Kamp vs Harrogate @Elland Road lørdag 11.1. 25 kl 18:45 på Viasport 2

Started by Asbjørn, January 09, 2025, 15:04:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Lucas the Kop Cat

På tide at Joseph begynner å treffe mellom stengene.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

GeirO

Vi må jo bare kjøpe en midtspiss, samma hvem. Kristian Eriken? Salvesen?
MOT

auren

"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Cherry

Svak kamp av laget, og Farke gjør mye rart ift oppstillinger/ bruk av spillere - fatter ikke helt meningen med å benytte spillere i posisjoner de jo ikke er ment til? ???
Ramazani, Solomon og Schmidt klarte seg godt i dag, vi må dog forvente bedre Spill enn dette her.
Ble litt bekymra nå kjenner jeg, særlig med de stadige uttalelser om at d ikke skal forsterkes.

Myhre10

Quote from: GeirO on January 11, 2025, 20:34:19Vi må jo bare kjøpe en midtspiss, samma hvem. Kristian Eriken? Salvesen?

Vi har jo en som er nr. 3 på toppscorerlisten 😉🤔

Hallgeir *

Quote from: Myhre10 on January 11, 2025, 20:43:28
Quote from: GeirO on January 11, 2025, 20:34:19Vi må jo bare kjøpe en midtspiss, samma hvem. Kristian Eriken? Salvesen?

Ja, vi har EN spiller som leverer på spissplass. Litt tynt vel? Blir han skadet, er vi ille ute.
Super Leeds since 1968

Myhre10

Quote from: Hallgeir * on January 11, 2025, 20:46:23
Quote from: Myhre10 on January 11, 2025, 20:43:28

Ja, vi har EN spiller som leverer på spissplass. Litt tynt vel? Blir han skadet, er vi ille ute.

Der er jeg helt enig i

auren

Darlow med en flott utrustning, men hadde også såpe på hanskene på et innlegg og hadde en svak og farlig avlevering med beina. Er neppe svarer på keeperplassen.

auren

auren

Joseph ville for mye i dag og ble alt for ego dessverre. Han trenger et mål, men i dag ble det krampaktig. Synd...

auren

leedslife

Kom oss ihvertfall videre.
Synes Scmidt, Guillvogui og Joseph var svake. Jeg kan være enige at vi tar en risk hvis vi ikke investerer i en spiss mtp Bamfords situasjon.
Fra streamen jeg fulgte så synes jeg det så ut som et straffespark i første.
Så var det godt at Darlows utrustning endte med ballen og ikke mannen. Da hadde vi virkelig hatt det gående..

ar9

Quote from: auren on January 11, 2025, 20:49:01Joseph ville for mye i dag og ble alt for ego dessverre. Han trenger et mål, men i dag ble det krampaktig. Synd...

auren
Han hadde allikevel en klokkerent i stolpen. Hadde den vært stang inn ville vi vel kanskje sagt han gjorde jobben sin.
Men samtidig så var liksom dette dagen for han til å kunne fått en selvtillits boost.
Slik gikk det ikke.

Asbjørn

Presseren, om Schmidt til høyre:
Farke says Guilvaogui played centre-back in order to keep Ethan Ampadu in midfield and that Schmidt played on the right being right-footed.

He also praised Manor Solomon for his display and assist too.

Han sa videre at Schmidt er en angrepsvillig back som trengte selvtillit og erfaring, skein gjennom at han var mellomfornøyd
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

raggen

Quote from: Cherry on January 11, 2025, 20:43:03Svak kamp av laget, og Farke gjør mye rart ift oppstillinger/ bruk av spillere - fatter ikke helt meningen med å benytte spillere i posisjoner de jo ikke er ment til? ???
Ramazani, Solomon og Schmidt klarte seg godt i dag, vi må dog forvente bedre Spill enn dette her.
Ble litt bekymra nå kjenner jeg, særlig med de stadige uttalelser om at d ikke skal forsterkes.

[/quote

enig!!!!

HVIS vi ikke forsterker i dette vinduet så har vi ikke lært noenting. OG ett opprykk står allerede i fare
Forever Leeds United!!!!!!!!

peacock

En match som egentlig bare bør glemmes. Det som irriterer meg mest, er at Joseph heller ikke mot dette nivået klarer å putte på.

Lucas the Kop Cat

Quote from: peacock on January 12, 2025, 11:26:30En match som egentlig bare bør glemmes. Det som irriterer meg mest, er at Joseph heller ikke mot dette nivået klarer å putte på.
Det var en anledning for ham blant annet å vise at han er en å satse på som fremtidens spiss. Den sjansen benyttet han dessverre ikke.

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

GeirO

Da ble det hjemme mot Millwall elker Dagenham i neste runde.
MOT

Milou

Eg syns mange Leeds-supporterar er i ferd med å bli Championship sitt svar på sutre-fansen til Man. City eller Liverpool der alt mindre enn ein 3-målsseier blir møtt med kritikk og mishagsytringar. Eg for min del hugsar tilbake for ikkje så mange år sidan der vi sannsynleg hadde tapt ein kamp mot ein ultra-påskrudd motstandar frå ein lågare divisjon, som hadde ingenting å tape mot eit litt reserve-prega Leedslag.

Kampen i går var "job well done", der Leeds gjorde jobben som var nødvendig for å gå vidare til neste runde. Det som gjorde den store forskjellen til tidlegare års cup-fadeser er at laget haldt konsentrasjonsnivået oppe kampen ut og ikkje tok for noko for gitt.

Eg ser det er krav om nye spelarar i januar og spesielt om ein ny spiss, og med tanke på at Leeds har skåra klart mest mål i årets sesong tar eg det som bevis på at våre supporterar har blitt bortskjemde meir enn at vi har problem som vi treng rette på.

Det virkar på meg som at vi har ein god og harmonisk spelargruppe. Dei fleste uavhengige analytikarar, reknar Leeds som det laget som har den beste spelarstallen og som spelar den beste fotballen i Championship, og vi ligg på tabelltopp. Slik sett kan det vanskeleg bli betre. Det er ikkje meg i mot om vi kan forsterke stallen med ein eller to kvalitetsspelarar som også passar inn i den spelargruppa vi har. Eg er likevel realistisk på at det er relativt vanskeleg å få til i dette vindauget, og eg reknar oss fortsatt som opprykksfavorittar, sjøl om det ikkje skulle komme inn forsterkingar i januar.

Kontakinte

Quote from: Milou on January 12, 2025, 20:59:17Eg syns mange Leeds-supporterar er i ferd med å bli Championship sitt svar på sutre-fansen til Man. City eller Liverpool der alt mindre enn ein 3-målsseier blir møtt med kritikk og mishagsytringar. Eg for min del hugsar tilbake for ikkje så mange år sidan der vi sannsynleg hadde tapt ein kamp mot ein ultra-påskrudd motstandar frå ein lågare divisjon, som hadde ingenting å tape mot eit litt reserve-prega Leedslag.

Kampen i går var "job well done", der Leeds gjorde jobben som var nødvendig for å gå vidare til neste runde. Det som gjorde den store forskjellen til tidlegare års cup-fadeser er at laget haldt konsentrasjonsnivået oppe kampen ut og ikkje tok for noko for gitt.

Eg ser det er krav om nye spelarar i januar og spesielt om ein ny spiss, og med tanke på at Leeds har skåra klart mest mål i årets sesong tar eg det som bevis på at våre supporterar har blitt bortskjemde meir enn at vi har problem som vi treng rette på.

Det virkar på meg som at vi har ein god og harmonisk spelargruppe. Dei fleste uavhengige analytikarar, reknar Leeds som det laget som har den beste spelarstallen og som spelar den beste fotballen i Championship, og vi ligg på tabelltopp. Slik sett kan det vanskeleg bli betre. Det er ikkje meg i mot om vi kan forsterke stallen med ein eller to kvalitetsspelarar som også passar inn i den spelargruppa vi har. Eg er likevel realistisk på at det er relativt vanskeleg å få til i dette vindauget, og eg reknar oss fortsatt som opprykksfavorittar, sjøl om det ikkje skulle komme inn forsterkingar i januar.
bra og riktig skrevet. Mye sutring og avskrivning av vår unge spiss. Han er bare 21! Det å mene att dette var hans sjanse blir litt dumt,  Harrogate spiller sokkene av seg i sin hittil største kamp noen sinne. Marching on Together!

HåvardK

Quote from: Milou on January 12, 2025, 20:59:17Eg syns mange Leeds-supporterar er i ferd med å bli Championship sitt svar på sutre-fansen til Man. City eller Liverpool der alt mindre enn ein 3-målsseier blir møtt med kritikk og mishagsytringar. Eg for min del hugsar tilbake for ikkje så mange år sidan der vi sannsynleg hadde tapt ein kamp mot ein ultra-påskrudd motstandar frå ein lågare divisjon, som hadde ingenting å tape mot eit litt reserve-prega Leedslag.

Følger deg i at det kan være vanskelig å skaffe reelle forsterkninger, men samtidig ser det ut til at Sheffield U og Burnley er aktive i dette vinduet. Jeg mener at det er verdt forsøket - presset om opprykk kan vel knapt bli større enn det er nå.

leedslife

Liker godt Joseph.
Tror det er et stort potensiale og hente ut der.
Men jeg synes han ser oppkavet ut.
Ansvaret som hovedmann på topp i Leeds kommer med et voldsomt ansvar.
Tror klubben vil gjøre lurt i å se etter erfaring på spissplass hvis Gelhart drar og Bamford blir liggede hos fysioen ut vintermånedene.
Tror det er smart for utviklingen til Joseph og det kan hjelpe Leeds ut.
Selv om vi overkjørte Sheff Utd hjemme, knapt slipper lag til sjanser og leder ligaen så er ikke marginene mer enn de må være.
Legg til det psykologiske aspektet de neste månedene så kan utslagene bli store når Mai kommer.

Sydhagen

Quote from: leedslife on January 13, 2025, 08:50:17Liker godt Joseph.
Tror klubben vil gjøre lurt i å se etter erfaring på spissplass hvis Gelhart drar og Bamford blir liggede hos fysioen ut vintermånedene.
Selv om vi overkjørte Sheff Utd hjemme, knapt slipper lag til sjanser og leder ligaen så er ikke marginene mer enn de må være.
Legg til det psykologiske aspektet de neste månedene så kan utslagene bli store når Mai kommer.

Tror det største problemet for Joseph nå er selvtillit.
Han kom til noen skudd i denne kampen, men man ser at han ikke har det ekstra akkurat nå. Jeg ser mye potensiale i han, og håper at han får det ut ved hjelp av to-tre kjappe scoringer. Men frykter at det ebber ut og han forsvinner fra Leeds.
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

leedslife

Quote from: Sydhagen on January 13, 2025, 09:43:58
Quote from: leedslife on January 13, 2025, 08:50:17Liker godt Joseph.

Tror det største problemet for Joseph nå er selvtillit.
Han kom til noen skudd i denne kampen, men man ser at han ikke har det ekstra akkurat nå. Jeg ser mye potensiale i han, og håper at han får det ut ved hjelp av to-tre kjappe scoringer. Men frykter at det ebber ut og han forsvinner fra Leeds.
Uten tvil.
Ser også ut som han har personligheten og temperamentet til å kunne etablere seg på et høyt nivå.
Men Leeds må passe seg for ikke å gå i samme fella som Gelhart.
For mye ansvar i for ung alder.
Omgivelsene tror han er lengre fremme i løypa enn hva han er.
Et middels utlån i Sunderland og blandene prestasjoner også har du plutselig helt andre utfordringer og hindre enn året før.
Leeds ( i mitt hodet) kan feks fint låne inn en 32 år gammel Ings uten at det går ut over utviklingen og spilletid til Joseph disse månedene mot Mai.

Kontakinte

Frontallappen hos gutter er ikke sammenvokst før vi er 25-26 år. Så både Joseph og Messlier vi fortsette å gjøre feil og ta feil valg.

Selvtillit får du når du får positive tilbakemeldinger ikke motsatt.

Marching on together!

leedslife

Quote from: Kontakinte on January 13, 2025, 10:14:45Frontallappen hos gutter er ikke sammenvokst før vi er 25-26 år. Så både Joseph og Messlier vi fortsette å gjøre feil og ta feil valg.

Selvtillit får du når du får positive tilbakemeldinger ikke motsatt.

Marching on together!

Men det er også en resultatarena.
Leeds må forholde seg til investorer, sponsorer, omgivelser etc.
Det er mange hensyn som må tas. Ikke minst enormt høye krav.
Er jo ekstra intr å følge A Gray denne tiden. 18 år...