Ex-spiller: Georginio Rutter

Started by Kato, January 14, 2023, 21:36:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Kriges det enda for å beholde han siden ingenting er offentlig?

Sydhagen

Quote from: Kato on August 19, 2024, 06:17:13Kriges det enda for å beholde han siden ingenting er offentlig?
Tviler på det.
Er vel kanskje om hvordan betalingen skal skje. Hvem vet, kanskje en spiller motsatt vei?

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

auren

Quote from: Sydhagen on August 19, 2024, 07:51:50
Quote from: Kato on August 19, 2024, 06:17:13Kriges det enda for å beholde han siden ingenting er offentlig?
Tviler på det.
Er vel kanskje om hvordan betalingen skal skje. Hvem vet, kanskje en spiller motsatt vei?

Jepp. Det er akkurat det jeg også tenker. Får kanskje kjøpt en fringe player evt en ung, lovende spiller på lån.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Dennis

Quote from: auren on August 19, 2024, 08:14:27
Quote from: Sydhagen on August 19, 2024, 07:51:50
Tviler på det.

Jepp. Det er akkurat det jeg også tenker. Får kanskje kjøpt en fringe player evt en ung, lovende spiller på lån.

auren

Vi ble i alle fall linka til Amario Cozier-Duberry i går, på lån. Tidligere Arsenal-junior som kom til Brighton i juli. Har så vidt jeg kan se spilt fire(!) seniorkamper i sin karriere, alle i EFL Trophy for Arsenal U21. Den gamle Paint's Trophy eller hva den het, hvor PLs juniorlag nå kan spille mot lag fra L1 og L2.

Forhandlinger rundt en eventuell spiller den andre veien kan være grunnen til at det tar litt tid, men dette vil uansett gjennomføres som to separate handler så det burde ikke stoppe offentliggjøringen av Georginio til Brighton. Leeds kan ikke stoppe den, ettersom de har aktivert en release clause.

Om det ikke skulle være en lik situasjon som Phillips og Gyabi, hvor Leeds eventuelt kjøper en spiller for en gitt sum og Brighton legger på samme summen på Rutter, slik at begge får pynta på PSR-regnskapet.

Tipper Rutter annonseres i dag.
Marching on together!

auren

Det er også særdeles rart at ingen journalister twitrer om hvorfor denne signeringen tar så lang tid. Alt var jo klart på fredag, var det ikke??

auren

Kato

Nok en dag gått uten bekreftelse. Noe må det være.

Russel_Doig

Quote from: Kato on August 19, 2024, 20:57:52Nok en dag gått uten bekreftelse. Noe må det være.

Tygger han på et forbedret kontraktstilbud fra Leeds, eller er det en annen klubb i kulissene?

Spennende! :D

GaryMac

Kan det være at vi er knallharde på strukturen på betalingen? At det var satt en release clause, men at det ikke står noe om hvordan betalingen skal deles opp, og vi krever alt på en gang?
Bare en spekulasjon fra min side, selvsagt  :)
Edit: ser at Sydhagen skriver noe tilsvarende

auren

Da var han borte...  :'(

Leeds United
@LUFC
📰 #LUFC wishes Georginio all the best for the future, as he joins Brighton following an exit clause in his contract being activated

auren

auren

auren

Godt nytt i det minste:

Adam Pope
@apopey
Told there is no sell on fee owed to Hoffenheim. #LUFC

Han har neppe trigget noen add ons, så er visst snakk om en fortjeneste på rundt 15 millioner pund for Leeds sin del + en god del mer i PSR-regnskapet.

Ingen som helst tvil om at vi bør ha mye penger å svi av. Både cash og PSR-messig. En ny spiller inn før fredag?

auren

Hallgeir *

https://www.leedsunited.com/en/news/georginio-rutter-joins-brighton-and-hove-albion?fbclid=IwY2xjawEwlQZleHRuA2FlbQIxMQABHRb-R7zz7nPcYkCT8_E6KaWa7kqKWuMhrOZwQhkbKGAPwPut2uYZ3TczNw_aem_mlQ3JuVPvne9r11I1aeRQg

Leeds United can confirm Georginio Rutter has joined Brighton & Hove Albion in a permanent transfer, after the Premier League side activated an exit clause in his contract.

The 22-year-old forward joined the Whites in January 2023 from Bundesliga side TSG Hoffenheim for a club record fee.

Every effort was made to keep Georginio at Elland Road despite his exit clause being activated, but he was persistent and adamant in his desire to leave and we respect his decision.

Georginio now departs Leeds United having made a total of 66 appearances, scoring eight goals over an 18-month spell.

We would like to place on record our thanks to Georgie for his efforts both on and off the pitch, along with his exemplary attitude and professionalism during his time at the club.

We wish him all the very best for the future.
Super Leeds since 1968

Dennis

Smålig forsøk på å legge skylda på spilleren.

Øvre halvdel av Premier League frister alle, men han ser vel skrifta på veggen og mangelen på ambisjoner i Leeds.

Er lei av de gjentakende forsøkene på ansvarsfraskrivelse.

Rart hvordan det kan snu på 9 dager.
Marching on together!

Reaney

Vær så vennlig og legg lokk på og glem hele fyren. 

Eriksen55

Quote from: Reaney on August 19, 2024, 23:39:54Vær så vennlig og legg lokk på og glem hele fyren. 

Kommer aldri til å glemme Rutter. Fantastisk morsom spiller på sitt beste. Håper han lykkes. Ser svært lite PL, men blir nok noen Brighton kamper i år.

Russel_Doig

Quote from: Eriksen55 on August 20, 2024, 07:31:10
Quote from: Reaney on August 19, 2024, 23:39:54Vær så vennlig og legg lokk på og glem hele fyren. 

Kommer aldri til å glemme Rutter. Fantastisk morsom spiller på sitt beste. Håper han lykkes. Ser svært lite PL, men blir nok noen Brighton kamper i år.

Kommer aldri til å glemme Rutter? Det fikk det til å høres ut som om vi mister en som har gitt oss et halvt liv av blod, svette og tårer. Det har han jo langt i fra, en parantes i parantesen i parantesen av vår historie. Eg husker stort sett alle som har spilt på Leeds om man ser vekk i fra en million lånespillere rundt 2004-2010, så slik sett kommer eg heller aldri til å glemme Rutter.
Når det er sagt så har en vært en fornøyelse å følge i den korte tiden han har vært med oss, og det er tydelig at han var godt likt i klubben. Rutter fikk en varm avskjedsmelding i motsetning til f.eks Summerville som fikk en mekanisk. Men en halv sesong som superflopp i PL og en bra sesong i Championship med alt for mange balltap og alt for få mål gjør ikkje godeste Georgino til noe å gå rundt å minnes så alt for lenge! :D

leedslife

Morsom spiller.
Utrolig humør.
Håper han får spille i en litt friere rolle som i Leeds. Klarer de å implementere det så tror jeg han vil få folk til å reise seg til og med på The American Express Stadium.

Kato

Quote from: leedslife on August 20, 2024, 08:29:05Morsom spiller.
Utrolig humør.
Håper han får spille i en litt friere rolle som i Leeds. Klarer de å implementere det så tror jeg han vil få folk til å reise seg til og med på The American Express Stadium.

Potensialet er enormt, men det er mye å gå på som avslutter. Spent på hvordan han vil håndtere bedre forsvarsspillere.

TK20

Quote from: Kato on August 20, 2024, 08:54:25
Utrolig humør.

Potensialet er enormt, men det er mye å gå på som avslutter. Spent på hvordan han vil håndtere bedre forsvarsspillere.

Surt å miste Rutter, men ønsker ham alt godt. Helt herlig fyr. Kommer til å være veldig nysgjerrig på hvordan det går i hans nye klubb. Håper hans nye manager greier å utvikle ham i riktig retning; han trenger å gjøre tryggere valg på riktige tidspunkt, uten å miste uforutsigbarheten. Vanskelig balansegang.

Dennis

Utrolig humør.

Har absolutt forutsetninger til å bli en favoritt og vil nok se ut som en helt annen spiller enn den som signerte for Leeds for drøyt halvannet år sida.

Mye rusk i spillet som må forbedres, både når det gjelder avslutninger og samhandling med medspillere. I Leeds har derimot Rutter og i enda større grad Summerville, vært de Farke har sett til for mål. I Brighton får han flere medspillere å spille på og få ballen fra, når det angripes.

Av hva jeg leser om Hürzeler kan det være at han vil passe Rutter bedre enn De Zerbi, som var den mest rigide når det kom til pasnings- og bevegelsesmønstre. Rutter er nok en som trives best i en friere rolle når laget har ballen.

Synd at det ender i Leeds, bare måneder etter det virkelig startet. For enda en spiller.
Marching on together!

leedslife

Quote from: Dennis on August 20, 2024, 09:16:39
Utrolig humør.

Har absolutt forutsetninger til å bli en favoritt og vil nok se ut som en helt annen spiller enn den som signerte for Leeds for drøyt halvannet år sida.

Mye rusk i spillet som må forbedres, både når det gjelder avslutninger og samhandling med medspillere. I Leeds har derimot Rutter og i enda større grad Summerville, vært de Farke har sett til for mål. I Brighton får han flere medspillere å spille på og få ballen fra, når det angripes.

Av hva jeg leser om Hürzeler kan det være at han vil passe Rutter bedre enn De Zerbi, som var den mest rigide når det kom til pasnings- og bevegelsesmønstre. Rutter er nok en som trives best i en friere rolle når laget har ballen.

Synd at det ender i Leeds, bare måneder etter det virkelig startet. For enda en spiller.

Er jo dette som er så trist. Er vel bare 4 år siden Brighton ble pepet ut på eget gress.
De stod akkurat i divisjonen mens Leeds tok topplag etter topplag på våren og endte til slutt på 9ende plass.
Har sett bedre spillere enn Rutter i Leeds og vil se bedre spillere i fremtiden, men hvis vi ikke evner å plukke oss opp på det som gir sportslig fremgang, så vil vi nok sitte slik som dette de neste tiårene og.

Jeg tror ikke vi skal belage oss på at det kommer noe elitetrener og tar over et nivå 2 lag igjen.
Vi må nok bygge en modell som tåler omgivelsene og de forventningene som er.

Dennis

Quote from: leedslife on August 20, 2024, 09:38:56
Quote from: leedslife on August 20, 2024, 08:29:05[...]
[...]

Er jo dette som er så trist. Er vel bare 4 år siden Brighton ble pepet ut på eget gress.
De stod akkurat i divisjonen mens Leeds tok topplag etter topplag på våren og endte til slutt på 9ende plass.
Har sett bedre spillere enn Rutter i Leeds og vil se bedre spillere i fremtiden, men hvis vi ikke evner å plukke oss opp på det som gir sportslig fremgang, så vil vi nok sitte slik som dette de neste tiårene og.

Jeg tror ikke vi skal belage oss på at det kommer noe elitetrener og tar over et nivå 2 lag igjen.

Isolert sett kan og vil Rutter sportslig sett erstattes over tid. Enig i det. Likevel er det sånn at både han og Gray (av forskjellige grunner) hadde en X-faktor som ikke umiddelbart dekkes over. Kanskje ikke engang av spillere som skulle hatt tilsvarende kvalitet.

Bare se hvor mye mindre støy det er/var rundt Summerville-overgangen. Som tross alt økonomisk sett var en langt svakere deal enn Archie Gray-sin. Og i tillegg spilleren som ble kåret til den beste i divisjonen. Etter mitt syn går flere spillere på dusinet som ligner Summerville, enn hva det gjør av Rutter og Gray. Når man ikke bare tar det rent sportslige, men talentet, engasjementet, underholdningen og "typen" mv i betraktning. For meg er det fortsatt Archie Gray, som den som enklest sett kan erstattes rent sportslig om man kun ser på fjoåret og ikke fremtida og Gray-navnet, som vil stå igjen som den tøffeste å svelge. Grunnet signaleffekten. Og signalene som 49ers har gitt i sommer er foreløpig at Leeds er en klubb uten vilje eller evne til å møte ambisjonene til verken fansen eller uttalelsene fra dem selv. De har 11 dager inkludert dagen i dag, på å motbevise det.

Brighton har gjort alt riktig de siste årene. De erstattet Potter med en som løftet laget og selv om de som kun en av fire nåværende PL-lag har netto profitt på overgangsmarkedet siste fem år, har de samtidig klart å sementere plassen som et øvre halvdel PL-lag. Riktignok nr 11 til slutt i fjor, men det var tross alt et år de spilte Europa-cup samtidig. Selv om de selger spillere som Cucurella, Caceido, Bissouma, White, MacAllister, Troussard m.fl, er det knapt huller etter disse når sesongen sparkes i gang igjen. Vanvittig som de mestrer spillerlogistikken i Brighton.
Marching on together!

leedslife

Quote from: Dennis on August 20, 2024, 09:52:27
Quote from: leedslife on August 20, 2024, 09:38:56
Quote from: leedslife on August 20, 2024, 08:29:05[...]
[...]

Isolert sett kan og vil Rutter sportslig sett erstattes over tid. Enig i det. Likevel er det sånn at både han og Gray (av forskjellige grunner) hadde en X-faktor som ikke umiddelbart dekkes over. Kanskje ikke engang av spillere som skulle hatt tilsvarende kvalitet.

Bare se hvor mye mindre støy det er/var rundt Summerville-overgangen. Som tross alt økonomisk sett var en langt svakere deal enn Archie Gray-sin. Og i tillegg spilleren som ble kåret til den beste i divisjonen. Etter mitt syn går flere spillere på dusinet som ligner Summerville, enn hva det gjør av Rutter og Gray. Når man ikke bare tar det rent sportslige, men talentet, engasjementet, underholdningen og "typen" mv i betraktning. For meg er det fortsatt Archie Gray, som den som enklest sett kan erstattes rent sportslig om man kun ser på fjoåret og ikke fremtida og Gray-navnet, som vil stå igjen som den tøffeste å svelge. Grunnet signaleffekten. Og signalene som 49ers har gitt i sommer er foreløpig at Leeds er en klubb uten vilje eller evne til å møte ambisjonene til verken fansen eller uttalelsene fra dem selv. De har 11 dager inkludert dagen i dag, på å motbevise det.

Brighton har gjort alt riktig de siste årene. De erstattet Potter med en som løftet laget og selv om de som kun en av fire nåværende PL-lag har netto profitt på overgangsmarkedet siste fem år, har de samtidig klart å sementere plassen som et øvre halvdel PL-lag. Riktignok nr 11 til slutt i fjor, men det var tross alt et år de spilte Europa-cup samtidig. Selv om de selger spillere som Cucurella, Caceido, Bissouma, White, MacAllister, Troussard m.fl, er det knapt huller etter disse når sesongen sparkes i gang igjen. Vanvittig som de mestrer spillerlogistikken i Brighton.
Er det niende sesongen dems på rad i PL?
Brighton er jo ledende på dette ut fra ressurser. I tillegg finner de talenter som kommer unna søkelyset til de store klubbene.
Slik jeg ser det har de endel innprintet elementer som de fikk effektivisert i stor grad da Ashwort kom til for 5-6 år siden.

*Seniorlaget er i en stabil og sunn posisjon sportslig til å integrere nye/unge spillere.
*Det ligger gode rammer hva gjelder kultur, forutsigbarhet og utvikling.
*Spillernes rolle og alder passer alltid med Brightons taktiske struktur på banen.
*De signerer unge spillere med visjonen om at han skal utvikles for en rollespiller som allerede er betydelig i en 11ér.

Så kan man jo sammenligne med Leeds...

Vi skal interegrere forhåpentligvis 4 spillere på overgangsvinduets siste dager.
Inn i en klubb der veldig mange spillere før dem har slitt med manglende tålmodighet, store forventninger og under flomlys som har plukket fra hverandre gode spillere fordi klubben alltid ligger et skritt etter sportslig godt drevet klubber som Brighton.

peacock

Svada, svada og atter svada! Rutter kunne selv valgt å bli, men blir kun en parentes i klubbens stolte historie. Møkk lei av at PL-miniputter som Brighton og Bournemouth er mer attraktive enn oss.

Dennis

Svarte deg i 49ers-tråden, leedslife.
Marching on together!

Josch

Quote from: auren on August 19, 2024, 22:42:15Godt nytt i det minste:

Adam Pope
@apopey
Told there is no sell on fee owed to Hoffenheim. #LUFC

Han har neppe trigget noen add ons, så er visst snakk om en fortjeneste på rundt 15 millioner pund for Leeds sin del + en god del mer i PSR-regnskapet.

Ingen som helst tvil om at vi bør ha mye penger å svi av. Både cash og PSR-messig. En ny spiller inn før fredag?

auren

Sell on påstås av SkySport Germany.
Ca 13% av summen.

https://x.com/Plettigoal/status/1824715012906049833

Leeds skulle betale inntil £35 mill hvis ting gikk riktig bra. Hva Leeds faktisk betalte vet jeg ikke.

peacock

Jeg finner det litt underlig at Rutter har vært klubbens Poster Boy nr 1 i hele pre-season.
Selvsagt gull verdt når drakter og supporterutstyr skal promoteres med smil og humør. Tenkte ledelsen aldri tanken på at han kunne forsvinne?

Blank_File

Quote from: peacock on August 20, 2024, 18:40:05Jeg finner det litt underlig at Rutter har vært klubbens Poster Boy nr 1 i hele pre-season.
Selvsagt gull verdt når drakter og supporterutstyr skal promoteres med smil og humør. Tenkte ledelsen aldri tanken på at han kunne forsvinne?
Ikke meg. Prisen som er betalt er ekstremt høy for en spiller som har én god sesong i Championship bak seg.