Skrevet av Emne: Selge kontra kjøpe  (Lest 7113 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

h.b

  • Gjest
Selge kontra kjøpe
« på: Juni 12, 2006, 03:34:48 »
Nå har ikke jeg hørt at Blackwell har fått noen sum å handle for, men da betyr det at han må selge for å finansiere kjøp. Selvsagt vil det være en drøm å få penger for Moore, Ricketts og lignende spillere. Men realiteten tilsier at Leeds selger de antatt beste spillerne bare det rette budet kommer. Samt det faktum at Blackwell tror han har cover på disse fra før.
Spillerne som forsvinner er nok Killgallon.Blackwell håper på at Gragan og Butler vil danne stopperparet neste sesong.Altså er Kilgallon ikke nødvendig i Blackwells tankegang.
Hulse.Blackwell mener at han har andre spillere som kan tiltre denne rollen.
Crainey,Harding og Blake. Det samme argumentet som Hulse.
Når disse spillerne forsvinner, så kan Blackwell handle. Det å tro at han kan handle bare spillere som Moore og Rickets forsvinner er ren utopi.
Dette er nok realiteten i de 2 K.B tankeganger



Dennis

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #1 på: Juni 12, 2006, 04:00:45 »
Du har nok rett i det du sier, men du høres veldig negativ ut! Vi har for første gang på årevis mulighet til å si nei til bud, for å presse prisen oppover. Leeds er ikke lenger en klubb som trenger å selge rubbel og bit, når Tottenham, Newcastle og andre kommer med vekselspungen sin.

Selges Hulse eller Kilgallon, så blir det for å skaffe penger til å kjøpe spellere de to K.B'ene mener er bedre! Vi selger ikke lenger for å overleve som foppallklubb, men for å bygge opp et lag som er slagkraftig nok til å rykke opp, og igjen få spille foppall på Old Trafford og Stamford Brigde.

Jeg ønsker ikke salg av verken Killer, Hulse eller Healy, mens spillere som Crainey, Ricketts og Moore gjerne må forsvinne. Vi kan godt kvitte oss med et par spisser (de sistnevnte, til tross for at vi ikke får noe for dem) uten at det må hentes inn nytt blod i den posisjonen. Selges Killer, må vi hente erstatter, også på venstrebacken om Crainey lider samme skjebne.

Jeg sitter allikevel igjen med en følelse av at jeg ikke lenger går og er redd for 'hvem forsvinner neste gang?' som jeg har hatt tidligere. Nå er jeg heller spent på hvem som kommer til oss! Det er en deilig følelse!

Marching On Together!
Marching on together!

Jon R

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #2 på: Juni 12, 2006, 04:24:36 »
quote:
Originally posted by h.b


Spillerne som forsvinner er nok Killgallon.Blackwell håper på at Gragan og Butler vil danne stopperparet neste sesong.Altså er Kilgallon ikke nødvendig i Blackwells tankegang.



For noe spekulativt vås. Les siste TPN og se hva Blackwell sier om Kilgallon. Hvis Leeds selger er det enten fordi vi får et så høyt bud ( på 5 mill eller mer?) at Bates mener vi ikke kan si nei til  det( lite sannsynlig) eller at Kilgallon fristes av PL spill og selv ønsker å dra ( mer sannsynlig.) Selvfølgelig går ikke Blackwell rundt og håper på at det vil skje. Kilgallon er vårt opplagte førstevalg i midtforsvaret neste sesong og en av de spillerne laget skal bygges rundt de neste åra. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: Juni 12, 2006, 04:25:34 av Jon R »
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #3 på: Juni 12, 2006, 04:37:15 »
våsesvar på et våseinnlegg ifølge deg. Spør du Blackwell om hva han mener om Moore så vil svaret være at han mener Moore er meget viktig til neste sesong.
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by h.b


Spillerne som forsvinner er nok Killgallon.Blackwell håper på at Gragan og Butler vil danne stopperparet neste sesong.Altså er Kilgallon ikke nødvendig i Blackwells tankegang.



For noe spekulativt vås. Les siste TPN og se hva Blackwell sier om Kilgallon. Hvis Leeds selger er det enten fordi vi får et så høyt bud ( på 5 mill eller mer?) at Bates mener vi ikke kan si nei til  det( lite sannsynlig) eller at Kilgallon fristes av PL spill og selv ønsker å dra ( mer sannsynlig.) Selvfølgelig går ikke Blackwell rundt og håper på at det vil skje. Kilgallon er vårt opplagte førstevalg i midtforsvaret neste sesong og en av de spillerne laget skal bygges rundt de neste åra. [8)]

Jon R.






Erik_

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #4 på: Juni 12, 2006, 05:00:24 »
Velkommen tilbake Håkon.

Jeg greier ikke helt å forstå innlegget ditt. Annet enn at du mener, eller nærmest telepatisk "vet" at Kevin vil selge Kilgallon og Hulse.

Men dette er jo ikke logisk i det hele tatt. Hvorfor har da Hulse og Kilgallon blitt brukt så mye i sesongen... bare for å få opp markedsprisen?

Jeg må bare denne gangen få si: Hvordan vet du akkurat dette, og hvorfor så brennsikker?

Moore en viktig spiller. Hmm... Du har ikke fått solstikk vel. [;)]

Ps. Kan jeg få nevne at Blackwell har gått ut og avkreftet ryktene om Hutchison og Weir. To gamlinger altså... Synes han bør få et klapp på skuldra for det jeg.

Ja, og så er jeg villig til å spise hatten min hvis ikke Moore forsvinner i sommer. [:o)]

" One cannot afford to be a realist "
- Albert "Bobo" Bandura -

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #5 på: Juni 12, 2006, 05:10:15 »
Erik... den hatten...
Du vet at det må finnes en kjøper også? [^]



Well the desert is hot, the mountain is cursed
Pray that I don't die of thirst, baby
Two feet from the well

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Erik_

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #6 på: Juni 12, 2006, 05:14:55 »
Det er alltid èn Asbjørn.

Det er alltid ÈN.

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #7 på: Juni 12, 2006, 05:20:25 »
quote:
Originally posted by Enrique

Det er alltid èn Asbjørn.

Det er alltid ÈN.


Bare her på OEF er vi minst tre... [8D]



Well the desert is hot, the mountain is cursed
Pray that I don't die of thirst, baby
Two feet from the well

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Leedsfan

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #8 på: Juni 12, 2006, 15:07:32 »
Vet ikke helt om jeg forsto det innlegget der, H.B kan ikke du forklare hva du egentlig mener at KB gjør at Bates er enig i som gjør av vi selger spillere og ikke kjøper spillere bla bla bla?
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

Jon R

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #9 på: Juni 12, 2006, 17:07:18 »
quote:
Originally posted by h.b

Spør du Blackwell om hva han mener om Moore så vil svaret være at han mener Moore er meget viktig til neste sesong.



Har du en kilde eller det enda mer spekulativt vås fra din side, Håkon? [:I]

Jon R.
Jon R.

lojosang

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #10 på: Juni 12, 2006, 17:19:24 »
quote:
Originally posted by Mr Kaizer

Du har nok rett i det du sier, men du høres veldig negativ ut!



[:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0][:0]

Nei, nå gir jeg meg ende over! Pessimisme fra vår venn h.b?
Nå stårkje verå te påsje!


[:p]

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Trond A

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #11 på: Juni 12, 2006, 18:10:29 »
quote:
Originally posted by Jon R

quote:
Originally posted by h.b

Spør du Blackwell om hva han mener om Moore så vil svaret være at han mener Moore er meget viktig til neste sesong.



Har du en kilde eller det enda mer spekulativt vås fra din side, Håkon? [:I]

Jon R.



Dette er snøen som fallt i fjor. Utsagnet fra Blackwell ang. Moore kom like etter overgangen fra Burnley ( og kan leses i TPN for ca ett år tilbake- for de som ikke har fått det med seg). [;)] Siden kom Hulse på permanent basis, og i tillegg Blake og Cresswell. The rest is history...

Utsagnet fra H.B. er nok ett av mange "male fanden på veggen" utsagn, og med en snert av ironi. [:)]





Trond, Luscos medl. 338
Luscos medl. 338

sindre12

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #12 på: Juni 12, 2006, 20:38:37 »
jeg håper vi kvitter oss med cregan,harding,ricketts,bakke,moore. men vi må beholde killa og hulse mn kansje ikke healy vi trenger ikke penger når vi ikke har klassespelerar som hulse,healy,killa tror at folk som walton,beckford. kansje harding han har jo ikke fått mye sjanser som f.eks crainey han har fart fine innleg crainey har bare fine innlegg!!!!
Beckford 4 England!

Karl Hot Shot

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #13 på: Juni 13, 2006, 18:40:20 »
Leeds United kan selge hvem det skulle være, unntatt Matthew Kilgallon, Frazer Richardson og kanskje Simon Walton, dersom det er penger å hente og bedre erstattere å finne. Nå har det aldri vært smart å gjøre for store utskiftninger i et lag, men årets utgave var ikke godt nok til å rykke opp, og da MÃ… det bare gjøres dramatiske endringer. Den litt halvveis oppegående leser av OEF vil legge merke til at jeg kun freder egenproduserte spillere. Det er ingen grunn til å gå i taket av ren forargelse om Hulse eller Healy blir solgt, bare prisen er god. Shaun Derry kan det imidlertid være smart å beholde. Han viser i det minste innsats på midtbanen, og han kan ha ei framtid på Elland Road. Men Derry scorer for lite. Det er et problem å ha en midtbanemotor som ikke er målfarlig.
 

L.RADEBE

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #14 på: Juni 13, 2006, 19:03:00 »
9 spillere ut: Pugh, Wright, Miller, Douglas, Moore, Ricketts, Healy, Bakke, Sullivan.
Ingen skade skjer på keeperplassen da jeg mener Bennett er en fullgod erstatter i mål.

Videre så tror jeg vi kan forvente oss en travel sommer. Og jeg blir overhodet ikke overrasket om det komme en eller to "major signings" i løpet av sommeren. Ikke overganger, men gratisspillere for å få tilbake litt optimisme og entusiasme blant supporterene.

I år er jo året vi skal opp, så da må det investeringer til.
 

h.b

  • Gjest
Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #15 på: Juni 14, 2006, 02:45:24 »
Hvor har du det om at Sully skal vekk. Greit nok at vi må ha en bedre keeper =yngre etterhvert, men å påstå at Benett er en fullgod erstatter, ja det er jeg meget skeptisk til. Sully forsvinner kun hvis en premier Leage klubb legger minimum 1 mill pund på bordet. Sully tror nok han kan spille resten av karrieren i Leeds. Og den nærmer han seg slutten på.
quote:
Originally posted by L.RADEBE

9 spillere ut: Pugh, Wright, Miller, Douglas, Moore, Ricketts, Healy, Bakke, Sullivan.
Ingen skade skjer på keeperplassen da jeg mener Bennett er en fullgod erstatter i mål.

Videre så tror jeg vi kan forvente oss en travel sommer. Og jeg blir overhodet ikke overrasket om det komme en eller to "major signings" i løpet av sommeren. Ikke overganger, men gratisspillere for å få tilbake litt optimisme og entusiasme blant supporterene.

I år er jo året vi skal opp, så da må det investeringer til.





L.RADEBE

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #16 på: Juni 14, 2006, 05:19:28 »
Hørte det fra noen kontakter i Leeds. PL klubb som var ute etter han. Visstnok derfor Wilkershere (husker ikke helt navnet hans) fikk seg ny 3 mnd kontrakt.
Løpet om hvem som skulle stå før sesongsstart i fjor var relativt jevnt, ingen ville vel sagt noe om Bennett hadde seilet opp som førstevalg. Går Sullivan så sparer vi mye på lønnen hans, noe som kanskje kan brukes på å hente Carson tilbake?
 

Jon R

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #17 på: Juni 14, 2006, 06:11:37 »
quote:
Originally posted by L.RADEBE

Hørte det fra noen kontakter i Leeds. PL klubb som var ute etter han. Visstnok derfor Wilkershere (husker ikke helt navnet hans) fikk seg ny 3 mnd kontrakt.



Hmmm. Noe som sier meg at man ikke skal stole 100% på "fakta" fra unge Radebe. Er det de "sikre"  Smith kildene dine som har opplyst deg om navnet på denne unge keeperen? [:D]

Jon R.
Jon R.

h.b

  • Gjest
Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #18 på: Juni 14, 2006, 06:43:03 »
kanske det er Everton. De har jo meget gode erfaringer med å hente aldrende Leeds keepere



L.RADEBE

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #19 på: Juni 14, 2006, 06:49:14 »
Eplekjekk fyr du med det klingende dobbeltnavnet.
Mark Wilberforce heter keeperen som fikk ny 3mnd kontrakt. Hvis du følger med at du vel skjønt det.

Du tror meg ennå ikke på Smith nei. Helten som forlot Leeds med et såÃ… tungt hjerte. Ho ho.
 

L.RADEBE

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #20 på: Juni 14, 2006, 06:51:07 »
Mener det var Sheffield United h.b
 

Jon R

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #21 på: Juni 14, 2006, 17:26:59 »
quote:
Originally posted by L.RADEBE

Eplekjekk fyr du med det klingende dobbeltnavnet.
Mark Wilberforce heter keeperen som fikk ny 3mnd kontrakt. Hvis du følger med at du vel skjønt det.

Du tror meg ennå ikke på Smith nei. Helten som forlot Leeds med et såÃ… tungt hjerte. Ho ho.



He-he. Kjekkere enn de fleste. [:D]

Neida. Jeg bare tøyser litt med deg i en tid da forumet er litt dødt. Det beste er igrunn å svare med samme mynt, så kansje vi kan bidra til å få opp temperaturen her inne. [:)]

Jon R.
Jon R.

Svend Anders

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #22 på: Juni 14, 2006, 18:53:20 »
quote:
Originally posted by L.RADEBE

Mener det var Sheffield United h.b



Sheffield United har vel blitt linket til Bennett i flere uker nå, de. Har aldri hørt Sullivan koblet til de...

Svend

Svends Blogg - http://blogg.svendanders.com

Erik_

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #23 på: Juni 14, 2006, 19:18:31 »
Kan heller ikke skjønne at Warnock ønsker å hente inn en 1.keeper foran Paddy Kenny. Som han har uttalt er god nok for landslaget til England.

Mener også at Bennett har vært linket bort på grunn av lite spilletid. Kanskje var det Sheffield som Svend sier. Jeg finner ikke noe info om det lenger, selv hvor mye jeg leter. Men synes å huske at Svend har noe korrekt i sine antagelser.

Ser liksom ikke for meg at Sullivan drar til Sheffield som 2.valg bak Paddy, mens Bennett tar over i Leeds. Men undere har vel skjedd før. Og kontakter i Leeds har vel rett av og til de også. Det skal man ikke kimse av. [:)]
« Siste redigering: Juni 14, 2006, 19:22:23 av Enrique »

Karl Hot Shot

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #24 på: Juni 15, 2006, 21:21:58 »
quote:
Originally posted by Enrique

Kan heller ikke skjønne at Warnock ønsker å hente inn en 1.keeper foran Paddy Kenny. Som han har uttalt er god nok for landslaget til England. [:)]



Paddy Kenny har to kamper i buret for Irland (republikken). Han er riktignok født i Halifax i Yorkshire, men foreldrene er irske. Om Neil Warnock skulle mene at Kenny er god nok for England, vil det bare føye seg inn i rekken av uttalelser som er på kanten fra hans side. Kenny er tvilsomt god nok for Premier League. Rekkevidden er for dårlig (og da tenker jeg ikke på midja hans).
 

4ever arcticwhite

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #25 på: Juni 15, 2006, 21:30:30 »
Kan ikke huske å ha sett Paddy Kenny i aksjon, men navnet gir meg umiddelbart assosisasjoner til en litt smålubben kar med sixpence og grønn ensfarget keepertrøye, som helst står i mål uten keeperhansker, og mer enn gjerne tar seg en tur på puben etter trening og kamp.....

- The future's so white, I've got to wear shades [8D]
« Siste redigering: Juni 15, 2006, 21:31:59 av 4ever »
The future's so White I've got to wear shades 8)

L.RADEBE

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #26 på: Juni 15, 2006, 22:28:37 »
Skjønner Jon R :)
De jeg kjenner i Leeds sa at Leeds United skulle i tillegg til Norge tur skulle til Sør Afrika også. Men det var hvis vi klarte å rykke opp.. Dette kan vel Svend bekrefte. Tror nemlig ikke at dette nådde media? Bare for å bevise at de har peiling liksom. He he.

Sullivan har jeg dog ikke fra dem. Men det hadde ikke gjort meg noe om han hadde gått, noe stort savn hadde han vel ikke blitt. Vil helst ha litt yngre krefter inn..
 

Erik_

Re: Selge kontra kjøpe
« Svar #27 på: Juni 16, 2006, 05:08:58 »
quote:
Originally posted by Karl "Hot Shot"
Paddy Kenny har to kamper i buret for Irland (republikken). Han er riktignok født i Halifax i Yorkshire, men foreldrene er irske. Om Neil Warnock skulle mene at Kenny er god nok for England, vil det bare føye seg inn i rekken av uttalelser som er på kanten fra hans side. Kenny er tvilsomt god nok for Premier League. Rekkevidden er for dårlig (og da tenker jeg ikke på midja hans).


Har han ikke fem da ?

Riktignok nevnte Warnock dette i et eller annet fora. Tror det kan ha vært under den siste Preston kampen, når lyset gikk. At han ikke er det er nesten selvsagt. Men pga. dette finner jeg det da rart at han skulle ønske å hente inn en ny 1.keeper. For jeg regner med at Sullivan ikke tar til takke med å være 2.valg.

Ser heller for meg at Bennett drar.

" One cannot afford to be a realist "
- Albert "Bobo" Bandura -