Skrevet av Emne: BBS  (Lest 2484 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
BBS
« på: Mai 05, 2006, 23:05:51 »
Hvem er det som har funnet på at pengene skal stå på konto i BBS over helgen uten at de går inn på motakers konto. Her betaler jeg en regning, eller så betaler den som skylder meg penger på nettbanken klokken 11.05 fredag morgen/formiddag. De kommer da ikke frem før mandag morgen klokken 07.00. Atpåtil så gjør jeg jobben selv.Hadde Nettbanken fungert , så hadde den jeg betalte penger til hatt pengene på sin konto 2 sekunder etterpå.Det er vel slik den skal fungere. Det er jo jeg som gjør den helvetes jobben selv.
Ps er blakk og en som skylder meg penger betalte fra sin konto klokken 11.05 fredag morgen/formiddag.Da får jeg ikke penger før mandag.[:(!][:(!][V][:0]



Robert

Re: BBS
« Svar #1 på: Mai 05, 2006, 23:42:59 »
Det er forskjell ifra bank til bank, såvidt jeg vet, når overføringen kjøres.
Overfører du penger mellom samme bank, får du forøvrig pengene på et par sekunder [:)]
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

h.b

  • Gjest
Re: BBS
« Svar #2 på: Mai 05, 2006, 23:48:30 »
Dette er en dårlig unnskylding fra bankene. Se på når du bealer med visakortet. Da har den du kjøper varen fra, pengene på kontoen sin i det du godtar transaksjonen. Dette er kun for at bankene skal tjene på rentene. dette bør være noe for forbrukerrådet. Gjør vi jobben selv skal den utføres idet jobben blir gjort fra oss



Robert

Re: BBS
« Svar #3 på: Mai 06, 2006, 00:17:36 »
Når du betaler med Visa, så har IKKE den du kjøper varen fra pengene med en gang. Pengene blir reservert på kontoen, og blir overført ved neste transaksjon.
Om du ikke prater om kredittkort (og ikke debittkort med visa) da, hvor jeg regner med de får pengene med en gang.
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

h.b

  • Gjest
Re: BBS
« Svar #4 på: Mai 06, 2006, 00:18:44 »
Uansett så er det utrolig at overføringa ikke skjer idet du trykker godta




Svend Anders

Re: BBS
« Svar #5 på: Mai 06, 2006, 01:07:15 »
Det har vel kanskje med sikkerhet å gjøre....

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

h.b

  • Gjest
Re: BBS
« Svar #6 på: Mai 06, 2006, 01:17:00 »
hvilken sikkerhet om jeg tør spørre



lojosang

Re: BBS
« Svar #7 på: Mai 10, 2006, 19:01:45 »
bbs har fått kjeft mange ganger for dette. Og det samme har bankene. De har blant annet rugd på penger på regninger som er betalt før forfall inntil forfallsdato.

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

SirOlsen

Re: BBS
« Svar #8 på: Oktober 13, 2006, 10:50:51 »
Ja, det er noe som ikke lukter helt bra av det systemet der ja.. Ekstra irriterende er det jo når man venter lønnsutbetaling en vis dato.. og faller lønnsdatoen på en helgedag, skal jo som regel pengene stå inne på din konto siste virkedag før den opprinnelige utbetalingsdatoen.. Som oftest fungerer jo det som det skal, men har og opplevd at det IKKE har det pga dette tullet der.. og det som regel ganger det passer som aller minst :p hehe... (murphys law ute og går kanskje?...)



MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-

Robert

Re: BBS
« Svar #9 på: Oktober 13, 2006, 14:35:02 »
Hehe, bekymret over at du ikke får lønn idag?
Ved problemer med forumet, ta kontakt via PM

SirOlsen

Re: BBS
« Svar #10 på: Oktober 13, 2006, 14:40:03 »
Hehe, neida.. lønna kom inn på konto på tirsdag :p Og det beste er at jeg ikke hadde rukket å bruke opp forrige måneds lønn enda.. :p det kaller jeg 1-0 til meg :-D

MARCHING ON TOGETHER!
-SirOlsen-