Skrevet av Emne: Kamp: vs Nottingham Forest @Elland Road, tirsdag 4.4. kl. 20.45 på Vsport PL1  (Lest 7096 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Cherry

SÅ utrolig viktige poeng, la de renne’ inn fremover!!
Gratz’ alle!! ;)
 

Forever Whites

Må skryte litt av Firpo i dag også.  Utrolig å se hvor mye litt selvtillit kan gjøre for en spiller.  I det siste har han fremstått mer og mer som den venstrebacken vi var ute etter.
Medlem 94237

Reaney

JAAAA ⚽⚽

Bromancer

f**k YEAH

Cannavaro

En flott og viktig seier dette, som gjør godt for alle Leeds-hjerter.  2.omgang blir litt antiklimaks i forhold til det vi fikk servert i 1. men 3 poeng er aller viktigst.  Mye godt å ta med seg fra denne kampen, og Gracia har fått mer orden i rekkene, særlig defensivt. Den bakre firereren fungerer supert idag, unntatt Aylings slurv særlig i 1.omgang. Meslier ble aldri satt på noen store prøver, og da har forsvarsrekka fungert fint.  Både Roca og McKennie gjør en fin kamp sentralt.  Bare å ta med seg denne gode opplevelsen til neste hjemmekamp mot Palace. Nok en viktig kamp og med mulighet til å klatre litt til på tabellen.  Gracia med fin hjemmestatistikk sålangt også forøvrig. Rock on Leeds United !!
MFLU - Miracles For Leeds United

Lucas the Kop Cat

Merket meg at vi var tettere opp i motspiller på midtbanen og hindret Forest i å få i gang sitt spill bortsett fra de siste minuttene av kampen.  Tenker det er særdeles viktig for å vinne slike kamper

Sent fra min LE2113 via Tapatalk


Kato

Meslier 7 - Viktig ute og plukker mange av de lange.
Ayling 6,5 - Eventyr første 20, bedre etter det. Aldri trygg en mot en bakover.
Struijk 8 - Strålende, blokkerer og knuser alt i lufta.
Koch 7 - Stødig, slet i lufta da han storingen kom inn.
Firpo 8 - Knallgod, blokkerer og herjer som aldri før.
McKennie 8 - Kriger voldsomt sentralt.
Roca 9 - Visste ikke han har det nivået inne.
Aaronson 7 - Viktig i defensiv jobbing, bra på små flater.
Harrison 9 - Enorm til han gikk tom.
Bamford 6 - Jobber godt, det skal han ha. Går for tregt.
Sinisterra 8 - Glimrende før pause, forsvant etter.
Rodrigo 7 - Artig å se de i tospann.
Summerville 7 - Burde senket pulsen vår i siste sekund.
Kristensen - Aner ikke hvor han spilte.

Gracia 8 - Rolig og analytisk på linja. Oser trygghet.
« Siste redigering: April 04, 2023, 22:56:39 av Kato »
 

TK20

Fantastisk å se gutta ofre seg og vise større vinnervilje enn motstanderen. Glimrende kamp. Roca, Harrison og McKennie med sesongbeste for meg. Solide sentralt bak. Ayling spiller seg opp. Firpo bunnsolid som vanlig.

Gracia har virkelig startet bra!

TK20

Mulig det bare er barten som får meg til å tenke slik, men er vi sikre på at han ikke egentlig heter Junior Kamara?


Sent fra min SM-A226B via Tapatalk

More like Junior Prince of Bel Air.

Hallgeir *

Tror nok det var mange nervøse personer på tribunen i dag, for støynivået var merkbart lavere enn gjennomsnittlig på ER.

I alle fall slik jeg oppfattet det.
Super Leeds since 1968

Forever Whites

Tror nok det var mange nervøse personer på tribunen i dag, for støynivået var merkbart lavere enn gjennomsnittlig på ER.

I alle fall slik jeg oppfattet det.

Følte det samme her.  Var vel mest støy etter at Forest gikk opp i ledelsen.  Og da fra bortesvingen.
Medlem 94237

Tom

McKennie kan vise seg å bli tungen på vektskålen mtp skaden til Adams. Hadde vært tungt å gå inn i sluttspurten nå med greenwood/gyabi som makker til Roca. Ikke at McKennie har vært voldsomt god, men man ser idag at han har klasse.

Også morsomt å se hvordan Gracia tenker lag foran enkeltspillere. Har jo flere ganger snakket om den riktige balansen i laget. Dette virker som en skikkelig fotballmann. Tenker det er mange som ville sett Gnonto, Rodrigo og Summerville foran Bamford, Aaronson og Sinisterra idag. Roca har fått en ny vår med mer ballbesittelse spillestil, plutselig er Firpo og Kristensen spillere vi kan stole på. Et sinnsykt viktig resultat idag, synes det begynner å se veldig lyst ut! Trenger sannsynligvis ikke mer enn 1 p i snitt de siste 9 for å berge oss. Tror vi kan ta 4 av dem de neste to hjemmekampene. Og til slutt: Takk gud for at ikke Harrison forsvant til Leicester på deadline day.

Pettersen97

En flott og viktig seier dette, som gjør godt for alle Leeds-hjerter.  2.omgang blir litt antiklimaks i forhold til det vi fikk servert i 1. men 3 poeng er aller viktigst.  Mye godt å ta med seg fra denne kampen, og Gracia har fått mer orden i rekkene, særlig defensivt. Den bakre firereren fungerer supert idag, unntatt Aylings slurv særlig i 1.omgang. Meslier ble aldri satt på noen store prøver, og da har forsvarsrekka fungert fint.  Både Roca og McKennie gjør en fin kamp sentralt.  Bare å ta med seg denne gode opplevelsen til neste hjemmekamp mot Palace. Nok en viktig kamp og med mulighet til å klatre litt til på tabellen.  Gracia med fin hjemmestatistikk sålangt også forøvrig. Rock on Leeds United !!

Antiklimakset kommer av at Gracia venter til det 74 minutt med bytter. Å da bytter han inn to spillere. Deretter venter han til 90+1 med bytte nr tre. Bamford var tom rundt 70-75 minutt, Harrison sliten rundt det 80’ende minutt. Hvorfor vente så lenge med byttene når man ser at spillerene begynner å bli slitne og Nottingham tar mer og mer over? Dette har irritert meg hele sesongen. Marsch var helt lik. Ventet i det uendelige med bytter. Heldigvis ble ikke Leeds straffet for dette i dag, og vi fikk smake på en trepoenger igjen.
The Mighty Whites

Carl Fisker

Meget viktig 3 poenger. Gratulerer til alle!

Blank_File

Det var ufattelig deilig å vinne denne kampen. Nå er presset ett hakk lavere mot Palace også. Skulle vi vinne den kampen også, så har vi tatt noen enormt viktige steg. Men det blir tøft mot Roy. Sier meg tilfreds med 1 poeng i den kampen.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Det var ufattelig deilig å vinne denne kampen. Nå er presset ett hakk lavere mot Palace også. Skulle vi vinne den kampen også, så har vi tatt noen enormt viktige steg. Men det blir tøft mot Roy. Sier meg tilfreds med 1 poeng i den kampen.

Roys lag har hatt spillefri siden helgen. Vi skal opp til vår tredje kamp...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

En flott og viktig seier dette, som gjør godt for alle Leeds-hjerter.  2.omgang blir litt antiklimaks i forhold til det vi fikk servert i 1. men 3 poeng er aller viktigst.  Mye godt å ta med seg fra denne kampen, og Gracia har fått mer orden i rekkene, særlig defensivt. Den bakre firereren fungerer supert idag, unntatt Aylings slurv særlig i 1.omgang. Meslier ble aldri satt på noen store prøver, og da har forsvarsrekka fungert fint.  Både Roca og McKennie gjør en fin kamp sentralt.  Bare å ta med seg denne gode opplevelsen til neste hjemmekamp mot Palace. Nok en viktig kamp og med mulighet til å klatre litt til på tabellen.  Gracia med fin hjemmestatistikk sålangt også forøvrig. Rock on Leeds United !!

Antiklimakset kommer av at Gracia venter til det 74 minutt med bytter. Å da bytter han inn to spillere. Deretter venter han til 90+1 med bytte nr tre. Bamford var tom rundt 70-75 minutt, Harrison sliten rundt det 80’ende minutt. Hvorfor vente så lenge med byttene når man ser at spillerene begynner å bli slitne og Nottingham tar mer og mer over? Dette har irritert meg hele sesongen. Marsch var helt lik. Ventet i det uendelige med bytter. Heldigvis ble ikke Leeds straffet for dette i dag, og vi fikk smake på en trepoenger igjen.
Tenkte det samme men med fasit i hånd gjorde han rett. Det funket med de 11 som var utpå der og da skjønner jeg han ikke vil risikere å bytte seg bort når vi leder 2-1.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Kato

Venstrefot på høyrekant, og høyrefot på venstrekant. Gjorde susen i dag, og vi er blitt et helt annet lag i forhold til bruken av begge sider.

Milou

Det var ufattelig deilig å vinne denne kampen. Nå er presset ett hakk lavere mot Palace også. Skulle vi vinne den kampen også, så har vi tatt noen enormt viktige steg. Men det blir tøft mot Roy. Sier meg tilfreds med 1 poeng i den kampen.

Roys lag har hatt spillefri siden helgen. Vi skal opp til vår tredje kamp...
Kamp sundag etter tirsdag må vi klare. CP blir ikkje enkelt men heldt vi samme nivå som i dei siste kampane, så bør vi ha eit godt håp om 3 poeng.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28888
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Det var ufattelig deilig å vinne denne kampen. Nå er presset ett hakk lavere mot Palace også. Skulle vi vinne den kampen også, så har vi tatt noen enormt viktige steg. Men det blir tøft mot Roy. Sier meg tilfreds med 1 poeng i den kampen.

Roys lag har hatt spillefri siden helgen. Vi skal opp til vår tredje kamp...
Kamp sundag etter tirsdag må vi klare. CP blir ikkje enkelt men heldt vi samme nivå som i dei siste kampane, så bør vi ha eit godt håp om 3 poeng.

Søndagskamp i stedet for lørdag hjelper faktisk veldig mht restitusjonen, ja! :)

Ni seriekamper igjen. 'Tar vi' Bournemouth (borte), Leicester og Palace (med West Ham som mulig kamp til å hente evt tapte poeng i disse tre kampene) tror eg vi vil klare brasene greit, da har vi også fem kamper å hente bonuspoeng i.

Optimist plutselig :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Perik

Det var ufattelig deilig å vinne denne kampen. Nå er presset ett hakk lavere mot Palace også. Skulle vi vinne den kampen også, så har vi tatt noen enormt viktige steg. Men det blir tøft mot Roy. Sier meg tilfreds med 1 poeng i den kampen.

Roys lag har hatt spillefri siden helgen. Vi skal opp til vår tredje kamp...
Kamp sundag etter tirsdag må vi klare. CP blir ikkje enkelt men heldt vi samme nivå som i dei siste kampane, så bør vi ha eit godt håp om 3 poeng.

Søndagskamp i stedet for lørdag hjelper faktisk veldig mht restitusjonen, ja! :)

Ni seriekamper igjen. 'Tar vi' Bournemouth (borte), Leicester og Palace (med West Ham som mulig kamp til å hente evt tapte poeng i disse tre kampene) tror eg vi vil klare brasene greit, da har vi også fem kamper å hente bonuspoeng i.

Optimist plutselig :)

Må være lov å være optimist idag, frå se igjen på søndag ettermiddag hvordan følelsen er da!

Syns det er noen klubber som går en mørk vår i møte. Forest og West ham har veldig tøft program igjen. Southampton virker nesten akterutseilt.
Er lov å håpe!  ::)

Kato

Det var ufattelig deilig å vinne denne kampen. Nå er presset ett hakk lavere mot Palace også. Skulle vi vinne den kampen også, så har vi tatt noen enormt viktige steg. Men det blir tøft mot Roy. Sier meg tilfreds med 1 poeng i den kampen.

Roys lag har hatt spillefri siden helgen. Vi skal opp til vår tredje kamp...
Kamp sundag etter tirsdag må vi klare. CP blir ikkje enkelt men heldt vi samme nivå som i dei siste kampane, så bør vi ha eit godt håp om 3 poeng.

Søndagskamp i stedet for lørdag hjelper faktisk veldig mht restitusjonen, ja! :)

Ni seriekamper igjen. 'Tar vi' Bournemouth (borte), Leicester og Palace (med West Ham som mulig kamp til å hente evt tapte poeng i disse tre kampene) tror eg vi vil klare brasene greit, da har vi også fem kamper å hente bonuspoeng i.

Optimist plutselig :)

Det er flere faktorer som gir grunn til optimisme. Vi har 4 veldig gode kantspillere i Sinisterra, Harrison, Gnonto og Summerville. De brukes nå helt annerledes, under Gracia bretter vi spillet ut begge veier mye bedre. Alle er også så godt som skadefrie. Defensivt tar Gracia bedre vare på relativt trege spillere, de sendes ikke ut i løpedueller i øst og vest. Sterke fysiske spillere, i går fikk de brukt ferdighetene sine. Sentralt i banen virket McKennie og Roca i går som god match. Men det er tynt bak dem med Adams ute.

Det er to store utfordringer nå for tiden. Vi er altfor ineffektive foran kassa, altfor lite tilstede i boks. Forhåpentligvis løser Rodrigo det, Bamford ser veldig tung og treg ut. Det bør jo være en gave å spille spiss med de kantspillerne vi råder over. Det andre er en Luke Ayling som periodevis er helt ute og kjøre på høyre back.

Det her mannskapet med litt mer selvtillit og noen poeng til i banken vil plutselig ta store steg.
« Siste redigering: April 05, 2023, 08:48:16 av Kato »
 

HåvardK

McKennie kan vise seg å bli tungen på vektskålen mtp skaden til Adams. Hadde vært tungt å gå inn i sluttspurten nå med greenwood/gyabi som makker til Roca. Ikke at McKennie har vært voldsomt god, men man ser idag at han har klasse.

Også morsomt å se hvordan Gracia tenker lag foran enkeltspillere. Har jo flere ganger snakket om den riktige balansen i laget. Dette virker som en skikkelig fotballmann. Tenker det er mange som ville sett Gnonto, Rodrigo og Summerville foran Bamford, Aaronson og Sinisterra idag. Roca har fått en ny vår med mer ballbesittelse spillestil, plutselig er Firpo og Kristensen spillere vi kan stole på. Et sinnsykt viktig resultat idag, synes det begynner å se veldig lyst ut! Trenger sannsynligvis ikke mer enn 1 p i snitt de siste 9 for å berge oss. Tror vi kan ta 4 av dem de neste to hjemmekampene. Og til slutt: Takk gud for at ikke Harrison forsvant til Leicester på deadline day.
Sitter med den samme oppfatningen. Uavhengig av enkeltprestasjoner er vi plutselig et lag med struktur, både defensivt og offensivt. Harrison en helt annen spiller enn tidligere i sesongen, også på høyre kant. Roca og McKennie styrer midtbanen, og presset fungerer bra på hele banen. Dette er ikke tilfeldig, men like fullt overraskende med tanke på at Gracia overtok en tropp som han ikke fikk satt eget preg på, og med relativt få kamper å endre ting på.
Så er det selvsagt fortsatt ting å hente før vi ser direkte solide ut, men det beror mest på slurv og dårlige involveringer, ikke på feil taktikk og laguttak. Det hadde vært utrolig deilig å sikre plassen før siste serierunde, og kunne gå inn i en pre-season hvor Gracia i enda større grad kunne sette sitt preg på laget.
Men det skjer vel ikke.

HåvardK

Forresten: Syns dommeren hadde tre håpløse avgjørelser i går kveld. Den første, hvor Koch blir overfalt i feltet på en corner, er vel strengt tatt VAR-mat. Deretter lar han oss få fordel (helt riktig, for så vidt) etter felling av Roca og deretter Aaronson i situasjoner der vi er på full fart fremover. At han ikke deler ut minst ett gult i etterkant er elendig. Så presterer han å blåse i stedet for å la oss få fordelen når toppscorer Rodrigo er alene gjennom. Inkonsekvent så det holder. Heldigvis fikk det ikke betydning for kamputfallet.

ar9

Forresten: Syns dommeren hadde tre håpløse avgjørelser i går kveld. Den første, hvor Koch blir overfalt i feltet på en corner, er vel strengt tatt VAR-mat. Deretter lar han oss få fordel (helt riktig, for så vidt) etter felling av Roca og deretter Aaronson i situasjoner der vi er på full fart fremover. At han ikke deler ut minst ett gult i etterkant er elendig. Så presterer han å blåse i stedet for å la oss få fordelen når toppscorer Rodrigo er alene gjennom. Inkonsekvent så det holder. Heldigvis fikk det ikke betydning for kamputfallet.
Den m Koch er jeg bare halvveis enig med deg og vil ikke kalle håpløs. Ja, det kan blåses straffe og egentlig burde det gjøres. Men sett opp mot hva hva som vanligvis ses gjennom fingrene med i slike situasjoner i PL er dette en KAN blåse straffe situasjon etter min mening. Cooper hadde vel laget straffe i hver eneste kamp om dette konsekvent ble straffe. At han blåste av en kjempekontrong for å gi gult kort var håpløst. Dessverre skjer det titt å stadig i PL. Noen må minne dommerne på at de har en liten notisbok slik at de ikke stopper spillet i frykt for å glemme hvem som skulle ha kortet.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Cherry

Utrolig deilig seier i går kveld, mot ett Forest lag med mye kvalitet - men lite selvtillit i seg.
Akkuret DER så det ut som forskjellen lå.
I går dominerte jo Harrison som aldri før, vi hadde Roca som var helt sjef på midten - og Sinisterra som krydder og driblefant....herlig!!!
I tillegg så spilte Struijk og Koch som ett midtstopperpar, gud bedre så mye bedre Pascal er som stopper (også enn Llorente).
Firpo har vokst voldsomt siste kamper, ser ut som om spansk sjef har gjort ham godt - og han ser trygg ut!

Vi kan si mye om Patrick, han scorer ikke mål for tiden -men han er utrolig god til å ta i mot og holde på samt distribuere ball videre.
Viktig for laget. Han kunne dog med hell sikkert vært byttet ut 10 minutter tidligere i går, men Gracia vurderte nok dette som mindre bra for laget.

Tenk at vi manglet Wôber og Gnonto ...det var ikke synlig i går. Vi har en sterk tropp MED selvtillit nå.
 

stian

Det var ufattelig deilig å vinne denne kampen. Nå er presset ett hakk lavere mot Palace også. Skulle vi vinne den kampen også, så har vi tatt noen enormt viktige steg. Men det blir tøft mot Roy. Sier meg tilfreds med 1 poeng i den kampen.

Roys lag har hatt spillefri siden helgen. Vi skal opp til vår tredje kamp...
Kamp sundag etter tirsdag må vi klare. CP blir ikkje enkelt men heldt vi samme nivå som i dei siste kampane, så bør vi ha eit godt håp om 3 poeng.

Søndagskamp i stedet for lørdag hjelper faktisk veldig mht restitusjonen, ja! :)

Ni seriekamper igjen. 'Tar vi' Bournemouth (borte), Leicester og Palace (med West Ham som mulig kamp til å hente evt tapte poeng i disse tre kampene) tror eg vi vil klare brasene greit, da har vi også fem kamper å hente bonuspoeng i.

Optimist plutselig :)

Tipper feelingen etter Forest-kampen gjør at det spillerne har aller mest lyst til, er at det kommer en ny lignende kamp så fort som mulig. Mentalt og relasjonelt kan det være en skikkelig formutløsning å kjenne på at ting endelig sitter litt, og den fysiske restitusjonen tirsdag-søndag skal ikke være noe problem i starten av det tette aprilprogrammet. Jeg har for en gangs skyld store forventninger til kampen på søndag. Med samme prestasjon som mot Forest, og en Bamford/Rodrigo som er mer sharp på topp, så skal Palace slite bigtime.

TK20

Jeg har ikke noe behov for å trekke Marsch ned i søla. Han gjorde så godt han kunne og ville gjerne lykkes.

Men det er umulig å ikke merke hvor mye bedre vi ser ut med en annen sjef ved roret.

Kato

Jeg har ikke noe behov for å trekke Marsch ned i søla. Han gjorde så godt han kunne og ville gjerne lykkes.

Men det er umulig å ikke merke hvor mye bedre vi ser ut med en annen sjef ved roret.

4 soleklare forskjeller:

1. Vi er ikke like eksponert bakover, langt mindre hodeløst skyhøyt press.

2. Ser mindre til 5 mann ned ved venstre cornerflagg i bittelite rom.

3. En befrielse å unngå at alt skulle brytes inn i midten (hvis det ikke havnet til venstre).

4. Jack Harrison. Ny vår med en manager som vet hvordan han skal brukes.

Alt dette. Forskjellen på PL og championship.


flynn

Utrolig deilig seier i går kveld, mot ett Forest lag med mye kvalitet - men lite selvtillit i seg.
Akkuret DER så det ut som forskjellen lå.
I går dominerte jo Harrison som aldri før, vi hadde Roca som var helt sjef på midten - og Sinisterra som krydder og driblefant....herlig!!!
I tillegg så spilte Struijk og Koch som ett midtstopperpar, gud bedre så mye bedre Pascal er som stopper (også enn Llorente).
Firpo har vokst voldsomt siste kamper, ser ut som om spansk sjef har gjort ham godt - og han ser trygg ut!

Vi kan si mye om Patrick, han scorer ikke mål for tiden -men han er utrolig god til å ta i mot og holde på samt distribuere ball videre.
Viktig for laget. Han kunne dog med hell sikkert vært byttet ut 10 minutter tidligere i går, men Gracia vurderte nok dette som mindre bra for laget.

Tenk at vi manglet Wôber og Gnonto ...det var ikke synlig i går. Vi har en sterk tropp MED selvtillit nå.

Jeg ville nok føyd Adams til den lista. Jeg fryktet at hans fravær skulle prege oss enda mer enn det har sett ut til så langt.

flynn