Kamp vs QPR @Loftus Road lørdag 15.3.25 - kl. 13:30 på LUTV

Started by Asbjørn, March 13, 2025, 14:46:19

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kato

Quote from: Hawley on March 15, 2025, 22:53:34Det bør jo gå bra når jeg ser hvilke lag vi har igjen, men føler meg ikke trygg og det burde jeg vært. Burde nok absolutt rullert litt mer, ikke mye, men litt, samt byttet før - skjønner ikke greia m å vente til 70.minutt. En svakhet- tvangstanke(?)Veldig synd at Ampadu ble skadd. Tror vi hadde hatt 5-6 poeng ekstra, minst

Greia er at jeg syns han tidligere i sesongen så ut til å ha lært. Da rullerte vi mer, og spillere som kom inn gjorde en forskjell. De har aldri fått mye spilletid, men ihvertfall mer enn nå. At vi spiller tredje kamp på seks dager har Farke aldri forstått. Vi er alltid svake da når vi ikke roterer. Etter hvert som reservene har fått mindre spilletid, leverer de også langt dårligere når de kommer inn. Enkel matematikk, man må få spille jevnlig for å opprettholde matchfitness, og selvtillit.

Når det i tillegg virker å være ubetydelig hvordan man leverer når man spiller fra start, så vil jeg tro frustrasjonen på benken er enorm. Gir Manor Solomon min fulle støtte i går. Fly forbanna når han er en av de beste og blir tatt av. Og ser spillere på banen som knapt klarer å slå en pasning på fem meter. Kampen var drept i det øyeblikket han gikk ut. Farke tok bort alt av momentum.

Ta med det tullet vi har drevet med på dødballer i åresvis nå. Null utvikling. Ser ut til å være noe de aldri trener på. Totalt planløst. Og det med to av de største stopperne i championship i det feltet.

Og da gidder jeg ikke å begynne med Brenden Aaronson en gang. Burde ha forbud mot å spille alle andre plasser enn på Elland Road. Spises levende i fysiske bortekamper.

For de som liker Daniel Farke, så vær klar over at han er borte fra denne klubben senest november 2025. Rykker vi opp, så berger han seg de 10-12 første kampene til høsten. Hvis ikke er han ferdig i mai. Har ingenting i Premier League å gjøre. Nå har han det beste mannskapet, og roter det kanskje bort. Der vil han ha et av de svakeste, da nytter det ikke å sitte i 80 minutter å se ut i lufta.

Josch

Lofthus Road er alltid en vanskelig bane for Leeds. I mitt hode husker jeg fort 5-6 tap der de siste 10 år. Leeds var spillemessig best men det ble uavgjort. Resultatet kunne vært både bedre og verre, men ett poeng er bedre enn null.

Som det skrives så har vi overkommelig motstand igjen. Jeg tror ikke vi sprekker i år. Dette var en av de vanskeligste kampene i innspurten.

Når man scorer to mål borte så bør man vinne. Baklengsmålene skyldtes horrible feil og man kom i en umulig posisjon på 0-2. Uavgjort er da greit.

peacock

Kamptråder er alltid interessant lesing etter skuffende resultater :)
Ja, jeg blir også sur, bekymret og frustrert. Men, den destruktive selvpiskingen enkelte bedriver kan ikke være særlig sunn.

Myhre10

Quote from: peacock on March 16, 2025, 09:12:13Kamptråder er alltid interessant lesing etter skuffende resultater :)
Ja, jeg blir også sur, bekymret og frustrert. Men, den destruktive selvpiskingen enkelte bedriver kan ikke være særlig sunn.

Spot on 👍

Kato

Quote from: peacock on March 16, 2025, 09:12:13Kamptråder er alltid interessant lesing etter skuffende resultater :)

Du skyter med hagl i øst og vest, stort sett mot folket på forumet. Hadde håpet på flere faglige innspill, om de finnes.

peacock

Quote from: Kato on March 16, 2025, 09:16:25

Du skyter med hagl i øst og vest, stort sett mot folket på forumet. Hadde håpet på flere faglige innspill, om de finnes.

Greit nok.
Jeg tror også mer rotasjon ville vært bedre for spillere ute av en 11'er. Spilletid og gode opplevelser gir økt selvtillit. Gnonto bør nok ha mer kamptid.
Jeg mener også at Tanaka/Rothwell-kombinasjonen gjør oss sårbare defensivt. For mye rom gis bort sentralt, selv om Rothwell er mer fremoverrettet enn Gruev.
Skaden til Ampadu kom svært ubeleilig. Nå finnes det ingen alternativer når Struijk åpenbart sliter med formen.

På tross av mine meninger, er ikke Farke komplett udugelig. Jeg stoler på hans vurderingsevne. Statistikken taler jo for det!

leedslife

Quote from: Kato on March 16, 2025, 08:09:29
Quote from: Hawley on March 15, 2025, 22:53:34Det bør jo gå bra når jeg ser hvilke lag vi har igjen, men føler meg ikke trygg og det burde jeg vært. Burde nok absolutt rullert litt mer, ikke mye, men litt, samt byttet før - skjønner ikke greia m å vente til 70.minutt. En svakhet- tvangstanke(?)Veldig synd at Ampadu ble skadd. Tror vi hadde hatt 5-6 poeng ekstra, minst

Greia er at jeg syns han tidligere i sesongen så ut til å ha lært. Da rullerte vi mer, og spillere som kom inn gjorde en forskjell. De har aldri fått mye spilletid, men ihvertfall mer enn nå. At vi spiller tredje kamp på seks dager har Farke aldri forstått. Vi er alltid svake da når vi ikke roterer. Etter hvert som reservene har fått mindre spilletid, leverer de også langt dårligere når de kommer inn. Enkel matematikk, man må få spille jevnlig for å opprettholde matchfitness, og selvtillit.

Når det i tillegg virker å være ubetydelig hvordan man leverer når man spiller fra start, så vil jeg tro frustrasjonen på benken er enorm. Gir Manor Solomon min fulle støtte i går. Fly forbanna når han er en av de beste og blir tatt av. Og ser spillere på banen som knapt klarer å slå en pasning på fem meter. Kampen var drept i det øyeblikket han gikk ut. Farke tok bort alt av momentum.

Ta med det tullet vi har drevet med på dødballer i åresvis nå. Null utvikling. Ser ut til å være noe de aldri trener på. Totalt planløst. Og det med to av de største stopperne i championship i det feltet.

Og da gidder jeg ikke å begynne med Brenden Aaronson en gang. Burde ha forbud mot å spille alle andre plasser enn på Elland Road. Spises levende i fysiske bortekamper.

For de som liker Daniel Farke, så vær klar over at han er borte fra denne klubben senest november 2025. Rykker vi opp, så berger han seg de 10-12 første kampene til høsten. Hvis ikke er han ferdig i mai. Har ingenting i Premier League å gjøre. Nå har han det beste mannskapet, og roter det kanskje bort. Der vil han ha et av de svakeste, da nytter det ikke å sitte i 80 minutter å se ut i lufta.

Spådde ikke du at dette laget ville risikere å rykke ned August 2023 - nøyaktig ett år senere spådde du at Farke ikke ville sitte til Desember?

Asbjørn

Quote from: Kato on March 16, 2025, 08:09:29Greia er at jeg syns han tidligere i sesongen så ut til å ha lært. Da rullerte vi mer, og spillere som kom inn gjorde en forskjell. De har aldri fått mye spilletid, men ihvertfall mer enn nå. At vi spiller tredje kamp på seks dager har Farke aldri forstått. Vi er alltid svake da når vi ikke roterer. Etter hvert som reservene har fått mindre spilletid, leverer de også langt dårligere når de kommer inn. Enkel matematikk, man må få spille jevnlig for å opprettholde matchfitness, og selvtillit.

Hvis man lytter til det Farke sa etter kamp så var det altså hans tanke å starte med Gruev (som vanlig, etter hvert, på bortebane). Men fristelsen med å tenke mer offensivt 'vant'.

Så den han var mest sint på i ettertid, var seg selv.

Daniel Farke admitted he was "angry" with himself after Leeds United were held to a 2-2 draw at Queens Park Rangers. The Whites boss named an unchanged starting XI in the captain, with Joe Rothwell retaining his place in midfield over Ilia Gruev.
...
Farke said: "I am angry with myself because until the early hours I was thinking about bringing Gruev in for our defensive side to show resilience.

"I had the green light from the medics that everyone was good to go. I was a bit too greedy and wanted to dominate the game. Once you're then 2-0 down, then you have to take some risks and not be defensive. So it was a bit too late to play a role [for Gruev]."

Ville vi stått oss bedre på å hatt Gnonto fra start for Aaronson? Fasit får vi jo aldri men blunderne bak ville nok kommet uansett (0-2)...
James var igjen en skygge av seg selv men jeg tror ikke akkurat Ramazani ville utgjort en forskjell heller.

Vesentlig nå er å få Ampadu tilbake etter pausen. Det hjelper oss at Bogle, Aaronson, Ampadu, Struijk, Wöber, Piroe og Rothwell er blant spillerne som får hviletid i landslagspausen. Tre av disse får vanligvis ikke det...

Så får vi i alle fall glede oss over at vi starter det siste strekket med kamper i front. Sheffield Utd/Burnley møtes innbyrdes.

At vi begynner med Swansea og Luton etter pausen mååå vi utnytte. Klarer vi 6 poeng der er det opp til Sheffield Utd/Burnley å følge opp...

De neste kampene er derfor viktige - ikke minst for å stoppe kjeften på de som mener vi nå har startet samme hengemyra som fjorårets innspurt :)

PS! Mht Farke er eg også spent på hvrdan en (evt start) i PL vil fortone seg.

Håpet er at han vil ha en vestentlig forsterket spillerstall innen den tid.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

1. Leeds United 38 71.7 +4.3 24.6 +0.4 83 -3
2. Coventry City 38 60.1 -5.1 40.3 +7.7 66 -7
3. Burnley 38 44.4 +7.6 29.9 -18.9 62 +16

Imponerende av Cov siste ukene. Tilbake igjen som nr 2 på xg tabellen etter noen måneder vekke.
Sunderland på fjerde. SU på 7ende, men har kamp idag mot Shef Wed.

leedslife

vedr xg tabellen og katos innlegg.
Så mange Burnley og SU kamper jeg har sett denne sesongen der de grinder ut et resultat.
De tåler fint å gjennomføre en kamp med betydelig av spillet mot seg og de finner stort sett alltid en måte å vippe kampene i dems favør.
Leeds på sin side dominerer kamper i stor  grad, men vi liker veldig dårlig å komme opp i perioer der vi må forsvare oss.
Her er jeg enig med Kato. Det er litt skuffende at vi ikke har det i verktøykassa.
Mye av det går så klart på hva man har av individuell kraft, men mye går også på det rent taktiske og mentalitet.

Selv om vi har feid lag av banen, utslettet rekord etter rekord så kan vi faktisk stå likt som SU med bare 2 poeng til nr 3 en gang i ettermiddag.
Det kan jo fortelle oss at vi ikke klarer å hente maksimalt ut av en rekke gjennomføringer over en lang sesong.

rd1

Noen andre som har lagt merke til at Gnonto ofte pådrar seg svært unødvendige frispark?

Mot slutten i går tror jeg han gir QPR 2-3 frispark, som er med på å dra luften ut av sluttspurten vår.

Så går han rundt og smiler etterpå og skjønner ingenting. Burde være mulig å legge av seg, men han har «alltid» holdt på sånn.
"Who needs Cantona??"

Dylan

Quote from: viking on March 15, 2025, 23:35:54
Quote from: viking on March 15, 2025, 23:34:31
Quote from: Dylan on March 15, 2025, 21:21:01
Quote from: leedslife on March 15, 2025, 19:22:44Jeg er forsåvidt enig i at man skal være kritisk til manglende kvalitet også foran mål. Spesielt mot Pompey var det skjebnesvangert, men;
Vi har snart scoret 80 mål. Vi ligger vel ca på 2 mål pr kamp.
For noen uker siden var vi det laget i ligaen som slapp til færrest sjanser på mål pr kamp i ligaen.
Alikavel har vi sluppet inn det dobbelte av Burnley.
De tre siste målene vi har sluppet inn har vi nærmest gitt vekk. (At man på dette nivået kan stå så alene å slå innlegg som på 2-0 idag trodde ikke jeg var mulig i 2025)Jeg er 65 !!
Ville heller stilt spørsmålstegn rundt de defensive ferdighetene i laget. Igjen møter vi et fysisk robust lag som vi ikke får strekt ut på større flater.
Kjernen i laget som burde stått opp har vært helt totalt fraværende i min bok.
Alt for soft. To omganger mot Pompey som var langt under pari. Første omgangen mot Millwall var nesten like ille og det som leveres idag er igjen alarmerende.
Piroe er vel den av samtlige utespillere som har færrest touch på ballen. Det forteller jo alt om hvor utrolig svake vi er i posession. Forrige uke var 34 år gamle Pack som ble 2 nummer for store for Tanaka og Gruev, idag var det 35 år gamle Coldback som utduellerte og hadde fullstendig kontroll sentralt over den andre konstellasjonen vår - Tanaka / Rothwell.
Altså et lag uten deres klart viktigste og beste spiller i Field.
Hva i all verden er det som skjer?

Therese Johaug er 36 år.....
Jeg er 65
Men du hadde vel ikke valsa rundt med midtbanen til Leeds?

Dylan

Quote from: rd1 on March 16, 2025, 00:37:17
Quote from: Myhre10 on March 16, 2025, 00:08:25
Quote from: Hawley on March 15, 2025, 18:55:00Til det kjedsommelige, vi mangler en toppspiss uansett om Piroe har putta en del. Vi mangler en spiller som avgjør sånne kamper mot møkkalag som QPR - et forferdelig lag! Men det sier jo også litt om oss, dessverre

Vi leder, scorer mest mål, har best målforskjell, har 1 tap siste 21 og har en spiss som var nr.1, men nå er nr. 2 på toppscorerlisten! Det sier jo også litt om oss, heldigvis 😉 At vi var dårlige i dag er jeg derimot helt enig i

Har du vært Leeds supporter mer en 2 timer? Kollapsen er igang. This is Leeds United.
Jeg har vært Leeds supporter i 50 år, hadde jeg skulle gått i dørken hver gang det går dårlig hadde jeg funnet meg et annet lag for lenge siden. Men mener jeg fortsatt er kvalifisert til å være supporter!

viking

Quote from: Dylan on March 16, 2025, 13:08:17
Quote from: viking on March 15, 2025, 23:35:54
Quote from: viking on March 15, 2025, 23:34:31
Quote from: Dylan on March 15, 2025, 21:21:01
Quote from: leedslife on March 15, 2025, 19:22:44Jeg er forsåvidt enig i at man skal være kritisk til manglende kvalitet også foran mål. Spesielt mot Pompey var det skjebnesvangert, men;
Vi har snart scoret 80 mål. Vi ligger vel ca på 2 mål pr kamp.
For noen uker siden var vi det laget i ligaen som slapp til færrest sjanser på mål pr kamp i ligaen.
Alikavel har vi sluppet inn det dobbelte av Burnley.
De tre siste målene vi har sluppet inn har vi nærmest gitt vekk. (At man på dette nivået kan stå så alene å slå innlegg som på 2-0 idag trodde ikke jeg var mulig i 2025)Jeg er 65 !!
Ville heller stilt spørsmålstegn rundt de defensive ferdighetene i laget. Igjen møter vi et fysisk robust lag som vi ikke får strekt ut på større flater.
Kjernen i laget som burde stått opp har vært helt totalt fraværende i min bok.
Alt for soft. To omganger mot Pompey som var langt under pari. Første omgangen mot Millwall var nesten like ille og det som leveres idag er igjen alarmerende.
Piroe er vel den av samtlige utespillere som har færrest touch på ballen. Det forteller jo alt om hvor utrolig svake vi er i posession. Forrige uke var 34 år gamle Pack som ble 2 nummer for store for Tanaka og Gruev, idag var det 35 år gamle Coldback som utduellerte og hadde fullstendig kontroll sentralt over den andre konstellasjonen vår - Tanaka / Rothwell.
Altså et lag uten deres klart viktigste og beste spiller i Field.
Hva i all verden er det som skjer?

Therese Johaug er 36 år.....
Jeg er 65
Men du hadde vel ikke valsa rundt med midtbanen til Leeds?
Neppe

Tom

Det jeg stusset litt over i går var det som skjedde etter at vi utlignet til 2-2. Hadde forventet at Leeds skulle kjøre på å gå for seieren i mye større grad enn de gjorde. 1 minutt på overtid skjermet Firpo ballen ut over dødlinjen. Da lot han bare ballen ligge slik at Meslier måtte løpe å hente ny ball. Når Meslier omsider fikk lagt ballen på femmeteren valgte han å stoppe opp og flyttet ballen et par meter til siden. Typiske ting lag som skal beskytte et resultat gjør.

Jeg synes det var litt merkelig all den tid det var Leeds som hadde momentumet etter 2-2. Mulig det var tomt på tanken som flere her er inne på.

Hawley

Får håpe Solomon ønsker å fortsette hos oss, men tviler litt sånn som han har blitt behandlet av Farke....plukkes uforståelig av i flere kamper sjøl om han er den farligste angriperen vår

TK20

Quote from: Hawley on March 16, 2025, 21:01:07Får håpe Solomon ønsker å fortsette hos oss, men tviler litt sånn som han har blitt behandlet av Farke....plukkes uforståelig av i flere kamper sjøl om han er den farligste angriperen vår

Han har jo spilt supermye

Asbjørn

Quote from: Hawley on March 16, 2025, 21:01:07Får håpe Solomon ønsker å fortsette hos oss, men tviler litt sånn som han har blitt behandlet av Farke....plukkes uforståelig av i flere kamper sjøl om han er den farligste angriperen vår

Hehe, ikke første gangen han har gått av med sure miner.  Farke i post match presseren:
Solomon's anger
Manor Solomon was brought off for Largie Ramazani on 84 minutes, and he wasn't too happy about it. The Israeli gestured angrily to the bench with his arms out stretched and took his frustration out on a corner flag as he made his way round, having been told to exit the pitch at the nearest point.

Solomon had played a decent game, his cross leading to United's first goal. The winger has been taken off in each of the last 12 games. That and the fact he has not officially scored or assisted in his last six Championship outings may have contributed to his anger - though his ball for the Millwall own goal on Wednesday was essentially an assist.

Farke said afterwards that he didn't mind Solomon's reaction. "Manor is always unhappy when he doesn't play the full game. I quite like this attitude," said the boss.

"Today he created a lot. Five minutes after the game everyone calmed down. I have a great group."
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/manor-solomons-angry-qpr-reaction-31209274
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Uavgjort borte på en tøff bortebane. En plass flere av de som klager mest spådde det ville bli vanskelig i forkant, men likevel virker sjokkert over resultatet.

Svak kamp lørdag, men vi kommer tilbake fra 0-2 og tar med ett poeng i det minste. En ørliten bedring fra 0-4 i fjor.

Skulle tru vi hadde rykka ned... ??? 

Edit: Det er tydelig at vi mangler Ampadu, både fysisk og mentalt. Forhåpentligvis kan han spille resten av sesongen, selv om det vel er behov for operasjon på sikt mener jeg å huske. Ikke minst en svakhet som må forbedres i sommer. Struijk fremstår som en svært solid spiller når han har autoritet rundt seg, men som kaptein når det butter har han igjen å fremstå som den laget samles rundt. Skuffende ettersom han er en av de med lengst fartstid i klubben.
Marching on together!

leedslife

Quote from: Asbjørn on March 16, 2025, 22:08:16

Hehe, ikke første gangen han har gått av med sure miner.  Farke i post match presseren:
Solomon's anger
Manor Solomon was brought off for Largie Ramazani on 84 minutes, and he wasn't too happy about it. The Israeli gestured angrily to the bench with his arms out stretched and took his frustration out on a corner flag as he made his way round, having been told to exit the pitch at the nearest point.

Solomon had played a decent game, his cross leading to United's first goal. The winger has been taken off in each of the last 12 games. That and the fact he has not officially scored or assisted in his last six Championship outings may have contributed to his anger - though his ball for the Millwall own goal on Wednesday was essentially an assist.

Farke said afterwards that he didn't mind Solomon's reaction. "Manor is always unhappy when he doesn't play the full game. I quite like this attitude," said the boss.

"Today he created a lot. Five minutes after the game everyone calmed down. I have a great group."
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/manor-solomons-angry-qpr-reaction-31209274

SU har det samme problemet med Hamer. Det skjer akkurat det samme der hver gang han byttes.