Skrevet av Emne: Neste sesong i Championship: Hvem blir solgt eller kvitter vi oss med?  (Lest 15667 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sterland

Ifølge Walmottv har Fabrizio Romano skrevet at Aaronson har en nedrykksklausul i kontrakten, og at han vil benytte den, og at kjøpsopsjonen på McKennie er utløpt, og han returnerer til Juve.
Det at Aaronson har nedrykksklausul betyr ingenting. Kjøpende klubb må likevel betale minst 30m£. På halvannet år har han klart å presse inn et mål mot Chelsea og Wolverhampton, på grunn av nonchalant keeperspill. Ellers har han ikke vist noe som helst. 

Må nok dessverre holde ut med Brendan et år til med mindre det skulle skje et mirakel av en annen verden

Tror du ikke han er på tilbud ved et nedrykk? Han kom jo til en klubb som akkurat hadde unngått nedrykk med et nødskrik, så det er vel naturlig at spiller og agent ønsket å ha en bakdør om det samme skulle skje igjen. Jeg tror på ingen måte £30 mill+ er hva som står i kontrakten, men det er kun en antakelse selvsagt. Litt underbygget av at Orta hadde godtatt i låneavtalen at Roma kunne kjøpe Llorente for halv pris om vi rykket ned - av en eller annen merkelig grunn...

Ellers var det visstnok en i Athletic - merk: dette kommer kun via via podcaster og youtube-kanaler og ikke en artikkel - som mente at Aaronson har slitt emosjonelt med nedrykksstriden. Mulig det skyldes at amerikanere ikke driver med slikt der borte, men det er ikke den mentaliteten som kreves om Leeds skal gå opp igjen.

Er det mulig å få £15-20 millioner for Aaronson så er det vel bare å takke for det. Et gedigent bomkjøp.

Får vi 15 mill for Aaronson så er det et ran.. Leeds bør dekke transport til ny klubb om de får et bud!

Jeg tror han fort kan bli værende da ingen er villige til å legge penger på bordet. Her blir det Leeds, Salzburg eller forhåpentligvis noen klubber i Tyskland som ser nytten i han. Eneste fornuftige grunn til å beholde Aaronson er visst det kreves for å holde på Adams..

Hadde Aaronson reist til Tyskalnd så hadde jeg ikke blitt overrasket om han hadde gjort det veldig bra. Engelsk fotball tror jeg ikke passet han veldig bra.
Det er jeg helt trygg på at vi får. Det er mange beundrere av Aaronson der ute. Samtidig er det noe i meg som tror at, med muskelbygging, så har vi en bra spiller der, som også mestrer det presspillet jeg håper vi kan finne tilbake til.
Enig med siste taler.. Aaronson er ung, en glimrende fotballspiller og har vist både i RB Zalsburg og på landslaget til USA at han duger. Til en viss grad gjorde han også det i starten av sesongen for Leeds. Ganske utrolig å avskrive en 22(?) åring, som har spilt i en klubb hvor alt har gått til helvete denne sesongen, etter så kort tid.. ikke første spiller i historien som trenger tilvenning til engelsk fotball. En dyktig manager/trener bør kunne skape en toppspiller av Aaronson. Han har har mange av kvalitetene Pablo hadde/har. Jeg håper han blir i klubben, og kan tilpasse seg via en sesong i Championship.

Hallgeir *

Det er vel enda større sjanse for at Aaronson faller gjennom i Championship enn i PL. Kroppskontakt og harde taklinger brukes i større grad når det skorter på teknikk og ferdigheter generelt.

Jeg kan ikke se for meg at han får mer tid med ballen i CC, og da blir han fort å finne i horisontal stilling - igjen.
Super Leeds since 1968

Kato

Det er vel enda større sjanse for at Aaronson faller gjennom i Championship enn i PL. Kroppskontakt og harde taklinger brukes i større grad når det skorter på teknikk og ferdigheter generelt.

Jeg kan ikke se for meg at han får mer tid med ballen i CC, og da blir han fort å finne i horisontal stilling - igjen.

Helt enig. Ikke en spiller vi trenger for å komme oss opp derfra.
 

Sterland

Det er vel enda større sjanse for at Aaronson faller gjennom i Championship enn i PL. Kroppskontakt og harde taklinger brukes i større grad når det skorter på teknikk og ferdigheter generelt.

Jeg kan ikke se for meg at han får mer tid med ballen i CC, og da blir han fort å finne i horisontal stilling - igjen.
Helt uenig, ref Pablo. Mange gode teknikere i Championship. Delvis myte at det er så knallhardt fysisk og voldsomme taklinger. Vel så fysisk, om ikke mer i PL. Da må vi noen tiår tilbake i tid.

Hallgeir *

Det er vel enda større sjanse for at Aaronson faller gjennom i Championship enn i PL. Kroppskontakt og harde taklinger brukes i større grad når det skorter på teknikk og ferdigheter generelt.

Jeg kan ikke se for meg at han får mer tid med ballen i CC, og da blir han fort å finne i horisontal stilling - igjen.
Helt uenig, ref Pablo. Mange gode teknikere i Championship. Delvis myte at det er så knallhardt fysisk og voldsomme taklinger. Vel så fysisk, om ikke mer i PL. Da må vi noen tiår tilbake i tid.

Det er uten tvil en del spillere med anstendig teknikk i CC, som du skriver. Det er likevel en årsak til at man spiller en divisjon under PL - ferdighetsnivået som spillerne har der (finnes selvfølgelig andre grunner også).

Pablo hadde (har) ferdigheter på et nivå som få i den divisjonen innehar. Han visste bla at han måtte gi slipp på ballen før han ble taklet. Aaronson går så lenge med ballen at han går seg fast, og siden hans fysikk er så svak, ender han opp med å bli skubbet unna og blir liggende.
Super Leeds since 1968

Sterland

Det er vel enda større sjanse for at Aaronson faller gjennom i Championship enn i PL. Kroppskontakt og harde taklinger brukes i større grad når det skorter på teknikk og ferdigheter generelt.

Jeg kan ikke se for meg at han får mer tid med ballen i CC, og da blir han fort å finne i horisontal stilling - igjen.
Helt uenig, ref Pablo. Mange gode teknikere i Championship. Delvis myte at det er så knallhardt fysisk og voldsomme taklinger. Vel så fysisk, om ikke mer i PL. Da må vi noen tiår tilbake i tid.

Det er uten tvil en del spillere med anstendig teknikk i CC, som du skriver. Det er likevel en årsak til at man spiller en divisjon under PL - ferdighetsnivået som spillerne har der (finnes selvfølgelig andre grunner også).

Pablo hadde (har) ferdigheter på et nivå som få i den divisjonen innehar. Han visste bla at han måtte gi slipp på ballen før han ble taklet. Aaronson går så lenge med ballen at han går seg fast, og siden hans fysikk er så svak, ender han opp med å bli skubbet unna og blir liggende.
Pablo var 30+ og bøttevis med rutine, Aaronson er 22 ish.. Jeg tror Aaronson kan herdes, og tilvenne seg det fysiske aspektet og virkelig dominere i Championship.  Han har mange kvaliteter til å fungere i en 10 rolle, som vi har manglet lenge. Selvfølgelig kan jeg ta feil, men jeg mener det er for tidlig å avskrive han.

Fantasyland

Det er vel enda større sjanse for at Aaronson faller gjennom i Championship enn i PL. Kroppskontakt og harde taklinger brukes i større grad når det skorter på teknikk og ferdigheter generelt.

Jeg kan ikke se for meg at han får mer tid med ballen i CC, og da blir han fort å finne i horisontal stilling - igjen.

Jeg lo, men dette er jo helt spot on. Skal være forsiktig med å avskrive spillere fullstending, vi har mange fine eksempler på spillere som har blomstret noe voldsomt etter og ha sett helt apatiske ut initielt. Når det er sagt tror jeg ikke Championship er divisjonen B.A kommer til å skinne i. Jeg kommer ikke til å felle en eneste tåre når han forsvinner i sommer....for det er jeg helt overbevist om at han gjør. Stiller gladelig opp som sjåfør til flyplassen.

Blank_File

Gråter ikke heller om han forsvinner altså. Ikke enig i at han han minner noe særlig om Pablo. Pablo løste opp i ting når alt gikk i stampe. Aaronson er bra i press og har noe flotte pasninger, men har ingenting å komme med når vi stanger mot en vegg. Det jeg mener er at jeg tror han har en bra fremtid, men det blir nok ikke i Leeds.

Reaney

Få inn sentrale midtbanespillere som har mål i seg. De vi har i dag er "no target men".

samadhi

Smyth har en gjennomgang i YEP på spillestallen og status på hver enktelt. Den teller ikke mindre enn 40 spillere som noen må ta en beslutning på om de er med videre eller ikke. Her er stjernene, Bielsaspillerne, Marschspillerne, unggutta som ikke lenger er så unge, en hel gjeng som kommer tilbake fra diverse låneoppehold og sikkert noen som ikke kommer i noen av disse katergoriene også.

Har bred dekning på nesten alle plasser, men veldig vanskelig å vurdere hvem som faktisk er gode nok. Blant annet 3 keepere i stallen som kanskje alle forsvinner iløpet av sommeren. 3 høyrebacker i Ayling (på hell?), Kristensen (ikke god nok?) og Drameh (blir han satset på?).

Poenget mitt er at vi må få plass eiersituasjon, sportssjef og ikke minst en dyktig manager som evner å gjøre en grundig analyse av spillerstallen slik at vi står igjen med rundt 20 av disse spillerne til seriestart. I tillegg skal det vel også hentes inn en del spillere i løpet av sommeren.

Tidlig på sommeren, men vi får snart dårlig tid til å få skuta på rett kjøl er jeg redd for.
marching on together,
derudaf forever...

GeirO

Smyth har en gjennomgang i YEP på spillestallen og status på hver enktelt. Den teller ikke mindre enn 40 spillere som noen må ta en beslutning på om de er med videre eller ikke. Her er stjernene, Bielsaspillerne, Marschspillerne, unggutta som ikke lenger er så unge, en hel gjeng som kommer tilbake fra diverse låneoppehold og sikkert noen som ikke kommer i noen av disse katergoriene også.

Har bred dekning på nesten alle plasser, men veldig vanskelig å vurdere hvem som faktisk er gode nok. Blant annet 3 keepere i stallen som kanskje alle forsvinner iløpet av sommeren. 3 høyrebacker i Ayling (på hell?), Kristensen (ikke god nok?) og Drameh (blir han satset på?).

Poenget mitt er at vi må få plass eiersituasjon, sportssjef og ikke minst en dyktig manager som evner å gjøre en grundig analyse av spillerstallen slik at vi står igjen med rundt 20 av disse spillerne til seriestart. I tillegg skal det vel også hentes inn en del spillere i løpet av sommeren.

Tidlig på sommeren, men vi får snart dårlig tid til å få skuta på rett kjøl er jeg redd for.
Hvis vi kvitter oss med 20 av 40 spillere så spørs det om vi greier å stille U21-lag....
MOT

Kato

Liam Cooper er vel den eneste som er ute og bryr seg om fremtiden, og gir klar beskjed om at han vil fortsette. Big Sam drar frem Koch, Harrison og Ayling som de tre som ville mest. Greit å vite. Harrison og Rodrigo ser ut på tweetene til å bli borte. McKennie var vel på toget samme kveld.
 

Eriksen55

Skjønner at spillerne ikke sier så mye. Bare se kommentaren feks Koch får på Twitter i sin uttalelse. Halvparten er av typen dra hjem, pell deg ut av klubben.

Rodrigo, Adams og Harrison mye positiv Feedback.

At McKennie dro fort hjem er vel forståelig. Fått massivt med dritt på some og slengt etter seg på stadion.

Vil vel tro at Ayling, Meslier, Bamford og flere andre ser liten nytte i å kommunisere med fansen.

Synd det er slik.

Men enig Kato. Greit å vite at Ayling, Harrison og Koch gikk foran.

Kato

Skjønner at spillerne ikke sier så mye. Bare se kommentaren feks Koch får på Twitter i sin uttalelse. Halvparten er av typen dra hjem, pell deg ut av klubben.

Rodrigo, Adams og Harrison mye positiv Feedback.

At McKennie dro fort hjem er vel forståelig. Fått massivt med dritt på some og slengt etter seg på stadion.

Vil vel tro at Ayling, Meslier, Bamford og flere andre ser liten nytte i å kommunisere med fansen.

Synd det er slik.

Men enig Kato. Greit å vite at Ayling, Harrison og Koch gikk foran.

Ja, det meste av vurderinger vi supportere gjør er jo synsing. Gjerne basert på det vi opplever av prestasjoner på banen. Vi ser bare det som skjer, at spillere for eksempel kastes utpå halvskadet er jo ikke ting vi får oversikt over. Men når Big Sam, som manager, går ut og hyller spesielt tre spillere i offentligheten, da er det noe man bør legge merke til.

Rykter om at Rasmus Kristensen ønsker å bli værende.
« Siste redigering: Juni 01, 2023, 09:55:46 av Kato »
 

Dennis

Skjønner at spillerne ikke sier så mye. Bare se kommentaren feks Koch får på Twitter i sin uttalelse. Halvparten er av typen dra hjem, pell deg ut av klubben.

Rodrigo, Adams og Harrison mye positiv Feedback.

At McKennie dro fort hjem er vel forståelig. Fått massivt med dritt på some og slengt etter seg på stadion.

Vil vel tro at Ayling, Meslier, Bamford og flere andre ser liten nytte i å kommunisere med fansen.

Synd det er slik.

Men enig Kato. Greit å vite at Ayling, Harrison og Koch gikk foran.

Ja, det meste av vurderinger vi supportere gjør er jo synsing. Gjerne basert på det vi opplever av prestasjoner på banen. Vi ser bare det som skjer, at spillere for eksempel kastes utpå halvskadet er jo ikke ting vi får oversikt over. Men når Big Sam, som manager, går ut og hyller spesielt tre spillere i offentligheten, da er det noe man bør legge merke til.

Rykter om at Rasmus Kristensen ønsker å bli værende.

Det er ikke et rykte, men uttalelser til danske Tipsbladet. Ikke noe kategorisk, men at han vil forholde seg til kontrakten inntil noe nytt eventuelt dukker opp. Så kan det selvsagt hende at det siste handler om dersom det er klubben som ønsker å selge han for å generere noen pund til nytt kjøp.

- Først og fremmest er der jo evaluering af alle spillere i klubben. Det er jo en ny situation for Leeds United, så først og fremmest skal vi finde ud af, hvem der skal være her. Hvis der bliver peget på mig, så er jeg klar, fortæller Rasmus Nissen Kristensen.

Som situationen er lige nu, så har han også fire år tilbage af sin aftale, og den har han tænkt sig at holde sig til, forklarer han.

- Jeg har en lang kontrakt tilbage, og det kan godt være, at det ikke var det, som jeg havde forestillet mig. Det skal jeg være den første til at sige, at det ikke var, siger han og fortsætter:

- Realiteterne er sådan, at vi skal spille i Championship i næste sæson, og jeg har tænkt mig at stå ved realiteterne, indtil jeg - hvis jeg - bliver præsenteret for nogle nye. Det er nok det bedste svar, som jeg kan give nu, lyder det fra Nissen Kristensen.


https://www.tipsbladet.dk/nyhed/premier-league/rasmus-nissen-rykker-ned-saadan-ser-han-fremtiden
Marching on together!

Kato

Sliter med å ønske at vi skal beholde så mange. Dette gjenget har spilt oss ned, summen er at vi definitivt ikke er god nok for øverste nivå. Da er gjennomsnittet av disse spillerne championship-spillere. Sinisterra og Adams noe unnskyldt pga skader. Gnonto og Summerville er unge og kan komme. Resten er det jo stort sett bare å shippe på dør.

SupALeedS

Tipper det blir 12 spillersalg før sommeren er over. Blir spennende å se neste års Championship lag med Leeds United. Med realistiske spillersalg kan dette fort være vår 11 neste år:

Ut :
Jack Harrisson (fortjener PL spill, og selges trolig)
Robin Koch (Interesse fra Spurs , Newcastle)
Brendan Aaronson (Høyere ambisjoner , talent)
Luis Sinisterra (mye skadet for Leeds, men for god for Championship)
Tyler Adams ( Heteste salgsobjektet vårt vel)
Marc Roca (Barca ryktet ! Selg!)
Wilfred Gnonto ( Synd men forsvinner til en bedre klubb)
Rodrigo Moreno ( dyr lønn, taper penger på salg, men selges trolig)
Cody Drameh (selges til Luton?) Burnley også linket
Junior Firpo ( Fiasko, bør selges).
Weston Mckennie (fiasko)
Robles (bør slippes ut)


Ryktet inn: Hamer, Manning

Hva bør kjøpes?

- Ny spiss ( Som har erfaring )
- Ny venstre back (Manning?)
-  2-3 Nye vinger ( Med Harrisson, Sinisterra ut og Gnonto så bør disse erstattes)
- 1 Midtbane spiller med kreative evner.

Tilbake fra lån:

Daniel James
Leo Hjelde
Charlie Cresswell


                  Meslier

Kristensen Cresswell Cooper  Hjelde

            Gyabi   Forshaw

James    Gelhardt   Summerville

                Rutter
 
Benk :

Klaesson ( Ung, talent, Championship mer riktig nivå?)
Ayling (lojal og ikke god nok for PL.
Gray (Bør satses på neste år)
Bamford ( kan komme innpå, men mye skader, gjør at vi må hente en klasse Championship spiss.
Perkins (up and coming )
Pascal Struijk (grei cover)
Sam Greenwood ( grei cover spiller , solid fot)
Dallas ( rutine, rutine og rutine , lenge skadet som minus)
Wöber ( Cover, fin å ha i bakhånd)
Alex

peacock

Her var det mye rart.....

Wöber cover i bakhånd?
Vi skal bygge forsvaret rundt ham!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Tipper det blir 12 spillersalg før sommeren er over. Blir spennende å se neste års Championship lag med Leeds United. Med realistiske spillersalg kan dette fort være vår 11 neste år:


Phil Hay har flere ganger skrevet at det fort blir et tosifret antall avganger i sommer. MEN, vi kan ikke bytte ut alle!!!
Fortsatt er kontinuitet viktig i fotballen.

Noen BØR vi erstatte med nye (Forshaw er mitt eksempel her, ikke fordi han ikke er god nok eller ikke er viktig i troppen - for det er han - men han spiller for lite pga skader). Og Tyler Roberts f.eks ser eg ingen grunn til å hente tilbake til vår egen tropp.
SupALeedS lister her opp 'salgsobjektene' våre og en del vil nok forsvinne slev om jeg ikke liker det. MEN vi kan ikke kvitte oss med alle som er mulig å selge. Vi måå stå tilbake med en 'basistropp' som kan sørge for kontinuitet iblandet de vi henter inn.

En del av de som var perifere i elleveren vår denne sesongen vil være ett år mer erfarne og kanskje klare til å bidra sterkt i troppen kommende sesong (Gyabi, Gray, Perkins...). Jeg håper virkelig at ikke både Gnonto og Summerville forsvinner begge to. Gray fungerer forresten bra på høyresiden av midtbanen også, just sayin' :)

Og så må vi ikke gjenta fjorårets feil med å hente for mange unge samtidig. Vi trenger erfarne bærebjelker også!

Forresten tror eg ikkej SupALeedS bommer veldig mhe start-ellever/benk..
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Kato

Tipper det blir 12 spillersalg før sommeren er over. Blir spennende å se neste års Championship lag med Leeds United. Med realistiske spillersalg kan dette fort være vår 11 neste år:


Phil Hay har flere ganger skrevet at det fort blir et tosifret antall avganger i sommer. MEN, vi kan ikke bytte ut alle!!!
Fortsatt er kontinuitet viktig i fotballen.

Noen BØR vi erstatte med nye (Forshaw er mitt eksempel her, ikke fordi han ikke er god nok eller ikke er viktig i troppen - for det er han - men han spiller for lite pga skader). Og Tyler Roberts f.eks ser eg ingen grunn til å hente tilbake til vår egen tropp.
SupALeedS lister her opp 'salgsobjektene' våre og en del vil nok forsvinne slev om jeg ikke liker det. MEN vi kan ikke kvitte oss med alle som er mulig å selge. Vi måå stå tilbake med en 'basistropp' som kan sørge for kontinuitet iblandet de vi henter inn.

En del av de som var perifere i elleveren vår denne sesongen vil være ett år mer erfarne og kanskje klare til å bidra sterkt i troppen kommende sesong (Gyabi, Gray, Perkins...). Jeg håper virkelig at ikke både Gnonto og Summerville forsvinner begge to. Gray fungerer forresten bra på høyresiden av midtbanen også, just sayin' :)

Og så må vi ikke gjenta fjorårets feil med å hente for mange unge samtidig. Vi trenger erfarne bærebjelker også!

Forresten tror eg ikkej SupALeedS bommer veldig mhe start-ellever/benk..

Balansegang, ikke miste alt. Men definitivt få ut tapermentaliteten fra denne troppen. Mener vi bør ha 5-6 nye spillere inn i startelleveren. Klarer ikke på noe vis å se for meg Meslier komme tilbake hos oss. Sier ikke at han er en dårlig keeper, men tror han er kjørt hos oss. Er noe med skuddstopping på strek, feltarbeid og beina som ikke er godt nok. Få inn en erfaren championship-keeper som vet hva dette går ut på.
 

Reaney

Mulig jeg har oversett det, men hvorfor nevnte ikke Joseph med tanke på kommende sesong?

Kato

Mulig jeg har oversett det, men hvorfor nevnte ikke Joseph med tanke på kommende sesong?

Squadplayer kanskje. En som virkelig går under radaren er Daniel James.
 

Dennis

Her var det mye rart.....

Wöber cover i bakhånd?
Vi skal bygge forsvaret rundt ham!

Han må vise noe helt annet enn innspurten, om man skal bygge noe som helst rundt Max Wöber. Så frisk ut rett etter ankomst, svak etter skadefraværet.

Får håpe han spilte med smerter eller noe, for det så nesten ut som det var en identisk tvilling uten særlig fotballerfaring som hadde tatt over de siste kampene.
Marching on together!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28798
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Mulig jeg har oversett det, men hvorfor nevnte ikke Joseph med tanke på kommende sesong?

Han har nok, overall, vært bedre enn f.eks Perkins denne U21-sesongen.
Men det er noe ved Perkins som gjør at eg ser et langt større potensiale der.
Derfor :)
(men eg kan selvfølgelig ta feil).

Og ja, den rette manageren kan bruke Dan James rktig, det er sant....
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Sterland

Her var det mye rart.....

Wöber cover i bakhånd?
Vi skal bygge forsvaret rundt ham!

Han må vise noe helt annet enn innspurten, om man skal bygge noe som helst rundt Max Wöber. Så frisk ut rett etter ankomst, svak etter skadefraværet.

Får håpe han spilte med smerter eller noe, for det så nesten ut som det var en identisk tvilling uten særlig fotballerfaring som hadde tatt over de siste kampene.
Helt enig! Fra å nærmest være en åpenbaring, til å ende opp helt ordinært var en utrolig utvikling. Men potensielt er der, og jeg håper en pre-season kan hjelpe han opp i ringene igjen.. Har veldig tro på at Cresswell kan ta steget opp i år. Er derimot meget skeptisk om vi satser på Cooper neste sesong. Han er skjørere enn kjeks, og vi kan ikke regne med at han spiller mer enn maks halvparten av kampene. Mener vi trenger en ny klassestopper med CS/PL erfaring, slik at vi har ny stopper, Cresswell/Wöber og Kristensen/Ayling i backup.

GeirO

Mulig jeg har oversett det, men hvorfor nevnte ikke Joseph med tanke på kommende sesong?

Han har nok, overall, vært bedre enn f.eks Perkins denne U21-sesongen.
Men det er noe ved Perkins som gjør at eg ser et langt større potensiale der.
Derfor :)
(men eg kan selvfølgelig ta feil).

Og ja, den rette manageren kan bruke Dan James rktig, det er sant....
Yes  sett Mr. James på venstreback

stian

Dan James har herjet før og kan herje igjen, så fremt han får spille i en posisjon hvor han har ferdigheter til og lykkes. Han spilte i perioder som en 55 kilos target man og da er det ikke rart han ikke lykkes. Hvis han får brukt farten og får selvtilliten tilbake er han nok en meget bra CC-spiller.

Jeg tipper det blir en del avganger på midten. Adams er for god for dette nivået og Roca kan vi få en god del penger for, så de drar nok. Da blir jeg veldig spent på om Gyabi kan slå gjennlm, eller om en Lewis Bate som er herdet etter 30 kamper i League One kan gjøre noe. Vi må jo hente noen nye også, men det er kanskje nå klubben får betalt for en aktiv ungdomssatsning de siste årene.

Det jeg er bekymret for, er spissplassen(e). Gnonto kommer til å få tilbud og blir vanskelig å holde på. Rodrigo kommer til å gå (godt voksen, med et godt navn i Europa). Bamford er alltid skadet og hvis noen vil ha ham, får han nok gå. Rutter er først og fremst et svindyrt spørsmålstegn. Gelhardt har ikke pøst inn mål på utlån. Joseph/Perkins har potensial, men vi kan ikke stole på at de bærer byrden. Sånn kunne man fortsatt... CC pleier å være en jevn liga, og det å ha spissen som scorer 20 mål er som regel mange jevne kamper vippet i riktig favør.

Jeg frykter at vi mister det vi har hatt av kvalitet på topp, og at vi (igjen og som "alltid") står igjen med  spørsmålet om hvor målene skal komme fra.

Cherry

Daniiel James ER og BLIR en ving, jeg vil påstå at han ikke har fotball forståelse nok til andre plasser på laget.
Han er kjapp, har/hadde en veldig god motor sist han var hos oss - så ved å benytte ham på kant så kan han være en god spiller.

Sinisterra og Harrison bør vel også nevnes der fremme da. også spørs det litt på hva vi får solgt av disse halv-skadede spillerne våre i dette vinduet også.
Der kan foruten Sinisterra - både Bamford, Forshaw, Adams, Firpo og Dallas nevnes.
Dallas er gull i Championship da, og Forshaw bør få en "pay IF you play" kontrakt...
« Siste redigering: Juni 12, 2023, 14:50:56 av Cherry »
 

GaryMac

Usikker på hvor troverdig kilden er, men de rapporterer om at Koch har en klausul som gjør at han kan gå gratis ved nedrykk.

http://sportwitness.co.uk/leeds-united-set-leave-free-relegation-release-clause-sees-transfer-without-fee/

Dette setter jo ikke akkurat den tidligere ledelsen i klubben i et bra lys. Og skal man være litt konspiratorisk, så kan det vel forklare at innsatsen til den godeste Koch ikke var som forventet på tampen av sesongen......

Eriksen55

Usikker på hvor troverdig kilden er, men de rapporterer om at Koch har en klausul som gjør at han kan gå gratis ved nedrykk.

http://sportwitness.co.uk/leeds-united-set-leave-free-relegation-release-clause-sees-transfer-without-fee/

Dette setter jo ikke akkurat den tidligere ledelsen i klubben i et bra lys. Og skal man være litt konspiratorisk, så kan det vel forklare at innsatsen til den godeste Koch ikke var som forventet på tampen av sesongen......

Koch var vel 1 av 3 Big S trakk frem som en av de som virkelig stod på og ga det lille ekstra.

100% sikker på at ingen av spillerne ønsket nedrykk og at de gjorde alt de kunne med de forutsetningene som var.