Skrevet av Emne: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay  (Lest 5458 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eriksen55

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #120 på: Januar 23, 2023, 13:33:33 »
Blir egentlig ikke klok på dette laget.
I går var de bunnsolide defensivt, men det skrantet veldig offensivt. De vil så mye, men får det ikke helt til. Hvem vet, kanskje sitter det mot Forest og ManU, men tviler litt.
Er veldig fan av gjenvinningsspillet til JM, men det som skjer etter at ballen er vunnet tilbake er bare på lykke og fromme. Tut og kjør. Kanskje laget hadde tjent litt på å være mer tålmodige i angrepsspillet. Uansett, siste tredjedelen av ethvert angrep så går det mye på instinkt og indiviuelle ferdigheter. Dette sier også Guardiola. Han kan hjelpe laget frem til siste tredjedelen. Derfra og inn er det spillerne som tar regien.

Litt rotete innlegg dette, men...

Nettopp. Det går på instinkt og intuisjon. Da må man ha spillertyper som Pablo og Saiz bak spissene. Ikke Aaronson med den formen og selvtilliten han har. Og ihvertfall ikke Harrison. Når i tillegg Rodrigo må ned og møte, vende opp og fordele baller så har vi nada fremover.

Jeg tror dette bedrer seg med Sinisterra i form, Summerville og Gnonto. Men tror ikke løsningen er å røre alt inn i midten…

Det å ikke spille bredt og dytte inn i midten var en av 8 punkter fra Jesse på matchen i går. Selv om Brentford spiller med tre stoppere og gir bort rom bak offensive vingbacker…

leedslife

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #121 på: Januar 23, 2023, 14:50:59 »
Når Bielsa brukte 5-6 uker på å coache dei nye før dei fikk spille var han et geni.
Når Marsch ikkje setter innpå Rutter etter 4 dager er han helt på jordet!


🥴🤷🏻‍♂️🤷🏻‍♂️🥴
Drev ikke du å kauket rundt på denne tiden i fjor at å ikke starte med Gelhart viste tegn på dårlig dømmekraft hos daværende trener?
Gav man spilletid til Gelhart ville det være innlysende at han var med i England troppen til VM.
Eller blander jeg deg med en annen?

Hva har det med dette å gjøre?
Det er jo likheter i den grad at de villeste påstander brukes som argumentasjon for eller i mot en trener? I denne grad mot.
Samme som jeg tydet innlegget ditt som et forsvar til Marsch?

Hva gjelder Bielsa så er det jo ikke riktig at han ble genierklært vedr spillere og spillerbruk. Siste året eskalerte jo i påstander som den jeg viser til over fra deg. Oftest basert på følelser uten ryggdekning.
Ellers er vel Bielsa og Marsch ganske like på at det trengs tid med nyervervelser for å få de inn i klubb, kultur og ikke minst spillsystem.
Marsch har jo stresset dette siden i sommer både hva gjelder krav rundt impletering av spillsystem, men også mer konkret ut i media etter nyervervelsen av Gnonto, Woeber og sist nå Rutter. Rop om mer tid og at vi er på riktig vei har han jo holdt på med siden, men endte i en realitetssjekk etter Villa der han innså at vi faktisk må få resultat også i denne bransjen.

Bielsa var lik og majoriteten av spillere inn trengte tid for å tilpasse seg en kultur og hverdag ganske ekstrem. Men det fantes unntak. Kvalitetsspiller som Ralphinha gikk vel nesten rett inn på laget, mens perioden til Bielsa som ligner mest på perioden vi er inne i nå, tvang han til å kaste innpå en ekstremt lite matchfit Augestin ca en uke etter han hadde signert for Leeds. En periode der vi leverte OK gjennomføringer, men slet med å konvertere det i poeng.

I ettertid så er vel ingenting rundt Augestin et godt eksempel å bruke for verken Bielsa, Orta eller Leeds, men vi hadde vel 3 poeng på 5 kamper og ting så rimelig hjelpesløst ut på siste tredjedel. Er vel det majoriteten ønsket i går. Vi spilte altså hjemme på Elland Road. Vi skapte så og si ingenting, men det snakkes fortsatt om progresjon og at det er utvikling.
De siste 5 har vi altså tatt 3 poeng. Da har vi hatt 2 matchballer på hjemmebane, samt møtt et Villa borte som lå rett over oss. Men i motsetning til forrige regime så har vi ikke sett noe solid med dette regime over tid. Det har jo humpet rundt som dette i snart 1 år.
For å gjøre det klart da. Hos meg er en komplett gjennomføring en prestasjon der vi er solide både defensivt og offensivt. Solid individuell prestasjon er prestasjoner som er jevnt bra over tid.

Blank_File

Sv: Kamp: vs. Brentford @ Elland Road, søndag 22/1 - 23 kl 15:00 Viaplay
« Svar #122 på: Januar 23, 2023, 20:35:11 »
Jeg forstår ikke helt at så mange er så kritiske etter denne kampen. Her ble kampbildet NØYAKTIG som forventet, og vi klarte det vi har slitt aller mest med mot lag som Brentford. Vi holdt tett og slapp knapt til målsjanser. Vi viste soleklar forbedring med flotte avskjæringer av Brentfords kontringer og andre omgangen dominerte vi fullstendig. Hvis ikke dette kan sies å være ett rett steg i kampen mot pumpelag så forstår jeg ingenting. Vi var dritgode på gjenvinningen og det er nesten ikke andre enn City som evner å herje med lag i den balansen som Brentford viser om dagen. Vi malte på og malte på, og marginene er ørsmå på at vi ikke får den sjansen vi trenger når vi spiller mot lag med 11 mann i egen sekstenmeter.

Å si sånn som at vi ikke får til angrepsspillet i denne kampen og ikke fikk til forsvarsspillet i forrige kamp mot Cardiff er virkelig skylapper av verste sort. Da tar man ikke hensyn til noen andre faktorer overhodet. Denne sesongs PL viser nemlig at det er dritvanskelig å dominere mot Brentford. Og at det er langt enklere å score mål på Cardiff.

Jeg mener ikke at det ikke er mer å forbedre, men i går var vi der jeg håpet at vi skulle være. Jeg forstår ikke helt at ikke Bamford kom inn litt tidligere, men faktum er jo at momentet vi hadde forsvant med byttene. Jeg forstår heller ikke at vi ikke kan bruke litt mer bredde, men likevel at vi hadde rett fokus i går.

Jeg syns virkelig det har vært bra de tre siste og tror det vil være klokt og fortsette med Marsch. Jeg håper at det løsner ytterligere fremover. Står vi uten poeng mot Forest og dobbelt-Scum så må vi vel dessverre foreta oss noe av hensyns til poengsituasjonen. Jeg håper virkelig vi slipper.