Skrevet av Emne: Kamp: vs Wolverhampton @Molineux Stadium, lørdag 18/3 kl.16.00 på Vsport PL2  (Lest 8914 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kato

Er bare å takke en usympatisk Lopetegui for at han tok ut Neves.

stian

Dette er et knallsterkt resultat! Vi scorer 4 mål mot supergjerrige Wolves, og flere mål kommer av godt angrepsspill. Wolves har jo noen enorme sjanser, men er det en ting et bunnlag trenger for å komme ut av sumpa så er det oppofrende forsvarsspill og litt marginer (og dommer) med seg. Kampene mot Brighton og Wolves kunne fort gitt null poeng, i stedet får vi med oss fire.

Så jevnt som det er i bunnen kan det fort vise seg at målforskjellen blir avgjørende. Vi ligger godt an der sammenlignet med en del andre, men det å faktisk begynne å score en mål er essensielt på alle mulige måter.
« Siste redigering: Mars 18, 2023, 19:11:07 av stian »

Sterland

For en triumf!! Når det var som aller viktigst klinker vi til med en 3 poenger. Vi gjorde ingen stor kamp, og resultatet er flatterende for vår del, men det viktigste var poengene. Med tap i dag hadde det vært fullstendig katastrofe.
Wöber er en klassesignering, og meget gledelig at Firpo og Koch har hevet seg. Er skuffet over McKennie. Hadde store forventninger til han, men så langt har han levert langt under.
Synes Harrison viser hvorfor han er foretrukket i startelleveren. Han gjør mye bra fremover, men frem for alt gjør han en viktig defensiv jobb. Likte også det jeg så av Summerville. Flott assist, tør å holde på ballen og virker vassere nå.
Vanvittig viktig seier, og nå må vi ta med oss selvtilliten videre til London.

Killa

Skjønner ikke helt at Wolves var så uheldige med dømminga jeg! Den trøyeholdinga før siste målet skjer 100 ganger i hver kamp uten at det blåses. Og vår mann slapp fort....Og de var svært nær rødt kort i 1.omgangen da Dawson som allerede var på gult dro ned Bamford ved 16 meteren. Og det røde på Otto var jo udiskutabelt. Hvilke andre situasjoner kan de ha hatt grunn til å klage på dommeren?

Blank_File

Skjønner ikke helt at Wolves var så uheldige med dømminga jeg! Den trøyeholdinga før siste målet skjer 100 ganger i hver kamp uten at det blåses. Og vår mann slapp fort....Og de var svært nær rødt kort i 1.omgangen da Dawson som allerede var på gult dro ned Bamford ved 16 meteren. Og det røde på Otto var jo udiskutabelt. Hvilke andre situasjoner kan de ha hatt grunn til å klage på dommeren?
Straffen innledningsvis. Den var heller ikke klokkeklar. Men når alt gikk som det gjorde for Wolves i denne kampen er det vanskelig å ikke tenke på de gangene vi er deres sko.

Blank_File

Er bare å takke en usympatisk Lopetegui for at han tok ut Neves.
Mener også at det var dette som redda oss til slutt. De mista helt taket etter at han gikk ut. Tror vi justerte laget noe også i samme tidsrom. Rommet til Adama forsvant samtidig.

flynn

Skjønner ikke helt at Wolves var så uheldige med dømminga jeg! Den trøyeholdinga før siste målet skjer 100 ganger i hver kamp uten at det blåses. Og vår mann slapp fort....Og de var svært nær rødt kort i 1.omgangen da Dawson som allerede var på gult dro ned Bamford ved 16 meteren. Og det røde på Otto var jo udiskutabelt. Hvilke andre situasjoner kan de ha hatt grunn til å klage på dommeren?

De hadde vel litt lyst på straffe tidlig i første omgang… Hadde kanskje vært soft, men hadde det vært vi som ikke fikk vet jeg det hadde vært rabalder her inne. Ikke mange opplagte feil, men de fleste tvilstilfeller gikk vår vei.

og der scorer Everton…

flynn

stian

Er bare å takke en usympatisk Lopetegui for at han tok ut Neves.
Mener også at det var dette som redda oss til slutt. De mista helt taket etter at han gikk ut. Tror vi justerte laget noe også i samme tidsrom. Rommet til Adama forsvant samtidig.

Vanskelig å vite, men for meg så det ut som om vi holdt femmeren bak både i forsvar og angrep etter at Struijk kom inn (til forskjell fra å ha en femmer i forsvar og en treer i angrep). Struijk fikk kanskje instruksjoner om å ikke gi fra seg rom bak seg til Traore.

Bromancer

Strålende og viktig seier (vi har faktisk tatt 6 poeng mot ulvane i denne sesongen) 8) det som irriterte mest i dag var han der kommentatoren, han er værste sort. Babler i veg om alt annet enn det som skjer på banen unntatt når det er VAR i bildet, og da overprøver han VAR - avgjørelsen med sine synspunkt. Når vi forlot wankership tenkte undertegnede; det skal nli deilig å slippe Arnstein Friling, men den gang ei :-[
Vel vel vi vant og rykket laaangt opp på tabellen 8)

Tenkte det samme, men jeg tar Arnstein over n'Roar any day!  ;D

Milou

Ein paradoksal kamp, der Wolves dominerte store delar av kampen, mens Leeds skåra måla, tvert motsett av kampforløpet til dei fleste andre kampane denne sesongen. Wolves var fysisk overlegne, og fekk litt hjelp av dommaren syns eg, som lot ganske mange taklingar, som såg ut til å vere over grensa, gå.

Men så vil eg også berømme dommar for å vere konsekvent i to VAR situasjonar som for ein gang skuld gjekk vår veg. Både straffesituasjonen med Firpo og haldninga før siste målet kunne fort gått i mot oss, og var etter mi meining begge 50/50 der det er argument i begge retningar (og i så fall skal jo ikkje VAR overstyre). Kommentatorane her var på Wolves sin side i begge situasjonar og gnålte så mykje om straffesituasjonen at eg mistenker iallefall ein av dei for å vere Wolves-supporter.

Alt i alt kan nok Wolves føle seg snytt for minst eit poeng og Leeds var nok litt heldige. Samstundes er jo det å skåre mål poenget med fotball, som vi har sagt mange gonger om Leeds, og Wolves klarte ikkje å skape veldig mange sjansar, samtidig som Leeds var gode då dei fekk sjansen.

Det er litt vanskeleg å kreditere Gracia for ein slik seier. Likevel føler eg at han har skapt ein viss ro og vaksande sjølvtillit i laget som forhåpentlegvis hjelper oss trygt i havn for resten av sesongen.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


ar9

Er bare å takke en usympatisk Lopetegui for at han tok ut Neves.
Mener også at det var dette som redda oss til slutt. De mista helt taket etter at han gikk ut. Tror vi justerte laget noe også i samme tidsrom. Rommet til Adama forsvant samtidig.

Vanskelig å vite, men for meg så det ut som om vi holdt femmeren bak både i forsvar og angrep etter at Struijk kom inn (til forskjell fra å ha en femmer i forsvar og en treer i angrep). Struijk fikk kanskje instruksjoner om å ikke gi fra seg rom bak seg til Traore.
Traore er sterk kjapp og god. Men han har bare ett bein og går bare en vei. I hvertfall når han spiller på høyre. Tenker en kombo av 5’er bak, Strujik inn og Otto’s røde fikk demmet opp for dette.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Bromancer

Skjønner ikke helt at Wolves var så uheldige med dømminga jeg! Den trøyeholdinga før siste målet skjer 100 ganger i hver kamp uten at det blåses. Og vår mann slapp fort....Og de var svært nær rødt kort i 1.omgangen da Dawson som allerede var på gult dro ned Bamford ved 16 meteren. Og det røde på Otto var jo udiskutabelt. Hvilke andre situasjoner kan de ha hatt grunn til å klage på dommeren?
Straffen innledningsvis. Den var heller ikke klokkeklar. Men når alt gikk som det gjorde for Wolves i denne kampen er det vanskelig å ikke tenke på de gangene vi er deres sko.

Riktig av VAR å støtte dommeren der. Hadde dommeren blåst for straffe ville heller ikke VAR overprøvet avgjørelsen da heller. En 50/50 som gikk vår vei.

ar9

Synes Gnonto forsvarte en plass i 11’ren idag selv om han bare fikk 1t.
Tenker han blir en viktig brikke for oss i det offensive spillet ut sesongen. Må være ett mareritt å spille mot.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Reaney

Magnificent, absolutely Magnificent.

Andersen

Flott med en seier i dag! Og vips opp fra 19 plass til 14 plass på tabellen! Håper landslagspausen benyttes godt , med de gjenværende 10 spillerene på 1 laget i pausen. Og håpe på at disse spillerene som skal repesentere landene sine unngår skader . MOT.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Flott med en seier i dag! Og vips opp fra 19 plass til 14 plass på tabellen! Håper landslagspausen benyttes godt , med de gjenværende 10 spillerene på 1 laget i pausen. Og håpe på at disse spillerene som skal repesentere landene sine unngår skader . MOT.
Leste det der.
Han mener:
Robles
Ayling
Kristensen
Koch
Struijk
Firpo
Roca
Rodrigo
Bamford
Harrison

Resten er vel ute med skade (Dallas, Forshaw) eller på 'ungdomsoppdrag'...
Kan bli tynt ja.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Etter 27 kamper i fjor hadde vi sluppet inn 61 mål og hadde 23 poeng :o
I år har vi altså sluppet inn 44 og har 26 poeng.
I førstesesongen hadde vi sluppet inn 46 og hadde 35 poeng.

I øyeblikket er vi på 14.plass, i fjor lå vi på 16.plass og i førstesesongen lå vi på 11.

20/21 11-2-14  43-46   35 poeng
21/22  5-8-14   29-61   23 poeng
22/23  6-8-13   35-44   26 poeng


Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
...bare en vanlig Premier League-kamp for George Harrison detta :D

https://twitter.com/leedsthat/status/1637199920342990849?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Synes Gnonto forsvarte en plass i 11’ren idag selv om han bare fikk 1t.
Tenker han blir en viktig brikke for oss i det offensive spillet ut sesongen. Må være ett mareritt å spille mot.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Enig, og så er han faktisk ganske sterk defensivt også! Han er et råskinn med å komme seg raskt oppi motspillere som får ballen, selv når han egentlig ser feilplassert ut. Utrolig hvor mange ganger han kommer sprintende til og kommer seg på rettsida og tvinger frem støttepasninger som forsinker angrep som ellers kunne gått fort framover. Hvis han tar flere steg blir han en stor, stor stjerne.

Lucas the Kop Cat

...bare en vanlig Premier League-kamp for George Harrison detta :D

https://twitter.com/leedsthat/status/1637199920342990849?s=20
Goerge Harrison?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


peacock

Stusser veldig over fraværet av sentrale midtbanespillere på benken. Skader? Sykdom? Hvorfor er ikke Gyabi i troppen, spesielt når vi mangler og savner Adams?
Kan sikkert diskuteres om Gyabi er voksen nok til en slik kamp, men kan også spille inn at U21 spiller i morgen og absolutt bør kjempe om opprykk selv om det å behold PL-plassen selvsagt er mye viktigere.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Hva gjør da A. Gray på benken?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post

Hva gjør da A. Gray på benken?

Eg syns det er merkelig. Forrige U21-kamp kom han inn og spilte siste del av kampen, ok utført uten å dominere (normalt, med tanke på at han har vært lenge ute). Hvorfor han ble oppjustert til a-lagsbenken før spill på U21 (han kan ha spilt såkalte 'behind closed doors-kamper...) er beyond me... Tenkte opprinnelig at det var for å gi ham en oppmuntring etter sikkert mange traurige måneder - det er jo god plass på benken og av de sju er det mange som maks er tiltenkt noen sluttminutter...).

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post


Goerge Harrison?

Oops, det var visst en Beatle  ;D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife


Hva gjør da A. Gray på benken?

Eg syns det er merkelig. Forrige U21-kamp kom han inn og spilte siste del av kampen, ok utført uten å dominere (normalt, med tanke på at han har vært lenge ute). Hvorfor han ble oppjustert til a-lagsbenken før spill på U21 (han kan ha spilt såkalte 'behind closed doors-kamper...) er beyond me... Tenkte opprinnelig at det var for å gi ham en oppmuntring etter sikkert mange traurige måneder - det er jo god plass på benken og av de sju er det mange som maks er tiltenkt noen sluttminutter...).
Leeds mener jo selv de har en av europas mest lovende unggutter her.( ref Orta).. det var jo ikke et beskjedent intervju i 2021 akkurat..
Er jo ikke uvanlig at et slikt løp blir lagt opp for spesielle talenter.
De fleste toppklubber har hatt han på radaren.

Personlig synes jeg det er flott av Leeds selv om så klart bygger en voldsom forventning, men det lille man har sett a Gray virket han uvanlig reflektert og moden for alderen. Fotballmessig er det sjeldent jeh hat sett en slik vision alderen i betraktning. Samme med timingen teknisk og taktisk. Sjelden vare.
Overrasket over tilstedeværelsen mot seniorer i pre-season.
Men klart. Når man er ute i flere måneder etter å ha snublet i dørstokken så trenger man mer flaks i årene fremover…årene nå er jo helt essensielle
« Siste redigering: Mars 19, 2023, 09:19:41 av leedslife »

peacock

Det er sikkert greit nok, men nå gir det ingen mening å ha ham på benken. Han har vært skadet, og knapt nok spilt ball. Hva i huleste gjør han på benk fremfor Greenwood og Gyabi? Vi hadde jo ingen å sette innpå sentralt i banen. Er det en ordre fra høyere hold?

leedslife

Det er sikkert greit nok, men nå gir det ingen mening å ha ham på benken. Han har vært skadet, og knapt nok spilt ball. Hva i huleste gjør han på benk fremfor Greenwood og Gyabi? Vi hadde jo ingen å sette innpå sentralt i banen. Er det en ordre fra høyere hold?
Regner med det er en fotballfaglig avgjørelse ut fra motstander og potensielt kampbildet.
De er jo på denne gruppa døgnet rundt og har jo et langt mer nyansert bildet enn vi supportere.
Vi tar som regel ut en for en annen og mener at da hadde alt ordnet seg.

Gracia sa vel på pressekonferansen at han ikke hadde vært redd for å bruke Gray eller Gyabi, men totalbildet sa var det vel plass til en og da ble det Gray på benk og Gyabi på tribune. Er vel ikke mer alvorlig enn det.
« Siste redigering: Mars 19, 2023, 09:25:38 av leedslife »

Allanclarke

Å møte Wolverhampton på 18 mars betyr tydeligvis lykke 😁👍 To år på rad nå har Leeds slått Wolverhampton på min bursdag 😁⚽️💙🤍💛👍🍾 og statistikken står. Leeds har ennå ikke tapt på min bursdag i min levetid 😁🍾👊

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2608
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Å møte Wolverhampton på 18 mars betyr tydeligvis lykke 😁👍 To år på rad nå har Leeds slått Wolverhampton på min bursdag 😁⚽️💙🤍💛👍🍾 og statistikken står. Leeds har ennå ikke tapt på min bursdag i min levetid 😁🍾👊
Ayling, Rodrigo og Harrison scoret i denne kampen på denne dagen både i 2022 og 2023. Begge årene har Wolves fått en spiller utvist (i går også en av spillerne på benken).

JA til å møte Wolves hvert år den 18.mars* :)

* IKKE hvis det blir snakk om i Championship though...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Trondjo

Å møte Wolverhampton på 18 mars betyr tydeligvis lykke 😁👍 To år på rad nå har Leeds slått Wolverhampton på min bursdag 😁⚽️💙🤍💛👍🍾 og statistikken står. Leeds har ennå ikke tapt på min bursdag i min levetid 😁🍾👊
Gratulerer med gårsdagen 🥳. Det gjelder for meg også, hadde bursdag igår 18/3😁

Eriksen55

Forundret over misnøyen etter kampen. Vi vant, scoret fire mål og fikk tre poeng. Det er det eneste som teller.

Vi har maaange kamper med bra spill, ekstremt lite mål og null poeng…

Leser at dette spillet ikke holder mot Arsenal. Det vet vi ikke. En helt annen kamp og helt andre forutsetninger. Fire mål borte mot Arsenal vet jeg ihvertfall hadde gitt bra håp om poeng!

Dette var rett og slett en deilig og viktig tre poenger.

Harrison viktig i dag. Mange viktige bidrag. Herlig å se.
 Håper han klarer å holde koken og levere målpoeng jevnlig ut sesongen. Må forvente litt stabilitet der snart!

Fint at Rodrigo fikk et mål. Touchen sitter ikke helt enda..

Underlig at Aaronson får mer spilletid enn Gnonto. Men samme det så lenge vi vinner.

Rodrigo og Sinisterra er forhåpentligvis 100% neste kamp. Håper Adams også er tilbake.

At Greenwood og Gyabi blir valgt bak Gray finner jeg underlig… Så sant ikke Gray herjer big time på trening..