Skrevet av Emne: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises  (Lest 11862 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« på: Juli 17, 2023, 23:23:26 »
De må nesten ha en egen tråd nå, Vi kan ikke fortsette å poste i Radrizzani-tråden.

49ers Enterprises complete Leeds United takeover

By Phil Hay  7m ago

Leeds United are under new ownership after the English Football League (EFL) approved the sale of the club to 49ers Enterprises.

49ers Enterprises taking full control of Leeds brings to an end Andrea Radrizzani’s time at Elland Road, where he has been the majority shareholder since 2017.

The two sides publicly announced a deal in June, allowing 49ers Enterprises to begin the process of officially ratifying its long-awaited buy-out.

Paraag Marathe, previously vice chairman and board member of the, will take over as club chairman.

Rudy Cline-Thomas will join the board as co-owner and vice-chair and Angus Kinnear remains as CEO.

“This is an important moment for Leeds United and we are already hard at work,” said Marathe. “This transition is a necessary reset to chart a new course for the club.

“We have already appointed a highly-respected first team manager with a track record of success, and we are confident Leeds will field a competitive squad to contend for promotion next season. It’s a privilege to carry this torch as I know we have a responsibility to ensure this club makes our staff, players, supporters, and the Leeds and Yorkshire communities proud.”

49ers Enterprises is the investment arm of NFL franchise San Francisco 49ers and the consortium taking charge of Leeds consists of around 10 major investors, with numerous smaller parties also committed in a more minor capacity.

On the playing side, Daniel Farke was appointed as the club’s new manager earlier this month to replace Sam Allardyce, who departed at the end of the 2022-23 season.

In early May, director of football Victor Orta left with outgoing Tottenham Hotspur performance director Gretar Steinsson set to be named in a senior recruitment role at Elland Road.

Paraag Marathe, future Leeds chairman: NFL numbers man who rose above critics to top of 49ers
Rudy Cline-Thomas: From NBA internship to ownership of Leeds United
Leeds finished 19th in the Premier League and were relegated to the Championship, with Jesse March, Javi Gracia and Allardyce all unable to get a tune out of the squad.

Radrizzani brought 49ers Enterprises in as a 10 per cent shareholder in 2018 and the US group’s stake in Leeds rose to 37 per cent and then to 44 per cent by the end of 2021.

49ers Enterprises initially secured an option to buy Leeds in full in January 2024 in a deal that would have valued the club at around £500million ($623m).

The group, however, was forced to negotiate a lower price and strike a fresh agreement with Radrizzani following relegation from the Premier League.

Its 100 per cent buy-out values United at around £170m.
« Siste redigering: Juli 17, 2023, 23:29:26 av Asbjørn »
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

RoarG

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers
« Svar #1 på: Juli 17, 2023, 23:25:30 »
På høy tid at de nye eierne ble godkjent. Kan det nå bli litt ro omkring klubben? Det er kun sportslige ting man burde ha i tankene heretter.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers Enterprises
« Svar #2 på: Juli 17, 2023, 23:28:40 »
YEP

Leeds United takeover confirmed as 49ers Enterprises release full statement after EFL approval
Leeds United’s takeover by 49ers Enterprises has been confirmed after the English Football League ratified the consortium’s agreement with outgoing majority shareholder Andrea Radrizzani.

By Joe Donnohue Published 17th Jul 2023, 22:14 BST- 2 min read

The Whites are officially under new ownership, six weeks on from news that an agreement had been reached between the 49ers and Radrizzani’s Aser Ventures.

A transfer of shares has taken place with Radrizzani’s remaining 56 per cent holding in the club now under the control of Paraag Marathe and his core group of ten-or-so investors involved with 49ers Enterprises.

The 49ers’ investment group is made up by a number of backers, but only key players have been subject to checks by the EFL, including incoming chairman Marathe, who has held a position on Leeds’ board for the past few years.

MASTRY Ventures founder Rudy Cline-Thomas has been appointed to the board of directors as co-owner and vice chairman, while chief executive Angus Kinnear remains in his post.

US golfers Jordan Spieth and Justin Thomas were named among the minority shareholders earlier this month, while NBA stars Russell Westbrook and Larry Nance Jr. are also involved in an investment capacity.

A statement on Thursday evening read: “Today, Leeds United Football Club can announce that the EFL has approved the sale of the Club to 49ers Enterprises, paving the way for the immediate transition of ownership.”

Chairman Marathe said: “This is an important moment for Leeds United and we are already hard at work.

“This transition is a necessary reset to chart a new course for the Club. We have already appointed a highly-respected First Team Manager with a track record of success, and we are confident Leeds will field a competitive squad to contend for promotion next season. It’s a privilege to carry this torch as I know we have a responsibility to ensure this Club makes our staff, players, supporters, and the Leeds and Yorkshire communities proud."

“It has been an honour to guide Leeds United over the last six years and to spend so much time with the best fanbase in the world,” outgoing chairman Radrizzani said.

"49ers Enterprises have been fantastic partners for years and I'm confident they will take Leeds to the next level.”

Leeds are expected to press on with first-team signings and further staff additions ahead of the new season having now been granted EFL approval.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-takeover-confirmed-as-49ers-enterprises-release-full-statement-after-efl-approval-4222072
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Sv: Eiere av Leeds United: 49'ers
« Svar #3 på: Juli 17, 2023, 23:29:49 »
Endelig.

Nu kør vi!
MOT

Reaney

« Siste redigering: Juli 17, 2023, 23:43:44 av Reaney »

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #5 på: Juli 17, 2023, 23:39:24 »
Det er 10 STOR-aksjonærer skriver Hay.

Dette er nok de mest KJENTE...

Michael Schwimer
@mschwimer
I am thrilled to announce that the following athletes have partnered with
@BigLeagueAdv
 to invest in
@LUFC

@MichaelPhelps

@JordanSpieth

@JustinThomas34

@Larrydn22

Myles Jack
@TJMcConnell

@6ErikJohnson

@GabeLandeskog92

Other athletes have joined our group but prefer to remain nameless.

So excited to be a part of taking Leeds back to the EPL where they belong!  Lots more to come.

MOT!!!!!!
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #6 på: Juli 17, 2023, 23:46:10 »
Kortversjonen av eierskapet, signert Phil:

Phil Hay
@PhilHay_
think of it as a specific fund set up to buy Leeds. Lots of people involved, of which Cline-Thomas is one of the biggest. But all of it done under 49ers Enterprises' umbrella.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #7 på: Juli 17, 2023, 23:47:43 »
Tommo
@LUFC1992_v2

Leeds United ownership:

28 Olympic medals 🏅
5 Golf majors ⛳️
6 Ryder Cups ⛳️
1 NBA Final 🏀
2 Stanley Cups 🏒

Bringing the winning mentality… #lufc
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #8 på: Juli 18, 2023, 00:15:06 »
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #9 på: Juli 18, 2023, 10:16:10 »
YEP har laget en rangering over hva PL-klubbene samt utvalgte Championship-klubber er verdt...
(Jeg lurer vel egentlig på hvor Radrizzanis regime hadde plassert seg...)  Edith: Husker eg noe rundt £2 bn???

Noen tanker:
- i stor grad refererer jo dette ligatabellene
- noen klubber underpresterer grovt i forhold til kapital-potensialet...
- noen klubber vil kanskje i løpet av få år blande seg inn i toppen
- noen klubber driver virkelig BRA tross manglende økonomisk konkurranseevne med andre klubber...
- på bakgrunn av dette burde vi greit klare å plassere oss i midtsjiktet i PL
- det er opptil flere klubber med noenlunde det samme kapitalgrunnlaget som det vi nå får...

1. Newcastle United - Public Investment Fund of Saudi Arabia, RB Sports & Media, PCP Capital Partners
Reported net worth: £320bn

2. Man City - City Football Group
Reported net worth: £23.2bn

3. QPR - Tony Fernandes, Lakshmi Mittal
Reported net worth: £12.89bn

4. Chelsea - Todd Boehly
Reported net worth: £10.9bn

5. Arsenal - Stan Kroenke
Reported net worth: £10.5bn

6. Liverpool - Fenway Sports Group
Reported net worth: £8.3bn

7. Stoke City - The Coates family
Reported net worth: £7.81bn

8. Fulham - Shad Khan
Reported net worth: £7.4bn

9. Man United - The Glazer family
Reported net worth: £6bn

10. Aston Villa - Nassef Sawiris and Wes Edens
Reported net worth: £5.3bn

11. Wolves - Fosun International
Reported net worth: £5bn

12. Leeds United - 49ers Enterprises
Reported net worth: £4.75bn

13. West Ham - David Sullivan, Daniel Křetínský, estate of David Gold and Albert Smith
Reported net worth: £4.6bn

14. Tottenham Hotspur - ENIC
Reported net worth: £4.28bn

15. Crystal Palace - Steve Parish, Joshua J. Harris, David S. Blitzer and John Textor
Reported net worth: £3.3bn

16. Leicester City - The Srivaddhanaprabha family
Reported net worth: £3bn

17. Nottingham Forest - Evangelos Marinakis
Reported net worth: £3bn

18. West Brom - Guochuan Lai
Reported net worth: £2.2bn

19. Bristol City - Stephen Lansdown
Reported net worth: £2.16bn

20. Everton - Farhad Moshiri
Reported net worth: £2bn

21. Sunderland - Kyril Louis-Dreyfus
Reported net worth: £1.75bn

22. Blackburn Rovers - Anuradha Jitendra Desai, Banda Venkatesh Rao, Banda Balaji Rao
Reported net worth: £1.66bn

23. Bournemouth - Bill Foley
Reported net worth: £1.2bn

24. Preston North End - Estate of Trevor Hemmings
Reported net worth: £1.16bn

25. Southampton - Sport Republic (Dragan Solak, Henrik Kraft)
Reported net worth: £1.02bn

26. Brighton - Tony Bloom
Reported net worth: £765m

27. Cardiff City - Vincent Tan
Reported net worth: £623.49m

28. Brentford - Matthew Benham
Reported net worth: £220m

29. Sheffield United
Reported net worth: £157m

30. Luton Town - 2020 Holdings Limited
Supporter-owned

31. Burnley - Alan Pace
Net worth not reported

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-takeover-49ers-stunning-net-worth-vs-man-utd-liverpool-newcastle-arsenal-richest-championship-owners-4205191?page=1
« Siste redigering: Juli 18, 2023, 10:20:24 av Asbjørn »
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #11 på: Juli 18, 2023, 10:53:04 »
Virker som Paraag digger å være i Leeds og på Elland Road han også :D

https://twitter.com/americaninleeds/status/1681078146332778498?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #12 på: Juli 18, 2023, 11:25:13 »
https://www.youtube.com/watch?v=jFaVNMwvkK8

Flott at du la ut! :)

En halvtime der Paraag får snakket om 'all things Leeds'...
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

« Svar #13 på: Juli 18, 2023, 11:28:39 »
https://www.youtube.com/watch?v=jFaVNMwvkK8
Jeg la merke til at han ikke nevner tålmodighet en eneste gang. Dette blir bra!

Andersen

« Svar #14 på: Juli 18, 2023, 12:20:35 »
Nå er eierskapet endelig avklart ! selv om vi Leeds United supportere har vært utålmodige siden Radrizzani annonserte at han hadde solgt klubben til 49ers. Og det tok så lang tid i våre øyne , med artikkler opp og ned og konspirasjoner blant norske og engelske fans til tider. Jeg tror 49ers  og de andre eierene 60 av dem i tallet !?, har jobbet som fy , i bakgrunnen i påvente av avklaring rundt eierskapet. Først ble Farke utnevnt til manager , og har helt sikkert en liste på spillere han vil ha inn på laget før sesongstart, noen av de gamle er vel med videre , og de som har vært på utlån , har både PL og Championship spill erfaringer nå. Spennende uker frem til serie start , 3 nye signeringer er nesten klare , hanker vi de inn? Bare å trå gasspedalen i bånn nå til serie start ! MOT.

Dennis

« Svar #15 på: Juli 18, 2023, 14:12:44 »
The Official Leeds United podcast har gitt ut en episode hvor Nilus Langballe intervjuer den ferske styreformannen.

Edit: Leedslife var ute med det leeenge før meg  ;D
« Siste redigering: Juli 18, 2023, 19:24:54 av Dennis »
Marching on together!

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #16 på: Juli 18, 2023, 19:13:36 »
Etter at Orta dro skulle Leeds omstrukturere, fikk vi høre. Der poenget var at ikke alt det sportslige skulle ligge på èn mann, slik det gjorde under Orta.

Nå har vi fått vite mer. I en statement skriver Leeds United:
 “Following the appointment of Daniel Farke as first-team manager, steps have been taken to restructure the football department within Leeds United.

“We are pleased to announce that Gretar Steinsson has joined the club from Tottenham Hotspur in the role of technical director. He will work alongside Nick Hammond, who will continue to oversee player trading throughout this window.

“Adam Underwood will step up to become head of football operations, whilst Hannah Cox and Rob Price complete the team, as head of football administration and head of medicine and performance.”

Fortsatt sees Hammond på som korttidsansatt. De andre er velkjente i klubben, Underwood har hatt det overordnede akademiansvaret de siste årene, nå får han antakelig også mer medseniorene å gjøre også. Price har vært en ansett medisinsk ansvarlig i en årrekke allerede, og jeg vil tro Hannah Cox også har vært i administrasjonen iflere år nå.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #17 på: Juli 18, 2023, 19:35:43 »
Etter at Orta dro skulle Leeds omstrukturere, fikk vi høre. Der poenget var at ikke alt det sportslige skulle ligge på èn mann, slik det gjorde under Orta.

Nå har vi fått vite mer. I en statement skriver Leeds United:
 “Following the appointment of Daniel Farke as first-team manager, steps have been taken to restructure the football department within Leeds United.

“We are pleased to announce that Gretar Steinsson has joined the club from Tottenham Hotspur in the role of technical director. He will work alongside Nick Hammond, who will continue to oversee player trading throughout this window.

“Adam Underwood will step up to become head of football operations, whilst Hannah Cox and Rob Price complete the team, as head of football administration and head of medicine and performance.”

Fortsatt sees Hammond på som korttidsansatt. De andre er velkjente i klubben, Underwood har hatt det overordnede akademiansvaret de siste årene, nå får han antakelig også mer medseniorene å gjøre også. Price har vært en ansett medisinsk ansvarlig i en årrekke allerede, og jeg vil tro Hannah Cox også har vært i administrasjonen iflere år nå.

Og dèr har Graham Smyth skrevet om nettopp dette :D

Vi noterer at en 41 år gammel islending nå er teknisk direktør for sport, og at en 30 år gammel nå svenske er blant de mest kjente investorene...

Leeds United reveal restructure with fresh appointment and promotion as investors lend expertise
Leeds United have appointed a technical director and made a major internal promotion as part of a major restructure of their football operation.
By Graham SmythccPublished 18th Jul 2023, 18:00 BST- 3 min read

Chairman Paraag Marathe and CEO Angus Kinnear have been carrying out a review of the club's football departments in the interim period between a takeover deal being agreed and the EFL giving it the green light.

The new face at Elland Road is Gretar Steinsson, the 41-year-old ex-Bolton Wanderers defender. He has been appointed as technical director so will oversee the club's football strategy. Leeds parted company with director of football Victor Orta late last season when the Spaniard and the board failed to see eye to eye over the decision to sack Javi Gracia and replace him with Sam Allardyce.

Nick Hammond, who had already been hired for a three-month stint as interim football adviser to take care of the transfer window, will continue to take the lead when it comes to player trading. Leeds chiefs are pleased with how the ex-Celtic and Newcastle consultant has handled a challenging window thus far and it remains a possibility that Hammond could stay involved with the club beyond his current contract.

Adam Underwood, who was previously academy operations manager, will be promoted to the role of football operations manager, running much of life at Thorp Arch, including team travel and working in conjunction with the coaching and medical staff.

Rob Price continues in his role as head of medicine and performance and Hannah Cox, based at Elland Road, remains head of football administration, taking care of player contracts and transfer legalities.

Kinnear said: “We welcome Gretar to Leeds, we believe he will be a fantastic part of a new look team, which has been assembled to support Daniel as we look to rebuild. Gretar, alongside the rest of the group, will manage the football department during this critical period.”

As for the club's new owners, who officially took control on Monday night upon receipt of EFL approval for their takeover, decision-making power will rest solely with the board, which for now comprises Marathe, Kinnear, new vice chairman Rudy Cline-Thomas who is one of the biggest investors in 49ers Enterprises and fellow major player Peter Lowy.

49ers Enterprises, who bought Andrea Radrizzani's 56 per cent shareholding to assume full ownership, is an investment vehicle that has brought together a number of wealthy individuals from the worlds of business and sport. The opportunity to invest in Leeds has attracted some of the biggest names in American sport, from the NBA to the NFL, NHL and golf but perhaps the name that stood out most of all on Monday night was the world's most decorated Olympian Michael Phelps.

Even if the board will be ultimately responsible for deciding the club's direction of travel, investors will be involved in discussions regarding various aspects of life at Elland Road and Marathe has already shown an eagerness to lean on a number of the financial backers for their expertise in respective fields.

Michael Schwimer, a former Major League Baseball pitcher, is the founder and CEO of Big League Advantage. The 37-year-old announced on Monday night that Phelps, golf superstars Jordan Speith and Justin Thomas, NBA basketballer Larry Nance, former Jacksonville Jaguars NFL linebacker Myles Jack, ex- University of Arizona basketball player TJ McConnell and NHL stars Erik Johnson and Gabriel Landeskog had put money into Leeds in partnership with his company.

But Big League Advantage and other investors are not just throwing cash behind the new regime. Schwimer's firm, which uses sports analytics and algorithms to invest in athletes, has already provided help with data at Leeds this summer. Schwimer has sent some of his people to explore ways in which they can further support the work going on to build a squad worthy of promotion for Daniel Farke. 49ers Enterprises have also installed some senior members of staff at Elland Road and significant growth in both the head count and the general operation at the stadium is expected before long.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-reveal-restructure-with-fresh-appointment-and-promotion-as-investors-lend-expertise-4223417
Tell me  Tell me

Dylan

ar9

« Svar #18 på: Juli 18, 2023, 22:47:22 »
Snakk om kontrast til Cellino tiden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #19 på: Juli 19, 2023, 08:57:23 »
Paraag Marathe bruker YEP til et åpent brev til Leedssupportere:

(Eg har ikkje følt så stor pain over at Koch, Llorente, Rodrigo, Kristensen, McKennie og Aaronson har dratt - skriver han at flere 'innflytelsesrike' vil bli solgt?)

Dear Leeds United supporters,

By now, you have likely seen the news that after nearly five years as minority partners, myself and 49ers Enterprises will be stepping into a new role as full owners of LUFC. Let me start by saying, we could not be more excited to complete this transition. We have backed the Club for years, regardless of whether the Club resided in the Premier League or not. Leading the Club is something we’ve been committed to accomplishing for years.

We are excited about the upcoming season, and are already charting a new path forward. This Club was last promoted to the Premier League in an empty stadium absent of the fans who make Elland Road so revered. This time as we fight for promotion, we will do so in your presence.

I am keenly aware of our immense responsibility to get this right and want to be more transparent with you about the process and strategy we feel will put us in a position to succeed this season.

The managerial search has been our main priority and we are excited about our recent appointment of Daniel Farke as First Team Manager. We believe he has the necessary experience, track record, vision and temperament to bring out the best in our players and guide our team to a successful season.

We anticipate significant transfer activity and turnover within the squad this summer, which I’m sure you are following closely. While it will be tough to see players go, we are confident we have the resources and vision to bring in talent whom you all will feel proud to support going forward.

We also remain committed to our long term goal of investing in and expanding Elland Road, but we’ll need to prioritize investment on the pitch and backend football operations until we are back in the Premier League.

The last few years have been challenging for all of us. I have experienced the joy, the frustration, the letdowns, and everything in between. While I’m hesitant to make promises about what we may achieve in the future, because there are no certainties in football, I can reassure you that the pain of the past two seasons has not been lost on us. I have felt it too. We are fully committed to seeing Leeds United returned to its rightful place in the Premier League.

I look forward to seeing you at Elland Road and Marching on Together.

Paraag Marathe

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/dear-leeds-united-fans-paraag-marathe-takes-out-yep-open-letter-to-brief-whites-on-brand-new-era-4223501
Tell me  Tell me

Dylan

auren

« Svar #20 på: Juli 19, 2023, 09:27:15 »
Vil jo absolutt tro at minst et par av Adams, Sinisterra, Harrison, Gnonto, Meslier og Summerville blir solgt. Jeg tror Adams blir. Mye på grunn av at han nå har vært skadet i et halvt år, og kanskje ikke er tilbake igjen før september. Tror kanskje Sinisterra også blir, tviler på toppklubber tør å satse på ham med den skadehistorikken han hadde forrige sesong. Harrison er "aldri" skadet, men presterer for ustabilt. Kanskje en klubb i det nedre sjiktet i PL vil være interessert for 20 millioner pund +-. Gnonto er ett av de heteste salgsobjektene og kan fort bli solgt. Han var jo et kupp til 4-5 millioner pund i fjor sommer. Får vi 15-20 for ham nå?

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #21 på: Juli 19, 2023, 09:38:45 »
Vil jo absolutt tro at minst et par av Adams, Sinisterra, Harrison, Gnonto, Meslier og Summerville blir solgt. Jeg tror Adams blir. Mye på grunn av at han nå har vært skadet i et halvt år, og kanskje ikke er tilbake igjen før september. Tror kanskje Sinisterra også blir, tviler på toppklubber tør å satse på ham med den skadehistorikken han hadde forrige sesong. Harrison er "aldri" skadet, men presterer for ustabilt. Kanskje en klubb i det nedre sjiktet i PL vil være interessert for 20 millioner pund +-. Gnonto er ett av de heteste salgsobjektene og kan fort bli solgt. Han var jo et kupp til 4-5 millioner pund i fjor sommer. Får vi 15-20 for ham nå?

auren

Adams blir nok :)
Visstnok er han og den nye Vice Chairman veldig close

Og artikler kommer også ut der Sinisterras fremtid er med Leeds...
https://uk.news.yahoo.com/future-21-million-signing-changed-100039006.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly93d3cuYmluZy5jb20v&guce_referrer_sig=AQAAAKTRLnqshqVYOH3tzA2IcHZxlDipuT00Qbt1IbJ_UPPJsmlVQP0lED9OY4RoCJYusPAMh4yiXtcW-1FKPD97IuD0vqXis3eL-_v2-zDuYWI0CDQnOgv1cgroQTvP0w-pvktnBLn2KytuD0li558XCSwfhWl7nSreDn_GifZ2M_YR

Om Meslier drar er vel ikke det verdens undergang heller for Leeds, men det spørs om vi får så mye for ham pr nå...
(Darlow gjorde visst en skikkelig blunder i går, i pre-season-kamp, slikt går ikke  ubemerketfor seg i disse tider :D )

Men ja, vi MÅ beholde en del for kontinuitetens skyld men det handler også om å få inn kvalitet også. Heldigvis sies det om Orta nå at det ble for masnge ungetalent på en gang, vi trenger balanse der også. rutine er også en viktig del.
Tell me  Tell me

Dylan

auren

« Svar #22 på: Juli 19, 2023, 10:08:27 »
Vil ikke karakterisere Darlows pasning til Guimares (?) som en brøler. Spilleren ville ha ball, men med mann i rygg ble han taklet og motspiller fikk fritt leide mot mål. Darlow burde nok ikke slått pasningen, men ikke den verste tabben.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #23 på: Juli 19, 2023, 21:47:43 »
Mye er skrevet om Leeds' kjente investorer fra idrettsverdenen.

Her er en kar som er kjent fra andre arenaer, gett  :D

Jim Messina
@Messina2012
Obama '12 Campaign Manager. Frmr WH Dep. Chief of Staff. Montanan. Boards  @Blockchain,  @LanzaTech
 @Vectra_AI , Fortera,  @USSoccerFndn  @LUFC  shareholder #MOT!!!
TheMessinaGroup.com   Joined August 2011

An incredible honor to be part of the 49ers Enterprises’ ownership group of
@LUFC
! Thanks to Paraag and Collin for including me. This has been a lifetime goal of mine and I’m very excited about the future of this club! #MOT

https://twitter.com/Messina2012/status/1681339016749236238?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

« Svar #24 på: Juli 19, 2023, 23:02:49 »
Mye er skrevet om Leeds' kjente investorer fra idrettsverdenen.

Her er en kar som er kjent fra andre arenaer, gett  :D

Jim Messina
@Messina2012
Obama '12 Campaign Manager. Frmr WH Dep. Chief of Staff. Montanan. Boards  @Blockchain,  @LanzaTech
 @Vectra_AI , Fortera,  @USSoccerFndn  @LUFC  shareholder #MOT!!!
TheMessinaGroup.com   Joined August 2011

An incredible honor to be part of the 49ers Enterprises’ ownership group of
@LUFC
! Thanks to Paraag and Collin for including me. This has been a lifetime goal of mine and I’m very excited about the future of this club! #MOT

https://twitter.com/Messina2012/status/1681339016749236238?s=20
Forkjemper for infrastruktur, bærekraft og teknologi bla.
Det kan jo være en nyttig stemme.

Finnes det noe oppdatert liste på de ulike investorene?
Og strukturen i denne sammensmeltingen?

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Siste redigering: Juli 19, 2023, 23:21:26 av Asbjørn »
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

« Svar #26 på: Juli 19, 2023, 23:31:54 »

Finnes det noe oppdatert liste på de ulike investorene?
Og strukturen i denne sammensmeltingen?

Leeds-Live gjorde i går en liste over hva de ulike sportskjendisene som var kjent på det tidspunktet var verdt
(NB! Firesiders artikkel)

https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/gallery/leeds-united-49ers-enterprises-investor-27160271

...og her har YEP en om Medina

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/high-profile-us-political-figure-reveals-leeds-united-connection-with-49ers-ownership-group-4224645
Takk.
Har ikke hatt tiden til å sette meg inn i det. (Fleste svarene tilhører vel fremtiden), men: Er tanken bak å «flippe» kjøpet av klubben ila noen år? Er det å bygge en franchise innen sportsindustrien på tvers av konitinenter?  Eller er man inne i det for et lengre  tidsperspektiv? Med det så forstår jeg jo at det er underholdning og et stort kommersielt og økonomisk utbytte, men spørsmålet går kanskje mer hva det gjør med identiteten og verdiene klubben står for.
Hva er planen for disse mindre investorene bla?
Har de vært inne på strategi vedr infrastruktur o,l?
Man har jo fått smådrypp vedr spillerlogistikk og modell, men i det lange løp er jo det ikke så interessant med en såpass tung aktør som disse.. i mitt hodet.

Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til dette eierskapet. Det virker langt mer solid og tungt enn det vi tidligere har hatt, men har ikke alkurat dypdykket ned i det.

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #27 på: Juli 19, 2023, 23:55:49 »

Takk.
Har ikke hatt tiden til å sette meg inn i det. (Fleste svarene tilhører vel fremtiden), men: Er tanken bak å «flippe» kjøpet av klubben ila noen år? Er det å bygge en franchise innen sportsindustrien på tvers av konitinenter?  Eller er man inne i det for et lengre  tidsperspektiv? Med det så forstår jeg jo at det er underholdning og et stort kommersielt og økonomisk utbytte, men spørsmålet går kanskje mer hva det gjør med identiteten og verdiene klubben står for.
Hva er planen for disse mindre investorene bla?
Har de vært inne på strategi vedr infrastruktur o,l?
Man har jo fått smådrypp vedr spillerlogistikk og modell, men i det lange løp er jo det ikke så interessant med en såpass tung aktør som disse.. i mitt hodet.

Jeg er i utgangspunktet veldig positiv til dette eierskapet. Det virker langt mer solid og tungt enn det vi tidligere har hatt, men har ikke alkurat dypdykket ned i det.

Jeg har jo lest om noe av det du spør om her, søkte litt i The Athletic nå og de har skrevet en hel del om 49'ers og deres menn men jeg fant ikke noe konkret å sitere de på nå.

Kort sagt har jeg vel lest at dette er et investeringsprosjekt, de er inne i et halvlangt perspektiv og håper på god profitt. Det er jo mange amerikanske eiere i PL nå så de har nok sett sidelengs på de.

Samtidig er jo mange av små-investorene Leedsfans eller med Leeds-tilknytning, samt ikke minst en av stor-aktørene, Lowy-familien... De er nok også inne med hjertet.
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #28 på: Juli 21, 2023, 11:07:36 »
Phil H forklarer i The Athletic de ulike sjefenes roller slik de nå er fordelt..

Paraag Marathe (USA-basert og har flere ansvarsområder både for 49'ers og 49'ers Enterprises) kjører virkelig tillitsbasert og lar Kinnear gjøre det meste av jobben, ser det ut som.
Farke ønsker å være langt mer (tidligere) involvert mht overganger enn siste tids 'head coacher', derav tittelen 'manager' som han insisterte på.

I øyeblikket er styret virkelig fåtallig. Det er nok ikke usannsynlig at flere  vil komme til (f.eks noen fra York-familien),

https://theathletic.com/4702589/2023/07/21/leeds-united-49ers-hierarchy/?access_token=2447426&redirected=1
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

• Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
    • Vis profil
    • E-post
« Svar #29 på: Juli 21, 2023, 13:12:33 »
Phil H forklarer i The Athletic de ulike sjefenes roller slik de nå er fordelt..

Paraag Marathe (USA-basert og har flere ansvarsområder både for 49'ers og 49'ers Enterprises) kjører virkelig tillitsbasert og lar Kinnear gjøre det meste av jobben, ser det ut som.
Farke ønsker å være langt mer (tidligere) involvert mht overganger enn siste tids 'head coacher', derav tittelen 'manager' som han insisterte på.

I øyeblikket er styret virkelig fåtallig. Det er nok ikke usannsynlig at flere  vil komme til (f.eks noen fra York-familien),

https://theathletic.com/4702589/2023/07/21/leeds-united-49ers-hierarchy/?access_token=2447426&redirected=1

Tweet fra Hay:

https://twitter.com/PhilHay_/status/1682344786462646273?s=20
Tell me  Tell me

Dylan