Skrevet av Emne: Neste sesong i Championship: Hvem blir solgt eller kvitter vi oss med?  (Lest 15660 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

Denne sommeren blir kaos og Leeds kommer ikke til å fremstå attraktive, uansett divisjon. Med mindre eierstruktur og manager allerede er klart ved sesongslutt, og den manageren er en attraktiv manager, kan jeg ikke forstå hvilken spiller vi skulle tiltrekke oss i konkurranse med andre. Det er et scenarie jeg har null tro på, når man tenker på denne klubbens historie og spesielt hvordan man har fremstått denne våren.

Det eneste håpet jeg har for neste sesong er at vi klarer å stabilisere oss litt og at ny eier vil spille en attraktiv form for fotball. Vi er vel for alltid farget av Bielsa all og ønsker oss noe av det DNAet.

Cherry

Leeds United har (nesten) alltid stått for "high energy football" . Det er det som har kjennetegnet vårt lag utad - en tøff spillestil som man
så igjen under Bielsa.  I tillegg har vi hatt midtbane spillere som både har vært kreative og tøffe i de beste årene.

Nevner Giles , Bremner, Batty, Mc Allister, Speed, Strachan, Vinnie Jones...sesongene vi hadde nede har jeg nesten fortrengt før vi fikk Bielsa og hans`mannskap igjen. Både i fjor og i år er det noe tamt over oss, Pablo sto for mye kreativitet, Klich var god, Phillips beinhard - men nå kan midtbanen vår overspilles lett.
Sikkert pga valgt spillestil også, fordi intensiteten fra avspark varer omtrent i 10 minutter .....
Adams har vært ett stort tap for oss siste tiden, han var limet på midten - og vi MÅ ha en midtbane der det er warriors og spillere med mål i seg i PL.

Vet dette ikke er trådtittel tema, men jeg håper virkelig Sam kan få tilbake gnisten som Leeds er/var kjent for i hvert fall i de 2 siste hjemmekampene våre på Ellland Road..vil ikke se nok en flau forestilling av laget vårt...og jeg vil HA IGJEN/EIE midtbanen!!
 

HåvardK

Denne sommeren blir kaos og Leeds kommer ikke til å fremstå attraktive, uansett divisjon. Med mindre eierstruktur og manager allerede er klart ved sesongslutt, og den manageren er en attraktiv manager, kan jeg ikke forstå hvilken spiller vi skulle tiltrekke oss i konkurranse med andre. Det er et scenarie jeg har null tro på, når man tenker på denne klubbens historie og spesielt hvordan man har fremstått denne våren.

Det eneste håpet jeg har for neste sesong er at vi klarer å stabilisere oss litt og at ny eier vil spille en attraktiv form for fotball. Vi er vel for alltid farget av Bielsa all og ønsker oss noe av det DNAet.
Helt enig, Blank_File. Og ingenting tyder på at verken manager eller eierstruktur er på plass ved sesongslutt. Er temmelig sikker på at veldig mange i dagens stall ønsker seg bort fra Leeds, og at de vi faktisk får beholde stort sett vil være spillere vi ikke får solgt. Et kjapt estimat over neste års stall:
Robles, Klaesson
Cresswell, Struijk, Ayling, Hjelde, Cooper (men er vel skadet 2/3 av sesongen)
Gyabi, Greenwood, Gray, Dallas
Joffy, James, Perkins, Joseph, Bamford (som Cooper)

Resten vil ønske seg vekk eller bli skyflet ut. Kan også hende at f eks Gyabi, Perkins og Joseph helst vil bli solgt, men håper klubben beholder disse.
Dette betyr at mye rutine forsvinner ut av laget, og at det må handles inn en god del. Uten noe sportslig apparat kan dette fort ende i panikkjøp på slutten av vinduet.
Holder fast ved mine dystre spådommer om at alt rotet som har skjedd faktisk vil kunne føre oss ned i sumpa i CS.

Pettersen97

Selg/ release:

Meslier £15
Kristensen £7
Cooper £0
Forshaw £0
Aaronson £18
McKennie £0
Bamford £10
Rodrigo £10
Llorente £13
Roberts £8
Costa £5
Poveda £5
Shakelton £8

Total: £ 99 mill.
Sikkert grov bom på noen av disse prisene.

Tilbake fra lån:

Joffy
Drameh
Creswell
Hjelde
Dan James

Lag 2023/24.

Keepere:
Robles
Klaeson
Ny/ ungdom

Forsvar:
VB- Firpo, Hjelde, Ny/ ungdom.
CD- Creswell, Wöber, Struijk, Koch.
RB- Drameh, Ayling, Ny/ ungdom.

Midtbane:
LM: Harrison, Gnonto.
DM: Adams, Ny.
CM: Roca, Greenwood, Dallas (potet), Ny.
RM: Summerville, Sinisterra, James.

Spiss:

Rutter, Joffy, Ny/ ungdom.
Tror estimatet på Roberts/Shack/Costa/Poveda er i overkant optimistisk. Skal være fornøyde om vi kan få 5 mill pund til sammen. Jeg tror derimot Gnonto, Summerville, Adams og James forsvinner. Salg av disse bør kunne gi oss rundt 100 mill.
Etter 3 år i PL, får vi en grei fallskjerm og MÅ ikke selge. Men jeg antar flere av de du nevner, samt de mest attraktive vil ønske/kreve å bli solgt.

Fryktelig spent på hva vi får inn i ledelsen/manager og hvordan de ønsker å gjenoppbygge laget.

Så fremst det ikke er en nedrykksklausul i kontraktene til de overnevnte, så har de en kontrakt å forholde seg til. Det Leeds kan gjøre er å gå inn i nye forhandlinger ved nedrykk og tilby litt bedre betingelser etter lønnskutt, for så å sette inn en et års/ en sesong klausul at om ikke Leeds rykker opp til PL i løpet av en sesong så trer en utkjøps klausul til. Er ikke mange spillere som har gått fra de klubbene som rykket ned i fjor til PL klubber. Og vi må ikke tro at Leeds sitter med så store spillere/ talenter at 1/4 av stallen blir solgt.

Leeds har en ung stall og bør beholde stammen i laget og bygge rundt den, i stede for å selge bort de som kan bidra til direkte opprykk. Men, time vil show.
The Mighty Whites

Eriksen55

Ganske sikker på at Leeds vil være attraktive å spille for om vi rykker ned til CC

Tror ikke spillerne ser like svart/hvitt på eiersituasjonen som mange supportere.

I motsetning til oss supportere så vil de bli personlig kjent med eierne og får vite hva de står for.  De vet at Leeds har en eier som fikk laget opp til PL på få år. De vet nok at det å etablere seg i PL er tøft, de vet at klubben sitt omdømme og størrelse kan ansette managere de aldri har spilt for før og de får muligheten til å spille foran et publikum få får oppleve. Antar de driter i om det er Rads, 49ers, Tracy Lord eller Jean Claude Van Damme som eier klubben.  I tillegg får de lønn, en bra lønn og det er til syvende og sist være det som kanskje betyr mest.

Vi får en ny sportsdirektør, så den blir ivaretatt. Det er igjen folk i staben til Orta, så det jobbes nok med rekruteringen inntil ny mann er på plass. Kan være klubben har en i egne rekker også.

Mulig jeg er naiv, men ser ingen grunn til at dette skal rakne uansett hvilken divisjon klubben spiller i.

At vi vil miste noen spillere er helt sikkert. Trolig de såkalte aller beste. Noen vil nok klubben kvitte seg med.  Like sikkert som at flere av de "gode" også vil/må være med ned. Enten fordi de vil spille klubben opp igjen eller at ingen vil betale det klubben evt krever. Dette ser vi vært eneste år. Ikke kom å si at Fulham, Burnley, Sheff U, Norwich, Bournemouth, Southampton, etc er mer attraktive når de rykket ned. Inge av de mistet plutselig halve laget når de rykket ned  :)

Opp på Hesten igjen nå. Plutselig viser det seg at det blir PL fotball og trøbbel med VAR neste sesong også.

HåvardK

Ganske sikker på at Leeds vil være attraktive å spille for om vi rykker ned til CC

Tror ikke spillerne ser like svart/hvitt på eiersituasjonen som mange supportere.

I motsetning til oss supportere så vil de bli personlig kjent med eierne og får vite hva de står for.  De vet at Leeds har en eier som fikk laget opp til PL på få år. De vet nok at det å etablere seg i PL er tøft, de vet at klubben sitt omdømme og størrelse kan ansette managere de aldri har spilt for før og de får muligheten til å spille foran et publikum få får oppleve. Antar de driter i om det er Rads, 49ers, Tracy Lord eller Jean Claude Van Damme som eier klubben.  I tillegg får de lønn, en bra lønn og det er til syvende og sist være det som kanskje betyr mest.

Vi får en ny sportsdirektør, så den blir ivaretatt. Det er igjen folk i staben til Orta, så det jobbes nok med rekruteringen inntil ny mann er på plass. Kan være klubben har en i egne rekker også.

Mulig jeg er naiv, men ser ingen grunn til at dette skal rakne uansett hvilken divisjon klubben spiller i.

At vi vil miste noen spillere er helt sikkert. Trolig de såkalte aller beste. Noen vil nok klubben kvitte seg med.  Like sikkert som at flere av de "gode" også vil/må være med ned. Enten fordi de vil spille klubben opp igjen eller at ingen vil betale det klubben evt krever. Dette ser vi vært eneste år. Ikke kom å si at Fulham, Burnley, Sheff U, Norwich, Bournemouth, Southampton, etc er mer attraktive når de rykket ned. Inge av de mistet plutselig halve laget når de rykket ned  :)

Opp på Hesten igjen nå. Plutselig viser det seg at det blir PL fotball og trøbbel med VAR neste sesong også.
Det er vel og bra å være optimistisk, og helt sikkert best for helsa. Men i lys av de valgene som har skjedd fra Rad & co det siste halvåret, er jeg ikke så sikker på om f eks ny (og ikke minst dyktig) sportsdirektør er på plass, enn si en god og sunn struktur i det sportslige apparatet. Jeg tror faktisk at aktuelle spillere, og i hvert fall deres agenter, ser på en totalpakke når de skal velge klubb, ikke kun på lønn. I en slik totalpakke ligger da fasiliteter, en tydelig sportslig filosofi, ambisjoner og selvsagt en klar plan for å oppfylle ambisjonene. Det at vi har øyas beste supportere er alene ikke nok til å tiltrekke oss de forsterkningene vi trenger for å være med i kampen om opprykk.
Heldigvis er økonomien en helt annen enn i 2004, med fallskjerm og det hele.

Dennis

Ganske sikker på at Leeds vil være attraktive å spille for om vi rykker ned til CC

Tror ikke spillerne ser like svart/hvitt på eiersituasjonen som mange supportere.

I motsetning til oss supportere så vil de bli personlig kjent med eierne og får vite hva de står for.  De vet at Leeds har en eier som fikk laget opp til PL på få år. De vet nok at det å etablere seg i PL er tøft, de vet at klubben sitt omdømme og størrelse kan ansette managere de aldri har spilt for før og de får muligheten til å spille foran et publikum få får oppleve. Antar de driter i om det er Rads, 49ers, Tracy Lord eller Jean Claude Van Damme som eier klubben.  I tillegg får de lønn, en bra lønn og det er til syvende og sist være det som kanskje betyr mest.

Vi får en ny sportsdirektør, så den blir ivaretatt. Det er igjen folk i staben til Orta, så det jobbes nok med rekruteringen inntil ny mann er på plass. Kan være klubben har en i egne rekker også.

Mulig jeg er naiv, men ser ingen grunn til at dette skal rakne uansett hvilken divisjon klubben spiller i.

At vi vil miste noen spillere er helt sikkert. Trolig de såkalte aller beste. Noen vil nok klubben kvitte seg med.  Like sikkert som at flere av de "gode" også vil/må være med ned. Enten fordi de vil spille klubben opp igjen eller at ingen vil betale det klubben evt krever. Dette ser vi vært eneste år. Ikke kom å si at Fulham, Burnley, Sheff U, Norwich, Bournemouth, Southampton, etc er mer attraktive når de rykket ned. Inge av de mistet plutselig halve laget når de rykket ned  :)

Opp på Hesten igjen nå. Plutselig viser det seg at det blir PL fotball og trøbbel med VAR neste sesong også.
Det er vel og bra å være optimistisk, og helt sikkert best for helsa. Men i lys av de valgene som har skjedd fra Rad & co det siste halvåret, er jeg ikke så sikker på om f eks ny (og ikke minst dyktig) sportsdirektør er på plass, enn si en god og sunn struktur i det sportslige apparatet. Jeg tror faktisk at aktuelle spillere, og i hvert fall deres agenter, ser på en totalpakke når de skal velge klubb, ikke kun på lønn. I en slik totalpakke ligger da fasiliteter, en tydelig sportslig filosofi, ambisjoner og selvsagt en klar plan for å oppfylle ambisjonene. Det at vi har øyas beste supportere er alene ikke nok til å tiltrekke oss de forsterkningene vi trenger for å være med i kampen om opprykk.
Heldigvis er økonomien en helt annen enn i 2004, med fallskjerm og det hele.

Enig i det du skriver. Både at optimisme er best for helsa, men at for tida føles det ut som Leeds må begynne å motbevise de svake avgjørelsene som er gjort over tid. Min tidligere optimisme er i alle fall høvlet ned etter hvert som feilene og manglene har blitt eksponert.

Økonomien er en helt annen enn i 2004, det er det liten tvil om. Men klubben hadde likevel et driftsunderskudd på over 400 millioner kroner for 2021-22 sesongen. Nå vil jo neste regnskap være årets sesong, så sånn sett vil vi være et år på "etterskudd" knyttet til FFP, men alt er ikke roser. En liten kuriositet også: Når Leeds gikk ned i 2004, hadde vi ikke en gjeld på £30 mill pund? Helt vanvittig som fotballen har tatt av de siste tjue årene...

Det ligger nok også innbakt lavere lønn ved nedrykk hos flere spillere. Så må man huske på at de fleste av disse har tegnet PL-kontrakter, slik at eks 20% lavere lønn i CH fortsatt i mange tilfeller vil være vesentlig mye mer enn hva de samme fikk utbetalt før Leeds rykket opp.

Så har jo klubben fornyet 98% av sesongbillettene til 10% økning (om klubben holder seg). Dersom Leeds går ned, får man lov å betale Premier League-priser for Championship-fotball. Det er kjedelig for fansen, men bra for klubbens økonomi. Likevel, det er jo TV-inntektene som virkelig teller for omsetningen og den fallskjermen vil jo synke over de tre årene.

Skal Leeds ha de utgiftene de har nå, er det absolutt ingen tvil om at man må rykke opp innen kort tid.
Marching on together!

Sydhagen

Phil Hay skrev vel at lønningene blir omtrent halvert om klubben rykker ned.
Ligger innbakt i alle kontraktene vistnok.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Phil Hay skrev vel at lønningene blir omtrent halvert om klubben rykker ned.
Ligger innbakt i alle kontraktene vistnok.

Veldig bra hvis de har vært såpass forsiktige.

Så gjenstår det å se hvor mange som mener de fortjener den lønna de har i dag, et annet sted.
Marching on together!

Sydhagen

Phil Hay skrev vel at lønningene blir omtrent halvert om klubben rykker ned.
Ligger innbakt i alle kontraktene vistnok.

Veldig bra hvis de har vært såpass forsiktige.

Så gjenstår det å se hvor mange som mener de fortjener den lønna de har i dag, et annet sted.

Spillere som Adams, Koch og Harrison forsvinner nok, men vi kommer til å få inn bra med penger for de spillerne som igjen kan brukes til å hente inn gode erstattere for nivået vi skal spille på.
Sommeren blir ivertfall spennende!
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Dennis

Phil Hay skrev vel at lønningene blir omtrent halvert om klubben rykker ned.
Ligger innbakt i alle kontraktene vistnok.

Veldig bra hvis de har vært såpass forsiktige.

Så gjenstår det å se hvor mange som mener de fortjener den lønna de har i dag, et annet sted.

Spillere som Adams, Koch og Harrison forsvinner nok, men vi kommer til å få inn bra med penger for de spillerne som igjen kan brukes til å hente inn gode erstattere for nivået vi skal spille på.
Sommeren blir ivertfall spennende!

Ja, det blir veldig spennende.

Det genereres nok en del via disse spillerne, samt kanskje Gnonto/Sinisterra og Meslier, men det er kommer til å løpe betalinger på Sinisterra, Adams, Kristensen, Aaronson og Roca også. Samtidig som inntektsgrunnlaget blir vesentlig lavere og synkende.

Ikke noe ikke en kløktig sportsdirektør ikke kan klare, men treffnivået må vesentlig opp fra tidligere. Trener må ansattes. Så kommer spørsmålet rundt uavklart eierskap, som er førstepri.

Uansett, det blir spennende. Helt klart.
Marching on together!

Kato

Jeg tipper Max Wøber er kaptein i serieåpningen hjemme mot Peterborough i august.

HåvardK

Jeg tipper Max Wøber er kaptein i serieåpningen hjemme mot Peterborough i august.
Håper virkelig vi får beholde ham.

Killa

Etter andreomgangen mot Newcastle tenker jeg at Forshaw også kan få være med mot Peterboro i august...

Hallgeir *

Etter andreomgangen mot Newcastle tenker jeg at Forshaw også kan få være med mot Peterboro i august...

Da må vel kontrakten fornyes. Tror hans går ut nå til sommeren.
Super Leeds since 1968

Killa

Etter andreomgangen mot Newcastle tenker jeg at Forshaw også kan få være med mot Peterboro i august...

Da må vel kontrakten fornyes. Tror hans går ut nå til sommeren.
Forlengelse på ett år kan han få!

Forever Whites

Etter andreomgangen mot Newcastle tenker jeg at Forshaw også kan få være med mot Peterboro i august...

Skal Peterborough spille i PL neste sesong da?

Tolket tillelen i temaet litt feil. ;-)  Forshaw kan hvis om atte være med ja.  8)
« Siste redigering: Mai 13, 2023, 17:16:02 av Forever Whites »
Medlem 94237

Killa

Kanskje

Sterland

Etter andreomgangen mot Newcastle tenker jeg at Forshaw også kan få være med mot Peterboro i august...
Forshaw i form er veldig velkommen i stallen, uansett om vi spiller PL eller Championship. Problemet er at han, sammen med Cooper og til dels Bamford, går skadet i brorparten av sesongen.

Reaney

Og har null mål i seg.

Kato

Og har null mål i seg.

Du tenker det er mer mål i Roca og McKennie sentralt? Kan ikke huske McKennie har truffet under rad 23.
 

Dennis

Jeg tipper Max Wøber er kaptein i serieåpningen hjemme mot Peterborough i august.
Håper virkelig vi får beholde ham.

Jeg syns Wöber har vært langt svakere etter skaden. Mulig han spiller med smerter, men nivået er godt under det han hadde i starten av Leeds-tida.

Går foran og er en ålræit duellspiller, men du verden så treig han er. På første straffa mot Newcastle snubler Firpo og Max får spilleren derfor overraskende i fanget, men det er mye Wöbers (mangel på) fart som gjør at han feller motstander. I tillegg er det noen returløp som ikke ligner grisen i dag. Enten bærer han på en skade, eller så var det kramper som gjorde at han måtte subbe, fremfor å løpe hjem.

Det som bekymrer mest er at han likevel fremstår som limet i forsvaret og han blir nok veldig viktig om vi må ta turen ned. Er derimot ikke solgt på at østerrikeren er av høy(ere) PL-kvalitet.
Marching on together!

Blank_File

Jeg tipper Max Wøber er kaptein i serieåpningen hjemme mot Peterborough i august.
Håper virkelig vi får beholde ham.

Jeg syns Wöber har vært langt svakere etter skaden. Mulig han spiller med smerter, men nivået er godt under det han hadde i starten av Leeds-tida.

Går foran og er en ålræit duellspiller, men du verden så treig han er. På første straffa mot Newcastle snubler Firpo og Max får spilleren derfor overraskende i fanget, men det er mye Wöbers (mangel på) fart som gjør at han feller motstander. I tillegg er det noen returløp som ikke ligner grisen i dag. Enten bærer han på en skade, eller så var det kramper som gjorde at han måtte subbe, fremfor å løpe hjem.

Det som bekymrer mest er at han likevel fremstår som limet i forsvaret og han blir nok veldig viktig om vi må ta turen ned. Er derimot ikke solgt på at østerrikeren er av høy(ere) PL-kvalitet.

Noe av det Wöber er best på det, er å bryte ballbanen på gjennombruddspasninger. Han redda oss i ekstremt mange tilfeller, spesielt under Marsch. Når vi spiller fotball slik Gracia og nå Allardyce har gjort i det siste, så skjer dette mye sjeldnere. Det er godt mulig skaden hemme han i tillegg, men jeg la merke til denne egenskapen veldig fort, og tror det spiller inn.

RoarG

Ja, ja folkens. Nede nå. Noen som synes jeg var for tidlig ute, fremdeles?
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Eriksen55

Ja, ja folkens. Nede nå. Noen som synes jeg var for tidlig ute, fremdeles?

Så lenge det fortsatt finnes en sjanse så er du jo det.

Tom

Supercomputeren gir oss 6 % sjanse for overlevelse så vi kan like godt starte planleggingen av neste sesong. Så hvem forsvinner? Hvem vil ha spillerne våre?

Adams og Gnonto de to heteste salgsobjektene vil jeg tro.

Spillere sannsynligvis ut:
Adams
Gnonto
Meslier
Roca
McKennie
Forshaw
Bamford
Rodrigo
Aaronson
Sinisterra
Harrison
Koch
Firpo
Strujk

Hadde gjerne sett at Adams, Wober og Harrison ble med videre. Kanskje gi de særbehandling der man ikke kutter lønnen med 50%, evt gi de en bonus ved opprykk tilsvarende det de har kuttet i lønnen. Dette er spillere som har nivået og mentaliteten til å være med på et opprykk og en ny runde i PL. Vi kan jo ikke selge alle spillerne våre.

Da ser det slik ut:

Keeper:
NY
Klaesson
Robles

HB:
Ayling
Drameh

Midtforsvar:
Wober
Cooper
Cresswell
Kristensen

Venstreback:
NY
Hjelde

Kanter:
Harrison
Summerville
Rutter
NY

Sentral midtbane:
Adams
Dallas
Gyabi
Gray
Greenwood
NY

Spiss/10er:
NY*2
Gelhardt
Joseph
Perkins

Med gode kjøp kan dette bli et ganske slagkraftig lag i championship. Håper vi endrer kjøpspolitikken litt der det hentes litt flere spillere med fysikk og erfaring fra engelsk fotball.?

Selv om det er tungt i dag, trenger denne stallen en skikkelig utrenskning som forhåpentligvis vil gi oss et bedre fundament når vi er tilbake i PL om et år😊
 

GeirO

Ganske sikker på at Forshaw, Struijk og Bamford blir med oss ned. Er nok ikke stor interesse for noen av disse.
MOT

Cherry

Riktig manager blir jo cluet her, en med en klar spillestil, erfaring og forståelse for engelsk fotball - som evner å endre modusen som troppen går inn i sommeren med, bygge tillit og tro- og en vi supportere har tro på….
Vi er jo Leeds United.

GeirO

Gjerne ung og lovende, som vil bygge en storklubb fra bunnen av.
MOT

Blank_File

Jeg spør meg selv om det finnes noe potensiale til å ta opp igjen tråden etter Bielsa. Det er det "alle" ønsker. De fleste forstår den perioden vi hadde med Marcelo, aldri vil komme tilbake. Jeg tror nå at vi går tilbake til den tilstanden vi var i før Bielsa kom inn. Utgangspunktet vårt akkurat nå, er bedre i forhold til økonomi. Vi får med oss en fallskjerm som kan hjelpe oss til å få tak i gode spillere i Championship. Men nå avhenger ALT av at det er lagt en plan for det som skal skje i sommer. Jeg sitter med en følelse av at vi ikke har den planen...

Som nedrykket lag, er vi ikke et spennede prospekt for Slot, Gallardo eller Iraola lenger. Jeg ingen innsikt i hvordan Fotballeuropa ser ut i forhold til mulige trenere for Leeds United, men mer enn noe ønsker jeg meg tilbake til høyoktan-stilen. Det er så ufattelig mye mer inspirerende og se på. Jeg er visst en av få som også satte pris på det vi fikk fra Jesse Marsch i den sammenheng. Jeg er fullstendig enig med kritikere i forhold til plan på spillet, men jeg snakker altså om intensiteten og evnen til å stå løpet ut.

Akkurat nå ser jeg veldig mørkt på fremtiden for klubben. Toget går, og hvis vi kommer skjevt ut denne sommeren, så er det liten grunn til å tro at vi kan gå rett opp igjen.