Skrevet av Emne: Sesongen 2023/2024 i Championship  (Lest 37872 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

stian

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #240 på: Februar 04, 2024, 13:50:06 »
Mange som møter gamle kjente der, ja. Og etter å ha sett 1.omg med et halvt øye synes jeg definitivt det ser ut som to lag som er langt svakere enn Leeds

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #241 på: Februar 04, 2024, 20:55:45 »
Kampene som venter i februar ....

 2. Bristol City B
10. Rotherham H
13. Swansea B
17. Plymouth B
23. Leicester H

I tillegg skal omkampen mot Plymouth B inn også, slik at det blir tre lange reiser (Bristol + Plymouth x2) og en halvlang til Swansea.

Jeg ser for meg en helt annen poengfangst enn i januar. Blir en vanskelig måned, tror jeg.

For profesjonelle spillere som benytter fly til kamper så finnes det ikke lange reiser i England. Ikke sikkert det blir full pott, men det er neppe pga reise belastningen :)

Farke uttalte seg etter kampen mot Bristol City om at laget reiser sørover til Plymouth allerede mandag, dagen før kampen. Da leser jeg mellom linjene at den reisen ikke går med fly, men med en transportform som går på bakken. Så er det jo en mulighet for at jeg tar feil, men hvorfor har det da noe for seg å dra dagen før og betale for en hel tropp på hotell?
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #242 på: Februar 04, 2024, 21:21:11 »
Farke uttalte seg etter kampen mot Bristol City om at laget reiser sørover til Plymouth allerede mandag, dagen før kampen. Da leser jeg mellom linjene at den reisen ikke går med fly, men med en transportform som går på bakken. Så er det jo en mulighet for at jeg tar feil, men hvorfor har det da noe for seg å dra dagen før og betale for en hel tropp på hotell?

Phil Hay tok opp temaet for noen dager siden og:

The club are planning to fly to each of those four long away trips in an attempt to limit travelling time and optimise post-match recovery.

Some in fitness circles question whether taking planes rather than coaches lowers the risk of injuries but nobody disagrees that fewer hours of sleep can be detrimental for footballers, or that late arrivals home after long trips by road tend to increase fatigue.

Artikkelen handler for det meste om viktigheten av at (den normale) søvnrytmen ikke ødelegges... derav altså fly.

https://theathletic.com/5234841/2024/01/31/leeds-united-fixtures-travel/
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Hallgeir *

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #243 på: Februar 04, 2024, 21:25:30 »
Farke uttalte seg etter kampen mot Bristol City om at laget reiser sørover til Plymouth allerede mandag, dagen før kampen. Da leser jeg mellom linjene at den reisen ikke går med fly, men med en transportform som går på bakken. Så er det jo en mulighet for at jeg tar feil, men hvorfor har det da noe for seg å dra dagen før og betale for en hel tropp på hotell?

Phil Hay tok opp temaet for noen dager siden og:

The club are planning to fly to each of those four long away trips in an attempt to limit travelling time and optimise post-match recovery.

Some in fitness circles question whether taking planes rather than coaches lowers the risk of injuries but nobody disagrees that fewer hours of sleep can be detrimental for footballers, or that late arrivals home after long trips by road tend to increase fatigue.

Artikkelen handler for det meste om viktigheten av at (den normale) søvnrytmen ikke ødelegges... derav altså fly.

https://theathletic.com/5234841/2024/01/31/leeds-united-fixtures-travel/

Betryggende at man tenker på den måten.  :)
Super Leeds since 1968

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #244 på: Februar 04, 2024, 21:52:35 »
NÅ er det Southampton som skal forsvare andreplassen. Vi vet at klubber pleier å kjenne pressset av slikt, og nå er det Southamptons tur.

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/russell-martin-joke-leeds-united-28566507

Ipswich prøver nå reverse strategy for å komme ut av blindsona...

(Når sant skal sies fikk de inn Keiffer Moore nå som er en spisstype de har savnet siden forrige kraftspiss ble skadet.)
Anyways:
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/mckenna-leeds-united-southampton-ipswich-28567312
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #245 på: Februar 08, 2024, 08:18:34 »
Litt usikker hvor jeg leste dette, muligens The Athletic...



https://x.com/United_Leeds1z/status/1755475022687109144?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #246 på: Februar 08, 2024, 09:23:38 »
Litt usikker hvor jeg leste dette, muligens The Athletic...



https://x.com/United_Leeds1z/status/1755475022687109144?s=20
og Farke sine lag i CC har en tendens til å bli mer og mer solide utover sesongen?

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #247 på: Februar 08, 2024, 10:27:04 »


og Farke sine lag i CC har en tendens til å bli mer og mer solide utover sesongen?

Har ikke materiale tilgjengelig for å understøtte dette, men det er absolutt mitt inntrykk ja.

(PL-sesongene unntatt antakeligvis...)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #248 på: Februar 08, 2024, 11:16:52 »


og Farke sine lag i CC har en tendens til å bli mer og mer solide utover sesongen?

Har ikke materiale tilgjengelig for å understøtte dette, men det er absolutt mitt inntrykk ja.

(PL-sesongene unntatt antakeligvis...)
Ikke jeg heller, men synes å huske at Farke sine lag har bygget et solid momentum andre del av sesongene sine.
Vedr om han er god nok i PL.
Hvilken trener hadde tatt det Norwich laget videre oppover i PL med det ambisjonsnivået?
Solgte vel Maddison, Godfrey, Lewis i 18/19 da de rykket opp og Buendia sist gang de rykket opp.
Som oss i PL var erstattere og generelt spillere inn ikke i nærheten av nivået. Rashica, Sargent, Normann, Tzolis, Hugill, Giannoulis etc. Tenk å sette sin lit til sånt.
Truffet voldsomt på playmakere siste tiåret dog. Maddison, Buendia og nå Sara.

ingve1960

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #249 på: Februar 08, 2024, 11:52:02 »
Helt enig leedslife.
Tror at Farke med god innflytelse på spillerkjøp og bra midler ha kapasitet til å skape et bra pl lag..
Vi får leve i håpet,,MOT

leedslife

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #250 på: Februar 08, 2024, 12:09:23 »
Helt enig leedslife.
Tror at Farke med god innflytelse på spillerkjøp og bra midler ha kapasitet til å skape et bra pl lag..
Vi får leve i håpet,,MOT
Tipper det.
Synes fra starten at det har virket langt mer troverdig etter 49ers overtok fuillt ut. Det fremstår som solid utenfra. Lite støy, veloverveide valg, ingen rush, ingen såpeopera fakter rundt klubb og nøkkelpersoner. Profesjonelt i måten de kommuniserer med omgivelsene, hvordan de opptrer med og mot spillere og andre klubber.
Sportslig sett hva gjelder spillerkjøp, kvalitet og personell. De var der tross alt under Prosjekt Marsch. Det nytter ikke dra til krig med sprettert.  Da er du raskt ferdig.
Mtp Summerville's og Rutters voldsomme gjennombrudd håper jeg og tror jeg vi går opp i år. Men om det ikke skjer, er jeg faktisk ganske sikker på at de vil klare å etablere Leeds som øvre halvdel pl klubb på rel kort sikt.
« Siste redigering: Februar 08, 2024, 12:11:06 av leedslife »

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #251 på: Februar 08, 2024, 17:25:19 »
Om du lurer på hvor lange borteturen i denne perioden er:

Consecutively, away, It’s now…

Cardiff - 456 miles
Bristol City - 424 miles
Plymouth - 642 miles
Swansea - 532 miles
Plymouth - 642 miles
Chelsea - 412 miles

https://x.com/LewisDeighton17/status/1755348688770109461?s=20

Men igjen, så lenge vi flyr spiller ikke dette såå stor rolle for spillerne.

Supporterne derimot...
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #252 på: Februar 10, 2024, 09:14:25 »
Is Daniel Farke right to criticise Leeds’ lack of goalscoring ‘efficiency’?

https://theathletic.com/5256648/2024/02/09/farke-leeds-finishing/

At present, Preston North End are out in front when it comes to exceeding their open-play xG — by a huge margin of 8.8, without factoring in penalties and own goals. But Leicester also fall into the positive category, with an over-performance of 4.1 and so do Southampton, whose performance is 2.1 goals better than the data says it should be. Ipswich fall between both of them, again with a positive number.

Leeds are the only side in the table’s top six who rank negatively in the chart above.

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #253 på: Februar 10, 2024, 10:21:00 »
Is Daniel Farke right to criticise Leeds’ lack of goalscoring ‘efficiency’?

https://theathletic.com/5256648/2024/02/09/farke-leeds-finishing/

At present, Preston North End are out in front when it comes to exceeding their open-play xG — by a huge margin of 8.8, without factoring in penalties and own goals. But Leicester also fall into the positive category, with an over-performance of 4.1 and so do Southampton, whose performance is 2.1 goals better than the data says it should be. Ipswich fall between both of them, again with a positive number.

Leeds are the only side in the table’s top six who rank negatively in the chart above.



Dette var interessante data. Det er kanskje en indikasjon på at vi har manglet den naturlige nieren fram til nå. Vi har mange som scorer ganske mye mål, men det er stort sett fra ving eller tierrollen. Jeg har inntrykk av at ting har satt seg ganske godt i grunnspillet vårt nå, samtidig som Bamford begynner å ligne mer på den utgaven vi hadde for et par-tre år siden.

Jeg tror det er berettighet håp om at statistikkennfor siste halvdel av sesongen ser betydelig bedre ut.

Reaney

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #254 på: Februar 10, 2024, 12:44:04 »
Positivt at vi skaper målsjanser, men det at vi ikke setter sjansene kan bli vår bane og må bli bedre skal vi drømme om direkte opprykk. Samtidig er 4 kamper på 10 dager the coming weeks intet annet enn svært bekymringsfult og som Farke antyder urettferdig. Enda et eksempel på at "melkekua" Leeds må bli værende, til beste for Championship.
« Siste redigering: Februar 10, 2024, 12:46:10 av Reaney »

flynn

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #255 på: Februar 10, 2024, 18:15:03 »
Vi kan altså oppleve at vi ender på over 90, kanskje 95 poeng, men ender i playoff. Syke greier. Jeg tar meg i å synes at kvaliteten på CC i år generelt er meget laber, med unntak av 3-4 lag. Men kanskje er det vi som faktisk er bedre nå enn i de foregående sesongene våre i denne divisjonen? Mye tyder på at de tre som kom ned i vår kan endre på de øverste tre plassene. Samtidig er det sannsynlig at de som rykket opp kommer rett ned igjen. Det underbygger i alle fall hypotesen min. Den kjælinga med ball som vår offensive gjeng holder på med er unektelig artig å se på, og ganske effektivt til og gitt kvaliteten på lagene vi møter for tiden, men jeg er litt redd de blir spist opp av PL-forsvar.

flynn

ingve1960

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #256 på: Februar 10, 2024, 18:40:52 »
Hadde soton på tv og leeds på stream.
Store deler av soton kampen tenkte jeg at vi klarer direkte opprykk, hudds dominerer store deler av kampen det er det ingen som gjør me oss.
Så bytter,,, reaney og andre syter alltid over feil bytter,,,hudds gjør to bytter på 3-2ledelse rakner totalt og taper 5-3,,,say no more..

MOT

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #257 på: Februar 10, 2024, 19:00:59 »
Vi kan altså oppleve at vi ender på over 90, kanskje 95 poeng, men ender i playoff. Syke greier. Jeg tar meg i å synes at kvaliteten på CC i år generelt er meget laber, med unntak av 3-4 lag. Men kanskje er det vi som faktisk er bedre nå enn i de foregående sesongene våre i denne divisjonen? Mye tyder på at de tre som kom ned i vår kan endre på de øverste tre plassene. Samtidig er det sannsynlig at de som rykket opp kommer rett ned igjen. Det underbygger i alle fall hypotesen min. Den kjælinga med ball som vår offensive gjeng holder på med er unektelig artig å se på, og ganske effektivt til og gitt kvaliteten på lagene vi møter for tiden, men jeg er litt redd de blir spist opp av PL-forsvar.

flynn

Det syke er at vi nå er ÅTTE poeng foran der Bielsas opprykkslag lå etter like mange kamper.
Og like fullt bare på tredjeplass :o

https://x.com/LewisDeighton17/status/1756375630407410090?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #258 på: Februar 10, 2024, 19:13:11 »
15 kamper igjen, det slo meg at soton hvar så dårlige spillemessig mot lag nr 21 hjemme. Kan det holde helt inn .
Minner om viking,snur kamp etter kamp men så går det i dass når det først butter imot.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #259 på: Februar 10, 2024, 20:24:32 »
15 kamper igjen, det slo meg at soton hvar så dårlige spillemessig mot lag nr 21 hjemme. Kan det holde helt inn .
Minner om viking,snur kamp etter kamp men så går det i dass når det først butter imot.
https://forum.leedsunited.no/Themes/default/images/bbc/unformat.gif

Det er da man kan minne om at på de 15 kampene har altså Southampton igjen (sett ovenfra tabellen) Leicester (nr 1), Leeds (nr 3), Ipswich (nr 4), WBA (nr 5) og Sunderland (nr 6) på bortebane.

Så det burde være muligheter for Leeds her... Coventry (nr 10) er den høyest plasserte bortekampen Leeds har igjen...
« Siste redigering: Februar 10, 2024, 21:18:37 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #260 på: Februar 10, 2024, 21:04:06 »
15 kamper igjen, det slo meg at soton hvar så dårlige spillemessig mot lag nr 21 hjemme. Kan det holde helt inn .
Minner om viking,snur kamp etter kamp men så går det i dass når det først butter imot.
https://forum.leedsunited.no/Themes/default/images/bbc/unformat.gif

Det er da man kan minne om at på de 15 kampene har altså Southampton igjen (sett ovenfra tabellen) Leicester (nr 1), Leeds (nr 3), Ipswich (nr 4), WBA (nr 5) og Sunderland (nr 6) på bortebane.

Så det burde være muligheter for Leeds her... Coventry (nr 10) er det høyest plasserte bortelaget Leeds har igjen borte...
Det er vel i grunn mer vanlig å ha bortelagene igjen hjemme, og hjemmelagene igjen borte....  :P
Men sett i lys av at alle (bortsett fra Leeds-fansen) ønsker å beholde Leeds i Championship ser jeg ikke bort i fra at vi må begynne å møte bortelagene borte.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #261 på: Februar 10, 2024, 21:17:51 »

Så det burde være muligheter for Leeds her... Coventry (nr 10) er det høyest plasserte bortelaget Leeds har igjen borte...
Det er vel i grunn mer vanlig å ha bortelagene igjen hjemme, og hjemmelagene igjen borte....  :P
Men sett i lys av at alle (bortsett fra Leeds-fansen) ønsker å beholde Leeds i Championship ser jeg ikke bort i fra at vi må begynne å møte bortelagene borte.

Skitt. Nå kunne jeg ikke bare redigere innlegget i all stillhet :D :D :D
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

stian

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #262 på: Februar 11, 2024, 11:28:38 »
Jeg så litt på høydepunktene fra matchen mellom Southampton og Huddersfield. Southampton virker ekstremt sterke offensivt. Det gjør liksom ikke så mye at de slipper til Huddersfield på unødvendig mange sjanser når de har trygghet på et bredt offensivt register og god effektivitet.

Og så må det være ett eller annet jeg ikke forstår med beregningen av xG. I en kamp med åtte mål hadde lagene 1.52 og 1.21 i xG. Vel var det et par mål som kom fra dårlige posisjoner/situasjoner, men det får da være måte på.

peacock

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #263 på: Februar 11, 2024, 15:06:08 »
15 kamper igjen, og trolig må vi ha 12 seire for å klare 2. plassen. Det vil gi 99 poeng. Glem Leicester, og Southampton sprekker neppe. Dette blir tøft!

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #264 på: Februar 12, 2024, 21:02:12 »
Southampton-sjefen med en litt mer ydmyk holdning til run-in'et enn vi har hørt tidligere...

Tror han har mye rett i det han sier:

Southampton boss sends blunt promotion warning amid 'frustration' over Leeds United form
The Championship promotion race is intensifying with a midweek round of fixtures on the way and Leeds United hunting the top two.
By Kyle Newbould Published 12th Feb 2024, 16:00 GMT

Russell Martin knows there will be no comfortable finish in this season's Championship promotion race, admitting his side are growing frustrated at being unable to pull away despite enjoying a club-record unbeaten run.

Saturday's 5-3 comeback win at home to Huddersfield Town on Saturday was their 25th consecutive game without defeat in all competitions, a run that started with the 3-1 victory over Leeds United in September. More recently, the Saints have won eight of their last nine in the Championship and are enjoying the greatest run in the club's history.

Despite that, Southampton remain 11 points off league leaders Leicester while Leeds and Ipswich Town remain hot on their heels. All four teams are in the kind of form that would almost guarantee promotion in any other year and Martin has warned his side that there will be no easing up from anyone between now and May.

"Usually, in any Championship season, if we had these points we’d be quite clear in the top two positions, which tells you how strong it's been," Martin said ahead of his side's trip to Bristol City on Tuesday. "The four teams in there fighting and then West Brom and Hull who have been brilliant.

"I think it's down to the amount of quality coaches in the division with clear ideas and ways of playing. The athleticism and power of players, it's as good a Championship as I've ever known - and I've been involved in a lot.

"We have to use that frustration of being on such a brilliant run, but we've still got so much work to do, it's not comfortable and it won't be until the end of the season but we have to keep heading into it. We need to hit every challenge head on, keep growing and learning. Hopefully at some point we continue this run and that gap widens."

Leeds are managing to keep pace with Southampton due to what has been an excellent start to 2024, with Saturday's 3-0 win at home to Rotherham their sixth league victory on the bounce. Ipswich have dropped off after an outstanding start but remain very much in the hunt.

Martin has previously hinted that the season could go to the wire, with Leeds hosting Southampton on the final day of the season in what could be a massive game.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/southampton-manager-sends-blunt-promotion-warning-as-leeds-united-form-continues-4515001
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #265 på: Februar 12, 2024, 22:13:26 »
Joda, 2023 var ikke noe godt år i Leedssammenheng :o

Leeds United have won more matches in all competitions than any other side in England's top four tiers in 2024 (eight).
In 2023, we didn't win our eighth match of the year until September 17th. #lufc

https://x.com/JRCooper26/status/1757099064586309774?s=20

Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Fantasyland

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #266 på: Februar 13, 2024, 10:16:26 »
Southampton-sjefen med en litt mer ydmyk holdning til run-in'et enn vi har hørt tidligere...

Tror han har mye rett i det han sier:

Southampton boss sends blunt promotion warning amid 'frustration' over Leeds United form
The Championship promotion race is intensifying with a midweek round of fixtures on the way and Leeds United hunting the top two.
By Kyle Newbould Published 12th Feb 2024, 16:00 GMT

Russell Martin knows there will be no comfortable finish in this season's Championship promotion race, admitting his side are growing frustrated at being unable to pull away despite enjoying a club-record unbeaten run.

Saturday's 5-3 comeback win at home to Huddersfield Town on Saturday was their 25th consecutive game without defeat in all competitions, a run that started with the 3-1 victory over Leeds United in September. More recently, the Saints have won eight of their last nine in the Championship and are enjoying the greatest run in the club's history.

Despite that, Southampton remain 11 points off league leaders Leicester while Leeds and Ipswich Town remain hot on their heels. All four teams are in the kind of form that would almost guarantee promotion in any other year and Martin has warned his side that there will be no easing up from anyone between now and May.

"Usually, in any Championship season, if we had these points we’d be quite clear in the top two positions, which tells you how strong it's been," Martin said ahead of his side's trip to Bristol City on Tuesday. "The four teams in there fighting and then West Brom and Hull who have been brilliant.

"I think it's down to the amount of quality coaches in the division with clear ideas and ways of playing. The athleticism and power of players, it's as good a Championship as I've ever known - and I've been involved in a lot.

"We have to use that frustration of being on such a brilliant run, but we've still got so much work to do, it's not comfortable and it won't be until the end of the season but we have to keep heading into it. We need to hit every challenge head on, keep growing and learning. Hopefully at some point we continue this run and that gap widens."

Leeds are managing to keep pace with Southampton due to what has been an excellent start to 2024, with Saturday's 3-0 win at home to Rotherham their sixth league victory on the bounce. Ipswich have dropped off after an outstanding start but remain very much in the hunt.

Martin has previously hinted that the season could go to the wire, with Leeds hosting Southampton on the final day of the season in what could be a massive game.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/southampton-manager-sends-blunt-promotion-warning-as-leeds-united-form-continues-4515001

Det begynner virkelig å dra seg til. S'oton har stort sett gjort seg ferdig med mye av de svakere lagene og har to ganske tøffe kamper borte allerede denne uka. Bristol City i dag og WBA på fredag. Gjør vi jobben mot Swansea og Plymouth tror jeg fort vi kan være foran de etter førstkommende helg..

Sydhagen

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #267 på: Februar 13, 2024, 12:52:14 »
Southampton-sjefen med en litt mer ydmyk holdning til run-in'et enn vi har hørt tidligere...

Tror han har mye rett i det han sier:

Southampton boss sends blunt promotion warning amid 'frustration' over Leeds United form
The Championship promotion race is intensifying with a midweek round of fixtures on the way and Leeds United hunting the top two.
By Kyle Newbould Published 12th Feb 2024, 16:00 GMT

Russell Martin knows there will be no comfortable finish in this season's Championship promotion race, admitting his side are growing frustrated at being unable to pull away despite enjoying a club-record unbeaten run.

Saturday's 5-3 comeback win at home to Huddersfield Town on Saturday was their 25th consecutive game without defeat in all competitions, a run that started with the 3-1 victory over Leeds United in September. More recently, the Saints have won eight of their last nine in the Championship and are enjoying the greatest run in the club's history.

Despite that, Southampton remain 11 points off league leaders Leicester while Leeds and Ipswich Town remain hot on their heels. All four teams are in the kind of form that would almost guarantee promotion in any other year and Martin has warned his side that there will be no easing up from anyone between now and May.

"Usually, in any Championship season, if we had these points we’d be quite clear in the top two positions, which tells you how strong it's been," Martin said ahead of his side's trip to Bristol City on Tuesday. "The four teams in there fighting and then West Brom and Hull who have been brilliant.

"I think it's down to the amount of quality coaches in the division with clear ideas and ways of playing. The athleticism and power of players, it's as good a Championship as I've ever known - and I've been involved in a lot.

"We have to use that frustration of being on such a brilliant run, but we've still got so much work to do, it's not comfortable and it won't be until the end of the season but we have to keep heading into it. We need to hit every challenge head on, keep growing and learning. Hopefully at some point we continue this run and that gap widens."

Leeds are managing to keep pace with Southampton due to what has been an excellent start to 2024, with Saturday's 3-0 win at home to Rotherham their sixth league victory on the bounce. Ipswich have dropped off after an outstanding start but remain very much in the hunt.

Martin has previously hinted that the season could go to the wire, with Leeds hosting Southampton on the final day of the season in what could be a massive game.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/southampton-manager-sends-blunt-promotion-warning-as-leeds-united-form-continues-4515001

Det begynner virkelig å dra seg til. S'oton har stort sett gjort seg ferdig med mye av de svakere lagene og har to ganske tøffe kamper borte allerede denne uka. Bristol City i dag og WBA på fredag. Gjør vi jobben mot Swansea og Plymouth tror jeg fort vi kan være foran de etter førstkommende helg..

Jepp.
Håper og tror på at Farke's erfaring gjør at det tipper våres vei.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

stian

Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #268 på: Februar 13, 2024, 17:25:05 »
Southampton-sjefen med en litt mer ydmyk holdning til run-in'et enn vi har hørt tidligere...

Tror han har mye rett i det han sier:

Southampton boss sends blunt promotion warning amid 'frustration' over Leeds United form
The Championship promotion race is intensifying with a midweek round of fixtures on the way and Leeds United hunting the top two.
By Kyle Newbould Published 12th Feb 2024, 16:00 GMT

Russell Martin knows there will be no comfortable finish in this season's Championship promotion race, admitting his side are growing frustrated at being unable to pull away despite enjoying a club-record unbeaten run.

Saturday's 5-3 comeback win at home to Huddersfield Town on Saturday was their 25th consecutive game without defeat in all competitions, a run that started with the 3-1 victory over Leeds United in September. More recently, the Saints have won eight of their last nine in the Championship and are enjoying the greatest run in the club's history.

Despite that, Southampton remain 11 points off league leaders Leicester while Leeds and Ipswich Town remain hot on their heels. All four teams are in the kind of form that would almost guarantee promotion in any other year and Martin has warned his side that there will be no easing up from anyone between now and May.

"Usually, in any Championship season, if we had these points we’d be quite clear in the top two positions, which tells you how strong it's been," Martin said ahead of his side's trip to Bristol City on Tuesday. "The four teams in there fighting and then West Brom and Hull who have been brilliant.

"I think it's down to the amount of quality coaches in the division with clear ideas and ways of playing. The athleticism and power of players, it's as good a Championship as I've ever known - and I've been involved in a lot.

"We have to use that frustration of being on such a brilliant run, but we've still got so much work to do, it's not comfortable and it won't be until the end of the season but we have to keep heading into it. We need to hit every challenge head on, keep growing and learning. Hopefully at some point we continue this run and that gap widens."

Leeds are managing to keep pace with Southampton due to what has been an excellent start to 2024, with Saturday's 3-0 win at home to Rotherham their sixth league victory on the bounce. Ipswich have dropped off after an outstanding start but remain very much in the hunt.

Martin has previously hinted that the season could go to the wire, with Leeds hosting Southampton on the final day of the season in what could be a massive game.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/southampton-manager-sends-blunt-promotion-warning-as-leeds-united-form-continues-4515001

Det begynner virkelig å dra seg til. S'oton har stort sett gjort seg ferdig med mye av de svakere lagene og har to ganske tøffe kamper borte allerede denne uka. Bristol City i dag og WBA på fredag. Gjør vi jobben mot Swansea og Plymouth tror jeg fort vi kan være foran de etter førstkommende helg..

Jepp.
Håper og tror på at Farke's erfaring gjør at det tipper våres vei.

Jeg tror oppriktig at Southampton snubler i Bristol. Dessverre føler jeg meg ikke trygg på at vi tar tre poeng. Det er virkelig crunch time for topplagene i de neste rundene, mange krevende kamper og tett som hagl.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28908
  • Total likes: 2639
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Sesongen 2023/2024 i Championship
« Svar #269 på: Februar 13, 2024, 23:22:32 »
Southamptons fantastiske kamprekke og greier... men se på formtabellen :o

Prior to today, Southampton had gone 25 games unbeaten. After tonight this is the table of points gained over the last 25 games. You need to win more guys…



https://x.com/PureLeeds/status/1757529469634429324?s=20
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan