Kamp: West Brom v Leeds United 17.8.24 kl 1330 @ Viasport 2

Started by Killa, August 16, 2024, 10:58:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Killa

Midt oppi alt det triste denne uka tenker jeg vi må løfte blikket litt og se fram mot det det egentlig handler om: Å se vårt kjære Leeds United spille viktige kamper. Kun drøye 24 timer til vi er i gang igjen på banen, denne gang en vanskelig bortekamp mot WBA.
Som alltid litt vanskelig og vite hvor vi har både vårt eget lag og ikke minst motstanderen i starten av sesongen.

Med Rutter (antagelig) ute av bildet kan laget kanskje se slik ut?

Meslier - Bogle Rodon Struijk Firpo - Ampadu Gruev - James Piroe Gnonto - Joseph

Kan være at Aaronson tar plassen til Piroe her. Ellers er dette antagelig ganske nærme tror jeg.

Tips: 2-2 Joseph, Struijk

auren

Laget ditt er klink riktig tror jeg. Regner med vi ser en helt annen utgave av Leeds. Mitt tips er 1-1 etter at Struijk header inn en corner.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Ville vært like typisk Leeds å vinne denne kampen som å bli grusa, egentlig.
Marching on together!

Killa

Quote from: auren on August 16, 2024, 11:13:41Laget ditt er klink riktig tror jeg. Regner med vi ser en helt annen utgave av Leeds. Mitt tips er 1-1 etter at Struijk header inn en corner.

auren

Jeg tror også vi får se en bedre utgave av Leeds i mårra, men WBA er en tøff motstander og vil gi oss match. Håper dog tipset mitt bommer!!

leedslife

Verste er at det ser fortsatt OK ut på papiret.
Men det bekymrer meg måten vi slipper inn mål på.
For en test dette blir.
Hodet sier tap.
Hjertet sier 1-2. Trenger å mobilisere nå. Farke virker god der.
Gnonto og James - de så bra ut forrige helg.

GeirO

Bogle Rodon Struijk Firpo

[/quote]

Ja, der har du forsvaret som slipper inn mål hver halvtime mot dårlig motstand. Hvordan skal det bli mot god motstand på bortebane?
MOT

Sydhagen

Quote from: GeirO on August 16, 2024, 12:27:00Bogle Rodon Struijk Firpo

Ja, der har du forsvaret som slipper inn mål hver halvtime mot dårlig motstand. Hvordan skal det bli mot god motstand på bortebane?
[/quote]

Tror noe av problemet ligger i midtbanen og. Ampadu blir for lav og det blir for enkelt å komme seg gjennom midtbaneleddet vår. Ikke noe nytt problem i Leeds som fortsatt venter på en løsning. Synes det var tegn til bedring når vi hadde Kamara i tospann med Gruev i vinter.

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Kato

Her skal dere bare slappe helt av, klink tre poeng.

Vi er gode på å slå nedenfra.

lojosang

Heihei, var det her det var opptaksøving til hylekor? Jeg vil gjerne prøvesynge!

Jeg frykter for akutt måltørke uten Rutter.

Sent from my Pixel 7 using Tapatalk

- Leif Olav

Sydhagen

Blir det endringer i det taktiske oppsettet i morgen?
Skal vi tippe på 3-4-3?

Meslier
      Ampadu - Rodon - Struijk
Bogle                                    Firpo
          Gruev              Rothwell
James                                  Gnonto
                       Joseph

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Allanclarke

Tipper 3-1. All optimisme er blåst vekk. Selger oss til fant! Gleder meg ikke til kamp. Dropper drakta til kampen i protest.

Russel_Doig

Quote from: Allanclarke on August 17, 2024, 09:53:00Tipper 3-1. All optimisme er blåst vekk. Selger oss til fant! Gleder meg ikke til kamp. Dropper drakta til kampen i protest.

Allan Clarke hadde vært flau over negativiteten din! 😁👍🏻

Hallgeir *

Fra Championship Norge :
West Bromwich Albion – Leeds United
Kampstart: 13.30
Det ble mye balltrilling, men lite brodd fra West Bromwich Albion i deres bortekamp mot Fleetwood Town i midtuken. The Baggies tok en tidlig ledelse, men vertene snudde fort og vant til slutt 2-1. West Brom-sjef Carlos Corberan valgte å bytte omtrent hele laget for anledningen, og da var det ikke så overraskende at det hele endte med cup-exit. I serien var det derimot mer å juble for den siste uken for West Brom. De reiste til hovedstaden for å møte Queens Park Rangers forrige helg, og der klemte de til med en fantastisk 3-1 seier. Josh Maja har blitt glemt av mange grunnet sine mange skader, men mot QPR viste han storhet da han vartet opp med en aldri så liten hattrick. Nå skal West Brom spille sesongens første hjemmekamp, og på The Hawthorns meldes det om optimisme og skyhøye salgstall med tanke på sesongkort. West Brom-fansen fikk se laget sitt levere sterke 15-4-4 på eget gress forrige sesong, hvor det bare ble 17 baklengsmål på 23 kamper.
Leeds United-fansen fortviler etter det som har vært en svært tøff uke. Først ble Crysencio Summerville solgt til West Ham United. Deretter fikk supporterne se Leeds bare klare ett poeng hjemme mot Portsmouth i en kamp de absolutt burde vunnet. Brenden Aaronson satte riktignok inn utligningsmålet for Leeds på overtid, så det kunne faktisk vært verre. Samtidig hadde samme mann en fantastisk mulighet til å sikre seieren igjen enda dypere inn i overtiden, men det lyktes han ikke med. 3-3 var fasit på Elland Road i sesongåpningen, og onsdag kveld ble det en ny nedtur da Middlesbrough vant hele 3-0 mot Leeds på Elland Road i ligacupen. Daniel Farke hvilte nesten hele laget som startet mot Portsmouth, men selve elleveren var likevel ganske sterk. Derfor var det utvilsomt skuffende av Leeds som endte opp med å tape så klart. Mange Leeds-supportere klarte nok likevel å sove greit etter cup-tapet, men torsdag morgen våknet de opp til nyheten om at Georgino Rutter mest sannsynlig blir solgt til Brighton & Hove Albion. Det er derfor mange som har gitt meg beskjed om at jeg burde endre mitt tabelltips, og det kan jeg godt forstå. Dog tror jeg vi vil få se en mye sterkere Leeds-tropp når overgangsvinduet stenger. Farke har ikke lagt skjul på at han ønsker seg flere forsterkninger de neste ukene. Nå trenger Leeds en skikkelig opptur etter en tøff uke, og på bortebane hadde de sterke 11-4-8 forrige sesong. Det var fjerde best i hele Championship.
West Broms siste kamper:
Fleetwood – West Brom 1-2 (Faal)
QPR – West Brom 1-3 (Maja x3)
Leeds siste kamper::
Leeds – Boro 0-3
Leeds – Portsmouth 3-3 (Aaronson, Gnonto, Struijk)
Vurdering: West Bromwich Albion med råsterk seier i første serierunde, men røk ut av ligacupen i midtuken. Leeds United med skuffende poengdeling hjemme mot Portsmouth i serieåpningen, men spillemessig synes jeg likevel det var mye positivt å hente fra det oppgjøret. Tapet i midtuken var derimot svært skuffende. Jeg tror på en jevn duell mellom to gode lag, og jeg sliter med å gå for de ene laget over det andre. Med Rutter på plass og en brukbar opplevelse i midtuken, ville jeg nok fort gått for borteseier. De siste dagene har derimot fått meg over på uavgjort. Det blir også mitt tips.
Tips: Uavgjort
Super Leeds since 1968

auren

Laget akkurat som skissert av trådstarter. Veldig spent på hvordan vi kommer ut av blokkene i dag. 1 poeng er absolutt godkjent.

auren

Killa

Quote from: auren on August 17, 2024, 12:47:43Laget akkurat som skissert av trådstarter. Veldig spent på hvordan vi kommer ut av blokkene i dag. 1 poeng er absolutt godkjent.

auren

Trådstarter er ikke veldig optimistisk i dag, men som en annen har skrevet i tråden her er Leeds kanskje best når man slår nedenfra. Spørsmålet er hvordan garderoben reagerer på tapet av Rutter. Kan slå begge veier, det kan både medføre total kollaps og det kan sementere en "vi ska vise dem"-mentalitet.... Håper det siste!! MOT!

auren

Quote from: Killa on August 17, 2024, 12:56:56
Quote from: auren on August 17, 2024, 12:47:43Laget akkurat som skissert av trådstarter. Veldig spent på hvordan vi kommer ut av blokkene i dag. 1 poeng er absolutt godkjent.

auren

Trådstarter er ikke veldig optimistisk i dag, men som en annen har skrevet i tråden her er Leeds kanskje best når man slår nedenfra. Spørsmålet er hvordan garderoben reagerer på tapet av Rutter. Kan slå begge veier, det kan både medføre total kollaps og det kan sementere en "vi ska vise dem"-mentalitet.... Håper det siste!! MOT!

Tror nok fansen er mye mer preget av dette salget enn profesjonelle fotballspillere som er vant til å se spillere komme og gå hele tiden. De er nok mest fokusert på å slå tilbake etter den ydmykende andre omgangen på Elland Road på onsdag. I fjor spilte vi 1-1 hjemme mot WBA og tapte 1-0 borte i romjula. En absolutt tøff motstander med mye fysikk i laget. La oss håpe at lettbeinte James og Gnonto gjør livet surt for dem.

MOT! 🤍💙💛

auren

ar9

Blir spennende å se om vi klarer å stå sammen som ett lag idag.
At vi viser lagmoral og henger sammen både i forsvar og press.
Skal innrømme at jeg ikke har den helt store trua, men la meg gjerne bli overrasket.

Forever Whites

Tror ikke vi blir så mye svakere isolert med at Rutter er borte.  Men vi har mistet tre spillere inkludert Rutter som har vært sentrale i laget uten å erstatte dem med nye tilsvarende spillere.  Dermed er vi svekket.  Samtidig gir det andre anledning til å blomstre. Piroe f. eks.

Husk samtidig at vi avsluttet forrige sesong rævva med de tre som nå er borte og falt helt sammen i play off finalen.

Blir spennende å se hvordan vi gjør det i kampen nå.  Hvordan Piroe og Joseph fungerer sammen.  Tror det kan bli bra på sikt jeg.  Hvis vi i tillegg kan få inn 2-3 nye spillere som styrker stallen før vinduet stenger.
Medlem 94237

Hallgeir *

1-0,0-0,1-1 eller 0-1? Blir overrasket dersom denne kampen ender med mange skåringer.
Super Leeds since 1968

ar9

Utrolig flott drakter vi har på oss idag. Red Bull logoen er faktisk ikke så verst i blått. Farke med Oil skin jakke?

Johnnyj

Imponerende support fra de tilreisende i dag. Bedre stemning når gutta er på tur  enn hjemme på Elland Road

Hallgeir *

Stort sett spill mellom begge 16-metrene. Stillingskrig.
Super Leeds since 1968

Kato

stian

WBA spiller ganske klokt, triller ball og venter på muligheten til å slå langt inn bak backene våre. Tror de kommer til å skape en del på det der hvis vi ikke er aggressive i presset på midten

Johnnyj

Quote from: Hallgeir * on August 17, 2024, 13:47:31Stort sett spill mellom begge 16-metrene. Stillingskrig.

Joda men jeg synes vi blir presset litt for lavt.

Savnet etter Rutter er påfallende, selvom han tidvis mistet ballen så hadde han i det minste evnen til å skape ubalanse ved å føre ballen fremover på banen og spille den videre. Piroe er for tung i kroppen til å gjøre den samme oppgaven. Både han og Aaronson får skyggelapper så fort de nærmer seg 16-meteren.
En ny playmaker er aller høyest på ønskelisten min.

TK20

"Really great opening 20 minutes this from West Brom."

Virkelig? Temmelig jevn stillingskrig spør du meg.

Dylan

Virker som om å slå langt er mer en løsning enn en strategi for oss, vanskelig å spille seg gjennom WBA.

Hallgeir *

Quote from: TK20 on August 17, 2024, 13:57:46"Really great opening 20 minutes this from West Brom."

63-37 i ballbesittelse, men det forteller jo ikke alt om kampen.
Super Leeds since 1968

Johnnyj

Quote from: TK20 on August 17, 2024, 13:57:46"Really great opening 20 minutes this from West Brom."

Ikke helt enig der. Vi sliter med å flytte spillere fremover og legge et press på dem. Hadde håpet på at vi fikk låne ballen mer, ellers blir vi nødt til å bruke Joseph som bakromstrussel i større grad.

stian

Quote from: Dylan on August 17, 2024, 13:58:20Virker som om å slå langt er mer en løsning enn en strategi for oss, vanskelig å spille seg gjennom WBA.

Det ser unektelig sånn ut. Litt for lite bevegelse til at det blir noe fart i kombinasjonsspillet.