Kamp vs Nottingham @City Ground søndag 9.11 kl 15 på Viaplay

Started by Asbjørn, November 06, 2025, 19:50:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Reaney

Hvorfor er det ingen som etterspør hvorfor Willy Gnonto ikke var i troppen en gang? Han har vært klar i 3 uker, og Farke uttalelser på pressern at han er klar. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Er det Gnonto som ofres i januar vinduet fordi Leeds må selge?

leedslife

Det er jo alarmerende at vi slipper inn 3 mål pr kamp igjen.
Det sier så klart mye om kvaliteten i divisjonen kontra det Leeds er vant til, men som erfart under forrige prosjekt som krasjlandet så er det jo helt umulig og ta nok poeng hvis man må score 4 og 5 i hver kamp.

Det er jo også ganske urovekkende at dette Forest laget har 7 spillere ute og kan stille en slik benk, mens Leeds har tyske stopperen og Gnonto ute.
Mao - kommer vi en situasjon der det kommer flere skader og suspensjoner så er det Chambers,Chadwick etc som fyller benken vår i tillegg til flere spillere fra i fjor som sitter der som til nå ikke har vært i nærheten hva gjelder kvalitet.

Jostein.

Leeds Carajo!

Cherry

Quote from: lufc80 on November 09, 2025, 17:24:54Fullt fortjent med null poeng. Hjalp litt med James inn; Aaronson blant våre beste, men er jo ingen ving. Og nå skal vi møte gode lag... Etter det, så ville jeg vurdert om denne defensive midtbanetrioen egentlig er optimal mot mer «overkommelig» motstand: Stach - kanskje den mest offensivt kapable av de tre spilte jo hele førsteomgang som venstre back/tredje midtstopper når vi hadde ballen - det er jo Farke som mener det er smart.

Det er jo statistikk som ER Farke slik det ser ut ift inngangen til kamper.
Når det da ikke fungerer utover i kampene, så er det null plan B virker det som- men mest synlig av alt er DET vi mangler i kvalitet i troppen.
Vi er syltynt utrustet kreativt og vil mangle både sjanser og mål så lenge vi ikke får forsterket troppen... dvs januar.

Josch

Trist. Nottingham var ikke spesielt gode. Jeg mener likevel de giret opp etter byttene etter 60 min og satte press på oss. Her klarte vi ikke å svare. Samme som mot Fulham og Burnley. I Siste halvtimen gir byttene utslaget. Og vi har for dårlig benk.
Nottingham rodde dette rutinert i land etter 2-1.

Borteformen er katastrofal.

Leeds hadde tre fordeler som de ikke utnyttet

-Nottingham hadde kampen fra torsdag i beina. De var rustne.
-De manglet Chris Wood
-Leeds fikk første målet

Nå er vi i nedrykksstrid. Trolig for resten av sesongen. Det kom altfor tidlig. Nå rettes øynene mot 49ers. Hva gjør de nå? Landslags pause i tillegg. Sier ikke mer.

Hallgeir *

Quote from: Reaney on November 09, 2025, 19:06:16Hvorfor er det ingen som etterspør hvorfor Willy Gnonto ikke var i troppen en gang? Han har vært klar i 3 uker, og Farke uttalelser på pressern at han er klar. Er det noe jeg ikke har fått med meg? Er det Gnonto som ofres i januar vinduet fordi Leeds må selge?

Leeds United boss Daniel Farke says the decision was taken to not risk Willy Gnonto at Nottingham Forest and give him a further fortnight of training before his comeback from injury
Super Leeds since 1968

raggen

FOREST var up for grabs her og er farke som styrer det taktiske... altfor defensiv tilnærming i kampene våre og vm i balltrilling som om vi skulle lede. vingbackene våre i championship var enorme og ja vet PL er høyt nivå men spesielt bogle er langt ifra det han var. VIL jeg ha en annen manager.. tjaaaaa. mest trolig da jeg ikke ser noen taktiske forskjeller farke kan tilføre.. blir det bedre med ny manager? ingen som vet men tror ikke styret sitter og bare ser på dette her
Forever Leeds United!!!!!!!!

Joe Jordan

Har vi ny manager etter landslagspausen? I hvert fall før nyttår.
'If they hadn't scored, we would've won.' - Howard Wilkinson

rd1

Det er bare så blytungt, mest fordi det ble gjort så store feilgrep i sommer.

Den største feilen var å bytte system. Ved å gå fra 4-2-3-1 til 4-3-3 skjedde 3 ting.
1) Både Tanaka og Gruev ble «ubrukelige» siden de ikke er indreløpere. Istedet for å måtte hente inn en defensiv midtbanespiller, måtte vi hente 2 indreløpere. Feilbruk av penger og utrolig nok svekket dybde i midtbanen

2)Aaronson, kunne vært brukt som en bredde spiller i 10er posisjon. Er ubrukelig offensivt på ving.

3)Piroe passer overhodet ikke inn i dette system. I 4-2-3-1 hadde han nok vært god for noen mål. PGA 4-3-3 måtte Farke hente i to sterke spisser.

Dermed har system byttet gjort at vi måtte hente inn en ekstra spiss og en ekstra midtbanespiller. Samtidig som flere spillere ikke passer inn lengre

Det andre håpløsheten er transferstrategien i seg selv. Vi kunne lånt Solomon, hentet Xhaka gratis, droppet han ene midtstopperen blåst pengene på en 10er.

Og det er det som svir mest. At vi trodde 49ers bygde en klubb. At de hadde en plan. Men så ser det hele ut som smatørenes aften, og vi forspilte muligheten til å etablere oss i PL.

Beklager tungsinnet.

"Who needs Cantona??"

Kato

For alle som bruker nivået som unnskyldning for Daniel Farke, hvor er Sunderland på tabellen? Vi kan ikke vente lengre, må bruke pausen til å gjøre noe

leedslife

En klubb som denne sesongen gjennomfører sin 4 sesong i PL over de siste to tiårene(!).
Nivået er ingen unnskyldning ;D 

GaryMac

Før i tida - rundt den tida Cellino eide klubben, brukte OEF å ønske en ny manager velkommen med en tråd med navnet "Når får nnn nnnn sparken?"
Jeg tror ikke Farke fikk en slik tråd, men nå er det kanskje på tide?

GaryMac

Quote from: leedslife on November 09, 2025, 20:47:23En klubb som denne sesongen gjennomfører sin 4 sesong i PL over de siste to tiårene(!).
Sunderland viser vel at hvis vi hadde tatt de riktige grepene i sommer, så er det mulig å ta nivået. Vi gjorde det selv med Bielsa sist vi rykket opp.

leedslife

Quote from: GaryMac on November 09, 2025, 20:53:53
Quote from: leedslife on November 09, 2025, 20:47:23En klubb som denne sesongen gjennomfører sin 4 sesong i PL over de siste to tiårene(!).
Sunderland viser vel at hvis vi hadde tatt de riktige grepene i sommer, så er det mulig å ta nivået. Vi gjorde det selv med Bielsa sist vi rykket opp.
Målet må jo være og etablere seg på dette nivået.
Og full kred til Sunderland og Dreyfus hvis de klarer det over de neste sesongene.

Med forrige eierskap klarte vi ikke og etablere oss på dette nivået. Og mest sannsynlig betaler vi for den fadesen den dag idag.

Eirik

Ja, positiviteten etter de sju første serierundene er borte som dugg for solen. Seks baklengs og totalt 0,78 i xG på to kamper, og det verste er at spillet er enda verre enn statistikken. Bruker vi firkantede klosser i runde hull? Stach ser utilpass ut som indreløper, og jeg blir helt svett av at vi stadig slipper ned han og Longstaff på utsiden av stopperne i frispillingen, samtidig som Ampadu ligger inne sentralt. 

Spillerbørs:
Perri 4 - Dårlig med beina, og mangler evnen til å slenge seg og holde en ball samtidig. God redning på skuddet fra Ndoye som skiftet retning. Sprer dessverre alt annet enn trygghet.

Bogle 4 - Brukbar defensivt, men vi savner de offensive bidragene fra fjoråret.
Rodon 5 - Best i backrekka. Solid i duellspillet, men kan tørre enda mer med ball.
Bijol 4 - Katastrofe å slippe Gibbs-White på 2-1-målet, spesielt når Leeds er i solid overtall i egen boks.
Gudmundsson 5 - Fantastisk raid. Bra med ball, og bør brukes mer i frispillingsfasen. Feil å gå i luftduellen før 1-1. Opp mot Minteh og Hutchinson i det siste, og ingen backer stopper dem fullstendig i 90 minutter.

Midtbanetreeren 3 - Vanskelig å gi individuelle karakterer her, for midtbanen ser mest ut som en grå masse som bidrar med lite både offensivt og defensivt. Hva skjedde med Stachs lovende sesongstart, Ampadus evne til å dominere kamper og Longstaffs dype løp på siste tredjedel? Nitrist!

Aaronson 3 - Oppsummeres best av Roar Stokke: "Fabelaktig fotarbeid av Aaronson! (Kort pause) Mister dessverre ballen.." Glimtvis småpent, men totalt ufarlig. TOTALT! Tenk om vi hadde brukt £25 millioner på noe annet sommeren 2022.
Nmecha 4 - Flott skåring! Brukte ellers tiden på å falle i dueller og klage til dommeren. Man up!
Okafor 5 - Vår eneste offensive trussel, og hadde taket på backen sin. Flott innlegg til Calvert-Lewin på overtid. Burde blitt satt opp oftere.

Byttene - James viser at han er en helt annen trussel enn Aaronson, selv om vi ikke får satt han opp slik at han kan bruke farten. Skyter bedre med venstre enn Aaronson med høyre. Piroe viser at han er fotballspiller; involvert i det eneste (?) skikkelige angrepet langs bakken den siste halvtimen. Troppens eneste naturlige avslutter.

Hjemme mot Aston Villa må vi satse litt, og jeg vil se dette laget:
Perri
Bogle, Rodon, Bijol, Gudmundsson
Tanaka, Ampadu
James, Piroe, Okafor
Nmecha     

leedslife

Liker at flere har fått troen på Piroe igjen.
Vært veldig gledelig hvis han kunne kommet inn i varmen igjen og at vi ikke minst kunne maksimert hans bevegelser og egenskaper i posession.
Må være flust av spillere i denne troppen som kan ligne ut manglende han har i sitt fysiske spill.

Kunne tenkt meg Perri, Bogle, Rodon, Ampadu, Gudmundsson - Stach, Longstaff - James, Piroe, Okafor og DCL

Kato

Quote from: Eirik on November 09, 2025, 21:27:18Ja, positiviteten etter de sju første serierundene er borte som dugg for solen. Seks baklengs og totalt 0,78 i xG på to kamper, og det verste er at spillet er enda verre enn statistikken. Bruker vi firkantede klosser i runde hull? Stach ser utilpass ut som indreløper, og jeg blir helt svett av at vi stadig slipper ned han og Longstaff på utsiden av stopperne i frispillingen, samtidig som Ampadu ligger inne sentralt. 

Spillerbørs:
Perri 4 - Dårlig med beina, og mangler evnen til å slenge seg og holde en ball samtidig. God redning på skuddet fra Ndoye som skiftet retning. Sprer dessverre alt annet enn trygghet.

Bogle 4 - Brukbar defensivt, men vi savner de offensive bidragene fra fjoråret.
Rodon 5 - Best i backrekka. Solid i duellspillet, men kan tørre enda mer med ball.
Bijol 4 - Katastrofe å slippe Gibbs-White på 2-1-målet, spesielt når Leeds er i solid overtall i egen boks.
Gudmundsson 5 - Fantastisk raid. Bra med ball, og bør brukes mer i frispillingsfasen. Feil å gå i luftduellen før 1-1. Opp mot Minteh og Hutchinson i det siste, og ingen backer stopper dem fullstendig i 90 minutter.

Midtbanetreeren 3 - Vanskelig å gi individuelle karakterer her, for midtbanen ser mest ut som en grå masse som bidrar med lite både offensivt og defensivt. Hva skjedde med Stachs lovende sesongstart, Ampadus evne til å dominere kamper og Longstaffs dype løp på siste tredjedel? Nitrist!

Aaronson 3 - Oppsummeres best av Roar Stokke: "Fabelaktig fotarbeid av Aaronson! (Kort pause) Mister dessverre ballen.." Glimtvis småpent, men totalt ufarlig. TOTALT! Tenk om vi hadde brukt £25 millioner på noe annet sommeren 2022.
Nmecha 4 - Flott skåring! Brukte ellers tiden på å falle i dueller og klage til dommeren. Man up!
Okafor 5 - Vår eneste offensive trussel, og hadde taket på backen sin. Flott innlegg til Calvert-Lewin på overtid. Burde blitt satt opp oftere.

Byttene - James viser at han er en helt annen trussel enn Aaronson, selv om vi ikke får satt han opp slik at han kan bruke farten. Skyter bedre med venstre enn Aaronson med høyre. Piroe viser at han er fotballspiller; involvert i det eneste (?) skikkelige angrepet langs bakken den siste halvtimen. Troppens eneste naturlige avslutter.

Hjemme mot Aston Villa må vi satse litt, og jeg vil se dette laget:
Perri
Bogle, Rodon, Bijol, Gudmundsson
Tanaka, Ampadu
James, Piroe, Okafor
Nmecha     

Liker det du skriver, og skjønner med en gang at du har litt fotball innabords (uten at jeg vet hvem du er). Frispillingen er jo til ingen nytte. Det skapes ikke overtall en plass over midtstreken med det vi holder på med. Nå er de ttil og med slutt på at backene kommer opp.

leedslife

Leeds over the last two matches:

28 shots faced
13 shots on-target faced
7 goalkeeper saves
6 big chances faced
6 goals conceded
5.62 xG faced
1 penalty conceded

Absolutely peppered.

@LUFCDATA

Farke og teamet hadde tallene på sin side i starten av sesongen, men tar ikke gjennomføringene og resultatene seg opp neste ukene så er det nok ingen annen utvei.

Hawley

Enkelt sagt er det vel midtbanetrioen m Stach, Longstaff og Ampadu som er årsaken til det voldsomme fallet i prestasjon. De har vært elendige. Problemet vårt er at vi ikke har noe bedre å sette inn, tror jeg, så nøkkelen må være å få de tilbake i form, men det er jo selvfølgelig umulig. Tror i hvert fall Tanaka må inn og Longstaff ut. Syntes også det var litt befriende å se Piroe, en spiller m kontroll på ball og evnen til å vende bort folk m kloke bevegelser. Bare synd at han jo heller ikke er god nok. Vi har ingen å sette inn - smått utrolig! Elendig transvervindu som mange påpeker. Tror faktisk en ny, god manager er eneste løsning, men det vil nok ikke skje.

Kato

Quote from: Hawley on November 09, 2025, 22:39:28Enkelt sagt er det vel midtbanetrioen m Stach, Longstaff og Ampadu som er årsaken til det voldsomme fallet i prestasjon. De har vært elendige. Problemet vårt er at vi ikke har noe bedre å sette inn, tror jeg, så nøkkelen må være å få de tilbake i form, men det er jo selvfølgelig umulig. Tror i hvert fall Tanaka må inn og Longstaff ut. Syntes også det var litt befriende å se Piroe, en spiller m kontroll på ball og evnen til å vende bort folk m kloke bevegelser. Bare synd at han jo heller ikke er god nok. Vi har ingen å sette inn - smått utrolig! Elendig transvervindu som mange påpeker. Tror faktisk en ny, god manager er eneste løsning, men det vil nok ikke skje.

Tror det er dynamikken det er noe feil med. Midtbanefemmeren blir for flat, vi spilles for lett gjennom. Gibbs-White plager oss i mellomrommet. De tre sentrale blir altfor lite spillbare fremover i banen. Tror jeg ville lagt om til 4-2-3-1. Styrket skjermen foran forsvaret. Og spørs om det ikke er tid for Ampadu-Rodon der bak. Vi slipper de andre altfor lett til.

Eirik

Dagens midtbanetrio er for dårlig til å spille gjennom ledd, og derfor har jeg lyst på Tanaka inn sentralt. Han var tross alt vår beste spiller i fjor! Har ikke vært like god i år, men jeg er ganske trygg på at han finner tilbake rytmen om han får noen kamper på rad.

Cherry

Som flere skriver så er nok formasjonsendringen det som Farke mener er tilnærmingen til og overleve i PL.
Syns vi virket friske de første 5-6 kampene, unntatt Arsenal kampen, og at midtbanen jo var det som demmet opp, men også da ikke leverte nok fremover....ift manko på de spillerne som glapp i vinduet.
Nå ser jo andre managere på kamper også, og nå virker vi å være "avslørt" i hvordan vi skal komme oss fremover på banen - og siste kampers taktikk holder jo bare ikke i PL.  Vi har ikke kvalitet nok , og tempoet i spillet vårt er jo flere hakk under det som kreves.
Det er nå lov å snu , gå tilbake til både spillere og ikke minst formasjonen man benyttet i suksessen i fjor...for det som leveres nå om dagen blir altfor tynt.
Selvfølgelig må VI også fylle på med 2-3 kvalitets spillere til i neste vindu.
Om Farke overlever frem til januar kommer jo helt an på poengfangsten frem til det - og i flg terminlista så blir det ikke lett fremover....

Hawley

Quote from: Kato on November 09, 2025, 23:04:18
Quote from: Hawley on November 09, 2025, 22:39:28Enkelt sagt er det vel midtbanetrioen m Stach, Longstaff og Ampadu som er årsaken til det voldsomme fallet i prestasjon. De har vært elendige. Problemet vårt er at vi ikke har noe bedre å sette inn, tror jeg, så nøkkelen må være å få de tilbake i form, men det er jo selvfølgelig umulig. Tror i hvert fall Tanaka må inn og Longstaff ut. Syntes også det var litt befriende å se Piroe, en spiller m kontroll på ball og evnen til å vende bort folk m kloke bevegelser. Bare synd at han jo heller ikke er god nok. Vi har ingen å sette inn - smått utrolig! Elendig transvervindu som mange påpeker. Tror faktisk en ny, god manager er eneste løsning, men det vil nok ikke skje.

Tror det er dynamikken det er noe feil med. Midtbanefemmeren blir for flat, vi spilles for lett gjennom. Gibbs-White plager oss i mellomrommet. De tre sentrale blir altfor lite spillbare fremover i banen. Tror jeg ville lagt om til 4-2-3-1. Styrket skjermen foran forsvaret. Og spørs om det ikke er tid for Ampadu-Rodon der bak. Vi slipper de andre altfor lett til.
Den evigvarende tverrsover og tilbakespillende stilen er vel et tegn på at vi ikke har gode nok spillere sentralt i banen til å frigjøre oss. Det får vi ikke gjort noe med på kort sikt hvis ikke trioen finner tilbake til formen, da. Tanaka har roen og evnen i hvert fall. Skjønner ikke helt hvorfor han ikke har fått flere sjanser. Hjelper jo ikke å ha folk på 1.90 hvis de er elendige, liksom.

At Stokke skrøt så av Aaranson skjønner jeg ikke. Han løper jo som en duracell, men det blir jo svært lite ut av det. Blir ofte tatt i fra ballen - for veik.

Nei, håper vi kan snu den dårlige trenden. Tror kanskje det har sneket seg inn noe mentalt i gruppa også. Skjønner ikke at vi skal falle sammen så totalt fra starten av sesongen hvor det egentlig så helt greit ut.

HåvardK

For egen del har jeg NULL forhåpninger til at det skjer noe (positivt) i januarvinduet.
Kampen i går avslørte to vesentlige svakheter i klubben: Transferaktiviteten og Farkes taktiske disposisjoner underveis i kamper.
Vi har kjøpt en keeper som virker usikker med ballen i beina, er slepphendt og lite aktiv i feltet.
Vi har kjøpt to midtstoppere, hvor en ikke har spilt et eneste minutt, og den andre fremstår med de samme svakhetene som den han er tenkt å erstatte (Struijk). I tillegg er han høyrebeint, og spiller som venstre stopper.
Vi har kjøpt to fysisk sterke midtbanespillere, dessverre med åpenbare tekniske mangler og lite offensiv kraft.
På spissplass låner vi ut to spillere, henter inn to på free transfer og lar fjorårets toppscorer i Championship sitte på benken.
Kantene har vært diskutert mye, men her skal det sies at vi har vært uheldige med skader.
Uansett blir det mer og mer tydelig at aktiviteten i sommer har vært for dårlig.
Så til Farke og hans disposisjoner.
I stedet for å bruke Justin, som har vært positiv når han har fått prøvd seg, velger han Harrison som venstre back når Gudmundsson må ut. Begrunnelsen er Harrisons offensive bidrag. Når hadde han et målpoeng sist?
Nmecha fikk en smell etter 55 minutter, og haltet rundt de neste 10. Begrunnelsen for ikke å bytte tidligere var at DCL kunne spille maks 30 minutter (fikk 20). Piroe startet å varme opp, men fikk beskjed om å sette seg igjen.
James tilførte offensiv kraft og litt spenning, men fikk selvsagt bare et kvarter. Farke har sikkert en forklaring på dette også, men hvorfor ta ham med i troppen hvis han knapt er spilleklar?
Ampadu, Stach og Longstaff var vel gråere enn noensinne i går. Vår desidert mest kreative midtbanespiller forble på benken gjennom hele kampen.
Vi er selvsagt frustrerte nå, og leter etter forklaringer med lys og lykte. Ingen tvil om at arbeidsforholdene til Farke er vanskelige, men det må gå an å disponere det han har mer fornuftig når det er så trøstesløst som det var i går.
Pilen peker nok bare en vei, dessverre. Tror faktisk ikke et panikkartet trenerbytte vil endre på situasjonen heller.

leedslife

Vi må jo først og fremst finne tilbake til soliditeten bakover som vi hadde gjennom pre-season og de første kampene.
Er vel bare Burnley som har sluppet inn flere mål siste 5 kamper.
Leeds har i tillegg sluppet motstander til flest sjanser.
Generelt synes jeg vi slipper til mye på den venstresiden vår.
Synes også Okafor og Brenden som spillpunkter mister ballen for enkelt offensivt i banen - vi virker sårbare i den fasen.
Det kan jo umulig være enkelt og spille back.
Nå så jeg ikke kampen, men tallene forteller at Okafor har minst touch på ballen av samtlige og har bare 3 touch innafor Forest boks.
Målet må jo være og sette opp en slik uforutsigbar spiller i størt grad høyest mulig i banen. Ikke på egen halvdel. Igjen, noen fryktelig valg med ball lavt i banen ifølge høydepunktene.
Så tror jeg en av Tanaka/Piroe må inn i 11éren - spesielt hjemme på Elland Road.
Men er nok en balanse. Tror vi blir maltraktert hvis vi plutselig blir for lette sentralt i banen.

Det siste punktet er jo umulig og få noe godt svar på, men organiseringen ser håpløs ut.
Er jo ofte et dårlig tegn når 5-6 spillere slår oppgitt ut med armene på scoringer i mot.

Også er det jo selvtilitten.
En vanskelig periode og implementere mot og ønske om ball når du skal inn i den rekke kamper du skal inn i neste ukene.
De vet jo at spillere de møter på motstatt banehalvdel har langt mer kvalitet og ikke minst vil straffe oss langt hardere enn lag som Burnley, Forest etc.

Håper ihvertfall vi kan finne tilbake til og være ekle og spille mot. Villa og Chelsea hjemme har jo ihvertfall kamptidspunkt som kanskje kan gi laget den ekstra energien.

Men det ser tungt ut akkuart nå. For meg ligner det veldig mye på det man så under Gracia og Big Sam.
Det bør være muligheter for og justere oss så vi kollektivt agerer bedre i spillets faser, men tror den invididuelle kvaliteten er såpass svak her at jeg blir overrasket hvis et annet tankegods får denne 11éren veldig mye høyere på tabellen - håpet er jo at man kan få en short-term effekt som man noen ganger gjør med et managerskifte (hvis dette ikke snur asap).

Finner Newcastle form og reiser i fra så kan det fort bli en luke ned til Fulham, oss, Burnley, WH, Wolves.
Og det er vel ikke veldig uvanlig ser man på tabellen de siste årene. 15,16,17,18,19 og 20 plass har vel stort sett ligget isolert alene.

Så står vi altså med 6 poeng av 15 mulige mot de lagene innbyrdes.
Da må du altså finne poeng andre steder...

Hawley

Quote from: leedslife on November 10, 2025, 09:15:43Vi må jo først og fremst finne tilbake til soliditeten bakover som vi hadde gjennom pre-season og de første kampene.
Er vel bare Burnley som har sluppet inn flere mål siste 5 kamper.
Leeds har i tillegg sluppet motstander til flest sjanser.
Generelt synes jeg vi slipper til mye på den venstresiden vår.
Synes også Okafor og Brenden som spillpunkter mister ballen for enkelt offensivt i banen - vi virker sårbare i den fasen.
Det kan jo umulig være enkelt og spille back.
Nå så jeg ikke kampen, men tallene forteller at Okafor har minst touch på ballen av samtlige og har bare 3 touch innafor Forest boks.
Målet må jo være og sette opp en slik uforutsigbar spiller i størt grad høyest mulig i banen. Ikke på egen halvdel. Igjen, noen fryktelig valg med ball lavt i banen ifølge høydepunktene.
Så tror jeg en av Tanaka/Piroe må inn i 11éren - spesielt hjemme på Elland Road.
Men er nok en balanse. Tror vi blir maltraktert hvis vi plutselig blir for lette sentralt i banen.

Det siste punktet er jo umulig og få noe godt svar på, men organiseringen ser håpløs ut.
Er jo ofte et dårlig tegn når 5-6 spillere slår oppgitt ut med armene på scoringer i mot.

Også er det jo selvtilitten.
En vanskelig periode og implementere mot og ønske om ball når du skal inn i den rekke kamper du skal inn i neste ukene.
De vet jo at spillere de møter på motstatt banehalvdel har langt mer kvalitet og ikke minst vil straffe oss langt hardere enn lag som Burnley, Forest etc.

Håper ihvertfall vi kan finne tilbake til og være ekle og spille mot. Villa og Chelsea hjemme har jo ihvertfall kamptidspunkt som kanskje kan gi laget den ekstra energien.

Men det ser tungt ut akkuart nå. For meg ligner det veldig mye på det man så under Gracia og Big Sam.
Det bør være muligheter for og justere oss så vi kollektivt agerer bedre i spillets faser, men tror den invididuelle kvaliteten er såpass svak her at jeg blir overrasket hvis et annet tankegods får denne 11éren veldig mye høyere på tabellen - håpet er jo at man kan få en short-term effekt som man noen ganger gjør med et managerskifte (hvis dette ikke snur asap).

Finner Newcastle form og reiser i fra så kan det fort bli en luke ned til Fulham, oss, Burnley, WH, Wolves.
Og det er vel ikke veldig uvanlig ser man på tabellen de siste årene. 15,16,17,18,19 og 20 plass har vel stort sett ligget isolert alene.

Så står vi altså med 6 poeng av 15 mulige mot de lagene innbyrdes.
Da må du altså finne poeng andre steder...
Jeg satt også og observerte at Okafor nesten kunne jogge forbi backen sin, han var jo mye raskere, men ble jo aldri spilt på. Mener det er managerens ansvar å gi beskjed eller endre på dette.
Virker også som om Farke låser seg helt på enkelte spillere. Vi så det i fjor med Meslier bl.a. Hadde han blitt byttet, så hadde vi jo rykket opp for to år siden.
Det er en dårlig egenskap for en manager og når du i tillegg ikke er den smarteste taktisk....nei, tidlig enda, men tror vi må ha noe annet på trenerbenken.

leedslife

The first time since December 2022 vs Man City that Leeds have managed just one shot in the first half of a league game, and the first time since August 2023 vs Ipswich that Leeds have faced 10+ shots in the first half. Concerning... #lufc

@JCooper

leedslife

🇩🇪⚪️ Anton Stach (Hoffenheim → Leeds United)

🎖� 98th percentile for duels won %
🎖� 98th percentile for possessions won
🎖� 88th percentile for forward passes completed
🎖� 88th percentile for progressive passes completed

📊 vs Bundesliga Midfielders
◎ Duels won % — 1st
◎ Possessions won — 2nd
◎ Defensive duels won — 2nd
◎ Sliding tackles — 2nd
◎ Possessions won - lost — 3rd
◎ Interceptions — 3rd

Vi må få i gang dette her som vi så glimt av i begynnelsen av sesongen.

4-2-3-1

Piroe inn i 10er rollen.
Ampadu inn med Rodon. Ampadu er også et trygt posessionpunkt og ha bakerst i banen. Leeds har også vært på sitt beste da de to har vært stopperpar - både i 23 og 24.
Longstaff og Stach bør ha nok a kapasitet og kvalitet på ball til og kunne balansere foran 4éren.

Men sett på byttene sist frykter jeg Strujik kommer inn igjen og at du kanskje bare ser James for Brenden samt samme formasjon.

leedslife

Få inn Perez fra Vallacano.

Iraola glapp sist. Perez kanskje neste suksessfulle eksport.

HåvardK

Et lite tillegg til innlegget mitt lenger oppe: En annen taktisk svakhet hos Farke er at han ikke bytter spillere som åpenbart ikke har dagen. I går spilte Bogle og Aaronson helt elendig, men forble på banen alt for lenge (jada, Aaronson ble byttet ut etter hvert). Bogle er jo en av våre beste, men heller ikke han kan fredes når hans viktigste våpen - altså det å fosse fremover og være en offensiv trussel - er totalt fraværende. Gjentar meg selv: Justin forble på benken.