Skrevet av Emne: Kamp: vs Manchester City@Etihad Stadium, Lørdag 6/5, kl.16.00, V Sport PL  (Lest 5130 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

RoarG

Ny kamp. Denne gangen mot Man City. Hadde Gracia fortsatt ledet Leeds, hadde jeg vært null interessert i en kamptråd. Til det hadde det forventede utfallet vært for lite spennende. Ikke for det, jeg tror vi taper denne. Kvalitetsforskjellen i vår disfavør er for stor. Haaland scorer på bestilling, og jeg klarer ærlig talt ikke å se for meg hvordan Leeds skal stoppe han, og de andre stjernene til City, som f.eks. Foden. Selv om jeg regner med at vi bokfører 0 poeng her, har kampen dog visse spenningsmoment. Leeds har fått ny manager. Og ikke hvem som helst. Big Sam. Regner med at han røsker opp i rådvillheten som har rådet i laget, og kommer med en klar plan for dette møtet. Spenningsmomentet vil mest bestå i hvilke spillere han velger, og hvilke han vraker. Formasjon er også et spenningsmoment. Kjører han 4-4-2? I så fall, hvem blir den andre spissen? Kjører han med 5 bak? Parkere bussen, og satse på kontringer. Vi har raske folk der framme, som Harrison. Så en slik taktikk kan jo fungere. Ethvert poeng til Leeds må vel bli å regne som et ran. Jeg prøver meg med 5 mann bak. Ute med skade er vel Cooper, Rodrigo og Sinisterra? Da får jeg denne oppstillingen:

                         Robles (han MÅ stå!)

Kristensen   Ayling      Wøber     Struijk    Firpo

Harrison      Forshaw       Roca     Gnonto

                            Bamford

Subs: Meslier, Gyabi, Summerville, Rutter, Gray, Mc Kennie, Aaronson, Joseph

Tips: Skal vi si 2-4? Bamford og Roca scorer for Leeds.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Cannavaro

Etter april måned, eller sesongen så langt så stinker dette David mot Goliat ; styrkeforholdet - kvalitet mot udyktighet, finesse og presisjon mot det enkle og forutsigbare. En eldre, nesten avdanket manager mot verdens beste.  En norsk målmaskin på jakt etter større rekorder mot et vaklende, nedrykkstruet forsvar.  Kontrastene er grelle, og Norsk Tipping gir deg litt over 13 ganger flesket dersom Leeds vinner !
Alt på papiret peker mot en storslagen City-seier og at "the Citizens" hamrer videre mot PL-trofeet, mens våre Yorkshire "helter" med stor sannsynlighet reiser hjem med 0 poeng og fortsatt stø kurs mot divisjonen under.  Jeg har tenkt gjennom uka at denne kampen skulle vi helst ikke spilt, bare meldt "walk-over" og gitt poengene til Citeh....
Når lagoppstillingene ruller over skjermen så kan man tenke seg at det ikke vil være en eneste Leeds spiller som hadde sneket seg inn i første-elleveren til Pep....ei heller Kalvin.......vi er bare milevis unna.  Så kan man gjerne si at dette City-laget er et kjøpelag o.s.v....men de spiller like fullt god og underholdende fotball, og er mest sannsynlig verdens beste klubblag. Trolig også verdens beste manager som styrer taktpinnen på motstanderlaget. Pep har dratt med seg en god del av tiki-taka fotballen som han var så dyktig med i Barcelona tiden....City er veldig ballbesittende, trygge og gode med ball, har god pasningssikkerhet og treffsikkerhet i gjennombrudds spillet, og selvfølgelig en kraftig jærbue som avslutter på topp....de Bruyne, Rodri, Gundogan, Silva, Mahrez, Grealish, Alvarez, Haaland....alle som angrepsvåpen, Walker, Stones, Dias, Akanji eller Ake og Laporte som trygge forsvarere.....dette er en godt samspilt gjeng, med gode samhandlinger og god forståelse av egne oppgaver og lagets.

For å få dette laget ut av stilen så må Leeds være aggressive og gode/sterke/heldige i press spillet...ikke gi City mye spillerom, dersom City får trille mye ball så blir dette massivt sjanseløst.  Samtidig kan ikke press spillet være helt hodeløst, det må være en plan - og yte ballpress på riktig tidspunkt.  Så kan også spørsmålet være om hvor mye energi man skal legge til grunn i en kamp som denne ?  Man har på forhånd tapt, men målforskjellen kan bety noe - skal man forsvare det, altså målforskjellen.  Leeds-fansen vil selvsagt se masse energi i Leeds spillerne med Big Sam på sidelinja...og vil at alle skal "gi jernet"...kanskje pådra seg skader også ??   det er mye taktisk å tenke på her....det er 3 cupfinaler igjen etter dette....Hva skjer med moralen på 0-2, 0-3 og 0-4 ??  Hva skjer med spillerne da.......

Hodet mitt sier at denne kampen viser for alvor hvilket sprik det er mellom City og Leeds pr. d.d og at forskjellene er betydelige, det er topp mot bunn i PL...og at resultatet blir grisestygt....   hjertet mitt sier at alle kamper skal spilles først ; og at alle har liksom en sjanse (men akkurat denne er minimal !!)....at Leeds overpresterer, at City gjør stygge personlige feil, får en utvisning eller et eller annet som kan gi oss en bitteliten fordel.....syke resultater ser vi av og til, men det er svært liten sannsynlighet for dette imorgen.  Mest egentlig så gruer jeg meg veldig til å se på kamp imorgen kl 16....
MFLU - Miracles For Leeds United

Hallgi

Det blir nok ein sjanselaus kamp for Leeds, men eit lite håp blir tent av ny manager.
Og at City har 4 kamper dei nærmaste 11 dagane, kor viktigste blir Real Madrid-kampane som dei først møter allereie på tirsdag. Og sjølv om benken til City kan utspela Leeds, så kan det henda at spelarane sparer seg litt til tirsdagens storoppgjør, og det ikkje treng bli ein for stor flause.
1 poeng ville vore ein draum, men å unngå å bli ydmyka får vera vårt håp så spelarane og supportavtale kan få litt trua på Sams prosjekt til dei tre resterande cupfinalene.
ALAW (& I am the pirate amongst us)

Josch

Leeds taper. Men vi bør tenke på målforskjellen og ikke få katastrofesifre. Everton, som har nokså lik MF som Leeds, skal snart møte City. Taper vi 0-8 så har vi lik MF som Forest.
Kampen kan bli viktig. Tipper city vil avgjøre PL fortest mulig før CL-innspurten.

Eriksen55

Tror dette blir laget

Robles
Ayling, Koch, Strujik, Firpo
Wöber, Roca
Harrison, McKennie, Gnonto
Bamford

Sydhagen

Struijk mot Haaland. Grøss


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

baste

Håper vi framstår som ett lag i dag, at vi ser forbedringer. selvsagt en vanskelig kamp å starte med av Big Sam.
Det gjenstår mao 3 kamper til, hvor vi har større sjans for å få med oss noen poeng  :D

1 poeng i dag, vil æ se på som en bonus


MOT   

auren

Struijk mot Haaland. Grøss


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro

Vi grøsser vel uansett hvem av våre forsvarere Haaland skal møte. Gjelder vel stort sett hele City-laget. Spillerne er av et helt annet kaliber.

Skal vi få med oss poeng i dag må vi ha flyt, hell og en enorm innsatsvilje. Selv det er kanskje ikke nok til mer enn et hederlig tap. "Alle" er vel stort sett OK fornøyd med bra innsatsvilje og "bare" et tremålstap. Men håpet kan ingen ta fra oss, så lenge vi holder nullen så er det håp.

MOT!

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28889
  • Total likes: 2635
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Allardyce har uttalt at han håper på 6 poeng fra de 4 kampene.
Det skal vel være nok til å klare seg...

Jeg forventer egentlig ingenting, regner oss som nedrykket.
Men HÅPET om noe annet har jeg inntil teoriene er borte.

Dagens kamp ser jeg bare som en prosess, kall det treningskamp, mot de tre siste kampene - egentlig de to siste.

KAN virkelig Allardyce trylle, og gjøre oss solid defensivt?
Jeg tror ikke det er så enkelt, at våre hodeløse kyllinger plutselig vinner alt av defensivt dødball og alltid har sikring når de blir fintet på ræva... Og, får han dèt til kan du banne på at vi ikke vil klare å skape noe offensivt (ja, så lite troen har eg egentlig pr nå...).

Men kamp er kamp, fotball er fotball, Sutton slo ut Leeds. Og vi slo jo Man C på Etihad nå i moderne tid.

Men Nottingham-Southampton og Brighton-Everton er viktige kamper for oss.
Jeg ser dessverre for meg at Nottingham passerer oss og at vi er under streken mandag kveld :(

Faren er at vi forblir der resten av sesongen...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Forever Whites

Allardyce har uttalt at han håper på 6 poeng fra de 4 kampene.
Det skal vel være nok til å klare seg...

Jeg forventer egentlig ingenting, regner oss som nedrykket.
Men HÅPET om noe annet har jeg inntil teoriene er borte.

Dagens kamp ser jeg bare som en prosess, kall det treningskamp, mot de tre siste kampene - egentlig de to siste.

KAN virkelig Allardyce trylle, og gjøre oss solid defensivt?
Jeg tror ikke det er så enkelt, at våre hodeløse kyllinger plutselig vinner alt av defensivt dødball og alltid har sikring når de blir fintet på ræva... Og, får han dèt til kan du banne på at vi ikke vil klare å skape noe offensivt (ja, så lite troen har eg egentlig pr nå...).

Men kamp er kamp, fotball er fotball, Sutton slo ut Leeds. Og vi slo jo Man C på Etihad nå i moderne tid.

Men Nottingham-Southampton og Brighton-Everton er viktige kamper for oss.
Jeg ser dessverre for meg at Nottingham passerer oss og at vi er under streken mandag kveld :(

Faren er at vi forblir der resten av sesongen...

It ain't over till the fat lady sings

Har fått litt tro tilbake på dette.  Og det av ingen andre enn Allardyce!  Hvem hadde tenkt det for et halvt år siden?  Dette er neppe ettermiddagen poengene skal hentes, men forhåpentligvis får vi se litt lyspunkter i spillet igjen.  Og det til tross for at det er serielederen som møter oss.

Lykke til i dag.  MOT
Medlem 94237

Kontakinte

Tror dette blir laget

Robles
Ayling, Koch, Strujik, Firpo
Wöber, Roca
Harrison, McKennie, Gnonto
Bamford
Wøber og Koch er vår beste stopper-duo, er de friske ville jeg startet med de. Firpo viker også best med Wøber innenfor. Ayling er vårt eneste alternativ pr nå  :o . Her gjelder det å trøkke til, tråkke Haaland - Grealish-De Bruyne på hæla så de går sure. Dirty Leeds som gjelder nå siste 4. Marching on! Bamford får vi lite nytte av i denne kampen, han løper ikke fra noen. Her er det overganger, om vi får noen, som gjelder. Da må vi ha fart!

leedslife

Bra innlegg Asbjørn. Liker mye av tingene du er inne på her, så vil nok mye av det du drar frem her bli en interessant diskusjon etterhvert når man gjør jeg ferdig med sesongen og får en litt bedre balansert diskusjon på hvorfor det gikk som det gikk denne 5 års planen.
Nå gjelder det bare å mobilisere nok mot 1 nedsykkskonkurrent borte og 2 hjemmekamper der siste mot Spurs kan gå begge veier. Kvalitesmessig milevis bedre enn oss, men er åpenbart noe som er  broken i den klubben og. Så klart kan vi ta poeng mot City, men da er det fordi City har hodet retning Real Madrid, men jeg tviler på at det skjer. Et poeng vil være en gedigent sjokk.
Jeg har faktisk ikke ide hvordan vi stiller.
Prøver meg alikavel.
Robles - Ayling, Koch, Woeber, Strujik -Harrison, McKennie- Forshaw, Roca, Gnonto - Bamford
Synes pressekonferansene til Big Sam har vært bra. Håper i minste fall vi viser mot og går inn med punch og fight i innspurten. Tror det er essensielt for veien videre uansett div vi ender opp i.

Reaney

Lukter tap lang vei i dag, men som de fleste antyder så håper vi på forbedringer og lyspunkter i spillet vårt. Denne sesongen har forbannelsen hengt på veggen fra runde 4. Skulle ikke forundre meg at vi taper knapt i dag og at konklusjonen blir at vi med litt hell hadde fortjent poeng. Klassisk scenario når topp møter bunn.

Carl Fisker

Leeds taper. Men vi bør tenke på målforskjellen og ikke få katastrofesifre. Everton, som har nokså lik MF som Leeds, skal snart møte City. Taper vi 0-8 så har vi lik MF som Forest.
Kampen kan bli viktig. Tipper city vil avgjøre PL fortest mulig før CL-innspurten.
Mye vil bero på hvilken keeper vi stiller med. Meslier uten selvtillit kan gi stygge sifre i målprotokollen .

Hallgeir *

Starting XI: Robles (GK), Ayling (C), Firpo, Forshaw, Roca, Bamford, Harrison, Kristensen, McKennie, Gnonto, Wober.

Substitutes: Meslier (GK), Koch, Aaronson, Summerville, Rodrigo, Struijk, Rutter, Greenwood, Gray.
Super Leeds since 1968

GaryMac

Starting XI: Robles (GK), Ayling (C), Firpo, Forshaw, Roca, Bamford, Harrison, Kristensen, McKennie, Gnonto, Wober.

Substitutes: Meslier (GK), Koch, Aaronson, Summerville, Rodrigo, Struijk, Rutter, Greenwood, Gray.
4-5-1 med Ayling eller Kristensen som stopper?

Dennis

Starting XI: Robles (GK), Ayling (C), Firpo, Forshaw, Roca, Bamford, Harrison, Kristensen, McKennie, Gnonto, Wober.

Substitutes: Meslier (GK), Koch, Aaronson, Summerville, Rodrigo, Struijk, Rutter, Greenwood, Gray.

Tre backer i forsvarsfireren, alle tre svake defensivt. Men i dag handler det om organisasjonen som et lag.

Godt å se det gjøres grep, spesielt at Forshaw kommer inn for å forsterke midtbanen hvor duoen Roca/McKennie har blitt overløpt fullstendig de siste ukene.
Marching on together!

Forever Whites

Starting XI: Robles (GK), Ayling (C), Firpo, Forshaw, Roca, Bamford, Harrison, Kristensen, McKennie, Gnonto, Wober.

Substitutes: Meslier (GK), Koch, Aaronson, Summerville, Rodrigo, Struijk, Rutter, Greenwood, Gray.

Spenstig oppstilling.  Skrekkgruergleder meg.  Selv mot en middelmådighet som oss fant ikke Pep plass til Phillips i startelleveren sin.  Så han må innfinne seg på benken i dag også.  Håper pengene varmer i det minste.
Medlem 94237

GeirO

Håper vi framstår som ett lag i dag, at vi ser forbedringer. selvsagt en vanskelig kamp å starte med av Big Sam.
Det gjenstår mao 3 kamper til, hvor vi har større sjans for å få med oss noen poeng  :D

1 poeng i dag, vil æ se på som en bonus


MOT
Bonus....eller skal vi si mirakel...?
MOT

Forever Whites

Synd Robbie Keane ikke spiller i dag, siden vi hentet ham tilbake igjen.  8)
Medlem 94237

Gordon McUseless

Nok en kamp der en bare håper å slippe å bli pissa på. Dårlige odds på det og.

GeirO

Både Gracia og Sam setter tydeligvis pris på midtopperegenskapene til Rasmus.

GeirO

McKennie dekker Haaland på corner, merkelig. Holder Haaland i arma hele tiden. Blir vel straffe etterhvert av slikt.
MOT

Dylan

Greit at Messlier får hvile litt, har venta på det noen kamper nå

Hallgeir *

Vi ser faktisk ut som et LAG akkurat nå, så noe positivt må ha kommet fra Allardyce.
Super Leeds since 1968

auren

1-0. Måtte komme etter heftig press siste minutter. Da var det kjørt.

auren


Sent from my iPhone using Tapatalk
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Forever Whites

Vi ser faktisk ut som et LAG akkurat nå, så noe positivt må ha kommet fra Allardyce.

Må ikke skrive sånt.
Medlem 94237

RoarG

Der kom den scoringen vi hadde venta på. Dessverre. Dette kan bli en lang ettermiddag.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Gordon McUseless

Eneste som teller i dag er å ikke tape så mye at målforskjellen vi har mot Forest også er tapt.

GaryMac

Der kom den scoringen vi hadde venta på. Dessverre. Dette kan bli en lang ettermiddag.
Men nå er vi forberedt på det. Det var vi vel ikke mot Crystal P, knapt nok mot Liverpool og også mot Bournemouth hadde vi vel litt trua?