Skrevet av Emne: Kamp: Leeds Utd v Middlesbrough @ Elland Road 2.12.2023 kl 16:00 på LUTV  (Lest 5572 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

peacock

"Personlig synes jeg få lag funker bedre med 2 defensive midtbanespillere og skulle ønske Kamara litt høyere i banen, men kanskje det er en del tryggere som det er nå."

Her bommer du grovt. Kamara opererer betydelig høyere i banen enn Gray gjorde da han spilte sentralt i starten. Han bidrar offensivt i større grad. De to siste kampene har vi i perioder gitt fra oss initiativ sentralt, og grunnen er trolig at Kamara har vært vel offensiv, og Ampadu blir litt alene og isolert.

lojosang

".. men pga alderen hans mener alle han er en toppkeeper".

Stemmer dette? Har i grunn ikke sett en eneste påstå han er en toppkeeper, eller i nærheten av det. Mulig jeg tar feil i det, men mitt innlegg var i alle fall ment som tilsvar på gjentakende påstander om at han er så vanvittig dårlig.

Ment som en nyansering, langt fra noen påstand om at han er noen toppkeeper om det ble tolket slik. Skrev til og med at (jeg syns) han ikke er det.

I fjor var han elendig, men jeg syns ikke det er grunnlag for å begrunne årets sesong. I så fall ligger Georginio veldig tynt an. (Neida, jeg påstår ikke at deres prestasjoner i år skal sammenlignes med hverandre.)

Sitter og hører Phil Hay nå, og de har bare bestemt seg for at Meslier er knall. Selvfølgelig har han noen refleksredninger, men de fleste avsluttes isf 10+ m fra Meslier. Meslier har aldri skylda, mens foravaret alltid har det. Man kan ha så bra forsvar man vil, det blir avslutninger mot.

Men ja, vi har andre problemer, ellers hadde vi ikke vært der vi er. Midtspiss med 4 mål på 18, selv om han har 7 assist. Dette er langt bak Bamford f.eks. Jeg mener fremdeles at Farke må slutte å være så forbanna sta på Piroe/Rutter. Hva er det med denne staheten hos trenerne? Bielsa nektet å justere laget ut fra skader samt spille Dan James som spiss, Marsch eøsket å svekke laget ved å spille spillere ute av posisjon. Idioeten flytta DCM ned til HB, HB til MStopper og stopperen til DCM Og nå Farke med den greia der. Håper han har rett, men basert på spillernes ferdigheter og bidrag mener jeg han bør prøve å endre for å se. Evig jag etter venstreback, Rodon er vel den første stopperen som er bedre enn Cooper så selvfølgelig er det sammensatt. Vi er heldigvis et ganske godt lag, selv med noen åpenbare svakheter. Angrepsrekka tilsammen veier opp for manglende mål hos spissen, forsvaret ser endelig noe roligere ut og Farke har bedre match management enn forgjengerne. Endrer tempo, risiko og presshøyder ut fra situasjonen osv. Personlig synes jeg få lag funker bedre med 2 defensive midtbanespillere og skulle ønske Kamara litt høyere i banen, men kanskje det er en del tryggere som det er nå.
Det er to lag med bedre målforskjell enn Leeds og to lag som har sluppet inn ferre mål, men vi har altså vedens dårligste keeper og angrepsspillet er katastrofalt organisert.
.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

leedslife

Angrepsrekka er det klart beste i ligaen og konturene til noe av det bedre jeg har sett i CC.
Overraskende effektivt og samspilt mtp på alt rotet i sommer og usikkerheten et stykke inn i sesongen. Kollektivt har det fortsatt utviklingsmuligheter på flere områder. Individuelt er det som sagt så bra som du kan få det i CC.
Hvor mye tør average lag å satse mot et så fryktinngytende Leeds angrep? Vi kan score 4-5 mål på en omgang. Om vi ligger under er det mer enn nok kvalitet til å snu kampen.

For å utdype litt mer ifht årets sesong. Stenger du siden med Davis spesielt i Ipswich skal de få utfordring. Stenger du Dewsbury Hall for Leicester vil de slite med å finne ideer. Samme vil forsåvdt vi med Summerville, men vi har fortsatt Rutter og også James som skaper mye sjanser i dette Leeds laget. I tillegg har vi 2-3 på benken som ingen i ligaen kan måle seg med.

På den andre siden så  er man avhengig av større prestasjoner i egen kasse hva gjelder Meslier og spesielt Rutter som jeg synes har blåst litt for mange store sjanser. Man er på et lag i kraftig medgang tross alt.
Og til slutt så synes jeg Piroe er en meget god signering og vært virkelig god i den posisjonen. Smartness med og uten ball. Man trenger ikke alltid løpe rundt i 110 og jage hver duell for å være en god bidragsyter og smart tilvekst. Smartness, ro og overblikk mer enn noen andre i en lagdel bestående av individualister med høyt tempo og dribleferdigheter .
« Siste redigering: Desember 06, 2023, 11:13:51 av leedslife »