Skrevet av Emne: EX-spiller: Seb Carole  (Lest 17335 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Oggy

Re: Carole!!!
« Svar #30 på: August 14, 2006, 00:50:21 »
Intet dumt spørsmål, 26Killa!

Satt med samme følelsen selv, hvorfor setter vi innpå en liten
pingle rett før slutt da vi trenger muskelkraft i duellene.

For jævlig å tape denne kampen.
Fy fan.
Oggy

Peter7

Re: Carole!!!
« Svar #31 på: August 14, 2006, 01:49:33 »
Så dere uttrykket til Healy da han ble byttet ut?
Må være bittert å bli byttet ut når han har spilt så godt, og til overmål mot en spiller på bedriftsnivå.

Lewis mot Richardson - ok, defensivt bytte.

Stone mot Carole var bare dumt, og kostet oss ett poeng.

Blackwell på tribunen i neste kamp!
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

26Killa

Re: Carole!!!
« Svar #32 på: August 14, 2006, 01:52:49 »
quote:
Originally posted by Peter7

Så dere uttrykket til Healy da han ble byttet ut?
Må være bittert å bli byttet ut når han har spilt så godt, og til overmål mot en spiller på bedriftsnivå.

Lewis mot Richardson - ok, defensivt bytte.

Stone mot Carole var bare dumt, og kostet oss ett poeng.

Blackwell på tribunen i neste kamp!



Oh my god[xx(]

ja. det var jo Carole sin feil[:o)]
det kom et kast så et raskt innlegg, og Leeds tapte duelen og ble mål ut av det, men hvis Stone hadde spilt hadde vi jo ikke sluppet inn d målet[:o)]

killer boots, man!!

26Killa, tidligere Foreverleeds
I'm proud to say: I took it in the ass for Leeds tonight".
Robbie Williams

Peter7

Re: Carole!!!
« Svar #33 på: August 14, 2006, 01:56:21 »
quote:
Originally posted by 26Killa

quote:
Originally posted by Peter7

Så dere uttrykket til Healy da han ble byttet ut?
Må være bittert å bli byttet ut når han har spilt så godt, og til overmål mot en spiller på bedriftsnivå.

Lewis mot Richardson - ok, defensivt bytte.

Stone mot Carole var bare dumt, og kostet oss ett poeng.

Blackwell på tribunen i neste kamp!



Oh my god[xx(]

ja. det var jo Carole sin feil[:o)]
det kom et kast så et raskt innlegg, og Leeds tapte duelen og ble mål ut av det, men hvis Stone hadde spilt hadde vi jo ikke sluppet inn d målet[:o)]

killer boots, man!!

26Killa, tidligere Foreverleeds



Nei, tror ikke han bestemte selv at han skulle byttes og hvem han skulle byttes med.

Det er enkelt å være etterpåklok, men Blackwells tre bytter førte nok til at leeds ble presset lengre bakover på banen - og da kom det et mål helt til slutt.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

26Killa

Re: Carole!!!
« Svar #34 på: August 14, 2006, 01:58:43 »
vil nå si at vi ble presset nok så mye før byttene på slutten!

killer boots, man!!

26Killa, tidligere Foreverleeds
I'm proud to say: I took it in the ass for Leeds tonight".
Robbie Williams

jarle

Re: Carole!!!
« Svar #35 på: August 14, 2006, 02:01:11 »
KORT OG GODT... det som skjer i en kristisk fase av kampen er følgende...

Vi tar ut i tur å rekke våre tre av våre beste og mest rutinerte spillere som samtidig alle hadde kanonkamper mot CP... Disse erstattes desverre av middelmådigheter.

Jeg kan forsvare bytter i en fase av en kamp hvor man bytter offensive mot defensive eller omvendt for å snu en trend.
Her er det desverre ikke dette som er tilfelle. Logisk sett skulle Blake (ikke Moore) erstattet Healy, Richardson mot Lewis OK, Stone mot en tilsvarende spiller eller defensiv midtbanemann...(ikke Carole).

Og etter å ha blitt presset bakover på slutten var det vel drømmeri å tro at vi skulle ta 3 poeng. Nei her var oppgaven å ta med seg et velfortjent poeng hjem til ER.

Igjen dårlig coaching... nothing more...nothing less... akkurat som mot QPR...

Peter7

Re: Carole!!!
« Svar #36 på: August 14, 2006, 02:03:02 »
Ja, det er jo mer vanlig å ta ut spillere som ikke har dagen, enn å ta ut spillere som har dagen.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Henning

Re: Carole!!!
« Svar #37 på: August 14, 2006, 02:26:52 »
At Healy blei bytta ut var vel naturleg. Sprang veldig masse og var sleten på slutten. Moore som kom inn gjorde ein like bra jobb, som Healy i andre omgang. Grunnen til at det blei Moore i staden for Blake, var kanskje fordi Moore er ein endå meir bakromsspelar enn Blake. Trur nok Blake er foran Moore i køen for startplass neste gong.

Frazer inn for Lewis var og greitt, sjølv om eg venta på bytte av Westlake.

At Stone vart bytta ut, sat eg og å venta på. Eg set spørsmålteikn på at det kom so seint (når han hadde holdt ut so lenge, hadde han nok klart eit par minutt til), og (som andre har vore inne på) at det skjedde mens CP hadde ballen.
Samtidig må eg vere so ærleg å seie at eg pusta letta ut for at det blei stopp i spelet. Noko som spelarane desverre også gjorde.

Ein kan diskutere kor lure byttar Blackwell gjorde, men når alt kjem til alt var det nokre sekund uoppmerksomheit frå spelarane som øydela poengfangsten.

Henning

auren

Re: Carole!!!
« Svar #38 på: August 14, 2006, 04:10:17 »
Grunnen til at vi taper er fordi vi spiller med 10 mann. Legg all skyld paa Horsfield. Unoedvendig roedt kort. Kan ikke forsvares. Han har skuffet baade manager, medspillere og fans i dag. Haaploest!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

GeirO

Re: Carole!!!
« Svar #39 på: August 14, 2006, 04:24:42 »
Helt enig. Horsfield er den store synderen. Ikke kjøp den mannen. Han er voldelig.

De som mener Carole har skylda for at vi tapte må vel ha drukket vel mye lim i løpet av matchen.......
MOT

trosetti

Re: Carole!!!
« Svar #40 på: August 14, 2006, 04:27:39 »
quote:
Originally posted by GeirO

Helt enig. Horsfield er den store synderen. Ikke kjøp den mannen. Han er voldelig.

De som mener Carole har skylda for at vi tapte må vel ha drukket vel mye lim i løpet av matchen.......



Helt enig. Kan ikke klandre en ving som spiller 6 min, og nesten ikke er involvert. Skal vi sette spørsmålstegn ved noen her, så må det vel være KB, som setter han inn. Men det kan jo også diskuteres, da han kanskje gikk for seieren, i stedet for uavgjorten.

God, shave your legs, og heia Leeds United!
"E ska spele førr Junaitid!" Tore Andre Flo, 03.01.07

jarle

Re: Carole!!!
« Svar #41 på: August 14, 2006, 04:41:46 »
En ving som spiller i 6 minutter og nesten ikke er innvolvert... GODT SAGT! kanskje problemet ligger der... det er vel ingen som har sagt at han laget selvmål!!! Og poenget er vel ikke om det er Carole eller Ole Brum... hovedpoenget READ MY LIPS er hvilke typer bytter vi (LEEDS) gjør i hvilke faser av kampen... Ta ut våre tre beste og erstatte de med middelmådigheter i en fase vi skal sikre 1 poeng... det er og blir feil!

Blackwell er mannen og skylde på... GOT IT!!!...

GOD NATT!!!

B-m

Re: Carole!!!
« Svar #42 på: August 14, 2006, 04:46:07 »
Ja det er godt å ha noen å skylde på!
Tror Killa og Horsfield er mine kandidater.

Slikt skjer! get over it
---------------------------
who killed Trondheimwhite?

ToreLA

Re: Carole!!!
« Svar #43 på: August 14, 2006, 04:48:19 »
Ja, skal vi leke skylde-på-leken er det vel Horsfield som bør få gjennomgå. Makan til latterlig uproffesjonell oppførsel.




----------------------
www.thelist.no
www.myspace.com/thelistsandnes


Totto

Re: Carole!!!
« Svar #44 på: August 14, 2006, 14:28:45 »
quote:
Originally posted by HåvardK

I min glanstid som fotballspiller var det en tommelfingerregel at en aldri byttet på dødball imot. Kanskje var det en grunn til at denne regelen oppsto.



Spot on!

Etter min mening var dette en taktisk brøler som etterlot venstreside langt mer åpen og skapte uro i rekkene.
Med en spiller som Stone kan man ikke regne betydelighet kun i svettedråper og nedlagte meter, her er det også kommunikasjon og plasseringssikkerhet.

Skal jeg også hente poeng fra min lysende karriere, er det at man skal gjøre medspillerene sine gode. Til det tror jeg Stone er langt bedre en Carole.


Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no
Totto

Solamen miseris socios habuisse malorum

lojosang

Re: Carole!!!
« Svar #45 på: August 14, 2006, 16:10:39 »
Jeg tipper det var flere enn meg som satt og ventet på et taktisk bytte for å hale ut tida da Stone gikk ut.
Og rutinerte Stone klarte da også å bruke en halv evighet på å komme seg av banen.

Jokke for LUSCOS!
- Leif Olav

Papi

Re: Carole!!!
« Svar #46 på: August 14, 2006, 16:13:04 »
Djiissess gutter!

Er bare å innsjå at denne kampen tapte Leeds fortjent med tanke på sjanser og spel i andre omgang. Jaktes det på syndebukker må dette vera Horsfield. Det var vanskeleg å sjå kva som eigentleg hende i den situasjonen, men har nok brukt albogen eller knyttneven!

Siste byttet vert gjort for å hale ut tida, og presiserer at målet kjem på høgresida til Leeds. Kelly som ikkje støter på Granville, og Killah som ikkje for tak på Morrison. Carole spelte vel på venstrekanten, så herved frikjenner eg han frå målet!

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

As I Walk trough the shadow of the valley of death I will fear no evil....
As I Walk Through The Shadow Of The Valley Of Death, I Will Fear No Evil

Jon R

Re: Carole!!!
« Svar #47 på: August 14, 2006, 16:42:09 »
Carole kan vel ikke lastes for tapet, men det lille jeg så av han var ikke så veldig oppløftende. Måten han tapte en løpsduell mot Granville, vitnet ikke om et hurtigtog akkurat. Har ikke noe god magefølelse når det gjelder denne karen, utfra hva jeg har sett, lest og hørt. Får nesten lyst til å satse en hatt igjen. [:I]

Jon R.
« Siste redigering: August 14, 2006, 16:42:47 av Jon R »
Jon R.

veteranen

  • Gjest
Re: Carole!!!
« Svar #48 på: August 14, 2006, 20:50:44 »
Tittelen på denne tråden har dessverre ført til noen misforståelser og avsporinger av diskusjonen.

Slik jeg tolker det Jarle skriver, så er ikke han først og fremst ute etter å "ta "Carole, men heller å sette et kritisk søkelys på Blackwells tenking og taktiske beslutninger i den ofte avgjørende sluttfasen av kampen. Dette "søkelyset" er selvsagt helt på sin plass!

Vi hadde jo rutinerte folk som Blake og Gregan på benken, og for meg virker det innlysende at det måtte være smartere å sende innpå sånne folk når kampen skal "kveles", heller enn en urutinert og (tilsynelatende) taktisk uskolert spiller som Carole.

Men jeg tar det for gitt at disse beslutningene blir diskutert på Blackwells kontor i dag. Vi har jo tross alt en "match-analyser" i klubben...

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Carole!!!
« Svar #49 på: August 14, 2006, 23:07:19 »
quote:
Originally posted by veteranen
Men jeg tar det for gitt at disse beslutningene blir diskutert på Blackwells kontor i dag. Vi har jo tross alt en "match-analyser" i klubben...


...som faktisk er oppgradert til å være med på lagbildet!

Dét skjedde ikke i Dons tid, Asbjørn [:)]



He saw an animal leavin' a muddy trail
Real dirty face and a curly tail
He wasn't too small and he wasn't too big
"Ah, think I'll call it a pig"

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Per-Stian

Re: Carole!!!
« Svar #50 på: August 14, 2006, 23:23:00 »
Carole e uskuldig!

veteranen

  • Gjest
Re: Carole!!!
« Svar #51 på: August 15, 2006, 00:40:24 »
quote:
Originally posted by Asbjørn

quote:
Originally posted by veteranen
Men jeg tar det for gitt at disse beslutningene blir diskutert på Blackwells kontor i dag. Vi har jo tross alt en "match-analyser" i klubben...


...som faktisk er oppgradert til å være med på lagbildet!

Dét skjedde ikke i Dons tid, Asbjørn [:)]



Det har du helt rett i, Asbjørn.
Verden går fremover.. på noen områder! [:)]

jarle

Re: Carole!!!
« Svar #52 på: August 15, 2006, 06:18:41 »
Takk veteranen... endelig en som tok poenget... Et Gregan bytte og Blake isteden for Moore i de to siste kampene og vi ville trolig hatt 3 poeng mer en idag!!!

Milou

Re: Carole!!!
« Svar #53 på: August 15, 2006, 14:13:14 »
Dette luktar etterpåklokskap lang veg. Stone var kjørt, og eit taktisk bytte rett før slutt for å dra ut tida og la spelarane få att pusten er som tatt ut av læreboka for å sitera Arne Scheie. Eg er sikker på at dei samme innlegga hadde komme om Blackie ikkje hadde gjort eit bytte på slutten, om han hadde satt inn Gregan i staden, eller om han hadde hatt ein reservekeeper på benken. Eg forstår at det er enkelte som ser det som si oppgåve å finna feil i det Blackie gjer, men viss dette er det beste de klarar å komma med, sit nok Blackie trygt i 3 år til.

samadhi

Re: Carole!!!
« Svar #54 på: August 15, 2006, 15:25:18 »
Dette er jo en idiotisk diskusjon, og si at bytter 5 min før slutt har tapt oss 3 poeng er vel litt drøyt. Hadde Stone spilt hele kampen kunne han jo like gjerne fått et illebefinnende og scoret 3 selvmål.......

marching on together,
derudaf forever...
marching on together,
derudaf forever...

Peter7

Re: Carole!!!
« Svar #55 på: August 15, 2006, 15:45:01 »
Hele poenget er jo at KB jr. har hatt litt for mange taktiske "blundere" ... men, det har vel sikkert alle managere hatt.

Ellers er jo etterpåklokskap et privilegium som de fleste fotballsupportere bevilger seg - det er jo så mye enklere enn å være klok på forhånd.
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Jon R

Re: Carole!!!
« Svar #56 på: August 15, 2006, 16:03:36 »
"Taktisk blunder" er jo da også bare en påstand. Skjønner godt bruken av Moore: Relativt hurtig og duellsterk spiller med lavt tyngedepunkt og god ballkontroll. Carole skjønner jeg mindre av. Urutinert vingspiller som ser ut til å mangle ekstreme ferdigheter.
Stone virket helt kjørt og et bytte i hektiske sluttsekunder for et lag som er under press, er da regelen mer enn unntaket hos de fleste managere. Selv ville jeg satt innpå Gregan de siste 5 minuttene istedet for Carole, men tanken bak å sette inn en offensiv spiller var vel å binde opp CP forsvarere eller kanskje skape en overgang selv. [8)]

Jon R.
« Siste redigering: August 15, 2006, 16:04:08 av Jon R »
Jon R.

GeirO

Re: Carole!!!
« Svar #57 på: August 15, 2006, 16:33:36 »
quote:
Et Gregan bytte og Blake isteden for Moore i de to siste kampene og vi ville trolig hatt 3 poeng mer en idag!!!


Fantastisk påstand, spør noen meg. Ordet "trolig" betyr vel sånn ca. 60-70 % sikkert, og det er vel ganske uhyrlig å påstå at gamle Gregan eller Blake skulle avverget målene til CP og QPR alene!!!
MOT

jarle

Re: Carole!!!
« Svar #58 på: August 15, 2006, 17:50:15 »
Unnskyld meg... Det er vel helt rettmessig å kunne stille et ?-tegn ved taktiske bytter... Det er vel innlysende at en rutinert mann som Gregan med defensive kvaliteter er et bedre valg en en vingleving når det er minutter igjen av en kamp hvor vi spiller med 10 mann og skal forsvare oss mot et stormløp... ???

MEN NOK ER NOK... tråd avluttes herved!!!

GeirO

Re: Carole!!!
« Svar #59 på: August 15, 2006, 18:01:25 »
Kan avslutte tråden med at jeg er enig i at det kan stilles spørsmålstegn ved Carolbyttet, det var ikke tradisjonelt (men målene hadde nok høyst sannsynlig kommet okke som)[^][^]
MOT