Kamp vs Crystal Palace @Selhurst Park søndag 15.mars kl. 15:00 på Vsport PL 2

Started by auren, March 10, 2026, 17:33:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

auren

5 dager igjen til sesongens viktigste kamp; borte mot Palace med Strand Larsen trolig fra start.

Palace har 3-0-2 siste 5 kamper, og spiller hjemme mot Larnaca torsdag kveld kl. 21, så lite hvile for dem.

Leeds på sin side har 0-3-2 siste 5 og kommer fra to knepne 0-1 tap på Elland Road.

Jeg vil gjerne se følgende lag som jeg tror er vårt beste lag for tiden:

Darlow - Rodon, Bijol, Struijk - Bogle, Stach, Ampadu, Longstaff, Gudmundsson - Nmecha, DCL

Tipper dog vi får se både Aaronson og Gruev fra start, kanskje også Justin (som absolutt ikke har gjort seg bort).

Denne må vi ha minst 1 poeng i, men jeg frykter dessverre tap.

Tidlig tips: 2-1 (James).

auren
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Josch

På tide med en borteseier. Jeg mener vi trenger en til for å redde plassen. Borteseire kommer oftest ut av det blå, så hvorfor ikke nå? Stang inn den̈ne gang?

Asbjørn

...årets viktigste kamp for n'te gang - er det ikkje slik det ofte blir framstilt.

Vel, det er ni kamper igjen og alle teller. Det kan være at West Ham (hjemme mot City) og Tottenham (borte mot Liverpool) får skralt med poeng i kommende runde, men Palace er altså et lag i siget. Heldigvis med midtukekamp torsdag (men hjemme, de slipper å reise).

Men det kan altså være at stillingen vil være ganske uforandret etter runden.
Uansett, Farke prøver å fremstå som den rolige, stødige. For ham er de tre neste seriekampene bonuskamper, det er de seks siste som er sentrale for ham (slik han fremstiller det).
- perhaps it's a season where you need one or two more points more than normal but we need seven to nine points, that's a fact
- "In the run-in it's not like all three teams will win at least five games.  "For me, the 'crunch-time' period of the season is the last six games. We have all the chances in the last six games to win the seven to nine points we need, but three games where we could win points before. "We have Crystal Palace away (March 15), a home game against Brentford (21st) and Man United away (April 13) to ease the pressure.
"All that we have shown so far gives me lots of confidence and lots of belief in the group.  "I'm confident we have more than enough to win the points in the end."

https://www.yorkshirepost.co.uk/sport/football/leeds-united/daniel-farke-says-next-four-games-can-ease-pressure-on-leeds-uniteds-crunch-time-5623469

De omtalte seks siste er altså Wolves, Bournemouth, Burnley, Tottenham, Brighton og West Ham (serie).
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Reaney

Farke har tydeligvis ikke fått med seg at West Ham rykket ned i 2003 med 42 poeng. Da berget Bolton plassen med 44 poeng. Tror vi kommer til å se noe tilsvarende denne sesongen.

leedslife

Steng av Wharton i posession så er mye gjort.
Tror vi kan få med oss noe herfra.
Bra respons sist.
Likte hvordan vi så ut da Stach kom inn og Ampadu ble flyttet opp.
Nmecha synes jeg hadde en kjempe kamp sist. Gav jo Cordoba alle mulige problemer kampen igjennom.
Synes også han har virket sharp i innhoppene siste ukene.
Enig i oppstillingen til auren, men blir ikke overrasket om Farke velger balanse igjen.

Bijol må ihvertfall inn for meg.

Drister meg til med en 1-2

Reaney

Leser en statistikk om at Selhurst Park er langt fra noen "happy hunting ground" for Leeds: 10 - 4 - 2 i favør av hjemmelaget. Siste borteseier i PL: 1998. I Championship: 2006.

asbfjell

Quote from: leedslife on March 11, 2026, 12:35:36Steng av Wharton i posession så er mye gjort.
Bra respons sist.
Nmecha synes jeg hadde en kjempe kamp sist. Gav jo Cordoba alle mulige problemer kampen igjennom.
Enig i oppstillingen til auren, men blir ikke overrasket om Farke velger balanse igjen.

Så det er altså du som er Rodon?? :o

Synes faktisk at flere av de faste har hatt en litt negativ kormkurve den senere tid, som f.eks DCL, Aaronson, Gruev og Rodon. Har her har vi vel gjerne også hovedgrunnen til at disse fikk spillefri sist helg - de behøvde hvile.

Ellers enig med dere i at Nmecha bør starte på topp, gjerne sammen med DCL. Hvis Farke mener at vi  skal starte med kun én av disse, så er det ikke lenger sjølsagt det må bli DCL, gitt formutviklingen på disse to.

Longstaff virker å nærme seg god kampform, så da henger vel Gruev's plass i startoppstilligen i en tynn tråd.

Bijol kan gjerne få starte i den sentrale stopperposjonen, forutsatt at han klarer å kontrollere sine håndbevegelser når han nærmer seg motspillers rygg. Med Bijol på laget så kan det jo også igjen bli litt mening i Ampadu's lange innkast.

Så da blir det altså en knallhard kamp mellom Rodon og Justin om den høyre stopperposisjonen. Det er sånn det skal være. 

Og så lurer jeg på hvordan det står til med Okafor. Jeg har jo egentlig "bestemt" at han skal spille en nøkkelrolle for oss i sesonginnspurten.

asbfjell

Quote from: Reaney on March 11, 2026, 15:05:54Leser en statistikk om at Selhurst Park er langt fra noen "happy hunting ground" for Leeds: 10 - 4 - 2 i favør av hjemmelaget. Siste borteseier i PL: 1998. I Championship: 2006.

Selhurst Park var en vanskelig bortearena også storhetstiden med Don Revie.

Se på denne spesielle rekken:

1969/70: Palace - Leeds 1-1, Lorimer.
1970/71: Palace - Leeds 1-1, Lorimer
1971/72: Palace - Leeds 1-1, Lorimer.

Og i sesongen 72/73 endte kampen 2-2 (Jones, Giles) i en tippekamp på NRK. Palace rykket ned den sesongen.

Men det er mulig for oss å vinne der, noe jeg sjøl fikk oppleve live da vi vant 2-1 (White, Vhelan) i august 94.  :)

Asbjørn

Quote from: asbfjell on March 11, 2026, 15:24:48Se på denne spesielle rekken:

1969/70: Palace - Leeds 1-1, Lorimer.
1970/71: Palace - Leeds 1-1, Lorimer
1971/72: Palace - Leeds 1-1, Lorimer.

...mulig det er til denne kampen vi skal hente inn Simon Lorimer? :o
,,,mener han har holdt formen ved like gjennom Arendalsuka?
Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Quote from: asbfjell on March 11, 2026, 15:06:37
Quote from: leedslife on March 11, 2026, 12:35:36Steng av Wharton i posession så er mye gjort.
Bra respons sist.

Så det er altså du som er Rodon?? :o

Synes faktisk at flere av de faste har hatt en litt negativ kormkurve den senere tid, som f.eks DCL, Aaronson, Gruev og Rodon. Har her har vi vel gjerne også hovedgrunnen til at disse fikk spillefri sist helg - de behøvde hvile.

Ellers enig med dere i at Nmecha bør starte på topp, gjerne sammen med DCL. Hvis Farke mener at vi  skal starte med kun én av disse, så er det ikke lenger sjølsagt det må bli DCL, gitt formutviklingen på disse to.

Longstaff virker å nærme seg god kampform, så da henger vel Gruev's plass i startoppstilligen i en tynn tråd.

Bijol kan gjerne få starte i den sentrale stopperposjonen, forutsatt at han klarer å kontrollere sine håndbevegelser når han nærmer seg motspillers rygg. Med Bijol på laget så kan det jo også igjen bli litt mening i Ampadu's lange innkast.

Så da blir det altså en knallhard kamp mellom Rodon og Justin om den høyre stopperposisjonen. Det er sånn det skal være. 

Og så lurer jeg på hvordan det står til med Okafor. Jeg har jo egentlig "bestemt" at han skal spille en nøkkelrolle for oss i sesonginnspurten.

Nmecha har vel 3 mål og 3 assist på 8 siste kampene han har vært involvert. Gir oss litt mer power i spann med DCL. Ser jo at også touch og vendinger går i hans favør. Man får vel neppe bedre bekreftelse enn det på at fotballspillere er sharpe og har riktig mindset.
Det begynner og bli vanskelig og komme utenom han nå.

Old Trafford er kanskje en bedre kamp for Brenden.
Longstaff synes jeg har sett sharp ut i begge cupkampene.
Rodon er jeg litt enig i, men han har den farten som gjør gir oss en styrke i posession og trygghet er vi i ubalanse.

Gnonto, James, Tanaka, Piroe er vel i bestefall impact spillere fra benk pr nå. Synes ikke de har nok i spillet sitt til og forsvare noe plass i 11+eren.

Fysisk og ferdighetsmessig finnes det jo bedre spillere enn Gruev, men rollen hans og utførelsen i den rollen er så godt du får det i et kollektiv.
Det åpner jo opp for at man kanskje får hentet mer ut av feks Stach i det offensive spillet. Samt at det demmer opp i triangelet med Strujik og Gudmundsson defensivt. Man møter jo feks Wharton til helga. Fryktelig god i posisjonering og med ball. Drepte jo Spurs på egenhånd.

Tror også Okafor blir avgjørende i innspurten. Han er vel eneste i stallen som har ferdighetene og utforutsigbarheten i spillet sitt til og skape noe på egen hånd. Tror også det er en viktig energi i gruppa og vite at man har en spiller som faktisk har en spillerstil motstanderen må ta stort hensyn til.
Som back så vil man jo ikke ligge på feil side når han gamper oppover. Er jo også effektiv i og stenge av motstander når de har ball.

Så skulle vi hatt innleggene og de rappe skuddene til Gnonto, men allround spillet synes jeg ikke han klarer og ta ut.
Også litt betenkelig at han ikke i større grad klarte og hente det ut i CC.
Veldig overrasket over det som var kanskje vår ener offensivt i vintermånedene da vi rykket ned ble et slags tredje alternativ over de to sesongene i CC.
Kanskje han trenger en ny klubb og ny gruppe. Har jo noe i spillet sitt det er skyhøyt nivå over.
Du løper jo ikke rundt i azurblått som 18 åring hvis du spiller med grus i skoene.

Asbjørn

Glasner oppdaterer om hvem som er tilgjengelige foran Europacupkampen torsdag:
🎙� Oliver Glasner. #CPFC  Team news... #UECL

'We have players coming back. Maxence (Lacroix) is back [from suspension]... JP (Mateta) started to train with us on Monday, and he will be in the squad [if] everything goes in the right direction.'

Jefferson Lerma is fine, but he could be rested following his recent recovery from a hamstring injury.

Muñoz is out of the tie after sustaining a shoulder injury during the win at Tottenham.

'Daniel will miss this game. He's working hard with our medical staff to be ready for the Leeds game.'

'All the others are fine, in good shape, and looking forward to tomorrow's game.'
https://x.com/BenDinnery/status/2031743257852424249?s=20
Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

leedslife

Finner ikke posten igjen og fikk ikke verifisert kilden, men det var en WH supporter som hadde en oversikt over Leeds sine kamper i London siden 2011 tror jeg.
Det var ikke mye og rope hurra for.

Var tall som minnet om hjemmekamp fordelen til Bolivia.

Har vi vært så svake?

Godt det har endret seg noe under Farke.
Vi hadde vel noen stygge smeller under Bielsa og?
QPR bla er vel det første som dukker opp.

Hallgeir *

Super Leeds since 1968

Asbjørn

Quote from: Hallgeir * on March 11, 2026, 20:50:41Luton har veldig lite med London å gjøre. Svak geografikunnskap.

;D
Han skylder på AI.
Watford var en større bom:
- Watford is Herefordshire.
- Not to burst the bubble, because I do think we can beat them, but it's a push calling Watford being in London.
- Good old ai
Tell me  Tell me

Dylan

asbfjell

Quote from: Asbjørn on March 11, 2026, 21:11:52
Quote from: Hallgeir * on March 11, 2026, 20:50:41Luton har veldig lite med London å gjøre. Svak geografikunnskap.

;D
Han skylder på AI.
Watford var en større bom:
- Watford is Herefordshire.
- Not to burst the bubble, because I do think we can beat them, but it's a push calling Watford being in London.

Du skulle ikke ha rotet deg bort i britisk geografi, Asbjørn.  ;)

Watford ligger i Hertfordshire.

Herefordshire er et engelsk grevskap på grensen mot Wales.

Asbjørn

Tell me  Tell me

Dylan

Asbjørn

Quote from: asbfjell on March 11, 2026, 23:48:16Du skulle ikke ha rotet deg bort i britisk geografi, Asbjørn.  ;)

Watford ligger i Hertfordshire.

Herefordshire er et engelsk grevskap på grensen mot Wales.

Hehe, altfor 'navnelikt' til at eg reagerte på det  :o
Tell me  Tell me

Dylan