Kamp vs Swansea @Elland Road lørdag 29.03.25 - kl. 16:00 på LUTV

Started by auren, March 25, 2025, 18:03:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

auren

Ikke mange dagene igjen til ny kamp heldigvis. Blir spennende å se hvor mange av spillerne som kommer seg uskadet gjennom landslagspausen. Dessverre har jo Gnonto fått seg en skade, så han er nok svært usikker til helgen. Men han hadde dog neppe spilt, og laget blir nok det samme som vanlig:

Meslier - Bogle, Rodon, Struijk, Firpo - Tanaka, Rothwell - James, Aaronson, Solomon - Piroe

Tidlig tips: 2-0 (Piroe og James).

Håper at Ampadu kan være tilbake på benken. Vi trenger hans lederegenskaper og fighting spirit i sesongens siste kamper.

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Hallgeir *

Det er ofte veldig mye usikkerhet rundt spillernes tilstand og helse etter deltakelse i landskamper verden rundt. Noen av spillerne ankommer England kort tid før kommende kamp. Firpo kommer for eksempel  visstnok ikke før på torsdag.

Da er det kanskje bra at det er Swansea vi møter på lørdag. Jeg anser dem for å være en av de "lettere" motstanderne per nå (selv om vi måtte slite for seieren i bortekampen i høst). Har veldig god tro på tre poeng på Elland Road.
Super Leeds since 1968

Asbjørn

Swansea hjemme er en kamp eg har vært trygg på at vi håndterer.

Når det nå nærmer seg og eg ser på statistikkene så blir eg mer ...usikker.

Det er vår old boy Alan Sheehan (to sesonger, 11 kamper, ett mål) som har vært caretaker i det siste - og han har gjort det bra (2-1-2). De har nå seks poengs avstand til nedrykksstreken.

Borte har de 1-1-7 siste ni, men 0-0 og 0-1 mot sterke Watford og Preston under Sheehan. Så de er nok defensivt solid på bortebane under ham.

Noen skadeutfordringer har også de.
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/early-swansea-city-injury-news-31278488

Men dette er en kamp vi SKAL ta tre poeng i for å rykke direkte opp.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

GeirO

Etter å ha sett kampene mot Millwall og QPR live i England blir det å slenge seg ned i sofaen og se på denne. Men typisk nok: Godset møter noen trøndere samtidig. Blir Godset i opptak, da...men jeg hører jo jubelen fra Godsetscoringene gjennom (lukkede) vinduer.

Hmmm...finnes vel større problemer i verden for tiden...  :o
MOT

Asbjørn

Farke presser today. Interested to see what he has to say on Ampadu and Gnonto. Hope everyone else has returned unscathed

Absolutt spennende, ja.
Tipper Ampadu er tilbake, i alle fall på benk.
Ikke så optimistisk mht Gnonto. Ser at en danske på Facebook har hørt at han er ute en mnd men vi får høre i dag.
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Isåfall synd med Gnonto, men klart viktigst er Ampadu. Vår klart beste spiller.
Leeds scorer fortsatt mye mål, men vi husker fra divisjonen opp at det blir vanskelig å vinne fotballkamper hvis man til stadighet slipper inn mål og spesielt av en så enkel karakter man så sist mot QPR.
Av de 6 siste er bare 1 kamp gjennomført med CS. Før  de 6 hadde vi 7-8 cs på rappen.

auren

Gnonto ikke alvorlig. Helt touch and go i forhold til lørdagens kamp, men står kanskje over den.

Ellers er Wöber, Bamford og Ampadu tilbake i trening. Herlig!  :)

auren

Asbjørn

Ellers, i presseren, om det å møte Sheehans Swansea:
The new management since they took over, they concentrate on protecting their own goals, five games, three clean sheets, they've just conceded three goals. Normally a good possession side who presses high, pretty open game against them. Right now they play a bit more pragmatic. Possession is in their DNA. We are quite respectful, it won't be the easiest task to create chances against them. We know how important our home games are. The challenge is there, we want to find some good solutions to secure all three points.
(YEP)
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Swansea manager Alan Sheehan Leeds career: 2008-2010.

On 31 January 2008, Sheehan joined Leeds United on loan for the rest of the season,making his debut in a 2–0 defeat to Tranmere Rovers on 2 February 2008 replacing Ben Parker at left back.However, after just four matches in the role, Leeds boss Gary McAllister saw the need to provide extra competition in the position by signing Aston Villa's Stephen O'Halloran, also on loan. Despite O'Halloran suffering a serious injury in the warm up for his debut at Swindon Town, Sheehan still lost his Leeds place, this time to Frazer Richardson.

Sheehan revealed that he had rejected a new contract offer from Leicester prior to signing for Leeds. He scored his first goal for the Yorkshire club in their 1–0 win over Doncaster Rovers on 1 April 2008, a trademark free-kick from 25 yards out. Sheehan was sent off in Leeds' 1–0 win over Yeovil Town for a two-footed tackle on Zoltán Stieber, however Leeds still confirmed their play-off spot in that match.The straight red card meant he was suspended for both legs of the play-off semi-final against Carlisle United,which Leeds won 3–2 on aggregate. Sheehan was an unused substitute as Leeds lost 1–0 to Doncaster Rovers at Wembley Stadium in the 2008 League One play-off final on 25 May 2008.

After Leeds failed to earn promotion, Sheehan made his move to Leeds permanent on 1 July 2008, after his contract with Leicester expired. He signed a three-year contract with the club to provide competition for first-choice left back Ben Parker.
Sheehan endured a tough early 2008–09 season. After scoring a long range goal against Crewe Alexandra in a 5–2 win, Sheehan was sent off for another two-footed tackle in a match against Swindon Town. This cost him his place in the team due to suspension and was replaced by Aidy White. Another setback was to come after Sheehan was injured and forced to sit out for a long period of matches. During this run in, his injury was aggravated in an attempted come back against Rotherham United. After returning from injury, Sheehan was not involved in new manager Simon Grayson's plans.

On 23 March 2009, Sheehan joined Crewe Alexandra on loan for the rest of the 2008–09 season.[19] He made his debut a day later in the 2–2 draw with Milton Keynes Dons.  Sheehan returned to Leeds for the upcoming 2009–10 season. He made two high-profile errors in the pre-season match against Blackburn Rovers when he gave away a penalty and was very lucky not to give away a second. His poor performance did little to help him in his quest to be restored to the first team, with right-footed central midfielder Andy Hughes being preferred at left back during Ben Parker's spell out with a hamstring injury.

On 1 September 2009, Sheehan joined League One club Oldham Athletic on a one-month loan. Sheehan made his league debut for Oldham on 4 September in the 3–0 home defeat to Hartlepool United.Sheehan also played in the following 1–0 away defeat to Bristol Rovers, thus losing both of his first two appearances for Oldham.

Sheehan gained two assists in a 2–0 win over Carlisle United. Carlisle's manager Greg Abbott proclaimed after the match that Sheehan was 'Premiership Class'. He scored his first Oldham goal in a 2–1 win over Milton Keynes Dons on 29 September 2009. Sheehan's impressive performances for Oldham led to discussions with Leeds about the possibility of extending his loan for a second month. On 2 October 2009, his loan was subsequently extended until 1 November. His form for Oldham alerted scouts at other clubs with Nottingham Forest reportedly interested in signing Sheehan. On 1 November, Sheehan returned to Leeds United, with Oldham playing Leeds twice during the month of November. On 5 November, Oldham decided to sign Lee Hills on a one-month loan from Crystal Palace as opposed to extending Sheehan's loan spell once more.

auren

auren

Quote from: morten1966 on March 29, 2025, 11:21:02Tap 0-1 i dag

Frykter en dårlig kamp her jeg også.

Hva håper folket av følgende alternativ?

1) Seier til både Leeds og Burnley
2) Uavgjort Leeds og tap for Burnley

Har fortsatt tro på seier likevel, men vi vet jo at vi nesten bestandig sliter i kampen etter landslagspausen. Gjør Farke noen forandringer ift laget som startet sist tro? Jeg tror ikke det.

auren

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

GeirO

Quote from: auren on March 29, 2025, 11:28:55

Har fortsatt tro på seier likevel, men vi vet jo at vi nesten bestandig sliter i kampen etter landslagspausen. Gjør Farke noen forandringer ift laget som startet sist tro? Jeg tror ikke det.

auren

Velger 1. Vi kan ikke tape to poeng til Blades så lenge det er tre lag med i dansen.

Forøvrig er jeg blitt mer og mer pessimistisk mtp opprykk. Føler alt nå rigges til at vi blir nr. 3.
MOT

peacock

wajola

Enkelt og greit. Skal vi direkte opp må vi vinne i dag

stian

Quote from: GeirO on March 29, 2025, 12:24:40

auren

Velger 1. Vi kan ikke tape to poeng til Blades så lenge det er tre lag med i dansen.

Forøvrig er jeg blitt mer og mer pessimistisk mtp opprykk. Føler alt nå rigges til at vi blir nr. 3.

Skjønner hvordan du tenker og går og brygger på det samme. Det man kanskje kan klamre seg til er at det er noe mer stabilt og solid over laget i år. Mindre svingninger, samtidig som jeg mener både topp- og bunnivået faktisk er høyere i år.

Men det er absolutt ingenting som ville være mer Leeds enn å bli nr. 3 i de to sesongene på rad med historiens sykeste poengfangst blant topp 3. Og hvor typisk hadde det ikke vært om det var i hjemmekamper mot Swansea og andre bunnlag at ting glapp?

Til tross for frynsete nerver og en uendelig historie med kollaps - Swansea hjemme skal være overkommelig, også ut fra det vi har vist i det siste. På tide å bryte trenden med landslagspauser, det blir seier 1-0.

sethan

Vi møtte vel Svansea etter landslagspause i nov, vi vant da og vi vinner nå igjen.Typisk Leeds! I opprykksesongen når Pablo scoret seiersmålet i det 89? min ble jeg sikker på opprykk, blir litt gjentagelse i dag selv om litt lenger frem til avgjørelse nå.
Sethan

Hallgeir *

Ampadu inn for Tanaka, og Byram erstatter en reisetrøtt Firpo. Gnonto i alle fall skadefri nok til å få plass på benken.
Super Leeds since 1968

auren

Alle mann friske foruten Wöber. Kruttsterk benk! Kun tre av utespillerne som spilte i landslagspausen. Denne skal vi vinne!

Men er det så lurt med Ampadu straight back in?

auren

peacock

Jeg antar at de med lengst reise får hvile fra start. Det er vel også snakk om en viss tidsforskjell.

Hallgeir *

At Ampadu er klar igjen, styrker i alle fall laget kraftig i de åtte siste kampene.
Super Leeds since 1968

lufc80

-----------Meslier
Bogle - Rodon - Struijk - Byram
James - Ampadu - Rothwell - Solomon
----------Aaronson
-----------Piroe

og en meget sterk benk

Jeg har trua! MOT!

auren

Quote from: Hallgeir * on March 29, 2025, 15:11:31At Ampadu er klar igjen, styrker i alle fall laget kraftig i de åtte siste kampene.

Nøkkelen til opprykk. Spesielt i bortekampene!

auren

GaryMac

auren

Seier til begge. Trenger godfølelsen og å henge med SheffUtd

TK20

morten1966

Quote from: TK20 on March 29, 2025, 15:30:39Tanaka skadet eller bare jetlag?

Det siste vel! Tenk om vi hadde fått en rekke med 7 seiere.... eller 8

auren