Skrevet av Emne: Kamp: FA Cup 3. runde(omkamp) vs Cardiff @ Elland R onsdag 18/1-23 kl. 20:45 Vp1  (Lest 8110 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

leedslife

Ja da, vi slapp inn to mål. Men, nummer en var en egentlig helt ufarlig situasjon der Ayling kløner det til på en måte han neppe gjør mer enn en gang per sesong. Og nummer to er en klønete hands, som kanskje var utenfor 16-meteren også forsåvidt. Av en spiller som ikke har det med å ta ballen med henda i tide og utide. Jeg skriver akkurat disse to målene på kontoen for uflaks og mangel på konsentrasjon i en kamp som på det tidspunktet var avgjort forlengst og hvor målforskjell ikke teller.
Utover det mener jeg vi hadde god defensiv struktur og kontroll i går. Det skulle rett nok bare mangle, motstander tatt i betraktning. Men altså, etter å ha tenkt meg om så ble jeg i alle fall ikke mer bekymret for forsvarsevnen vår i går. Det er da alltid noe!

flynn
Ut fra hvor dårlig det innlegget fra 10eren var så var det i utgangspunktet ufarlig og vi hadde maks uflaks med Ayling involvering.
Men vi har jo på ingen måte oversikt eller noe form for kontroll i feltet. Llorente blir dratt ut i 1v1 med 10eren. Vi er jo tre stk på fremste stolpe og Kristensen alene med 3 Cardiff spillere. En på vei inn mellom Ayling og Kristensen, samt to umarkerte i blindsonen til Kristensen.
I min bok er det for svakt. Alt for svakt.
Det annulerte målet i mot er jo også veldig svakt av oss hvis du ser den dødballen igjen. Kan vi forsvare oss slik i PL? Cardiff med 3 touch inne i vårt felt.
Andre målet derimot. Hva skal man si? Det ropes jo på straffe 20 ganger ila en kamp på slikt. Han Cardiff spilleren fikk jo maksimalt hva han kunne ut av den situasjonen. Vi så han jo i situasjonen før innenfor 16 da han ble frispilt. Ballen har vel fortsatt ikke landet.

Bjosse77

Selv om det er fort å finne en syndebukk hvert år som er roten til alt galt av hva som skjer på banen..Lees, Cooper, Costa, Roberts...lista begynner å bli lang.
Men Greenwood?
Så klart ikke like flashy som Gnonto og Summerville, men det er en god fotballspiller vi har der.
Ferdighetsmessig synes han skiller seg ut. Rolig og trygg ut fra alder. Et overblikk og pasningsregister få andre er i nærheten av og ha.
Dødball fot som har og som vil gi oss mye ekstra.
Klart det er ting å jobbe med, men gi han nå tid.
Se heller kampene i ro og mak i reprise så vil jeg anta de fleste ser at han faktisk diktere mesteparten av spillet vårt.
Men han er ujevn enda. Han har vært anonym til veldig innflytelsesrik denne sesongen.
Han må jo være selve nøkkelen hvis vi skal utvikle et bedre posessionspill fremover. Om det er med Marsch eller en annen trener.
Jeg tenker kanskje Marsch kan fortsette med han fra start mot Brentford.
Well spoken. Syns man Greenwood er dårlig i denne kampen, da har han ikke sjangs. Han var meget god, jeg så hele førsteomgang på nytt og han slår ikke EN feilpasning og genererer 3-4 sjanser. Men har man bestemt seg før kampen er det uansett kjørt, men begrunn gjerne hvorfor man mener spillere er katastrofe. Er en god og trygg spiller vi har her.

HåvardK

Selv om det er fort å finne en syndebukk hvert år som er roten til alt galt av hva som skjer på banen..Lees, Cooper, Costa, Roberts...lista begynner å bli lang.
Men Greenwood?
Så klart ikke like flashy som Gnonto og Summerville, men det er en god fotballspiller vi har der.
Ferdighetsmessig synes han skiller seg ut. Rolig og trygg ut fra alder. Et overblikk og pasningsregister få andre er i nærheten av og ha.
Dødball fot som har og som vil gi oss mye ekstra.
Klart det er ting å jobbe med, men gi han nå tid.
Se heller kampene i ro og mak i reprise så vil jeg anta de fleste ser at han faktisk diktere mesteparten av spillet vårt.
Men han er ujevn enda. Han har vært anonym til veldig innflytelsesrik denne sesongen.
Han må jo være selve nøkkelen hvis vi skal utvikle et bedre posessionspill fremover. Om det er med Marsch eller en annen trener.
Jeg tenker kanskje Marsch kan fortsette med han fra start mot Brentford.
Well spoken. Syns man Greenwood er dårlig i denne kampen, da har han ikke sjangs. Han var meget god, jeg så hele førsteomgang på nytt og han slår ikke EN feilpasning og genererer 3-4 sjanser. Men har man bestemt seg før kampen er det uansett kjørt, men begrunn gjerne hvorfor man mener spillere er katastrofe. Er en god og trygg spiller vi har her.
Jeg skal jaggu ta utfordringen, Bjosse. Jeg har heiet på Greenwood hele veien, og jublet når han har fått spilletid. Men i går oppfattet jeg at han hadde en svak 1.omgang, og at til og med dødballene var svake. Nå skal jeg ha et ekstra blikk på ham når jeg ser kampen på nytt.

Kato

Selv om det er fort å finne en syndebukk hvert år som er roten til alt galt av hva som skjer på banen..Lees, Cooper, Costa, Roberts...lista begynner å bli lang.
Men Greenwood?
Så klart ikke like flashy som Gnonto og Summerville, men det er en god fotballspiller vi har der.
Ferdighetsmessig synes han skiller seg ut. Rolig og trygg ut fra alder. Et overblikk og pasningsregister få andre er i nærheten av og ha.
Dødball fot som har og som vil gi oss mye ekstra.
Klart det er ting å jobbe med, men gi han nå tid.
Se heller kampene i ro og mak i reprise så vil jeg anta de fleste ser at han faktisk diktere mesteparten av spillet vårt.
Men han er ujevn enda. Han har vært anonym til veldig innflytelsesrik denne sesongen.
Han må jo være selve nøkkelen hvis vi skal utvikle et bedre posessionspill fremover. Om det er med Marsch eller en annen trener.
Jeg tenker kanskje Marsch kan fortsette med han fra start mot Brentford.
Well spoken. Syns man Greenwood er dårlig i denne kampen, da har han ikke sjangs. Han var meget god, jeg så hele førsteomgang på nytt og han slår ikke EN feilpasning og genererer 3-4 sjanser. Men har man bestemt seg før kampen er det uansett kjørt, men begrunn gjerne hvorfor man mener spillere er katastrofe. Er en god og trygg spiller vi har her.
Jeg skal jaggu ta utfordringen, Bjosse. Jeg har heiet på Greenwood hele veien, og jublet når han har fått spilletid. Men i går oppfattet jeg at han hadde en svak 1.omgang, og at til og med dødballene var svake. Nå skal jeg ha et ekstra blikk på ham når jeg ser kampen på nytt.

Svak kamp. Svake dødballer, lite involvert. Moden for en halv sesong i nedre halvdel av championship. Ikke noe mer.
 

Blank_File

Ja da, vi slapp inn to mål. Men, nummer en var en egentlig helt ufarlig situasjon der Ayling kløner det til på en måte han neppe gjør mer enn en gang per sesong. Og nummer to er en klønete hands, som kanskje var utenfor 16-meteren også forsåvidt. Av en spiller som ikke har det med å ta ballen med henda i tide og utide. Jeg skriver akkurat disse to målene på kontoen for uflaks og mangel på konsentrasjon i en kamp som på det tidspunktet var avgjort forlengst og hvor målforskjell ikke teller.
Utover det mener jeg vi hadde god defensiv struktur og kontroll i går. Det skulle rett nok bare mangle, motstander tatt i betraktning. Men altså, etter å ha tenkt meg om så ble jeg i alle fall ikke mer bekymret for forsvarsevnen vår i går. Det er da alltid noe!

flynn

Tenderer til å være enig med deg. Dagen derpå. Og jeg innser også at det er svært sjeldent at det blir kalassifre uten å slippe inn ett mål for de aller fleste. Men, likevel var den corneren som ble annulert helt lolympics dårlig. Og Ayling gjør en superbrøler. Akkurat de to skulle ikke være vits.

Eriksen55

Selv om det er fort å finne en syndebukk hvert år som er roten til alt galt av hva som skjer på banen..Lees, Cooper, Costa, Roberts...lista begynner å bli lang.
Men Greenwood?
Så klart ikke like flashy som Gnonto og Summerville, men det er en god fotballspiller vi har der.
Ferdighetsmessig synes han skiller seg ut. Rolig og trygg ut fra alder. Et overblikk og pasningsregister få andre er i nærheten av og ha.
Dødball fot som har og som vil gi oss mye ekstra.
Klart det er ting å jobbe med, men gi han nå tid.
Se heller kampene i ro og mak i reprise så vil jeg anta de fleste ser at han faktisk diktere mesteparten av spillet vårt.
Men han er ujevn enda. Han har vært anonym til veldig innflytelsesrik denne sesongen.
Han må jo være selve nøkkelen hvis vi skal utvikle et bedre posessionspill fremover. Om det er med Marsch eller en annen trener.
Jeg tenker kanskje Marsch kan fortsette med han fra start mot Brentford.
Well spoken. Syns man Greenwood er dårlig i denne kampen, da har han ikke sjangs. Han var meget god, jeg så hele førsteomgang på nytt og han slår ikke EN feilpasning og genererer 3-4 sjanser. Men har man bestemt seg før kampen er det uansett kjørt, men begrunn gjerne hvorfor man mener spillere er katastrofe. Er en god og trygg spiller vi har her.
Jeg skal jaggu ta utfordringen, Bjosse. Jeg har heiet på Greenwood hele veien, og jublet når han har fått spilletid. Men i går oppfattet jeg at han hadde en svak 1.omgang, og at til og med dødballene var svake. Nå skal jeg ha et ekstra blikk på ham når jeg ser kampen på nytt.

Svak kamp. Svake dødballer, lite involvert. Moden for en halv sesong i nedre halvdel av championship. Ikke noe mer.

Ser første omgang nå. Etter 31 min har han to flotte assister som både Gnonto og Harrison burde scora på. Harrison i offside riktignok.
Han var tredje sist på en annen stor Gnonto sjanse. Samme med en Rodrigo sjanse. Han hadde en avslutning som ble reddet på strek. Alt annet enn lite involvert i min bok…

Bommet på en pasning. Ikke lagd noen brudd i mot. Et dårlig mottak på siden som gikk ut til innkast.

La ikke merke til det i går. Men Greenwood må være brutalt svak de siste 18 av første omgang hvis din mening angående han stemmer.

Det jeg mener han burde gjort  mer av er å være enda litt mer kreativ med ball og pasninger. Men alt i alt syntes jeg Greenwood stort sett klarer seg greit. Er nok mye mer i vente!

Hva er en svak dødball?
To armer i været ser ut som en høy ball inn i feltet. 1 arm ser ut som en lav på fremste stolpe. Litt vanskelig å vite om det er svakt når vi ikke vet planen.
Hvis en Leeds spiller river seg løs og får hode på ballen så er dødballene god? Taper vi hodeduellen er dødballene svake?

Litt det samme med Llorente. To gode langpasninger, 1 svak og en ordentlig grusom. Får kjeft for elendige langpasninger

Tror dette handler kun om hva man vil se og at man har bestemt seg på forhånd at den enkelte spillern er ræva.

Jeg har vært ekstremt kritisk til Harrison. Syntes han har sugd lut til tider. Men håper jo selvfølgelig at jeg tar feil og at han lykkes hver gang han spiller. I går var han god.

Adams får mye velfortjent skryt. Men han slipper unna mye pes for sine ballmiss. Ikke blir han plukket på de gangene han ruser i stedet for å falle av. Roca med mange flere kreative pasninger enn Adams men bedre treffprosent får tyn for å være upresis.

Vrient det der 😀
« Siste redigering: Januar 19, 2023, 16:44:29 av Eriksen55 »

Per-Stian

Greenwood minner meg (litt) om ein ung Phillips: Absolutt ikkje ferdigutvikla, og ingen typisk 4-ar, 8-ar eller 10-ar – på noverande tidspunkt. God pasningsleggar, glimtvis godt blikk, men gjer ting litt for komplisert enkelte gongar. Det bur noko i Greenwood, så eg vil gje han tid til å «finne seg sjølv».

leedslife

Synes Harrison går litt under radaren for tiden.
Avgjørende etter han kom inn mot WH.
Assist der. Synes personlig han var vår beste i første omgangen mot Villa. Står bak den enorme sjansen når han trer gjennom Rodrigo alene med Martinez. Løp seg fri fra Young og er sist på vår aller største sjanse. Skaper to til ganske gode sjanser for oss.
I går var han instrumental - Joda, veldig svak motstand, men 2 assist - derav et helt vanvittig timet gjennomspill på Rodrigos mål.  Kampens enkeltmannsprestasjon bak Gnotos første scoring for min del.
Stod bak 2 relativt store sjanser til.

Vi satt her på forumet skålte i glassene og kauket over spillet som ledet opp til Harrisons sjanse sist mot Villa. Det blekner jo i forhold til 3-0 i går.
Sømløst. Helt vanvittig angrep. Det var på nivå med det ypperste under Bielsa. 1 touch, gode posisjoner, flere bevegelser. Drar av 4-5 Cardiff spillere på egen halvdel også går det 100 km/t rett mot mål med 6 av våre mot 4 spillere før Gnonto 1v1 skjærer inn og fyrer i nærmeste og rett i kassa.
Klasse.

rd1

Greenwood minner meg (litt) om ein ung Phillips: Absolutt ikkje ferdigutvikla, og ingen typisk 4-ar, 8-ar eller 10-ar – på noverande tidspunkt. God pasningsleggar, glimtvis godt blikk, men gjer ting litt for komplisert enkelte gongar. Det bur noko i Greenwood, så eg vil gje han tid til å «finne seg sjølv».

Synes Greenwood var god på høyre kant i 1. omg! Med litt marginer kunne han hatt 2 målgivende og 1 mål. Satt med litt følelse at det er litt Beckham over høyrefoten hans, ekstrem kvalitet som kan gi mye glede.. glimrende på dødball, innlegg og gjennomspilling!
"Who needs Cantona??"