Skrevet av Emne: Bakke  (Lest 12421 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sheridan

Re: Bakke
« Svar #60 på: August 25, 2006, 01:58:18 »
quote:
Originally posted by Peter7


"What I need this season is to play as many games as possible, and to see what happens after that."
 


***
Crainey 4 Scotland



=
"Nå håper jeg å spille så mange kamper som mulig for Leeds denne sesongen - så kan jeg kanskje få en lukrativ kontrakt i en annen klubb når jeg er bosman-spiller til sommeren"



Peter7

Re: Bakke
« Svar #61 på: August 25, 2006, 02:30:28 »
Stryk "lukrativ", så er vi enige.
De betingelsene han har nå, får han aldri igjen - noe sted.

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Sheridan

Re: Bakke
« Svar #62 på: August 25, 2006, 08:33:24 »
quote:
Originally posted by Peter7

Stryk "lukrativ", så er vi enige.
De betingelsene han har nå, får han aldri igjen - noe sted.

***
Crainey 4 Scotland



Poenget er at han får en klekkelig "sign on fee".....og Leeds er glemt så fort signaturen er underskrevet for den nye klubben. Det er gutten sin det - null hjerte i Leeds, som gav han alt.


Peter7

Re: Bakke
« Svar #63 på: August 25, 2006, 15:16:34 »
Nå nå.

Vi skal ikke glemme at han tidligere har markert seg kraftig og bidratt til å sette Leeds på dagsordenen.

Ikke i like stor grad som O'Deary, Bowyer osv. , men likevel.

Fortjener all den sign-on feen han kan få.

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Karl Hot Shot

Re: Bakke
« Svar #64 på: August 25, 2006, 16:02:48 »
quote:
Originally posted by Sheridan

quote:
Originally posted by Peter7

Stryk "lukrativ", så er vi enige.
De betingelsene han har nå, får han aldri igjen - noe sted.

***
Crainey 4 Scotland



Poenget er at han får en klekkelig "sign on fee".....og Leeds er glemt så fort signaturen er underskrevet for den nye klubben. Det er gutten sin det - null hjerte i Leeds, som gav han alt.





Det er ikke Eirik Bakkes feil at klubben nå sliter med å betale hans £26.000 i uka. Som kjent er det Peter Ridsdales skyld. Dessuten mener jeg at Bakke ble dårlig behandlet av Leeds United siste sesong. Jeg vet ikke om det var Blackwell som undervurderte Bakkes spillerkvaliteter eller om det var Bates som forsøkte å fryse Bakke ut av klubben, i hvert fall ble en av Leeds Uniteds fremste spillere sittende på benken, i en periode hvor hans bidrag på banen sannsynligvis kunne ført oss til opprykk. Når noen bruker lønnsargumenter i den sportslige diskusjonen, bare ler jeg av dem. Lønna blir til i forhandlinger med administrasjonen, laguttak burde kun baseres på sportslige vurderinger. Og Eirik Bakke er sammen med Matthew Kilgallon, David Healy og Richard Cresswell våre klart beste spillere (har dessverre ennå ikke sett Jonny Howson eller Danny Rose i aksjon).
 

Peter7

Re: Bakke
« Svar #65 på: August 25, 2006, 16:08:14 »
Tror kanskje det også hadde noe med Bakkes EGEN innstilling å gjøre at han ble benkesliter..

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Jon R

Re: Bakke
« Svar #66 på: August 25, 2006, 17:04:23 »
Bakke kan bli vår viktigste spiller denne sesongen. Så lenge han yter sportslig og setter klubbens interesser i høysetet, er ikke lønna lenger noe stort problem.

Jon R.
« Siste redigering: August 25, 2006, 17:05:47 av Jon R »
Jon R.

Peter7

Re: Bakke
« Svar #67 på: August 25, 2006, 22:08:16 »
Lønna ER faktisk et problem. Ville i hvert fall vært det for meg hvis jeg tjente 275.000 kroner i UKA og noen ville sette ca lønna mi ned til lusne 60.000 i uka. Ã…rslønnskutt fra ca 13 millioner til ca 3 millioner er stort - men fortsatt ville jeg jo ha en anstendig lønn.
___________________

Eirik Bakke will have to take an £18k-a-week pay cut if he wants to stay at Leeds next season.

The Norwegian international midfielder is currently on a reported £23k-a- week but has just 12 months left on his deal.

The expected retirement of Gary Kelly in eight months' time will see the departure of United's long-serving player, leaving Bakke as the only member of the club's squad that served under Peter Ridsdale's regime.

If he, and Leeds, want him to stay they will not break their new pay structure to keep him.

 


***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Erik_

Re: Bakke
« Svar #68 på: August 25, 2006, 22:35:54 »
Lønna til Bakke går nok ned neste sesong. Uansett hvordan man vrir og vender på det.

Og 240 000 kr i måneden... i stedet for 1.1 Millioner i måneden, ser mye ut på det hvite papiret. Men jeg må innrømme at jeg ikke synes synd på Bakke hvis han ender opp med denne dealen. I og med at kontrakten hans også går ut, så er det vel ikke snakk om å sette ned lønnen hans. Men inngå en ny revidert avtale. Etter de nye lønnspremissene i klubben.

Han kan jo bare prøve å få til en bedre deal et annet sted, hvis han ikke er fornøyd. Det er det fine med å være kontraktsløs. Synd å miste en god spiller, but what can you do...

Hadde jeg ledet en klubb med 80-100 Millioner i underskudd. Og i tillegg hatt opptil en til flere spillere med månedslønn(er) på opptil 1,1 Millioner, der klubben ikke har råd til slik luksus. Så tror jeg nesten jeg også hadde prøvd å fryse ut (kvitte meg med) en eller flere skadeskutt(e), umotivert(e) lønnspost(er).

Spørsmålet er vel om jeg hadde hatt baller til det. [:)]

Men som Leeds-fan håper jeg Bakke gjør en knallsesong. Og gjør seg fortjent til i allefall 100 kr i timen. (Forventningspress er noe herk)
« Siste redigering: August 25, 2006, 22:36:23 av Enrique »

Jon R

Re: Bakke
« Svar #69 på: August 25, 2006, 23:17:18 »
Hvis Eirik Bakke signerer en ny kontrakt med Leeds United neste sommer, skal jeg ete hatten min. [8D]

PS: Kanskje på tide med en egen hatte-tråd snart, på norsk og engelsk. Blir ellers vanskelig å holde styr på alle disse hattene. [:I]

Jon R.
« Siste redigering: August 25, 2006, 23:19:18 av Jon R »
Jon R.

peacock

Re: Bakke
« Svar #70 på: August 26, 2006, 00:31:55 »
Slik jeg ser det har Bakke kun en mulighet til å igjen bli akseptert blant fansen(spesielt i England).
Han bør selv ta initiativ til å signere ny kontrakt allerede i høst, noe som er vanlig når mindre enn en sesong gjenstår.
Kontrakten bør selvsagt være tilpasset dagens lønnsnivå. DA vil han vise kjærlighet til klubben.

Dennis

Re: Bakke
« Svar #71 på: August 26, 2006, 00:39:56 »
Hvis Bakke skriver under ny kontrakt, nå eller neste år (såfremt vi ikke går opp) skal jeg ete hatten til Jon R.

Marching On Together!
Marching on together!

Peter7

Re: Bakke
« Svar #72 på: August 26, 2006, 00:52:50 »
Man stopper vanligvis ikke å melke før juret er tømt (eller kua er død).

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Erik_

Re: Bakke
« Svar #73 på: August 26, 2006, 01:06:31 »
For noen er kua hellig...

...mens andre ser sitt snitt i å rasjonere (melk).

Bakke 4 The Whole Season

Karl Hot Shot

Re: Bakke
« Svar #74 på: August 26, 2006, 19:53:26 »
Jeg tviler på om Bakke gidder å spille mer enn en sesong til på nest øverste nivå. Han har nok ambisjoner om å spille på høyeste nivå. Skal han forbli i Leeds United ut over den kontrakten han har nå, må han vite om klubben rykker opp. Leeds United spiller langt fra sjampanjefotball om dagen. Skylda for det kan i stor grad legges på manageren. Når Blackwell ryker, er Bakke avhengig av at det kommer inn en klassemanager. Det er temmelig mange Premier League-klubber som uten å blunke ville ansatt Eirik Bakke for la si £15.000 i uka.
 

Erik M

Re: Bakke
« Svar #75 på: August 26, 2006, 20:48:34 »
Jeg tror (rettelse sepekulerer) at Bakke hadde signert en ny avtale for lenge siden hvis han hadde fått et tilbud om dette.  Som erstatning for en betydelig lønnskutt hadde han krevet 2-3 år til på kontrakten.  Leeds er ikke så harry at de krever at han reduserer lønnen uten å få noe tilbake.

Dersom Bakke hadde signert ny kontrakt med 25% lønn, men forlengelse 2-3 år tror jeg alle hadde vært happy.  Rykker vi opp, vil antagelig kontrakter bli reforhandlet.  Rykker vi ikke opp bil spillere med etterspørsel på høyere nivå forvinne og Leeds får penger for disse.  

Jeg tror ikke at Bakke er den kødden som mange ser ut til å tro.  I det kaoset som har vært i klubben har de ikke vist å håndtere Bakke.  Ã… fryse ut, hvis det har vært en strategi, er totalt lavmål.

Da Bakke ble signet og senere reforhandlet fikk Leeds hans signatur i kamp med andre topplag.  Leeds strakk seg langt for å holde på de beste unge/lovende spillerne.  Leeds ble Bakke's gyldne sjanse her i livet.  Han signerte og nå skal han liksom gi det fra seg?

Jeg vet ikke om Bakke er like die-hard Leeds fan som meg. Men jeg vet at jeg ville tviholdt på kontrakten min dersom Leeds ikke ville forlenge den.
 

HåvardK

Re: Bakke
« Svar #76 på: August 26, 2006, 22:38:17 »
Jeg fatter ikke hvorfor vi plutselig skal ha så mye sympati med Bakke. Dette gnålet om at han ikke er skyld i den astronomiske lønna han faktisk mottar - og har mottatt i årevis uten å yte en tøddel for den - betyr ikke at han nå, i skadefri tilstand, IKKE skal gjøre alt han kan for å vise seg lønna verdig. Så langt har han ikke prestert mer enn middels, og en må ha lov til å forvente mer av en som spilte fast på et topplag i Europa for kun få år tilbake. Vis meg at du kan dominere midtbanen totalt i CCC, og jeg skal være den første som applauderer, Bakke!

Tom S

Re: Bakke
« Svar #77 på: August 26, 2006, 23:08:44 »
Einig!

Vi må kunne forvente atskillig meir av Bakke enn han har vist hittil!



quote:
Originally posted by HåvardK

Jeg fatter ikke hvorfor vi plutselig skal ha så mye sympati med Bakke. Dette gnålet om at han ikke er skyld i den astronomiske lønna han faktisk mottar - og har mottatt i årevis uten å yte en tøddel for den - betyr ikke at han nå, i skadefri tilstand, IKKE skal gjøre alt han kan for å vise seg lønna verdig. Så langt har han ikke prestert mer enn middels, og en må ha lov til å forvente mer av en som spilte fast på et topplag i Europa for kun få år tilbake. Vis meg at du kan dominere midtbanen totalt i CCC, og jeg skal være den første som applauderer, Bakke!



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

Peter7

Re: Bakke
« Svar #78 på: August 26, 2006, 23:10:54 »
"Jeg er så god og tjener så godt at jeg fortjener å spille på et mye bedre lag, men siden ikke noen bedre lag vil betale den lønna jeg er verdt så får jeg fortsette på dette laget jeg engang er da - så lenge denne kontrakten varer. Kanskje jeg yter 100% også, innimellom ..."

***
Crainey 4 Scotland
Vi skulle aldri ha solgt Terry Cooper til Middlesboro'

Jon R

Re: Bakke
« Svar #79 på: August 26, 2006, 23:21:48 »
Bakke har melket Leeds kua for alt den er verdt, uten å yte nok tilbake. Dette har han fått fortjent mye pepper for. Det blir litt patetisk når Bakke uttaler at han "spiller for sin fotballfremtid." Han kunne spilt i PL nå, dersom han hadde godtatt et lønnskutt i en permanent kontrakt med Aston Villa i januar ifjor. Men det var viktigere for han å sitte ut 25 000 £ kontrakten i Leeds. Og ja, vi skal kreve mer av Eirik Bakke enn Ian Moore eller Hayden Foxe. Vi får håpe han klarer å vise oss noen av grunnene til at han ble tilbudt denne håpløse kontrakten i sin tid, gjennom storspill på Leeds denne sesongen. Starten har vel vært sånn ca god til middels. [8)]

Jon R.
Jon R.

Erik M

Re: Bakke
« Svar #80 på: August 27, 2006, 00:22:43 »
For meg virker det som Jon og mange med ham uttaler seg på svært tynt grunnlag.  Man uttaler seg skråsikkert om hva som har foregått i de forskjellige forhandlingsrunder og hvilke motiver Bakke skal ha hatt i disse.  Det blir bare tåpelig.  

Det er en drit kynisk bransje der alle må passe sin egen business best mulig.  Klubber sparker og selger og "fryser ut" spillere som de ønsker og i neste sving forventer at alle gir 100%.  Jeg tror Bakke og de fleste andre som er i klubben akkurat nå gir 100%.  Det at man ikke får ut potensialet av laget nå eller i tidligere runder kan skyldes så uendelig mye. Det finnes ikke enkle grep (slik det kan se ut fra sofakroken).

At Bakke suger mest mulig ut av situasjonen og det i større grad enn alle andre - det kjøper jeg bare ikke.
 

HåvardK

Re: Bakke
« Svar #81 på: August 27, 2006, 00:45:22 »
Såvidt jeg kan se nevner hverken Jon eller undertegnede noe om detaljer fra forhandlingsrunder. Fakta, derimot, er at mannen tjener fire ganger så mye som resten av troppen, samtidig som at han stort sett har vært skadet de tre siste sesongene. Når han nå endelig er skadefri og i tillegg faktisk får tillit på førstelaget, forventer jeg at han henter fram hele sitt register, noe han knapt kan sies å ha gjort så langt i sesongen.

Tom S

Re: Bakke
« Svar #82 på: August 27, 2006, 00:46:32 »
Einig igjen!


quote:
Originally posted by HåvardK

Såvidt jeg kan se nevner hverken Jon eller undertegnede noe om detaljer fra forhandlingsrunder. Fakta, derimot, er at mannen tjener fire ganger så mye som resten av troppen, samtidig som at han stort sett har vært skadet de tre siste sesongene. Når han nå endelig er skadefri og i tillegg faktisk får tillit på førstelaget, forventer jeg at han henter fram hele sitt register, noe han knapt kan sies å ha gjort så langt i sesongen.



WE'RE LEEDS AND PROUD!!!
COME ON LEEDS !!

ragnar

Re: Bakke
« Svar #83 på: August 27, 2006, 02:31:50 »
Leeds kommer nå til å spare store penger etter denne sesongen når kontrakten til Bakke/Kelly går ut. Om de har omtrent like stor lønn, blir jo besparelsen på ca £45000 i uken. Og det er mye når vi snakker om dagens økonomi i Leeds. Dvs nesten en hel "fallskjerm" i lønnsbesparelser. Så legger vi til det vi kommer til å spare på ferdige utbetalinger til ex spillere/managere.

Men Bakke bør bevise denne sesongen at han er blant CCC beste midtbanespillere.

*Champions of CCC 06/07*
« Siste redigering: August 27, 2006, 02:32:25 av ragnar »
*In El Loco we trust!*

Jon R

Re: Bakke
« Svar #84 på: August 27, 2006, 07:56:10 »
quote:
Originally posted by Erik M

For meg virker det som Jon og mange med ham uttaler seg på svært tynt grunnlag.  Man uttaler seg skråsikkert om hva som har foregått i de forskjellige forhandlingsrunder og hvilke motiver Bakke skal ha hatt i disse.  Det blir bare tåpelig.  



Det er en kjent sak at Villa ville beholde Bakke. Nordmannen uttalte også selv at han ønsket å bli i Villa rett før han returnerte til Leeds.  

Bakke ferdig i Villa
Jarle Nystuen - 17/01 21:28

Det har i lengre tid vært kjent at Villa ikke har råd til å betale ut Eirik Bakke fra kontrakten med Leeds, som ønsker å selge nordmannen. Nå avslører Bakke at hans tid i Villa er omme.

Det har den siste tiden vært kjent at Villa ikke har pengene som skal til for å sikre en permanent overgang slik Leeds ønsker og nå tyder alt på at Bakke returnerer til spill i Leeds, som kjemper om opprykk til Premier League.

.

Bakke vil bli

Eirik Bakke har fortalt Aston Villa-manager David O’Leary at han ønsker å bli i Birmingham-klubben ut sesongen.

VG Nett følger:
Det forteller O'Leary til Villas hjemmeside. Bakke har vært utleid fra Leeds og er den siste tiden også blitt satt i forbindelse med andre klubber.
 
I slutten av januar utløper låneperioden. Villa er i dialog med Leeds.
 
- Han ønsker å bli. Det har han kommet og sagt til meg på kontoret mitt, sier O'Leary.  

(© NTB 13.01.06 kl. 15:31)
 

Villa ville beholde han, men hadde ikke råd til å kjøpe han ut av kontrakten med Leeds. Hadde Bakke selv gått med på en lønnsreduksjon hadde han vært Premier league spiller nå. Vanskeligere enn det er det ikke.

Jon R.
« Siste redigering: August 27, 2006, 08:07:43 av Jon R »
Jon R.

Erik M

Re: Bakke
« Svar #85 på: August 27, 2006, 20:51:34 »
Jon, jeg påstår ikke at du tar det ut fra det blå.  I denne situsjonen sier selvsagt Bakke til Villa at han vil bli og til Leeds' supporterer at han er tilbake der han hører hjemme.  DOL har sine grunner til å uttale det han gjorde.  Fyken fikk han like etter.  Jeg tror bare ikke Bakke er noe anderledes enn de fleste andre.  Jeg tror også forklaringer og bortforklaringer rundt overganger og overganger som ikke blir noe av skal tas med saltklyper.

Hvor er Bakke i dag?
 

HåvardK

Re: Bakke
« Svar #86 på: August 27, 2006, 21:11:02 »
Ingen påstår vel heller at Bakke er annerledes enn de fleste.
« Siste redigering: August 27, 2006, 23:47:20 av HÃ¥vardK »

Robert H.

Re: Bakke
« Svar #87 på: August 27, 2006, 22:27:42 »
Forhåpentligvis i Manchester og forhandler om ei feit 5-årskontrakt med Sir Alex [:o)][;)]

quote:
Originally posted by Erik M

Hvor er Bakke i dag?


Promotion 2010

Re: Bakke
« Svar #88 på: August 27, 2006, 23:38:39 »
quote:
Originally posted by Robert H.

Forhåpentligvis i Manchester og forhandler om ei feit 5-årskontrakt med Sir Alex [:o)][;)]

quote:
Originally posted by Erik M

Hvor er Bakke i dag?




Det ryktes at han ble holdt utenfor idag grunnet en interesse fra en potensiell kjøper. HVEM KAN NÃ… DET VÆRE???

Lurt å holde ham utenfor, hvis dette er tilfelle, da er han jo skadefri mandag morgen. Forsvinner ham kan vi investere i 4-5 freetransfers før deadline, eller en eller to PL-reserver der vi selv dekke lønna.

Promotion must come!!! [;)]
Min første Leeds-kamp:
Strømsgodset vs Leeds, 19.september 1973