Skrevet av Emne: Trenger et godt råd  (Lest 4645 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Pål Einar

Trenger et godt råd
« på: Juni 09, 2006, 20:48:39 »
Jeg jobber for tiden som lærer i Trondheim. Jeg har blitt forespeilet at jeg skal få fortsett med det. Jeg trives veldig godt der jeg er, og er utrolig glade i elevene mine. Om det er gjensidig vites ikke [:I]. Jeg bor imidlertid 3 mil utenfor Trondheim, noe som medfører en arbeidsvei på cirka 25-35 minutter (avhengig av trafikk og slikt... og litt av hvordan Volovoen føler seg).

Nå har jeg blitt tilbudt jobb på en skole i gangavstand fra der jeg bor (noe som er ganske godt gjort... jeg bor på LANDET... jeg ser kyr utenfor stuevinduet mitt...).

Hva skal jeg gjøre?
Skal jeg velge det behagelige og nære, eller skal jeg velge det jeg vet jeg liker selv om det er litt mindre gunstig rent avstandsmessig.

Tips og råd mottas med takk.

Only users loose drugs
« Siste redigering: Juni 10, 2006, 05:32:21 av PÃ¥l Einar »
- Only users loose drugs


Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Trenger et godt råd
« Svar #1 på: Juni 09, 2006, 21:39:41 »
Jeg tror du vil trives de fleste plasser jeg, Pål Einar [:)]
...og at de fleste plasser vil trives sammen med deg.

Det eneste aberet er at det kan være ugunstig å bo samme sted som elevene.
...men det behøver ikke å være negativt...

Én time mer pr arbeidsdag med mulighet til å logge deg inn på luscos.com - det er da vesentlig [:)]




Well the desert is hot, the mountain is cursed
Pray that I don't die of thirst, baby
Two feet from the well

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

lojosang

Re: Trenger et godt råd
« Svar #2 på: Juni 09, 2006, 22:45:13 »
Hvis variasjonen i reisetid er såpass liten er i hvert fall volvoen særs pålitelig!
[:D]



Som vanlig gode råd å hente fra denne kanten! [:D]



Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Sten

Re: Trenger et godt råd
« Svar #3 på: Juni 09, 2006, 23:17:58 »
Følg mavefølelsen. Den svikter deg aldri...

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

Erik_

Re: Trenger et godt råd
« Svar #4 på: Juni 10, 2006, 02:39:04 »
Første jeg tenkte da jeg så dette var: hva tenker madammen mon tro?
(kvinnfolk har jo en tendens til å ha et siste ord med i alt)

Men slik en utenforstående ser det, så er vel dette nesten en vinn-vinn situasjon.

Sier du ja til ny skole, så får du ca. 20-30 min lenger å sove på, el. å drikke kaffe med melk sammen med kidsa. Pappa som du jo er. Og du kan bare løpe hjem for å logge deg på OEF 30 minutter tidligere.

Men kanskje kan det være greit å være der du er nå, og samtidig bruke disse 30 minuttene frem og tilbake på. Hadde det vært en time hver vei så hadde det jo stilt seg litt annerledes. Da hadde jeg sagt; flytt til sentrum. [:)]

Regner med at du mer eller mindre har bestemt deg allerede. Og går sikkert etter lønna. [;)]

" One cannot afford to be a realist "
- Albert "Bobo" Bandura -

Tom S

Re: Trenger et godt råd
« Svar #5 på: Juni 10, 2006, 03:15:42 »
Kor lang kontrakt har du der du er nå?
Er de nye arbeidgiveren ein rival av nåverende?
Har du kysset skuleemblemet og sagt at du aldri vil undervise på ein annan skule?
Er du godt likt blant elever og foreldre der du er nå, vil mange bli dypt skuffet?

Det er mange ting å ta hensyn til ved en overgang!
Ikkje sett deg sjølv i ei knipe ved å ta ein "smithy"!
[:D]


Veit ikkje om eg traff, men dette var ment som spøk og bør ikkje taes alvorlig![:I]



Seriøst så er beste rådet mitt til deg å følge magefølelsen (sånn som piks sier).
Ellers vil eg ikkje sei at 25 minutt bør vere til hinder for å jobbe der du trivest best.
Lykke til i valgets kval - det går nok bra!


WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
« Siste redigering: Juni 10, 2006, 03:17:13 av Tom S »
COME ON LEEDS !!

Klausen

Re: Trenger et godt råd
« Svar #6 på: Juni 10, 2006, 05:21:47 »
Et problem med å undervise rett ved der du bor er at du kan ende opp med å måtte undervise vennene til barna dine! Det kan kanskje bli vanskelig for dem å skille mellom arbeid og privatliv, og det er nok ikke alltid like lett å konfrontere foreldra deres..

Så hvis du trives med den jobben du har ville jeg ikke byttet!

lakris

Re: Trenger et godt råd
« Svar #7 på: Juni 10, 2006, 06:27:23 »
Hvis du trives der du er så bli der. Jeg kjører selv ca en halv time fra og til min lærerjobb, og det er faktisk til tider litt godt. Da får jeg jobben litt unna mentalt, før jeg kommer hjem til mine egne unger.
 

pale

Re: Trenger et godt råd
« Svar #8 på: Juni 10, 2006, 19:59:53 »
Jeg er i samme situasjon som deg. Har 20 min kjørevei til jobben og som lakris sier er det godt med noen rolige minutter i bilen.
Nyheter og politisk kvarter på p2 er et must om morgenen.

Jeg er slik at jeg synes det er deilig å ikke bo på samme sted som elevene, møte foreldre i køen på Meny og måtte diskutere den siste norskkarakteren der.
Men det finnes jo dem som setter pris på det også.

Lykke til med valget.

Pål Einar

Re: Trenger et godt råd
« Svar #9 på: Juni 10, 2006, 20:13:17 »
Takk for mange gode råd.
Jeg setter pris på innspillene.

Mye av det som nevnes over hadde jeg tenkt på før jeg spurte om råd, men det er likevel godt å få bekreftet at jeg ikke tenker bare vissvass.

Må ta en avgjørelse på mandag. Tror jeg begynner å nærme meg en avgjørelse...

Only users loose drugs
- Only users loose drugs


asLeeds

Re: Trenger et godt råd
« Svar #10 på: Juni 12, 2006, 18:20:26 »
ka blei avgjørelsen?
DALHEIM WHITES

Pål Einar

Re: Trenger et godt råd
« Svar #11 på: Juni 12, 2006, 20:05:01 »
Jeg ble tilbudt fast jobb der jeg jobber nå, så avgjørelsen ble lettere enn jeg hadde trodd.
Jeg er veldig glad over at jeg endelig har fått en skikkelig økonomisk trygghet, og i tillegg får lov til å jobbe en plass jeg trives veldig godt.

Only users loose drugs
- Only users loose drugs


lojosang

Re: Trenger et godt råd
« Svar #12 på: Juni 12, 2006, 20:24:20 »
Gratulerer!

Nå skulle vi hatt en frekk party-smiley å friske opp med, piks!



Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Sten

Re: Trenger et godt råd
« Svar #13 på: Juni 12, 2006, 23:59:54 »
Når jeg nå sitter og ser på en noe perpleks sau til venstre for en jævla smurf i smoking som danser oppå to øldrikkende smileyer, ivrig konverserende, så slår det meg at du har den frekke grafikken du trenger, lojo?...

Gratulerer til Trondheim med ny jobb. :)

Pikselator (AKA Sten) -Your Friendly Forum Groundsman
Sten

lojosang

Re: Trenger et godt råd
« Svar #14 på: Juni 13, 2006, 00:39:17 »
[:D]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

HåvardK

Re: Trenger et godt råd
« Svar #15 på: Juni 14, 2006, 04:08:16 »
quote:
Originally posted by Trondheimwhite

Jeg ble tilbudt fast jobb der jeg jobber nå, så avgjørelsen ble lettere enn jeg hadde trodd.
Jeg er veldig glad over at jeg endelig har fått en skikkelig økonomisk trygghet, og i tillegg får lov til å jobbe en plass jeg trives veldig godt.

Only users loose drugs


Grattis, Pål Einar! Dette tror jeg var lurt. Nå kan du jo få sjansen til å søke perm fra din faste jobb(om et par år, kanskje)og så PRØVE å jobbe på hjemstedet - det vil vel dukke opp et eller annet en gang. Her hos oss ser vi helt klart fordelen av å skille privatliv og jobb, noe som er mulig når en bor et stykke unna arbeidsplassen.

Planlagt tur sørover, forresten?