Skrevet av Emne: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30  (Lest 6402 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #120 på: Mai 13, 2023, 16:17:43 »
Firpo får mykje kritikk, men det spørs om han ikkje redda poenget der på slutten. Gordon åleine igjennom hadde nok blitt mål. Straffen imot han var veldig tvilsam. For det første er det ikkje for meg tydeleg at ballen treff handa, men mest av alt er handa i den posisjonen fordi han må halde balansen etter dytten han får.
Hjelper ikke hvor naturlig det er å ha hendene der for balansens skyld. Må visst knytte hendene på ryggen hvis en skal slippe å bli blåst hands på.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Du kan jo prøve å hoppe opp for å heade en ball med hendene bak på ryggen, så skal du se hvor (lite) høyt du kommer. Hendene skal uansett ikke holdes i den posisjonen som Firpo gjorde.
Super Leeds since 1968

GaryMac

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #121 på: Mai 13, 2023, 16:21:28 »
3-4 i målforskjell etter de to siste kampene mot lag nr 1 og 3 i serien.  1 poeng i kassen.  Fortsatt håp her i huset.  Har ikke tenkt å male huset svart med det første.
På plussiden får vi t anes at vi ikke slapp inn mål i åpent spill ihvertfall.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk
Neida, det var to straffemål, og ingen av straffesituasjonene var vel av type "clear goalscoring oportunity". Den første straffen var vel grei nok, litt uheldig. Den andre mener jeg er tullete  av Firpo. Armene går ikke SÅ høyt i lufta fordi han må holde balansen. Enten var det viljehands, eller så var det overspill for å markere at han fikk en liten dytt.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #122 på: Mai 13, 2023, 16:29:43 »
Når skjedde det sist at to høyrebacker / reservestoppere begge scoret og skaffet poeng i en kamp for Leeds? Det hadde gitt høye utbetalinger hos oddsselskaper i alle fall.
« Siste redigering: Mai 13, 2023, 16:53:10 av Hallgeir * »
Super Leeds since 1968

Dennis

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #123 på: Mai 13, 2023, 16:38:56 »
Når skjedde det sist at to høyrebacker / reservestoppere begge scoret og skaffet poeng i en kamp for Leeds? Det hadde gitt høye utbetalinger hos oddsutbetalinger i alle fall.

Wolves?
Marching on together!

Josch

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #124 på: Mai 13, 2023, 16:39:43 »
Når skjedde det sist at to høyrebacker / reservestoppere begge scoret og skaffet poeng i en kamp for Leeds? Det hadde gitt høye utbetalinger hos oddsutbetalinger i alle fall.

De samme scoret mot Wolves. Men ikke alene.

peacock

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #125 på: Mai 13, 2023, 16:58:43 »
Firpo får mykje kritikk, men det spørs om han ikkje redda poenget der på slutten. Gordon åleine igjennom hadde nok blitt mål. Straffen imot han var veldig tvilsam. For det første er det ikkje for meg tydeleg at ballen treff handa, men mest av alt er handa i den posisjonen fordi han må halde balansen etter dytten han får.

Han kan aldri få nok pepper.

Hallgeir *

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #126 på: Mai 13, 2023, 17:31:13 »
Når skjedde det sist at to høyrebacker / reservestoppere begge scoret og skaffet poeng i en kamp for Leeds? Det hadde gitt høye utbetalinger hos oddsutbetalinger i alle fall.

De samme scoret mot Wolves. Men ikke alene.

Alene var vel det jeg tenkte på, ja.
Super Leeds since 1968

Eriksen55

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #127 på: Mai 13, 2023, 19:43:54 »
Adam Forshaw var helt glimrende.
Det er han stort sett hver gang, men halve forumet vil bli kvitt han....

Selvfølgelig vil de fleste bli kvitt han. Det handler om skader og at han ikke er tilgjengelig 80% av tiden.

Frisk er Forshaw en herlig spiller.

Dennis

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #128 på: Mai 13, 2023, 20:03:32 »
Adam Forshaw var helt glimrende.
Det er han stort sett hver gang, men halve forumet vil bli kvitt han....

Selvfølgelig vil de fleste bli kvitt han. Det handler om skader og at han ikke er tilgjengelig 80% av tiden.

Frisk er Forshaw en herlig spiller.

Enig.

Hadde han spilt 25-30+ kamper i sesongen, så hadde det vært greit med en ny, kortere kontrakt. Når den nå går ut til sommeren, så er det vel kanskje naturlig at man går hver til sitt?

Alternativet måtte vært en pay as you play-aktig avtale. Men man kan jo ikke budsjettere med Forshaw i førstelaget, når man veier opp stallen. Radrizzanis tweet om "ny signering" friskt i minne.

Følger for øvrig på at han var god i dag og han løper (skadefri) ringer rundt McKennie og Roca. Ikke at det krever enormt mye, men han er vel vår beste sentrale midtbanespiller utenom Adams.
Marching on together!

Reaney

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #129 på: Mai 13, 2023, 20:56:07 »
Som en sa til meg i dag. I år bytter Leeds og Burnley roller. Leeds er på vei ut av PL. Burnley er tilbake. Og i kampen for å overleve bidrar ex. Burnley spillere og ex. manager til nedrykket. Everton sjokerer med 5-1 seier over CL kjempende Brightor borte med ex. Burnley manager Dyche. I samme match scorer McNeil (ex. Burnley) to mål, og i dag redder ex Burnley keeper Pope straffe som fratar Leeds 3 poeng. Helt på trynet utgjort.

Forever Whites

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #130 på: Mai 13, 2023, 22:04:19 »
Som en sa til meg i dag. I år bytter Leeds og Burnley roller. Leeds er på vei ut av PL. Burnley er tilbake. Og i kampen for å overleve bidrar ex. Burnley spillere og ex. manager til nedrykket. Everton sjokerer med 5-1 seier over CL kjempende Brightor borte med ex. Burnley manager Dyche. I samme match scorer McNeil (ex. Burnley) to mål, og i dag redder ex Burnley keeper Pope straffe som fratar Leeds 3 poeng. Helt på trynet utgjort.

Jeg vil snu det hele litt.  Ønsker Burnley velkommen tilbake til PL.  Skal bli gøy å spille mot dem igjen neste sesong.
Medlem 94237

Dennis

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #131 på: Mai 14, 2023, 11:07:36 »
Firpo får mykje kritikk, men det spørs om han ikkje redda poenget der på slutten. Gordon åleine igjennom hadde nok blitt mål. Straffen imot han var veldig tvilsam. For det første er det ikkje for meg tydeleg at ballen treff handa, men mest av alt er handa i den posisjonen fordi han må halde balansen etter dytten han får.

Spørsmålet er om han ikke bare "redder" opp sin egen feilposisjonering. Det er jo rart at Gordon skal få lov å ta imot ballen mellom stopper og back. Det pleier å være ganske grunnleggende forsvarsspill dette og der svikter Firpo altfor ofte. Han betaler også med sitt andre gule. 

Firpo hadde for øvrig en periode tidligere i vår/vinter hvor han fremstod som lagets beste/minst svake spiller over noen kamper. Han har også utvilsomt kvaliteter offensivt, men bakover er det direkte svakt. Leedsoppholdet har vært preget av mange svake kamper, et garantert gult kort pr kamp og lange skadefravær.

Han er vel den eneste "ekte" venstrebacken Leeds har hatt siden Charlie Taylor forlot til fordel for grønnere gress. Klubbens eneste dedikerte venstreback. Det gjelder også for u21-laget. En som hadde skadehistorikk som et vondt år og aldri nådd mer enn 24 kamper i løpet av en ligasesong før han kom til Leeds (og tangert det en gang siden). Forstå det, den som kan.


Marching on together!

Bjosse77

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #132 på: Mai 14, 2023, 11:26:51 »
Firpo får mykje kritikk, men det spørs om han ikkje redda poenget der på slutten. Gordon åleine igjennom hadde nok blitt mål. Straffen imot han var veldig tvilsam. For det første er det ikkje for meg tydeleg at ballen treff handa, men mest av alt er handa i den posisjonen fordi han må halde balansen etter dytten han får.

Spørsmålet er om han ikke bare "redder" opp sin egen feilposisjonering. Det er jo rart at Gordon skal få lov å ta imot ballen mellom stopper og back. Det pleier å være ganske grunnleggende forsvarsspill dette og der svikter Firpo altfor ofte. Han betaler også med sitt andre gule. 

Firpo hadde for øvrig en periode tidligere i vår/vinter hvor han fremstod som lagets beste/minst svake spiller over noen kamper. Han har også utvilsomt kvaliteter offensivt, men bakover er det direkte svakt. Leedsoppholdet har vært preget av mange svake kamper, et garantert gult kort pr kamp og lange skadefravær.

Han er vel den eneste "ekte" venstrebacken Leeds har hatt siden Charlie Taylor forlot til fordel for grønnere gress. Klubbens eneste dedikerte venstreback. Det gjelder også for u21-laget. En som hadde skadehistorikk som et vondt år og aldri nådd mer enn 24 kamper i løpet av en ligasesong før han kom til Leeds (og tangert det en gang siden). Forstå det, den som kan.

Godt å tenke på at Leif Davis har flest assist for sin klubb i år, og trolig blir årets spiller. Neppe svakere enn Firpo.

Hawley

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #133 på: Mai 14, 2023, 11:39:52 »
Hadde Rodrigo tatt straffen hadde vi ledet 2-0 og kunne senket skuldrene pittelitt og prøvd å spille fotball..
Nå blir det stress og flere feilpasninger ….. Og mest sannsynlig ett nytt tap….
 

Hawley

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #134 på: Mai 14, 2023, 11:41:32 »
Noen som vet hvorfor Bamford tok straffen og ikke Rodrigo?
 

Josch

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #135 på: Mai 14, 2023, 11:50:00 »
Noen som vet hvorfor Bamford tok straffen og ikke Rodrigo?

Har ikke Bamford alltid tatt straffer hvis han har vært på banen? Husker ikke om Bamford var ute da Rodrigo tok straffer.

Hawley

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #136 på: Mai 14, 2023, 12:02:17 »
Trodde de bytta når Bamford bomma, men mulig du har rett.
 

Dennis

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #137 på: Mai 14, 2023, 12:45:25 »
Firpo får mykje kritikk, men det spørs om han ikkje redda poenget der på slutten. Gordon åleine igjennom hadde nok blitt mål. Straffen imot han var veldig tvilsam. For det første er det ikkje for meg tydeleg at ballen treff handa, men mest av alt er handa i den posisjonen fordi han må halde balansen etter dytten han får.

Spørsmålet er om han ikke bare "redder" opp sin egen feilposisjonering. Det er jo rart at Gordon skal få lov å ta imot ballen mellom stopper og back. Det pleier å være ganske grunnleggende forsvarsspill dette og der svikter Firpo altfor ofte. Han betaler også med sitt andre gule. 

Firpo hadde for øvrig en periode tidligere i vår/vinter hvor han fremstod som lagets beste/minst svake spiller over noen kamper. Han har også utvilsomt kvaliteter offensivt, men bakover er det direkte svakt. Leedsoppholdet har vært preget av mange svake kamper, et garantert gult kort pr kamp og lange skadefravær.

Han er vel den eneste "ekte" venstrebacken Leeds har hatt siden Charlie Taylor forlot til fordel for grønnere gress. Klubbens eneste dedikerte venstreback. Det gjelder også for u21-laget. En som hadde skadehistorikk som et vondt år og aldri nådd mer enn 24 kamper i løpet av en ligasesong før han kom til Leeds (og tangert det en gang siden). Forstå det, den som kan.

Godt å tenke på at Leif Davis har flest assist for sin klubb i år, og trolig blir årets spiller. Neppe svakere enn Firpo.

Glemte Davis i farten. Han var jo tross alt innom førstelagstroppen.

Så Leeds v QPR på Elland Road året vi rykket opp. Han kom inn og en kompis vi hadde med oss over påpekte hvor spennende "han backen" til Leeds var. Skal sies at Leeds vant kampen komfortabelt 2-0, men Davis gjorde en veldig fin figur.

Har liten formening om å uttale meg om nivået hans nå, men det er jo stor sjanse for at vi møter han neste år.
« Siste redigering: Mai 14, 2023, 12:55:30 av Dennis »
Marching on together!

Josch

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #138 på: Mai 14, 2023, 12:51:01 »
Trodde de bytta når Bamford bomma, men mulig du har rett.

Jeg finner kun to tidligere Leeds-straffer denne sesong, mot Arsenal og Bournemouth. Tatt av hhv Bamford og Rodrigo.  I begge tilfeller var kun en av dem på banen. Rodrigo var byttet ut da Leeds fikk straffe mot Arsenal. Bamford har nok vært førstevalg hvis begge spiller.

Dennis

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #139 på: Mai 14, 2023, 12:52:59 »
Noen som vet hvorfor Bamford tok straffen og ikke Rodrigo?

Har ikke Bamford alltid tatt straffer hvis han har vært på banen? Husker ikke om Bamford var ute da Rodrigo tok straffer.

Allardyce svarte i går at de fortsatte med valget som var gjort før han kom inn.
Marching on together!

Hawley

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #140 på: Mai 14, 2023, 13:20:50 »
Rodrigo er sikrere og en bedre straffeskytter enn Bamford. Punktum!
 

Neo

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #141 på: Mai 14, 2023, 13:53:32 »
Bamford kommer tilbake.

Blir en assist og tre mål i de neste kampene.

Gjør seiersmålet mot Tottenham i siste match, og sikrer fortsatt Premier League.

morten1966

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #142 på: Mai 15, 2023, 16:31:13 »
Bruk Rodrigo som spiss så kan Bamford ta en jobb på midtbanen som en nr 10. Å endelig godt å se vi har en keeper som fungerer godt!!

Cherry

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #143 på: Mai 16, 2023, 16:12:05 »
Ettersom jeg startet innlegget , så tenkte jeg at jeg kunne lage en slags avslutning også :D.
Det finns jo  fanen med "På reise til Leeds" , men jeg tror ikke så mange er innom den - det blir i hvertfall ikke lagt ut mye der.

SÅ, jeg vil fortelle at jeg og en kompis var over igjen, første gang på 4 1/2 år - men min 15.gang til Leeds.
Dette fordi det har vært korona, samt at det bare ikke har passet med tider og datoer......for man vil jo se Leeds i Leeds (som regel).

Dro over etter å ha fått tak i billetter ca 4 uker før, hadde booket Discovery Inn og satset igjen på KLM `s rute via Schipool fra OSL.
Vi ankom Leeds /Bradford, der vår faste sjåfør Ali stilte på kveldsskift.  Av han får vi siste oppdaterte status på både by og lag - samt mange meninger om laguttak og prestasjoner.......så NOK å snakke om ;D.  Turen inn fra flyplass tar ca 30 min, som er veldig behagelig.
Vi sjekket inn på Discovery Inn, og rakk akkurat en pint`på Leeds puben over gaten, ca 20 meter å gå!

Matchday opprant, og det gir en`jo en merkelig , forventningsfull følelse i skrotten`- så også denne gang!
Klokka spilte oss ett puss denne gangen, og vi var vel med en av de siste shuttle-bussene fra Leeds City Station til Elland Road......FOR ett brus fra tribunen når man entrer stadion...det gir både gåsehud og forventninger- samt at man ser mange likesinnede som lever seg inn i det man selv er i ..det er en vanvittig opplevelse ;)
Vi hadde plasser på LL - ca 45 cm fra spilleboksen til Leeds , så vi var virkelig "tilstede" og fikk se mange reaksjoner og meldinger som ble gitt av Robinson og Keane- for Allardyce fremstod som roligheten selv...
Fantastisk start, en veldig nervepirrende avslutning - men ETT poeng i hvert fall....det kunne vært værre!

Robles, Koch, Gnonto og Forshaw så best ut fra der vi så match - og det var en voldsom entusiasme fra benk stort sett hele kampen, samt at Big Sam virkelig ga beskjed om at vi på tribunen- rundt HELE banen skulle takkes etter kampen....bra å se!

Om du ikke har vært over før, eller lurer på om det er stemning som før.......unn`deg en tur - og JA definitivt!
Jeg er ikke ferdig med turer til Leeds , byen leverer på alle mulige måter med utvalg av pubèr, restauranter,butikker og kultur.....vi hadde bl a en 2 timers tur langs elven Aire der det er masse historie, og vanningshull når man blir tørst ...kan anbefales ! 
Det er mye mer enn fotball som kan "nytes" i Leeds.
SÅ, uansett om det er PL eller EFL fotball neste år ......bare DRA OVER om du får muligheten. det fortjenes og oppleve!! 

Fikk en liten prat med Anders Palm på hotellet , og noen er ivrigere /over mer enn andre ja .... ;D
Kanskje en ide`om at de som er på aktuell kamp kan lage ett lite referat som flere får med seg utover?  Valgfritt å lese da!

Leeds 4èver
« Siste redigering: Mai 16, 2023, 16:14:36 av Cherry »
 

Killa

Sv: Kamp: vs Newcastle @Elland Road lørdag 12/5 kl 13:30
« Svar #144 på: Mai 16, 2023, 21:36:12 »
Takk for fin rapport Cherry!! Har lyst på tur til Leeds igjen ja, det er noe for seg selv...