Skrevet av Emne: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!  (Lest 67423 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Jon R

JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« på: September 20, 2005, 16:18:17 »
Da er min Dell Dimension 9100 i hus, fix ferdig oppe og går. [:)]

Siden jeg nå nærmest er for fullbefaren ekspert innen EDB å regne, har jeg besluttet å dele min kunnskap med de tusener på tusener som sliter med data tekniske problemer. [:)][:)]

Her kan dere spørre og få svar, etterhvert som problemene dukker opp, 365/24. På den måten slipper dere å bruke tiden på ergrelser og heller skrive konstruktive innlegg på OEF. [:)][:)][:)]

Jon R.
« Siste redigering: September 20, 2005, 16:23:46 av Jon R »
Jon R.

Lids

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #1 på: September 20, 2005, 16:20:35 »
Grattis, Jon R.!

Dette er en tråd jeg ser frem til å benytte meg av.

Thomas [:D]

Freidig som jeg er, tok jeg meg (nok en gang) den frihet til å editere litt. Men at jeg gjorde topic'en sticky, gjør vel ingen ting? [:)]

« Siste redigering: September 20, 2005, 16:23:34 av Lids »
Thomas

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #2 på: September 20, 2005, 16:22:25 »
Så: Noen problemer å melde, Thomas? [:)]

Jon R.
« Siste redigering: September 20, 2005, 16:23:11 av Jon R »
Jon R.

Lids

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #3 på: September 20, 2005, 16:24:05 »
Nei, men de kommer - garantert!

Thomas
Thomas

Robert

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #4 på: September 20, 2005, 17:32:08 »
Så du fikk altså Delle'n til å funke uten problemer? Som forventet med andre ord.
Gratulerer med ny PC [:)]

Edit: Da er det bare å fikse, så Jon R kan logge inn via Remote Desktop og fikse PC'n min? [:D]
« Siste redigering: September 20, 2005, 17:34:03 av ZyberZone »
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #5 på: September 20, 2005, 18:23:30 »
quote:
Originally posted by ZyberZone


 Da er det bare å fikse, så Jon R kan logge inn via Remote Desktop og fikse PC'n min? [:D]



Det kan jeg gjerne gjøre Zyber, så raskt jeg har funnet hva det betyr. [:)]

Jon R.
Jon R.

Lids

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #6 på: September 20, 2005, 18:45:43 »
Man kan jo også tolke denne topic dit hen at det er du som trenger PC-support, Jon R. - hvis så er tilfelle, er det jo bare å spørre.

Thomas  [:D]
« Siste redigering: September 20, 2005, 19:03:26 av Lids »
Thomas

lojosang

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #7 på: September 20, 2005, 18:54:04 »
Jeg har problemer med å se skjembildet når jeg lukker øynene, JonR. Er det en øyesykdom, eller er det feil i skjermkortdriveren?

Apropos skjermkortdriver. Jeg får ikke maskinen min til å kjøre festlige eldre spill av typen Elder Scrolls III, eller No-one Lives Forever eller Feeble Files. Hva skal jeg gjøre, JonR?

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Lids

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #8 på: September 20, 2005, 20:46:49 »
Thomas

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #9 på: September 20, 2005, 23:12:55 »
quote:
Originally posted by lojosang

Jeg har problemer med å se skjembildet når jeg lukker øynene, JonR. Er det en øyesykdom, eller er det feil i skjermkortdriveren? e]


 Et veldig relevant spørsmål.lojo. Her henvender du deg til både sykepleieren og dataeksperten skjønner jeg. Jeg tror nok ikke du har noe feil med driveren, men heldigvis bare en alvorlig øyesykdom. [:)]

 
quote:

Apropos skjermkortdriver. Jeg får ikke maskinen min til å kjøre festlige eldre spill av typen Elder Scrolls III, eller No-one Lives Forever eller Feeble Files. Hva skal jeg gjøre, JonR?

Jokke for LUSCOS!



Det har jeg faktisk ikke den ringeste anelse om lojo. Hva tror du selv? [:)]

Hvis jeg skulle driste meg på et forslag: har du sjekket at den kontakten som skal gi strøm til maskinen er plugget inn i de to hullene i veggen? Jeg tenker på de hullene som ligner på et sånn søtt lite grisetryne? [:)][:)]

Jon R.
« Siste redigering: September 20, 2005, 23:17:14 av Jon R »
Jon R.

B-m

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #10 på: September 20, 2005, 23:16:52 »
Gratulerer Jon R!! :D
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

lojosang

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #11 på: September 20, 2005, 23:18:08 »
Ã…h, det er en sånn spykologisk selvhjelpsside for datamaskiner dette?
Mitt forslag er å hive skiten og kjøpe ny. Men vi får se hvor mye penger jeg har igjen når jeg kommer Skottland.

Har jeg nevnt at jeg skal til Skotland på whiskyfestival på fredag?
Nåja, en god ting kan ikke nevnes for ofte, har jeg erfart.

Det med kontakten skal jeg sjekke omgående når jeg kommert hjem.

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Stewart Harvey

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #12 på: September 21, 2005, 00:54:45 »
Med henblikk på denne supporttråden til Jon R, begynte tankene å flyte om hvordan det egentlig ville være å møte Jon R sin dobbeltgjenger på en supporttelefon.

Ville det kunne vært supporttelefonen fra hÆlvete. Eller noe sånt.

Men når jeg tenker meg mer om er det vel sånn nesten alle supporttelefonene er i dag UTEN Jon R.
 

Einar

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #13 på: September 21, 2005, 01:21:44 »
Hei Doktor Jon!

Bare sånn innledende: Disse runde, små, gule tingene du krydrer innleggene dine med - er det en slags intern rating av problemstillingene?

Så til sakens kjerne:

Min Dell Inspiron 9200 gir fra seg stygge lyder når jeg skrur opp volumet. Hva kan dette være? Selv har jeg lurt på om det er en slem pc jeg har fått, men er slett ikke sikker.

Av og til sier den fra om at det finnes et trådløst nettverk i nærheten. Dette er ubehagelig synes jeg. Jeg har av og til sjekket om det er så nært dette nettverket at jeg må ta forholdsregler, men har foreløpig ikke sett snurten av utysket. Ellers lurer jeg på om det ikke er båndtvang på slike nettverk, da det virker litt risikobetont at de løper fritt rundt. Hva kan jeg gjøre?

Takknemlig for svar!

 

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #14 på: September 21, 2005, 02:49:30 »
quote:
Originally posted by Einar

Hei Doktor Jon!

Bare sånn innledende: Disse runde, små, gule tingene du krydrer innleggene dine med - er det en slags intern rating av problemstillingene?


 Neida, Einar. De små greiene der er smileys. De brukes mest for at folk ikke skal misforstå og tolke det som en trussel. [:)]

 
quote:


Så til sakens kjerne:

Min Dell Inspiron 9200 gir fra seg stygge lyder når jeg skrur opp volumet. Hva kan dette være? Selv har jeg lurt på om det er en slem pc jeg har fått, men er slett ikke sikker.

Takknemlig for svar!


Jeg er rimelig sikker på hva dette problemet skyldes: Utrolig nok finnes det som folk tror at den skuffen som ofte er plassert øverst på fronten av kabinettet, er en holder for farris og cola. Dette er en tragisk misfortåelse! Den skuffen er kun ment for kaffe!! Jeg har nemlig funnet ut at PCer flest er nærmest allergisk mot kullsyreholdig drikke! De stakkars kreket får rett og slett problemer med den lille masselassen sin. [V]

Kur: Pcer er antagelig som folk flest: Kutt ut mineralvann og hell en dugelig dose Samarin pulver og to tabletter Zantac inn i et av hullene på forsiden. Dette vil trolig løse problemet innen et par dager formoder jeg. [:)]





Jon R.
« Siste redigering: September 21, 2005, 02:52:17 av Jon R »
Jon R.

Einar

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #15 på: September 21, 2005, 04:56:29 »
Ahh, Ã…hh nå - Smileys....

Da er det første problemet løst. Regner med at det er knekkelig likegyldig hvilket hull som benyttes (skal si det bruste).

Problem nr 2 tas vel da formodentlig i en senere bolk?
 

baste

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #16 på: September 21, 2005, 08:57:36 »
letteste JonR er å trykke: ctrl-alt-delete og end task.

Ang trådløse nettverk, så burde man bare sørge for å ha sitt egent i bånd.. lås det mao.

Har faenmeg en pc som står å venter på en overhaling, så fornøyd med at de I**iotene som ber om hjelp alltid har passord, brukernavn etc liggende klart til meg. Blir så meget enklere. At de ikke hat tatt backup av ting de ønsker å beholde, gjør meg også en smule glad...s**an heller.

Hva med PC kort for å få lov til å kjøpe pc ? Vi har jo en RØD/GRØNN regjering snart, ansette flere "offetlige duster" som kan kontrollere at vi går i takt og ikke herper pc`ne vårres ? 10 ukers pc bruker kurs i offetlig regi, må da være en god idè. Så kan vi skatte over fordelen med egen pc...jada jada,

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #17 på: September 22, 2005, 05:48:03 »
Takk for et svært konstruktivt innlegg i debatten , baste. [:)]

Jon R.
« Siste redigering: September 22, 2005, 05:48:16 av Jon R »
Jon R.

R - R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #18 på: September 22, 2005, 07:08:16 »
quote:
Originally posted by lojosang

Apropos skjermkortdriver. Jeg får ikke maskinen min til å kjøre festlige eldre spill av typen Elder Scrolls III, eller No-one Lives Forever eller Feeble Files. Hva skal jeg gjøre, JonR?

Jokke for LUSCOS!



Om det er eit reellt problem, så høgreklikkar du på exe fila for spela, går inn på kompabilitet, merkar av på kompabilitetsmodus og velger enten windows 95 eller 98, så burde problemet vere løyst[:)]

- Rune
- Rune

lojosang

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #19 på: September 22, 2005, 15:07:07 »
quote:
Originally posted by Einar
Min Dell Inspiron 9200 gir fra seg stygge lyder når jeg skrur opp volumet. Hva kan dette være? Selv har jeg lurt på om det er en slem pc jeg har fått, men er slett ikke sikker.



Her tror jeg rett og slett det står en Wall of Voodoo-CD i koppholderen, som spilles kontinuerlig. Tar du ut denne (eller sjekker etter og sletter eventuelle WoV-lydfiler på harddisk skal du se de lifligste toner igjen spre seg gjennom de Einarske rom. [:P][:D]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Lids

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #20 på: September 22, 2005, 16:26:32 »
Den teorien har jeg ingen tro på, lojosang.

Thomas
Thomas

Sten

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #21 på: September 22, 2005, 16:36:10 »
Hvis du har problemer med Wall Of Voodoo filene på pc'en din (altså f.eks sang1.wov) så har du kanskje fått det ekle RidgwOOt_n00b_4-viruset som omdanner .wov filer automatisk til .wav filer.

Dette kan fikses ved å søke etter alle .wav filer på maskinen, slette disse, og formatere disse på nytt. Formattering av Wall of Voodoo filer gjør du enklest ved å gå til startmenyen, velge kjør, skriv inn cmd skriv inn "format c:" i vinduet som da dukker opp.

Ved eventuelle problemer ringer vi selvfølgelig Jon R. (+47 555-23 897)



Pikselator (AKA Sten) -
Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Lids

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #22 på: September 22, 2005, 16:46:41 »
Prøver å oppdatere harddisken, men får bare feil - sier at det ikke finnes drivere for dette operativsystemet (WIN 95), hva gjør jeg?

Håper på rask tilbakemelding, Jon R.

Mvh Thomas
Thomas

Sten

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #23 på: September 22, 2005, 16:55:36 »
det er en slags viftelignende propellaktig sak  bak på pc'en som går rundt og rundt. sett pcen i en balje med vann og se om den går rundt i balja av seg selv som en båt. Det er dette som kalles drivkraft -derav drivere.

Pikselator (AKA Sten) -
Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Sten

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #24 på: September 22, 2005, 17:04:28 »
Har du også en følelse av at det bare er du og jeg som er her inne nå, Lids?...

Pikselator (AKA Sten) -
Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Lids

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #25 på: September 22, 2005, 17:41:48 »
Ja

Thomas
Thomas

lojosang

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #26 på: September 22, 2005, 17:56:14 »
Jeg humrer og leser, og humrer igjen.
Køyr på!
Hver mann sin tråd!



Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

HåvardK

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #27 på: September 22, 2005, 18:53:44 »
Jeg er også inne!

lojosang

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #28 på: September 22, 2005, 20:12:18 »
De av oss som ikke føler de får hjelpen de trenger på denne tråden kan jo forsøke her.


Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Jon R

Re: JON Rs EGEN PC SUPPORT TRÃ…D!
« Svar #29 på: September 23, 2005, 01:49:00 »
quote:

Om det er eit reellt problem, så høgreklikkar du på exe fila for spela, går inn på kompabilitet, merkar av på kompabilitetsmodus og velger enten windows 95 eller 98, så burde problemet vere løyst[:)]

- Rune



Akkurat hva jeg skulle til å si. [:)]

Jon R.
Jon R.