Skrevet av Emne: Ny manager etter Jesse Marsch  (Lest 30704 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #210 på: Februar 10, 2023, 10:50:20 »
En Waccoe-poster:

Gallardo has rejected Leeds offer according to Argentinian Twitter. Fingers crossed that isn't true


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #211 på: Februar 10, 2023, 10:57:40 »
Miguel Delaney

@MiguelDelaney
Slot has €6.5m release clause, which would make deal easy if he accepts Leeds offer - but it's not an easy decision

https://www.independent.co.uk/sport/football/leeds-united-arne-slot-next-manager-b2279657.html

Cannavaro

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #212 på: Februar 10, 2023, 11:23:55 »
Gallardo sier nei fordi han vil starte med en klubb fra oppkjøringsperioden før sesongen begynner, og p.g.a språk visstnok (snakker ikke engelsk, samme som Bielsa da)
Iraola blir vanskelig å hente når Rayo V setter på bremsen.
Da står vi igjen med Arend Slot da.......

eller kommer det en annen uventet opp av hatten ?
MFLU - Miracles For Leeds United

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #213 på: Februar 10, 2023, 12:21:20 »
Hvis Slot er den eneste igjen, er han et fantastisk alternativ og kanskje vel så bra.
Vanskelig å dra han ut av en klubb han er i ferd med å vinne serien med og som har en utkjøpsklausul på nærmere 6mp. Men han har antydet at han er lysten på jobben mellom linjene, og jeg syns Radz bør holde for øynene og betale det som trengs.

Vi trenger en topp trener inn nå. Det er for mye på spill å la være.
Forstår det slik at Sinisterra har gitt han et nikk forhold til Orta & co.

Borge

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #214 på: Februar 10, 2023, 12:33:24 »
Det utrolig hvor mange som vet noe om prosessen som pågår...interne utkjøpsklausuler, hvem som har sagt nei (og hvorfor), hvem man har snakket med osv. Det meste sannsynligvis basert på null og nada faktaopplysninger :-)
Kanskje det kommer noen opp av hatten som ingen har tenkt på?
Borge

Tom

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #215 på: Februar 10, 2023, 12:33:53 »
Ser Allardyce er ute å lanserer seg selv.

https://www.hitc.com/en-gb/2023/02/10/call-me-68-year-old-manager-says-he-could-sort-leeds-out-after-watching-man-u-game/

Hvis Leeds ikke får tak i den manageren de vil nå men må vente til sommeren er det ikke sikkert at Allardyce som interim manager fram til sommeren er det verste.

Selv om han ikke står for noe fantastisk fotball så tror jeg han kan løfte Leeds til å berge plassen.

Blir tøvete hvis man på død og liv skal ansette en manager på permanent basis nå dersom vedkommende er 5-6 valget hvis man til sommeren kan hente førstevalget.
 

Cherry

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #216 på: Februar 10, 2023, 12:42:43 »
Om man skal vente med å annsette en Manager/Coach ikke før til sommeren, så må det virkelig ha vært "ille"
med Marsch som sjef den siste tiden.
Forstår virkelig lite av at vi ikke hadde en bekreftet mann klar når man valgte å kaste Jesse ut porten på dagen.

Spillerne , spesielt de nye forstår vel ikke særlig mye av dette- må jo ha vært en "kjerne" som varslet
om at prosjektet ikke kunne fortsette.......og måtte avvikles asap!

Underfundig ::)
 

auren

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #217 på: Februar 10, 2023, 13:02:40 »
Om man skal vente med å annsette en Manager/Coach ikke før til sommeren, så må det virkelig ha vært "ille"
med Marsch som sjef den siste tiden.
Forstår virkelig lite av at vi ikke hadde en bekreftet mann klar når man valgte å kaste Jesse ut porten på dagen.

Spillerne , spesielt de nye forstår vel ikke særlig mye av dette- må jo ha vært en "kjerne" som varslet
om at prosjektet ikke kunne fortsette.......og måtte avvikles asap!

Underfundig ::)

Ikke så rart. Ledelsen har hatt en shortlist på aktuelle kandidater. Alle har vel hatt jobb, og må eventuelt kjøpes ut. Å starte dialogen med disse før hovedtreneren er sparket er jo ikke helt bra. Nå tok det vel 10 dager for Everton å ansette Dyche. Brighton brukte 40 dager i høst på å erstatte Potter. Viktig å ikke panikkhandle nå. La Skubala ta søndagens kamp også, så satser vi på at ny manager er på plass i neste uke. Det er tross alt kun gått 4 dager siden Jesse fikk sparken på mandag. Føles dog som to uker!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #218 på: Februar 10, 2023, 13:16:03 »
Om man skal vente med å annsette en Manager/Coach ikke før til sommeren, så må det virkelig ha vært "ille"
med Marsch som sjef den siste tiden.
Forstår virkelig lite av at vi ikke hadde en bekreftet mann klar når man valgte å kaste Jesse ut porten på dagen.

Spillerne , spesielt de nye forstår vel ikke særlig mye av dette- må jo ha vært en "kjerne" som varslet
om at prosjektet ikke kunne fortsette.......og måtte avvikles asap!

Underfundig ::)

Ikke så rart. Ledelsen har hatt en shortlist på aktuelle kandidater. Alle har vel hatt jobb, og må eventuelt kjøpes ut. Å starte dialogen med disse før hovedtreneren er sparket er jo ikke helt bra. Nå tok det vel 10 dager for Everton å ansette Dyche. Brighton brukte 40 dager i høst på å erstatte Potter. Viktig å ikke panikkhandle nå. La Skubala ta søndagens kamp også, så satser vi på at ny manager er på plass i neste uke. Det er tross alt kun gått 4 dager siden Jesse fikk sparken på mandag. Føles dog som to uker!

auren

Marsch var vel i grunn`klar på dagen...........men hadde vel da ikke jobb nei .
Kjøpe ut Slot eller vente ut Vallecano for Iraola.........er vel det det grubles over nå.
 

asLeeds

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #219 på: Februar 10, 2023, 14:04:23 »
Pochettino er han helt ute av bilde ?
DALHEIM WHITES

Kickthemdown

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #220 på: Februar 10, 2023, 14:32:56 »
Pochettino er han helt ute av bilde ?
Han har aldri vært i bilde - Han har nok høyere tanker.

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #221 på: Februar 10, 2023, 14:49:33 »
Slot out:

Dennis Kranenburg
@kranenburg1
Arne Slot over de interesse in hem van Leeds United: ik geloof dat de clubs contact hebben gehad, maar het is zo dat ik bij #Feyenoord blijf. Dat kan ik bij deze wel zeggen, dat is helder.
@RijnmondSport
Translated from Dutch by
Arne Slot on Leeds United's interest in him: I believe the clubs have been in touch, but the thing is I'm sticking with #Feyenoord . I can say that with this one, that is clear.
@RijnmondSport

Over bv een mogelijk verdubbeling van salaris bij een vertrek zegt Slot richting de supporters: daar hoeven ze niet bang voor te zijn.
Translated from Dutch by
Slot says to the supporters about a possible doubling of salary in the event of a departure: they don't have to be afraid of that.

Slot: Het is een compliment als zo’n club interesse in je heeft, maar we zijn ook met iets geweldigs bezig bij #Feyenoord. Schitterend staan we ervoor in de competitie, de beker en in het Europese toernooi. Dus er is heel veel om met heel veel enthousiasme naar uit te kijken.
Translated from Dutch by
Closing: It is a compliment if such a club is interested in you, but we are also working on something great at #Feyenoord . We are doing great in the league, the cup and in the European tournament. So there is a lot to look forward to with great enthusiasm.

Slot over Leeds: Het is een prachtige club, maar er is zeker geen teleurstelling.En zeker geen straf om hier te blijven, los van hoe we ervoor staan, met de fantastische spelersgroep die we hebben. #Feyenoord
Translated from Dutch by
Closing on Leeds: It's a wonderful club, but there is certainly no disappointment. And certainly no punishment to stay here, regardless of where we are, with the fantastic squad we have. #Feyenoord
« Siste redigering: Februar 10, 2023, 14:51:15 av Fantasyland »

Kato

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #222 på: Februar 10, 2023, 14:50:22 »
Ser Allardyce er ute å lanserer seg selv.

https://www.hitc.com/en-gb/2023/02/10/call-me-68-year-old-manager-says-he-could-sort-leeds-out-after-watching-man-u-game/

Hvis Leeds ikke får tak i den manageren de vil nå men må vente til sommeren er det ikke sikkert at Allardyce som interim manager fram til sommeren er det verste.

Selv om han ikke står for noe fantastisk fotball så tror jeg han kan løfte Leeds til å berge plassen.

Blir tøvete hvis man på død og liv skal ansette en manager på permanent basis nå dersom vedkommende er 5-6 valget hvis man til sommeren kan hente førstevalget.

Må for all del ikke gå denne veien, verste som kan skje.

Sydhagen

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #223 på: Februar 10, 2023, 14:55:00 »
La oss fortsette med Skubala en stund til. Meningsløst å forhaste seg nå bare for å få inn en mann.
Noe sånt som Allardyce vil være helt skandale.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #224 på: Februar 10, 2023, 14:55:40 »
La oss fortsette med Skubala en stund til. Meningsløst å forhaste seg nå bare for å få inn en mann.
Noe sånt som Allardyce vil være helt skandale.

Og var det ikke som interim at O'Leary startet i Leeds etter at GG gikk til spurs?
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Sydhagen

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #225 på: Februar 10, 2023, 14:58:04 »
Skulle vi klare 3 poeng på søndag så tipper jeg at Skubala blir sittende en stund til.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #226 på: Februar 10, 2023, 15:04:09 »
Skulle vi klare 3 poeng på søndag så tipper jeg at Skubala blir sittende en stund til.

Phil i dag om da Skubala tok innersvingen på Eirik Bakke i finalerunden ved U21-ansettelsen i sommer:
https://theathletic.com/4171302/2023/02/10/leeds-united-manager-michael-skubala/

Leeds were open-minded about who they preferred and open to persuasion. Eirik Bakke, their former midfielder, put himself forward and interviewed well. Tom Curtis, an England youth coach, and former Rangers academy boss Graeme Murty also made the cut. A candidate with Red Bull connections was considered, another option as Leeds weighed up the vacancy created by Mark Jackson’s promotion from the under-21s to the first team.

Skubala was intriguing and Leeds spoke with him repeatedly, conducting more than one interview to get a feel for his ideas. Skubala’s experience in football went well beyond futsal — he had coached at Nottingham Forest and Coventry City more than a decade ago — but the small-pitch, hard-court version of the sport was technically and tactically challenging, requiring imagination. He was softly spoken but convincing and, when the time came to place their bets, Leeds offered him the job.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #227 på: Februar 10, 2023, 15:09:21 »
La oss fortsette med Skubala en stund til. Meningsløst å forhaste seg nå bare for å få inn en mann.
Noe sånt som Allardyce vil være helt skandale.

Tror jeg må si meg enig, hvis det viser seg at det er umulig med noen av de.
Det lange løp er det som teller og jeg nekter å tro Skoob har noe dårligere taktiske egenskaper enn Marsch, så da får vi håpe det holder..
Så nettopp pressekonferansen til Skubala og han virker som en veldig oppegående og reflektert mann.
Får vi ikke de 3 første på lista, så får vi prøve å få det til med en av de til sommeren.
Det virker ganske klart at det er den situasjonen de er i sine klubber og det å overta et lag i sumpen, som er problemet. Sikker på at vi kunne valgt og vraket etter eget ønske hvis vi var off season.

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #228 på: Februar 10, 2023, 15:13:45 »
La oss fortsette med Skubala en stund til. Meningsløst å forhaste seg nå bare for å få inn en mann.
Noe sånt som Allardyce vil være helt skandale.

Tror jeg må si meg enig, hvis det viser seg at det er umulig med noen av de.
Det lange løp er det som teller og jeg nekter å tro Skoob har noe dårligere taktiske egenskaper enn Marsch, så da får vi håpe det holder..
Så nettopp pressekonferansen til Skubala og han virker som en veldig oppegående og reflektert mann.
Får vi ikke de 3 første på lista, så får vi prøve å få det til med en av de til sommeren.
Det virker ganske klart at det er den situasjonen de er i sine klubber og det å overta et lag i sumpen, som er problemet. Sikker på at vi kunne valgt og vraket etter eget ønske hvis vi var off season.

Det kan knapt bli noe dårligere så konkluderer med at Skoob er et step up.  Syntes forøvrig denne var fin:

Planned for months to replace our best manager in decades with someone who turned out to be a sentient LinkedIn profile.

But even though it's been clear for weeks that this would happen and it wasn't working, we backed LinkedIn in the window and are now scrambling round.


samadhi

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #229 på: Februar 10, 2023, 15:35:18 »
Om det stemmer at Corberan, Irgola, Slot og Gallardo har takket nei, så bør Skubala få jobben ut sesongen.
Da har man til sommeren å finne en manager. Bedre for alle om en ny mann inn får starte etter sesongen, f.eks. Bielsa  8)

Skubala virker så langt som en veldig god mann  :)
marching on together,
derudaf forever...

RoarG

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #230 på: Februar 10, 2023, 15:39:07 »
Henger meg på Skubala-toget, jeg. La han få jobben ut sesongen. Finn så en ny mann.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #231 på: Februar 10, 2023, 16:31:19 »
Litt rart om det stemmer at vi ikke får napp hos noen av disse. Jeg tar det med en stor klype salt at det faktisk er tilfelle, for da lurer jeg i tilfelle på hva som egentlig selges inn.

Premier League har en så stor (økonomisk) tiltrekningskraft for tiden, at jeg ikke helt kjøper at samtlige av disse ikke vil ta over en klubb midt i sesongen. Vi snakker om at spillere velger Bournemouth over AC Milan i disse dager. Selv om timingen selvsagt er en plausibel årsak for mange, tror jeg ikke det gjelder alle disse. Rett og slett fordi det virker usannsynlige at ikke noen av disse tar sjansen som eventuelt kom nå. Det er klart det er et sjansespill å ta over en svakt plassert klubb midt i sesongen siden de nevnte (mua Gallardo) har alt å spille for, men det er også et stort sjansespill om man har ambisjoner om å trene i Premier League. At på til for en så stor klubb som Leeds. Dermed tror jeg ikke på at alle skal ha sagt nei. Heller i stedet mot at det ikke er avklart; man har håp om en løsning med Rayo, har gått videre til å intervjue Slot/Gallardo eller at de ikke engang var aktuelle (Corberan). Bare antakelser, selvsagt.

Fortsatt hadde min favoritt av disse vært Iraola. Slot virker dog også spennende, det samme gjør Gallardo. Åtte år med stor suksess i River Plate tyder på at det er en kar som ikke lar seg affisere av presset i Premier League, som media skal ha det til er på en egen planet. Det tror jeg han hadde taklet veldig fint. Taktisk virker det også å kunne være attraktivt. Nytt land, kultur og klubb vet man aldri hvordan slår ut, men gode fotballfolk er gode fotballfolk. Det er en kalkulert risiko.

Skulle det dog være hold i at alle vil vente på sommeren, så blir det spennende å se hva man gjør nå. Det er et stort sjansespill, men skulle Leeds vinne søndag er det sikkert ikke umulig at Skubala og co får jobben ut året og at man deretter tar opp tråden med eks Iraola som da er ute av kontrakt. Det var veldig lovende på OT, men spørsmålet er hvor mye som er gitt trenerteamet og hvor mye som skyldes anledningen. Det samme vil gjelde søndag.
Marching on together!

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #232 på: Februar 10, 2023, 16:48:39 »
Glos' White
@GlosWhite
Svar til
@analytic_footy
@GrahamSmyth
 piece yesterday seems to suggest that Slot was not one of the shortlisted four (because Leeds initially thought he wasn't available)... So maybe not such an issue

Graham Smyth

@GrahamSmyth
We're told four and then Slot. So five. But after what he said...four again. As you were!


….stemmer overens med det som har blitt sagt tidligere. Av de 4 så er hverfall Iraola en åpenbar kandidat. Det er fortsatt 3 til..jeg er overbevist om at det er noen navn her som ikke har lekket ut enda. Er også usikker på om Gallardo faktisk er blant disse 4 også fordi han er så tydelig på at han ikke tar over lag midt i en sesong.

baste

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #233 på: Februar 10, 2023, 18:59:31 »
Pochettino er han helt ute av bilde ?

Leeds United table offer to Mauricio Pochettino to be new manager at Elland Road


https://motleedsnews.com/boardroom/leeds-united-table-offer-to-mauricio-pochettino-to-be-new-manager-at-elland-road/

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #234 på: Februar 10, 2023, 19:17:34 »
En del rykter om Valverde og nå.....

Russel_Doig

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #235 på: Februar 10, 2023, 19:29:41 »
Tipper vi sliter…..

Forever Whites

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #236 på: Februar 11, 2023, 08:59:42 »
Håper vi nå har is i magen og venter til den rette blir tilgjengelig som manager, og ikke kaster oss på et 4-5 eller 10. valg for den del i desperasjon.
La Skubala styre skuten frem til vi får inn en som har forutsetninger for å ta oss videre i riktig retning.  Synes Skubala virker som en rolig og reflektert kar som også har sine meninger om hvordan ting skal gjøres.  Her fra pressekonferansen før søndagens oppgjør: https://video.leedsunited.com/video/dm9kJTdDMF92bzdqOTZsYyU3QyUyRnBhZ2UlM0ZzbHVnJTNEaG9tZSU3Q2hvbWUlMkZmZWVk

Selv om det fort kan bli en nedtur for oss i kampen søndag bør ikke det påvirke oss til å panikk handle.  Uansett resultat søndag har vi fått minst 1 poeng mer enn de fleste forventet ut av de 2 kampene denne uken.
Medlem 94237

Torpe-do

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #237 på: Februar 11, 2023, 12:37:12 »
Ser Allardyce er ute å lanserer seg selv.

https://www.hitc.com/en-gb/2023/02/10/call-me-68-year-old-manager-says-he-could-sort-leeds-out-after-watching-man-u-game/

Hvis Leeds ikke får tak i den manageren de vil nå men må vente til sommeren er det ikke sikkert at Allardyce som interim manager fram til sommeren er det verste.

Selv om han ikke står for noe fantastisk fotball så tror jeg han kan løfte Leeds til å berge plassen.

Blir tøvete hvis man på død og liv skal ansette en manager på permanent basis nå dersom vedkommende er 5-6 valget hvis man til sommeren kan hente førstevalget.

Må for all del ikke gå denne veien, verste som kan skje.
Det NEST verste, i mine auge.
Det VERSTE ville vore Lampard


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #238 på: Februar 11, 2023, 14:29:36 »
Claudio Mauri

@hcmauri
Tras las negativas de Pochettino y Gallardo, #Leeds continúa con las gestiones por Andoni Iraola, entrenador de Rayo Vallecano. El problema es negociar con el presidente de Rayo, un personaje muy complejo. "Un demente", lo calificaron.

Etter avslagene til Pochettino og Gallardo, fortsetter #Leeds med forhandlingene for Andoni Iraola, Rayo Vallecano-trener. Problemet er å forhandle med presidenten i Rayo, en veldig kompleks karakter. «En galning», beskrev de det.

Gordon McUseless

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #239 på: Februar 11, 2023, 14:44:49 »
Iraola kommer. Tror dette bare er et spørsmål om noen dager.
Syns det skinner gjennom mellom linjene at han vil ha jobben.
Her er et par klipp far twitter den siste timen.

“It’s true that there has been noise but my situation hasn’t changed,” Union Rayo report him saying at a Saturday press conference.

“Neither at the level of contract nor at the level of commitment, I’m still focused on Rayo. There have been no changes this week. I don’t think the team is affected by this.”

"Etter avslagene til Pochettino og Gallardo, fortsetter #Leeds med forhandlingene for Andoni Iraola, Rayo Vallecano-trener. Problemet er å forhandle med presidenten i Rayo, en veldig kompleks karakter. «En galning», beskrev de det."