Skrevet av Emne: Ex-Manager: Kevin Blackwell  (Lest 30628 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

auren

Re: Blackwell - ønsker meg en edruelig analyse
« Svar #120 på: August 20, 2006, 19:14:47 »
Vel... Denne sesongen har vi faatt inn i overkant av 3 millioner pund, og kun brukt i overkant av 1 million pund. KB vil nok ikke kunne utnytte forskjellen paa 2 millioner som man kanskje ville tro. That's a tight budget!
I fjoraarsesongen ble vel baade Cressy og Blake kjoept for rundt et par millioner pund til sammen, mens foerste aaret stort sett var free transfers. Det er ihvertfall ingen tvil om at etter KB tok over saa har vi faatt inn mye mer penger, enn hva vi har brukt paa spillere.

Leeds
Till
I
Die!

Edit: Naa ble jo Rob Hulse ogsaa kjoept inn foran begynnelsen av fjoraarets sesong for 1.1 millioner pund. Saa Blake, Cressy og Hulse kostet rundt om kring 3 millioner pund. Naa kjoepte vi ogsaa David Healy foerste sesongen i CCC, men husker ikke hva vi betalte. Noe i underkant av 1 million pund?
« Siste redigering: August 20, 2006, 19:18:28 av auren »
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

Bye

Re: Blackwell - ønsker meg en edruelig analyse
« Svar #121 på: August 20, 2006, 19:18:09 »
Fått inn og fått inn - klubben har vel stort sett vært en mellomstasjon før endel av pengene forsvant til kreditorer, lønninger til  tidligere ansatte og diverse andre utgifter som stadig dukker opp. Vi salter ikke akkurat ned så mye.
Trønder i Bergen!

auren

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #122 på: August 20, 2006, 19:43:05 »
Meget bra innlegg Totto. Enig i stort sett alt du skriver her. Vaare tre foerste kamper maa vel alle enes i at var godkjent. Den fjerde kampen var derimot meget slett, men slikt slett spill skjer alle lag fra tid til annen.

Er ogsaa kritisk til KBs uttalelser at han forventet seier mot Cardiff, og at han spiller med en skadeplaget Stone fra starten av, og erstatter han med en ny skadeplaget spiller. Kunne gjerne likt aa sett Carole fra start og kanskje hatt en av unggutta paa benken (Morris, Bayly eller Howson).

auren, som ser at vi naa er noedt til aa vise hvem som er storebror i Yorkshire paa soendag!

Leeds
Till
I
Die!
"Guardiola said: 'You know more about Barcelona than I do!'"
Marcelo Bielsa, 16.01.19, etter Spygate-foredraget sitt.

mads

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #123 på: August 20, 2006, 20:09:25 »
Mange gode indlæg her, og jeg er fuldstændig enig i at der snart skal ske noget ellers går der stille og roligt endnu en sæson uden oprykning...
har også støttet KB, og han gjorde det godt i starten. Men føler ikke at han kan føre os videre; hans mangel på taktiske evner, hans ofte dumme udskiftninger, hans mangel på motivations evner, hans mangel medie evner og ikke mindst hans til tider underlige spiller køb og salg, gør at jeg hellere end gerne ser ham erstattet nu...
tror også at ca. 80% af leeds' fans har det på samme måde, og KB må jo føle presset, og manglen på tillid fra fans, men efterhånden også fra klubben.
Han formår sjældent at vinde en kamp taktisk, og lader det op til spillere at afgøre det hver gang. Han vinder utroligt sjældent en kamp på hans udskiftninger og ændringer i spillestil...
Vi spiller ofte dårligt, og vi spiller med en forkert opstilling! 4-5-1 duer ikke i denne række, især ikke når man skal forestille at være et "tophold".
Healy/Blake som højre kant gør mig direkte sur, spil nu med to mand fremme!
Sæsonen kan stadig reddes da jeg mener at vi har et ret godt hold, især hvis vi formår at finde en spiller eller to på lån inden d.31. Vi mangler stadig alvorligt en venstre back, og en angriber. Håber meget at Warner bliver hele sæsonen, ellers skal vi også finde en målmand.
Jeg tror ikke på at vi nogensinde rykker op i PL med KB som manager, og håber efterhånden at manden enten selv går pga. presset eller at Bates fyrer ham! Hellere i dag end i morgen efter min mening.
Men hvem skal så tage over? Håber virkelig at vi kunne finde en rigtig god manager, Curbs er jo fri på markedet, men tvivler på at han har lyst til at komme her til.

Premier League i næste sæson!
« Siste redigering: August 20, 2006, 20:13:53 av mads »
 

Einar

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #124 på: August 20, 2006, 21:01:35 »
Godkjent de 3 første - mja, jeg vet ikke jeg.

Det er jo i utgangspunktet ikke spesielt imponerende å bli rundspilt av Norwich. At man så guller det til resultatmessig kan vel neppe tilskrives noe annet enn Norwich' udugelighet foran mål.
Så fungerer spillet noe bedre mot QPR, men når man sitter der med seieren i lomma slipper man inn en utligning på overtid, og gudene skal vite at QPR ikke er noen målestokk hvis det er play-off som er målsetningen.
Mot CP ble vi igjen i all hovedsak utspilt, riktignok med en mann mindre i større deler av kampen.

Mangelen på offensiv struktur har vært kjennetegnet for laget de siste 3 sesongene, og det er vanskelig å skue noen forbedring på dette området. Det sier seg nærmest selv at et lag som ikke evner å score mer enn 1 mål pr kamp i snitt ikke har store muligheter til å kjempe i toppen.

Noe bør gjøres, men om noe KAN gjøres vet jeg intet om.
 

Orkanger

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #125 på: August 20, 2006, 22:04:40 »
Helt enig i det som sies om mangelen på offensiv struktur. Defensivt holder vi mål med gode keepere, et bra forsvar (med unntak av Crainey og noe mangel på fart i midtforsvaret), men offensivt er det MYE som må på plass hvis det skal bli noe i nærheten av opprykk. Spesielt urovekkende er mangelen på fart og evnen til å komme rundt på kantene, selv om Lewis er et hederlig unntak. Derry er en nødvendig kriger som har klart seg i bra i stort sett alle kampene jeg har sett. Spørsmålet er hvem vi skal satse på ved siden av ham. Nicholls er skadet. En Bakke i form og med 100% innsats går utenpå alle andre spillere i dagens stall, men det er opp til ham å vise seg verdig. Stone holder etter min mening ikke mål og det jeg har sett av Carole så lengt har ikke imponert meg. Faktisk tør jeg påstå at Richardson er det beste alternativet på høyresiden akkurat nå. Uansett; jeg savner at midtbanen kommerv etter og støtter spissene. Når det gjelder de på topp så er Healy/Blake/Moore hver for seg gode spillere, men de ville vært bedre med en annen spisstype ved siden av seg. Hulse er solgt og vi får håpe Cresswell kommer tilbake så fort som mulig.

Totalt sett ser det ikke bra ut....
D e håp i hængan snøre!

Runar

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #126 på: August 20, 2006, 22:12:22 »
Noe av grunnen til at det er så lite tilskuere på kampene er jo sikkert fordi det finnes egentlig ikke noen god grunn til å gå der hver uke.

Klubben har hentet x antall PL rejects sammen med andre avdankete CCC spillere. Som vi har diskutert her inne hele Blackwell tiden. Klubben har ikke lenger noen egen identitet, vi satser ikke på de unge talentene som skal finnes i klubben. Vi er et lenvende gjennomtrekk for spillere som er klubbløse. Vi henter spillere som for spille en kamp eller mindre før vi selger de igjen.


Leeds er en vits av en fotballklubb. desverre.
quote:
Originally posted by Totto

De første tre kampene i år synes jeg absolutt kan få karakteren bestått med tanke på de skadeproblemer vi har. Resultatet i går var derimot grusomt.

Det som slår meg er at Blackwell tidligere i uken kommer med et utspill som sier omtrent: "No disrespect to Cardiff, but we'll beat them on saturday". Ã… gi motstanderlaget en slik gratis vitamininnsprøytning, samt legge et tilsvarende press på eget lag er å skyte seg i beinet.

Taktiske feilvurderinger i kampsituasjoner og i mediahåndtering, i tillegg til at "han" til stadighet ikke klarer å få det beste ut av spillerne våre, gjør at jeg også begynner å tenke på at vi kanskje hadde vært bedre i det med nytt blod.

Et poeng er uansett at vi supportere ikke hjelper til å bedre dagens situasjon. 18000 på kamp i går er en skandale!
Vi liker å kalle oss verdens beste supportere, men å kalle dette en protest mot Ken Bates eller en protest mot den fotballen som spilles på Elland Road er for meg helt håpløt.
Foskjellen på en full og en halvfull stadio ville utgjøre ca 7 millioner kroner per hjemmekamp, for ikke å snakke om det løftet det hadde gitt våre spillere i forhold til motstanderen.
Om da 40.000 hadde blitt stående å bue i en times tid etter et 0-1 tap hadde vært helt greit, da hadde de i det minste vært der...
Per i dag har middelmådigheter i CCC høyere tilskuertall på sine hjemmekamper enn Leeds United [V]

Newcastle er her et eksempel til etterfølge, og jeg håper på en aksjon som klarer å få opp engasjementet.
Kunne man gå på alle hjemmekamper da de kostet 200,- kan man også gå på halvparten av hjemmekampene til 400,- ,ellers er det ikke pengene det kommer an på.

Vi er vel ikke det vi har beskyldt våre "venne" i Scumchester for å være i alle år, nemmlig medgangssupportere???





Totto

Det er jåleri å bruke briller for syns skyld.

www.iplink.no

 

B-m

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #127 på: August 20, 2006, 22:39:59 »
Ja du får skifte navn til promotion08, eller kanskje promotion09! ;)

---------------------------
who killed Trondheimwhite?

rd1

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #128 på: August 20, 2006, 23:30:32 »
3 seire på de 17 siste sier det meste!!!

Jeg føler meg sikker på at Bates er ute å sonderer Managerterenget! Og vi skal ikke avskrive at Curb er interessert, snakker tross alt om en klubb med laaaaaaaaaaaaaaaaaaaangt større potensiale en Charlton. Han har heller ikke fått tilbud om å ta over noen større klubber de siste årene (lpul, ncastle, spurs, villa etc har alle skiftet manager).. Tror nok han vil være fristet av SUPERLEEDS!!

"Who needs Cantona??"
"Who needs Cantona??"

berlin

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #129 på: August 21, 2006, 00:05:58 »
fristet av leeds? hmm, lurer på hva det skulle være. Perioden 1963-1975 er leeeeeenge siden, resten har bare vært tullball kanskje med unntak av 91/92. Kjøpelaget anno 2000 er nesten like skamfullt som chelsea etter rubel-kongen.

No nonsense - real experience
No cask
- real nonsense

ragnar

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #130 på: August 21, 2006, 02:19:29 »
Blackwell virker å være en mann med begrensede egenskaper som manager.Curbs er et godt alternativ. Syntes det er rart at ikke Blackie velger å bruke noen av de unge som ligger i vannskorpen. Er de rett og selt ikke gode nok eller tør han ikke prøve de uslepne diamantene våre? Noe må det være, for de har ikke akkurat fått mange sjanser under KB jr sitt regime...

Tror, som mange andre her inne, at Blackwell ikke kommer til å leve lenge om det blir like mager poengfangs de neste 17 kampene som de foregående 17...

*Champions of CCC 06/07*
*In El Loco we trust!*

Jon R

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #131 på: August 21, 2006, 02:27:43 »
Når man er veldig glad eller veldig skuffet, kan det ofte lønne seg å telle til ti før man taler. Vi Leeds supporere har ofte en hukommelse som rekker omtrent til neste tap eller neste seier. Jeg synes ikke dette innlegget til engasjerte promo var så veldig godt, men samtidig må jeg si jeg skjønner at han raser. [B)]

Jon R.
« Siste redigering: August 21, 2006, 02:29:20 av Jon R »
Jon R.

Promotion 2010

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #132 på: August 21, 2006, 03:16:12 »
quote:
Originally posted by Jon R

Når man er veldig glad eller veldig skuffet, kan det ofte lønne seg å telle til ti før man taler. Vi Leeds supporere har ofte en hukommelse som rekker omtrent til neste tap eller neste seier. Jeg synes ikke dette innlegget til engasjerte promo var så veldig godt, men samtidig må jeg si jeg skjønner at han raser. [B)]

Jon R.



Under Blackwell har jeg talt til 1008 (se i margen...) Grrrrr...[}:)]

[;)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973

Peter7

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #133 på: August 21, 2006, 03:29:18 »
quote:
Originally posted by ragnar

Blackwell virker å være en mann med begrensede egenskaper som manager.Curbs er et godt alternativ. Syntes det er rart at ikke Blackie velger å bruke noen av de unge som ligger i vannskorpen. Er de rett og selt ikke gode nok eller tør han ikke prøve de uslepne diamantene våre? Noe må det være, for de har ikke akkurat fått mange sjanser under KB jr sitt regime...




Svaret kan være: For å tørre å kaste innpå unge, urutinerte spillere må man være en god manager - som ikke nødvendigvis trenger sette sin lit til spillernes egen rutine og taktiske ferdigheter man dessverre i liten grad besitter selv.


Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Runar

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #134 på: August 21, 2006, 03:34:40 »
En av KB sine prestasjoner som Leeds manager er at han ikke har klart å utvikle egne spillere.... Han snakker om at han ikke har penger til å kjøpe de spillerne han trenger.

Det regner jeg med at han viste når han overtok jobben. Det kan umulig være noe bombe at han ikke har 3-4 mill pund å kjøpe spillere for. Han trener jo england mest ruinerte klubb, men på en annen side så er det vel ikke så mange managere i CCC som har 3-4 mill pund å kjøpe spillere for.

Jeg er redd at det korthuset KB har bygget i de 2 årene han har styrt å drevet denne klubben har gjort at klubben ikke kommer noe vei på en god stund. Hvis KB er avhengig av penger for å sende Leeds opp en divisjon så er vi sjanseløs.
 

Peter7

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #135 på: August 21, 2006, 05:47:46 »
Blackwell har gjort en meget god jobb med å stabilisere Leeds - i "hengemyra" CCC i stedet for i PL dessverre.

Curbishley ville vært bra - men usannsynlig.

Tror dere det finnes noen Leeds-supporterende managere der ute som frivillig kunne tenke seg den mest utfordrende jobben innen fotballen: Dra Leeds OPP av hengemyra - med zero økonomiske ressurser, et lag delvis bestående av overvektige og øldrikkende spillere og med Mr.Bates sittende på ryggen?

- Trond Sollied?
- Kjetil Rekdal?

Bla opp lommeboka, Bates?

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Leedsfan

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #136 på: August 21, 2006, 12:38:39 »
Kjetil Rekdal???? Gud Forby!
I scored 24 goals helping my side win promotion back to the Premier League aged just 22. Then in my first season in the top flight I had bagged an impressive 15 goals by the end of January. My form earned me an England call-up. Am I a £35m striker? No. I am Michael Ricketts, February 2002.

baste

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #137 på: August 21, 2006, 15:58:55 »
Trond Sollied derimot..men han har nok en stor klubb i sikte ogsaa neste gang. LUFC er pr i dag bare skyggen av det den burde voere. Tap mot Cardiff....flaut..Hva skjer ?

Jon R

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #138 på: August 21, 2006, 16:22:34 »
quote:
Tap mot Cardiff....flaut..Hva skjer ?



Vi får gi Cardiff litt cred, baste. De leder tross alt CCC. [:I]

Jon R.
« Siste redigering: August 21, 2006, 16:23:14 av Jon R »
Jon R.

lojosang

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #139 på: August 21, 2006, 17:07:46 »
Cardiff er et topplag, og vil kjempe om opprykk. Det er ikke flaut å tape for Cardiff. Måten det skjer på, derimot...

Og til akrogn: Ã… hevde at Stone ikke holder mål er det reneste sludder. Når Stone går av banen faller Leeds sammen.
Og hvem er de, disse utallet av spillere som er blitt hentet på lån uten å få vise seg frem? King? Det er en. Tar vi med gratismannen Marquez er vi opp i to. Er to et utall? Hvilke andre er det? Hvor mange må man opp i for at det skal blir et utall?

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

lojosang

Re: Blackwell - ønsker meg en edruelig analyse
« Svar #140 på: August 21, 2006, 17:43:49 »
quote:
Originally posted by akrogn

Når det gjelder økonomi og midler til spillerkjøp så finnes det sikkert en oversikt over det et eller annet sted. Jeg vil tro at den viser at Blackwell - til tross for Leeds sin finansielle situasjon - har hatt flere midler til disposisjon enn de fleste andre managere i CCC.



Det er problemet med debatten her. Vi "vil tro".
Gjelder både Blackwell er en tulling-gjengen og oss edruelige, feilfrie og klarsynte i Blackwells Støttegruppe.

"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Jon R

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #141 på: August 21, 2006, 19:19:53 »
Lets face it: Leeds anno 2006 er ikke noe mer topplag enn Norwich, Southampton, WBA, Birmingham, Wolves, Crystal P eller Cardiff for den saks skyld, når det kommeer til økonomi, tilskuermasse eler "forutsetninger" for å komme tilbake til PL neste sesong. Til og Ipswich trekker mer folk enn oss. Vi er der vi er dvs i den såkalte "sumpa" i CCC. Alle ønsker seg tilbake til PL så snart som mulig, men vi er altså fortsatt i den tidlige gjennoppbygningsfasen. Vi har blitt bedre de to første åra i CCC og jeg tror fortsatt at fremgangen fortsetter også i den tredje.  Jeg minner også om at vi bare har spilt 4 kamper denne sesongen. Med andre ord ingen grunn til panikk. [8)]

Jon R.
Jon R.

Karl Hot Shot

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #142 på: August 21, 2006, 21:50:28 »
Med det spillet Leeds United presterer om dagen, ville jeg hatt panikk selv med 8 poeng på fire kamper.
 

Kickthemdown

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #143 på: August 21, 2006, 22:41:26 »
"Young Beckford came on, but he's not the answer. The kid's learning his trade, but an' RAC repair man three four months ago an' I don't wanna kill him an' he came on and showed his naivety again!"

Dette sa altså Kb etter kampen mot Cardiff. Snakker om tosk!

Ut med idioten...

Killa som håper vi får juling av Chester...

lojosang

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #144 på: August 21, 2006, 23:18:26 »
quote:
Originally posted by Kilgallon

"Young Beckford came on, but he's not the answer. The kid's learning his trade, but an' RAC repair man three four months ago an' I don't wanna kill him an' he came on and showed his naivety again!"

Dette sa altså Kb etter kampen mot Cardiff. Snakker om tosk!

Ut med idioten...

Killa som håper vi får juling av Chester...




Nå fikk jeg nesten lyst til å si noe stygt. [V]


"Eg harkje lett så møkje si Mammå fekk pattene i rullå"

-Ken Bates
- Leif Olav

Peter7

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #145 på: August 22, 2006, 01:12:26 »
quote:
Originally posted by Kilgallon

"Young Beckford came on, but he's not the answer. The kid's learning his trade, but an' RAC repair man three four months ago an' I don't wanna kill him an' he came on and showed his naivety again!"

Dette sa altså Kb etter kampen mot Cardiff. Snakker om tosk!

Ut med idioten...

Killa som håper vi får juling av Chester...



O'Deary beskrev seg jo selv som "young and naive".[:o)]
Kanskje er dette en positiv talemåte i England?
"Old and naive" derimot ... [:o)]

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Peter7

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #146 på: August 22, 2006, 03:35:03 »
Og der var Rekdal ledig på markedet ...

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Asbjørn

  • Forum Admin
  • Moderatorer
  • Lorimer
  • *****
  • Innlegg: 28797
  • Total likes: 2607
  • LEEDS UNITED - the Pride of Yorkshire
    • Vis profil
    • E-post
Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #147 på: August 22, 2006, 04:28:47 »
Ã… gå inn på OEF etter et tap krever noget styrke.

Ã… logge seg inn etter to tap... vel, mann vet hva man får.

En hel haug med folk som må skrive av seg frustrasjonen. Og ikke minst, fordele skyld.

Ja, for nå skal jo jeg fra min høye lest heve meg over slikt...

Ehhh, nei.

Skuffelsen sitter i.

Usikkerheten rundt Blackwell er ikke tatt ut av luften. Det er let å påpeke feil (i ettertid, i alle fall).

Men mens Norwich-kampen tross alt var spillemessig oppløftende, var Cardiff bare trist.

Nå tror jeg vi skal lytte til Jon'erns gode råd om å telle til ti (eller 1008 som i Promos tilfelle [:)]), det er jo å håpe at Cardiff var unntaket.

Men snarere frykter jeg at det var en konsekvens av at Stone ikke var up for it som mot Norwich uken før. Bakke klarte iallefall ikke å fylle tomrommet [V]

Nå får vi vel bare håpe at en Rose vil skinne i morgen og gjøre oss glade og lykkelige igjen.

Men der har nok Blackweller'en rett, hverken Beckie Boy eller Rose er de som skal snu dette, det er de som spiller week in week out det.



He saw an animal as smooth as glass  Slithering through the grass
Saw him disappear by a tree near a lake  "Ah think I'll call 'im...

B.Dylan
Tell me - I've got to know
Tell me - Tell me before I go
Does that flame still burn, does that fire still glow
Or has it died out and melted like the snow
Tell me  Tell me

Dylan

Runar

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #148 på: August 22, 2006, 05:20:01 »
Problemet for meg ligger vel i at jeg kan ikke se at KB har lagt noe grunnlag for at noe skal kunne snu dette slik at vi skal oppnå målet vårt for den tredje sesongen i CCC
 

origo

Re: Spark Blackwell NÃ…
« Svar #149 på: August 22, 2006, 19:49:56 »
Jeg ser at flere lanserer (drømmer) om Alan Curbishley som ny manager for Leeds. Er det noen som vet hvorfor han trakk seg som manager for Charlton? Var det for å få England-jobben?