Skrevet av Emne: Ny manager etter Jesse Marsch  (Lest 31384 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #450 på: Februar 20, 2023, 15:42:48 »
https://thisisfutbol.com/2023/02/blogs/premier-league/leeds-united/leeds-united-steven-gerrard-gary-mcallister-manager-news-premier-league/

Eneste jeg fant av rykter. Litt trist at det ikke en gang ser ut til å jobbes med noe bak kulissene. Romano hadde vel hatt kontroll hvis det skjedde noe.

Det kan ikke være tilfelle. Jeg tror luggen til Orta er enda svettere enn vanlig om dagen. Om ikke den telefonen går varm så har de innsett nedrykket, noe som ville vært helt merkelig etter å ha brukt så mye penger i januar og deretter sparket treneren kort tid etter vinduet stengte fordi ting ikke fungerte.
Marching on together!

Sydhagen

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #451 på: Februar 20, 2023, 16:01:30 »
Romano:

Leeds United are now in talks with Javi Gracia as potential new manager, he’s serious candidate for the job to replace Jesse Marsch ⚪️ #LUFC

Club will make internal decision soon on the manager situation — there are two names in the shortlist.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #452 på: Februar 20, 2023, 16:34:46 »
Romano:

Leeds United are now in talks with Javi Gracia as potential new manager, he’s serious candidate for the job to replace Jesse Marsch ⚪️ #LUFC

Club will make internal decision soon on the manager situation — there are two names in the shortlist.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Husker han så vidt fra Watford. Den CVen lukter det ikke akkurat fugl av.
Marching on together!

Hallgeir *

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #453 på: Februar 20, 2023, 16:57:35 »
Romano:

Leeds United are now in talks with Javi Gracia as potential new manager, he’s serious candidate for the job to replace Jesse Marsch ⚪️ #LUFC

Club will make internal decision soon on the manager situation — there are two names in the shortlist.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Husker han så vidt fra Watford. Den CVen lukter det ikke akkurat fugl av.

CV'en hans kjenner jeg ikke så mye til, men han fikk ikke lang tid som manager i Watford, for der er eierne ikke av det tålmodige slaget.

Sjekket Wikipedia. Dette er "hans gjerninger" fra 2014 og fram til nå:

Málaga
Gracia was named the new manager of Málaga CF on 30 May 2014.[23] During his two-year tenure, he led the team to the ninth[24] and eighth position, respectively.[25]

Rubin Kazan
Before the start of the 2016–17 season, Gracia joined FC Rubin Kazan.[26] After only achieving a ninth-place finish in the Russian Premier League, he left the club by mutual consent.[27]

Watford
On 21 January 2018, Gracia was named the new head coach of Premier League club Watford on an 18-month contract following the dismissal of Marco Silva.[28] His first game in charge took place six days later, in a 0–1 away loss against Southampton for the fourth round of the FA Cup.[29]

In the 2018–19 campaign, Gracia again coached the team to domestic league safety, also taking them to the final of the FA Cup for the first time in 35 years, and for only the second time in the club's history.[30] He was sacked on 7 September 2019, after a poor start to the season saw them bottom with just one point.[31]

Valencia
Gracia returned to Spain's top division on 27 July 2020, agreeing to a two-year deal at Valencia CF.[32] The following 3 May, after a 3–2 home defeat to FC Barcelona that left the side in 14th place, he was dismissed.[33]

Al Sadd
On 7 December 2021, Gracia was hired by Al Sadd SC in the Qatar Stars League, after his compatriot Xavi had left for Barcelona; he signed until 2023 with the option of one more year.[34] The following 21 February, the team retained their title with an 8–2 win over Al Ahli SC.[35] He then left and was replaced by a third Spaniard, Juan Manuel Lillo.[36]
Super Leeds since 1968

Hallgeir *

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #454 på: Februar 20, 2023, 17:44:25 »
Ryktene forteller at Potter ikke lenger er Chelsea-manager.

Har foreløpig ikke funnet en bekreftelse på nettet.
Super Leeds since 1968

GaryMac

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #455 på: Februar 20, 2023, 17:59:31 »
Uavhengig av om Javi blir ny manager håper jeg resten av sesongen blir "Gracia", og at vi kan si "Gracias" til den som har vært manager.

Borge

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #456 på: Februar 20, 2023, 18:05:24 »
Hvor er Touchel nå?
Borge

GaryMac

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #457 på: Februar 20, 2023, 18:08:38 »
Hvor er Touchel nå?
Kan han være på vei til et blått lag i London, tro?

Sydhagen

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #458 på: Februar 20, 2023, 18:31:42 »
Ryktene forteller at Potter ikke lenger er Chelsea-manager.

Har foreløpig ikke funnet en bekreftelse på nettet.

Om det er fakta så ønsker jeg meg Potter til Leeds. Og gi han tillitt uavhengig av om det blir nedrykk eller ei.
Han klarer å bygge Leeds opp igjen om han får mer enn 6 mnd på seg.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

samadhi

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #459 på: Februar 20, 2023, 18:47:18 »
Ryktene forteller at Potter ikke lenger er Chelsea-manager.

Har foreløpig ikke funnet en bekreftelse på nettet.

Om det er fakta så ønsker jeg meg Potter til Leeds. Og gi han tillitt uavhengig av om det blir nedrykk eller ei.
Han klarer å bygge Leeds opp igjen om han får mer enn 6 mnd på seg.

Potter hadde vært ett spennende og trygt valg, men kan ikke tenke meg at han tar over en tredje PL klubb på en sesong.
marching on together,
derudaf forever...

ar9

Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #460 på: Februar 20, 2023, 19:05:05 »
Gerrard har ikke fristet hittil, men så glemmer jeg jo at han har sin assistent i McAllister.....og det gjør faktisk tanken mye bedre! ;)
Enig det faktisk (caretaker duo ut sesongen da i såfall). Gary Mc har vel forsøkt seg som manager i Leeds før. Snart 15 år siden han fikk banesåret av Histon og til slutt ble felt av MK Dons. Tok oss til Play off finale hvor vi røyk mot Doncaster. Så har han vel kanskje plukket opp ett og annet på de 15 åra. Likanes kar.
Tenker at en slik britisk duo i det minste burde ha bedre foutsetninger til å få sving på sakene på kort sikt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

stian

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #461 på: Februar 20, 2023, 19:21:42 »
Ryktene forteller at Potter ikke lenger er Chelsea-manager.

Har foreløpig ikke funnet en bekreftelse på nettet.

Om det er fakta så ønsker jeg meg Potter til Leeds. Og gi han tillitt uavhengig av om det blir nedrykk eller ei.
Han klarer å bygge Leeds opp igjen om han får mer enn 6 mnd på seg.

Jeg er faktisk enig i dette. Oppi all kortsiktig panikk må vi nesten tenke langsiktig, og nedrykk er en reell mulighet. Hvis vi skulle klare å rekruttere en toppkandidat er det ikke tvil om at vi må ha tålmodighet. Vi kan ikke gi oss i ut i det rotete farvannet vi var i før Bielsa, det rekrutterer hverken gode spillere eller managere.

Men etter sesongen vil jeg derimot se en seriøs utskifting i styre og stell. Det var feil å sparke Bielsa, det var feil å ansette Marsch, det var feil å beholde Marsch så lenge, og det var skandaløst å la ham hente "sine" spillere i transfervinduet. Dette er ikke et trenerproblem, men et klubbledelsesproblem. Derfor må endringene skje der, og heller forsøke å skape ro rundt det sportslige i klubben.

RoarG

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #462 på: Februar 20, 2023, 20:31:45 »
Ryktene forteller at Potter ikke lenger er Chelsea-manager.

Har foreløpig ikke funnet en bekreftelse på nettet.

Om det er fakta så ønsker jeg meg Potter til Leeds. Og gi han tillitt uavhengig av om det blir nedrykk eller ei.
Han klarer å bygge Leeds opp igjen om han får mer enn 6 mnd på seg.

Jeg er faktisk enig i dette. Oppi all kortsiktig panikk må vi nesten tenke langsiktig, og nedrykk er en reell mulighet. Hvis vi skulle klare å rekruttere en toppkandidat er det ikke tvil om at vi må ha tålmodighet. Vi kan ikke gi oss i ut i det rotete farvannet vi var i før Bielsa, det rekrutterer hverken gode spillere eller managere.

Men etter sesongen vil jeg derimot se en seriøs utskifting i styre og stell. Det var feil å sparke Bielsa, det var feil å ansette Marsch, det var feil å beholde Marsch så lenge, og det var skandaløst å la ham hente "sine" spillere i transfervinduet. Dette er ikke et trenerproblem, men et klubbledelsesproblem. Derfor må endringene skje der, og heller forsøke å skape ro rundt det sportslige i klubben.
Som om jeg skulle ha skrevet dette selv.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Sydhagen

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #463 på: Februar 20, 2023, 20:52:53 »




Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #464 på: Februar 20, 2023, 21:06:15 »
Romano:

Leeds United are now in talks with Javi Gracia as potential new manager, he’s serious candidate for the job to replace Jesse Marsch ⚪️ #LUFC

Club will make internal decision soon on the manager situation — there are two names in the shortlist.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Husker han så vidt fra Watford. Den CVen lukter det ikke akkurat fugl av.

Han tok over Watford på nedrykk og ledet de til 14 plass. Syntes Watford var gode under han. Fikk sparken tidlig sesong etter. Svak start og i Watford er det ekstremt liten tålmodighet. Da var det rett ut.

Tror ikke han er så ille å ansette ut sesongen. Men alt ledelsen nå gjør slaktes. Muligens med rette. Men vanskelig å få inn noen det lukter fugl av nå. Syntes det ikke lukter mye fugl av Benitez heller.

Lurer på om Tuchel, Poch eller noen på den hyllen er kontaktet.

Gracia ut sesongen lever jeg fint med selv om det ikke er drømmesigneringen.



ar9

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #465 på: Februar 20, 2023, 22:17:34 »
Hvor er Touchel nå?
Kan han være på vei til et blått lag i London, tro?
Tipper han sitter på «out of reach» café sammen med Pocchetino.


Sent from my iPhone using Tapatalk

GaryMac

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #466 på: Februar 21, 2023, 08:25:44 »
Noen meldinger nå på morgenen om at Gracia tilbys kontrakt ut sesongen med fet bonus for å berge plassen.
https://www.footballinsider247.com/leeds-united-manager-talks-close-sources/
Kanskje det beste vi kan få til slik situasjonen er.

Benitez venter på at jobben i WestHam skal bli ledig...

auren

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #467 på: Februar 21, 2023, 09:53:01 »
Bare å kjøre på med Gracia. Ser man bak tallene så er ikke CV-en så verst likevel. Helt OK løsning ut sesongen. Så får vi krysse fingrene for at han klarer å få oss tilbake på vinnersporet.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

auren

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #468 på: Februar 21, 2023, 09:54:26 »
Ser ut til at dealen så og si er i boks når Hay skriver dette:


Feb 21, 2023
@PhilHay_
Leeds United set to confirm Javi Gracia as their new head coach. Interview with him went well and deal should be finalised shortly. Arrives with the initial target of staving off relegation.


auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Fantasyland

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #469 på: Februar 21, 2023, 10:05:08 »
Bare å kjøre på med Gracia. Ser man bak tallene så er ikke CV-en så verst likevel. Helt OK løsning ut sesongen. Så får vi krysse fingrene for at han klarer å få oss tilbake på vinnersporet.

auren

Helt enig. Syntes ikke dette er så gæernt. Kan ikke fortsette sånn det er nå. Kan bare glemme å tenke langsiktig før vi vet hvilken liga vi spiller i.

Blank_File

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #470 på: Februar 21, 2023, 10:41:06 »
Bare å kjøre på med Gracia. Ser man bak tallene så er ikke CV-en så verst likevel. Helt OK løsning ut sesongen. Så får vi krysse fingrene for at han klarer å få oss tilbake på vinnersporet.

auren

Helt enig. Syntes ikke dette er så gæernt. Kan ikke fortsette sånn det er nå. Kan bare glemme å tenke langsiktig før vi vet hvilken liga vi spiller i.
Jeg likte han veldig godt da han var i Watford. Tror dette kan bli bra! Godt med noen godnyheter. Skulle gjerne sett noen som passet profilen bedre, men akkurat nå MÅ vi foreta oss noe.

Andersen

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #471 på: Februar 21, 2023, 11:40:59 »
Leser fra innlegg her at Gracia ansettes som trener ut sesongen , med en fet bonus som takk , hvis han redder plassen til Leeds i PL? Ligger det da i kortene at hvis Leeds beholder plassen i PL/ rykker ned til Championchip league så skal klubben igjen ut på trener jakt?

Cherry

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #472 på: Februar 21, 2023, 19:33:48 »
Leser fra innlegg her at Gracia ansettes som trener ut sesongen , med en fet bonus som takk , hvis han redder plassen til Leeds i PL? Ligger det da i kortene at hvis Leeds beholder plassen i PL/ rykker ned til Championchip league så skal klubben igjen ut på trener jakt?

Den er tøff og svare på.
Om Gracia lykkes på en overbevisende måte( helst ikke i siste kamp ) så er vel muligheten stor for at han blir ansatt på lengre kontrakt.
Nedrykk er ikke alternativ.
 

GeirO

Sv: Ny manager etter Jesse Marsch
« Svar #473 på: Februar 21, 2023, 19:49:16 »
Leser fra innlegg her at Gracia ansettes som trener ut sesongen , med en fet bonus som takk , hvis han redder plassen til Leeds i PL? Ligger det da i kortene at hvis Leeds beholder plassen i PL/ rykker ned til Championchip league så skal klubben igjen ut på trener jakt?

Den er tøff og svare på.
Om Gracia lykkes på en overbevisende måte( helst ikke i siste kamp ) så er vel muligheten stor for at han blir ansatt på lengre kontrakt.
Nedrykk er ikke alternativ.
Ganske enkelt å svare på:
- Tilbys ny kontrakt hvis han gjør det veldig bra
- Tilbys ikke ny kontrakt hvis han gjør det akkurat så bra at vi berger plassen
- Tilbys ikke kontrakt hvis vi ikke berger plassen.
MOT