Skrevet av Emne: Dommerstanden og VAR i Premier League  (Lest 1217 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Dommerstanden og VAR i Premier League
« på: Januar 14, 2023, 20:52:53 »
Ser ut som de har mistet det helt.

1. Er jo blitt helt skrekkelig i forhold til uthaling av tid, og alt det destruktive. Dommerne står stort sett og ser på, og aksepterer alt. Keepere kan bruke opp mot minuttet på utspill, ingenting skjer. Det blir bare verre og verre.

2. Ikke interessert i å følge Qatar-VM i forhold til tillegg i tid. Jfr punktet over. Konservative England vet selv best.

3. Gjentatte episoder, som P.A. Helland sier, i VAR-bussen har de slått av strømmen og gått hjem.

4. Spillere kan legge seg ned i øst og vest, alle triks i boka ser ut til å være lovlige. Og det legges aldri til nok etter sånt.

Nivået på engelske dommere etter mitt syn langt lavere enn det har vært tidligere. Så litt på Celtic - Kilmarnock, semifinale i den skotske cupen. Null tull og tøv på slutten.

 

Perik

Sv: Dommerstanden og VAR i Premier League
« Svar #1 på: Januar 14, 2023, 22:22:19 »
Altså straffen til Brentford og første målet til ManU idag er så illustrerende for hvor bortreist de klarer kjøre VAR i England.

Det burde være så enkelt, men de får det altså ikke til. I starten med VAR sjekket de alt og ingenting, brukte gjerne flere minutter.

Og uthaling av tid, blir altså så forbanna, det og burde være verden enkleste ting for en dommer å forhindre, men nei. Det ventes stort sett til tilleggstid før det slås ned på.

De kan med fordel innføre tiltak som finnes i andre idretter, når dommer har blåst så legges ballen død for eksempel. Eller stoppeklokke om det trengs.
Skulle gjerne hørt hva dommerne diskuterer innimellom for å forstå avgjørelser.

Sleivind

Sv: Dommerstanden og VAR i Premier League
« Svar #2 på: Januar 14, 2023, 22:47:00 »
Angående keeper. Mener Martinez var oppe i halvminuttet i går, det er ganske stilig når regelen sier 6 sekunder.

Er Myhre fremdeles den eneste i verden som har fått frispark mot seg på det?

Bjosse77

Sv: Dommerstanden og VAR i Premier League
« Svar #3 på: Januar 15, 2023, 08:52:20 »
Angående keeper. Mener Martinez var oppe i halvminuttet i går, det er ganske stilig når regelen sier 6 sekunder.

Er Myhre fremdeles den eneste i verden som har fått frispark mot seg på det?
En start spiller, mener jeg det var, strakk hendene i været under en kamp og rakte en og en finger i været og telte høyt. Det ble tilsnakk fra dommer......

Det er særdeles lite imponerende dømming, selv om jeg ser provokasjonen.

Blank_File

Sv: Dommerstanden og VAR i Premier League
« Svar #4 på: Januar 15, 2023, 10:34:00 »
Angående keeper. Mener Martinez var oppe i halvminuttet i går, det er ganske stilig når regelen sier 6 sekunder.

Er Myhre fremdeles den eneste i verden som har fått frispark mot seg på det?
En start spiller, mener jeg det var, strakk hendene i været under en kamp og rakte en og en finger i været og telte høyt. Det ble tilsnakk fra dommer......

Det er særdeles lite imponerende dømming, selv om jeg ser provokasjonen.
Det var det. Jeg var der. Publikum overtok for tellingen. Og det funka. Keeper ble nervøs hver gang.

GaryMac

Sv: Dommerstanden og VAR i Premier League
« Svar #5 på: Mars 14, 2023, 14:38:27 »
Shields Gazette har sett på hvordan PL-tabellen ville vært uten VAR, dvs. at dommerens avgjørelse hadde blitt stående.

https://www.shieldsgazette.com/sport/football/newcastle-united/premier-league-table-without-var-newcastle-united-recently-impacted-leeds-surge-liverpool-suffer-4063765

De har funnet at Leeds ville vært på en 13. plass, men fire poeng mer enn i dag. Ingen klubber har "tapt" mer på VAR, Brighton har også "mistet" fire poeng.

Hvem som har tjent mest? (Denne kommer Reaney til å like  ;D) - Det er selvfølgelig Liverpool som har fått hele 5 poeng mer enn de ville fått uten VAR.

ar9

Sv: Dommerstanden og VAR i Premier League
« Svar #6 på: Mars 14, 2023, 22:57:28 »
Ser ut som de har mistet det helt.

1. Er jo blitt helt skrekkelig i forhold til uthaling av tid, og alt det destruktive. Dommerne står stort sett og ser på, og aksepterer alt. Keepere kan bruke opp mot minuttet på utspill, ingenting skjer. Det blir bare verre og verre.

2. Ikke interessert i å følge Qatar-VM i forhold til tillegg i tid. Jfr punktet over. Konservative England vet selv best.

3. Gjentatte episoder, som P.A. Helland sier, i VAR-bussen har de slått av strømmen og gått hjem.

4. Spillere kan legge seg ned i øst og vest, alle triks i boka ser ut til å være lovlige. Og det legges aldri til nok etter sånt.

Nivået på engelske dommere etter mitt syn langt lavere enn det har vært tidligere. Så litt på Celtic - Kilmarnock, semifinale i den skotske cupen. Null tull og tøv på slutten.
Punkt 3 er for meg en egen og større diskusjon som jeg egentlig er mettet på.

Men punkt 1,2 og 4 burde være enklere saker å ta tak i. Totalt uforståelig at det ikke blir slått ned på.
Hva er det dommere og dommeransvarlig venter på?
At Bresjnev skal ringe??
Tenker de at spillerne skal slutte med det av seg selv om de hever en pekefinger og sier fy fy?
Tror ingen egentlig ønsker at dette skal være en del av spillet. Det er ett hån mot alle som elsker fotball.
Ett hån mot alle som betaler mer og mer for å se på dette spillet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Sv: Dommerstanden og VAR i Premier League
« Svar #7 på: Mars 15, 2023, 12:30:57 »
Passer vel ganske dårlig på et Leeds-forum, men kritikken mot Rashford og filming i helga var totalt feil.

Rashford reagerte umiddelbart, mens kameraene fikk det til å se ut til å være filming. Ingen tvil om at keeper var borti foten til Rashford.