Kamp vs Oxford United @Kassam Stadium fredag 18.4.2025 - kl 21:00 på ViaSport1

Started by Cherry, April 14, 2025, 13:47:54

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Cherry

Da er det kamp no 43 som skal spilles - på langfredag i Oxford.
Her er det flere som har hatt en bananskall`opplevelse , senest Blades.

Vi virker å ha hoder på rett plass , presterer igjen som ett lag - så her bør vi minimum
ta med ETT poeng hjemover til Yorkshire, men har håp om alle 3! Spennende blir det i hvert fall. :-X

Håper på Bamford mål , og tror på 2-1 seier.

Lucas the Kop Cat

Quote from: Cherry on April 14, 2025, 13:47:54Da er det kamp no 43 som skal spilles - på langfredag i London.

Vi virker å ha hoder på rett plass , presterer igjen som ett lag - så her bør vi minimum
ta med ETT poeng hjemover til Yorkshire, men har håp om alle 3! Spennende blir det i hvert fall. :-X

Spilles vel i Oxford og ikke London?

Sent fra min LE2113 via Tapatalk

Cherry

Quote from: Lucas the Kop Cat on April 14, 2025, 13:56:32
Quote from: Cherry on April 14, 2025, 13:47:54Da er det kamp no 43 som skal spilles - på langfredag i London.

Den går vel ikke under "Stor-London" nei....rettet opp nå! ;D

Lucas the Kop Cat

Quote from: Cherry on April 14, 2025, 14:27:31
Quote from: Lucas the Kop Cat on April 14, 2025, 13:56:32

Den går vel ikke under "Stor-London" nei....rettet opp nå! ;D
Så kanskje vi slipper "London-forbannelsen" ihvertfall....

Dennis

Oxford kommer fra 0-1-seier borte mot Sheff Wed, tapte før det 1-3 hjemme mot QPR. Tredje sist slo de Sheff Utd 1-0 hjemme. Innen den kampen hadde 1-2-tap mot Boro (borte), 1-0 seier mot Watford (hjemme) og 1-2-tap mot Hull (borte). Bakover i tid altså.

Med andre ord et ustabilt lag som har resultatmessige jevne kamper. Vet lite om resultatene gjenspeiler kampforløpene.

På plussida er de så godt som sikret å holde seg. Poengsnittet som må til for lagene bak for at Oxford skulle gått ned er ikke spesielt realistisk. Det er seks poeng ned til Cardiff på "første nedrykksplass", men fire lag mellom disse. Bakdelen for dem er svakest målforskjell av de fem foran streken, men ettersom flere av lagene bak spiller mot hverandre er det veldig liten sjanse for nedrykk. Skulle Cardiff ta dem igjen, betyr det etter all sannsynlighet at de har tatt poeng fra Sheff Utd fredag, så det ville i så fall slått positivt ut for oss.

Leeds bør ha kvalitet og momentum til å slå Oxford, men de vinner og taper om hverandre nå. Vi får håpe de følger trenden og taper mot oss også. :)

Ellers er det en kamp med litt interesse for oss i kveld også. Gelhardts Hull tar mot Coventry hjemme. Hull fighter mot nedrykk og bør ha minst poeng. Skulle de klare det, betyr det at Bristol City blir på 5. plass. BC gjester som kjent Leeds på Elland Road i nest siste runde og det beste hadde vært om de hadde sikra både play off og helst femte plass, slik at de er i forberedelsesmodus - dersom vi trenger tre poeng i den kampen.
Marching on together!

Hawley

Oxford satser på innkast - det er det de er gode på :D Neida, får ikke bli for eplekjekk, men lurer på hvordan de angriper en kamp mot Leeds, da de enda ikke er helt trygge. Kan de være så tøffe at de prøver å angripe og stå litt høyt? La oss håpe det, for da lever de meget farlig. Det verste er jo parkering av bussen og at de satser alt på dødballer. Vi får håpe på et tidlig mål eller tre fra vår side.

Asbjørn

Quote from: Hawley on April 14, 2025, 15:25:51Oxford satser på innkast - det er det de er gode på
Men de gjør visst det - dette fant eg på X i går:
Both Oxford United's winning goals against Sheff Utd & Sheff Wed in the last week or so have come following long throws from Will Vaulks. So I think we know what to expect on Friday night, Leeds.🤷�♂️
https://x.com/mcclumsy84/status/1911406253722436091?s=61&t=KF6bDF_lP8ZP8GAlg2t4VQ

Eirk Aase skreiv følgende om Oxford før Sheffield U-kampen. Da snakket han om dårlig form og passe seg for nedrykk...

Oxford United ledet 1-0 borte mot Middlesbrough til pause forrige runde, men Boro kom tilbake og vant til slutt 2-1. Det ble dermed ikke en andre strake seier for et Oxford-lag som slo Watford 1-0 hjemme på Kassam Stadium i den foregående serierunden. Tapet mot Boro gjør at Oxford på ingen måte er trygg fra nedrykk med syv runder igjen av sesongen. Foran helgens runde har gultrøyene nemlig bare to poeng til nedrykksplass, og formen til Oxford utover våren har det rett og slett luktet nedrykk av. Gary Rowett har derfor en tøff jobb foran seg, ettersom de fleste lagene i bunnen av tabellen ser ganske sterke ut for øyeblikket. Hjemme på eget gress har Oxford 9-5-5 denne sesongen.

Vurdering: Oxford United er ikke så verst hjemme, men formen utover våren har vært svak. Her møter de et Sheffield United-lag som er i fantastisk form. Jeg kan fint se for meg et scenario hvor bortelaget ikke imponerer noe særlig, men likevel finner en måte å vinne denne kampen på. Derfor har jeg god tro på at Sheffield United drar i land tre poeng her.
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: Dennis on April 14, 2025, 14:52:33Oxford kommer fra 0-1-seier borte mot Sheff Wed, tapte før det 1-3 hjemme mot QPR. Tredje sist slo de Sheff Utd 1-0 hjemme. Innen den kampen hadde 1-2-tap mot Boro (borte), 1-0 seier mot Watford (hjemme) og 1-2-tap mot Hull (borte). Bakover i tid altså.

Med andre ord et ustabilt lag som har resultatmessige jevne kamper. Vet lite om resultatene gjenspeiler kampforløpene.

På plussida er de så godt som sikret å holde seg. Poengsnittet som må til for lagene bak for at Oxford skulle gått ned er ikke spesielt realistisk. Det er seks poeng ned til Cardiff på "første nedrykksplass", men fire lag mellom disse. Bakdelen for dem er svakest målforskjell av de fem foran streken, men ettersom flere av lagene bak spiller mot hverandre er det veldig liten sjanse for nedrykk. Skulle Cardiff ta dem igjen, betyr det etter all sannsynlighet at de har tatt poeng fra Sheff Utd fredag, så det ville i så fall slått positivt ut for oss.

Leeds bør ha kvalitet og momentum til å slå Oxford, men de vinner og taper om hverandre nå. Vi får håpe de følger trenden og taper mot oss også. :)

Ellers er det en kamp med litt interesse for oss i kveld også. Gelhardts Hull tar mot Coventry hjemme. Hull fighter mot nedrykk og bør ha minst poeng. Skulle de klare det, betyr det at Bristol City blir på 5. plass. BC gjester som kjent Leeds på Elland Road i nest siste runde og det beste hadde vært om de hadde sikra både play off og helst femte plass, slik at de er i forberedelsesmodus - dersom vi trenger tre poeng i den kampen.
Vi får håpe han ikke har spilt seg helt ut av laget.
Tungt med en spiller ute av form for sjette året på rad før han skal inn i en ny kontrakt til 70k i uka.

Dennis

Quote from: leedslife on April 14, 2025, 16:23:53Vi får håpe han ikke har spilt seg helt ut av laget.
Tungt med en spiller ute av form for sjette året på rad før han skal inn i en ny kontrakt til 70k i uka.

Helt klart! Gitt at den summen stemmer (i PL).

Jeg syns det høres veldig usannsynlig ut, da det vel er omtrent denne summen Pat Bamford sies å være på. Jeg husker ikke hvilken episode dette ble nevnt, men det hadde vært interessant å funnet tilbake til da Dan M nevnte det. Kanskje var det Pat han egentlig mente, eller at jeg rett og slett husker feil navn. Det kan være, selv om jeg beit meg merke i Joffy - Bamfords lønn ville ikke overraska.

Hvem veit når det gjelder Leeds? Seth Johnson var en ting, Aaron Lennons massive lønnsøkning ved hver eneste kampopptreden en annen. Låneklausulene - spesielt Jackie Harrisons i april 2023 med begge bein godt i nedrykkssumpa - ble laget av samme admin som Gelhardt ble signert under.
Marching on together!

leedslife

Quote from: Dennis on April 14, 2025, 18:57:35
Quote from: leedslife on April 14, 2025, 16:23:53Vi får håpe han ikke har spilt seg helt ut av laget.

Jeg syns det høres veldig usannsynlig ut, da det vel er omtrent denne summen Pat Bamford sies å være på. Jeg husker ikke hvilken episode dette ble nevnt, men det hadde vært interessant å funnet tilbake til da Dan M nevnte det. Kanskje var det Pat han egentlig mente, eller at jeg rett og slett husker feil navn. Det kan være, selv om jeg beit meg merke i Joffy - Bamfords lønn ville ikke overraska.

Hvem veit når det gjelder Leeds? Seth Johnson var en ting, Aaron Lennons massive lønnsøkning ved hver eneste kampopptreden en annen. Låneklausulene - spesielt Jackie Harrisons i april 2023 med begge bein godt i nedrykkssumpa - ble laget av samme admin som Gelhardt ble signert under.
Det er jo noe som skurrer med Gelhart for å være ærlig.
Snart 23 år. Kom vel i 2021.
Skarve 1500 minutter tilsammen for  Leeds.
Stort sett vært helt pumpa etter 60 minutt.
I en klubb der man har vært veldig tynt besatt i 10er og 9er posisjon over flere sesonger.
På ingen måter overbevisende i Sunderland.
God i 1 av 5 i Hull. Altså nada utvikling på seniornivå.
Men hypen har alltid vært stor selv om det har vært talenter i Leeds 4-6 år yngre som har hatt flereganger talentet.
For meg lukter det kontrakt her.
Garantert et av de siste skjellettene som står igjen inne i Billund garderobeskapet på Ortas gamle kontor.

Cherry

Er det ikke Bamford og Gelhardts `kontrakt snakk man blander kortene på her da?
Unggutten har vel ikke 70000  i uka han..men at Patrick har det kan jeg tro.
I de fleste kontrakter er det vel også ett punkt om opptil 50% lønnsreduksjon vedr nedrykk -
var vel dette som enkelte ikke godtok da vi rykket ned (Llorente, Roca, Kristensen , Wôber etc..)
Uansett , jeg så Gelhardt i aksjon i går - holdt bra nivå i Hull`s kamp mot Coventry - men han er ikke
bedre enn de vi benytter nå nei..

Dennis

Quote from: Cherry on April 15, 2025, 11:50:04

Er det ikke Bamford og Gelhardts `kontrakt snakk man blander kortene på her da?
Unggutten har vel ikke 70000  i uka han..men at Patrick har det kan jeg tro.
I de fleste kontrakter er det vel også ett punkt om opptil 50% lønnsreduksjon vedr nedrykk -
var vel dette som enkelte ikke godtok da vi rykket ned (Llorente, Roca, Kristensen , Wôber etc..)
Uansett , jeg så Gelhardt i aksjon i går - holdt bra nivå i Hull`s kamp mot Coventry - men han er ikke
bedre enn de vi benytter nå nei..

Det kan være, men hvis jeg husker riktig var det altså snakk om ved et opprykk. Jeg heller mot å tro at enten sa Dan feil navn eller så husker jeg feil navn, men som nevnt ville jeg ikke bitt meg merke i om det var snakk om Bamford. Tror ikke jeg orker å finne tilbake heller. :)

Ellers har det jo vært noen horrible kontrakter i denne klubben opp igjennom, også signert av Angus Kinnear. Du har rett at de ikke godtok lønnsnedgang, men det er jo helt merkelig at dette ikke var i kontrakten da de skrev under for Leeds. I stedet fikk de muligheten til å stikke, mens verdiene på Leeds' eiendeler sank uten at klubben selv kunne benytte seg av de. En helt merkelig avgjørelse! Vi snakker ikke om Messi eller Marco Van Basten som tar ett år i et skrantent Leeds, hvor man kaster korta på en enkeltspiller og er nødt å tilby han en utvei.

Vi snakker om Marc Roca, Max Wöber og Rasmus Kristiansen... Det minner fryktelig mye om "forhandlingene" til Ridsdale, hvor Seth Johnson og agent hadde tenkt å kreve et sted på 20-tallet og gikk med på å fire litt og Risdale fyrer av £40 000 før de får satt seg.
Marching on together!

Hawley

Asbjørn

Quote from: Hawley on April 15, 2025, 14:45:40Og da setter vi over til Oxford-Leeds igjen  :D

Ser at venstrebacken Ciaron Brown nå er ute for sesongen. Han har allerede 41 kamper og 4 mål så langt i denne...
"Browny is the worst news, he'll be out for the season, which is a big blow for us. We just seem to have got injuries in key moments of the season. Maybe it's one of those seasons where we've just got to do it the hard way, and we've got to make sure we show that character.

Den andre backen, Hiddle, håper de kan bli klar igjen:
Dutch right back Hidde ter Avest also sat-out the trip to Hillsborough. He was forced off following a clash of heads against QPR, but Rowett hopes he will be available for selection when they lock horns with the leaders.
Rowett said: "We're hoping Hidde might be available for the next game. There's a slight concussion, so we're testing, and as a precaution, we didn't play him. We're hoping there's an outside chance he'll be available for Leeds. We've got to make sure the player's okay, that's the most important bit.

Men Leeds, de skal de ta. Slik de tok Sheffield United:
United stunned the Whites' promotion rivals Sheffield United earlier this month, overcoming the Blades in their own backyard after a first half strike from Siriki Dembele. Speaking after the win over the Owls, Rowett said: "We know the next game is a tough game but we have shown against Sheffield United that we are more than capable of causing those sort of teams problems and that's exactly what we will try and do."
https://www.leeds-live.co.uk/sport/leeds-united/oxford-united-hit-major-injury-31426893
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

...det øker på. Nå har TRE av de FIRE siste målene kommet fra innkast :o :o :o

☄️ 3 of #OUFC's last 4 goals have come from long throws, which would normally cause mass panic amongst #LUFC fans

🧤 Karl Darlow, however, has looked very commanding thus far in dealing with balls into the box (outside of his handball v PNE)
https://x.com/LeedsAllOver/status/1912104316602622244
Tell me  Tell me

Dylan

Hawley

Med fullt fokus her og samme tilnærming som mot Preston, altså defensiv trygghet og fokus, ikke ta unødvendige sjanser, så skal vi vinne denne. Sjansene kommer, som mot Preston. Vi må bare sette dem.
Vi burde jo slått Middlesbrough med 3 , og Preston m det samme. Det har sett bedre ut!
Oxford er ikke bedre enn Preston. Får vi ikke tidlig mål må vi være tålmodige og kanskje spille litt trygt og kjedelig. Men vi må sette sjansene for de kommer garantert.

Asbjørn

Oxford med 9 kamper uten seier i januar-mars, så kom Gary Rowett og dermed seier i tre av de fem siste...
Oxford United went nine games without a victory throughout a poor run spanning late January, February and early March but the U's have now won three of their last five games under new boss Gary Rowett.

Så, over til Sam Long:
Having been an unused substitute for the team's last five games, experienced defender Sam Long was brought into Rowett's XI for Saturday's clash at Sheffield Wednesday and bagged the only goal of the game in a 1-0 success.

Speaking to Oxford United FC club media, Long said: "It's been quite frustrating for myself on a personal note recently not playing. But the lads have been doing really well, especially last weekend against Sheffield United.

"They were unreal, an unreal result. I think everyone is now pulling in the same direction trying to stay in this league because that's ultimately what everybody wants at the club and I think if we can keep doing that we will be fine.
"We enjoy the result but we know we have got some big games coming up to hopefully stay in this league."

Såå, over til Leeds.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-oxford-united-5084059
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Oxford har altså holdt nullen i tre av de fem siste, to av de mot Sheffield-lagene. Samtidig har de sluppet inn fem, to mot Boro og tre mot QPR - sistnevnte i hjemmekampen etter Sheff Utd. Nå slo de Sheff Wed borte sist, som er et sterkt resultat for et bunnlag. Som nevnt tidligere sikra de mer eller mindre ny kontrakt med seier i hælja. Så vi kan jo håpe på en tilsvarende reaksjon som etter de slo Blades.

Kvalitetsmessig er det store forskjeller, men Oxford har nok god selvtillit om dagen og vil sikkert ta en ny skalp. Enig med @Hawley, noe av den samme tryggheten og det bør dras i land om Leeds har normal uttelling på sjansene.

Ethan Ampadu virker som vår klart viktigste enkeltspiller og tendensen har vært meget god etter at han kom tilbake, unntaket i den første kampen hvor han var helt ute av det fysisk. Han tar med seg en trygghet vi virker å mangle totalt uten han. Litt bekymringsverdig, men la oss håpe han er skadefri de siste kampene.

Leeds har et ukristelig antall kamper uten tap når laget tar ledelsen. Har det blitt 47 kamper PÅ RAD under Daniel Farke, hvor Leeds ikke har tapt etter å ha scoret først? En sånn soliditet er nesten uhørt og sånne runs kan man nesten bare drømme om.

Sheff Utd står med 0 på rad. 8)

EDIT: For øvrig viser kampstatistikken fra Oxford v Sheff Utd et ballovertak på nesten 3/4 (72%) til gjestene. 9-15 i skudd favør Sheff Utd, men en xG som ligger på rundt 1 - 1,3. Så sjansemessig så det relativt jevnt ut, men Leeds får nok et enormt ballinnehav her om de ønsker. Og vi skaper langt, langt flere sjanser enn Sheff Utd over sesongen. Mot QPR (1-3 til QPR) var det omtrent likt i possession, mens både Sheff Wed og Watford (1-0-seiere til Oxford) samt i tapet mot Boro hadde motstander ballen omtrent 65% av tida. Boro hadde også 25 avslutninger.

Jeg tror vi vinner denne.
Marching on together!

rd1

Normalt vinner vi denne, men så er det fotball da. Et rødt kort, fluke early goal etter innkast, tidenes langskudd (1 av 100) osv.

Blir spennende , kun 4-0 til oss etter 20 min gir senkende skuldre i sofaen her.
"Who needs Cantona??"

leedslife

Vi må ikke glemme at Leeds er det store formlaget bak Burnley.
Bare Burnley plukket flere poeng siste 6 og siste 10.
Leeds med bare 1 tap i 2025 - bare Burnley som ikke har tapt i 2025.
Burnley sitt tap kom i slutten av November mot Milwall - Leeds tapte borte mot Rovers rundt samme periode.

Det kan snu fort igjen for all del. Men 5 poeng for SU er en gedigen oppgave slik sesongen har spilt ut så langt.

Flott analyse av Dennis, men tipper 1-1.
Føler på meg at det blir et Helik mål fra dødball som i fjor mot Hudders. Vi mister litt pondus der med Strujik ute.
Firpo med scoring for Leeds.

Cherry

Lange innkast er ett skummelt våpen, men jeg føler meg vesentlig tryggere da med Darlow mellom stengene. Han går ut og fanger ball, og virker å ha bedre forståelse enn Meslier på dette.  Blir noe helt annet for våre forsvarere med en keeper som er dominerende i feltet.

Noe som kan slå begge veier , men helst positivt ift "inngang til kamp" er at både Burnley og Sheffield spiller FØR oss denne kvelden - tidligere press på de altså! ;)

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Blank_File

Quote from: Cherry on April 16, 2025, 12:33:54Lange innkast er ett skummelt våpen, men jeg føler meg vesentlig tryggere da med Darlow mellom stengene. Han går ut og fanger ball, og virker å ha bedre forståelse enn Meslier på dette.  Blir noe helt annet for våre forsvarere med en keeper som er dominerende i feltet.

Noe som kan slå begge veier , men helst positivt ift "inngang til kamp" er at både Burnley og Sheffield spiller FØR oss denne kvelden - tidligere press på de altså! ;)
Ja han beveger seg jo til og med utenfor 16 meteren for å bokse, så her er det håp. 😉

Hallgeir *

𝗗𝗙 𝗼𝗻 𝘁𝗲𝗮𝗺 𝗻𝗲𝘄𝘀: "Joe Rothwell will definitely miss Oxford but we hope to get him back for Bristol City. As for Dan James, we will probably have him for Monday, if he's already able to play on Friday, that's a late decision."
Super Leeds since 1968

Dennis

Quote from: Hallgeir * on April 16, 2025, 18:39:30𝗗𝗙 𝗼𝗻 𝘁𝗲𝗮𝗺 𝗻𝗲𝘄𝘀: "Joe Rothwell will definitely miss Oxford but we hope to get him back for Bristol City. As for Dan James, we will probably have him for Monday, if he's already able to play on Friday, that's a late decision."

Skal vi tippe James sitter på benken fredag?
Marching on together!

Asbjørn

Quote from: Dennis on April 16, 2025, 19:07:07Skal vi tippe James sitter på benken fredag?
Der vil du nesten garantert finne ham.
Forhåpentligvis trengs han ikke på banen. 🙂
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Som vanlig er Farke ganske åpen på pressekonferansen.
Han forventer en kamp med mye oppbrudd, lite effektiv spilletid, og et lag som har mange bak balll (vanskelig å bryte ned) og utnytter innkastene til fulle...

Om hva som møter oss på fredag:
Farke on Oxford
Gary Rowett knows how to set his teams up against the ball. Three of last five opponents [didn't] score. Many threats. Last game they rotated but managed to find a clean sheet. Always competitive in home games. Good confidence. The challenge is big and it's a tough place to go at this stage of the season. Sometimes you can't pick and just concentrate on finding good solutions. We travel respectful but not fearful.

Farke on Oxford's long throws
Definitely one of the key topics against Oxford with [Will] Vaulks. He throws it more than my players can kick it. We must deal with wide areas if taken quickly. Few situations in last weeks I would prepare we are more switched on. On the other hand, they have the option to bring the ball up front, bring chaos by sending centre-backs up front. You can't avoid the ball that comes in, it's not like a cross. They can plan a throw-in if you have a top class player like Vaulks with throw-ins. It's up to [us] to show steel, win first balls and second balls, second phases. It will be a key factor in this game to control throws. Also from the mental side, the ball in play time is not that much, takes a while to take the throw, breaks the rhythm. Have to be mentally ready for this challenge. Have to stand up to the test.

Farke on Oxford being resolute under Rowett
In general it helps if you've played against different formations. We have our principles against five or four-man formation. We know more or less what we want to do but each team differs in build-up. We're prepared for four or five at the back and what Oxford does. Sometimes a bit more complicated if you have to prepare for different base formations, you don't want to overload players with too much information. Thank God we had a few more days and not just one training session, much needed, because Oxford plays flexible.

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/daniel-farke-dan-james-leeds-united-press-conference-live-5086050
Tell me  Tell me

Dylan

Dennis

Matchday!

Du verden så spennende det kan bli i kveld. Når det tas avspark i universitetsbyen i kveld, vet vi resultatene fra de andre kampene. Jeg tror det blir full pott hos de to andre i dag, men det er jaggu ikke sikkert! Watford er solide hjemme og selv om Burnley er ligaens beste bortelag, er det ingen walkover på papiret. Det skal mye til for at Watford skal klore til seg en play off-plass, men de må i så fall vinne i kveld.

I Sheffield er det topp mot bunn. Begge lag må vinne kampen. Basert på hva man leser og hører fra Cardiff, virker de fullstendig i oppløsning. De har likevel full mulighet til å klatre over streken, så klarer de å mane til kamp mot et vaklende Sheffield Utd er det ikke umulig.

Som sagt tror jeg likevel begge har vunnet når vi tar avspark. Det blir nok krisestemning i mange hjem om Leeds skulle snuble i dag og de andre vinne, men det er mandag den virkelige nøkkelkampen ligger. Det kan også være stor forskjell på ett og null poeng i dag, ettersom klaringen til Sheff Utd er fem. Håper derfor Leeds spiller uten for mye press og heller slipper seg løs.

Jeg tror det blir full pott for alle tre og Leeds og Burnley et nytt stort steg mot PL.
Marching on together!

Asbjørn

Lokalavisa Oxford Mail har sin journo som følger klubben tett. Nå for tiden heter han Liam Rice.

Her forteller han YEP hva som venter i dag:
Oxford United progress since last meeting
Liam Rice: "The game at Elland Road followed the sacking of Des Buckingham the previous weekend, and although Gary Rowett watched from the stands, it was Craig Short who took caretaker charge for the game. Rowett then oversaw a remarkable run of form for the U's, steering them out of the relegation zone thanks to a nine-game league unbeaten run. Five wins came during that period, including their first of the season on the road, with the 1-0 victory at Millwall on New Year's Day. Things then began to catch up with United, who were particularly disappointing in defeats at home to Portsmouth and away at Hull City. However, there is again renewed optimism thanks to three wins from their last five, including the notable scalp of beating the at the time league leaders Sheffield United at the Kassam Stadium."

Oxford United playing style
Liam Rice: "One thing that has been noticeable about Rowett is his flexibility game-to-game and within games too. Typically, the U's line up in a 4-2-3-1 formation, although Rowett has utilised a back five against the bigger sides, so don't be at all surprised if he does that on Good Friday. It's something he's reserved for away matches mainly, however with the number of threats Leeds possess, it wouldn't come as a shock if he tweaked to a five-man defensive unit.

"At home though, United have broadly looked to go and win the game, and they've got different ways to go about doing that. They're more direct than under Buckingham, and that's exemplified by the use of Will Vaulks' long throw-in. It's become a key weapon for the U's, who like to keep their shape and pick their moments to spring attacks."

Oxford United threats to Leeds
Liam Rice: "Jamie Cumming has for the vast majority, been brilliant in goal for United, and in front of him, centre back pairing Michal Helik and Ben Nelson have caught the eye recently. It's been confirmed that Ciaron Brown's knee ligament injury will rule him out for the rest of the season, and that's a huge blow, as the defender, who can play centre half or left back, has very arguably been the club's player of the year. The aforementioned Vaulks brings leadership to the team, and his midfield partner Cameron Brannagan has been a key player for a number of years."

Oxford United expectations
Liam Rice: "Retaining their Championship status was the objective at the start of the campaign, and that hasn't changed. The U's are six points clear of the relegation zone, itself noteworthy at this late stage as many predicted the side to finish rock-bottom, and are now looking to complete their job as the season draws to a climax."

https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/sport/football/leeds-united/leeds-united-news-oxford-united-insider-good-friday-championship-5089463
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Pr nå forventer eg en uforandret start-ellever mot Oxford. Det eneste er kanskje om Farke vil ha Byram i stedet for Firpo mht dødballfaren. Men samtidig trenger Leeds mål og der er Firpo viktig for venstresiden.

Likevel, holder vi nullen kan vi siste halvtimen sette innpå en Bamford som ser ut til å virke for tiden, og også James om det trengs. Om Byram starter kan Firpo slippes løs også.

Spørs om Oxford står imot dette.

Men først trenger vi altså 60 minutter der The Welsh Wall dominerer. Skal ikke se bort ifra at Darlow blir viktig også, der han kommer ut og tar ballen.

Game on.

- jeg også forventer at Burnley/Sheffield United vinner sine kamper. Men et håp ligger i alle Burnleys uavgjorte kamper, og at Sheffieldlaget er sårbare for tiden...
Tell me  Tell me

Dylan