Skrevet av Emne: LEGENDE: Norman Hunter  (Lest 22797 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

DOFFER

LEGENDE: Norman Hunter
« på: Februar 02, 2006, 21:07:25 »
Legendarily 'uncompromising' Leeds stopper Norman Hunter picks a team to take on, well, anyone. Fancy some? Do ya?

http://www.fourfourtwo.premiumtv.co.uk/page/Perfect/0,,11442~559628,00.html

¤DOFFER¤
[img=right]http://www.brazzilport.com/images/smiles/horse1.gif[/img=right]
[img=right]http://www.sloganizer.net/en/image,Leeds-spc-United,yellow,blue.png[/img=right]
We love you Leeds! Leeds! Leeds!

veteranen

  • Gjest
Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #1 på: Februar 02, 2006, 21:44:34 »
Litt viktig å ha i tankene at når Hunter plukket ut dette laget, så var betingelsen at han skulle sette sammen et lag av de tøffeste spillerene.

Ingen var tøffere enn Hunter selv! George Best sa det engang på følgende måte: "Ã… bli taklet av Norman Hunter, er som å få ei steinrøys over beina!" [:)]

Husker også at Kevin Keegan fortalte om dengang han spilte i Hunters testimonial. Da Keegan ankom Elland Road ble han mottatt på aller hjerteligste måte av den meget sympatiske Norman Hunter. Men etter bare noen få minutter ut i denne "kosekampen" ble Keegan taklet knallhardt bakfra og deiset rett i bakken! Da han omsider "kom til seg selv" igjen og fikk løftet blikket, sto selvsagt Hunter over han, med sitt karakteristiske smil og utstrakte armer, og sa: "Sorry!" [:)]

Dette var Hunter i et nøtteskall. Herlig type! [:)]

Sheridan

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #2 på: Februar 02, 2006, 21:50:39 »
Ingen plass til King Billy.
Har merka meg at mange foretrekker Giles,
fremfor Bremner på sånne kåringer.


Promotion 2010

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #3 på: Februar 02, 2006, 22:23:09 »
quote:
Dette var Hunter i et nøtteskall. Herlig type!

Var det ikke Hunter som gikk i klinsj med Francis Leeds (i Derby-drakt) en gang sent på 70-tallet!

Hadde et video-opptak med den bloddryppende seansen en gang, men nå har det blitt borte for meg.

Begge fikk en drøss med kamper utestengt. Tror Lee toppet med 9 kamper, mens Hunter fikk noen færre. Her er jeg absolutt på tynn grunn, men en flott boksekamp var det dog.

Der fikk du et innstikk til nok en god historie, veteranen...[:)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

veteranen

  • Gjest
Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #4 på: Februar 02, 2006, 22:27:28 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Ingen plass til King Billy.
Har merka meg at mange foretrekker Giles,
fremfor Bremner på sånne kåringer.





Bremner var mye mer "busemikkel" enn Giles.

Steve Perryman sa det på denne måten: "Giles var etter min mening en bedre spiller enn Bremner. Han var smartere, og - når han ville - mye, mye tøffere!"

Bremner og Giles utfylte hverandre perfekt. Mens Bremner tiltrakk seg mye oppmerksomhet, kunne Giles jobbe mer i det skjulte med sine "aksjoner"...

Du vet, Bremner var i likhet med deg Ole, Asbjørn og Læshy, en skytte. Og skyttene er som regel greie folk på den måten at det de tenker, ønsker og mener, gir de uttrykk for på en enkel og kontant måte! Skorpionene (som Giles) derimot..! Ingen kan skjule mer og være mer tålmodig og nådeløs i sin hevn enn de! [:)]

Dette er en liten advarsel til deg, Jon. Vær trofast og snill med skorpiondama di! Hvis ikke, kan du plutselig oppleve å få noen mystiske magesmerter etter en tilsynelatende velsmakende middag...! [:D]
« Siste redigering: Februar 02, 2006, 23:30:38 av veteranen »

Læshy

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #5 på: Februar 02, 2006, 22:38:59 »
Er det skytt jeg er altså. Hadde helt glemt det jeg :)


PCMNorge - en fanside for Pro Cycling Manager
Læshy alias Lars Brevig
Skribent på nett og i TPN
lars@leedsunited.no

Sheridan

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #6 på: Februar 02, 2006, 23:01:26 »
Er skytt selv :-)
Og en annen ting, Lorimer er/var hardtSKYTTende [B)][:o)]

« Siste redigering: Februar 02, 2006, 23:02:02 av Sheridan »

R - R

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #7 på: Februar 02, 2006, 23:04:28 »
Vi skorpionar kan vere nådelause ja[:p]

- Rune

1. omgang: Southampton 3 Leeds 0
2. omgang: Southampton 3 Leeds 4
[:D]
- Rune

veteranen

  • Gjest
Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #8 på: Februar 02, 2006, 23:17:30 »
quote:
Originally posted by Sheridan

Er skytt selv :-)
Og en annen ting, Lorimer er/var hardtSKYTTende [B)][:o)]





Ja, og Ken Bates er skytte - TIL DE GRADER!!![:D]

Per-Stian

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #9 på: Februar 02, 2006, 23:32:54 »
Eg e også skytte, men har aldri hatt nokon frykta skotfot. Men aggresjon og stå-på-vilje har eg plenty av! Hatar å tape!

veteranen

  • Gjest
Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #10 på: Februar 03, 2006, 00:55:12 »
quote:
Originally posted by Promotion 06

quote:
Dette var Hunter i et nøtteskall. Herlig type!

Var det ikke Hunter som gikk i klinsj med Francis Leeds (i Derby-drakt) en gang sent på 70-tallet!

Hadde et video-opptak med den bloddryppende seansen en gang, men nå har det blitt borte for meg.

Begge fikk en drøss med kamper utestengt. Tror Lee toppet med 9 kamper, mens Hunter fikk noen færre. Her er jeg absolutt på tynn grunn, men en flott boksekamp var det dog.

Der fikk du et innstikk til nok en god historie, veteranen...[:)]



Stemmer det, Promo! Dette skjedde på Baseball Ground i 75/76 sesongen.
Episoden ble vist i sportsrevyen den påfølgende søndagen, så selve hendelsesforløpet får jeg ta etter hukommelsen. Men først litt om forhistorien:
 
Francis Lee var en kortvokst og kraftig plugg, med et voldsomt temperament og skuddfot. Han hadde i sin tid i Man City og Derby opparbeidet seg et ry som ekspert på å skaffe seg og sitt lag straffespark. Dette hadde han imidlertid aldri klart mot Leeds, før denne lørdagen...

Så er det selve hendelsesforløpet: Lee skjærer inn i vår sekstenmeter, helt nede ved dødlinjen på vår venstreside. Hunter kommer løpende til og setter inn sin beryktede venstrefottakling. Lee stuper og dommeren dømmer straffe. Hunter er rasende - han mener han traff klokkerent på ballen og at Lee filmet.

Senere er de stadig i tottene på hverandre - og plutselig smeller det! Francis Lee slår først, men treffer ikke skikkelig. Det gjør imidlertid Hunter! Han planter en knallhard rett venstre i Lee's nedre ansiktshalvdel, og lager en diger flenge i den ene munnviken.

Begge spillerene blir naturligvis utvist og er på vei av banen da det virkelig braker løs! Lee går først, med Hunter noen meter bak, da Lee løfter hånden til ansiktet og kjenner hvor forslått han egentlig er. Han klikker fullstendig! Han snur seg og løper mot Hunter mens hans knyttede hender går som trommestikker. Hunter har nå roet seg (han har liksom gjort sin "jobb"), og han rygger derfor bakover. Samlige spillere styrter til og de får etter mye om og men geleidet de to kamphanene av banen.

Mener å huske at Lee fikk ni kampers karantene, mens Hunter "måtte nøye seg" med seks kamper... [:)]

Lars E

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #11 på: Februar 03, 2006, 01:04:02 »
Hunter <3

Forever Leeds
Forever Leeds

Lars E

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #12 på: Februar 11, 2006, 21:16:09 »
Veteranen.. kan ikkje du ta å fortella ennå ein Hunter historie? [:I][:)]

Forever Leeds
Forever Leeds

veteranen

  • Gjest
Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #13 på: Februar 12, 2006, 23:43:41 »
quote:
Originally posted by Larseirik

Veteranen.. kan ikkje du ta å fortella ennå ein Hunter historie? [:I][:)]

Forever Leeds



Så Hunter er blitt den nye helten din. Lars Eirik? Hyggelig det! [:)]

Det var mange historier om og med Hunter. En av mine favritter ble vel også omtalt i "Leeds! leeds! Leeds!" sist høst. Vi møtte Man U, og Paul Reaney markerte George Best. Dette gjorde han så godt at Best, i ren frustrasjon, langet ut mot Reaney. Hunter fikk med seg hva som skjedde og ropte: "Paul, la oss bytte posisjon noen minutter. Deretter gikk han helt opp i ryggen på Best, og hveste inn i hans øre: "Nå har du meg de neste ti minuttene!" Trenger vel ikke fortelle at George Best ikke var nevneverdig interessert i ballkontakt i disse minuttene! [:)]

Glemmer heller aldri den skandaløse Cupvinner-cuo finalen mot AC Milan, 16 mai, 1973. Italienerene sparket, lugget og slo gjennom hele kampen. De visste nok at dommeren var kjøpt og betalt, og dergor kunne de tillate seg dette. Men da en Milan-spiller på tampen av kampen satte knottene i Hunters legg, og skrellet den ene strømpem av ham, fikk Hunter rett og slett nok - og sendte italieneren rett i bakken med en knallhard rett venstre!

Men Hunter var ikke bare knallhard, han var også en meget god midtstopper. Da de engelske fotballspillerene valgte sin egen "Player of the Year" for første gang, så var det faktisk Norman Hunter som vant. Dette var kanskje det stolteste øyeblikket i Hunters karriere, for det viste hvor høyt verdsatt han var blant sine kollegaer...

Alle som har møtt Hunter vil fortelle deg at han er en veldig hyggelig mann, som alltid er smilende og imøtekommende. Dette fikk vi også bekreftet i en reportasje på NRK, høsten 1973. Før tippekampen borte mot Chelsea (vi vant 2-1), fikk vi være med på en tur til selveste Elland Eoad! La meg understreke at dette ikke var dagligkost i de dager! Nei, denne reportasjen sendte meg rett inn i en lykkerus som varte i flere uker! Her fikk vi blant annet se Terry Cooper (verdens beste venstreback!), som løp opp og ned tribunebenkene på West Stand, som en del av sitt rehabiliteringsprogram etter det stygge beinbruddet som han pådro seg i en duell med Stokes' høyreback, John Marsh, våren 72.

Vi fikk også møte Eddue Gray, som sa følgende: "Vinner vi ikke ligaen denne sesongen, så vinner vi den aldri!" Og vi vant ligaen!

Men det største høydepunktet i denne (på den tid) fantastiske reportasjen, var vel da vi fikk være med inn på "Sheila's Cafe", som lå like ved stadion. For denne Sheila var ikke noen hvem som helst! Neida, hun var faktisk svigermoren til selveste Terry Yorhat! Og inn på denne lille cafeen kom Leeds-spillerene hver dag etter trening, for å ta seg en kopp te og noe å bite i. Da Sheila ble spurt hvem av spillerene hun likte best, svarte slik: "Alle er greie gutter,men hvis jeg må fremheve en, så må det bli Norman Hunter, for han er alltid så høflig og positiv."

Sånn, nå vet du dette også, Lars Eirik! [:)]

Lars E

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #14 på: Februar 13, 2006, 23:29:06 »
Tusen takk! Alltid så kjekt å lese historiene når du forteller.[:)]

Er blitt litt fjortissforelska i Hunter ja...[:I]

Forever Leeds
Forever Leeds

veteranen

  • Gjest
Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #15 på: Februar 14, 2006, 06:52:00 »
quote:
Originally posted by Larseirik

Tusen takk! Alltid så kjekt å lese historiene når du forteller.[:)]

Er blitt litt fjortissforelska i Hunter ja...[:I]

Forever Leeds



Bare hyggelig det at du synes disse gamle Leeds-episodene er interessante... [:)]

Føler meg vel litt sånn "Asbjørnsen & Moe" når det gjelder å videreformidle gamle Leeds-historier. Men med tanke på mitt fornavn så er det jo ikke helt unaturlig at jeg tar på meg rollen som "Asbjørnsen"! [:)]

Og så får vi bare håpe at noen vil ta på seg oppgaven med å gå inn i rollen som "Moe"... [:)]
« Siste redigering: Februar 14, 2006, 06:52:40 av veteranen »

B-m

LEGENDE: Norman Hunter
« Svar #16 på: August 06, 2006, 01:10:43 »
Bra sidekommentator! Har sikkert lest det hundre ganger i peacock news, men kan ikke dere som har peil fortelle litt om ham? Også kan jeg i gjengjeld fortelle litt om Derry/Westlake/Killa osv når dere er demente på gamlehjemmet om noen år! [8D]

« Siste redigering: Oktober 29, 2014, 21:07:04 av Promotion 2010 »
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

Sheridan

Re: Norman Hunter
« Svar #17 på: August 06, 2006, 01:17:36 »
Veteranen pleier å være god til det her BM....men George Best beskrev engang Norman Hunter's tacklinger som å få ett takras over seg :-) Sier egentlig det meste. En legende! Og en meget sympatisk person.


26Killa

Re: Norman Hunter
« Svar #18 på: August 06, 2006, 01:20:32 »
mere liv i Hunter, enn det var i Gray:P

killer boots, man!!

26Killa, tidligere Foreverleeds
I'm proud to say: I took it in the ass for Leeds tonight".
Robbie Williams

Robert H.

Re: Norman Hunter
« Svar #19 på: August 06, 2006, 01:54:42 »
Hunter gjorde en veldig god figur. Likte godt at han sa at vi supportere er først og fremst opptatt av at spillerne viser skikkelig "passion for the shirt" og at Elland Road blir "a fortress again".


veteranen

  • Gjest
Re: Norman Hunter
« Svar #20 på: August 06, 2006, 02:18:47 »
quote:
Originally posted by B-m

Bra sidekommentator! Har sikkert lest det hundre ganger i peacock news, men kan ikke dere som har peil fortelle litt om ham? Også kan jeg i gjengjeld fortelle litt om Derry/Westlake/Killa osv når dere er demente på gamlehjemmet om noen år! [8D]




Jeg har da fortalt flere historier om den godeste Norm, B-m.

Er det virkelig slitsomt å lese mine innlegg!?! [:0]

Jaja, da kan du bare ha det så godt! [:p][:D]

veteranen

  • Gjest
Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #21 på: August 06, 2006, 02:23:00 »
Du får kose deg litt med denne tråden, B-m. [:)]

AndyMathie

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #22 på: August 06, 2006, 03:54:22 »
Utrolig bra historie. Lo meg halvt i hjel på "nå har du meg i 10 minutter" :D

We are Leeds and we are proud of it!
We are Leeds and we are proud of it!

Jon R

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #23 på: August 06, 2006, 05:07:32 »
Du er virkelig i det gode hjørnet i kveld, veteranen. Er det seieren over Norwich som har fått deg i slikt et godlune? Flere av disse historiene har du fortalt før men vi hører dem gjerne igjen. Litt som " en Disney klassiker, til glede for nye lesere." [:)]

Jon R.
« Siste redigering: August 06, 2006, 05:08:13 av Jon R »
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #24 på: August 06, 2006, 05:47:05 »
quote:
Originally posted by Jon R

Du er virkelig i det gode hjørnet i kveld, veteranen. Er det seieren over Norwich som har fått deg i slikt et godlune? Flere av disse historiene har du fortalt før men vi hører dem gjerne igjen. Litt som " en Disney klassiker, til glede for nye lesere." [:)]

Jon R.




Det var B-m som etterlyste Hunter-historier, så jeg hentet frem disse fra "arkivet". [:)]

Seieren mot Norwich hjalp utvilsomt på humøret. Spillet hørtes ut til å være som forventet på dette stadiet, men utfallet (og det er jo det viktigste!) ble faktisk bedre enn jeg fryktet! [:)]

Arnie

Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #25 på: August 06, 2006, 06:12:34 »
Haha, jeg lo hardt når jeg leste dette: Right-midfield
Mike Summerbee, "Manchester City
The only wide player I have ever seen who would push the ball purposefully in front of him so he could have a 50-50 tackle with the full-back. He usually won them too. Very skilful - but a hard lad". :D
 

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Re: Norman Hunter's Dream Team...
« Svar #26 på: August 07, 2006, 16:45:07 »
quote:
Originally posted by Promotion 07

quote:
Dette var Hunter i et nøtteskall. Herlig type!

Var det ikke Hunter som gikk i klinsj med Francis Leeds (i Derby-drakt) en gang sent på 70-tallet!

Hadde et video-opptak med den bloddryppende seansen en gang, men nå har det blitt borte for meg.

Begge fikk en drøss med kamper utestengt. Tror Lee toppet med 9 kamper, mens Hunter fikk noen færre. Her er jeg absolutt på tynn grunn, men en flott boksekamp var det dog.

Der fikk du et innstikk til nok en god historie, veteranen...[:)]



Dette er helt korrekt, men det var Francis Lee i Derby County som på den tiden hadde et meget bra lag! Noram Hunter var stor, en stålmann. Ble faktisk kåret til Player player of the year en av sesongene på syttitallet for sitt knallharde og oppofrende spill!
Yeboahs vitne

brenaldo

Hunter vs Lee
« Svar #27 på: Januar 12, 2009, 11:20:48 »
Medlem nr. 850

fmtj

  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 5148
  • Total likes: 0
  • Vi har kvittet oss med mange spillere nÃ¥...
    • Vis profil
    • E-post
Sv: Hunter vs Lee
« Svar #28 på: Januar 12, 2009, 12:55:30 »
Husker godt den episoden!!! Lurer på om de to noen gang kom "på talefot" igjen??? Hunter var jo en herlig spiller! Sanver hans kaliber i dagens lag- folk som blør for drakta og tar en punch!
Yeboahs vitne

torivar

  • Gjest
Sv: Hunter vs Lee
« Svar #29 på: Januar 12, 2009, 13:49:32 »
Husker godt den episoden!!! Lurer på om de to noen gang kom "på talefot" igjen??? Hunter var jo en herlig spiller! Sanver hans kaliber i dagens lag- folk som blør for drakta og tar en punch!

Husker også dette, var til og med stort oppslag på sportsrevyen. Husker påfølgende skoledag da vi leedsgutta diskuterte med derbyGUTTEN om hvem som egentlig vant boksekampen.