Skrevet av Emne: Dop og idrett  (Lest 3021 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Dennis

Dop og idrett
« på: Januar 12, 2008, 09:55:50 »
Vet ikke om det er mange skiinteresserte her (er bare måtelig interessert selv) men vet at det finnes sykkelinteresserte i blant andre vår venn Læshmeister og meg selv, på forumet.

Sitter og leser VG i dag og ser at seieren til Kajsa Varis på skiskyttersprinten for damer i går ble tatt imot med blandede følelser. Til tross for at jeg verken så sprinten eller er særlig interessert i dameskiskyting, må jeg si meg enig. Det er merkelig at løpere fra et lag som bedrev organisert doping fra høyeste hold for kun få år tilbake, får lov til å gå renn. Noe er galt i regelverket!

Det samme gjelder Virpi Kuitunen. Hun ble også tatt i den finske skandalen, men er fortsatt like freidig i sine uttalelser om at hun er best i langrenn for damer. Når hun i starten av sesongen slet veldig med sykdom, for så å komme tilbake i toppform, så syns jeg det burde gå en alarm i en margin-idrett som langrenn er. Ikke påstår jeg at hun var dopet i Tour de Ski (ei heller Lukas Bauer) men når de fleste etappene gikk i Tsjekkia og sammenlagtfavorittene ikke ble testet, så syns jeg det lukter dritt lang vei.

Mener bestemt at FIS og sykkelforbundene burde legge ned livstidsutestengelse for folk som blir tatt for organisert doping. Det ødelegger idrettens image og bidrar til å infisere idretten generelt gjennom talentene som igjen må dope seg for å bli gode nok. Dessuten er det jo farlig! Se på Flo-Jo som døde av det, eller Pantani, som tok selvmord som følge av depresjoner grunnet doping.

Nå fremstår jo også Marion Jones som en angrende synder. Krokodilletårene spruter på alle verdens sportskanaler og nå må dama i fengsel også. Det sies at hun er konkurs, men det er vel ikke verre enn at hun trenger å gi ut en selvbiografi, så strømmer pengene inn igjen - grunnet kriminelle handlinger.  >:(

Helt utrolig at farsen fortsatt pågår.
Marching on together!

RoarG

Sv: Dop og idrett
« Svar #1 på: Januar 12, 2008, 21:49:14 »
Ellers kan vi bemerke at mange norske langrennsløpere har en sterk forkjærlighet for ymse astmamedisiner.
"Jeg tror ikke på Gud, men etter Bielsas ansettelse må jeg nok revurdere", Roar Gustavsen, januar 2020

Dennis

Sv: Dop og idrett
« Svar #2 på: Januar 13, 2008, 00:49:04 »
Ellers kan vi bemerke at mange norske langrennsløpere har en sterk forkjærlighet for ymse astmamedisiner.

Påstår ikke at nordmenn ikke kan være involvert. Uansett hvem som taes eller i hvilken idrett, så håper jeg de finner disse taperne.
Marching on together!

Dennis

Sv: Dop og idrett
« Svar #3 på: Januar 24, 2008, 14:16:56 »
Og der ble Kajsa Varis tatt i doping...

Utrolig at de ikke lærer! Burde fått fengsel.
Marching on together!

Kickthemdown

Sv: Dop og idrett
« Svar #4 på: Januar 25, 2008, 02:00:14 »
Og der ble Kajsa Varis tatt i doping...

Utrolig at de ikke lærer! Burde fått fengsel.
Eller juling...  ::)

Alta-White