Skrevet av Emne: Kamp: vs Manchester United@Old Trafford, Onsdag 8/2, kl.21.00, V Sport PL  (Lest 8856 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Johnnyj

Bare jeg som er positivt overrasket over Firpo i dag?
Synes han var veldig god. Likte spesielt involveringen der han dro på seg et gult kort for å hindre at Rashford løp igjennom.

Gøy at hakkekyllingen slår tilbake   ;D

Dette er kødd, ikke sant? Uansett, litt morsomt med ironi.
Nei, det er ikke ironi.
Greit nok at han var på etterskudd mot en av ligaens raskeste spillere, men han oppfatter på et brøkdel sekund hvor farlig situasjonen er og avverger en potensiell stor målsjanse/scoring i mot.

Synes han var mye bedre enn vi er vant til å se han.

Det har også kommet frem at han har vært preget av all kritikken som har haglet i mot han fra egne supportere, noe som Jesse Marsch uttalte for kort tid siden. Det synes jeg er trist, og kan være en av grunnene til at han har underprestert.

Skal sies at jeg fortsatt synes han er for svak defensiv, men i dag fortjener han skryt, i likhet med mange andre.

Sleivind

Ikke fornøyd med Summerville i dag,  synes arbeidsradiusen er for liten uten ball. Mener han bør ta langt mer i defensivt og i duellspill.

Veldig enig i den. Ayling skal virkelig ha kudos for kampen i dag, for veldig mye hjelp defensivt fra Summerville var det ikke. Nesten overraskende at ManU ikke angrep mer fra den siden.

Bjosse77

Ikke fornøyd med Summerville i dag,  synes arbeidsradiusen er for liten uten ball. Mener han bør ta langt mer i defensivt og i duellspill.

Veldig enig i den. Ayling skal virkelig ha kudos for kampen i dag, for veldig mye hjelp defensivt fra Summerville var det ikke. Nesten overraskende at ManU ikke angrep mer fra den siden.
Når Ayling er i over 20 dueller og prøver totalt 12 taklinger så angrep de vel en del på den siden?

lojosang

Bare jeg som er positivt overrasket over Firpo i dag?
Synes han var veldig god. Likte spesielt involveringen der han dro på seg et gult kort for å hindre at Rashford løp igjennom.

Gøy at hakkekyllingen slår tilbake   ;D

Dette er kødd, ikke sant? Uansett, litt morsomt med ironi.
Firpo hadde en grov feilplassering etter at han kom inn, men etter det, så var det ikke så mye å sette fingeren på som jeg så,  men du må gjerne opplyse meg om det jeg har gått glipp av.

Det blir slik når det er stemplet og vedtatt på forhånd at noen er ræva.
Den siste venstrebacken Leeds fansen har vært fornøyd med er vel Tony Dorigo.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

- Leif Olav

Johnnyj

Bare jeg som er positivt overrasket over Firpo i dag?
Synes han var veldig god. Likte spesielt involveringen der han dro på seg et gult kort for å hindre at Rashford løp igjennom.

Gøy at hakkekyllingen slår tilbake   ;D

Dette er kødd, ikke sant? Uansett, litt morsomt med ironi.
Firpo hadde en grov feilplassering etter at han kom inn, men etter det, så var det ikke så mye å sette fingeren på som jeg så,  men du må gjerne opplyse meg om det jeg har gått glipp av.

Det blir slik når det er stemplet og vedtatt på forhånd at noen er ræva.
Den siste venstrebacken Leeds fansen har vært fornøyd med er vel Tony Dorigo.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk
Charlie Taylor?

TK20

Bare jeg som er positivt overrasket over Firpo i dag?
Synes han var veldig god. Likte spesielt involveringen der han dro på seg et gult kort for å hindre at Rashford løp igjennom.

Gøy at hakkekyllingen slår tilbake   ;D

Dette er kødd, ikke sant? Uansett, litt morsomt med ironi.
Firpo hadde en grov feilplassering etter at han kom inn, men etter det, så var det ikke så mye å sette fingeren på som jeg så,  men du må gjerne opplyse meg om det jeg har gått glipp av.

Det blir slik når det er stemplet og vedtatt på forhånd at noen er ræva.
Den siste venstrebacken Leeds fansen har vært fornøyd med er vel Tony Dorigo.

Sent fra min SM-A226B via Tapatalk
Charlie Taylor?

Likte Bessone litt.

HåvardK

Ikke fornøyd med Summerville i dag,  synes arbeidsradiusen er for liten uten ball. Mener han bør ta langt mer i defensivt og i duellspill.
Uenig. Tok tak defensivt i 2.omgang.

leedslife

Det var et sterkt resultat ledet av en svært inspirerende kaptein.
Kan ikke minnes å ha sett Ayling bedre.
Viktig redning a Meslier på headingen til Varane. Slipper faktisk ikke Manu til så mye store muligheter.
Woeber og Koch veldig oppofrende. Spiller med stor risiko Woeber, men ble heldigvis ikke straffet i går.
Bamford v Harrison relasjonen var veldig bra off ball spesielt. Håper Brenden v Rutter kan komme opp på samme nivå med minutter i beina utover.
Duoen på midten stod i mot med fight og stål. Karakter McKennie. Det trenger vi.
Mentaliteten til Gnonto. 19 år gammel. Det er ikke lenge han er her hvis vi ikke viser ambisjoner og tar steg som klubb.
Med et ER i ryggen tror jeg vi tar 3 poeng på Søndag.

Russel_Doig

Denne kampen anser eg som 100% lik om Jesse Marsch hadde vært på sidelinjen. Begge målene er et resultat av Marsch-ball for eksempel. Og vi kaster vekk en ledelse som vi har vært god på siste året.

Sydhagen

Denne kampen anser eg som 100% lik om Jesse Marsch hadde vært på sidelinjen. Begge målene er et resultat av Marsch-ball for eksempel. Og vi kaster vekk en ledelse som vi har vært god på siste året.

Litt uenig her.
Hadde mye bedre struktur defensivt i denne kampen. Vi stod imot presset og Wøber/Koch spilte som noen guder i duellene. Ja, Wøber hadde et par dårlig pasninger fremover..
Offensivt var det nok ganske likt.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Russel_Doig

Denne kampen anser eg som 100% lik om Jesse Marsch hadde vært på sidelinjen. Begge målene er et resultat av Marsch-ball for eksempel. Og vi kaster vekk en ledelse som vi har vært god på siste året.

Litt uenig her.
Hadde mye bedre struktur defensivt i denne kampen. Vi stod imot presset og Wøber/Koch spilte som noen guder i duellene. Ja, Wøber hadde et par dårlig pasninger fremover..
Offensivt var det nok ganske likt.

Joda, men Wøber og Koch har jo spilt strålende i en måned egentlig.

Kontakinte

Det var et sterkt resultat ledet av en svært inspirerende kaptein.
Kan ikke minnes å ha sett Ayling bedre.
Viktig redning a Meslier på headingen til Varane. Slipper faktisk ikke Manu til så mye store muligheter.
Woeber og Koch veldig oppofrende. Spiller med stor risiko Woeber, men ble heldigvis ikke straffet i går.
Bamford v Harrison relasjonen var veldig bra off ball spesielt. Håper Brenden v Rutter kan komme opp på samme nivå med minutter i beina utover.
Duoen på midten stod i mot med fight og stål. Karakter McKennie. Det trenger vi.
Mentaliteten til Gnonto. 19 år gammel. Det er ikke lenge han er her hvis vi ikke viser ambisjoner og tar steg som klubb.
Med et ER i ryggen tror jeg vi tar 3 poeng på Søndag.
Ayling var klasse i går, like god som han var i serieåpningen mot L`pool i vår første sesong tilbake i PL.

Blank_File

Denne kampen anser eg som 100% lik om Jesse Marsch hadde vært på sidelinjen. Begge målene er et resultat av Marsch-ball for eksempel. Og vi kaster vekk en ledelse som vi har vært god på siste året.

Litt uenig her.
Hadde mye bedre struktur defensivt i denne kampen. Vi stod imot presset og Wøber/Koch spilte som noen guder i duellene. Ja, Wøber hadde et par dårlig pasninger fremover..
Offensivt var det nok ganske likt.

Joda, men Wøber og Koch har jo spilt strålende i en måned egentlig.

Må si meg enig med deg. Og naturlig er det med den situasjonen vi har vært i.

Killa

Ingen spillerbørs denne gangen Kato? ;D

Cherry

Prøver meg på en spillerbørs nå når inntrykkene har sunket litt inn.
2-2 er ett meget bra resultat borte mot Scum, vær aldri i tvil om det... ;)

Meslier 8 - mange meget gode redninger, bedre med ball i beina- skulle muligens tatt 2-2 målet.
Ayling  9 - vår bestemann. Taklet, brøyt og sentret som en klasseback! Knallkamp!
Koch    8 - En av de beste kampene han har spilt for oss. Viktige taklinger, og gode oppspill.
Wôber  8 - Vi har en god stopper her. Ett par farlige brudd i mot trekker noe ned, men alt i alt god.
Strujic    - starter bedre enn sist, bryter og starter 1-0 målet vårt. Tidlig skadet.
Firpo    6  Han er ingen VB. Er overalt og ingen steder. God med ball i beina, men for treg og mye feilplassert.
Adams  7  Man får guts og taklinger av Tyler. Han er viktig for oss. Binder midten sammen.
McKennie 7  Utfyller midten med sin compatriot.  Sterk i kroppen, tok tak og er også kreativ.  Liker!
Sinisterra - fortsatt rusten, og ble desverre skadet etter 5 min.
Summerville 6 Virker mer redd for taklinger nå etter skaden. Med ball i beina er han god. Blir litt lett. Linker opp godt med Gnonto.
Harrison 8  Virker som plassen bak spissen er bra for ham. Hummer og kanari på touch og pasninger - men er i bedring.
Bamford 6  Viktig i link up spill, men han ble for lett mot stopperne i går.  Virker litt lei.
Gnonto 8/9 Vår energibombe! Fantastisk innsats , rykk og driblefant. Herlig å se på. Leverer nå i hver kamp!

Rutter 7  Noe rusten ennå. Noe uforløst som forhåpentligvis slipper snarlig. Bra innsats og jobbing.
Aaronson  6 Bedre og mer involvert enn i det siste. Godt frispark. Mye guts, blir litt lite ut av det.
Greenwood og Joseph ikke bedømt på 5 min.
 

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Merker meg at Skubala trekker frem at lederne på banen var viktige for den gode kampen. Og hvem de er, jo Coops (viktig i garderoben selv om han ikke spiller), Bill, og nykommer Wöber, og faktisk også Illan:

How much have you had to rely on the leaders in the group and what kind of input they have in the last 24 hours?

100% and in situations like this, you need to rely on the strong leaders in the group and they've been amazing. Coops, Luke Ayling, even Max Wober, even Illan, they're all good leaders in their own right. But 100% we've had to rely on some strong leaders in the group and I thought they did really well.


Må ellers si meg enig i at dette lignet på en Marsch-kamp, bare at vi fikk uttelling. Vi har fått ledelser tidligere også, men mistet den. I går mistet vi ialefall ikke poenget, og det var viktig. Men forskjellen var ikke bare at Koch var tilbake i midtforsvaret, største forskjellen var duellstyrken og generelt spillet til McKennie. Hadde Jesse hatt han tidligere kunne skjebnen hans vært annerledes :o


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Eriksen55

Jeg er ikke så enig i at det var en Jesse kamp. Syntes vi spilte bredere. Backene bidro høyere opp i banen offensivt og vi hadde full pupp fremover med mange mann inn i boksen. Selvfølgelig mye Jesse, men det var noen essensielle endringer.

Killa

Prøver meg på en spillerbørs nå når inntrykkene har sunket litt inn.
2-2 er ett meget bra resultat borte mot Scum, vær aldri i tvil om det... ;)

Meslier 8 - mange meget gode redninger, bedre med ball i beina- skulle muligens tatt 2-2 målet.
Ayling  9 - vår bestemann. Taklet, brøyt og sentret som en klasseback! Knallkamp!
Koch    8 - En av de beste kampene han har spilt for oss. Viktige taklinger, og gode oppspill.
Wôber  8 - Vi har en god stopper her. Ett par farlige brudd i mot trekker noe ned, men alt i alt god.
Strujic    - starter bedre enn sist, bryter og starter 1-0 målet vårt. Tidlig skadet.
Firpo    6  Han er ingen VB. Er overalt og ingen steder. God med ball i beina, men for treg og mye feilplassert.
Adams  7  Man får guts og taklinger av Tyler. Han er viktig for oss. Binder midten sammen.
McKennie 7  Utfyller midten med sin compatriot.  Sterk i kroppen, tok tak og er også kreativ.  Liker!
Sinisterra - fortsatt rusten, og ble desverre skadet etter 5 min.
Summerville 6 Virker mer redd for taklinger nå etter skaden. Med ball i beina er han god. Blir litt lett. Linker opp godt med Gnonto.
Harrison 8  Virker som plassen bak spissen er bra for ham. Hummer og kanari på touch og pasninger - men er i bedring.
Bamford 6  Viktig i link up spill, men han ble for lett mot stopperne i går.  Virker litt lei.
Gnonto 8/9 Vår energibombe! Fantastisk innsats , rykk og driblefant. Herlig å se på. Leverer nå i hver kamp!

Rutter 7  Noe rusten ennå. Noe uforløst som forhåpentligvis slipper snarlig. Bra innsats og jobbing.
Aaronson  6 Bedre og mer involvert enn i det siste. Godt frispark. Mye guts, blir litt lite ut av det.
Greenwood og Joseph ikke bedømt på 5 min.

Enig i det meste her Cherry! Muligens kunne USA gutta fått 7,5
Ville også gitt Skubala en klink 8,5! ;D

Bjosse77

Jeg er ikke så enig i at det var en Jesse kamp. Syntes vi spilte bredere. Backene bidro høyere opp i banen offensivt og vi hadde full pupp fremover med mange mann inn i boksen. Selvfølgelig mye Jesse, men det var noen essensielle endringer.
Statistikk, heat maps og mitt øye støtter deg.
Vi hadde bedre bredde, mer overlapp, bedre bevegelser offensivt og bedre støtte/sikring. Eneste Jesse var ayæt vi står for høyt når vi leder 2-0 samt presisjon i pasnings spillet. Tror ikke vi har trent på grunnspill siden Bielsa dro.

ar9

Enig med Kato og Smudge.
Forventer mer begge veier av Summerville.
Ok, kanskje ikke så lett utover i 2.omg når vi blir spilt lave. Men litt defensiv guts kan man da alltids hoste opp.
Aaronson var ett knepp opp fra foregående kamper.
Fortsetter han sånn kan han fort være tilbake i start 11’ren igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eriksen55

Enig med Kato og Smudge.
Forventer mer begge veier av Summerville.
Ok, kanskje ikke så lett utover i 2.omg når vi blir spilt lave. Men litt defensiv guts kan man da alltids hoste opp.
Aaronson var ett knepp opp fra foregående kamper.
Fortsetter han sånn kan han fort være tilbake i start 11’ren igjen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Det snakkes stadig om at Bamford sine svake kamper er ok for han må spilles i form. Syntes vi kan gi Summerville mulighet til det også. Var ikke like lenge ute, men 10 år mindre rutine og virker å være en spiller som blir bedre og bedre i takt med gode opplevelser og prestasjoner. Kampen i går ga han nok mye :)

Jeg også forventer mer Sumnerville

Men han er en trussel fremover med sin kvikkhet og småspill selv litt rusten. Hadde noen gode defensive bidrag, men bør være noe å gå på ja.

TK20

Bare jeg som synes Rutter ser tung, treig og litt ræva ut?

Eriksen55

Bare jeg som synes Rutter ser tung, treig og litt ræva ut?

Var han like tung, treig og ræva som mange mente Mckennie var mot Forest så tenker jeg det går bra..

Syntes han så frisk ut jeg. Jobbet hardt defensivt og vant flere hodedueller i egen boks og lange utspill. De første fem var han nære å skape et par sjanser. Bra teknikk. Men det går nok litt fort enda.

Etter de fem første minuttene han spilte så var det ikke lett for en spiss å briljere. Man Utd hadde greit overtak etterhvert
« Siste redigering: Februar 09, 2023, 23:54:55 av Eriksen55 »

Russel_Doig

Bare jeg som synes Rutter ser tung, treig og litt ræva ut?

Ja!  ;D

TK20

Bare jeg som synes Rutter ser tung, treig og litt ræva ut?

Ja!  ;D

Bra!