Kamp vs Stoke @Bet365 Stadium, torsdag 26.12 2024 kl. 21 på Viasport 1

Started by Asbjørn, December 23, 2024, 07:05:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

leedslife

Quote from: Reaney on December 26, 2024, 23:49:01
Quote from: Asbjørn on December 26, 2024, 23:32:15Presseren
On dropping Tanaka
Tanaka is important for us. But this is the first time he has had to play at Christmas! Last few games he looked like he could have a rest. It doesn't take away my value of him.

Noen tanker om at Tanaka er fristet av PL fotball og er på vei vekk?
Kan jeg aldri tro.

De ønsker nok å se flere kamper og ikke minst større utfordringer enn på et dominant Leeds lag i cruisecontrol på nivå 2.

Asbjørn

Quote from: Reaney on December 26, 2024, 23:49:01Noen tanker om at Tanaka er fristet av PL fotball og er på vei vekk?

Tanaka signerte nettopp for oss. Leeds var den klubben i nord Europa som fikk inn mest i transfermidler i sommer. Hvorfor skal vi selge vår beste spiller?  :o
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GaryMac

Quote from: Reaney on December 26, 2024, 23:49:01
Quote from: Asbjørn on December 26, 2024, 23:32:15Presseren
On dropping Tanaka
Tanaka is important for us. But this is the first time he has had to play at Christmas! Last few games he looked like he could have a rest. It doesn't take away my value of him.

Noen tanker om at Tanaka er fristet av PL fotball og er på vei vekk?
Velger å tro på Farke og at han gir Tanaka litt etterlengtet hvile - kampene kommer tett for tiden. "Normalt" skulle Tanaka ligget i vinterdvale nå - Tyskland har jo en måneds spillefri på denne tiden av året. Tror kanskje Tanaka hadde kommet inn tidligere hvis vi ikke hadde ledet- og kanskje starter han neste kamp.
Ingen tro på salg i Januar - da må det komme et saiko-bud, og det kan jeg ikke se at skal skje.

leedslife

Positive i går var at balansen sentralt så mye bedre ut. Må være den beste gjennomføringen borte på ca 1 år.
Tanaka og Rothwell kan i større grad bruke tid på der de har styrkene sine.
0-1 er jo et fantastisk eks på det - mot et kompakt Stoke.
Rothwell finner Brenden. Brenden trer gjennom Piroe. Mål.

Kato

Quote from: leedslife on December 27, 2024, 08:51:48Positive i går var at balansen sentralt så mye bedre ut. Må være den beste gjennomføringen borte på ca 1 år.

Ampadu - Tanaka. Kan ikke forestille meg han benker Tanaka en kamp til.

leedslife

Quote from: Kato on December 27, 2024, 10:52:14
Quote from: leedslife on December 27, 2024, 08:51:48Positive i går var at balansen sentralt så mye bedre ut. Må være den beste gjennomføringen borte på ca 1 år.

Ampadu - Tanaka. Kan ikke forestille meg han benker Tanaka en kamp til.
Enig i at det må være første pri

Dennis

Kjedelig med så lite synlighet på skjermen, men gledelig med en ytterst profesjonell bortekamp.

Piroe med to mål til, James og Bogle våre beste i mine øyne.

Full kontroll på kampen og kan nærmest spasere inn tre poeng. Får hvilt litt mot slutten av kampen både på banen og de som tas av selvsagt, samt Tanaka. Viktig i et tett program.

Stoke er svake, men kampen fra i fjor lå i bakhodet. I år vinner vi tilsvarende og det er forhåpentligvis forskjellen på årets utgave.

Kan selvsagt komme ned på jorda igjen søndag, men dette var 'Job done' for å sitere Billy Davies.
Marching on together!

Kato

Vi skaper vel 10-12 middels til store målsjanser. Mange av dem skudd fra rundt 16-meteren. Det aller meste utenfor eller over. Det kommer vel dager hvor poeng ryker om vi ikke setter endel av disse. På slutten syns jeg vi skyter istedet for å spille til bedre plasserte spillere. Både Gnonto, James og Joseph tar feile valg. Bra vi skaper mye, men uttellingen må fortsatt forbedres.

Killa

Jeg synes vi jevnt over så veldig gode ut i går - som flere skriver her var nok Stoke en svak motstander men kampen vinnes ikke uten innsats like vel. Som sagt - i fjor høst....
Glad vi ikke fikk alvorlige skader - det var mye stygt spill fra Stoke laget og han 20-åringen skulle hatt et klart rødt kort mener jeg.

Uansett - kampen i går gjorde at jeg sitter igjen med en god følelse inn mot årsskiftet her! Og den benken vi kan mønstre nå er det lenge siden vi har hatt maken til når det gjelder kvalitet. For meg var Bogle og James kampens beste spillere, men også gledelig å se Ampadu i godt driv igjen.

Jeg så forøvrig kampen i min nye Leeds-trøye (julegave fra kona!) sammen med mine to voksne sønner - som jeg kledde opp i hhv Admiral-trøya fra 1992 (med Lorimers autograf på ryggen) og den blå Strongbow-trøya fra 2002.

Like før Piroe's første scoring sa jeg høyt at nå skal vi snakke vi litt dritt om hvor lite mål han scorer - så smeller han sikkert inn 1-0... 2 minutter etter satt den i nota gitt!!  ;D  ;D  ;D 

Regner med noe tøffere motstand mot Derby - men så bra som vi ser ut nå så tenker jeg det blir 3 nye poeng.

Bare å fortsette å klage på spillere - så scorer de sikkert der også...

Hawley

Stoke-Leeds og Derby-Leeds, skikkelige 70-talls klassikere 😁 Husker jeg vagt vurderte Stoke pga de kule, stripete draktene 🙂

stian

Quote from: Kato on December 27, 2024, 11:39:15Vi skaper vel 10-12 middels til store målsjanser. Mange av dem skudd fra rundt 16-meteren. Det aller meste utenfor eller over. Det kommer vel dager hvor poeng ryker om vi ikke setter endel av disse. På slutten syns jeg vi skyter istedet for å spille til bedre plasserte spillere. Både Gnonto, James og Joseph tar feile valg. Bra vi skaper mye, men uttellingen må fortsatt forbedres.

Gremmet meg over det samme på slutten der. Særlig den hvor James spiller inn sentralt i et supertrangt rom, mens Gnonto (?) har et hav av plass til venstre for ham. Så tåkete var det ikke at han ikke så alternativet - utrolig svakt og merkelig valg når vi har fire mann i fart inn mot mål. Tipper den situasjonen og to-tre andre dukker opp på videogjennomgangen av kampen, og at beskjeden fra analytiker/Farke er rimelig klar.

Men en annen ting som er verdt å ta med seg - denne sesongen fortsetter vi ALLTID å spille fotball, uansett hva stillingen er. Vi får sikkert noen færre clean sheets, men det vises på målforskjellen. Og særdeles viktig for å holde alle angrepsspillerne i gang, sammenlignet med å sette innpå Gnonto/Joseph/Ramazzani for så å legge seg bakpå og være kynisk.

Asbjørn

Innimellom var det nok vanskelig selv for de nede på gressmatten å se... (heldigvis ble ikke kampen called off...)

Illian på instagram

https://x.com/LeedsAllOver/status/1872636360957546762
Tell me  Tell me

Dylan

Dylan

Quote from: Hawley on December 27, 2024, 13:15:56Stoke-Leeds og Derby-Leeds, skikkelige 70-talls klassikere 😁 Husker jeg vagt vurderte Stoke pga de kule, stripete draktene 🙂
Artig. Jeg syntes de draktene var helt forferdelige, og gikk for de helhvite. Men som de sier; det er mange veier til Rom (Leeds).

Andersen

Det ble kun et lag for meg på 70 tallet , og det ble Leeds United ! Og det visste fattern , han jobbet 1 år på Hebridene og kom hjem noen dager før julaften med presanger han hadde kjøpt til oss ungene. Julaften kom og jeg og min bror pakket opp helt hvite Leeds drakter med det flotte gule smily badge merket på ! drakt , shorts og hvite strømper fulgte med ! Skal sies at jeg synes drakter med hvite/røde striper( kan tolkes omvendt også) ikke er særlig fine. Skal også nevnes at min tvillingbror konverterte til Man U . supporter etter at Solskjær scoret vinnermålet , golden goal mot Bayern Munchen i Champion League  finalen i 1999. Røde drakter er heller ikke fine !

stian

Quote from: Asbjørn on December 27, 2024, 15:44:27Innimellom var det nok vanskelig selv for de nede på gressmatten å se... (heldigvis ble ikke kampen called off...)

Illian på instagram

https://x.com/LeedsAllOver/status/1872636360957546762

«Just passing the ball and hoping it's to a teammate»... Tåke eller ikke - En helt vanlig dag på jobben for Meslier, med andre ord.

Asbjørn

Poster om 'Solomon-sangen' men hååper /ber om at vi klarer å unngå at det blir politisk debatt oss imellom om dette - la det handle om fotball og Leeds her!

- men så lenge sangteksten er som den er betyr det nok trøbbel for Leeds som klubb :(

Nå har det dessverre blitt 'en ting'.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk//sport/football/leeds-united/leeds-united-condemn-tragedy-chanting-and-reiterate-club-stance-against-discrimination-as-stoke-city-clip-goes-viral-manor-solomon-4923997

The lyrics (plenty asking in the comments):

"Looks good, looks good, looks fine, looks fine, Manor Solomon's on the line & he hates Palestine. Singing do a didi didi dum didee doo, running past defenders scoring one & two."

https://x.com/BenGreenJeru/status/1872568670125543469
Tell me  Tell me

Dylan

Dylan

Quote from: Asbjørn on December 27, 2024, 17:44:13Poster om 'Solomon-sangen' men hååper /ber om at vi klarer å unngå at det blir politisk debatt oss imellom om dette - la det handle om fotball og Leeds her!

- men så lenge sangteksten er som den er betyr det nok trøbbel for Leeds som klubb :(

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk//sport/football/leeds-united/leeds-united-condemn-tragedy-chanting-and-reiterate-club-stance-against-discrimination-as-stoke-city-clip-goes-viral-manor-solomon-4923997

"Looks good, looks good, looks fine, looks fine, Manor Solomon's on the line & he hates Palestine. Singing do a didi didi dum didee doo, running past defenders scoring one & two."

Dette vil nok bety negativ omtale av Leeds, FA-sak med sanksjoner(?) etc. Nesten rart at ikke fansen som synger dette skjønner at det er klubben som blir skadelidende.

Hallgeir *

Quote from: Dylan on December 27, 2024, 18:03:52
Quote from: Asbjørn on December 27, 2024, 17:44:13Poster om 'Solomon-sangen' men hååper /ber om at vi klarer å unngå at det blir politisk debatt oss imellom om dette - la det handle om fotball og Leeds her!

Dette vil nok bety negativ omtale av Leeds, FA-sak med sanksjoner(?) etc. Nesten rart at ikke fansen som synger dette skjønner at det er klubben som blir skadelidende.

Nei, ikke engang de som kaster mynter på motstanderlagets spillere forstår at det går ut over klubben. Det finnes noen som er litt "hjernedøde".
Super Leeds since 1968