Skrevet av Emne: Ex Head coach: Javi Gracia  (Lest 15243 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #120 på: Mai 01, 2023, 16:40:41 »
Ryktene florerer angående Gracias fremtid i klubben, dvs. at han får sparken. Klubben gjør ingenting for å avlive dem, så da er det nok snart et faktum. Styret kan ikke begå samme tabben som sist, da man ventet i nesten 2 uker før en ny mann fikk jobben. Et av de heteste ryktene for tida er Lee Bowyer. Bowyer gjorde vel sine saker OK i Charlton, men har vært uten jobb etter at han sluttet i Birmingham (fikk sparken 2. juli 2022 etter 16 måneder ved roret). Snart 10 måneder uten managerjobb, der altså.
I nøden spiser Fanden fluer. Ser derfor frem til nyheten om at Gracia har fått sparken ASAP. Så får det være at den gamle Leeds-helten Lee Bowyer tar over styringen de 4 siste kampene, for Gracia er ferdig i Leeds United.

https://motleedsnews.com/news/leeds-united-consider-lee-bowyer-as-javi-gracia-sack-update-emerges/
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Fantasyland

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #121 på: Mai 01, 2023, 17:54:30 »
Football Insider
@footyinsider247
🚨 EXCLUSIVE! 🚨 - Leeds ready to sack Javi Gracia & Victor Orta in next 24 hours after crisis meeting. ❌

✍️:
@SportsPeteO

Dennis

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #122 på: Mai 01, 2023, 17:58:41 »
Football Insider
@footyinsider247
🚨 EXCLUSIVE! 🚨 - Leeds ready to sack Javi Gracia & Victor Orta in next 24 hours after crisis meeting. ❌

✍️:
@SportsPeteO

Jeg tror aldri jeg har sett en eneste "inside source" nyhet fra Football Insider slå til, men... en gang må være den første?

At Gracia snart er ferdig er det vel ingen nyhetsverdi i, men om Radrizzani sakser Orta nå blir jeg overraska. Ikke over handlingen, men at det er Radrizzani som eventuelt gjør det og først nå, etter å ha stått last og brast med Orta gjennom så mye rart.

Nei, to klyper salt inntil videre.
Marching on together!

RoarG

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #123 på: Mai 01, 2023, 18:01:12 »
Football Insider
@footyinsider247
🚨 EXCLUSIVE! 🚨 - Leeds ready to sack Javi Gracia & Victor Orta in next 24 hours after crisis meeting. ❌

✍️:
@SportsPeteO

Jeg tror aldri jeg har sett en eneste "inside source" nyhet fra Football Insider slå til, men... en gang må være den første?

At Gracia snart er ferdig er det vel ingen nyhetsverdi i, men om Radrizzani sakser Orta nå blir jeg overraska. Ikke over handlingen, men at det er Radrizzani som eventuelt gjør det og først nå, etter å ha stått last og brast med Orta gjennom så mye rart.

Nei, to klyper salt inntil videre.
At han burde ha gjort det tidligere, er ikke noe argument for at han ikke gjør det nå.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #124 på: Mai 01, 2023, 18:08:40 »
Football Insider
@footyinsider247
🚨 EXCLUSIVE! 🚨 - Leeds ready to sack Javi Gracia & Victor Orta in next 24 hours after crisis meeting. ❌

✍️:
@SportsPeteO

Jeg tror aldri jeg har sett en eneste "inside source" nyhet fra Football Insider slå til, men... en gang må være den første?

At Gracia snart er ferdig er det vel ingen nyhetsverdi i, men om Radrizzani sakser Orta nå blir jeg overraska. Ikke over handlingen, men at det er Radrizzani som eventuelt gjør det og først nå, etter å ha stått last og brast med Orta gjennom så mye rart.

Nei, to klyper salt inntil videre.
At han burde ha gjort det tidligere, er ikke noe argument for at han ikke gjør det nå.

Neida, det har du rett i. Har bare fått alt av ledelsen i halsen, så for meg fremstår dette - om sant - som en måte å legge skylda på noen andre. Orta er jo den som skal bygge det sportslige i Leeds, så han har ansvar for den stallen og sportslige ledelse klubben har, men Radrizzani har også ansvar for et nært forestående nedrykk.

Moscowhite sa det godt i Square Ball fra i går; det er ingen sjanse for at den teksten som lekket med han One Leeds Fan Channel-youtuberen, ikke er sendt/svart han vel vitende om at det vil legges ut på nett. Han Conor-fyren har visstnok gjort det tidligere.

Men det blir mine helt subjektive oppfattelser. Andre vil tolke dette på andre måter.
Marching on together!

RoarG

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #125 på: Mai 01, 2023, 18:21:37 »
Football Insider
@footyinsider247
🚨 EXCLUSIVE! 🚨 - Leeds ready to sack Javi Gracia & Victor Orta in next 24 hours after crisis meeting. ❌

✍️:
@SportsPeteO

Jeg tror aldri jeg har sett en eneste "inside source" nyhet fra Football Insider slå til, men... en gang må være den første?

At Gracia snart er ferdig er det vel ingen nyhetsverdi i, men om Radrizzani sakser Orta nå blir jeg overraska. Ikke over handlingen, men at det er Radrizzani som eventuelt gjør det og først nå, etter å ha stått last og brast med Orta gjennom så mye rart.

Nei, to klyper salt inntil videre.
At han burde ha gjort det tidligere, er ikke noe argument for at han ikke gjør det nå.

Neida, det har du rett i. Har bare fått alt av ledelsen i halsen, så for meg fremstår dette - om sant - som en måte å legge skylda på noen andre. Orta er jo den som skal bygge det sportslige i Leeds, så han har ansvar for den stallen og sportslige ledelse klubben har, men Radrizzani har også ansvar for et nært forestående nedrykk.

Moscowhite sa det godt i Square Ball fra i går; det er ingen sjanse for at den teksten som lekket med han One Leeds Fan Channel-youtuberen, ikke er sendt/svart han vel vitende om at det vil legges ut på nett. Han Conor-fyren har visstnok gjort det tidligere.

Men det blir mine helt subjektive oppfattelser. Andre vil tolke dette på andre måter.
Enig at Radrizzani har ansvaret her. Men han kan ikke gå av. Da blir skuta førerløs. Eneste måten å bli kvitt Radrizzani på, er at han selger seg ut. Orta er ansatt av Radrizzani, og kan sparkes. Uansett, om han sparker begge to, faller alt tilbake på han som øverste leder, da han ikke klarer å velge de korrekte underordnete.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Fantasyland

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #126 på: Mai 01, 2023, 18:23:14 »
Å jodaaaa…

Ibrαhim
@_Mo_Ibrahim
🚨EXCL: Leeds United board had an emergency meeting today. Javi Gracia is at risk of getting sacked and so are some members in the Leeds hierarchy including Victor Orta. ⚪️#LUFC

A reshuffle will happen in the summer.

leedslife

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #127 på: Mai 01, 2023, 18:45:17 »
Å jodaaaa…

Ibrαhim
@_Mo_Ibrahim
🚨EXCL: Leeds United board had an emergency meeting today. Javi Gracia is at risk of getting sacked and so are some members in the Leeds hierarchy including Victor Orta. ⚪️#LUFC

A reshuffle will happen in the summer.
Er nok fornuftig at øverste leder på sport pakker baggen hvis vi er der at vi vurderer å sparke tredje treneren på 14-15 måneder.
Desverre er vi vel kommet der at de rett og slett ikke kommer unna med noe annet.

RoarG

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #128 på: Mai 01, 2023, 18:48:43 »
Å jodaaaa…

Ibrαhim
@_Mo_Ibrahim
🚨EXCL: Leeds United board had an emergency meeting today. Javi Gracia is at risk of getting sacked and so are some members in the Leeds hierarchy including Victor Orta. ⚪️#LUFC

A reshuffle will happen in the summer.
Er nok fornuftig at øverste leder på sport pakker baggen hvis vi er der at vi vurderer å sparke tredje treneren på 14-15 måneder.
Desverre er vi vel kommet der at de rett og slett ikke kommer unna med noe annet.
Ja. Tyder på at han plukket feil personer til jobben.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Fantasyland

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #129 på: Mai 01, 2023, 18:51:40 »
Å jodaaaa…

Ibrαhim
@_Mo_Ibrahim
🚨EXCL: Leeds United board had an emergency meeting today. Javi Gracia is at risk of getting sacked and so are some members in the Leeds hierarchy including Victor Orta. ⚪️#LUFC

A reshuffle will happen in the summer.
Er nok fornuftig at øverste leder på sport pakker baggen hvis vi er der at vi vurderer å sparke tredje treneren på 14-15 måneder.
Desverre er vi vel kommet der at de rett og slett ikke kommer unna med noe annet.
Ja. Tyder på at han plukket feil personer til jobben.

Det som gjør meg så forbanna er at de ikke kapitaliserte på den gnistrende første sesongen i PL og 9 plass. Dette er så jææævla unødvendig. Du kan ikke stå stille i denne ligaen. Og nå ser vi resultatet av masse rør.

RoarG

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #130 på: Mai 01, 2023, 18:53:41 »
Å jodaaaa…

Ibrαhim
@_Mo_Ibrahim
🚨EXCL: Leeds United board had an emergency meeting today. Javi Gracia is at risk of getting sacked and so are some members in the Leeds hierarchy including Victor Orta. ⚪️#LUFC

A reshuffle will happen in the summer.
Er nok fornuftig at øverste leder på sport pakker baggen hvis vi er der at vi vurderer å sparke tredje treneren på 14-15 måneder.
Desverre er vi vel kommet der at de rett og slett ikke kommer unna med noe annet.
Ja. Tyder på at han plukket feil personer til jobben.

Det som gjør meg så forbanna er at de ikke kapitaliserte på den gnistrende første sesongen i PL og 9 plass. Dette er så jææævla unødvendig. Du kan ikke stå stille i denne ligaen. Og nå ser vi resultatet av masse rør.
Det er vanskelig å håndtere suksess. Den kan fort nå en til hodet.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

GaryMac

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #131 på: Mai 02, 2023, 00:06:45 »
Phil Hay skriver nå publisert 23:52 norsk tid) at Leeds vurderer Sam Allardyce som manager.

Vil tro de lærte NOE sist, og ikke offentliggjør sparkingen før erstatter er avklart.

raggen

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #132 på: Mai 02, 2023, 03:47:31 »
BØR komme inn en ny en med friskt mot de siste 4.. kampen mot city kan vi bare glemme så i teorien 3 kamper. fortsetter vi med gracia så rykker vi ned, det står jeg enda med
Forever Leeds United!!!!!!!!

Sterland

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #133 på: Mai 02, 2023, 05:58:50 »
Noe må gjøres. Hente inn Allardyce for å kickstarte laget, kan være verdt et forsøk.

RoarG

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #134 på: Mai 02, 2023, 06:27:46 »
Allardyce, ikke nyskapende og feiende fotball akkurat. Tenk at den dagen skulle komme at jeg anså Big Sam som et attraktivt alternativ.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

lowfields

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #135 på: Mai 02, 2023, 07:28:13 »
Så vi skal gå fra Marcelo Bielsa til Sam Allardyce på et drøyt år.....
Ikke i mitt verste mareritt hadde jeg sett for meg dette.
"Welcome to, arguably, the noisiest ground in England"

Sterland

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #136 på: Mai 02, 2023, 08:04:09 »
Så vi skal gå fra Marcelo Bielsa til Sam Allardyce på et drøyt år.....
Ikke i mitt verste mareritt hadde jeg sett for meg dette.
Helt krise, og fullstendig utenkelig. Men nå brenner det, og om vi kan sikre oss nok poeng til å overleve ved å spille kynisk gampefotball, so be it. Etter 4 kamper er han uansett borte. Tror det kan være verdt forsøket. I mitt hode er vi nede, mtp trenden vi er i , og det knallharde kampprogrammet.

GaryMac

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #137 på: Mai 02, 2023, 08:12:06 »
Fabrizio Romano melder nå Allardyce er favoritt til å ta over hvis/når Gracia får fyken.

SupALeedS

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #138 på: Mai 02, 2023, 08:27:16 »
At Allardyce antageligvis nå kommer , ser jeg på som positivt. En rutinert trener som har vært lenge i gamet. Akkurat det vi trenger nå! Så får man gjøre seg opp noen tanker om dette blir gjort som kortsiktig løsning eller om det er permanent om han berger plassen.

Eriksen55

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #139 på: Mai 02, 2023, 09:13:19 »
Har ingen ting å tape på å la Big Sam forsøke å redde dette. Det kan fort holde med tre poeng til. Spurs hjemme og West H bort er ikke håpløst. Newcastle ryker på et tap mot slutten, hvorfor ikke mot oss? Big S har vist før at han klarer å trykke på de rette knappene. Blir denne oppgaven for stor?

Det viktigste nå er å fjerne alt av råne epler i troppen hvis det er noen. Hvis noen sprer negativitet og surmuler må de fjernes. Om det er Meslier, Koch, Cooper, Gnonto eller Bamford. Begrepet dra i samme retning har aldri vært viktigere.

Jeg har mer tro nå hvis Big S kommer enn jeg hadde i går kveld. Deilig å kjenne litt håp igjen.

Cherry

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #140 på: Mai 02, 2023, 09:25:50 »
Eing iift Big Sam.
Han vet hva Premier Leaue dreier seg om, og kan få inn inspirasjon og nye vibber` i troppen ....MEN det er farlig kort tid da!
Shitty kampen ser vi bort i fra, men de 3 siste kampene kan vi karre til oss poeng i - HVIS vi kan tette igjen bakover - og Allardyce KAN forsvar.

Kjør!

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-uniteds-crazy-sam-allardyce-decision-would-be-decent-appointment-claims-jamie-carragher-as-no-one-better-point-made-4125974
 

leedslife

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #141 på: Mai 02, 2023, 09:50:01 »
Det sirkulerte et bilde for 18-20 måneder siden der Big Sam ble avbildet på den blå bøtta til Bielsa.
Ble vel ordnet gjennom Sammy Lee. Han og Bielsa kjente til hverandre.
Husker jeg lo godt den gang.
Nå ler jeg ikke lengre. Trygler om at mannen man lo av har nok i seg til å hale i land poengene som trengs. Om han nå blir ansatt.
Regner med Sammy Lee kommer inn som nr 2.
Tror også dette er vår beste mulighet når situasjonen er som den er. Blir heller ikke overrasket om klubben kjører videre med dette ved et nedrykk.



Dennis

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #142 på: Mai 02, 2023, 09:50:50 »
Sam Allardyce. Mannen som klarte å få seg selv sparket fra England-jobben etter en kamp. 4 seire av 26 mulig i 'redningsaksjonen' av WBA. Rundspilt av Leeds. Steinalderfotball. Ganske forvirrende for en fan å sitte drøye 14 mnd etter naiv og herlig sjarmerende angrepsfotball, til at noen håper Sam Allerdyce tar over. Vel, klubben kan ikke påstå det er en naturlig videreutvikling av fotballen denne gangen i det minste.

Som Michael Normanton sa i Square Ball: "[...]... they've failed spectacularly".

What the hell, hva har vi å tape? Det går til helvete i åpen båt slik det ser ut, et godt rykte har vi ikke å ivareta heller. Dagens trener har ikke fått det til, så noe må uansett skje. Men, om det blir Big Sam, så er det NØDT å være en 4 kampers kontrakt, intet mer.
Marching on together!

Eriksen55

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #143 på: Mai 02, 2023, 10:54:23 »
At vi har gått fra Bielsa til Big S er både trist og utrolig. Men det hjelper lite å dvele med dette nå. Bielsa er historie, han får ikke gjort noe for å redde stumpene nå. Nå må det være samling i bånn, masse kynisme og full trøkk.

Det verste som kan skje er at fansen er så i mot Big S at de begynner å pipe, bue og lage kvalm stemning. Det er det siste klubben trenger.

Bør ikke være så vanskelig å svelge noen kameler, brette opp armene og bidra til positivitet, god stemning og enorm støtte de siste fire kampene. Så kan heller øks, galger og hoder rulle etter siste kampen.

Tror også folk kan legge bort bekymringene for at Big S blir ansatt permanent - Det vil aldri skje!

Blank_File

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #144 på: Mai 02, 2023, 10:54:41 »
Dette er så dumt at jeg sliter med å finne ord. Jeg gråter. Tenk å være ansatt i denne komaklubben etter nyttår. Tenk hvordan dette må oppleves for Rutter og McKennie. Og nå skal vi altså ta inn mitt aller verste mareritt. Jeg ville beholdt Jesse March 8 dager i uka fremover alt vi har vært gjennom etter han ble sparka. Jeg tenkte ikke sånn akkurat der og da, men det er så vanvittig kjedelig å se på Leeds nå. Foretrekker High-Speed, Low-Wits 9 dager i uka fremover der vi har havnet nå. Championship og Høyt press 10 dager i uka fremfor dette her.

Dennis

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #145 på: Mai 02, 2023, 11:05:19 »
Dette er så dumt at jeg sliter med å finne ord. Jeg gråter. Tenk å være ansatt i denne komaklubben etter nyttår. Tenk hvordan dette må oppleves for Rutter og McKennie. Og nå skal vi altså ta inn mitt aller verste mareritt. Jeg ville beholdt Jesse March 8 dager i uka fremover alt vi har vært gjennom etter han ble sparka. Jeg tenkte ikke sånn akkurat der og da, men det er så vanvittig kjedelig å se på Leeds nå. Foretrekker High-Speed, Low-Wits 9 dager i uka fremover der vi har havnet nå. Championship og Høyt press 10 dager i uka fremfor dette her.

Det er full oppløsning og har vært det lenge. Rutter må undre hva som skjer, mens McKennie er en av profilene som burde vært med å dra lasset. Utrent og uinteressert, kan sendes hjem uavhengig av divisjonstilhørighet etter sesongen. Om det finnes kvalitet i den kroppen, så er det i alle fall klare mangler på den mentale innstillingen. Medgangsspiller?

Nå handler det om å lande sesongen på best mulig vis, så er det mye som må korrigeres i sommer. Ny start. Fryktelig redd det blir ved å gå tilbake til start (Championship), men så må det nye folk inn i mange deler av klubben, både på og enda viktigere, utenfor banen.

Selv ved nedrykk så kommer håpet for en ny sesong raskt for min del. Det snur fort og det er vel det alle vi lever av som supportere. Neste sesong og kamp, men det hjelper fælt om det er noe som begynner å peke oppover igjen. Det er fryktelig lenge siden nå!

Marching on together!

leedslife

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #146 på: Mai 02, 2023, 11:24:12 »
Dette er så dumt at jeg sliter med å finne ord. Jeg gråter. Tenk å være ansatt i denne komaklubben etter nyttår. Tenk hvordan dette må oppleves for Rutter og McKennie. Og nå skal vi altså ta inn mitt aller verste mareritt. Jeg ville beholdt Jesse March 8 dager i uka fremover alt vi har vært gjennom etter han ble sparka. Jeg tenkte ikke sånn akkurat der og da, men det er så vanvittig kjedelig å se på Leeds nå. Foretrekker High-Speed, Low-Wits 9 dager i uka fremover der vi har havnet nå. Championship og Høyt press 10 dager i uka fremfor dette her.

Det er full oppløsning og har vært det lenge. Rutter må undre hva som skjer, mens McKennie er en av profilene som burde vært med å dra lasset. Utrent og uinteressert, kan sendes hjem uavhengig av divisjonstilhørighet etter sesongen. Om det finnes kvalitet i den kroppen, så er det i alle fall klare mangler på den mentale innstillingen. Medgangsspiller?

Nå handler det om å lande sesongen på best mulig vis, så er det mye som må korrigeres i sommer. Ny start. Fryktelig redd det blir ved å gå tilbake til start (Championship), men så må det nye folk inn i mange deler av klubben, både på og enda viktigere, utenfor banen.

Selv ved nedrykk så kommer håpet for en ny sesong raskt for min del. Det snur fort og det er vel det alle vi lever av som supportere. Neste sesong og kamp, men det hjelper fælt om det er noe som begynner å peke oppover igjen. Det er fryktelig lenge siden nå!
Snur det fort med denne klubben?
Bielsa er unntaket.
Ser du på historien er det veldig mye gjenkjennbart. Vi har på sett å vis blitt drevet som en grasrotklubb (satt på spissen), mens størrelsen og forventningene fra omgivelser tilsier øvre halvdel av tabellen i PL. Er vel derfor en modell som Brentford eller Brighton neppe vil fungere i Leeds.
Det er klarere og klarere for hver sesong at vi trenger fotballedere, fotballtrenere og spillere som ikke bukker under. Majoriteten av de vi har hatt blir spist opp levende. Veien ut er et eierskifte der det blir snakket om ambisjoner, men også leveres fra første dag. Vi trenger personell som er faglig på høyeste nivå, som har erfaring og som har karakter. Vi fungerer ikke som en utviklingsklubb som vi i så stor grad har vært de siste 20 årene. Hvordan dette løses mtp ffp og de ulike konkurransefortrinnene i PL osv vet ikke jeg.

Men nå er det bare å krysse fingrene å støtte opp. Bannere og piping hører ikke hjemme noe sted nå. Hadde vi vært i Saints posisjon kunne vi lagt oss ned for å dø, men er fult mulig for et fotballag å mobilisere til 5-6 poeng fra Newcastle, West Ham og Spurs derav 2 er hjemmekamper, uansett hvor kaotisk det er og har vært på styrerommet.
Oppi all galskapen har jeg faktisk fortsatt tro og det ble forsterket av kampen i går mellom Everton v Leicester på lik linje med potensiell ansettelse av Big Sam.
Kampen i går viser to konkurrenter som dør like mye ut som oss når mulighetene er der for å ta alle 3.
Siste kamp blir nøkkelen og oddsen er stor for at det går ned til målforskjell. Da kan et 3-1 tap kontra et 7-1 tap på Ethiad ha alt å si.

Cherry

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #147 på: Mai 02, 2023, 11:31:02 »
Det skjer noe nå pronto, selv om kilden her ikke er den mest troverdige - så er dette "news" flere steder:

https://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-12036705/Leeds-United-sack-director-football-Victor-Orta.html
 

Blank_File

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #148 på: Mai 02, 2023, 11:35:56 »
Dette er så dumt at jeg sliter med å finne ord. Jeg gråter. Tenk å være ansatt i denne komaklubben etter nyttår. Tenk hvordan dette må oppleves for Rutter og McKennie. Og nå skal vi altså ta inn mitt aller verste mareritt. Jeg ville beholdt Jesse March 8 dager i uka fremover alt vi har vært gjennom etter han ble sparka. Jeg tenkte ikke sånn akkurat der og da, men det er så vanvittig kjedelig å se på Leeds nå. Foretrekker High-Speed, Low-Wits 9 dager i uka fremover der vi har havnet nå. Championship og Høyt press 10 dager i uka fremfor dette her.

Det er full oppløsning og har vært det lenge. Rutter må undre hva som skjer, mens McKennie er en av profilene som burde vært med å dra lasset. Utrent og uinteressert, kan sendes hjem uavhengig av divisjonstilhørighet etter sesongen. Om det finnes kvalitet i den kroppen, så er det i alle fall klare mangler på den mentale innstillingen. Medgangsspiller?

Nå handler det om å lande sesongen på best mulig vis, så er det mye som må korrigeres i sommer. Ny start. Fryktelig redd det blir ved å gå tilbake til start (Championship), men så må det nye folk inn i mange deler av klubben, både på og enda viktigere, utenfor banen.

Selv ved nedrykk så kommer håpet for en ny sesong raskt for min del. Det snur fort og det er vel det alle vi lever av som supportere. Neste sesong og kamp, men det hjelper fælt om det er noe som begynner å peke oppover igjen. Det er fryktelig lenge siden nå!

Jeg er selvsagt heller ikke gira på å rykke ned hvis vi kan unngå det, men siden vi aldri blir en vinnende klubb på øverste nivå uten en eller annen form for kvalmende pengeinnsprøytning, så vil jeg aldri gått på kompromiss med underholdningen. Jeg var også frustrert under Marsch. Jeg syns ikke han var en god nok erstatter for det beste som har skjedd i Leeds siden nedrykket. Det var dårlige kamper med lav-oktan og en for dårlig plan over hva som skulle skje når vi vant ballen. Men jevnt over var det ingen, verken med Marsch eller Bielsa, som kunne ta fra oss innsatsen og høy-oktanen. Jeg kom aldri til noe punkt av resignasjon med Jesse Marsch. Nå derimot. Det rister i alle innvollene jeg har.

Og angående de nye som har kommet inn etter nyttår så vil jeg ikke kritisere de overhodet. Som arbeidstaker så er du avhengig av rammene i arbeidsforholdet ditt. De har ikke McKennie hatt. Han har aldri skrytt av sine defensive egenskaper i intervjuene jeg har sett. Han burde vært indreløper i en 433 og blir nå målt på at han ikke klarer å utfylle skoene til Adams, som han egentlig skulle supplere. På samme måte er det heller ikke Rutters feil at klubben har kasta bort alle pengene på et talent når de trengte en ringrev. Nå ser det ut til å ha rakna for Wöber også, selv om han har levert på tross av omstendighetene. Han ble i alle fall hentet av de rette årsakene.

Dennis

Sv: Head coach: Javi Gracia
« Svar #149 på: Mai 02, 2023, 11:39:08 »
Dette er så dumt at jeg sliter med å finne ord. Jeg gråter. Tenk å være ansatt i denne komaklubben etter nyttår. Tenk hvordan dette må oppleves for Rutter og McKennie. Og nå skal vi altså ta inn mitt aller verste mareritt. Jeg ville beholdt Jesse March 8 dager i uka fremover alt vi har vært gjennom etter han ble sparka. Jeg tenkte ikke sånn akkurat der og da, men det er så vanvittig kjedelig å se på Leeds nå. Foretrekker High-Speed, Low-Wits 9 dager i uka fremover der vi har havnet nå. Championship og Høyt press 10 dager i uka fremfor dette her.

Det er full oppløsning og har vært det lenge. Rutter må undre hva som skjer, mens McKennie er en av profilene som burde vært med å dra lasset. Utrent og uinteressert, kan sendes hjem uavhengig av divisjonstilhørighet etter sesongen. Om det finnes kvalitet i den kroppen, så er det i alle fall klare mangler på den mentale innstillingen. Medgangsspiller?

Nå handler det om å lande sesongen på best mulig vis, så er det mye som må korrigeres i sommer. Ny start. Fryktelig redd det blir ved å gå tilbake til start (Championship), men så må det nye folk inn i mange deler av klubben, både på og enda viktigere, utenfor banen.

Selv ved nedrykk så kommer håpet for en ny sesong raskt for min del. Det snur fort og det er vel det alle vi lever av som supportere. Neste sesong og kamp, men det hjelper fælt om det er noe som begynner å peke oppover igjen. Det er fryktelig lenge siden nå!
Snur det fort med denne klubben?
Bielsa er unntaket.
Ser du på historien er det veldig mye gjenkjennbart. Vi har på sett å vis blitt drevet som en grasrotklubb (satt på spissen), mens størrelsen og forventningene fra omgivelser tilsier øvre halvdel av tabellen i PL. Er vel derfor en modell som Brentford eller Brighton neppe vil fungere i Leeds.
Det er klarere og klarere for hver sesong at vi trenger fotballedere, fotballtrenere og spillere som ikke bukker under. Majoriteten av de vi har hatt blir spist opp levende. Veien ut er et eierskifte der det blir snakket om ambisjoner, men også leveres fra første dag. Vi trenger personell som er faglig på høyeste nivå, som har erfaring og som har karakter. Vi fungerer ikke som en utviklingsklubb som vi i så stor grad har vært de siste 20 årene. Hvordan dette løses mtp ffp og de ulike konkurransefortrinnene i PL osv vet ikke jeg.

Men nå er det bare å krysse fingrene å støtte opp. Bannere og piping hører ikke hjemme noe sted nå. Hadde vi vært i Saints posisjon kunne vi lagt oss ned for å dø, men er fult mulig for et fotballag å mobilisere til 5-6 poeng fra Newcastle, West Ham og Spurs derav 2 er hjemmekamper, uansett hvor kaotisk det er og har vært på styrerommet.
Oppi all galskapen har jeg faktisk fortsatt tro og det ble forsterket av kampen i går mellom Everton v Leicester på lik linje med potensiell ansettelse av Big Sam.
Kampen i går viser to konkurrenter som dør like mye ut som oss når mulighetene er der for å ta alle 3.
Siste kamp blir nøkkelen og oddsen er stor for at det går ned til målforskjell. Da kan et 3-1 tap kontra et 7-1 tap på Ethiad ha alt å si.

Nei, denne klubben er tungrodd som en oljetanker.

Det er hos meg jeg mente. I mange år var jeg optimist selv om vi røra rundt i League One med Dennis Wise på sidelinja.

Har nok blitt stadig mer en fotballidealist, noe som vanskelig lar seg sidestille med det stadig økende pengejaget og korrupsjonen i idretten. Konkurranseelementet strupes til fordel for stadig mer penger på færre hender. Derfor var Bielsa et utrolig friskt pust, med sin naive angrepsfotball. Den tida er over og det som har fulgt i etterkant har vært stødig retning avgrunnen, om man kan kalle nedrykk det. Jeg trodde de våknet etter Brentford i fjor, men den gang ei.

Så er det slik at jeg kommer til å furte et par dager, før det snur mot ny sesong og hva som skjer i sommer. Radrizzani eller nye eiere har en enorm jobb foran seg. Nøkkelpersonell må på plass fortene enn svint, derfor må et eventuelt salg sluttføres så raskt som mulig. Deretter må man begynne å planlegge for ny sesong; høyst sannsynlig i Championship, men at jobben er stor er uavhengig av divisjonen vi skal spille i.

Mitt poeng var at det snur fort for fansen fra frustrasjon til gryende optimisme og håp som er mer eller mindre berettiget. Om det ikke alltid kom en ny kamp og sesong (både bokstavelig og billedlig), så hadde vi vel ikke giddet å bruke tid og energi på dette.

For øvrig helt enig i godt innlegg fra deg. Jeg så litt på TalkSport hvor de diskuterte om det er var riktig av Leedsfansen å gå tidlig mot Liverpool. De er i sin fulle rett og jeg syns ikke Leedsfansen kan kritiseres der. Selv mot Pool var det høylytt sang på 1-5 og 1-6. Det samme gjaldt da vi ble vasket gulvet med i fjor. Det er sjelden Elland Road-publikummet går tidlig i hopetall, på tross av MANGE trøkker.

Det gikk hundrevis av Spurs-fans før ti minutter var spilt på St.James' Park og det ruslet også mange mot Pool på 3-0. Jeg var selv på stadion og så City v Pool i starten av april og da City utlignet ble det HELT stille hos bortefansen og de var stumme resten av kampen. Etter en time/70 minutter var det knapt en tredel igjen av de.

Jeg er enig i at det ikke hjelper med giftig stemning på Elland Road. Nå skjer det ting i klubben og da kjøper man seg tid. Jeg har derimot ingen problem med å skjønne at det kommer buing og tilrop på visse tidspunkt. Det er supportene i sin fulle rett til. Jeg har vært der på 3-7 mot Nottingham og følt et helt apatisk publikum. Det er verre, da er håpet borte.
« Siste redigering: Mai 02, 2023, 11:45:29 av Dennis »
Marching on together!