Skrevet av Emne: Kamp:FA-cup 4. runde vs. Accrington Stanley @ Crown Ground 28.01.23 kl 13:30 V1  (Lest 6262 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Klubben var opprinnelig med på å stifte The Football League i 1888 under navnet Accrington, men opphørte selv seks år etter. Klubben oppsto igjen forholdsvis tidlig på 1900-tallet og spilte på lavere nivåer til 1966, da klubben igjen kollapset. Dagens klubb ble stiftet to år senere, 1968. Crown Ground er eneste benyttede bane for klubben (kan være at den har et sponsor-navn nå, Wham Stadium). Kapasiteten er på 5450 totalt, antall sitteplasser er 3100. Med den store supporterskaren som Leeds har på bortekamper, vil det forbause meg mye dersom ikke stadion blir smekkfull på lørdag.

Med tanke på alle blemmene Leeds har gått på mot lag i lavere divisjoner i FA-cupen, spesielt etter nedrykket i 2004, kan denne kampen potensielt være et nytt bananskall. Denne sesongen føler jeg at det blir satset mer bevisst på å komme langt i turneringen. Laget som spilte to ganger mot Cardiff, var med få unntak opp mot det beste Leeds kan stille.

I denne kampen ønsker jeg å se Rutter fra start. Med han og Gnonto i spann, tror jeg både Stanley og de andre på laget skal få kjørt seg.  ;D Jeg har veldig god tro på at vi når 5. runde.

« Siste redigering: Januar 25, 2023, 17:27:42 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

auren

Robles - Kristensen, Llorente, Wöber, Firpo - Adams, Roca - Harrison, Sinisterra - Bamford, Rutter

Subs: Meslier, Ayling, Struijk, Drameh, Gyabi, Greenwood, Gnonto, Rodrigo, Aaronson


Tips: 0-2 (Bamford og Harrison)

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Sterland

Går denne på tv?

Hallgeir *

Går denne på tv?

Viaplay Sport 1.

Dårlig plass i overskriften.
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sterkt lag....

Starting XI: Meslier (GK), Firpo, Koch, Roca, Bamford, Harrison, Sinisterra, Rutter, Kristensen, Wober, Greenwood.

Substitutes: Robles (GK), Van den Heuvel (GK), Ayling, Aaronson, Llorente, Perkins, Gyabi, Rodrigo, Joseph.
Super Leeds since 1968

GaryMac

Sterkt lag....

Starting XI: Meslier (GK), Firpo, Koch, Roca, Bamford, Harrison, Sinisterra, Rutter, Kristensen, Wober, Greenwood.

Substitutes: Robles (GK), Van den Heuvel (GK), Ayling, Aaronson, Llorente, Perkins, Gyabi, Rodrigo, Joseph.
Spesielt å ha to keepere på benken. Og Gnonto ikke engang i stallen?

Hallgeir *

Nå har vi så mye offensiv slagkraft i troppen at Gnonto kan få hvile. Han er ikke med her.

Jeg noterer meg at vi har TO keepere på reservebenken. Når skjedde det sist (om noen gang tidligere)  :o
Super Leeds since 1968

Dylan

Adams skadet, eller bare hvile litt?

Blank_File

Må si det er moro å ha et lag sånn at man ikke bekymrer seg så veldig når viktige brikker mangler. Eneste er den sentrale midtbanen. Litt skeptisk til om vi klarer å være aggressive nok med Roca og Grønnskog.

Tom

Adams skadet, eller bare hvile litt?

Marsch sa på pressekonferansen at Adams var usikker pga en liten kjenning. Ingenting alvorlig. Fornuftig at det ikke tas sjanser med han.

 

Hallgeir *

Har aldri vent meg til utformingen av draktnumrene på overdelen hos oss denne sesongen.

Ikke særlig pene etter min mening.
Super Leeds since 1968

Lucas the Kop Cat

Redd det blir en rotete kamp med lite flyt.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Lucas the Kop Cat

Har aldri vent meg til utformingen av draktnumrene på overdelen hos oss denne sesongen.

Ikke særlig pene etter min mening.
Gjelder nå bare i cupkampene om det er en trøst.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


GeirO

Rundspilt av Liverpool Stanley
MOT

Gordon McUseless

Ingen overbevisende start for å si det sånn...

auren

Stor sjanse til Rutter. Burde satt den mellom stengene!

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Har aldri vent meg til utformingen av draktnumrene på overdelen hos oss denne sesongen.

Ikke særlig pene etter min mening.
Gjelder nå bare i cupkampene om det er en trøst.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Trodde du tok feil, så jeg måtte sjekke i et av kampprogrammene.

Får håpe jeg får se disse draktene på tv fire-fem ganger til utover vinter/vår.  :)
Super Leeds since 1968

Gordon McUseless

Har aldri vent meg til utformingen av draktnumrene på overdelen hos oss denne sesongen.

Ikke særlig pene etter min mening.
Gjelder nå bare i cupkampene om det er en trøst.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Trodde du tok feil, så jeg måtte sjekke i et av kampprogrammene.

Får håpe jeg får se disse draktene på tv fire-fem ganger til utover vinter/vår.  :)
Var sånn i fjor og, men da kom vi ikke så langt i køppen  :P

karaba

Selv mot relativt svakere motstand i dag så sliter Kristensen og Firpo med å klare og spille seg ut. 9 av 10 baller når aldri en medspiller. Det samme kan vel sies om de lange utspillene fra Meslier


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fantasyland

Redd det blir en rotete kamp med lite flyt.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Ser ut som du naila denne…enn så lenge

Gordon McUseless

Ser at Accrington prøver så godt de kan å filme seg til frispark litt inn på vår banehalvdel for å satse på dødballer.

GeirO

Må si det er moro å ha et lag sånn at man ikke bekymrer seg så veldig når viktige brikker mangler. Eneste er den sentrale midtbanen. Litt skeptisk til om vi klarer å være aggressive nok med Roca og Grønnskog.
Litt spent på vår nye danske, Jesper Grønnskog  ;)

MOT

palle

3 mellom stengene fra Accy før kvarteret  ::)
...ooo, vi vandrar saman...

Lucas the Kop Cat

Ser at Accrington prøver så godt de kan å filme seg til frispark litt inn på vår banehalvdel for å satse på dødballer.
Ramler veldig lett på egen halvdel også, synes de får vel godt betalt av dommeren.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


stian

Med fare for at jeg leter etter feil: Jaggu har det ikke vært tegn til at Firpo sliter litt mot kanten sin på dette nivået også.

Gordon McUseless

Kommer vi fra denne kampen uten 2-3 skader, så er det en liten seier i seg selv.

GeirO

Litt usikker på hvilken prioritering vi skal ha i dag:

Gå videre i cupen eller unngå skader (mulig å kombinere, håper jeg)
MOT

auren

Sinisterra tydelig rusten. Stemmer ikke helt for ham. Men ikke rart ettersom han har vært lenge ute med skade. Viktig å få denne gjennomkjøringen.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

karaba

Forskjellene vil bli bare større ettersom Accrington spillerne får slitne bein.
Men dommeren må slutte og la seg lure av dårlige kopier av Ayling stupet


Sent from my iPhone using Tapatalk

Hallgeir *

Redd det blir en rotete kamp med lite flyt.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Nedover i det engelske ligasystemet tror jeg det foregår lite finspill, men desto mer kjemping og kriging. Da blir det mye oppstykket spill og mange frispark.
Super Leeds since 1968