Skrevet av Emne: Kamp: FA-cup 5. runde vs. Fulham @ Craven Cottage 28/2-23 kl 20:45 - V.sp1  (Lest 6899 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Gordon McUseless

Vi har rett og slett for mange midtbanespillere med for lav xG. Hvor mange mål tror du McKennie, Roca og Adams scorer tilsammen på et år?. Omtrent det samme som Ward-Prowse scorer på frispark på en halv sesong vil jeg tro.

Gordon McUseless

Sååååå forbanna unøyaktige vi er.
God kamp, men vi må jo score på NOEN av sjansene…
Utrolig frustrerende.
Fansen vår er best … i dag å. >:(
Alt som det pleier med andre ord....

bmoen

Dette laget rykker ned. 
BMo - Leeds-fan siden 1964

palle

Dette laget rykker ned.

Takk for at du stadig støtter laget vårt!
...ooo, vi vandrar saman...

ar9

Vi har rett og slett for mange midtbanespillere med for lav xG. Hvor mange mål tror du McKennie, Roca og Adams scorer tilsammen på et år?. Omtrent det samme som Ward-Prowse scorer på frispark på en halv sesong vil jeg tro.
Max


Sent from my iPhone using Tapatalk

stian

La oss ta med oss at vi skaper sjanser, selv om effektiviteten har vært mildt sagt svak.

Vi har slitt noe enormt i frispillingen bakfra i dag. Mange situasjoner hvor vi spiller oss inn i veldig trange situasjoner og horrible feilpasninger.

Koch viser et stabilt høyt nivå, men savner Wöber ved siden av seg. Der har vi nok funnet stopperparet vårt.

Drit i cupen, ta med det positive inn til Chelsea-kampen.

ar9

Håper vi har brukt opp denne ukas lagerbeholdning av rødfis og kun skyter med skarpt til helgen.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Dennis

Fryktelig trist at cupen stopper her, men vi skaper flere sjanser i dag enn i 2023 til sammen.

Dette ordner seg! 8)
Marching on together!

auren

Slutt. 2-0. Vi vinner vel sjansestatistikken 10-2 eller noe, og taper 2-0. Isolert sett en god kamp av Leeds. Fulham scorer to drømmemål, der det ene målet burde vært unngått. Men utrolig uflaks, udyktighet og en svært lav selvtillit gjør at vi ryker. Bring on Chelsea. Så uheldige er vi ikke over to matcher, så her har jeg tro på poeng på lørdag!

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GaryMac

Syns vi ble bedre da vi to ut en defensiv midtbanespiller og satte inn en mer offensiv i Aaronson. Likte noe qv det jeg så av Harrison som helt klart må spille til venstre og ikke til høyre. Rart at Gnonto ikke prøves til høyre når Harrison kommer inn.

GeirO

Dette laget rykker ned.
Cupnedrykk!
MOT

bmoen

Dette laget rykker ned.

Takk for at du stadig støtter laget vårt!

Ja, det hjelper jo veldig hva du og jeg sier. Stakkars spillere som må høre på oss under kampene. Ikke rart de blir dårlige.
BMo - Leeds-fan siden 1964

Kato

Meslier 5 - Reddee ingneting, varierende distribusjon.
Ayling 5 - For lite med fremover, svak side defensivt.
Koch 8 - Syns han er blitt helt sjef.
Kristensen 6 - Pasningstrøbbel, men helt greit.
Firpo 6 - Stengte sin side, lite med frem.
Adams 5 - Gir vekk kampen.
Roca 5 - Bomkjøp fra Bayern. Svak.
McKennie 6 - Ut og inn av kampen.
Summerville 5 - Truer offensivt, elendig bakover.
Rutter 7 - Mangler vel kun mål, mye bra.
Gnonto 5 - Svak, burde hvilt.
Bamford 5 - Helt ute av det, hvor lenge skal han få spilletid.
Aaronsen 5 - 1 mål ( gitt vekk av
Chelsea) og 1 assist denne sesongen sier det meste.
Harrison 5 - Like lite målfarlig som resten.
« Siste redigering: Februar 28, 2023, 22:47:20 av Kato »
 

Gordon McUseless

Syns vi ble bedre da vi to ut en defensiv midtbanespiller og satte inn en mer offensiv i Aaronson. Likte noe qv det jeg så av Harrison som helt klart må spille til venstre og ikke til høyre. Rart at Gnonto ikke prøves til høyre når Harrison kommer inn.
Willy har godt av å få hvilt seg litt.

Hallgeir *

kristensen er IKKE stopper og adams og mcennie burde ikke vært på banen. savner wober i laget tydeligvis. springer mye i mellom nå:(:(
Kristensen har gjort det helt OK som stopper.

Kun som nødløsning, men  gjorde seg ikke helt bort.
« Siste redigering: Februar 28, 2023, 22:51:00 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Hadde vært mer bekymret hvis vi ikke hadde spilt oss til sjanser. Har stor tro på at Gracia fikser dette.

Bakover er vi stort sett solide. Selv med Rasmus i fireren. Det er et styrketegn.

Adams unormalt svak. Heldigvis ser vi det sjelden. Mye upresise pasninger. Tror noe av det også skyldes bevegelsene, at det går litt for smått og at litt av Jesses trange stil sitter igjen.

Rutter må spille fremover. Han var bedre i dag enn Bamford har vært på 1,5 år.

Irriterer meg mest over at Rutter sitt mål ble annulert. En liten dytt, masse overspill og helt håpløst dømt. 0-1 der hadde gitt en helt annen kamp.

Vi trenger å få tilbake Rodrigo og Sinisterra.

Inntil da vil jeg se Rutter og Gnonto på topp.

Harrison, Roca, Adams, McKennie/Summerville i fireren bak.

Firpo nok engang solid. Wöber tilbake mot Chelsea. Koch og Ayling er klink.

Gleder meg til tre poeng til helgen 👌😀

Cherry

Vi blir jo klart snytt for mål på 0-0. Wilson detter som en fjær, og dommer går på!
Hadde vært en helt annen kamp om vi fikk ledelse der.
Vi spiller bra i dag, men mangler igjen kreativitet og punch / nøyaktighet i siste fase - der vi bør og kan score.
Ser allikevel bedring , men vi må ha resultater( score mål ) i de neste kampene for å hente skikkelig trua’ nå.
 

Borge

Vi er vel tilbake på normalen. Trenger kun en sjanse mot før å slippe inn mål, og scorer ikke uansett selv.
Imårra bør det være skuddtrening fra 6 meter. Kanskje noen scorer ila dagen...
Borge

Reaney

Ligaens nest dårligste bortelag lever opp til sitt dårlige rykte og taper igjen. At det kan sitte folk inne på forumet å tro at dette snur er for meg en gåte. Denne kampen var enda et eksempel på vår fantastiske evne til å tape fotballkamper. En evne som har vist seg før i år i kamper som vi har dominert. Nevner Arsenal (hjemme), Tottenham (borte), Aston Villa (borte), Nottingham Forest (borte) og nå Fulham (borte). Og som cuplag svikter vi som alltid på tross av all opphausingen på gårsdagens pressekonferanse med Gracia og hans Watford cupmeritter. Føleri tatt fullstendig ut av kontekst. Vi er Leeds United og svikter som vanlig fansen i cupsammenheng. Og nå også som bortelag. Det holder ikke lenger å være fornøyd med antall sjanser og spill når vi til stadighet taper. Fortsetter det sånn så rykker vi ned.

Myhre10

Hadde vært mer bekymret hvis vi ikke hadde spilt oss til sjanser. Har stor tro på at Gracia fikser dette.

Bakover er vi stort sett solide. Selv med Rasmus i fireren. Det er et styrketegn.

Adams unormalt svak. Heldigvis ser vi det sjelden. Mye upresise pasninger. Tror noe av det også skyldes bevegelsene, at det går litt for smått og at litt av Jesses trange stil sitter igjen.

Rutter må spille fremover. Han var bedre i dag enn Bamford har vært på 1,5 år.

Irriterer meg mest over at Rutter sitt mål ble annulert. En liten dytt, masse overspill og helt håpløst dømt. 0-1 der hadde gitt en helt annen kamp.

Vi trenger å få tilbake Rodrigo og Sinisterra.

Inntil da vil jeg se Rutter og Gnonto på topp.

Harrison, Roca, Adams, McKennie/Summerville i fireren bak.

Firpo nok engang solid. Wöber tilbake mot Chelsea. Koch og Ayling er klink.

Gleder meg til tre poeng til helgen 👌😀

Rodrigo kan vi nok glemme denne sesongen, og Sinisterra har knapt nok vært på banen denne sesongen

Cannavaro

Tar ikke alt for mye på vei med dette tapet.  Vi taper på to drømmescoringer og egen ineffektivitet, så enkelt er det.  Vi har ingen klassespiss eller 10-er dessverre.  Når vi ser på ferdigheter i en kamp som denne, så legger jeg merke til en del ting ; det er mye pasningsslurv når vi bryter og har mulighet for kontringer/overgang - mer presisjon her så kan vi bli mer farlige....vi har generelt ofte mye pasningsfeil i avgjørende øyeblikk.  Frispark litt inne på motstanders banehalvdel er vi utrolig svake på, innsvingere er for ofte upresise.  Det er noen negative ting å rette på.  Positivt : ser tendenser til mye bra 1-touch spill i perioder og at inngangen til etablert angrepsspill går på færre touch fra side til side, sånn at motstander må omstille seg hurtig.  Vi har igrunn en del angrepsspill idag med avslutninger og scoringsmuligheter, det er ihvertfall veldig positivt.

Av enkeltspillere :
Koch helt klart vår beste spiller idag - utrolig mange gode involveringer/avklaringer og brudd, leser spillet bra nå.
Rutter : har mye i seg og finner nettmaskene utover i slutten av sesongen her.
Adams : ikke helt på topp idag, noe pasningsslurv som blir fatalt på en scoring imot.
Firpo : fint å se han offensivt de siste 10 min, hvor vi kjører kampen og vi legger om til tre bak...
Aaronson : positivt innhopp, det ble mye mer "drive" i angrepsspillet når han kom inn..
McKennie : er en terrier på midten og er et forstyrrende element, men skulle ønske han hadde et taktomslag.....

Ellers er resten av gjengen på det jevne....Kristensen som stopper, vel...klarte seg sånn høvelig, liker ikke de pasningene han misser på fremover i banen når vi bryter....
Meslier er sjanseløs på scoringene, han er fortsatt ung og har mye å lære....

Alt i alt ikke så gæærn kamp av Leeds, åpenbart at vi mangler en frekk målscorer såklart, Fulham kommer ikke til så mange sjanser egentlig utenom to knallskudd på mål....

Mot Chelsea til helgen blir vi nok spilt lave, og må stole på et effektivt kontringsspill......hvis ikke så får vi det svært tøft.
« Siste redigering: Februar 28, 2023, 22:59:11 av Cannavaro »
MFLU - Miracles For Leeds United

karaba

Blir uhyre viktig å få tilbake Sinisterra og Rodrigo i god form. Vi ser i dag at det ikke er mye mål i de som er utpå der for tiden


Sent from my iPhone using Tapatalk

Eriksen55

Hadde vært mer bekymret hvis vi ikke hadde spilt oss til sjanser. Har stor tro på at Gracia fikser dette.

Bakover er vi stort sett solide. Selv med Rasmus i fireren. Det er et styrketegn.

Adams unormalt svak. Heldigvis ser vi det sjelden. Mye upresise pasninger. Tror noe av det også skyldes bevegelsene, at det går litt for smått og at litt av Jesses trange stil sitter igjen.

Rutter må spille fremover. Han var bedre i dag enn Bamford har vært på 1,5 år.

Irriterer meg mest over at Rutter sitt mål ble annulert. En liten dytt, masse overspill og helt håpløst dømt. 0-1 der hadde gitt en helt annen kamp.

Vi trenger å få tilbake Rodrigo og Sinisterra.

Inntil da vil jeg se Rutter og Gnonto på topp.

Harrison, Roca, Adams, McKennie/Summerville i fireren bak.

Firpo nok engang solid. Wöber tilbake mot Chelsea. Koch og Ayling er klink.

Gleder meg til tre poeng til helgen 👌😀

Rodrigo kan vi nok glemme denne sesongen, og Sinisterra har knapt nok vært på banen denne sesongen

Hvorfor kan vi glemme Rodrigo?

Sinisterra har ikke spilt mye dessverre. Men han har vist mye bra på det lille han har spilt. Så ja, vi trenger å få dem tilbake.

Blank_File

Fytti grisen, dette var surt å tape. Jeg har i mange kamper klamret meg til at vi faktisk skapte vel så mye som motstander, men sannheten er jo som oftest at sjansene er små eller egentlig bare en form for powerplay uten noe gift. Vel slik var det ikke i dag. Fulham med to fulltreffere som er vanskelig å gjøre noe med (jada, jeg vet at det kunne vært satt mer press på avslutter av Summerville og at Roca og Adams var ræva).

Lucas the Kop Cat

Dette laget rykker ned.
Cupnedrykk!
Rykker ned til malingcupen.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Carl Fisker

Oppløftende kamp med mange målsjanser. Tydelig at vi er på rett vei med Gracia som trener.

Johnnyj

Taktisk en nærmest perfekt utført kamp.
Synes vi har god kontroll på Fulham defensivt og skaper masse fremover.
Dette var kvelden da ingen marginer skulle gå vår vei og sånn er det bare noen ganger. Veldig tydelig at det har kommet nye impulser på trenerbenken for det oser av energi og spilleglede.

Fortsetter de å spille som i dag så redder de plassen uten tvil :)

Lucas the Kop Cat

Ligaens nest dårligste bortelag lever opp til sitt dårlige rykte og taper igjen. At det kan sitte folk inne på forumet å tro at dette snur er for meg en gåte. Denne kampen var enda et eksempel på vår fantastiske evne til å tape fotballkamper. En evne som har vist seg før i år i kamper som vi har dominert. Nevner Arsenal (hjemme), Tottenham (borte), Aston Villa (borte), Nottingham Forest (borte) og nå Fulham (borte). Og som cuplag svikter vi som alltid på tross av all opphausingen på gårsdagens pressekonferanse med Gracia og hans Watford cupmeritter. Føleri tatt fullstendig ut av kontekst. Vi er Leeds United og svikter som vanlig fansen i cupsammenheng. Og nå også som bortelag. Det holder ikke lenger å være fornøyd med antall sjanser og spill når vi til stadighet taper. Fortsetter det sånn så rykker vi ned.
Blir aldri noen cupfinale når vi år etter år bare skal spille på bortebane.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Myhre10

Hadde vært mer bekymret hvis vi ikke hadde spilt oss til sjanser. Har stor tro på at Gracia fikser dette.

Bakover er vi stort sett solide. Selv med Rasmus i fireren. Det er et styrketegn.

Adams unormalt svak. Heldigvis ser vi det sjelden. Mye upresise pasninger. Tror noe av det også skyldes bevegelsene, at det går litt for smått og at litt av Jesses trange stil sitter igjen.

Rutter må spille fremover. Han var bedre i dag enn Bamford har vært på 1,5 år.

Irriterer meg mest over at Rutter sitt mål ble annulert. En liten dytt, masse overspill og helt håpløst dømt. 0-1 der hadde gitt en helt annen kamp.

Vi trenger å få tilbake Rodrigo og Sinisterra.

Inntil da vil jeg se Rutter og Gnonto på topp.

Harrison, Roca, Adams, McKennie/Summerville i fireren bak.

Firpo nok engang solid. Wöber tilbake mot Chelsea. Koch og Ayling er klink.

Gleder meg til tre poeng til helgen 👌😀

Rodrigo kan vi nok glemme denne sesongen, og Sinisterra har knapt nok vært på banen denne sesongen

Hvorfor kan vi glemme Rodrigo?

Sinisterra har ikke spilt mye dessverre. Men han har vist mye bra på det lille han har spilt. Så ja, vi trenger å få dem tilbake.

Fordi han er korsbåndskadet og tidligst tilbake i april, tviler dessverre på at det blir noe spill på han i denne sesongen, håper jeg tar feil.
« Siste redigering: Februar 28, 2023, 23:16:48 av Myhre10 »

ar9

Bamford fikk en halvtime idag men var han borti ballen? Kunne vi like gjerne kastet innpå en sulten Perkins eller Joseph?


Sent from my iPhone using Tapatalk