Skrevet av Emne: Rune Hauge og agentene...  (Lest 3925 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Svend Anders

Rune Hauge og agentene...
« på: Juni 09, 2006, 02:39:59 »
Har du god tid bør du lese dette fra Dagens Næringsliv - den sto på trykk for noen dager siden over ørten sider i avisa:

http://avis.dn.no/artikler/avis/article2211.ece

Det er utrolig hvilken verden agentene og fotballspillerne lever i, hva gjelder penger. Cash, cash cash hele veien. Champagne og brune konvolutter under bordet.

Og det fantastiske med det hele er jo at Leeds United vel er den klubben Hauge har drevet aller mest business med/på. I tillegg til nordmenn, husk Rio-overgangen...

Svend


Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

B-m

Re: Rune Hauge og agentene...
« Svar #1 på: Juni 09, 2006, 04:46:07 »
kriminell fyr!! Skulle hatt nakkeskudd.


Parasitt!!
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

veteranen

  • Gjest
Re: Rune Hauge og agentene...
« Svar #2 på: Juni 09, 2006, 08:52:02 »

Denne artikkelen forteller bare det som alle som har vært villig til å holde ører og øyner noenlunde åpne lenge har visst - toppfotballen er preget av en sykelig grådighet! Og bare for å ha sagt det - det er vel ingen som tror at dette bare dreier seg om Hauge , Graham og Souness? Hauge har gjort det "stort" fordi han er dyktigere enn de andre parasittene!

Det fantes også korrupsjon i "gamle dager" da spillere og managare hadde mer "anstendige" lønninger, men det er neppe noen tvil om at dette har eskalert noe voldsomt etter at de virkelig store pengene kom inn i fotballen på nittitallet.

Nå skulle en jo kanskje tro at behovet for å la seg korrumpere ville bli mindre når man allerede tjener så godt at økonomi er det siste en burde bekymre seg for. Men her tror det dreier seg om noen spesielle "mekanismer" som trer i kraft: Gir man folk en lønn som er helt hinsidig i forhold til det arbeidet de utfører, så stimulerer man deres grådighet og de vil etterhvert også begynne å tenke og oppføre seg "hinsidig".

Men vi bør heller ikke glemme at dette vanviddet ikke kan foregå hvis ikke det finnes millioner av nyttige idioter som faktisk betaler for dette smakløse gildet - fansen!
Det virker jo som at både klubber og forbunder er fullstendig blottet for ideer og handlingskraft når det gjelder å rydde opp i denne galskapen (sånn må det vel gå når bukken blir satt til å passe havresekken!), så den eneste redningen jeg klarer å se for meg er et organisert opprør fra supporterene.

Supporterene kan ha en enorm makt hvis vi velger å opptre samlet og organisert. Men da må vi slutte å være "oss selv nærmest" og tenke tanker som dette: "Så lenge min klubb har et godt lag og kan vinne trofeer, så driter jeg i at spillerene tjener noe vannvittig samtidig som mange supportere ikke lenger har råd til å gå på kampene!"

Ps: Jeg har stor forståelse for din harme, B-m. Men siden jeg er motstander av dødsstraff, kan jeg dessverre ikke støtte ditt nakkeskudd-forslag. [:D]

4ever arcticwhite

Re: Rune Hauge og agentene...
« Svar #3 på: Juni 09, 2006, 15:36:29 »
Interessant lesing. Det er vel ingen grunn til å tro at Hauge er den eneste agenten som driver dette spillet. Skulle vært interessant med en fullstendig oversikt over alle Hauges overganger, og hvem som var manager / talentspeider i den aktuelle klubben....

Nakkeskudd er kanskje å gå litt langt, men et par kuler i kneskålene hadde ikke vært så dumt.[:D]

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
« Siste redigering: Juni 09, 2006, 15:37:03 av 4ever »
The future's so White I've got to wear shades 8)

Ronald

Re: Rune Hauge og agentene...
« Svar #4 på: Juni 09, 2006, 15:54:57 »
quote:
Originally posted by 4ever


Nakkeskudd er kanskje å gå litt langt, men et par kuler i kneskålene hadde ikke vært så dumt.[:D]

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]


Gjelding[:0][:p][:D] Lag evenukker av hele gjengen[B)]