mentalt kjørt spillergruppe den gang. Det viste både pre-season 2021 og hele veien frem til vinteren, men det eskalerte da hele grunnstammen lå på sykestua i tillegg. Det skjer nok ikke under Marsch. Det er nok større sjanse for splid med tanke på manglende taktiske evner. Men tror ikke det heller. De virker som en veldig profesjonell gjeng. Aldri noe tull utenfor banen - gir alltid alt på banen. I tillegg en ung stall - litt aldrende gasjerte meningsbærere i troppen har vi ikke i så stor grad som andre PL klubber. Så utfordrende caser som det slipper han. Klich er vel den som potensielt kan ha vært et problem der - ihvertfall i teorien, uten å sette spørsmålstegn vedr Klich dedikasjon og profesjonalitet.
 I tillegg var det nok lurt valg å gi han frihet til å hente såpass mange av sine egne. Usikker på om det er bra for klubben lang sikt med tanke på kvaliteten, men for dette prosjektet Marsch er det nok veldig lurt.
Er det noen som får klubben til å agerer rundt Marsch så er det press fra omgivelsene. Det øker stadig.
Tilsvarende poengfangst som han har klart til nå vil holde han i jobben (og det helt fair), men marginene er små. Får vi et-par skader og i tillegg ikke makter å ta poeng nok i den neste måneden så er man vel der at man må gjøre noe. Jeg er usikker og ikke veldig optimistisk.
Inn i skifte manager sporet igjen med Rad, Orta og Kinnear er jeg skeptisk til, men jeg har nesten null tro til at Marsch i form av erfaring, kompetanse og personlighet er i stand til å ta dette så veldig mye høyere i det lengre løp.
Hvis det til slutt blir en riktig spådom fra meg kan han fortsatt ha vært en svært viktig brikke på veien. Stabiliserte oss, holdt oss oppe i fjor og turte å satse på endel unggutter som mest sannsynlig vil danne et godt fundament for et slagkraftig Leeds lag i fremtiden, da med en trener som har tankesettet, ferdighetene og auraen til å ta dette videre og til der vi bør konkurrere - fra midten og noen plasser oppover på tabellen.
Vi har enkeltprestasjoner på høyt nivå, men vi mangler det kollektivet.  Vi trenger et system og et tankesett som skaper trygghet, som igjen skaper selvtilitt og mot. Det er alt for varierende prestasjoner av nesten samtlige. Nå hadde hadde ikke Strujik en veldig god kamp i går da, men over hele sesongen er han nesten den eneste som har vært stabilt god. Man må kunne få en enhet som klarer å gjenskape gode prestasjoner over tid.
Og der alene faller ikke alt på at vi er et ungt lag. Det ligger mye ansvar hos treneren.
« Siste redigering: Januar 05, 2023, 14:11:22 av leedslife »

ar9

Sv: Kamp: vs. West Ham @ Elland Road, 04.01.23 kl 20:45 Viaplay
« Svar #155 på: Januar 05, 2023, 17:43:37 »
Kan hende det er et stort potensiale som jeg ikke ser veldig tydelig i Greenwood (bra skuddfot). Men sålangt synes jeg han spillemessig ikke har bidratt mye i de kampene han har spilt. I går var han direkte svak da han kom inn. Undrer meg hvorfor ikke Gyabi får sjansen.
Enig men… Jeg og mulig du og tvilte på at Summerville skulle klare å ta steget opp i voksenfotballen.
Kan være at Greenwood tar steget og.
Han har ikke så mye drible ferdigheter å støtte seg til. Han hadde vel bra link-up med Geldhardt på jr laget men kanskje får han til tilsvarende med fler på a laget og med tiden?
Kan vi ikke sette ett spm tegn ved han så lenge?
Så er det vel ingen grunn til at ikke Gyabi skal snike foran Greenwood i køen om han overbeviser på trening?


Sent from my iPhone using Tapatalk

HåvardK

Sv: Kamp: vs. West Ham @ Elland Road, 04.01.23 kl 20:45 Viaplay
« Svar #156 på: Januar 05, 2023, 20:35:15 »
Kan hende det er et stort potensiale som jeg ikke ser veldig tydelig i Greenwood (bra skuddfot). Men sålangt synes jeg han spillemessig ikke har bidratt mye i de kampene han har spilt. I går var han direkte svak da han kom inn. Undrer meg hvorfor ikke Gyabi får sjansen.
Enig men… Jeg og mulig du og tvilte på at Summerville skulle klare å ta steget opp i voksenfotballen.
Kan være at Greenwood tar steget og.
Han har ikke så mye drible ferdigheter å støtte seg til. Han hadde vel bra link-up med Geldhardt på jr laget men kanskje får han til tilsvarende med fler på a laget og med tiden?
Kan vi ikke sette ett spm tegn ved han så lenge?
Så er det vel ingen grunn til at ikke Gyabi skal snike foran Greenwood i køen om han overbeviser på trening?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Summerville ble ikke akkurat lovprist de to-tre første månedene av høstsesongen. Men nå er det vel ingen tvil om plassen hans. Alt dette er basert på tillit. Syns vi skal gi Greenwood mer av det samme. Holdninger og fysikk i toppklasse, og hans uomtvistelige talent er tydelig i akademi-serien på Amazon Prime.
Men er enig i at han ikke har levert godt nok på A-laget så langt. I likhet med Roca, Kristensen, Koch og Llorente.

Kato

Sv: Kamp: vs. West Ham @ Elland Road, 04.01.23 kl 20:45 Viaplay
« Svar #157 på: Januar 05, 2023, 21:43:39 »
Kan hende det er et stort potensiale som jeg ikke ser veldig tydelig i Greenwood (bra skuddfot). Men sålangt synes jeg han spillemessig ikke har bidratt mye i de kampene han har spilt. I går var han direkte svak da han kom inn. Undrer meg hvorfor ikke Gyabi får sjansen.
Enig men… Jeg og mulig du og tvilte på at Summerville skulle klare å ta steget opp i voksenfotballen.
Kan være at Greenwood tar steget og.
Han har ikke så mye drible ferdigheter å støtte seg til. Han hadde vel bra link-up med Geldhardt på jr laget men kanskje får han til tilsvarende med fler på a laget og med tiden?
Kan vi ikke sette ett spm tegn ved han så lenge?
Så er det vel ingen grunn til at ikke Gyabi skal snike foran Greenwood i køen om han overbeviser på trening?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Summerville ble ikke akkurat lovprist de to-tre første månedene av høstsesongen. Men nå er det vel ingen tvil om plassen hans. Alt dette er basert på tillit. Syns vi skal gi Greenwood mer av det samme. Holdninger og fysikk i toppklasse, og hans uomtvistelige talent er tydelig i akademi-serien på Amazon Prime.
Men er enig i at han ikke har levert godt nok på A-laget så langt. I likhet med Roca, Kristensen, Koch og Llorente.

Jeg hadde ikke spesielt tro på Summerville, mener han har hatt en rivende utvikling siste halvåret. Mer enn bare bedre selvtillit, han har tatt store steg som spiller.