Kamp: vs QPR @Elland Road, lørdag 9.11. 2024 kl. 16 på LUTV

Started by Asbjørn, November 07, 2024, 16:12:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Asbjørn

Etter tap gjelder det å slå raskt tilbake.

Neste kamp, mot nedrykksplasserte QPR, er en sånn kamp. De har 0-3-2 siste fem, og 1-3-2 borte så langt.

Det er straks pre match presser derav kamptråden. :)
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Lengter tilbake til PL, da det var billig og se Leeds på TV.

Asbjørn

Presseren:
Farke on team news
Most of the players came through the game without injuries. One or two knocks and tired legs, it's a quick turnaround. Back in the early hours this morning. Have to wait to see how they will [recover] in next 48 hours. We will see, but it seems like all the players who were with us will be also available for the game.

Om QPR
Farke on QPR
We are always respectful. It's a fair assessment to say usually they are a possession-based side, they are struggling with injuries to key players. Not in a position they want to be and expect to be after a strong second half of last season. Fine margins, if key players are out it's difficult. They will try to show a reaction. Won more points on the road than the home games, two clean sheets against Burnley and Sunderland in last two games before Middlesbrough. Always a big challenge to score the first goal. They have one more day and two more proper nights to rest. No excuse but it's also an explanation why it will be another difficult game. You can't underestimate one situation. We know how good they were against Burnley and Sunderland. Have to be at our best again. Hopefully Saturday evening we're back in the top two with more points.

Interessant om Aaronson da:
Farke on Aaronson's improvements
If you have a look on the workload he was the hardest-working player on the pitch yesterday. With him what I criticise a little bit, he was in a shooting position, I want my No. 10 to be there with a finish, choose one corner of the goal, be more tidy in the finishing. We spoke at half-time, that he runs too much, that he overloads the wings and then in the decisive moments where it counts. This is out of good intention, his feeling for the positioning, different style of football before, for teams a bit more hectic. He has to channel it. If he calms his game down in some areas and moments, he will be in more concentrated positions to play the final pass or finish. If you play football with always pulse 200 [bpm] it's hard to be cool in the head.

...og så tror eg sannelig Håvard K fikk inn et spørsmål også :)
Farke on changes and subs debate - how convinced of style of play
You can't be like a flag in the wind, you have to stick to your beliefs. That's not us and not the principles. You're working the whole season to develop the game. Just because there's one unlucky result you change your whole behaviour. I was pleased to see how dominant we were. I'd like to see one team that goes to Millwall [and does that]. We simply didn't score a goal. That's something I'm asking for, to show more cutting edge, but not in order to change anything.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-vs-qpr-daniel-farke-reacts-to-midweek-millwall-defeat-and-reveals-new-injury-update-4857637
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Tror de har 9-10 spillere ute.
Chair inkl - måtte vel av sist. Spillere ut av posisjon.
Hentet poeng mot Burnley og Sunderland nylig, men 4 i mot sist mot Boro. Skadeskutt. Alle mann til pumpene foran eget mål.
Hva kan gå galt...?

Forventer en reaksjon etter kampen i går og 3 poeng.
Da vil vi ha en imponerende rekke med gjennomføring og poeng og får noen ukers pause.

*Tips etter Firpo susp.
1-1
James

Asbjørn

Quote from: leedslife on November 07, 2024, 18:07:39Forventer en reaksjon etter kampen i går og 3 poeng.
Da vil vi ha en imponerende rekke med gjennomføring og poeng og får noen ukers pause.

3-1-1 så langt i denne bolken. 10 poeng, vi kan nå 13. Hårfint bak gullskjema som tilsa 14 poeng.

Stopper vi på 10 er det jo ikke så bra...
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Asbjørn on November 07, 2024, 18:19:51
Quote from: leedslife on November 07, 2024, 18:07:39Forventer en reaksjon etter kampen i går og 3 poeng.

3-1-1 så langt i denne bolken. 10 poeng, vi kan nå 13. Hårfint bak gullskjema som tilsa 14 poeng.

Stopper vi på 10 er det jo ikke så bra...
Det som skjer på overtid i den Sunderland kampen svir. Det hadde vært tabelltopp da.

Forrige landslagsbreak var vel midt sept ca?
Utfordringene vedr skadesituasjon og hvilket lag vi har møtt så synes jeg det er sterkt levert hvis det blir 3 poeng på Lør.

Med det sagt så blir jeg ikke overrasket hvis dette laget går på samme streak som andre halvdel forrige sesong når man etterhvert får flere spillere tilbake og Salmon og James stadig får mer minutt i beltet.

"I was pleased to see how dominant we were. I'd like to see one team that goes to Millwall [and does that]"

Det sier mye om gruppa.

GaryMac

Quote from: Blank_File on November 07, 2024, 16:33:50Lengter tilbake til PL, da det var billig og se Leeds på TV.
Jeg så gårsdagens kamp gratis - og lovlig - hos norsk tipping. Engelske kommentatorer. Ikke knivskarpt bilde, men heller ikke noe hakking.
Usikker på om de viser alle kampene, men akkurat nå kan du se WBA - Burnley (0-0 etter 64 minutter)

Hallgeir *

Quote from: GaryMac on November 07, 2024, 22:22:34
Quote from: Blank_File on November 07, 2024, 16:33:50Lengter tilbake til PL, da det var billig og se Leeds på TV.
Jeg så gårsdagens kamp gratis - og lovlig - hos norsk tipping. Engelske kommentatorer. Ikke knivskarpt bilde, men heller ikke noe hakking.
Usikker på om de viser alle kampene, men akkurat nå kan du se WBA - Burnley (0-0 etter 64 minutter)

Under hvilken fane ligger linken?

Edit:
Fant den etter hvert, men det var et lite tv-vindu. :)
Super Leeds since 1968

HåvardK

Quote from: Asbjørn on November 07, 2024, 17:22:42...og så tror eg sannelig Håvard K fikk inn et spørsmål også :)
You can't be like a flag in the wind, you have to stick to your beliefs. That's not us and not the principles. You're working the whole season to develop the game. Just because there's one unlucky result you change your whole behaviour. I was pleased to see how dominant we were. I'd like to see one team that goes to Millwall [and does that]. We simply didn't score a goal. That's something I'm asking for, to show more cutting edge, but not in order to change anything.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-vs-qpr-daniel-farke-reacts-to-midweek-millwall-defeat-and-reveals-new-injury-update-4857637
Ikke det at jeg trodde på en form for endring i planene, men syns han går VEL mye i forsvar her. Han kunne nesten ha byttet ut "score a goal" med "create a chance". Og etter mitt syn snakker vi ikke om ETT "unlucky result", men rett og slett evnen til å snu kampbildet når det butter i mot. Ut fra det han sier om Millwall her, kan det jo virke som om han regner de med blant toppkandidatene i divisjonen.

GaryMac

Quote from: Hallgeir * on November 07, 2024, 22:30:31

Edit:
I appen på mobilen (og sikkert også på nettbrett) kunne jeg få fylt hele skjermen. På nettleseren på tv zoomet jeg opp til ca 250%, da ble det ikke så verst. I alle fall bedre enn radio der man må lage sine egne bilder.

Blank_File

Quote from: GaryMac on November 08, 2024, 08:02:28

Edit:
I appen på mobilen (og sikkert også på nettbrett) kunne jeg få fylt hele skjermen. På nettleseren på tv zoomet jeg opp til ca 250%, da ble det ikke så verst. I alle fall bedre enn radio der man må lage sine egne bilder.
Jo takk for tips. Kommer til å sjekke ut. Men det er likevel, totalt sett, latterlig dyrt for tiden. Nå har de vært en kamp i mnd ca på Viaplay som koster 399,- (tror jeg), også 150,- pr kamp utenom det. Sendingsmessig er det natt og dag i forskjell.

Kato

Quote from: HåvardK on November 08, 2024, 07:59:34
Quote from: Asbjørn on November 07, 2024, 17:22:42...og så tror eg sannelig Håvard K fikk inn et spørsmål også :)

Ikke det at jeg trodde på en form for endring i planene, men syns han går VEL mye i forsvar her. Han kunne nesten ha byttet ut "score a goal" med "create a chance". Og etter mitt syn snakker vi ikke om ETT "unlucky result", men rett og slett evnen til å snu kampbildet når det butter i mot. Ut fra det han sier om Millwall her, kan det jo virke som om han regner de med blant toppkandidatene i divisjonen.

Tro hva de som sitter på benk tenker om en slik uttalelse. Vi skaper knapt noe, alt vi mangler er målet. Og vi endrer ingenting. Motiverende, det må jeg si hvis man er nr 12-15.

leedslife

Quote from: HåvardK on November 08, 2024, 07:59:34

Det er på ingen måter utenkelig at Millwall kan regnes med oppe i PO denne sesongen.
De har vel vært tett på PO i 4-5 sesonger siden de rykket opp fra L1.

Kan ikke forstå at det kan tolkes på noen andre måter enn at The Den er en tøff plass å komme til og man kan se konturene av et Millwall lag som igjen kan blande seg inn i en PO kamp.

Sunderland skal der uten Bellingham i slutten av måneden så de må gjerne fortsette litt til.

GeirO

QPR med 11 kamper uten seier. Kan jo ikke fortsette slik....?
MOT

leedslife

@statsoutlet

Illan Meslier rankings vs Championship keepers (min 5 appearances):

23rd for accurate long balls per game (2.9)
2nd for accurate short passes pg (22.4)
24th for saves made pg (1.4)
16th for save percentage (69%)
Joint-1st for clean sheets
16th for goals prevented (-1.0)
13th for average rating (6.57)

baste

Dylan

Quote from: GaryMac on November 08, 2024, 08:02:28

Edit:
Leeds- QPR står oppført som streamekamp i oversikten i appen til Norsk Tipping.

GaryMac

Quote from: leedslife on November 08, 2024, 22:36:13@statsoutlet

Hvis Leeds hadde vært så saiko-god at keeperen aldri var borti ballen ville han vært nr 24 på nesten alle målepunktene i lista....

Kato

Quote from: GaryMac on November 09, 2024, 08:58:36
Quote from: leedslife on November 08, 2024, 22:36:13@statsoutlet

Hvis Leeds hadde vært så saiko-god at keeperen aldri var borti ballen ville han vært nr 24 på nesten alle målepunktene i lista....

At han er nest svakest med de lange kan vel ikke være sjokk for noen. 69% redningsprosent er alt for lavt. Eneste som vel er sammenlignbart med resten er average rating. At han er midt i haugen i championship er vel den følelsen man har når man ser keepere i kamper. Virker å være relativr jevnt i år i den posisjonen. I fjor syns jeg Mads Hermansen skilte seg klart ut.

Asbjørn

Whao 🫢

🚨 Junior Firpo has been retrospectively banned by for a headbutt on Millwall's Danny McNamara which was not spotted by officials on Wednesday night. Left-back denied the charge. Three-match suspension begins today.

https://x.com/joedonnohue/status/1855173638367920308?s=61
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Asbjørn on November 09, 2024, 10:06:24Whao 🫢

🚨 Junior Firpo has been retrospectively banned by for a headbutt on Millwall's Danny McNamara which was not spotted by officials on Wednesday night. Left-back denied the charge. Three-match suspension begins today.

Imponerende av lagets mest rutinerte spiller...

Russel_Doig

Quote from: leedslife on November 09, 2024, 10:13:33
Quote from: Asbjørn on November 09, 2024, 10:06:24Whao 🫢

Imponerende av lagets mest rutinerte spiller...

Sett det? Eg har ikkje...

« FFS. Just seen the footage. He slightly puts his head into another player after a corner in the 94min very harsh. »

Dette ligner på noe som ingen andre klubber kunne blitt straffet for!

leedslife

Ja, men vidoen er ikke den beste, men regner med FA har tatt en beslutning på større grunnlag enn den videoen.
Men ja, detser ut som kontakt og det har lite å si om det er gjort etter en corner i det 94 minutt.

peacock

Bare å fase inn Schmidt. Firpo holder uansett ikke mål i PL. Vil alltid være en defensiv katastrofe.

Asbjørn

Quote from: peacock on November 09, 2024, 10:46:58Bare å fase inn Schmidt. Firpo holder uansett ikke mål i PL. Vil alltid være en defensiv katastrofe.
I dag blir det Byram, men enig i  at 'å fase inn' Schmidt burde være greien nå. Så er det opp til Schmidt å levere (jamfør Farke på presseren).
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Asbjørn on November 09, 2024, 10:58:03Herregud, tre kamper for det der...

https://x.com/leedsthat/status/1855175404648108091?s=61

Nah, synes det er greit.

Det der er utfodringene vi møter i denne divisjonen.
Destruktive sidene hos lag som er underlegne i ferdigheter og kvalitet.
Trashtalks etc.
Det gjelder å holde hodet kaldt.
Husk Alioski v Pepe i PL.

Minnes en takling og fra Firpo i kampen som viste tegn på at hodet ikke var på plass.

Glem det fysiske aspektet over 46 kamper.
Det mentale aspektet tror jeg er det som gjør om vi går opp eller ikke.
Jeg tror det er en stor mismatch mellom hvor utfordrende mentalt det er over så mange kamper eller i en enkeltkamp som dette for Leeds sin del når man ser på forventningene rundt.
Folk har en oppfattelse av at dette Milwall laget nærmest er en walk in the park borte.

Hallgeir *

Strengt eller ikke, det er uansett utrolig skuffende at Firpo lar seg provosere (?) til å foreta seg det han gjør. Det er så unødvendig å gjøre laget dårligere stilt i tre kamper framover.

Å tro at man slipper unna med kameraer over alt, er i beste fall naivt.
Super Leeds since 1968

Kato

Vurderte etter kampen at han så uinteressert ut. Her er resultatet.

stian

Det er jo meningsløst å gjøre noe sånt når man vet det er kameraer som fanger opp det meste, men kom igjen da... Blir oppgitt over filmekulturen i herrefotballen. Jeg tør påstå at det å kaste seg ned sånn ikke ville skjedd i damefotballen. Hadde det vært en hockeyspiller som gjorde det der, så hadde han fått huden full av både motspillere, medspillere OG supportere fra begge lag. Grow a pair!