Skrevet av Emne: Kamp: Leicester vs Leeds United @King Power St fredag 3.11 kl 21 på ViaSport2  (Lest 6073 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

GeirO

I den formen Piroe er nå og i den rollen, er jeg 100% sikker på at Bamford hadde vært like god. Raskere, presser bedre og større baktomstrussel. Ikke scorer Piroe spesielt mye heller, omtrent som Bamford forrige C'chip. Ayling blir klatret på, ekstremt kjip situasjon da du blir sjanseløs og det sjelden blåses. Men Ayling er uansett ikke en stor brikke i dette laget lengre, denne fokusen på hver minste glipp blir likevel idiotisk, rett og slett.

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk
Enig vedr. Aylings hodeduell. Det er jo 50% sjanse for å tape en hodeduell, og det er veldig rart å få kritikk for å tape EN hodeduell. Har skjønt kritikken hvis han hadde tapt ti på rad...

Milou

Fantastisk seier i går, men byttene med Bamford og Ayling svekker oss. På overtid ropte jeg at Bamford kom til å miste ballen i løpet av 20 sekunder. Det tok 5 sekunder. Og Ayling's tap av hodeduellen som gjorde Messlier til kveldens redningsmann har allerede blitt grundig omtalt. Tiden er inne for å innse at dagene for Bielsa's helter er talte.

Utrolig fokus etter å ha slått serielederen borte etter en utrolig bra kamp.

Sett kampen i reprise i dag. Ganske mange som mister ballen Ila en kamp. Bamford gjorde ikke bare feil etter innhoppet sitt.

Duellen til Ayling er sånn som skjer. Som en annen kommenterte her inne - Se klatringen på ryggen og to hender som dytter skuldrene ned..da hopper man ikke høyt.
Hvis man først skal bruke tid på dem som har skyld i den situasjonen så ville jeg pekt på forsøket til Byram på å bryte i midtsirkelen, for så å bomme og sette Gnonto i en vanskelig situasjon. Men det gikk bra, vi vant, tok 3 poeng og har nå slått nr 1 og 2 på tabellen borte.

Ayling er på sine siste turer med Leeds. Ingen grunn til at hedersmannen Ayling skal få så mye tyn.
Einig i dette Eriksen. Bamford trur eg kan bli viktig for oss i år. Det er ei lang sesong og eg tippar breidda i stallen vår kan bli avgjerande i opprykkskampen. Bamford har vist tidlegare at han treng litt tid å finne formen etter eit skadeavbrekk og eg har trua på at han fortsatt kan prestere, spesielt på dette nivået.

Ayling har skuffa meir i denne sesongen og eg tvilar på han får spele mykje meir enn i går når Spence er tilbake. Det er likevel riktig at han skulle hatt frispark og som der også blir sagt tidlegare så gjorde han nok til at Leicesterspelaren ikkje fekk ordentleg kraft bak headinga, så den situasjonen vil eg ikkje klandre han for.

Når det gjeld dommaren, syns eg han gjorde ein ganske god kamp. Han lot av og til litt for mykje gå, men han var i alle fall konsekvent. Leeds hadde tre straffesituasjonar, som alle kunne ha blitt straffe slik VAR blei praktisert dei første sesongane, men det kan også greitt forsvarast å ikkje gje straffe i alle situasjonane. Handsen er etter min meining klart ikkje straffe. Summerville-situasjonen skal etter min meining vere straffe, men blir oftast ikkje gitt, spesielt i og med at Summerville hjelpte godt til med å falle.

Likevel burde det etter mi meining bli gitt straffe/frispark på all halding. Det er ingen grunn til å halde ein spelar anna enn for å stoppe han ulovleg, og eg kjem aldri til å forstå at "litt halding" er ok. Uansett, så lenge det blir praktisert slik det blir er det ein ok avgjerdsle av dommaren.

Sent from my SM-S906U using Tapatalk


Fantasyland

Ofte greit å høre hva motstanderens manager har å si:

Leeds push for autos?
With Leicester, Ipswich, and Southampton, it's a long race for many clubs not only us two. Sunderland could be there too. Eleven point gap, but we know very well the season is still very long.

Happy with the performance. They are a very good team. Dangerous, good, quick, technically. We cannot think to win all the games. Defeat is part of the process. All about what we can do better. We did not finish the game and think there was a lot we could do better. We deserved something more.

First time facing tempo like this?
Sunderland were more aggressive and consistent from start to finish. Leeds started each half with intensity, but they then dropped off. Team showed more intensity was Sunderland.

They don't have the same energy Sunderland players are young. Pressed high and good. Some moments they dropped and pressed high tonight.
(FarKe sa jo i sin del av presseren at det var viktig at en ikke stod høyt hele tiden (ala Sunderland) men gjorde det med klokskap. Sunderland tapte, Leeds vant...)

Do you learn more in games like this?
Win or lose, we always try to understand what we can do better. The opponent or result does not matter. Many teams are trying to get promoted like us. Leeds are building to get promoted.

Selv om han gir oss cred innledningsvis syntes jeg Maresca mangler litt storhet her. Bærer preg av at han er litt fersk i gamet og virker litt bitter. Jeg digger det. Dette stikker. Han burde bare sagt at de taper mot et bedre lag og det var helt fortjent. Isteden mener han altså at de fortjente noe mer.....med en avslutning på kassa ila hele matchen. Blir litt fjasete og at han trekker frem Sunderland i tillegg i forhold til presskvalitet, vel, jeg så den matchen de spilte mot Sunderland og kan kjapt slå fast at front banden vår holder en helt annen kvalitet enn Sunderland sin. I tillegg skapte de mye mer mot Sunderland. Presse for pressets skyld er vel ikke så imponerende, men lett å praise noen andre når man selv vinner.