Tema: Den store spillestil-tråden!

Started by flynn, August 22, 2006, 16:55:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Blank_File

Quote from: Asbjørn on November 12, 2024, 08:34:46Daniel Champman (Moscowhite) tar det opp glimrende her, om hvordan Farke sliter med å få deler av fansen med seg mht spillestilen. Og setter det litt i perspektiv om hvordan vi har selektiv hukommelse, Don Revie slet med å fylle tribunene selv om Leeds fikk resultater som aldri før, alle tilbakespillene Mervyn Day måtte plukke opp...

https://www.leedsista.com/leeds-united-2-0-qpr-into-the-machine/
Jusst, presis, nettopp, akkurat hva vi har å forholde oss til! Jeg feller dommen over Farke når vi har sett om han klarer å spille fotball i Premier League. Det vi holder på med nå er kjedelig og se på, men det er, som nevnt av Moscowhite, ikke først og fremst Farkes skyld.

Sydhagen

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
"Paynter, a striker whose danger factor is akin to a blind sniper, who has no fingers, or a gun."

Asbjørn

As promised. The updated EFL Championship style of play table. Que surprise,
#LUFC
 still play their passes long the least(10%).  Followed by
#NCFC
 (11%) and
#Boro

#HCFC
 (12%)

Biggest outlier is
#SwanseaCity
 who play 14% of their passes long(7th lowest) but are 2nd highest for possession(59%)

#EFL

https://bsky.app/profile/allstatsarentwe.bsky.social/post/3ldivy4etic24
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

ingve1960

Litt synsing angående spillestilen

Først,,,jeg ville ikke bytta med noen. Vi må vel 20 år tilbake hvor hellas vant em på kick and run og kontringer, den stilen lukes ofte vekk i beste fall kvartfinaler,de beste klubb og landslag vil ha ball..

Når det gjelder posisjonball så tror jeg vanskelighetsgraden er undervurdert (vi så Barcelona nylig).det dreier seg ofte om balltempo og tolmodighet, vis vi begynner å lempe inn vil vi få dobbelt så mange kontringer mot.
Noen synes dette er kjedelig fotball men for noen år tilbake når Barcelona hvar på sitt beste hvar de det laget i verden som spilte mest på tvers og bakover..men de hadde tryllekunstner som Figo, iniesta messi, da kan vi ikke sammenligne

Det som er litt spesielt er at om vi taper 1-0,spiller u eller vinner med 3 mål så er kampene/stats veldig lik  ,,70%ball 4 ganger corner/shots on off o.s.v det gjelder bare å sette en tidl sjangs.
Dette kan være p.g.a litt trette ben etter 3 kamper på ei uke..litt lavere balltempo,slakkere press så blir innlegg, avslutninger av lavere kvalitet.

Gå en spennende jul i møte, tror vi vinner boksingday. MOT

Hawley

ingve1960

Hawley

Eneste vi mangler! Wood, Pukki-type....og en keeper

Kato

Quote from: ingve1960 on December 22, 2024, 17:04:41Litt synsing angående spillestilen

Først,,,jeg ville ikke bytta med noen. Vi må vel 20 år tilbake hvor hellas vant em på kick and run og kontringer, den stilen lukes ofte vekk i beste fall kvartfinaler,de beste klubb og landslag vil ha ball..

Når det gjelder posisjonball så tror jeg vanskelighetsgraden er undervurdert (vi så Barcelona nylig).det dreier seg ofte om balltempo og tolmodighet, vis vi begynner å lempe inn vil vi få dobbelt så mange kontringer mot.
Noen synes dette er kjedelig fotball men for noen år tilbake når Barcelona hvar på sitt beste hvar de det laget i verden som spilte mest på tvers og bakover..men de hadde tryllekunstner som Figo, iniesta messi, da kan vi ikke sammenligne

Det som er litt spesielt er at om vi taper 1-0,spiller u eller vinner med 3 mål så er kampene/stats veldig lik  ,,70%ball 4 ganger corner/shots on off o.s.v det gjelder bare å sette en tidl sjangs.
Dette kan være p.g.a litt trette ben etter 3 kamper på ei uke..litt lavere balltempo,slakkere press så blir innlegg, avslutninger av lavere kvalitet.

Gå en spennende jul i møte, tror vi vinner boksingday. MOT

Jeg syns faktisk vi har utviklet oss utover høsten. Spiller mer opp i mellomrom, og har mer possession høyere i banen. Bogle sa etter forrige kamp at det trenes mye mot lavtspillende blokk. At vi trenger spiss i januar er åpenbart. En ting er at det scores relativt lite fra spissposisjon, enda verre at spissene kommer til lite målsjanser basert på possession, innlegg og all tid vi har vi motstanderens boks. James for eksmepel har 2-3 store sjanser hver kamp. Da blir det mye mål.