Skrevet av Emne: Neste sesong i Championship: Hvem blir solgt eller kvitter vi oss med?  (Lest 15652 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Blank_File

Vi må få inn en trener som vet hva han vil, ganske sikker på at Kjetil Knutsen. Ille gjort en mye bedre jobb enn J.M 

Mange av dagens spillerer, blir å prestere bedre i Championship, Rutter vil bli målkongen, sammen med Rodrigo.
Er ikke redd for at halve stallen forlater Leeds


Gleder meg til ny sesong, skal garantert på sesongåpningen på EL  ;)
Liten tro på norsk trener selv om Knutsen har en fin statistikk også ute i Europa. Du må ha god kontroll på spillermarkedet, det viser seg gang på gang at norske trenere tar med seg norske spillere de kjenner fra før og det går sjelden bra.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Skal vi hente en trener som lot seg vippe så totalt av pinnen av en keepertrener i Roma? Den hendelsen der viser for meg at Knutsen ikke ville hatt sjangs til å håndtere presset som følger med Leeds.

Jeg skal ikke hevde at Knutsen er rett mann for PL, men han ble jo fysisk angrepet av keepertreneren.

På en liste over dem som ikke tåler det presset som er i PL, må du da tilføre Klopp, som løper bort til fjerdedommeren og skriker han opp i ansiktet, pluss Tomas Tuchel og Tottenhams italienske eks-trener som går i klinsj under kamp. Jeg husker også Arsene Wenger hadde en dytte-episode, og det har garantert vært flere.

Grunnlaget ditt for å avvise Knutsen som mulig PL-trener, er i beste fall tynt.
Det handlet ikke om hendelsen i seg selv, men hvordan den ble prosessert og oppfattet i etterkant. Det fremstår for meg som veldig naivt.

Og jeg sa heller ikke at han ikke kunne bli PL-manager på noe tidspunkt, men at han ikke kan gå inn på nåværende tidspunkt og bli den som skal bygge opp Leeds igjen. Det presset er jeg sikker på at han ikke vil takle.

På tynt grunnlag? Javisst. Jeg er en supporter som ser fotball som hobby. Jeg har ikke peiling.

Jeg skriver vel ikke noe om at du ikke har peiling.

Når jeg mener at du har et tynt grunnlag, er det fordi du baserer deg på en enkelt hendelse. Hadde Knutsen vært involvert i flere episoder over tid, kunne jeg ha forstått det og vært enig. Men når man havner i håndgemeng med noen i fotballens verden, blir som oftest begge parter funnet skyldig. Noe naivt å tro noe annet, ja.
Skjønner dette at fremsto som ironi, men jeg mente det ikke som ironi. Jeg har jo oppriktig talt ikke peiling. For å avvæpne alvorlighetsgraden i eget «argument». Selvsagt er det tynt. Som det meste annet jeg har en fotballmening om.

Jeg mener at jeg ikke har troa på at Kjetil Knutsen er noe godt valg for Leeds. Av flere grunner enn bare Roma-situasjonen. Men fremdeles på særdeles ukvalifisert grunnlag.
« Siste redigering: Mai 29, 2023, 20:30:15 av Blank_File »

leedslife

Hva med en trener med en sterk personlighet som i tillegg treffer på faglig kompetanse og hvordan Leeds skal spille og fremstå?
I tillegg hente spillere med mental styrke så man ikke blir overtrent, undertrent eller legger seg ned for det minste press?

Så blir det intr å se om de nye eierne har den innsikten, pondusen og faktisk viser ambisjoner og ikke bruker Leeds som et springbrett der hvis alt klaffer kan man ta museskritt, mens klaffer det ikke faller vi sammen som et korthus.
Hinsides de siste halvannet årene hva gjelder alt oppe i styret, men å ikke møte opp på sesongens siste kamp er helt spesielt. Hva er det for noe?
Gray, Strachan og McAllister satt sammen med Kinnear? Resten holdt seg vekke?
Kan jo ikke være en klubb på denne størrelsen noesinne som er blitt drevet så uprofesjonelt i så mange år?

Kato

Få inn Brendan Rodgers.

leedslife

Få inn Brendan Rodgers.
Det ville jo vært en bra mann.
Men ting må jo snu ganske fort her vedr eiersituasjon, ambisjoner og strategi videre.
Er jo null sjans for at Rodgers kommer til dette her slik det ser ut idag. Sånn Bielsamind er jo ikke akkurat normen der ute. Han tar jo jobber på helt andre premisser enn moderne trenere. De fleste trenere av slikt kaliber vil jo ønske ordentlig backing og riktig folk rundt i nøkkelstillingene.
Men nå vil det nok mest sannsynlig skje ting ila denne og neste uke, så får vi se.

Dennis

Få inn Brendan Rodgers.
Det ville jo vært en bra mann.
Men ting må jo snu ganske fort her vedr eiersituasjon, ambisjoner og strategi videre.
Er jo null sjans for at Rodgers kommer til dette her slik det ser ut idag. Sånn Bielsamind er jo ikke akkurat normen der ute. Han tar jo jobber på helt andre premisser enn moderne trenere. De fleste trenere av slikt kaliber vil jo ønske ordentlig backing og riktig folk rundt i nøkkelstillingene.
Men nå vil det nok mest sannsynlig skje ting ila denne og neste uke, så får vi se.

Helt enig med dere begge.

Ting må nok skje raskt om det skal gå. Likevel er det neppe flust av jobber i Premier League med det første. Det eneste jeg kan se som realistisk er om Roy Hodgson eller David Moyes forlater sine poster, uten at jeg vet om det er aktuelt.

Brendan Rodgers ville uansett vært et skikkelig statement med tanke på ambisjonsnivået.
Marching on together!

HåvardK

Så bakpå som klubben er organisatorisk og strategisk, er jeg redd det blir ganske tilfeldig hvem som går. Skremmende når Big Sam sier han skal ha et møte med klubben på ubestemt dato denne uken for å diskutere sin stilling.

Frykter derfor at klubben fortsatt står uten sportslig ledelse når vinduet åpner 14. Juni, og at derfor de som det kommer høye nok bud på blir solgt helt tilfeldig. Videre at det kommer lite inn, og at man derfor tar en opptelling før seriestart og fyller på med U21 spillerne.

Men det er mulig det holder til en topp-21 plassering i Championship.
Ja, jeg frykter faktisk det samme som deg. Hvorfor de som forvalter ressurser i denne klubben nå plutselig skulle finne på å ta strategiske og gjennomtenkte valg, kan jeg ikke forstå. Det virker jo som Radz´ tanker er et helt annet sted for tiden, ingen signaler om ny sportsdirektør, manager helt i det blå osv osv. Økonomien er vel på stell, men vi må regne med at en stor del av de best betalte forsvinner - noe som ikke nødvendigvis er negativt i seg selv, men som krever en tøff og sterk leder som bygger opp et slagkraftig mannskap som i løpet av to-tre sesonger er klare for å kjempe om opprykk. Dette må innebære kløktig bruk av talentene våre, i god kombinasjon med spillere med rette holdninger og ferdigheter fra dagens stall.

enur

Få inn Brendan Rodgers.

Stort navn, men kanskje noe overvurdert?  Det gikk i hvert fall jevnt nedover med Leicester mens han var i klubben.
____________
enur

Marching on together

Kickthemdown

Få inn Brendan Rodgers.

Stort navn, men kanskje noe overvurdert?  Det gikk i hvert fall jevnt nedover med Leicester mens han var i klubben.
En dårlig sesong med Leicester så er han overvurdert ?

Fantastisk i Swansea, svært nære gull med Liverpool (Gerrard slip), gud i Celtic og vant FA-cupen med Leicester.

Overvurdert.

enur

Få inn Brendan Rodgers.

Stort navn, men kanskje noe overvurdert?  Det gikk i hvert fall jevnt nedover med Leicester mens han var i klubben.
En dårlig sesong med Leicester så er han overvurdert ?

Fantastisk i Swansea, svært nære gull med Liverpool (Gerrard slip), gud i Celtic og vant FA-cupen med Leicester.

Overvurdert.

Du glemte å utheve kanskje og noe. Jeg prøvde bare å spille djevelens advokat, ved å sette spørsmålstegn ved utviklingen til Leicester.
« Siste redigering: Mai 30, 2023, 04:29:09 av enur »
____________
enur

Marching on together

Bellini

Hovedfokus bør være å få på plass en my Manager raskt slik at han kommer inn tidlig og kan være med å vurdere stallen, hvem vil vi ha/hvem vil være og hvem må/bør vil selge for å få inn kr/spare lønn.

Jeg mener at Brendan Rodgers hadde vært glimrende, spiller bra offensiv fotball og har et bra navn som vil hjelpe med å beholde og trekke til oss spillere. Men kan sef være andre bra navn. (Tro f.eks. ikke Knutsen vil ha noe i nærheten av den effekten)

Spillere garantert UT:
- Firpo(ikke inærheten av god nok)
-  McKennie (avslutte lånet)
- Rodrigo ( Har vært ok i år, men har høy lønn og kan mulig gi oss noen penger. Ikke en typisk CC spiller.)
- Koch (Vært OK, men tror ikke han passer så bra i CC og vi kan få ok penger for han og erstatte med junior eller billigere alt.)
- Struijk ( Har fått mye spille tid og viser ikke det helt store til tider helt grusom i år. UT)

Spillere som nok vil reise
- Harrison (Vært god, men 26 og ønsker nok PL spill. Kan gi bra penger i kassa. Garantert lett å få solgt)
- Roca (Veldig varierende, kan vi få greit med penger er det bare å sende han ut. Sikkert høy lønn)
- Bamford ( Skadet 24/7 Vår største tabbe å satse på han som hovedangriper i 3 sesonger i PL. Vi må bruke 1 år i CC på å spille inn noe annet, send ut gratis og spare lønn)
- Greenwood (Er sikkert en grei CC spiller men ser ikke noe som helst PL potensiale her)
- Adams ( Altfor god til CC, beholde om mulig men vil gi bra kr i kasse ved salg. Er kanskje skaden som kan redde oss og han blir)
- Drameh ( Kommer garantert til å gå til PL enten med Luton eller andre, gir nok bra med Kr.)

11er i CC, bygge laget rundt disse
Meslier
Kristensen ( OK i CC og vi blir ikke kvitt han)
Wøber (Bygge forsvaret rundt han)
Cooper (Bra i CC)
Cresswell (Gis en sjanse)
Dallas ( Blir viktig i CC)
Aarsonson ( kommer til å blomstre i CC håper jeg)
Summerville (Har PL potensiale og må satses på)
Gnonto  (Har PL potensiale og må satses på)
 Gelhart (Har PL potensiale og må satses på)
Rutter  (Har PL potensiale og må satses på)
James ( Kommer ti å bli konge i CC)
Sinisterra (kommer til å herje i CC OM han holder seg skade fri og sikkert umulig å få solgt)


Back up
Ayling ( OK i CC, res. om Drameh skulle bli)
Forshaw ( Alltid skadet men kan være res. i CC)

Nå kan vi få gitt flere U21 spillere sjansen




Kato

Hovedfokus bør være å få på plass en my Manager raskt slik at han kommer inn tidlig og kan være med å vurdere stallen, hvem vil vi ha/hvem vil være og hvem må/bør vil selge for å få inn kr/spare lønn.

Jeg mener at Brendan Rodgers hadde vært glimrende, spiller bra offensiv fotball og har et bra navn som vil hjelpe med å beholde og trekke til oss spillere. Men kan sef være andre bra navn. (Tro f.eks. ikke Knutsen vil ha noe i nærheten av den effekten)

Spillere garantert UT:
- Firpo(ikke inærheten av god nok)
-  McKennie (avslutte lånet)
- Rodrigo ( Har vært ok i år, men har høy lønn og kan mulig gi oss noen penger. Ikke en typisk CC spiller.)
- Koch (Vært OK, men tror ikke han passer så bra i CC og vi kan få ok penger for han og erstatte med junior eller billigere alt.)
- Struijk ( Har fått mye spille tid og viser ikke det helt store til tider helt grusom i år. UT)

Spillere som nok vil reise
- Harrison (Vært god, men 26 og ønsker nok PL spill. Kan gi bra penger i kassa. Garantert lett å få solgt)
- Roca (Veldig varierende, kan vi få greit med penger er det bare å sende han ut. Sikkert høy lønn)
- Bamford ( Skadet 24/7 Vår største tabbe å satse på han som hovedangriper i 3 sesonger i PL. Vi må bruke 1 år i CC på å spille inn noe annet, send ut gratis og spare lønn)
- Greenwood (Er sikkert en grei CC spiller men ser ikke noe som helst PL potensiale her)
- Adams ( Altfor god til CC, beholde om mulig men vil gi bra kr i kasse ved salg. Er kanskje skaden som kan redde oss og han blir)
- Drameh ( Kommer garantert til å gå til PL enten med Luton eller andre, gir nok bra med Kr.)

11er i CC, bygge laget rundt disse
Meslier
Kristensen ( OK i CC og vi blir ikke kvitt han)
Wøber (Bygge forsvaret rundt han)
Cooper (Bra i CC)
Cresswell (Gis en sjanse)
Dallas ( Blir viktig i CC)
Aarsonson ( kommer til å blomstre i CC håper jeg)
Summerville (Har PL potensiale og må satses på)
Gnonto  (Har PL potensiale og må satses på)
 Gelhart (Har PL potensiale og må satses på)
Rutter  (Har PL potensiale og må satses på)
James ( Kommer ti å bli konge i CC)
Sinisterra (kommer til å herje i CC OM han holder seg skade fri og sikkert umulig å få solgt)


Back up
Ayling ( OK i CC, res. om Drameh skulle bli)
Forshaw ( Alltid skadet men kan være res. i CC)

Nå kan vi få gitt flere U21 spillere sjansen

Jeg har fullstendig mistet tillit til Illan Meslier.

leedslife

Ny Keeper
Klaesson

Drameh
Ayling

Ny Stopper
Cresswell
Woeber
Cooper

Ny Venstreback
Hjelde

Adams
Ny Midtbanespiller
Dallas
Greenwood
Gyabi
Gray
Bate

Gnonto
Sinisterra
Summerville/James
Perkins

Ny Spiss
Bamford
Rutter
Gelhart

Første gang jeg har prøvd meg på dette. Blir jo  garantert aldri i livet sånn, men da har vi ihvertfall rensket godt.
Vi trenger ihvertfall ordentlig påpfyll i kvalitet på keeper, stopperplass, midtbane og spiss. I tillegg trenger vi venstreback.
Rodgers inn. DOF. Michael Edwards har jobbet med amerikanere før selv om klimaet med Rodgers ikke var det beste i Lpool. Har vel aldri vært så fornøyd med å jobbe under den modellen Rodgers. Ellers er vel Stuart Webber linket. Det mest spennende er jo De Conde fra Genk.


                           Steffen/Woodman
 
Drameh -      Cabango   -        Woeber      -    Giles
               Scott -      Adams.  -       Dallas
Sinisterra           Piroe/Coventry spissen   -  Gnonto



« Siste redigering: Mai 30, 2023, 11:06:46 av leedslife »

GeirO

Synes det er litt rart at "alle" setter opp Hjelde som venstreback. Han er vel primært midtstopper (eller venstre forsvarer i en trebackslinje).  Som ren venstreback synes jeg han har sine begrensninger offensivt, og det passer dårlig når vi skal rulle oss gjennom Championship  :o
MOT

Blank_File

Jeg håper vi beholder Rodrigo. Jeg liker både holdninger og kvalitetene han har. Jeg vet det blir dyrt, men det koster å skaffe mye nytt også. Selv om jeg forstår tanken om å selge unna tapere, så tror jeg helt klart at treneransettelsen er det alt handler om.

Vi trenger en ny dønn solid angriper som gjør at Rodrigo kan vandre. Han gjør en del feil, men er vår beste avslutter og tilrettelegger.

leedslife

Synes det er litt rart at "alle" setter opp Hjelde som venstreback. Han er vel primært midtstopper (eller venstre forsvarer i en trebackslinje).  Som ren venstreback synes jeg han har sine begrensninger offensivt, og det passer dårlig når vi skal rulle oss gjennom Championship  :o
For u-21 er det vel som du sier stopper med Daland og Heggheim i en trebackslinje, men har vel hatt kamper helt ute til venstre her og. I Skottland var det vel både vback og stopper.
Hos oss stort sett vback. Siste utlånet nå var det vel bare på venstresiden.
Bør jo være der mulighetene er størst i Leeds da jeg regner med vi beholder Cooper og Woeber. Selv om jeg mener Strujik bør bort, så kommer vel han og ruslende inn til ny pre-season.

Sydhagen

En ting er ivertfall sikkert. Om vi får en manager som klarer å organisere laget skikkelig så vil alle spillerne se bedre og bedre ut med stigende selvtillit.
Er ikke slik at spillerne plutselig er fullstendig talentløse. De har blitt ledet på en talentløs måte som har ført til en selvtillit på bunnivå. Ingen fungerer optimalt med dårlig selvtillit.

Er rimelig sikker på at alle våre nåværende spillere er mer enn gode nok for opprykkskamp i Championship under riktig ledelse.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Killa

En ting er ivertfall sikkert. Om vi får en manager som klarer å organisere laget skikkelig så vil alle spillerne se bedre og bedre ut med stigende selvtillit.
Er ikke slik at spillerne plutselig er fullstendig talentløse. De har blitt ledet på en talentløs måte som har ført til en selvtillit på bunnivå. Ingen fungerer optimalt med dårlig selvtillit.

Er rimelig sikker på at alle våre nåværende spillere er mer enn gode nok for opprykkskamp i Championship under riktig ledelse.

Her tror jeg du er inne på noe!
Da Bielsa kom og overtok et lag som slet langt ned i CC så gjorde han først og fremst noe riktig med hhv hodene og fysikken deres! Spillerne som så cruiset gjennom CC og rykket opp i 2020 var i stor grad akkurat de samme spillerne som slet med å komme over midten under trenerne før Bielsa.
Min konklusjon blir at vi ikke bør renske ut hele gjengen og begynne helt på nytt med nye spillere i alle posisjoner, men det er kritisk å ganske kjapt få på plass en ny manager som kan løfte den gjengen vi allerede har. Selvsagt supplert med en del nytt for å erstatte de som nå garantert forsvinner av seg selv.
Når det er sagt så er det kanskje ikke bare-bare for en ny manager å gjenta Bielsas "gråstein-til-gull" suksess - det er ikke alle som har de egenskapene. Om Brendan Rodgers er en slik trollmann er jeg usikker på, men det finnes nok flere enn Bielsa som er i stand til å løfte en desillusjonert gjeng blottet for selvtillit opp til det de tidligere har vist at de kan få til.
Når det gjelder spillere så hadde det vært fantastisk om vi fikk beholde Adams, tror også Wöber og Dallas blir viktige folk i CC.
Meslier kan godt oppgraderes, vi får nok penger for han til å hente en erfaren og habil CC-keeper.
Harrison og Gnonto er jeg redd forsvinner, disse må erstattes. Dan James kan kanskje bekle en av de plassene i CC tror jeg.
Ayling, Cooper og Forshaw begynner å dra på årene, men kan sikkert bidra en eller to sesonger til i CC. Koch og Llorente, samt Struijk kan vi kvitte oss med.

GeirO

Bielsa gjorde vel spillerne 20-30% bedre i løpet av to måneder (selvsagt også tilpasninger til spillestil).

Nå har jeg bare skummet gjennom det Big Sam har sagt i det siste, men mener at han sa noe om at kvaliteten på spillerne betød nesten alt, og at en trener/manager bare greide å forbedre hver spiller 1-2%. Sier bare litt om han. Han blir aldri noen ny Bielsa i alle fall.

Eriksen55

Hovedfokus bør være å få på plass en my Manager raskt slik at han kommer inn tidlig og kan være med å vurdere stallen, hvem vil vi ha/hvem vil være og hvem må/bør vil selge for å få inn kr/spare lønn.

Jeg mener at Brendan Rodgers hadde vært glimrende, spiller bra offensiv fotball og har et bra navn som vil hjelpe med å beholde og trekke til oss spillere. Men kan sef være andre bra navn. (Tro f.eks. ikke Knutsen vil ha noe i nærheten av den effekten)

Spillere garantert UT:
- Firpo(ikke inærheten av god nok)
-  McKennie (avslutte lånet)
- Rodrigo ( Har vært ok i år, men har høy lønn og kan mulig gi oss noen penger. Ikke en typisk CC spiller.)
- Koch (Vært OK, men tror ikke han passer så bra i CC og vi kan få ok penger for han og erstatte med junior eller billigere alt.)
- Struijk ( Har fått mye spille tid og viser ikke det helt store til tider helt grusom i år. UT)

Spillere som nok vil reise
- Harrison (Vært god, men 26 og ønsker nok PL spill. Kan gi bra penger i kassa. Garantert lett å få solgt)
- Roca (Veldig varierende, kan vi få greit med penger er det bare å sende han ut. Sikkert høy lønn)
- Bamford ( Skadet 24/7 Vår største tabbe å satse på han som hovedangriper i 3 sesonger i PL. Vi må bruke 1 år i CC på å spille inn noe annet, send ut gratis og spare lønn)
- Greenwood (Er sikkert en grei CC spiller men ser ikke noe som helst PL potensiale her)
- Adams ( Altfor god til CC, beholde om mulig men vil gi bra kr i kasse ved salg. Er kanskje skaden som kan redde oss og han blir)
- Drameh ( Kommer garantert til å gå til PL enten med Luton eller andre, gir nok bra med Kr.)

11er i CC, bygge laget rundt disse
Meslier
Kristensen ( OK i CC og vi blir ikke kvitt han)
Wøber (Bygge forsvaret rundt han)
Cooper (Bra i CC)
Cresswell (Gis en sjanse)
Dallas ( Blir viktig i CC)
Aarsonson ( kommer til å blomstre i CC håper jeg)
Summerville (Har PL potensiale og må satses på)
Gnonto  (Har PL potensiale og må satses på)
 Gelhart (Har PL potensiale og må satses på)
Rutter  (Har PL potensiale og må satses på)
James ( Kommer ti å bli konge i CC)
Sinisterra (kommer til å herje i CC OM han holder seg skade fri og sikkert umulig å få solgt)


Back up
Ayling ( OK i CC, res. om Drameh skulle bli)
Forshaw ( Alltid skadet men kan være res. i CC)

Nå kan vi få gitt flere U21 spillere sjansen

Jeg har fullstendig mistet tillit til Illan Meslier.

Han starter ikke på pluss siden blant supporterne om han blir værende. Starter han sesongen så vil helt sikkert kritikken og drittslengingen komme før første tabbe. Så prosjekt Meslier er nok over..

Med et LAG foran seg som er organisert og ikke løper rundt som hodeløse høner så er jeg overbevist om at Meslier vil være en solid keeper i både CC og PL. Han så jo ødelagt ut på slutten. Imponerende at han holdt stand så lenge faktisk..

For Meslier sin del så håper jeg han selges til en klubb som kan gi han trygghet sånn at han kan få bygget opp selvtilliten og få utviklet seg videre.

Dennis

Bielsa gjorde vel spillerne 20-30% bedre i løpet av to måneder (selvsagt også tilpasninger til spillestil).

Nå har jeg bare skummet gjennom det Big Sam har sagt i det siste, men mener at han sa noe om at kvaliteten på spillerne betød nesten alt, og at en trener/manager bare greide å forbedre hver spiller 1-2%. Sier bare litt om han. Han blir aldri noen ny Bielsa i alle fall.

Big Sam har sikkert hatt rett i en del av tingene han har sagt, samtidig som det var veldig kort tid til redningsaksjonen. Han har nok også luftet en del sannheter til styre og stell, da han har hatt ekstremt liten risiko. Det håper jeg i alle fall.

Likevel, mannen har jo brukt pressekonferanser og intervjuer til å sette seg i samme lys som Pep Guardiola og påstå at han "må snakke med de nye eierne om hva deres planer er" før han kan love at han er interessert i jobben videre. Så et par forståsegpåere i Talksport mente dette kunne være en genial form for å fange spotlyset på seg og ikke spillerne. Jeg tror ikke det var annet enn skryt.

Det er bare å kutte bånd til Big Sam umiddelbart. Hans tid er over. Å påstå at man ikke kan trene spillere bedre er intet annet enn ansvarsfraskrivelse, i beste Frank Lampard-stil.

Jeg kan likevel ikke tillegge han særlig skyld for nedrykket. Når du henter den fjerde treneren for sesongen og laget allerede var i fritt fall, så er det liten sjanse for de fleste trenere å gjøre noe fra eller til. Likevel, det er ikke spor av bedring heller og å tro at han plutselig skal stå for en offensiv og attraktiv fotball til høsten er utenkelig for min del.

De fleste lag som vinner noe, spiller offensiv fotball og ønsker å ha ball. Det siste drøye året har Leeds gjort det meste for å kvitte seg med den. Leeds må hente en trener som liker å angripe og lærer spillerne samhandling, ikke sette seks stoppere på banen fra start i en kamp som må vinnes og håpe ett eller annet skjer.
« Siste redigering: Mai 30, 2023, 14:31:46 av Dennis »
Marching on together!

Eriksen55


Ny keeper (Dubvraka) Robles, Van H

Drameh, Ayling, Sutcliffe
NY stopper, Rasmus, Cresswell, Monteira
Wøber, Hjelde, Mullen
Ny Vb, ny u21 vb, Moore

Adams, Ny 4/8er (Robertson), Forshaw
Gyabi, Dallas

Gnonto, Summerville
NY (Bobb), Greenwood, Gray
Sinisterra, James, Perkins

NY(Gyøkeres) Rutter, Gelhardt, Joseph

Det betyr at de jeg håper og tror blir solgt er følgende:

Håper -Klaesson, Meslier, Llorente, Koch,Cooper, Strujik, Firpo, Bamford - Aaronson også på håper listen selvfølgelig..  Poveda, Roberts, Shack, Costa må ut og teller ikke med.

Tror - Roca, Harrison, Aaronson, Rodrigo

Håper blir, men som kan være attraktive: Adams, Gnonto, Summerville, Drameh, Sinisterra

Hvis spillerne jeg har på håper og tror listen blir borte så er vi oppe i 12 avganger. Det er unormalt mye for et lag som rykker ned. 15-16 avganger inkl de som har vært på utlån.

Av spillere inn så håper jeg de ser på Gyøkeres i Coventry og Dubvraka i Newcastle. Låne spillere som Oscar Bobb (10er/ving) og Alex Robertson ( 4/8/10) fra Man City. Da mangler det bare en solid stopper og venstreback.

Jeg har en teori om at de i forsvaret Bielsa drysset tryllestøv over må vekk. Derfor mener jeg Cooper må ryke. Bamford kan ikke stoles på ift til skader. Når han ikke scorer heller så bør det være klink at han må ut.

Vipps så vinner vi mange kamper i CC så er plutselig ikke klubben i ruiner igjen. Kanskje Rads også er en ok sjef plutselig, igjen  ;) :)
« Siste redigering: Mai 30, 2023, 14:27:21 av Eriksen55 »

Gufrias

Ifølge Walmottv har Fabrizio Romano skrevet at Aaronson har en nedrykksklausul i kontrakten, og at han vil benytte den, og at kjøpsopsjonen på McKennie er utløpt, og han returnerer til Juve.
Hekta på Leeds siden 1974

Johnnyj

Ifølge Walmottv har Fabrizio Romano skrevet at Aaronson har en nedrykksklausul i kontrakten, og at han vil benytte den, og at kjøpsopsjonen på McKennie er utløpt, og han returnerer til Juve.
Det at Aaronson har nedrykksklausul betyr ingenting. Kjøpende klubb må likevel betale minst 30m£. På halvannet år har han klart å presse inn et mål mot Chelsea og Wolverhampton, på grunn av nonchalant keeperspill. Ellers har han ikke vist noe som helst. 

Må nok dessverre holde ut med Brendan et år til med mindre det skulle skje et mirakel av en annen verden

Dennis

Ifølge Walmottv har Fabrizio Romano skrevet at Aaronson har en nedrykksklausul i kontrakten, og at han vil benytte den, og at kjøpsopsjonen på McKennie er utløpt, og han returnerer til Juve.
Det at Aaronson har nedrykksklausul betyr ingenting. Kjøpende klubb må likevel betale minst 30m£. På halvannet år har han klart å presse inn et mål mot Chelsea og Wolverhampton, på grunn av nonchalant keeperspill. Ellers har han ikke vist noe som helst. 

Må nok dessverre holde ut med Brendan et år til med mindre det skulle skje et mirakel av en annen verden

Tror du ikke han er på tilbud ved et nedrykk? Han kom jo til en klubb som akkurat hadde unngått nedrykk med et nødskrik, så det er vel naturlig at spiller og agent ønsket å ha en bakdør om det samme skulle skje igjen. Jeg tror på ingen måte £30 mill+ er hva som står i kontrakten, men det er kun en antakelse selvsagt. Litt underbygget av at Orta hadde godtatt i låneavtalen at Roma kunne kjøpe Llorente for halv pris om vi rykket ned - av en eller annen merkelig grunn...

Ellers var det visstnok en i Athletic - merk: dette kommer kun via via podcaster og youtube-kanaler og ikke en artikkel - som mente at Aaronson har slitt emosjonelt med nedrykksstriden. Mulig det skyldes at amerikanere ikke driver med slikt der borte, men det er ikke den mentaliteten som kreves om Leeds skal gå opp igjen.

Er det mulig å få £15-20 millioner for Aaronson så er det vel bare å takke for det. Et gedigent bomkjøp.
Marching on together!

Eriksen55

Ifølge Walmottv har Fabrizio Romano skrevet at Aaronson har en nedrykksklausul i kontrakten, og at han vil benytte den, og at kjøpsopsjonen på McKennie er utløpt, og han returnerer til Juve.
Det at Aaronson har nedrykksklausul betyr ingenting. Kjøpende klubb må likevel betale minst 30m£. På halvannet år har han klart å presse inn et mål mot Chelsea og Wolverhampton, på grunn av nonchalant keeperspill. Ellers har han ikke vist noe som helst. 

Må nok dessverre holde ut med Brendan et år til med mindre det skulle skje et mirakel av en annen verden

Tror du ikke han er på tilbud ved et nedrykk? Han kom jo til en klubb som akkurat hadde unngått nedrykk med et nødskrik, så det er vel naturlig at spiller og agent ønsket å ha en bakdør om det samme skulle skje igjen. Jeg tror på ingen måte £30 mill+ er hva som står i kontrakten, men det er kun en antakelse selvsagt. Litt underbygget av at Orta hadde godtatt i låneavtalen at Roma kunne kjøpe Llorente for halv pris om vi rykket ned - av en eller annen merkelig grunn...

Ellers var det visstnok en i Athletic - merk: dette kommer kun via via podcaster og youtube-kanaler og ikke en artikkel - som mente at Aaronson har slitt emosjonelt med nedrykksstriden. Mulig det skyldes at amerikanere ikke driver med slikt der borte, men det er ikke den mentaliteten som kreves om Leeds skal gå opp igjen.

Er det mulig å få £15-20 millioner for Aaronson så er det vel bare å takke for det. Et gedigent bomkjøp.

Får vi 15 mill for Aaronson så er det et ran.. Leeds bør dekke transport til ny klubb om de får et bud!

Jeg tror han fort kan bli værende da ingen er villige til å legge penger på bordet. Her blir det Leeds, Salzburg eller forhåpentligvis noen klubber i Tyskland som ser nytten i han. Eneste fornuftige grunn til å beholde Aaronson er visst det kreves for å holde på Adams..

Hadde Aaronson reist til Tyskalnd så hadde jeg ikke blitt overrasket om han hadde gjort det veldig bra. Engelsk fotball tror jeg ikke passet han veldig bra.

Kato

Jeg håper på en kombinasjon av fremadstormende unggutter, pluss noen av de beste fra stallen fra i år, pluss noen erfarne spillere fra championship som vet hva denne ligaen består av. Slutt å handle kontinentalt. Manning fra Swansea på venstreback ville vært en glimrende start. Gyøkeres det samme.
 

HåvardK

Jeg håper på en kombinasjon av fremadstormende unggutter, pluss noen av de beste fra stallen fra i år, pluss noen erfarne spillere fra championship som vet hva denne ligaen består av. Slutt å handle kontinentalt. Manning fra Swansea på venstreback ville vært en glimrende start. Gyøkeres det samme.
Mitt håp er i første rekke begrenset til at eier- og trenerspørsmålet er løst før vinduet stenger.

Kato

Jeg håper på en kombinasjon av fremadstormende unggutter, pluss noen av de beste fra stallen fra i år, pluss noen erfarne spillere fra championship som vet hva denne ligaen består av. Slutt å handle kontinentalt. Manning fra Swansea på venstreback ville vært en glimrende start. Gyøkeres det samme.
Mitt håp er i første rekke begrenset til at eier- og trenerspørsmålet er løst før vinduet stenger.

Da rykker vi ikke opp.
 

Blank_File

Ifølge Walmottv har Fabrizio Romano skrevet at Aaronson har en nedrykksklausul i kontrakten, og at han vil benytte den, og at kjøpsopsjonen på McKennie er utløpt, og han returnerer til Juve.
Det at Aaronson har nedrykksklausul betyr ingenting. Kjøpende klubb må likevel betale minst 30m£. På halvannet år har han klart å presse inn et mål mot Chelsea og Wolverhampton, på grunn av nonchalant keeperspill. Ellers har han ikke vist noe som helst. 

Må nok dessverre holde ut med Brendan et år til med mindre det skulle skje et mirakel av en annen verden

Tror du ikke han er på tilbud ved et nedrykk? Han kom jo til en klubb som akkurat hadde unngått nedrykk med et nødskrik, så det er vel naturlig at spiller og agent ønsket å ha en bakdør om det samme skulle skje igjen. Jeg tror på ingen måte £30 mill+ er hva som står i kontrakten, men det er kun en antakelse selvsagt. Litt underbygget av at Orta hadde godtatt i låneavtalen at Roma kunne kjøpe Llorente for halv pris om vi rykket ned - av en eller annen merkelig grunn...

Ellers var det visstnok en i Athletic - merk: dette kommer kun via via podcaster og youtube-kanaler og ikke en artikkel - som mente at Aaronson har slitt emosjonelt med nedrykksstriden. Mulig det skyldes at amerikanere ikke driver med slikt der borte, men det er ikke den mentaliteten som kreves om Leeds skal gå opp igjen.

Er det mulig å få £15-20 millioner for Aaronson så er det vel bare å takke for det. Et gedigent bomkjøp.

Får vi 15 mill for Aaronson så er det et ran.. Leeds bør dekke transport til ny klubb om de får et bud!

Jeg tror han fort kan bli værende da ingen er villige til å legge penger på bordet. Her blir det Leeds, Salzburg eller forhåpentligvis noen klubber i Tyskland som ser nytten i han. Eneste fornuftige grunn til å beholde Aaronson er visst det kreves for å holde på Adams..

Hadde Aaronson reist til Tyskalnd så hadde jeg ikke blitt overrasket om han hadde gjort det veldig bra. Engelsk fotball tror jeg ikke passet han veldig bra.
Det er jeg helt trygg på at vi får. Det er mange beundrere av Aaronson der ute. Samtidig er det noe i meg som tror at, med muskelbygging, så har vi en bra spiller der, som også mestrer det presspillet jeg håper vi kan finne tilbake til.

leedslife

Ifølge Walmottv har Fabrizio Romano skrevet at Aaronson har en nedrykksklausul i kontrakten, og at han vil benytte den, og at kjøpsopsjonen på McKennie er utløpt, og han returnerer til Juve.
Det at Aaronson har nedrykksklausul betyr ingenting. Kjøpende klubb må likevel betale minst 30m£. På halvannet år har han klart å presse inn et mål mot Chelsea og Wolverhampton, på grunn av nonchalant keeperspill. Ellers har han ikke vist noe som helst. 

Må nok dessverre holde ut med Brendan et år til med mindre det skulle skje et mirakel av en annen verden

Tror du ikke han er på tilbud ved et nedrykk? Han kom jo til en klubb som akkurat hadde unngått nedrykk med et nødskrik, så det er vel naturlig at spiller og agent ønsket å ha en bakdør om det samme skulle skje igjen. Jeg tror på ingen måte £30 mill+ er hva som står i kontrakten, men det er kun en antakelse selvsagt. Litt underbygget av at Orta hadde godtatt i låneavtalen at Roma kunne kjøpe Llorente for halv pris om vi rykket ned - av en eller annen merkelig grunn...

Ellers var det visstnok en i Athletic - merk: dette kommer kun via via podcaster og youtube-kanaler og ikke en artikkel - som mente at Aaronson har slitt emosjonelt med nedrykksstriden. Mulig det skyldes at amerikanere ikke driver med slikt der borte, men det er ikke den mentaliteten som kreves om Leeds skal gå opp igjen.

Er det mulig å få £15-20 millioner for Aaronson så er det vel bare å takke for det. Et gedigent bomkjøp.

Får vi 15 mill for Aaronson så er det et ran.. Leeds bør dekke transport til ny klubb om de får et bud!

Jeg tror han fort kan bli værende da ingen er villige til å legge penger på bordet. Her blir det Leeds, Salzburg eller forhåpentligvis noen klubber i Tyskland som ser nytten i han. Eneste fornuftige grunn til å beholde Aaronson er visst det kreves for å holde på Adams..

Hadde Aaronson reist til Tyskalnd så hadde jeg ikke blitt overrasket om han hadde gjort det veldig bra. Engelsk fotball tror jeg ikke passet han veldig bra.
Det er jeg helt trygg på at vi får. Det er mange beundrere av Aaronson der ute. Samtidig er det noe i meg som tror at, med muskelbygging, så har vi en bra spiller der, som også mestrer det presspillet jeg håper vi kan finne tilbake til.
Tror det sitter like mye mellom ørene.
Han legger seg jo nærmest bare ned hvis det blir fysisk kontakt.
Forsvinner jo totalt ut av kampene.
Tyler Adams er jo ingen kjempe han heller, men har en helt annen tilstedeværelse og gir juling i duellspillet.

Brenden har masse spennende ferdigheter han med ball i rom. Samt i presspillet som du sier. Men i CC går det også på å vinne duellene for å rettferdiggjøre og sette et posessionspill. Det trengs en helt annen tilstedeværelse og innstilling skal han overleve der nede.
Blir han i Leeds og klubben får det til riktig iht modell og trener så kan vi forhåpentligvis gjenskape en solid enhet med sterk kultur og riktig approach til trening og kamp hjelpe han langt mer enn å stå å dra i noen vekter.
Klart svakhetene kommer frem i langt større grad enn styrkene for en spillergruppe i et sånt kaos det siste året har vært.
De i Sky studio satt jo bare å ristet på hodet over hvordan vi agerte kollektivt og individuelt i sesongens siste kamp mot Spurs.
Overhodet ikke kollektiv samhandling. Svake individuelle presentasjoner. Ingen som står frem og en mentalitet som ikke har noe i PL å gjøre var vel oppsummeringen.

Det stikk motsatte av den  toppidrettskulturen Bielsa satt fra dag 1 i sin tid.
Hadde for all del svake individuelle presentasjoner den gang og, men veldig ofte ble det korrigert gjennom trygge roller og et klart tankesett.
Vi var jo faktisk englands beste lag på endel målinger som går på treningskultur, dedikasjon og innstilling.