Skrevet av Emne: Kamp: vs Brighton @Elland Road, lørdag 11/3 kl.16.00 på Vsport PL2  (Lest 7146 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

auren

Kun to dager til kamp! En uhyre viktig og vanskelig kamp mot et lag som jeg føler er et lite bogey-lag. Her er det bare tre poeng som gjelder! Får vi Rodrigo tilbake i stallen? Er Bamford og Cooper klare til dyst? Hvor langt unna er Sinisterra? En ting er ihverfall sikkert - Gracia røper intet på pressekonferansen om litt.

Tipper følgende lag:

Meslier - Ayling, Koch, Wöber, Firpo - Adams, McKennie - Summerville, Aaronson, Gnonto - Rutter


Tidlig tips: 1-1.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Fra 2010 og fram til nå, 18 spilte kamper, er statistikken mot Brighton 2-5-11. Så det er nok mer enn en følelse at de er et bogey team.

Litt skremmende at de banket West Ham hele 4-0 i siste kamp. Havner vi under tidlig, er jeg redd for at det blir et nytt nederlag. Vanskelig kamp.
Super Leeds since 1968

auren

Fra 2010 og fram til nå, 18 spilte kamper, er statistikken mot Brighton 2-5-11. Så det er nok mer enn en følelse at de er et bogey team.

Litt skremmende at de banket West Ham hele 4-0 i siste kamp. Havner vi under tidlig, er jeg redd for at det blir et nytt nederlag. Vanskelig kamp.

Nå hadde vel Drillo en statistikk på at lag som vant stort i forrige kamp ofte slet med å vinne neste, eller hva det var. Satser på at vi berger minst uavgjort. Men i neste kamp igjen venter Arsenal, så her må vi nesten ta tre poeng! EDIT: Først borte mot Wolves 18/3, og så borte mot Arsenal 1/4.


auren
« Siste redigering: Mars 09, 2023, 14:36:42 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern unnagjort.

Ikke mye Gracia avslører - men vi har iallefall mange flere tilbake i trening. Han sier vel dog at ikke alle er klare til å spille kamp ennå... Men virker som Bamford er iallefall

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/javi-gracia-press-conference-live-26426576
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Pressern unnagjort.

Ikke mye Gracia avslører - men vi har iallefall mange flere tilbake i trening. Han sier vel dog at ikke alle er klare til å spille kamp ennå... Men virker som Bamford er iallefall

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/javi-gracia-press-conference-live-26426576

Nyeste versjon fra presseren:


How well have Luis Sinisterra and Rodrigo trained this week?

They are doing something with the team. Some long-term injured players need a process to adapt and to come back with the team. They are doing something with the team and in the next training session, we will evaluate where they are, if they can help us in the next game or if it’s better to wait.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/javi-gracia-leeds-united-brighton-26431623
....

Tyler Roberts er forresten også tilbake i Leeds nå (fra låneoppholdet), men det er bare for å få behandling etter nok en skade...

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/tyler-roberts-qpr-leeds-united-26429039
« Siste redigering: Mars 09, 2023, 16:16:50 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Ikke overrasket om vi ligger sist i løpet av noen runder.

Sydhagen

Denne blir beintøff!

- Welcome to @OptaJoe's Thursday Thread, where we'll look at the impact of Roberto De Zerbi since joining Brighton. Across Europe's top five leagues, only Barcelona (64%) & Bayern Munich (63%) have averaged more possession than the Seagulls (62%) since last October. Control.

Everything begins at the back for Brighton.
 
Since the start of October, Lewis Dunk has averaged more passes per 90 than any other player in the Premier League (92.8). He also leads all defenders for involvement in build-up sequences that end with a shot (52). Initiator.

Overall, only Manchester City (5.4) have averaged more build-up attacks per game than Brighton (4.8) in the Premier League since De Zerbi took charge. Similarly, only Guardiola’s side have averaged more passes per sequence of play (4.9) than the Seagulls (4.5). Crafted.

Brighton’s patient build-up, which attracts the opposition out, is key to them profiting on spaces left behind. Their goals per game average of 1.9 is bettered only by Man City (2.3) & Arsenal (2.2), while they’re also one of three teams averaging 3+ big chances per game. Punch.

Once the Seagulls bypass pressure, they accelerate up the pitch through their wingers. Solly March & Kaoru Mitoma both rank in the top 10 players for dribbles completed since October (both 31).

Mitoma, meanwhile, has the most dribbles completed in the penalty area (16). Drive.

Having found the attacking sting to accompany their control, Brighton have been on a fine run since October onwards. Since (and including) their 4-1 win against Chelsea, De Zerbi’s side have the fifth-best points per game ratio in the Premier League (1.9).

Europe, anyone?


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Eriksen55

Tipper dette laget

              Meslier

Ayling  Koch  Wøber Firpo

McKennie Adams Roca Gnonto

     Bamford  Rutter

Robles, Strujik, Cooper, Greenwood, Aaronson, Harrison, Summerville, Sinisterra, Rodrigo

auren

Tipper dette laget

              Meslier

Ayling  Koch  Wøber Firpo

McKennie Adams Roca Gnonto

     Bamford  Rutter

Robles, Strujik, Cooper, Greenwood, Aaronson, Harrison, Summerville, Sinisterra, Rodrigo

Ser spennende ut på papiret, men blir ikke McKennie litt malplassert på vingen? Eller skal han spille en "falsk" ving i Bowyer-stil?

En mulighet er å trekke McKennie inn sentralt, skyve Roca ut, og starte med Aaronson på vingen. Liker dog ideen med to spisser. Synes Summerville har vist lovende takter de siste kampene, og han bør starte!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Eriksen55

Tipper dette laget

              Meslier

Ayling  Koch  Wøber Firpo

McKennie Adams Roca Gnonto

     Bamford  Rutter

Robles, Strujik, Cooper, Greenwood, Aaronson, Harrison, Summerville, Sinisterra, Rodrigo

Ser spennende ut på papiret, men blir ikke McKennie litt malplassert på vingen? Eller skal han spille en "falsk" ving i Bowyer-stil?

En mulighet er å trekke McKennie inn sentralt, skyve Roca ut, og starte med Aaronson på vingen. Liker dog ideen med to spisser. Synes Summerville har vist lovende takter de siste kampene, og han bør starte!

auren

Vet han har spilt både høyrekant og høyreback enkelte kamper i Juventus. Han er ingen klassisk ving, så en variant må det jo bli.

Det stod mellom Summerville og Gnonto på venstre ving. Alternativt kan Gnonto spille som en av to spisser og Summerville inn på kant.

Aaronson bør vel maks være innbytter pr nå. Roca tror jeg er bedre sentralt enn på vingen.

Men håper vi prøver noe nytt som setter Brighton litt ut :)

Cherry

Leste presser`.....og er usikker på om hva Gracia mener med "the next training" ift om Rodrigo/Sinisterra og Bamford er klare.
Vi har jo veldig goe`angrepsspillere, de må bare bli "servert" litt bedre.
Håper virkelig det er trent på innlegg dag inn og dag ut denne uken, samt avslutninger.

Tror laget er:
Meslier
Ayling-Koch-Wôber-Firpo
Summerville-McKennie-Adams-Gnonto
Rutter-Bamford

Benk: Robles-Kristensen-Roca-Rodrigo-Gyabi-Greenwood-Harrison-Perkins

pedro

Tipper dette laget

              Meslier

Ayling  Koch  Wøber Firpo

McKennie Adams Roca Gnonto

     Bamford  Rutter

Robles, Strujik, Cooper, Greenwood, Aaronson, Harrison, Summerville, Sinisterra, Rodrigo

Ser spennende ut på papiret, men blir ikke McKennie litt malplassert på vingen? Eller skal han spille en "falsk" ving i Bowyer-stil?

En mulighet er å trekke McKennie inn sentralt, skyve Roca ut, og starte med Aaronson på vingen. Liker dog ideen med to spisser. Synes Summerville har vist lovende takter de siste kampene, og han bør starte!

auren

Etter U21 kampen sist hvorpå vi vant 3-0 over Derby og Gyabi storspilte foran Gracia på tribunen må vi kunne forvente at nevnte Gyabi minst får en plass på benken. Tror også Perkins får plass på benken.
Leedsomaniac

Eriksen55

Tipper dette laget

              Meslier

Ayling  Koch  Wøber Firpo

McKennie Adams Roca Gnonto

     Bamford  Rutter

Robles, Strujik, Cooper, Greenwood, Aaronson, Harrison, Summerville, Sinisterra, Rodrigo

Ser spennende ut på papiret, men blir ikke McKennie litt malplassert på vingen? Eller skal han spille en "falsk" ving i Bowyer-stil?

En mulighet er å trekke McKennie inn sentralt, skyve Roca ut, og starte med Aaronson på vingen. Liker dog ideen med to spisser. Synes Summerville har vist lovende takter de siste kampene, og han bør starte!

auren

Etter U21 kampen sist hvorpå vi vant 3-0 over Derby og Gyabi storspilte foran Gracia på tribunen må vi kunne forvente at nevnte Gyabi minst får en plass på benken. Tror også Perkins får plass på benken.

Gode prestasjoner bør belønnes, enig i det.

Men er Sinisterra og Rodrigo tilbake så blir det neppe plass til Perkins. Gyabi vs Greenwood isåfall.

Jeg hadde lett valgt Perkins foran Harrison, men det tror jeg dessverre ikke skjer.

Josch

Tror mest på uavgjort her. Leeds spiller og spiller men ikke nok mål og kvalitet. Brighton fornøyd med U og har delvis kontroll. 1-1.
Tror eneste mulighet er å skru opp temopet voldsomt mot slutten slik det skjedde i fjor (1-1). Da hang Brighton i tauene.

Hallgeir *

Starting XI: Meslier (GK), Ayling (C), Firpo, Koch, Aaronson, Roca, Bamford, Summerville, Harrison, Adams, Wober.

Substitutes: Robles (GK), Rodrigo, Struijk, Sinisterra, Rutter, Kristensen, McKennie, Gnonto, Greenwood.
Super Leeds since 1968

Reaney

Hva er vitsen med å spille til krampa tar deg når belønningen ved et eventuelt nedrykk blir at du forsvinner til en klubb med utsikter for å vinne titler.
https://c.newsnow.co.uk/A/1170554770?-11130:816

Eriksen55

Sjukt å se at Harrison starter. Ikke til å tro. Har levert til stryk tilnærmet  hele sesongen. Han har mye å bevise i dag. Nå gjør han sikkert det etter dette og reaksjonene i some.

Nesten så jeg mister troen på Gracia.

Cherry

Starting XI: Meslier (GK), Ayling (C), Firpo, Koch, Aaronson, Roca, Bamford, Summerville, Harrison, Adams, Wober.

Substitutes: Robles (GK), Rodrigo, Struijk, Sinisterra, Rutter, Kristensen, McKennie, Gnonto, Greenwood.

Utrolig at Harrison får starte, forstår jeg lite av.
Samme at Gyabi ikke er på benk, svært skuffende….
 

Eriksen55

Hva er vitsen med å spille til krampa tar deg når belønningen ved et eventuelt nedrykk blir at du forsvinner til en klubb med utsikter for å vinne titler.
https://c.newsnow.co.uk/A/1170554770?-11130:816

Sånn er mekanismen. Men gir de ikke alt så viser det noe om holdningen og da er de neppe aktuelle for storklubber.

Den siden du henviser til er like troverdig som Kari Jaqueson, så trenger ikke ta helt av..

Eriksen55

Starting XI: Meslier (GK), Ayling (C), Firpo, Koch, Aaronson, Roca, Bamford, Summerville, Harrison, Adams, Wober.

Substitutes: Robles (GK), Rodrigo, Struijk, Sinisterra, Rutter, Kristensen, McKennie, Gnonto, Greenwood.

Utrolig at Harrison får starte, forstår jeg lite av.
Samme at Gyabi ikke er på benk, svært skuffende….

At Gyabi ikke er på benk er lettere å forstå. Jeg hadde tatt han med på bekostning av både Rasmus og Jack.

At sistnevnte for starte er sjokkerende.

Men bare å krysse fingrene for en god prestasjon og tre poeng

auren

For en råsterk benk vi stiller! Offansivt er den jo bedre enn laget vi stiller med.

Synes laget ser puslete ut offansivt. Overrasket over at Bamford spiller fra start alene på topp. Frykter dette laget ikke klarer å stå imot. 0-2 er mitt litt negative tips i dag…

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Reaney

Drømmestart på fotballhelga når cocky Loserpool taper. Bånnlagene med unntak av Leeds er tydeligvis veldig uforutsigbare. På tide at vi også begynner å overraske positivt.

leedslife

Litt krøll i forberedelsene for denne kampen for Brighton grunnet snøværet..
Er vel største sjansen vi har for poeng/seier her.
Sterkt resultat av Bournemouth. Intr om vi klarer å vise litt styrke og faktisk slå tilbake eller om det blir rett ned med rullegardinene igjen.
MOT!

Bjosse77

McKennie på benk er korrekt. HAr vel en god kamp så langt, ellers middels og svak.
Harrison god i blant, hver 3. kamp, kanskje, men likevel et bedre valg enn Aaronson. Aaronson var ganske god mot Tottenham i NOVEMBER, siden det har han bare for oppmøte. Greenwood kan i det minste slå dødballer og er neppe verre enn de ovennenvnte i grunnspillet. Green wood har vært ganske bra i alle kamper han har mer enn 30 minutter, selv om motstanden i FA cupen gjør bildet noe flatterende.

Sinisterra og Rodrigo tror jeg var uaktuelle grunnet skadene, Gnonto burde nok startet etter benken sist.

Uansett, GOD KAMP! Det må hentes poeng 2 kamper på rad nå.

Cannavaro

Da er vi under streken før kamp siden Bournemouth slo scouserne....vel, alltid sånn at man må stole mest på seg selv når det gjelder poengsanking....håper vi ser et realt sultent Leeds lag idag som har lyst på 3 poeng ! Gracia har valgt sine 11, får håpe han har rett med laguttaket.....  Lykke til folkens !
MFLU - Miracles For Leeds United

leedslife

McKennie på benk er korrekt. HAr vel en god kamp så langt, ellers middels og svak.
Harrison god i blant, hver 3. kamp, kanskje, men likevel et bedre valg enn Aaronson. Aaronson var ganske god mot Tottenham i NOVEMBER, siden det har han bare for oppmøte. Greenwood kan i det minste slå dødballer og er neppe verre enn de ovennenvnte i grunnspillet. Green wood har vært ganske bra i alle kamper han har mer enn 30 minutter, selv om motstanden i FA cupen gjør bildet noe flatterende.

Sinisterra og Rodrigo tror jeg var uaktuelle grunnet skadene, Gnonto burde nok startet etter benken sist.

Uansett, GOD KAMP! Det må hentes poeng 2 kamper på rad nå.

Viser jo hvor vanskelig det er å komme inn midt i sesong for et lag som sliter på alle områder.
Flere år med verdensklassespillere dag inn og dag ut på trening.
Får krysse fingrene for at han kommer seg. Har jo både erfaringen og ikke minst pondus og tilstedeværelse til å kunne være med som en stor bidragsyter.

Dylan

Jeg skjønner ikke at Bamford starter ut i fra det han har prestert de siste kampene. Det må være noe jeg ikke ser her, som feks treninger .....

Bjosse77

Jeg skjønner ikke at Bamford starter ut i fra det han har prestert de siste kampene. Det må være noe jeg ikke ser her, som feks treninger .....
Hva er alternativet, er vel heller problemet.

Eriksen55

Før 3 min spilt så har Harrison spolert to gode overganger pga mange touch og svak orienteringsevne. Det positive er at det kun kan bli bedre.

ar9

Generelt skulle jeg ønsket meg mer
kvalitet på siste tredel.
Vi kan ikke regne med å sløse bort x ant gode overgangsmuligheter og forvente å vinne fotballkamper. Om det står på materiellet eller samspill/organisering vet jeg ikke.


Sent from my iPhone using Tapatalk